Рішення
від 20.11.2023 по справі 400/3689/23
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 листопада 2023 р. № 400/3689/23 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Устинова І.А., розглянув в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом:Фермерського господарства "Каскад", вул. Комсомольська, 2, кв. 5,Миколаїв,54001, до відповідачів:Головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області, вул. Морехідна, 1,м. Миколаїв,54008, Департаменту з надання адміністративних послуг Миколаївської міської ради , вул. Адміральська, 20, Миколаїв, 54001,

про:визнання дій протиправними,

ВСТАНОВИВ:

Фермерське господарсьтво «КАСКАД» (надалі - позивач) звернулось з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області (надалі відповідач 1) та Департаменту наданні адміністративних послуг Миколаївської міської ради (надалі відповідач 2), в якому просить:

-визнати протиправними дії відповідача 1 щодо зняття заперечення проти проведення державної реєстрації припинення ФГ «КАСКАД» в результаті його ліквідації;

-визнати протиправними дії відповідача 2 щодо початку проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення ФГ «КАСКАД» в результаті його ліквідації шляхом внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб - підприємців та громадський формувань.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що дії відповідачів є протиправними, оскільки голова фермерського господарства «КАСКАД» Сафронова Ю.Ю. не зверталась ні з якими листами про ліквідацію належного їй та членам її родини фермерського господарства, тому у відповідача 1 були відсутні підстави для вчинення дій щодо зняття заперечення проти проведення державної реєстрації припинення ФГ «КАСКАД», а у відповідача 2 були відсутні підстави для вчинення дій щодо початку проведення процедури державної реєстрації припинення ФГ «КАСКАД» в результаті його ліквідації шляхом внесення запису в Єдиний державний реєстр юридичних та фізичних осіб - підприємців та громадський формувань. Крім того, позивач звернув увагу, що за його заявою відкрито кримінальне провадження № 120231530300000125 від 09.04.2023 за фактом використання завідомо підробленого документа.

Суд відкрив провадження у справі за правилами загального позовного провадження, призначив підготовче засідання та запропонував відповідачам надати відзиви на позовну заяву.

Від відповідача 1 надійшов відзив на позовну заяву, в якому просить відмовити у задоволенні позовних вимог та зазначає, що органи Пенсійного фонду України не ініціювали припинення ФГ КАСКАД, а листом від 11.04.2023 за вих. № 1400-0504-8/23467 Головне управління повідомило ФГ КАСКАД про надіслання до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань заперечення проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.

Від відповідача 2 надійшов відзив на позовну заяву, в якому просить відмовити у задоволенні позовних вимог та зазначає, що 06.01.2023 на підставі листа Головного управління Державної податкової служби у Волинській області про проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення ФГ «КАСКАД» в результаті його ліквідації, державним реєстратором департаменту було внесено до Єдиного державного реєстру запис про початок процесу проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації, на підставі пункту 3 частини шостої статті 25 Закону у зв`язку з неподанням головою ліквідаційної комісії з припинення юридичної особи або ліквідатором юридичної особи документів, необхідних для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації протягом одного року з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про зупинення проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації. В подальшому, 20.01.2023 державним реєстратором департаменту було внесено до Єдиного державного реєстру запис про зупинення процесу проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи у зв`язку з отриманням відомостей від Головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області про наявність заборгованості зі сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування.

Ухвалою від 23.06.2023 суд продовжив шістдесятиденний строк підготовчого провадження у справі №400/1778/21 на тридцять днів.

Суд ухвалою від 15.08.2023 закрив підготовче провадження і призначив справу до судового розгляду по суті.

Ухвалою від 20.11.2023 суд закрив провадження в частині позовних вимог про визнання протиправними дій відповідача 1 щодо зняття заперечення проти проведення державної реєстрації припинення ФГ «КАСКАД» в результаті його ліквідації.

Справу розглянуто в порядку письмового провадження.

Вирішуючи спір, суд виходить з наступного.

Головою фермерського господарства «КАСКАД» Сафроновою Ю.Ю. отримано листа від Головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області за №1400-0504-8/20475 від 30.03.2023р, в якому повідомлено, що за її заявою від 10.03.2023 їй будуть видані Довідки про відсутність заборгованості із сплати внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування та буде зняте заперечення проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.

Також, 06.01.2023 державним реєстратором департаменту було внесено до Єдиного державного реєстру запис про початок процесу проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації, на підставі пункту 3 частини шостої статті 25 Закону у зв`язку з неподанням головою ліквідаційної комісії з припинення юридичної особи або ліквідатором юридичної особи документів, необхідних для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації протягом одного року з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про зупинення проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.

У зв`язку з тим, що головою фермерського господарства «КАСКАД» не подавались листи про ліквідацію ФГ «КАСКАД», позивач вважає вищезазначені дії відповідачів протиправними. При цьому, позивач зазначає, що на його думку намагаються ліквідувати ФГ «КАСКАД» шляхом надсилання підробних документів, у зв`язку з чим позивач, також звернувся до правоохоронних органів.

Суд зазначає, що оскільки судом було закрито провадження в частині позовних вимог про визнання протиправними дій відповідача 1 щодо зняття заперечення проти проведення державної реєстрації припинення ФГ «КАСКАД» в результаті його ліквідації, предметом розгляду у даній справі є дії відповідача 2 щодо початку проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення ФГ «КАСКАД» в результаті його ліквідації шляхом внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб - підприємців та громадський формувань.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб підприємців регулюються Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб та Фізичних осіб- підприємців, та громадських формувань № 755-IV (надалі Закон № 755).

Відповідно до ч. 6 ст. 25 Закону № 755, спрощена процедура державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації проводиться на підставі:

1) судового рішення про скасування (визнання недійсною) державної реєстрації юридичної особи у випадках, передбачених законом, якщо таке рішення прийнято судом до 1 липня 2004 року, крім судового рішення про визнання юридичної особи банкрутом;

2) судового рішення про припинення юридичної особи, не пов`язаного з банкрутством юридичної особи, якщо таке рішення прийнято судом після 1 липня 2004 року, і в разі якщо голова ліквідаційної комісії з припинення юридичної особи або ліквідатор юридичної особи протягом трьох років з дати оприлюднення повідомлення про постановлення судового рішення про припинення юридичної особи, не пов`язаного з банкрутством юридичної особи, не надав суб`єкту державної реєстрації документи, необхідні для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;

3) неподання головою ліквідаційної комісії з припинення юридичної особи або ліквідатором юридичної особи документів, необхідних для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації протягом одного року з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про зупинення проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.

Згідно ч. 7 зазначеної статті, Порядок проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації включає:

1) проведення реєстраційної дії щодо початку проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру - не пізніше наступного робочого дня з дати настання підстави, передбаченої частиною четвертою цієї статті;

2) державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації - не пізніше наступного робочого дня після отримання відомостей:

про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів та відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування;

про відсутність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування;

про відсутність нескасованих випусків цінних паперів юридичної особи - емітента;

про відсутність нескасованої реєстрації випуску акцій акціонерного товариства.

У разі неодержання від державних органів відомостей, зазначених у цій частині, у порядку та строки, визначені цим Законом, та неодержання від органів державної податкової служби відомостей про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, від органів Пенсійного фонду України про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті її ліквідації проводиться за принципом мовчазної згоди із зазначенням органів державної влади, від яких відповідні відомості не надійшли;

3) проведення реєстраційної дії щодо зупинення проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру - не пізніше наступного робочого дня з дати отримання відомостей про наявність заборгованості із сплати податків і зборів або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, або наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування, або наявність нескасованих випусків цінних паперів юридичної особи - емітента, або наявність нескасованої реєстрації випуску акцій акціонерного товариства;

4) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів або з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг виписки - у разі зміни відомостей, що містяться у ній.

Таким чином, обов`язковою умовою для проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації в даному випадку є неподання головою ліквідаційної комісії або ліквідатором суб`єкту державної реєстрації протягом трьох років з дати оприлюднення повідомлення про постановлення судового рішення про припинення юридичної особи, не пов`язаного з банкрутством юридичної особи, документів, необхідних для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.

Але відповідачем 2 не враховано, що в даному випадку у ФГ «КАСКАД» не призначалися голова ліквідаційної комісії або ліквідатор. При цьому обов`язок такого призначення лежить не на керівництві ФГ «КАСКАД», а на органі який прийняв рішення про припинення господарства.

Про це прямо передбачено ч. 2 ст 11 Цивільного кодексу України: «Орган (особа), який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи відповідно до частини першої цієї статті, призначає ліквідаційну комісію (ліквідатора) такої юридичної особи».

Також, відповідачу 2 було відомо про неподання уповноваженою особою ФГ "КАСКАД" заяви про проведення реєстрації щодо припинення ФГ "КАСКАД" та наявності кримінального провадження № 120231530300000125 від 09.04.2023 за фактом використання завідомо підробленого документа.

Таким чином, у відповідача були відсутні правові підстави для проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації, оскільки для того, щоб ліквідаційна комісія могла порушити вимоги закону щодо подання документів, ця комісія для початку має бути створена. Відтак, дії відповідача 2 щодо початку проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення ФГ «КАСКАД» в результаті його ліквідації шляхом внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб - підприємців та громадський формувань, суд визнає протиправними.

Відповідно до ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно вимог ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов Фермерського господарства "Каскад" (вул. Комсомольська, 2, кв. 5,Миколаїв,54001 32907658) до Головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області (вул. Морехідна, 1 ,м. Миколаїв, 54008, ЄДРПОУ 13844159) Департаменту з надання адміністративних послуг Миколаївської міської ради (вул. Адміральська, 20, Миколаїв, 54001, ЄДРПОУ 41210422) задовольнити.

2. Визнати протиправними дії Департаменту з надання адміністративних послуг Миколаївської міської ради (вул. Адміральська, 20, Миколаїв, 54001, ЄДРПОУ 41210422) з надання адміністративних послуг Миколаївської міської ради щодо початку проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення фермерського господарства «КАСКАД» (вул. Комсомольська, 2, кв. 5, Миколаїв, 54003, ЄДРПОУ 32907658) в результаті його ліквідації шляхом внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб - підприємців та громадський формувань.

3. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту з надання адміністративних послуг Миколаївської міської ради (вул. Адміральська, 20,Миколаїв,54001 ЄДРПОУ 41210422) на користь Фермерське господарство "Каскад" (вул. Комсомольська, 2, кв. 5,Миколаїв,54001 32907658) судовий збір в сумі 2684 грн (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні).

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Строк на апеляційне оскарження рішення суду - 30 днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження - 30 днів з дня складання повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається в порядку та строки, визначені ст.ст. 295-297 КАС України.

Суддя І. А. Устинов

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.11.2023
Оприлюднено23.11.2023
Номер документу115072276
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців

Судовий реєстр по справі —400/3689/23

Ухвала від 06.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Постанова від 14.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 16.01.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 20.12.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

Ухвала від 19.12.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

Рішення від 20.11.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

Ухвала від 20.11.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

Постанова від 19.10.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 05.10.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні