Справа № 947/6404/23
Провадження № 1-кс/947/14886/23
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21.11.2023 року м.Одеса
Слідчий суддя Київського районного суду міста Одеси ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні в м. Одесі клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , погоджене з прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_4 про арешт майна в рамках кримінального провадження №12022160000000581 від 22.08.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.5 ст.255, ч.3 ст.27, ч.4 ст.28, ч.1 ст.255-2, ч.4 ст.28, ч.4 ст.189, ч.3 ст.27, ч.4 ст.28, ч.2 ст.203-2, ч.2 ст.309 КК України,
ВСТАНОВИВ:
Як вбачається з клопотання, слідчим управлінням ГУНП в Одеській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12022160000000581 від 22.08.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.5 ст.255, ч.3 ст.27, ч.4 ст.28, ч.1 ст.255-2, ч.4 ст.28, ч.4 ст.189, ч.3 ст.27, ч.4 ст.28, ч.2 ст.203-2, ч.2 ст.309 КК України. Процесуальне керівництво у кримінальному провадженні здійснюється Одеською обласною прокуратурою.
Встановлено, що громадянин Грузії ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (матеріали за підозрою якого виділено в окреме провадження №12023160000001048 з метою проведення його розшуку), маючи тверде внутрішнє переконання, основане на повному запереченні державних законів та звичайних правил взаємовідносин між людьми в суспільстві, прагнув набути статус суб`єкта підвищеного злочинного впливу «вора в законі».
У період з 2014 по 2022 роки в оточення ОСОБА_5 увійшли представники кримінального середовища Одеського регіону, які також поширювали свій злочинний вплив у суспільстві, зокрема ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 та інші невстановлені особи.
За рішенням «вора в законі» ОСОБА_5 статус «положенця» та «смотрящего за Одеським слідчим ізолятором» влітку 2017 року отримав ОСОБА_12 на прізвисько « ОСОБА_13 », який зі свого боку приблизно у 2020 році призначив «смотрящим за 1 корпусом ОСІ» ОСОБА_10 на прізвисько « ОСОБА_14 », приблизно у 2019 році повноваження так званого «смотрящего за м. Ізмаїлом Одеської області» отримав ОСОБА_9 на прізвисько « ОСОБА_15 », також приблизно в середині 2020 року статус «положенця» та «смотрящего» в м. Чорноморську Одеської області отримав ОСОБА_7 на прізвисько « ОСОБА_16 », а після його затримання приблизно у травні 2021 року ОСОБА_8 на прізвисько « ОСОБА_17 ».
Зазначені особи, діючи у складі створеної та керованої ОСОБА_5 злочинної організації, у період з 2019 року по 04.08.2022 вчинили на території м. Одеси та Одеської області низку тяжких та особливо тяжких корисливих злочинів.
Разом з тим, встановлено, що приблизно у 2019 році (більш точні дата та час невстановлені), за рішенням керівника злочинної організації, «вора в законі» ОСОБА_5 , повноваження так званого «смотрящего за м.Ізмаїл Одеської області» отримав ОСОБА_9 на прізвисько « ОСОБА_15 » та в такий спосіб йому відведено роль керівника окремої структурної частини злочинної організації, що діяла на території м.Ізмаїл та Ізмаїльського району Одеської області.
Так, незважаючи на визначений законодавством порядок діяльності щодо організації та проведення азартних ігор, наприкінці 2021 року, більш точного періоду часу не встановлено, ОСОБА_9 , діючи в складі організованої групи злочинної організації, погоджуючи всі свої дії та рішення з керівником так званої організації «вором в законі» ОСОБА_5 та діючи відповідно до заздалегідь погодженого з ним плану злочинної діяльності, з метою організації незаконного закладу грального бізнесу залучив до злочинної діяльності ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , який не був обізнаний про існування злочинної організації.
Надалі, ОСОБА_9 , маючи лідерські здібності, реалізуючи протиправний умисел, направлений на організацію та проведення азартних ігор без ліцензії на провадження відповідного виду діяльності з організації та проведення азартних ігор, що видається відповідно до закону, з корисливих мотивів, переслідуючи мету власної наживи та незаконного збагачення, а також матеріального забезпечення злочинної діяльності інших невстановлених осіб, шляхом внесення частини незаконно отриманого прибутку до так званого «воровського общаку», спільно з ОСОБА_18 , вирішили створити гральний заклад, обладнаний для гри в азартну гру «покер».
Так, ОСОБА_9 та ОСОБА_18 , будучи обізнаними з правилами азартної карткової гри в покер, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх протиправних корисливих дій, приблизно наприкінці 2021 року, більш точного часу в ході досудового розслідування не встановлено, визначили приміщення, розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , як приміщення для проведення азартних ігор в покер та обладнали його необхідним гральним обладнання, зокрема: фішками, гральними картами, гральний столом (спеціально обладнаний стіл з одним гральним полем, на якому незалежно від кількості гравців може проводитися одночасно лише один сеанс однієї азартної гри, в якій організатор азартних ігор виступає гравцем через своїх представників або спостерігачем) тощо.
Разом з тим, розуміючи протиправність здійснення такого виду діяльності без передбаченої законом ліцензії, ОСОБА_9 та ОСОБА_18 , з метою конспірації, надання своїм діям вигляду законної діяльності, приховування отриманого неконтрольованого державою доходу та прикриття у такий спосіб підпільного казино, 22.10.2021 створили юридичну особу Товариство з обмеженою діяльністю «Клуб спортивного покеру Роял-клуб» (код ЄДРПОУ 44514870, основний вид діяльності «93.12 Діяльність спортивних клубів»), керівником якого став ОСОБА_18 . При цьому, ОСОБА_9 та ОСОБА_18 під виглядом організації та проведення турнірів зі спортивного покеру мали намір фактично організовувати та проводити азартні карткові «кеш» ігри в покер (умовою участі в яких, на відміну від затверджених законодавством правил організації та проведення спортивного покеру в Україні, є внесення гравцями ставок ігровими фішками, придбаними за певну суму готівкових грошових коштів, яка залежить від номінальної вартості фішки, що дає можливість отримати грошовий виграш, і результат яких залежить від випадковості (комбінації карт).
Надалі, ОСОБА_9 , який діяв в складі організованої групи - злочинної організації та ОСОБА_18 , який діяв за попередньою змовою групою осіб, з метою належного забезпечення протиправної діяльності зазначеного грального закладу для надання послуг з організації та проведення азартних ігор, а саме гри в покер, здійснили набір персоналу: адміністраторів, барменів, офіціантів, круп`є (дилерів), із числа невстановлених в ході досудового розслідування осіб, які не були обізнані про існування злочинної організації та діяли за попередньою змовою групою осіб. Таким чином, зазначений гральний заклад мав свій штат працівників, графік роботи та встановлені ставки оплати роботи працівників. Працівники кожного дня окремо звітували про його діяльність. Разом з цим у зазначеному гральному закладі велися фінансові звітності та бухгалтерські обліки витрат та прибутків.
Також, з метою конспірації своїх незаконних дій ОСОБА_9 та ОСОБА_18 придбали мобільні телефони, які функціонували в ігровому закладі, як адміністраторські, і використовувались, як засоби для зв`язку для координації своїх дій. Зазначені мобільні термінали постійно знаходились у приміщенні незаконного грального закладу та передавались касирами-адміністраторами один одному при передачі зміни.
Вказаний заклад функціонував в закритому режимі, гравці допускались у приміщення для проведення азартної гри тільки по телефонному дзвінку та з дозволу адміністратора. ОСОБА_9 та ОСОБА_18 контролювали роботу найманих працівників, які виконували покладені на них обов`язки щодо функціонування організованого ними грального закладу, розподіляли прибуток, отриманий від протиправної діяльності.
Так, Закон України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» від 14.07.2020 №768-IX (далі Закон №768-IX) визначає правові засади здійснення державного регулювання господарської діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор в Україні, визначає правові, економічні, соціальні та організаційні умови функціонування азартних ігор.
Зокрема, Законом №768-IX установлено, що на території України дозволяється організовувати та проводити виключно ті види діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор, які передбачені ч. 1 ст. 2 цього Закону (в тому числі організацію та проведення азартних ігор у гральних закладах казино), за наявності у суб`єкта господарювання відповідних передбачених цим Законом ліцензій із використанням сертифікованого відповідно до цього Закону та підключеного до Державної системи онлайн-моніторингу грального обладнання та онлайн-систем організаторів азартних ігор.
Відповідно до п. 1 ст. 1 Закону № 768-IX азартною грою є будь-яка гра, умовою участі в якій є внесення гравцем ставки, що дає право на отримання виграшу (призу), імовірність отримання і розмір якого повністю або частково залежать від випадковості, а також знань і майстерності гравця.
Згідно з п. 38 ст. 1 Закону № 768-IX організатор азартних ігор юридична особа - резидент України, яка на підставі отриманої ліцензії має право здійснювати зазначений у такій ліцензії вид діяльності з організації та проведення азартних ігор відповідно до вимог цього Закону;
Відповідно до п. 2 ст. 1 Закону № 768-IX азартні ігри казино циліндричні ігри (рулетка), ігри в карти (у тому числі гра в покер), ігри в кості, ігри на гральних автоматах.
Разом з цим у п. 14 ст. 1 Закону № 768-IX зазначено, що гра в карти це гра, результат якої визначається залежно від певної комбінації гральних карт згідно з правилами проведення відповідної азартної гри.
Згідно з п. 49 ст.1Закону №768-IX, покер азартна гра в карти з неповною інформацією, результат якої визначається залежно від певної комбінації гральних карт згідно з правилами проведення відповідної азартної гри.
При цьому, відповідно до п. 57 ст. 1 Закону № 768-IX спортивний покер спортивна гра, що проводиться у формі турнірів (крім турнірів з онлайн-покеру) та для участі у якій всі гравці вносять фіксовані ставки (стартові внески), що становлять призовий фонд, з якого здійснюються виплати виграшів (призів) переможцю (переможцям) залежно від місця у грі, на якому гравець закінчив гру.
На виконання вимог п.п.7 п.8 Розділу XI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №768-IX Міністерством молоді та спорту України 23.09.2020 за №4/5.2/20 затверджено Правила спортивних змагань зі спортивного покеру.
Відповідно до Закону №768-IX, на території України дозволяється організовувати та проводити виключно такі види діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор:
1) організація та проведення азартних ігор у гральних закладах казино;
2) організація та проведення азартних ігор казино в мережі Інтернет;
3) організація та проведення букмекерської діяльності в букмекерських пунктах та в мережі Інтернет;
4) організація та проведення азартних ігор у залах гральних автоматів;
5) організація та проведення азартних ігор в покер в мережі Інтернет.
Визначені цією частиною види діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор на території України можуть проводитися виключно за наявності у суб`єкта господарювання відповідних передбачених цим Законом ліцензій із використанням сертифікованого відповідно до цього Закону та підключеного до Державної системи онлайн-моніторингу грального обладнання та онлайн-систем організаторів азартних ігор.
Згідно відповіді за вихідним №12-9/2307 від 20.10.2023, отриманої на запит слідчого від комісії з регулювання азартних ігор та лотерей, встановлено, що станом на дату надання відповіді, ліцензія у сфері діяльності з організації та регулювання азартних ігор за адресою: АДРЕСА_1 не видавалась.
Таким чином, в ході досудового розслідування встановлено, що в приміщенні за адресою: АДРЕСА_1 підозрювані та інші невстановлені в ході досудового розслідування особи організували діяльність грального закладу з надання послуг азартних ігор, без передбаченого законом дозволу. Зазначена інформація підтверджується результатами проведення негласних слідчих (розшукових) дій, протоколами допитів свідків, протоколом проведення обшуку від 30.07.2023 у вищевказаному приміщенні, під час якого виявлено та вилучено спеціальний інвентар, який використовувався за для забезпечення злочинної діяльності.
З урахуванням викладеного, за обставини протиправних дій розпочато досудове розслідування за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.5 ст.255, ч.3 ст.27, ч.4 ст.28, ч.1 ст.255-2, ч.4 ст.28, ч.4 ст.189, ч.3 ст.27, ч.4 ст.28, ч.2 ст.203-2, ч.2 ст.309 КК України
На сьогоднішній день, в межах окремих епізодів протиправної діяльності осіб залучених до протиправної діяльності повідомлено про підозру ОСОБА_18 ,, ІНФОРМАЦІЯ_2 у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч.2 ст.203-2 КК України та ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_3 у вчиненні кримінальних правопорушень передбачених ч.1 ст.255-1, ч.2 ст.203-2 КК України.
Враховуючи викладене, група нежитлових приміщень за адресою: АДРЕСА_1 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2517414351080), загальною площею 224,5 кв. м. є об`єктом що був підшуканий, пристосований або використаний як засіб чи знаряддя вчинення кримінального правопорушення, таким чином, в межах досудового розслідування виникла необхідність у накладенні арешту на вищезазначене нерухоме майно що перебуває у власності ОСОБА_19 (РНОКПП НОМЕР_1 ) та ОСОБА_20 (РНОКПП НОМЕР_2 ) та є майном відносно якого, може бути застосоване покарання у виді спеціальної конфіскації майна.
Слідчий в клопотанні зазначає, що одним із методів державної реакції на порушення, що носять кримінально-правовий характер, є заходи забезпечення кримінального провадження, передбачені ст.131 КПК України, які виступають важливим елементом механізму здійснення завдань кримінального провадження при розслідуванні злочинів. Одним з таких заходів є арешт майна у кримінальному провадженні.
Слідчий звертається з клопотанням про арешт майна з метою запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження, а також забезпечення кримінального провадження, забезпечення можливої спеціальної конфіскації майна.
Слідчий в судове засідання не з`явився, надав до суду заяву про розгляд клопотання про арешт майна у його відсутностісті.
Відповідно до вимог ч.2 ст.172 КПК України, клопотання слідчого,прокурора,цивільного позивачапро арештмайна,яке небуло тимчасово вилучене, може розглядатися без повідомлення підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, їх захисника, представника чи законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.
Слідчим суддею, з метою недопущення зміни власника майна було прийнято рішення про задоволення клопотання слідчого про розгляд клопотання про арешт майна без участі його власника.
Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, якими слідчий обґрунтовує його задоволення, оцінивши всі обставини у сукупності, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання слідчого підлягає частковому задоволенню, з наступних підстав.
Відповідно до п.1, п.2 ст.131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження. Заходом забезпечення кримінального провадження є, зокрема, арешт майна.
Згідно з ч.1 ст.170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи.
При цьому, у відповідності до ч.2 ст.170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Згідно ч.4 ст.170 КПК України, у випадку, передбаченому пунктом 2 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або третьої особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно підлягатиме спеціальній конфіскації у випадках, передбаченихКримінальним кодексом України.
Арешт накладається на майно третьої особи, якщо вона набула його безоплатно або за ціною, вищою чи нижчою за ринкову вартість, і знала або повинна була знати, що таке майно відповідає будь-якій з ознак, передбаченихпунктами 1-4частини першої статті 96-2Кримінального кодексу України.
Спеціальна конфіскація відповідно до ч.1 ст.961 КК України полягає у примусовому безоплатному вилученні за рішенням суду у власність держави грошей, цінностей та іншого майна у випадках, визначених цим Кодексом, за умови вчинення умисного кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченогоОсобливою частиноюцього Кодексу, за які передбачено основне покарання у виді позбавлення волі або штрафу понад три тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а так само передбаченогочастиною першоюстатті 150,статтею 154, частинами другою і третьоюстатті 159-1, частиною першоюстатті 190,статтею 192, частиною першою статей204,209-1,210, частинами першою і другою статей212,212-1, частиною першою статей222,229,239-1,239-2, частиною другоюстатті 244, частиною першою статей248,249, частинами першою і другоюстатті 300, частиною першою статей301,302,310,311,313,318,319,362,статтею 363, частиною першою статей363 1,364-1,365-2цього Кодексу.
Згідно наданих до матеріалів клопотання доказів встановлено, що в рамках кримінального провадження №12022160000000581від 22.08.2022 повідомлено про підозру ОСОБА_18 ,, ІНФОРМАЦІЯ_2 у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч.2 ст.203-2 КК України та ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_3 у вчиненні кримінальних правопорушень передбачених ч.1 ст.255-1, ч.2 ст.203-2 КК України.
Санкція ч.2 ст. 203-2 передбачає покарання у вигляді штрафу від сорока тисяч до п`ятдесяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю строком на три роки.
З урахуванням наведеного, слідчим суддею встановлено, що в приміщенні за адресою: АДРЕСА_1 підозрювані та інші невстановлені в ході досудового розслідування особи організували діяльність грального закладу з надання послуг азартних ігор, без передбаченого законом дозволу. Зазначена інформація підтверджується результатами проведення негласних слідчих (розшукових) дій, протоколами допитів свідків, протоколом проведення обшуку від 30.07.2023 у вищевказаному приміщенні, під час якого виявлено та вилучено спеціальний інвентар, який використовувався за для забезпечення злочинної діяльності.
З урахуванням вищевикладеного, слідчий суддя приходить до переконання, що в цілях запобігання можливості відчуження вищевказаного майна та забезпечення можливої спеціальної конфіскації майна, враховуючи наявність достатніх підстав вважати, що вказане майно підлягає спеціальній конфіскації майна, як виду покарання, а також беручи до уваги правове обґрунтування клопотання слідчого, клопотання про накладення арешту майна підлягає задоволенню в частині заборони розпоряджатися, відчужувати та здійснювати будь-які реєстраційні дії.
Звертаю увагу, що умови накладення арешту на майно з метою забезпечення спеціальної конфіскації визначено, зокрема у ч.4ст.170 КПК України, яка, у тому числі, передбачає накладення арешту на майно третьої особи, яка не має статусу підозрюваного.
Крім того, накладення арешту на майно не є припиненням права власності на нього або повним позбавленням таких прав, а носить тимчасовий характер застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження.
Таким чином,повністю доведенанеобхідність застосуваннятакого заходузабезпечення кримінальногопровадження,як арештмайна,в частинізаборони розпорядження та відчуження.
Щодо заборони користування майном, то зазначена вимога з врахуванням, що майно є нерухомим не підлягає задоволенню та жодним чином не обгрунтовано.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст.170-173,175,309,372,532 КПК України, слідчий суддя ,-
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , погоджене з прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_4 про арешт майна в рамках кримінального провадження №12022160000000581 від 22.08.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.5 ст.255, ч.3 ст.27, ч.4 ст.28, ч.1 ст.255-2, ч.4 ст.28, ч.4 ст.189, ч.3 ст.27, ч.4 ст.28, ч.2 ст.203-2, ч.2 ст.309 КК України задовольнити частково.
Накласти арешт на групу нежитловихприміщень заадресою: АДРЕСА_1 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2517414351080), загальною площею 224,5 кв. м., які належать на праві приватної спільної сумісної власності ОСОБА_19 (РНОКПП НОМЕР_1 ) та ОСОБА_20 (РНОКПП НОМЕР_2 ).
Заборонити будь-яким юридичним та фізичним особам розпоряджатися, відчужувати та здійснювати будь-які реєстраційні дії у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (в тому числі поділу, об`єднання, виділу частки).
Виконання ухвали покласти на старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 .
Ухвала може бути оскаржена протягом п`яти діб з дня її проголошення до Одеського апеляційного суду.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Київський районний суд м. Одеси |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2023 |
Оприлюднено | 26.04.2024 |
Номер документу | 115056675 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Київський районний суд м. Одеси
Тішко Д. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні