Постанова
від 27.06.2024 по справі 340/5757/23
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

27 червня 2024 року м. Дніпросправа № 340/5757/23

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Лукманової О.М. (доповідач),

суддів: Кругового О.О., Шлай А.В.,

розглянувши у порядку письмового провадження в м. Дніпро апеляційну скаргу Приватного підприємства «Аллєгро-Опт» на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 20.11.2023 року (суддя Кравчук Л.В., м. Кропивницький, повний текст рішення складено 20.11.2023 року) в справі №340/5757/23 за позовом Приватного підприємства «Аллєгро-Опт» до Кропивницької митниці про визнання незаконним та скасування рішення,-

в с т а н о в и в:

19.07.2023 року ПП «Аллєгро-Опт» (далі по тексту позивач) звернулось до суду з позовом до Кропивницької митниці (далі по тексту відповідач), в якому просило визнати незаконним та скасувати рішення від 06.07.2023 року щодо класифікації товарів №23UA90100000018-КТ.

Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 20.11.2023 року у задоволенні позовних вимог відмовлено.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, ПП «Аллєгро-Опт» подало апеляційну скаргу, в якій просило скасувати рішення та прийняти нове, яким позовні вимоги задовольнити у повному обсязі. Свої вимоги обґрунтувало тим, що судом не надано належної оцінки нормам чинного законодавства, висновки суду не відповідають обставинам справи, що призвело до прийняття невірного рішення. Апелянт зазначив, що спірним питанням є визначення коду УКТЗЕД товару, який ввозився на митну територію України. Апелянт вказував, що товар алюмінієва фурнітура, яка може використовуватись в тому числі (але не виключно) для кріплення світлодіодних панелей до стелі чорного (VL-PFS-B) та білого (VL-PFS) кольору є товаром за кодом УКТЗЕД 7616999000. Частиною 7 ст.69 Митного кодексу України, рішення митних органів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов`язковими. Такі рішення оприлюднюються у встановленому законодавством порядку. На виконання вимог ст.69 Митного кодексу України, був розроблений «Порядок роботи митних органів при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України», затверджений наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 року №650, даний Порядок є нормативно правовим актом. Прийняте рішення реєструється в Журналі Рішень та вноситься до бази даних «Класифікаційні рішення» єдиної автоматизованої інформаційної системи митних органів. Апелянт вказував, що рішення митного орагну про визначення коду УКТЗЕД є рішення є обов`язковим для митних цілей, діє три роки з дати його прийняття, крім випадків скасування або анулювання такого рішення до закінчення строку його чинності. Рішення митних органів щодо класифікації товарів не є актом індивідуальної дії і зобов`язують виконувати вимоги такого рішення усіх суб`єктів зовнішньо-економічної діяльності, які ввозять ідентичний товар на митну територію України.

Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, а також правильність застосування судом норм матеріального і процесуального права та правової оцінки обставин у справі, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що товар, який не може бути класифікований згідно з вищезазначеними правилами, класифікується в товарній позиції, яка відповідає товарам, що найбільше подібні до тих, що розглядаються. Згідно із п.12 Порядку ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 №428, пояснення до УКТЗЕД розробляються та затверджуються Держмитслужбою з урахуванням змін, які вносяться Всесвітньою митною організацією до пояснень до Гармонізованої системи та Європейським Союзом до пояснень до Комбінованої номенклатури. Згідно із Поясненнями №543 до товарної позиції 7616, ця група включає інші вироби алюмінієві: 7616 10 00 00 - цвяхи, кнопки, скоби (крім товарної позиції 8305), гвинти, болти, гайки, гаки вкручувані, заклепки, шпонки, шплінти, шайби та аналогічні вироби, 7616 91 00 00 - тканини, решітки, сітки та огорожі з алюмінієвого дроту, 7616 99 7616 інші, 7616 99 10 00 - литі, 7616 99 90 00 інші. Передбачено, що до цієї товарної позиції включаються усі вироби з алюмінію, крім виробів, що відносяться до попередніх товарних позицій цієї групи, виробів, описаних у Примітці 1 до Розділу Х, виробів, включених у групу 82 чи 83, або виробів, більш конкретно розглянутих в іншому місці класифікації. До цієї товарної позиції, зокрема, включаються цвяхи, кнопки, скоби (крім тих, які відносяться до товарної позиції 8305), гвинти, болти, гайки, укручувані гаки (рим-болти), заклепки, шпонки, шплінти, шайби та аналогічні вироби, описані в Поясненнях до товарних позицій 7317 і 7318, в`язальні голки, шила, гачки для кроше, інструменти для вишивання, шпильки англійські, інші шпильки та інші вироби, описані в Поясненнях до товарної позиції 7319, ланцюги та їхні частини з алюмінію, тканина, ґрати і сітки з алюмінієвого дроту та просічно-витяжний лист тощо. Натомість до товарної позиції 9405 зазначено, що по коду УКТЗЕД 9405990090, тобто, коду який визначив відповідач в оскаржуваному рішенні, до цієї категорії включаються світильники та освітлювальне обладнання, включаючи прожектори та їх частини, в іншому місці не зазначені; світлові вивіски, світлові покажчики, табло з назвою або адресою і подібні вироби, що мають умонтоване джерело світла та їх частини, в іншому місці не зазначені: люстри та інші електричні освітлювальні прилади, які підвішуються або - закріплюються на стелі чи на стіні, за винятком тих, що використовуються для освітлення відкритих громадських майданчиків або вулиць. До товарної позиції 9405 по коду УКТЗЕД 9405990090 також включаються ідентифіковані частини світильників та освітлювального обладнання, світлових вивісок, світлові покажчики з назвою або адресою та подібних виробів, не включені до інших груп, наприклад: підвісні конструкції (жорсткі або на ланцюгах) для підвішування світильників, штативи електроглобусів, підставки, ручки та корпуси до ручних ламп, пальники до світильників; корпуси до газових ліхтарів, рами до ліхтарів, рефлектори, скло до світильників або ламп (типу пляшкової шийки і т.д.), маленькі циліндри з міцного скла до рудничних ламп, розсіювачі світла (включаючи алебастрові розсіювачі), чаші, чашки, абажури (включаючи каркасні дротяні рами до абажурів), електроглобуси та аналогічні вироби, прикраси (оздоблення) для оформлення люстр, такі як кулі, підвіски грушоподібної форми, предмети у вигляді квітів, інші підвіски, невеликі пластини та аналогічні товари, ідентифіковані за розмірами чи за деталями для фіксації або за пристроями кріплення. Суд першої інстанції вказував, що короб кріплення для накладного монтажу світлодіодних панелей слід відносити до категорії: кріплення світлодіодних панелей, вбачається, що основною функцією спірного товару є фіксація (кріплення) світлодіодних панелей. Суд першої інстанції вказував, що Посилання позивача на той факт, що цей же товар за заявленим у митній декларації №23UA901020005252U7 від 23.06.2023 року кодом товару УКТЗЕД 7616999000 ввозився позивачем і відповідачем постійно на протязі тривалого часу здійснювалось митне оформлення даного товару саме за цим кодом УКТ ЗЕД, а при цьому, жодних рішень про зміну коду УКТ ЗЕД відповідач не приймав, не є підставою для визнання протиправним і скасування спірного рішення, адже таке рішення є актом індивідуальної дії та приймається щодо кожної партії товару окремо.

Встановлено, що 23.06.2023 року, з метою митного оформлення ПП «Аллєгро-Опт» подало до митного посту Волинської митниці митну декларацію №23UA901020005252U7, відповідно до якої було заявлено до митного оформлення товар, зокрема фурнітуру для кріплення світлодіодних панелей, яка може використовуватись в тому числі (але не виключно) для кріплення світлодіодних панелей до стелі чорного (VL-PFS-B) та білого (VL-PFS) кольору в кількості 800 штук торговельної марки «VIDEX», призначення товару розшифровано як для кріплення світлодіодних панелей на вертикальних або горізонтальних поверхнях для побутового призначення. У графі 33 поданої декларації, відносно товару №3, позивачем задекларовано вказаний товар за кодом УКТЗЕД 7616999000.

Відносно товару митної декларації №23UAUA901020005252U7 міститься детальний опис: фурнітура для кріплення світлодіодних панелей: vl-pfs (mounting accessories for led panels) - 500 шт. vl-pfs-b (mounting accessories for led panels) - 300 шт. vl-рfs рамка фурнітура для кріплення світлодіодних панелей алюмінієва, біла.

Кропивницькою митницею прийнято рішення від 06.07.2023 року № КТ-UA901000-0018-2023 яким для товару «частини світильників та освітлювального обладнання: конструкція для підвішування світлодіодних панелей; vl-pfs (mounting accessories for led panels) - 500 llit. vl-pfs-b (mounting accessories for led panels) - 300 шт. короб кріплення для накладного монтажу світлодіодних панелей до стелі, алюмінієвий, білого та чорного кольорів. для побутового використання» змінено код товару УКТЗЕД (графа 33 ВМД) з 7616999000 на 9405990090.

ПП «Аллєгро-Опт» долучено до справи технічний опис товару та його фото. Згідно опису товар представляє собою частину світильника короб для кріплення накладного монтажу світлодіодних панелей, матеріал алюміній, з категорії електротовари та аксесуари. Світлодіодні панелі вміщаються у середину коробу.

Відповідно ч. 1 ст. 69, ч. 1 ст. 70, ч. 4, 5 ст. 82 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Відповідно до частин 1, 2 ст. 67, ч.ч. 1, 2, 4, 5, 7 ст. 69 МК України, Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України. В УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів. Товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД. Органи доходів і зборів здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД. У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів орган доходів і зборів має право самостійно класифікувати такі товари. Під складним випадком класифікації товару розуміється випадок, коли у процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару виникають суперечності щодо тлумачення положень УКТ ЗЕД, вирішення яких потребує додаткової інформації, спеціальних знань, проведення досліджень тощо. Рішення органів доходів і зборів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов`язковими. Такі рішення оприлюднюються у встановленому законодавством порядку. У разі незгоди з рішенням органу доходів і зборів щодо класифікації товару декларант або уповноважена ним особа має право оскаржити це рішення до органу вищого рівня відповідно до глави 4 цього Кодексу або до суду.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про митний тариф України» митний тариф України є невід`ємною частиною цього Закону та містить перелік ставок загальнодержавного податку - ввізного мита на товари, що ввозяться на митну територію України і систематизовані згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД), складеною на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів.

Додатком до Закону України «Про митний тариф України» визначено основні правила інтерпретації УКТЗЕД. У додатку міститься опис групи 76 «Алюміній та вироби з нього», зокрема підгрупа 7616 включає в себе товари: цвяхи, кнопки, скоби (крім товарної позиції 8305), гвинти, болти, гайки, гаки вкручувані, заклепки, шпонки, шплінти, шайби та аналогічні вироби.

За кодом товару УКТЗЕД 7616999000 визначаються алюмінієві вироби у тому числі цвяхи, кнопки, скоби (крім товарної позиції 8305), гвинти, болти, гайки, гаки вкручувані, заклепки, шпонки, шплінти, шайби та аналогічні вироби, також литі (7616 99 10 00), інші « 7616 99 90 00).

Матеріал товару «фурнітура для кріплення світлодіодних панелей» алюміній не відносить автоматично товар до групи 76 «Алюміній та вироби з нього», слід зважати на призначення товару. Перш за все, призначенням товару є кріплення світлодіодних панелей.

Згідно опису товарної групи 94 «Меблі; постільні речі, матраци, матрацні основи, диванні подушки та аналогічні набивні речі меблів, світильники та освітлювальне обладнання, в іншому місці не зазначені; світлові покажчики, табло та подібні вироби; збірні будівельні конструкції», до цієї групи не включаються: (a) надувні або водяні матраци, подушки або диванні подушки груп 39, 40 або 63; (b) дзеркала, призначені для встановлення на підлозі або на землі (наприклад псише-дзеркала на рухомій рамі), товарна позиція 7009; (c) вироби групи 71; (d) частини загального призначення, зазначені у примітці 2 до розділу XV, з недорогоцінних металів (розділ XV) або подібні вироби з пластмаси (група 39), або сейфи товарної позиції 8303; (e) меблі, спеціально сконструйовані як частини холодильного або морозильного обладнання товарної позиції 8418; меблі, спеціально сконструйовані для швейних машин (товарна позиція 8452); (f) лампи або джерела світла та їх частини групи 85; (g) меблі, спеціально сконструйовані як частини для апаратів товарних позицій 8518 (товарна позиція 8518), товарних позицій 8519 або 8521 (товарна позиція 8522) або товарних позицій 8525-8528 (товарна позиція 8529); (h) вироби товарної позиції 8714; (ij) стоматологічні крісла з умонтованим стоматологічним обладнанням товарної позиції 9018 або плювальниці до них (товарна позиція 9018); (k) вироби групи 91 (наприклад годинники та корпуси для годинників усіх видів); (l) меблі іграшкові або іграшкові світильники або іграшкове освітлювальне обладнання (товарна позиція 9503), більярдні столи або інші меблі, спеціально призначені для ігор, товарної позиції 9504, вироби для фокусів або оздоблення (за винятком освітлювальних стрічок) такого, як китайські ліхтарики (товарна позиція 9505); або (m) моноподи, двоноги, триноги та аналогічні вироби (товарна позиція 9620).

Слід вказати, що до товарної підгрупи 9405 визначеної додатком до Закону України «Про митний тариф України» включаються товари: Світильники та освітлювальне обладнання, включаючи прожектори та їх частини, в іншому місці не зазначені; світлові вивіски, світлові покажчики, табло з назвою або адресою і подібні вироби, що мають умонтоване джерело світла та їх частини, в іншому місці не зазначені: люстри та інші електричні освітлювальні прилади, які підвішуються або закріплюються на стелі чи на стіні, за винятком тих, що використовуються для освітлення відкритих громадських майданчиків або вулиць.

Як вже було вказано вище, додатком до Закону України «Про митний тариф України» визначено основні правила інтерпретації УКТЗЕД. Не слід на власний розсуд здійснювати інтерпретацію кодів УКТЗЕД.

Згідно Пояснень до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затверджених наказом Державної митної служби України від 14.12.2022 року № 543, викладено пояснення до товарної позиції 9405, зокрема вказано, що світильники та освітлювальне обладнання, звичайно використовувані для кімнатного освітлення, наприклад: підвісні світильники, світильники у вигляді чаші, світильники, підвішувані під стелею, люстри, бра, торшери, настільні лампи, нічники, водонепроникні світильники.

Згідно Пояснень, до товарної позиції «частини» включаються ідентифіковані частини світильників та освітлювального обладнання, світлових вивісок, світлові покажчики з назвою або адресою та подібних виробів, не включені до інших груп, наприклад: (1) Підвісні конструкції (жорсткі або на ланцюгах) для підвішування світильників (2) Штативи електроглобусів (3) Підставки, ручки та корпуси до ручних ламп. (4) Пальники до світильників; корпуси до газових ліхтарів. До цієї товарної позиції також не включаються: (а) свічки (товарна позиція 3406); (b) смолоскипи (товарна позиція 3606); (c) вивіски, таблички (покажчики) з назвами або адресами та аналогічні вироби, не освітлювані або освітлювані неумонтованим джерелом світла (товарна позиція 3926, група 70, товарна позиція 8310 і т.д.); (d) надруковані глобуси з внутрішніми освітлювальними елементами товарної позиції 4905; (e) ґноти для ламп з тканих, плетених або трикотажних текстильних матеріалів (товарна позиція 5908); (f) скляні намистини та різноманітна галантерея зі скла (наприклад, бахрома), що складається з нанизаних на нитку скляних намистин або бісеру (стеклярусу), призначена для оздоблення абажурів (товарна позиція 7018); (g) обладнання електроосвітлювальне або сигналізаційне для велосипедів і моторних транспортних засобів (товарна позиція 8512); (h) електричні лампи розжарювання, газорозрядні лампи (включаючи герметичні лампи направленого світла і лампи ультрафіолетового та інфрачервоного випромінювання, а також трубки різноманітних складних форм, таких як завитки, літери, фігури, зірки та інш.), дугові лампи та світлодіодні (LED) джерела світла (товарна позиція 8539); (іj) апаратура для фотоспалахів (включаючи лампи-спалахи з електричним запалюванням) (товарна позиція 9006); (k) оптичні апарати для сигналізації світловими променями (товарна позиція 9013); (l) медичні лампи для діагностики, зондування, опромінення і т.д. (товарна позиція 9018); (m) декоративні світильники, такі як китайські ліхтарики (товарна позиція 9505).

Тобто визначено, що до товарної підгрупи 9405 відноситься товар з призначенням освітлювального обладнання у тому числі частини світильників, конструкції (короб) для підвішування світлодіодних панелей.

За кодом УКТЗЕД визначаються товари: Світильники та освітлювальне обладнання, включаючи прожектори та їх частини, інші (94059900) та не віднесені до підкатегорії частини виробів підпозиції 9405 11, 9505 19, 9405 61 або 9405 69, з недорогоцінних металів, для цивільної авіації (9405990010) а віднесені до окремої підкатегорії «інші» - 9405 99 00 90.

Суд звертає увагу, що до товарної категорії 9405 відносять частини світильників та інше обладнання, у тому числі короб кріплення для накладного монтажу світлодіодних панелей.

Варто вказати, що визначений у Поясненнях перелік 9405 до якого можливо віднести частини світильників та освітлювального обладнання. Кропивницька митниця не допускає розширення переліку та власного тлумачення, навпаки уточнює та відносить задекларований товар до більш вірної товарної категорії.

Суд вказує, що при визначенні коду товару згідно УКТЗЕД перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис.

Колегія суддів зазначає, що Кропивницькою митницею було вірно змінено групу товарної позиції товарів заявлених до митного оформлення. Рішення від 06.07.2023 року щодо класифікації товарів №23UA90100000018-КТ, є таким, що винесено обґрунтовано, з врахування доказів, технічних характеристик товару.

Згідно ч. 1, ч. 6 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Якщо суд апеляційної чи касаційної інстанції, не повертаючи адміністративної справи на новий розгляд, змінить судове рішення або ухвалить нове, він відповідно змінює розподіл судових витрат.

Новий розподіл судових витрат здійснюється у разі задоволення апеляційної скарги. Не передбачено повернення судових витрат, здійснених позивачем у разі відмовити у задоволенні вимог позовної заяви та вимог апеляційної скарги.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, рішення суду першої інстанції слід залишити без змін, як таке, що прийняте з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Керуючись ст.ст. 242, 315, 316, 322, 325, 328 КАС України, суд, -

п о с т а н о в и в:

Апеляційну скаргу Кропивницької митниці залишити без задоволення

Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 20.11.2023 року в справі №340/5757/23 залишити без змін.

Постанова Третього апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня її проголошення у порядку ст.ст. 328 329 КАС України.

Головуючий - суддяО.М. Лукманова

суддяО.О. Круговий

суддяА.В. Шлай

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.06.2024
Оприлюднено01.07.2024
Номер документу120064001
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо

Судовий реєстр по справі —340/5757/23

Постанова від 27.06.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 24.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 14.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 25.12.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Рішення від 20.11.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.В. КРАВЧУК

Ухвала від 24.07.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.В. КРАВЧУК

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні