Рішення
від 21.11.2023 по справі 520/26353/23
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

21 листопада 2023 року Справа № 520/26353/23

Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Сагайдака В.В., ррозглянувши в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕС ДЖІ ПРОДАКШН" (код ЄДРПОУ 37394634, просп. Героїв Харкова, буд. 274-В,м. Харків,61106, ) до Головного Управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ43983495) скасування податкового повідомлення-рішення,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:

- скасувати податкове повідомлення-рішення № 0/16524/0416 від 14.06.2023р. в частині: - накладення штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію в ЄРПН податкових накладних: №48 від 06.05.2022р., №49 від 06.05.2022р., №52 від 06.05.2022р., №53 від 06.05.2022р;

- накладення штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію в ЄРПН податкових накладних: №209 від 06.06.2022р.; №203 від 06.06.2022р.; №77 від 10.06.2022р.;

- накладення штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних за період лютий - травень 2022 року /ОКРІМ. №217 від 16.02.2022р.: №419 від 28.02.2022р.; №23 від 04.05.2022Р.: №327 від 31.05.2022Р.: №316 від 31.05.2022Р.: №319 від 31.05.2022Р.: №325 від 31.05.2022р.: №318 від 31.05.2022р.). які були надіслані до ЄРПН15.07.2022р., а зареєстровані 18.07.2022р.;

- накладення штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних за період з 16 по 30 червня 2022 року /ОКРІМ. №378 від 28.06.2022р.: №327 від 30.06.2022р.), які були надіслані до ЄРПН15.07.2022р., а зареєстровані 18.07.2022р.;

- накладення штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію в ЄРПН податкових накладних: №387 от 21.02.2018; №442 от 14.12.2018; №482 от 31.12.2018; №483 от 31.12.2018.

- зобов`язати ГУ ДПС у Харківській області прийняти нове вмотивоване рішення, яким звільнити TOB «ЕС ДЖІПРОДАКШН» від фінансової відповідальності за несвоєчасне виконання податкового зобов`язання, передбаченого п. 201.10 ст. 201 ПК України за періоди:

- лютий - грудень 2018 року;

- лютий травень 2022 року /ОКРІМ. ПН №217 від 16.02.2022р.; №419 від 28.02.2022р.: №23 від 04.05.2022р.: №327 від 31.05.2022р.; №316 від 31.05.2022р.; №319 від 31.05.2022Р.: №325 від 31.05.2022Р.: №318 від 31.05.2022р.):

- з 01 по 15 червня 2022 року /ТІЛЬКИ щодо ПН №209 від 06.06.2022р.; №203 від 06.06.2022р.: №77 від 10.06.2022р.1)

- з 16 по 30 червня 2022 року/ОКРІМ. ПН №378 від 28.06.2022р.; №327 від 30.06.2022р.).

- судові витрати покласти на відповідача.

В обґрунтування позову представник позивача зазначив, що нарахування штрафних санкцій було неправомірно проведено контролюючим органом на суму розстроченого за рішенням суду податкового боргу та поза межами строку. На підставі викладеного просив задовольнити адміністративний позов в повному обсязі.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду прийнято справу до розгляду та відкрито провадження у справі.

Сторони були належним чином повідомлені про відкриття провадження у справі, що підтверджується повідомленнями про вручення поштових відправлень.

Представником відповідача наголошено на тому, що Головного управління ДПС у Харківській області з поданим позовом не погодився, надав суду відзив на позов.

Сторони були належним чином повідомлені про відкриття провадження у справі.

Керуючись приписами ст. 171, 257, 258 КАС України, суд зазначає, що розгляд позовної заяви здійснюється за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідно до приписів ч. 4 ст. 229 КАС України, оскільки розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи згідно із приписами ст. 258 КАС України, то фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Суд, повно виконавши процесуальний обов`язок зі збору доказів, перевіривши доводи сторін добутими доказами, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст належних норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з таких підстав та мотивів.

Як вбачається з матеріалів справи, 23.05.2023р. Відповідач провів камеральну перевірку Позивача, за результатами якої було складено акт про результати камеральної перевірки №15605/20-40-04-16-03/37394634 від 23.05.2023р. (далі - акт перевірки; додаток№4). Згідно до цього акту Позивач начебто порушив пп. 201.10, ст. 201 ПК України внаслідок несвоєчасної реєстрації в ЄРПН - податкових накладних при виникненні податкових зобов`язань за лютий 2018 - грудень 2022 року.

02.06.2023р. Позивач направив до контролюючого органу Заперечення на акт перевірки (далі - заперечення від 02.06.2023р.) згідно до п. 86.7. ст. 86 ПК України.

16.06.2023р. у відділенні Укрпошти Позивач отримав Повідомлення контролюючого органу № 32381/6/20-40-04-16-11 від 14.06.2023р. (далі - повідомлення від 14.06.2023р.), згідно до змісту якого за результатами розгляду заперечення від 02.06.2023р. Відповідачем прийнято рішення скасувати штрафні санкції по податкових накладних з періодом виписки лютий - травень 2022 року та датою реєстрації 15.07.2022 року на суму ПДВ 2 944 796,69 грн; а щодо податкових накладних на суму ПДВ 5 831 244,65 грн. - прийнято рішення залишити висновки акту перевірки без змін.

26.06.2023р. Позивач у відділенні Укрпошти отримав вищевказане ППР. Відповідно до змісту ППР Позивач начебто порушив граничні строки реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних (далі разом - ПН/податкові накладні), визначених ст. 201 ГПС України, - і тому згідно п. 201.20 ст. 201 ПК України за затримку реєстрації ПН Позивачу нараховано штраф у СУМІ 616 032.26 ГРИ, (ШІСТСОТ шістнадцять тисяч ТРИДЦЯТЬ ДВІ ГРИВНІ 26 коп.).

06.07.2023р. Позивач згідно ст. 56 ПК України подав скаргу № 1/030723 від 03.07.2023р. на ППР (далі - скарга від 03.07.2023р.; додаток №5) до Державної податкової служби України (далі - ДПСУ).

26.07.2023р. Позивач отримав рішення ДПСУ №19752/6/99-00-06-03-02-06 від 20.07.2023р. про продовження строку розгляду скарги від 03.07.2023р. до 09.09.2023р. (включно).

15.09.2023р. Позивач у відділенні Укрпошти отримав листа від ДПСУ з рішенням ДПСУ №26385/6/99-00-06-03-02-06 від 08.09.2023р. відносно скарги від 03,07.2023р. (далі - рішення від 08.09.2023р.; додаток №6). Згідно до змісту зазначеного рішення - за результатами розгляду скарги від 03.07.2023р. ДПСУ скасувало ППР в частині штрафних санкцій у сумі 1 406,47 грн. (згідно ПН № 386 від 15.09.2017р. та№ 336 від 16.02.2023р.); в іншій частині ППР залишено без змін.

Не погоджуючись із таким рішенням контролюючого органу та вважаючи його таким, що порушує права позивача, позивач звернувся за захистом порушеного права до Харківського окружного адміністративного суду.

По суті спірних відносин суд зазначає наступне.

Правовідносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, визначення компетенції контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

На виконання підпунктів 16.1.2, 16.1.3 п. 16.1 статті 16 Податкового кодексу України (далі - ПК України) платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Керуючись пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Пунктом 75.1 статті 75 ПК України встановлено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

За визначенням, що міститься у ст. 75 ПК України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, даних СОД РРО.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах, повнота нарахування та своєчасність сплати податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у разі невідповідності резидента Дія Сіті вимогам, визначеним пунктами 2, 3 частини першої та пунктом 10 частини другої статті 5 Закону України "Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні".

За приписами п. 76.1 ст. 76 ПК України камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова.

На виконання п. 201.1 ст. 201 ПК України платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пп. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України ЄРПН є реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, що ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

За приписами п. 201.10 ст. 201 ПК України під час здійснення операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 у ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до ЄРПН є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, що надсилається протягом операційного дня. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків, зокрема: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 до останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до ЄРПН визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (далі - Порядок № 1246).

Пункт 5 Порядку № 1246 встановлює, що податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до ЄРПН у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 ПК України, а також з урахуванням Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно з пунктами 12-15 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192тапунктом 201.10 статті 201Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3і200-1.9статті 200-1Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 Порядку № 1246, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція). Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС. У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

За приписами п. 11 підрозділу 2 розділу ХХ "Перехідних положень" ПК України з 01.02.2015 реєстрації у ЄРПН підлягають всі податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних (у тому числі які не надаються покупцю, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування) незалежно від розміру податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.

У разі порушення граничних строків реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН застосовуються штрафні санкції згідно з Податковим кодексом України.

Відповідно до пункту 120-1.1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної у ЄРПН (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 % суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 % суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 % суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 % суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 % суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

З 24.02.2022 Указом Президента України № 64/2022 введений воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, який в подальшому продовжено відповідними Указами Президента України і який триває і на сьогодні.

Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану" від 12.05.2022 № 2260-IX (далі - Закон № 2260-IX), який набрав чинності 27.05.2022, внесено зміни до п. 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 р. № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 р. № 2102-IX, установлено особливості для справляння податків і зборів.

Відповідно до абзаців 2, 3 пп. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідних положень" ПК України було передбачено, що у разі відсутності можливості у платника податків щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, такий платник податків звільняється від відповідальності, визначеної цим Кодексом, у межах діяльності, що провадиться через такі філії, представництва, відокремлені чи інші структурні підрозділи, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України.

Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24.02.2022 року до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану" за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування у ЄРПН до 15.07.2022, подання податкової звітності до 20.07.2022 та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31.07.2022.

Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 № 225).

Як встановлено судом, контролюючим органом здійснено перевірку своєчасності реєстрації позивачем податкових накладних.

Відповідно до пп. 69.18. підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України (в редакції ПК України від 09.07.2022р.) тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, з метою захисту прав платників, збереження та захисту даних надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 8 години до 18 години.

У разі виявлення технічної помилки у програмному забезпеченні або програмних складових, програмно-апаратному устаткуванні, каналах зв`язку, функціонуванні електронного цифрового підпису (далі - проведення технічного обслуговування), що унеможливлює реєстрацію акцизних накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, зобов`язаний невідкладно розмістити на своєму офіційному веб-сайті повідомлення про виявлення такої технічної помилки із зазначенням дати та часу її початку, вжити всіх необхідних заходів для відновлення реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних, за результатами яких розмістити на своєму офіційному веб-сайті повідомлення про усунення технічної помилки із зазначенням дати та часу її завершення.

Штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію акцизних накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на період існування технічної помилки, не застосовуються.

У відповідності до вимог законодавства Платником податків в електронному вигляді до ДПС надіслані документи згідно з переліком.

Відтак, ППР податкові накладні за період лютий - травень 2022р. (ОКРІМ, №217 від 16.02.2022р.; №419 від 28.02.2022р.; №23 від 04.05.2022р.; №327 від 31.05.2022р.; №316 від 31.05.2022р.; №319 від 31.05.2022р.; №325 від 31.05.2022р.; №318 від 31.05.2022р.), - були надіслані Позивачем за допомогою системи М.Е.сІос. до ЄРПН 15.07.2022р тобто відповідно до положень та в межах календарного строку, встановленого пп. 69.1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України.

Зазначені в ППР податкові накладні за період з 01 по 15 червня 2022р., а саме №209 від 06.06.2022р.; №203 від 06.06.2022р.; №77 від 10.06.2022р. були надіслані Позивачем за допомогою системи М.Едіос. до ЄРПН 30.06.2022р., тобто відповідно до положень та в межах календарного строку, встановленого п. 201.10 ст. 201 ПК України.

Вказані в ППР податкові накладні за період з 16 по ЗО червня 2022р. (ОКРІМ. №378 від 28.06.2022р.; №327 від 30.0б.2022р.) були надіслані Позивачем за допомогою системи M.E.doc. до ЄРПН 15.07.2022р.. тобто відповідно до положень та в межах календарного строку, встановленого п. 201.10 ст. 201 ПК України.

15.07.2022р. податкові накладні: №48 від 06.05.2022р., №49 від 06.05.2022р., №52 від 06.05.2022р., №53 від 06.05.2022р., - були надіслані Позивачем за допомогою системи М.Е.сіос. до ЄРПН до закінчення операційного дня, встановленого пп. 69.18. підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України.

Так, згідно до електронних повідомлень, що створюються системою M-E.doc автоматично після формування та направлення до ЄРПН податкових накладних - зазначені ПН №48 від 06.05.2022р., №49 від 06.05.2022р., №52 від 06.05.2022р., №53 від 06.05.2022р., - були надіслані в ЄРПН о 17 год, 53 хв.. тобто протягом тривалості операційного дня, встановленого пп. 69.18. підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України. Впродовж того ж операційного дня квитанцію про прийняття та/або неприйняття зазначених ПН - Позивачем отримано не було.

Проте, незважаючи на вищевказане, датою реєстрації вказаних податкових накладних в ППР зазначено - 18.07.2022р., що суперечить чинному податковому законодавству, адже відповідно до абз. 13. п. 201.10. ст. 201 ПК України якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В рамках даного питання слід звернути увагу на правову позицію Верховного Суду, викладену у постанові від 03.04.2020р. у справі №160/5380/19, де Верховний Суд дійшов до наступних висновків: «в процедурі внесення інформації (відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування) до ЄРПН є дві окремі стадії: 1) надання платником податку на додану вартість податкової накладної (розрахунку коригування); 2) прийняття/неприйняття податкової накладної (розрахунку коригування) та внесення відомостей щодо неї (нього) безпосередньо до ЄРПН. Перша із цих стадій залежить від платника податку на додану вартість і є результатом його дій, тоді як друга - це результат виконання роботи програмного забезпечення, що контролюється ДФС. та/або безпосередніх дій працівників ДФС. на яку (які) платник податку не має впливу.

Таким чином, скриншотами сервісу електронного документообігу М.Е.Оос підтверджується, що Позивач надіслав ПН №48 від 06.05.2022р.., №49 від 0б.05.2022р., №52 від 06,05.2022р., №53 від 06.05.2022р. 15.07.2022р. до ЄРПН до закінчення операційного дня.

Отже, при проведенні камеральної перевірки контролюючим органом було проігноровано той факт, що податкові накладні: №48 від 06.05.2022р., №49 від 06.05.2022р., №52 від 06.05.2022р., №53 від 06.05.2022р., які належим чином та у встановлений законодавцем строк надіслані Позивачем 15.07.2022р. до закінчення операційного дня (о 17 год. 53 хв.) - вважаються зареєстрованими в ЄРПН від 15.07.2022р. згідно абз. 13 п. 201.10. ст. 201 ПК України.

Щодо накладення штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних за період з 16 по 30 червня 2022 року (ОКРІМ. №378 від 28.06.2022р.: №327 від 30.06.2022р.), які були надіслані до ЄРПН15.07.2022р., а зареєстровані 18.07.2022р., суд зазначає наступне.

Суд враховує, доводи позивача стосовно того, що починаючи з початку військової агресії російської федерації (від 24.02.2022р.) та до цього часу, Позивач провадить діяльність на території, на якій ведуться (велися) бойові дії згідно Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України №309 від 22.12.2022р., а саме на території Харківської міської територіальної громади за адресою м. Харків, просп. Героїв Харкова, 274-В, де знаходиться місце провадження діяльності, місцезнаходження та, відповідно, місце зберігання документів та ведення бухгалтерського та податкового обліку Позивача (далі - адреса місцезнаходження товариства). 07.06.2022 р. приблизно о 23 год. 00 хв. відбулося влучання снаряду держави-агресора в будівлю за вищевказаною адресою місцезнаходження товариства, що призвело до пошкодження 2/3 будівлі, руйнації комунікацій, виходу з ладу обладнання і комп`ютерної техніки та відсутності/втрати первинних та інших документів, які на цей час відсутні за місцезнаходженням.

Відтак, 15.07.2022р. внаслідок неодноразового оголошення повітряної тривоги з огляду на довготривалі ракетні удари рф, ОСОБА_1 , перебуваючи за адресою місцезнаходження товариства, вимушена була задля безпеки власного життя неодноразово покидати робоче місце та евакуюватися у найближче бомбосховище, розташоване на станції метро «Індустріальна», що жодним чином не може тягнути її відповідальність за неналежне невиконання трудових обов язків.

І саме перебування в бомбосховищі головного бухгалтера Позивача під час повітряної тривоги на території м. Харкова унеможливило реєстрацію Позивачем усіх податкових накладних за період лютий - травень 2022 року та за період з 16 по 30 червня 2022 року в ЄРПН саме до кінця операційного дня, тобто до 18 год. 00 хв. Внаслідок чого, частина з вказаних ПН, була надіслана 15.07.2022р. після 18:00 та зареєстрована в ЄРПН18.07.2022р.

Водночас, позивач заяву та документи, інформацію про відсутність можливості виконання податкових обов`язків, оформлену відповідно до вимог наказу №225, до Головного управління ДПС у Харківській області не подавав. Отже, контролюючий орган має право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції за порушення податкового законодавства.

Щодо накладення штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних за період з лютого - грудень 2018 року, який було включено до камеральної перевірки від 23.05.2023Р. та вказано в ШІР.

Контролюючим органом було проведено камеральну перевірку від 23.05.2023р. в тому числі і щодо періоду лютий - грудень 2018 року. За результатами перевірки в акті перевірки та ППР серед іншого було вказано податкові накладні №387 от 21.02.2018; №442 от 14.12.2018; №482 от 31.12.2018; N« 483 от 31.12.2018, як такі, за якими Товариство порушило свої податкові зобов`язання, а в ППР додатково зазначено розмір та суму штрафних санкцій за таке порушення.

Однак, вищевказаний податковий період лютий - грудень 2018 року вже був предметом документальної планової виїзної перевірки Відповідача відносно Позивача, за результатами якої складено Акт про результати документальної планової виїзної перевірки ТОВ «ЕС ДЖІ ПРОДАКШН» № 6994/20-40-07-02-08/37394634 від 23.04.2021р. (далі - акт перевірки від 23.04.2021р.),

Згідно до змісту акту перевірки від 23.04.2021р. контролюючий орган проводив документальну виїзну планову перевірку Позивача з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.07.2017р. по 31.12.2020р.

Чинними нормами ПК України не передбачено випадків, коли один і той самий податковий період, щодо якого було проведено документальну виїзну планову перевірку може стати предметом камеральної перевіри у майбутньому.

Податковим кодексом України передбачена презумпція правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу (підпункт 4.1.4. пункту 4.1. статті 4 ПК України).

Згідно пункту 56.21. статті 56 ПК України у разі коли норма цього Кодексу чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі цього Кодексу, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів, або коли норми одного і того ж нормативно-правового акта суперечать між собою та припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків.

З огляду на вищевикладене суд приходить до висновку про необґрунтованість та недоведеність в даному випадку доводів контролюючого органу.

Враховуючи вищенаведене, спірне податкове повідомлення-рішення є таким, що не ґрунтуються на приписах закону, а тому підлягає скасуванню.

Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.

Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись ст.ст. 19, 139, 205, 229, 241-247, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕС ДЖІ ПРОДАКШН" (код ЄДРПОУ 37394634, просп. Героїв Харкова, буд. 274-В,м. Харків,61106, ) до Головного Управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ43983495) скасування податкового повідомлення-рішення, задовольнити частково.

Скасувати податкове повідомлення-рішення № 0/16524/0416 від 14.06.2023р. в частині: накладення штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію в ЄРПН податкових накладних: №48 від 06.05.2022р., №49 від 06.05.2022р., №52 від 06.05.2022р., №53 від 06.05.2022р.; накладення штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію в ЄРПН податкових накладних: №209 від 06.06.2022р.; №203 від 06.06.2022р.; №77 від 10.06.2022р.; накладення штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних за період лютий - травень 2022 року (ОКРІМ. №217 від 16.02.2022р.: №419 від 28.02.2022р.; №23 від 04.05.2022Р.: №327 від 31.05.2022Р.: №316 від 31.05.2022Р.: №319 від 31.05.2022Р.: №325 від 31.05.2022р.: №318 від 31.05.2022р.). які були надіслані до ЄРПН15.07.2022р., а зареєстровані 18.07.2022р.; накладення штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію в ЄРПН податкових накладних: №387 от 21.02.2018; №442 от 14.12.2018; №482 от 31.12.2018; №483 от 31.12.2018.

Зобов`язати ГУ ДПС у Харківській області прийняти нове вмотивоване рішення, яким звільнити TOB «ЕС ДЖІПРОДАКШН» від фінансової відповідальності за несвоєчасне виконання податкового зобов`язання, передбаченого п. 201.10 ст. 201 ПК України за періоди: з 01 по 15 червня 2022 року щодо ПН №209 від 06.06.2022р.; №203 від 06.06.2022р.: №77 від 10.06.2022р.; з 16 по 30 червня 2022 року (ОКРІМ. ПН №378 від 28.06.2022р.; №327 від 30.06.2022р.).

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ43983495) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕС ДЖІ ПРОДАКШН" (код ЄДРПОУ 37394634, просп. Героїв Харкова, буд. 274-В,м. Харків,61106, ) суму судового збору у розмірі 8240, 48 грн. ( вісім тисяч двісті сорок гривень сорок вісім копійок).

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено 21 листопада 2023 року.

Суддя Сагайдак В.В.

Дата ухвалення рішення21.11.2023
Оприлюднено23.11.2023
Номер документу115073703
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —520/26353/23

Ухвала від 01.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Постанова від 01.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 14.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 11.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 11.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 13.12.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Рішення від 21.11.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні