Рішення
від 20.11.2023 по справі 340/5757/23
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 листопада 2023 року м. Кропивницький Справа № 340/5757/23

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Кравчук О.В. розглянув у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом Приватного підприємства «Аллєгро опт» (адреса: вул. Молодіжна, 6, с. Бережинка, Кропивницький район, 27605; код ЄДРПОУ 34201283)

до Кропивницької митниці (як відокремлений підрозділ) Державної митної служби України (код ЄДРПОУ 44005668; адреса: вул. Лавандова, 27-б, м. Кропивницький, 25030)

про визнання незаконним та скасування рішення.

ПП «Аллєгро опт» звернулося до Кіровоградського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить суд визнати незаконним та скасувати рішення Кропивницької митниці від 06.07.2023 року щодо класифікації товарів №23UA90100000018-КТ.

Позов мотивовано тим, що Кропивницькою митницею 06.07.2023 у відношенні належного позивачу товару алюмінієва фурнітура, яка використовуватись в тому числі (але не виключно) для кріплення світлодіодних панелей до стелі чорного (VL-PFS-B) та білого (VL-PFS) кольору в кількості 800 штук торговельної марки „VIDEX", який був ним отриманий з Китайської народної республіки згідно контракту від 16.03.2020 року №126 та заявлений ним 23.06.2023 по митній декларації №23UA90102000525207 в режимі імпорту, винесене рішення про визначення коду товару №23UA90100000018-КТ, яким заявлений позивачем в митній декларації код товару згідно Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД) 7616999000 змінено на 9405990090. Представник позивача вказує, що цей же товар за заявленим у митній декларації від 23.06.2023 кодом товару УКТЗЕД 7616999000 ввозився позивачем і відповідачем здійснювалось митне оформлення даного товару саме за цим кодом УКТЗЕД. При цьому, жодних рішень про зміну коду відповідач не приймав, що свідчить про правомірність розмитнення товару саме за цим кодом. Представник позивача вважає, що оскаржуваним рішенням відповідач змінив підходи до класифікації товару, раніше застосованих під час здійснення митного контролю ідентичних товарів, випущених у вільний обіг за вказаними вище митними деклараціями, що є порушенням принципу "належного урядування".

Відповідач надав до суду відзив на позовну заяву із запереченнями проти позову. Відповідач вказує, що за результатом опрацювання запиту стосовно перевірки правильності класифікації товару згідно УКТЗЕД від 23.06.2023 005252/КТ ВМПКМВ та МТР ЗЕД, керуючись статтею 69 Митного кодексу України від 13.03.2012 року № 4495-VI (, використовуючи Українську класифікацію товарів зовнішньоекономічної діяльності, враховуючи не надання декларантом, на електронне повідомлення посадової особи митниці протягом встановленого терміну (10 календарних днів). будь-якої інформації для підтвердження заявленого коду УКТЗЕД товару №3 згідно положень частини 3 статті 69 МКУ та відповідно до правил 1, 5 (пакування в якому товар поставлено, звичайне для такої категорії продукції та відсутня інформація про повторне використання пакування) та 6 основних правил інтерпретації УКТЗЕД, товар №3 класифіковано у товарній підкатегорії 9405990090 УКТЗЕД (пільгова та повна ставка ввізного Мита 10%) як «частини світильників тa освітлювального обладнання: конструкція для підвішування світлодіодних панелей; vl-pfs (mounting accessories for led panels) 500 шт.l-pfs-b (mounting accessories for led panels) - 300 шт. короб кріплення для накладного монтажу світлодіодних панелей до стелі, алюмінієвий, білого тa чорного кольорів для побутового використання. марка - videx. виробник: «haining hualiang lighiting». також потрібно врахувати, що товари з комерційними назвами «vl-pfs (mounting accessories for led panels)» та «vl-pfs-b (mounting accessories for led panels)» виготовлені з конкретно визначеними габаритними розмірами (600/600/50) мм, кольором, під конкретні світлодіодні LED панелі, та під час поєднання останніх формують освітлювальні прилади (світильники) в яких елементи «VL-PFS, VL-PFS-B» складають конструкції (корпуси) таких світильників та є елементами їх дизайну, як підвішуються до стелі офісів та інших приміщень. Покликаючись на викладені обставини, представник відповідача стверджує, що оскаржуване рішення прийнято на підставі, в межах повноважень та у спосіб визначений Митним кодексом .

Позивач скерував до суду відповідь на відзив, у якій доводи відповідача заперечив та підтримав раніше заявлені позовні вимоги

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно і неупереджено оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

У С Т А Н О В И В:

Приватне Підприємство "АЛЛЄГРО-ОПТ" зареєстроване як юридична особа з 21.03.2006 року.

Видами економічної діяльності Приватного Підприємства "АЛЛЄГРО-ОПТ" є, серед іншого, неспеціалізована оптова торгівля (основний); оптова торгівля побутовими електротоварами й електронною апаратурою побутового призначення для приймання, записування, відтворювання звуку й зображення; оптова торгівля меблями, килимами й освітлювальним приладдям.

Так, 23.06.2023 року, з метою митного оформлення Підприємство подало до відповідача митну декларацію №23UA901020005252U7, відповідно до якої було заявлено до митного оформлення (товар №3) алюмінієву фурнітуру, яка може використовуватись в тому числі (але не виключно) для кріплення світлодіодних панелей до стелі чорного (VL-PFS-B) та білого (VL-PFS) кольору в кількості 800 штук торговельної марки „VIDEX". У графі 33 поданої декларації, відносно товару №3, позивачем задекларовано вказаний товар за кодом УКТ ЗЕД 7616999000.

Відносно товару №3 митної декларації №23UAUA901020005252U7 міститься наступний опис: фурнітура для кріплення 3 світлодіодних панелей: севаро vl-pfs (mounting accessories for led panels) - 500 шт. vl-pfs-b (mounting accessories for led panels) - 300 шт. vl-рfs рамка фурнітура для кріплення світлодіодних панелей алюмінієва, біла.

Відповідачем було здійснено перевірку заявленого до митного оформлення товару та проведено його огляд. За результатом перевірки правильності класифікації товару згідно УКТЗЕД від 23.06.2023 005252/КТ ВМПКМВ та МТР ЗЕД відповідачем прийнято рішення від 06.07.2023 щодо класифікації товарів №23ua90100000018-КТ.

Згідно висновків вказаного рішення товар № 3 класифіковано за кодом 9405990090 (графа 33) як частини світильників та освітлювального обладнання: конструкція для підвішування світлодіодних панелей; vl-pfs (mounting accessories for led panels) - 500 llit. vl-pfs-b (mounting accessories for led panels) - 300 шт. короб кріплення для накладного монтажу світлодіодних панелей до стелі, алюмінієвий, білого та чорного кольорів. для побутового використання. Вказано, що вказаний товар не є товаром подвійного призначення.

Викладені обставини передували зверненню позивача до суду із цим позовом.

Вирішуючи спір, що виник між сторонами, суд виходить з такого.

Стаття 19 Конституції України зобов?язує органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадових осіб діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 1 статті 67 Митного кодексу України Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України. Згідно з частиною 2 статті 67 Митного кодексу України в УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів.

Відповідно до статті 69 Митного кодексу України товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто стосовно товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД. Митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД.

Законом України «Про Митний тариф України» (в редакції закону від 04.06.2020 р. № 674-IX) встановлено митний тариф України.

Митний тариф України є невід`ємною частиною цього Закону та містить перелік ставок загальнодержавного податку - ввізного мита на товари, що ввозяться на митну територію України і систематизовані згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД), складеною на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів.

Відповідно до Основних правил інтерпретації УКТЗЕД Митного тарифу України класифікація товарів в УКТ ЗЕД здійснюється за такими правилами:

1. Назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТ ЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТ ЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого, відповідно до таких правил:

2. (a) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який виріб стосується також некомплектного чи незавершеного виробу за умови, що він має основну властивість комплектного чи завершеного виробу. Це правило стосується також комплектного чи завершеного виробу (або такого, що класифікується як комплектний чи завершений згідно з цим правилом), незібраного чи розібраного;

(b) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який матеріал чи речовину стосується також сумішей або сполук цього матеріалу чи речовини з іншими матеріалами чи речовинами. Будь-яке посилання на товар з певного матеріалу чи речовини розглядається як посилання на товар, що повністю або частково складається з цього матеріалу чи речовини. Класифікація товару, що складається більше ніж з одного матеріалу чи речовини, здійснюється відповідно до вимог правила 3.

3. У разі якщо згідно з правилом 2 (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (prima facie) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином:

(a) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. Проте в разі коли кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару;

(b) суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може здійснюватися згідно з правилом 3 (a), повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови, що цей критерій можна застосувати;

(c) товар, класифікацію якого не можна здійснити відповідно до правила 3 (a) або 3 (b), повинен класифікуватися в товарній позиції з найбільшим порядковим номером серед номерів товарних позицій, що розглядаються.

Товар, який не може бути класифікований згідно з вищезазначеними правилами, класифікується в товарній позиції, яка відповідає товарам, що найбільше подібні до тих, що розглядаються.

Згідно із п.12 Порядку ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 №428, пояснення до УКТЗЕД розробляються та затверджуються Держмитслужбою з урахуванням змін, які вносяться Всесвітньою митною організацією до пояснень до Гармонізованої системи та Європейським Союзом до пояснень до Комбінованої номенклатури. У разі потреби Держмитслужба розробляє пояснення до кодів товарів, що деталізовані на національному рівні.

Наказом ДМС України від 14.12.2022 року №543 затверджено Пояснення до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі - Пояснення №543).

Зокрема, згідно із Поясненнями №543 до товарної позиції 7616, ця група включає інші вироби алюмінієві:

7616 10 00 00 - цвяхи, кнопки, скоби (крім товарної позиції 8305), гвинти, болти, гайки, гаки вкручувані, заклепки, шпонки, шплінти, шайби та аналогічні вироби

7616 91 00 00 -- тканини, решітки, сітки та огорожі з алюмінієвого дроту

7616 99 7616 - інші

7616 99 10 00- литі

7616 99 90 00 - інші

До цієї товарної позиції включаються усі вироби з алюмінію, крім виробів, що відносяться до попередніх товарних позицій цієї групи, виробів, описаних у Примітці 1 до Розділу Х, виробів, включених у групу 82 чи 83, або виробів, більш конкретно розглянутих в іншому місці класифікації.

До цієї товарної позиції, зокрема, включаються:

(1) Цвяхи, кнопки, скоби (крім тих, які відносяться до товарної позиції 8305), гвинти, болти, гайки, укручувані гаки (рим-болти), заклепки, шпонки, шплінти, шайби та аналогічні вироби, описані в Поясненнях до товарних позицій 7317 і 7318;

(2) В`язальні голки, шила, гачки для кроше, інструменти для вишивання, шпильки англійські, інші шпильки та інші вироби, описані в Поясненнях до товарної позиції 7319;

(3) Ланцюги та їхні частини з алюмінію;

(4) Тканина, ґрати і сітки з алюмінієвого дроту та просічно-витяжний лист (див. Пояснення до товарної позиції 7314). Просічно-витяжний лист використовується у вітринах магазинів, для решіток гучномовців, для заглушення вибухів під час транспортування і зберігання летких рідин і газів і т.п;

(5) Алюмінієві вироби, подібні до виробів з чорних металів, описаних у Поясненнях до товарних позицій 7325 і 7326. До цієї товарної позиції не включаються:

(а) тканина з металевої нитки, використовувана в одязі, для оббивання меблів або для аналогічних цілей (товарна позиція 5809);

(ь) дротяна тканина і т.п. у вигляді частин машин (наприклад, у сполученні з іншими матеріалами) (група 84 або 85);

(с) дротяна тканина і т.п., використовувана в ручних ситах чи решетах (товарна позиція 9604).

Натомість у додаткових поясненнях №534 до товарної позиції 9405 зазначено, що по коду УКТЗЕД 9405990090, тобто, коду який визначив відповідач в оскаржуваному рішенні, до цієї категорії включаються світильники та освітлювальне обладнання, включаючи прожектори та їх частини, в іншому місці не зазначені; світлові вивіски, світлові покажчики, табло з назвою або адресою і подібні вироби, що мають умонтоване джерело світла та їх частини, в іншому місці не зазначені: люстри та інші електричні освітлювальні прилади, які підвішуються або - закріплюються на стелі чи на стіні, за винятком тих, що використовуються для освітлення відкритих громадських майданчиків або вулиць.

До цієї товарної позиції також включаються ідентифіковані частини світильників та освітлювального обладнання, світлових вивісок, світлові покажчики з назвою або адресою та подібних виробів, не включені до інших груп, наприклад:

(1) Підвісні конструкції (жорсткі або на ланцюгах) для підвішування світильників.

(2) Штативи електроглобусів.

(3) Підставки, ручки та корпуси до ручних ламп.

(4) Пальники до світильників; корпуси до газових ліхтарів.

(5) Рами до ліхтарів.

(6) Рефлектори.

(7 ) Скло до світильників або ламп (типу пляшкової шийки і т.д.).

(8) Маленькі циліндри з міцного скла до рудничних ламп.

(9) Розсіювачі світла (включаючи алебастрові розсіювачі).

(10) Чаші, чашки, абажури (включаючи каркасні дротяні рами до абажурів), електроглобуси та аналогічні вироби.

(11) Прикраси (оздоблення) для оформлення люстр, такі як кулі, підвіски грушоподібної форми, предмети у вигляді квітів, інші підвіски, невеликі пластини та аналогічні товари, ідентифіковані за розмірами чи за деталями для фіксації або за пристроями кріплення.

Із матеріалів справи, зокрема, із доданої позивачем позивачем до позовної заяви роздруківки скриншота із сайту www.videx.ua, в якому зазначено назву спірного товару - короб кріплення для накладного монтажу світлодіодних панелей та віднесено до категорії: кріплення світлодіодних панелей, вбачається, що основною функцією спірного товару є фіксація (кріплення) світлодіодних панелей.

За наведених обставин суд погоджується з відповідачем у тому, що увезений позивачем товар є частиною освітлювального обладнання та належить до товарної позиції 9405 за УКТ ЗЕД.

Покликання сторони позивача на те, що вказаний товар може використовуватись не виключно для кріплення таких панелей, суд вважає неспроможними для спростування доводів відповідача, адже визначальним для віднесення товару до певної групи є його основне функціональне призначення.

Посилання позивача на той факт, що цей же товар за заявленим у митній декларації №23UA901020005252U7 від 23.06.2023 року кодом товару УКТЗЕД 7616999000 ввозився позивачем і відповідачем постійно на протязі тривалого часу здійснювалось митне оформлення даного товару саме за цим кодом УКТ ЗЕД, а при цьому, жодних рішень про зміну коду УКТ ЗЕД відповідач не приймав, не є підставою для визнання протиправним і скасування спірного рішення, адже таке рішення є актом індивідуальної дії та приймається щодо кожної партії товару окремо.

Згідно частини першої та другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Враховуючи встановлені обставини, суд вважає, що при винесенні оскаржуваної рішення відповідач діяв у межах повноважень, на підставі та у спосіб, передбачений законом, а тому підстави для задоволення позову відсутні.

Судові витрати, які з огляду на відмову у задоволенні позовних вимог підлягали б розподілу на підставі статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, у справі відсутні.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 139, 143, 157, 242-246, 255, 260-263, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Приватного підприємства «Аллєгро опт» (адреса: вул. Молодіжна, 6, с. Бережинка, Кропивницький район, 27605; код ЄДРПОУ 34201283) до Кропивницької митниці (як відокремленого підрозділу) Державної митної служби України (код ЄДРПОУ 44005668; адреса: вул. Лавандова, 27-б, м. Кропивницький, 25030) про визнання незаконним та скасування рішення - відмовити.

Копію рішення надіслати учасникам справи.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтями 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржене у 30-денний строк з дня його складення до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги через Кіровоградський окружний адміністративний суд, а у разі початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи - безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

.

.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду О.В. КРАВЧУК

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.11.2023
Оприлюднено22.11.2023
Номер документу115033824
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо

Судовий реєстр по справі —340/5757/23

Постанова від 27.06.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 24.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 14.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 25.12.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Рішення від 20.11.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.В. КРАВЧУК

Ухвала від 24.07.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.В. КРАВЧУК

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні