ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 листопада 2023 року ЛуцькСправа № 140/26193/23
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Андрусенко О. О.,
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Дестайл Студія» до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Дестайл Студія» (далі ТзОВ «Дестайл Студія», позивач) звернулося із позовом до Головного управління ДПС у Волинській області (далі ГУ ДПС у Волинській області, відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 13.07.2023 №0090020408.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 29.05.2023 головним державним інспектором Луцького відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб Головного управління ДПС у Волинській області проведено камеральну перевірку з питання своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних (далі ПН) в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН) за період листопад 2021 року по січень 2022 року платника податку ТзОВ «Дестайл Студія», за результатом якої складено акт камеральної перевірки щодо недотримання граничних строків реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до ПН в ЄРПН від 29.05.2023 №8941/03-20-04-08/41916343.
За результатом проведеної перевірки податковим органом встановлено порушення пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі ПК України) в частині несвоєчасності реєстрації ПН в ЄРПН, а саме: ПН №11 від 29.12.2021, яка зареєстрована 30.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022; ПН №8 від 15.12.2021, яка зареєстрована 30.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022; ПН №9 від 22.12.2021, яка зареєстрована 30.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022; ПН №1 від 06.12.2021, яка зареєстрована 29.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022; ПН №1 від 01.11.2021, яка зареєстрована 29.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022; ПН №4 від 30.11.2021, яка зареєстрована 29.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022; ПН №3 від 17.11.2021, яка зареєстрована 29.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022; ПН №6 від 13.12.2021, яка зареєстрована 29.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022; ПН №9 від 28.01.2022, яка зареєстрована 30.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022; ПН №5 від 06.01.2022, яка зареєстрована 30.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022; ПН №6 від 12.01.2022, яка зареєстрована 30.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022; ПН №7 від 13.01.2022, яка зареєстрована 30.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022.
13.07.2023 ГУ ДІІС у Волинській області винесено податкове повідомлення-рішення (далі ППР) №0090020408, яким на ТзОВ «Дестайл Студія» накладено штраф у розмірі 53391,20 грн.
Представник позивача вважає винесене ГУ ДПС у Волинській області ППР невмотивованим, ухваленим з порушенням податкового законодавства та неповним з`ясуванням обставин справи, а тому вказане рішення податкового органу підлягає визнанню протиправним та скасуванню з огляду на наступне.
Представник позивача зазначає, що усі перелічені в акті перевірки від 29.05.2023 №8941/03-20-04-08/41916343 ПН складено та направлено для реєстрації в ЄРПН датою їх складання, однак згідно квитанцій контролюючим органом такі прийняті лише 30.06.2022 та 29.06.2022.
Так, підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до ЄРПН є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Відповідно до абзацу другого пункту 201.10 статті 201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до ПН у ЄРПН має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов`язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Однак, згідно пункту 52.1 ПК України за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-I9), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за: порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення вимог законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильпиками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку; порушення нарахування, декларування та сплати податку па додану вартість, акцизного податку, рентної плати.
Тобто, перелік порушень податкового законодавства, за які контролюючим органом нараховуються штрафні санкції в період дії карантину на території України є вичерпним та не включає застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних у період з 01.03.2020 і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія каратиму.
Отже, штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних у період з 01.03.2020 і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину не застосовуються.
Представник позивача вказує, що вищевказані ПН були складені у період дії вимог законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-I9), та до введення в Україні воєнного стану (згідно з Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022, затвердженим Законом України від 24.02.2022 №2102-ІХ, з 5 год. 30 хв. 24.02.2022).
Однак, реєстрація таких накладних була здійснена вже у період дії Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» від 12.05.2022 №2260-ІХ (далі Закон №№2260-ІХ), який набрав чинності 27.05.2022 та підпунктом 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України якого скасовано дію мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з мстою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), та поновлено відповідальність платників податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок, у тому числі щодо порушення граничних строків реєстрації податкових накладних.
Відтак, ПН виписані під час дії карантину та до введення воєнного стану не потрапили під регулювання підпункту 69.1 підрозділу 10 розділу XX ПК України, адже ця норма застосовується у тому випадку, коли граничний термін виконання обов`язку платника податків припадає на період, починаючи з 24.02.2022 до закінчення (скасування) воєнного стану.
Водночас, нормами Закону № 2260-ІХ платникам податків не було надано строку для реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування, то не були своєчасно зареєстровані у період дії карантину з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-I9), й від застосування санкцій за несвоєчасну реєстрацію таких податкових накладних платники податків звільнялися на підставі пункту 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України.
На думку представника позивача, ця ситуація є законодавчим упущенням, що призводить до різного регулювання одних правовідносин та можливості застосування відповідальності в залежності віддати складення ПН та її реєстрації в ЄРПН з 27.05.2022. При цьому фактично норми підпункту 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України суперечать нормам пункту 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, які не були виключені Законом № 2260-ІХ.
Таким чином, в умовах дії карантинних обмежень та введення воєнного стану, з огляду на діюче станом на час реєстрації ПН законодавство, позивач опинився в ситуації правової невизначеності, при цьому свій податковий обов`язок позивач виконав.
З урахуванням наведеного просить позов задовольнити.
Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 11.09.2023 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі за вказаним позовом та ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
В поданому до суду відзиві на позовну заяву представник відповідача ГУ ДПС у Волинській області позов не визнала та просить відмовити у його задоволенні з підстав правомірності винесеного ППР №0090020408 від 13.07.2023.
Зазначає, що граничні терміни реєстрації жодної із зазначених у акті перевірки ПН не підпадають під період звільнення від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію, що передбачений підпунктом 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення у редакції Закону № 2260-ІХ.
Особливістю операцій із реєстрації податкових накладних є їх тривалість у часі, а тому у даному випадку необхідно враховувати плинність та змінюваність законодавства, адже відправною точкою для притягнення до відповідальність платників податків за порушення пункту 201.10 статті 201 ПК України є саме дата здійснення реєстрації податкових накладних, а не дата їх складання. При здійсненні правозастосування, суд має комплексно та системно застосовувати законодавства, враховуючи при цьому мету (ціль) та завдання того чи іншого нормативно-правового акту.
Законом № 2260-ІХ вносячи зміни до підпункту 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення законодавець переслідує мету унормування саме особливостей операцій із реєстрації податкових накладних, що є тривалими у часі, а надто за умови попередньої дії вимог законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних на період дії карантину.
У відповіді на відзив представник позивача підтримала власну позицію, викладену у позовній заяві, та просив позов задовольнити. Крім того, зазначила, що відповідачем неправильно розраховано штрафну санкцію, оскільки відповідач застосував до позивача штраф за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних у розмірах, визначених п.120-1.1 ст.120 ПК України, при цьому не врахував, що на момент винесення спірного податкового повідомлення-рішення вже набули чинності зміни, внесені Законом № 2876-ІХ до ПК України в частині доповнення підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України пунктами 89 та 90, які, зокрема, пом`якшили відповідальність платника на період дії воєнного стану та порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних.
Дослідивши письмові докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив такі обставини та дійшов наступних висновків.
Судом встановлено, що на підставі підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 та статті 76 ПК України, 29.05.2023 головним державним інспектором Луцького відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб Головного управління ДПС у Волинській області Ніколайчук І.Р. проведено камеральну перевірку з питання своєчасності реєстрації ПН та/або РК до ПН в ЄРПН за період листопад 2021 року січень 2022 року платника податку ТзОВ «Дестайл Студія» (код ЄДРПОУ: 41916343), за результатом якої складено акт камеральної перевірки щодо недотримання граничних строків реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до ПН в ЄРПН від 29.05.2023 №8941/03-20-04-08/41916343.
Актом перевірки від 29.05.2023 №8941/03-20-04-08/41916343 встановлено порушення позивачем пункту 201.10 статті 201 ПК України в частині несвоєчасності реєстрації ПН в ЄРПН, а саме: ПН №11 від 29.12.2021, яка зареєстрована 30.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022; ПН №8 від 15.12.2021, яка зареєстрована 30.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022; ПН №9 від 22.12.2021, яка зареєстрована 30.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022; ПН №1 від 06.12.2021, яка зареєстрована 29.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022; ПН №1 від 01.11.2021, яка зареєстрована 29.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022; ПН №4 від 30.11.2021, яка зареєстрована 29.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022; ПН №3 від 17.11.2021, яка зареєстрована 29.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022; ПН №6 від 13.12.2021, яка зареєстрована 29.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022; ПН №9 від 28.01.2022, яка зареєстрована 30.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022; ПН №5 від 06.01.2022, яка зареєстрована 30.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022; ПН №6 від 12.01.2022, яка зареєстрована 30.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022; ПН №7 від 13.01.2022, яка зареєстрована 30.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022.
13.07.2023 ГУ ДІІС у Волинській області винесено ППР №0090020408, яким на ТзОВ «Дестайл Студія» накладено штраф у розмірі 53391,20 грн.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зважає на таке.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає ПК України.
Відповідно до пункту 61.1 статті 61 ПК України, податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Підпунктом 62.1.3 пункту 62.1 статті 62 ПК України визначено, що податковий контроль здійснюється шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Абзацом 1 пункту 75.1 статті 75 ПК України встановлено право контролюючих органів на проведення камеральних, документальних (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичних перевірок.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Згідно з підпунктом 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 ПК України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, даних СОД РРО.
Предметом камеральної перевірки також можуть бути, зокрема своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних;
Згідно статті 76 ПК України камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова.
Пунктом 86.1 статті 86 ПК України визначено, що результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка. Акт (довідка), складений за результатами перевірки та підписаний посадовими особами, які проводили перевірку, у строки визначені цим Кодексом, надається платнику податків або його законному представнику, який зобов`язаний його підписати. Строк складення акта (довідки) про результати перевірки не зараховується до строку проведення перевірки, встановленого цим Кодексом (з урахуванням його продовження). У разі незгоди платника податків з висновками акта такий платник зобов`язаний підписати такий акт перевірки із зауваженнями, які він має право надати разом з підписаним примірником акта або окремо у строки, передбачені цим Кодексом.
За приписами пункту 201.1 статті 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи а зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Так, відповідно до абзацу 1 пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
При цьому, відповідно до абзацу 4 цього ж пункту 201.10 статті 201 ПК України податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно абзацу 14 пункту 201.10 статті 201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
- для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;
- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Відтак, суд дійшов висновку, що продавець товарів/послуг зобов`язаний зареєструвати в ЄРПН податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування.
Статтею 120-1 ПК України визначена відповідальність платників податків за порушення строків реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та допущення помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної.
Згідно пункту 120-1.1 статті 120-1ПК України платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами а-г цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
- 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
- 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
- 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
У разі порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі 2 відсотків обсягу постачання (без податку на додану вартість), але не більше 1020 гривень, при реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних:
Із аналізу вказаних вище правових норм вбачається, що на платника податків покладено обов`язок щодо реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних у строк встановлений податковим законодавством, а саме для податкових накладних складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, а для податкових накладних складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. Порушення вказаних строків реєстрації податкових накладних свідчить про наявність порушення, за яке передбачена відповідальність у вигляді штрафу в залежності від терміну такого порушення, що передбачено пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України.
Разом із тим, згідно з пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за: порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення вимог законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку; порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.
Протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню.
Таким чином, перелік порушень податкового законодавства, за які контролюючим органом нараховуються штрафні санкції в період дії карантину на території України є вичерпним та не включає застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних у період з 01 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.
Суд зазначає, що у контексті застосування пункту 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України правове значення має саме факт вчинення відповідного порушення, складом, якого, в даному випадку, є порушення строку реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. Податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день, а останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної.
Водночас, пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України містить чітку вказівку на темпоральний критерій застосування - з 1 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.
Аналогічна правова позиція наведена Верховним Судом у постанові від 10.12.2021 у справі №420/10367/20 та в силу приписів частини п`ятої статті 242 КАС України враховуються при вирішенні цієї справи.
Однак, Законом №2260-ІХ, який набрав чинності 27.05.2022, внесено зміни до підпункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, установлено особливості справляння податків і зборів.
Так, відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу «Перехідні положення» ПК України, який застосовується з 27.05.2022, у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану" за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.
Згідно підпункту 69.11 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України платники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені підпунктом 69.1 цього пункту, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у підпункті 69.1 цього пункту, та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підпунктом 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України (в редакції на дату проведення перевірки) визначено, що у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.
Тобто, Законом №2260-ІХ, який набрав чинності 27.05.2022, поновлено відповідальність платників податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок згідно з Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених пп. 112.8.9 п. 112.8 ст. 112 ПК України, що звільняють від фінансової відповідальності.
При цьому, підпунктом 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України скасовано дію мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).
Звільнення від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних передбачено лише для платників податків щодо реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24.02.2022 до 27.05.2022 (тобто до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану»), за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15.07.2022.
Судом встановлено, що позивачем складено та зареєстровано наступні податкові накладні:
ПН №11 від 29.12.2021 (зареєстрована 30.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022);
ПН №8 від 15.12.2021 (зареєстрована 30.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022);
ПН №9 від 22.12.2021 (зареєстрована 30.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022);
ПН №1 від 06.12.2021 (зареєстрована 29.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022);
ПН №1 від 01.11.2021 (зареєстрована 29.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022);
ПН №4 від 30.11.2021 (зареєстрована 29.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022);
ПН №3 від 17.11.2021 (зареєстрована 29.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022);
ПН №6 від 13.12.2021 (зареєстрована 29.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022);
ПН №9 від 28.01.2022 (зареєстрована 30.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022);
ПН №5 від 06.01.2022 (зареєстрована 30.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022);
ПН №6 від 12.01.2022 (зареєстрована 30.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022);
ПН №7 від 13.01.2022 (зареєстрована 30.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022).
Суд наголошує, що вищезазначені ПН були складені у період дії вимог законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).
Однак, реєстрація таких була здійснена вже у період дії Закону №2260-ІХ, який набрав чинності 27.05.2022, яким поновлено відповідальність платників податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок, у тому числі щодо порушення граничних строків реєстрації податкових накладних, за виключенням тих випадків, коли граничний термін їх реєстрації припадає на період з 24.02.2022 року по 27.05.2022 року (наявне інше нормативне обґрунтування).
У свою чергу, граничні терміни реєстрації жодної із зазначених у акті перевірки податкових накладних не підпадають під період звільнення від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію, що передбачений підпунктом 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України у редакції Закону №2260-ІХ.
Суд зазначає, що особливістю операцій із реєстрації податкових накладних є їх тривалість у часі, а тому у даному випадку необхідно враховувати плинність та змінюваність законодавства, адже відправною точкою для притягнення до відповідальність платників податків за порушення п. 201.10 ст. 201 ПК України є саме дата здійснення реєстрації податкових накладних, а не дата їх складання.
При цьому суд звертає увагу, що при здійсненні правозастосування, суд має комплексно та системно застосовувати законодавства, враховуючи при цьому мету (ціль) та завдання того чи іншого нормативно-правового акту.
Вносячи Законом №2260-ІХ зміни до підпункту 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, законодавець переслідує мету унормування саме особливостей операцій із реєстрації податкових накладних, що є тривалими у часі, а надто за умови попередньої дії вимог законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних на період дії карантину.
Відтак, суд прийшов до висновку, що податкові накладні позивача, які наведені в акті камеральної перевірки від 29.05.2023 №8941/03-20-04-08/41916343, зареєстровані з порушенням термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН, які визначені у пункті 201.10 статті 201 ПК України, за що, починаючи з 27.05.2022, підлягало притягненню до фінансової відповідальності відповідно до положень пункту 120-1.1 ст. 120-1ПК України.
Суд зазначає, що позивачем не надано жодного документа (квитанції), який би підтверджував своєчасну реєстрацію спірних податкових накладних, як це передбачено в абзаці 9 пункту 201.10 статті 201 ПК України, та не долучено жодного доказу, який би свідчив про своєчасну відправку на реєстрацію податкових накладних, а також подання заяв контролюючому органу щодо неможливості виконання обов`язку своєчасної реєстрації податкових накладних.
Водночас, щодо розміру штрафних санкцій, суд зазначає наступне.
Так, суд зазначає, що Законом України від 12.01.2023 № 2876-ІХ «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» (далі Закон №2876-ІХ), який набрав чинності 08.02.2023, зокрема підрозділ 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України доповнено пунктами 89 та 90 такого змісту:
«89. Тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
90. Тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі: 2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів";
69.18. Установити, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, з метою захисту прав платників, збереження та захисту даних надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 8 години до 20 години.
Операційний день для реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, на який припадає граничний строк реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, триває з 0 годин 00 хвилин до 24 години 00 хвилин.
Квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації щодо податкових накладних/розрахунків коригування, поданих для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом операційного дня, на який припадає граничний строк реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, надсилається платнику податку не пізніше наступного операційного дня.
Якщо протягом наступного операційного дня після операційного дня, на який припадає граничний строк реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається не пізніше наступного операційного дня».
Тобто, Законом №2876-ІХ, який набрав чинності 08.02.2023, збільшено тривалість граничного строку реєстрації податкової накладної, залежно від дня її складення та зменшено відсоткові розміри ставок штрафу за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно оскаржуваного податкового повідомлення-рішення від 13.07.2023 №0090020408 відповідач застосував до позивача штраф за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних у розмірах, визначених п.120-1.1 ст.120 ПК України.
При цьому відповідач не врахував, що на момент винесення спірного податкового повідомлення-рішення вже набули чинності зміни, внесені Законом № 2876-ІХ до ПК України в частині доповнення підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України пунктами 89 та 90, які, зокрема, пом`якшили відповідальність платника на період дії воєнного стану та порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних.
Варто зазначити, що згідно з пунктом 11 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу).
Отже, на день прийняття рішення щодо застосування штрафних (фінансових) санкцій за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, з урахуванням триваючого воєнного стану на території України, підлягали застосуванню штрафні санкції у розмірах визначених пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, однак відповідачем сума штрафу за порушення позивачем граничного строку для реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних безпідставно розрахована згідно положень пункту 120-1.1 статті 120 ПК України.
Відповідно до розрахунку штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних, відповідачем застосовані штрафні санкції у відповідності до пункту 120-1.1 статті 120 ПК України щодо таких податкових накладних:
ПН №11 від 29.12.2021 зареєстрована 30.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації 34, штраф 30%, 7178,25 грн.;
ПН №8 від 15.12.2021 зареєстрована 30.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації 34, штраф 30%, 2023,4 грн.;
ПН №9 від 22.12.2021 зареєстрована 30.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації 34, штраф 30%, 3690,3 грн.;
ПН №1 від 06.12.2021 зареєстрована 29.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації 33, штраф 30%, 2500,00 грн.;
ПН №1 від 01.11.2021 зареєстрована 29.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022) , кількість днів порушення термінів реєстрації 33, штраф 30%, 1564,00 грн.;
ПН №4 від 30.11.2021 зареєстрована 29.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022, , кількість днів порушення термінів реєстрації 33, штраф 30%, 5000,00 грн.;
ПН №3 від 17.11.2021 зареєстрована 29.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації 33, штраф 30%, 1407,00 грн.;
ПН №6 від 13.12.2021 зареєстрована 29.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації 33, штраф 30%, 4685,75 грн.;
ПН №9 від 28.01.2022 зареєстрована 30.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації 34, штраф 30%, 7000,00 грн.;
ПН №5 від 06.01.2022 зареєстрована 30.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації 34, штраф 30%, 6842,5 грн.;
ПН №6 від 12.01.2022 зареєстрована 30.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації 34, штраф 30%, 7000,00 грн.;
ПН №7 від 13.01.2022 зареєстрована 30.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації 34, штраф 30%, 4500,00 грн.
Разом з тим, виходячи з приписів пункту 11 підрозділу 10 розділу ХІХ «Перехідні положення» ПК України, відповідач при визначенні розміру штрафу повинен був керуватися саме нормами Закону № 2876-ІХ.
Відповідно до додатку до оскаржуваного рішення розрахунку штрафу, сума штрафу, розрахована відповідачем згідно положень пункту 120-1.1 статті 120 ПК України становить 53391,20 грн.
Як встановлено судом, кількість днів порушення термінів реєстрації становить 34 дня та 33 дні, а тому до позивача слід застосувати штрафну санкцію, визначену пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України у розмірі 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування.
Таким чином, суд приходить до висновку, що штрафну санкцію слід розрахувати наступним чином:
по ПН №11 від 29.12.2021 зареєстрована 30.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації 34, застосувавши штраф 10%, що становить 2392,75 грн. від суми ПДВ у розмірі 23927,5 грн;
по ПН №8 від 15.12.2021 зареєстрована 30.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації 34, застосувавши штраф 10%, що становить 674,467 грн. від суми ПДВ у розмірі 6744,67 грн;
по ПН №9 від 22.12.2021 зареєстрована 30.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації 34, застосувавши штраф 10%, що становить 1230,1 грн. від суми ПДВ у розмірі 12301 грн ;
по ПН №1 від 06.12.2021 зареєстрована 29.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації 33, застосувавши штраф 10%, що становить 833,333 грн. від суми ПДВ у розмірі 8333,33 грн;
по ПН №1 від 01.11.2021 зареєстрована 29.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації 33, застосувавши штраф 10%, що становить 5213,33 грн. від суми ПДВ у розмірі 512,333грн;
по ПН №4 від 30.11.2021 зареєстрована 29.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації 33, застосувавши штраф 10%, що становить 1666,667 грн. від суми ПДВ у розмірі 16666,67 грн;
по ПН №3 від 17.11.2021 зареєстрована 29.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації 33, застосувавши штраф 10%, що становить 469,00 грн. від суми ПДВ у розмірі 4690,00 грн;
ПН №6 від 13.12.2021 - зареєстрована 29.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації 33, застосувавши штраф 10%, що становить 1561,917 грн. від суми ПДВ у розмірі 15619,17 грн;
ПН №9 від 28.01.2022 - зареєстрована 30.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації 34, застосувавши штраф 10%, що становить 2333,333 грн. від суми ПДВ у розмірі 23333,33 грн;
ПН №5 від 06.01.2022 - зареєстрована 30.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації 34, застосувавши штраф 10%, що становить 2280,833 грн. від суми ПДВ у розмірі 22808,33 грн;
ПН №6 від 12.01.2022 зареєстрована 30.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації 34, застосувавши штраф 10%, що становить 2333,333 грн. від суми ПДВ у розмірі 2333,33 грн;
ПН №7 від 13.01.2022 зареєстрована 30.06.2022, при граничному терміні реєстрації 27.05.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації 34, застосувавши штраф 10%, що становить 1500,00 грн. від суми ПДВ у розмірі 15000,00 грн;
Відповідно податкове повідомлення рішення від 13.07.2023 №0090020408 є протиправним та підлягає скасуванню в частині застосування до позивача штрафу в розмірі 30902,14 грн., в іншій частині податкове повідомлення рішення скасуванню не підлягає.
Під час розгляду даної адміністративної справи судом також досліджувалась правомірність застосування до позивача штрафних санкції та їх розмір, а тому суд наділений повноваженнями перевіряти розмір застосованої санкції та приймати рішення про часткове скасування податкового повідомлення рішення.
Відповідно до частини першої статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно частиною першою статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Частиною 2 статті 77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
За результатами розгляду адміністративної справи суд дійшов висновку, що відповідач під час прийняття оскаржуваного рішення частково діяв необґрунтовано та без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішень.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимог.
Згідно із частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Відповідно до частини третьої статті 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
Позивач за подання позову сплатив судовий збір в сумі 2684,00 грн згідно з платіжним дорученням від 04.09.2023 №925.
Враховуючи, що позовні вимоги задоволені частково на суму 30902,14 грн із загальної суми 53391,2 грн (що становить 57,88 %), тому на користь позивача необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судові витрати у вигляді судового збору пропорційно до розміру задоволених позовних вимог, в сумі 1553,50 грн.
Керуючись статтями243-246,262, КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Волинській області від 13 липня 2023 року №0090020408 в частині застосування штрафу в розмірі 30902,14 грн.
У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Волинській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Дестайл Студія» судовий збір у розмірі 1553,50 грн. (одна тисяча п`ятсот п`ятдесят три гривні 50 копійок).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «Дестайл Студія» (43018, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Супутника, 8а, ідентифікаційний код 41916343).
Відповідач: Головне управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, 4, ідентифікаційний код відокремленого підрозділу 44106679).
Суддя О. О. Андрусенко
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.11.2023 |
Оприлюднено | 22.11.2023 |
Номер документу | 115031899 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Хобор Романа Богданівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Андрусенко Оксана Орестівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Андрусенко Оксана Орестівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Андрусенко Оксана Орестівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні