ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
79010, м.Львів, вул.Личаківська,81
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"20" листопада 2023 р. Справа №926/5292/22
Західний апеляційний господарський суд у складі колегії:
головуючого суддіКравчук Н.М.
суддів Плотніцький Б.Д.
Скрипчук О.С.
розглянувшиапеляційну скаргу Ставчанської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області (вх. № ЗАГС 01-05/2823/23 від 04.09.2023)
на рішенняГосподарського суду Чернівецької області від 09.08.2023 (суддя Ніколаєв М.І. повний текст рішення складено 16.08.2023)
у справі № 926/5292/22
до відповідачаСтавчанської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області, с. Ставчани Чернівецька обл.
простягнення заборгованості по відшкодування витрат, понесених внаслідок надання телекомунікаційних послуг в сумі 59 792,47 грн.
ВСТАНОВИВ:
Акціонерне товариство Укртелеком</a> в особі Чернівецької філії АТ Укртелеком звернулось до Господарського суду Чернівецької області з позовом (з врахуванням заяви про зменшення розміру позовних вимог) до Ставчанської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області про стягнення заборгованості по відшкодування витрат, понесених внаслідок надання телекомунікаційних послуг в сумі 59 792,47 грн.
Позовні вимоги обґрунтовано невідшкодуванням відповідачем витрат, понесених внаслідок надання телекомунікаційних послуг пільговим категоріям громадян, які проживають на території Ставчанської територіальної громади.
Рішенням Господарського суду Чернівецької області від 09.08.2023 року у справі №926/5292/22 (суддя М.І. Ніколаєв) позов задоволено частково. Стягнуто з Ставчанської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області на користь Акціонерного товариства "Укртелеком" в особі Чернівецької філії Акціонерного товариства "Укртелеком" заборгованість в сумі 59 739,61 грн. та 2 478,00 грн. судового збору. В решті позову відмовлено.
При прийнятті рішення суд першої інстанції виходив з того, що позивач у період з січня 2019 по жовтень 2022 року надавав послуги зв`язку споживачам, які проживають на території Ставчанської територіальної громади та які згідно із нормами чинного законодавства належать до пільгових категорій громадян, а відповідач витрати позивача, пов`язані з наданням пільг, не відшкодував. Відтак, дійшов висновку, що позов АТ "Укртелеком" про стягнення з Ставчанської сільської ради компенсації видатків на відшкодування витрат, пов`язаних з наданням пільг на телекомунікаційні послуги слід задовольнити частково та стягнути з відповідача 59 739,61 грн. боргу. В частині стягнення 52,86 грн. суд відмовив, оскільки встановив, що до розрахунків за вересень-жовтень 2021 року безпідставно включено відомості про померлу у серпні 2021 року особу.
Не погоджуючись з вказаним рішенням суду, Ставчанська сільська рада Чернівецького району Чернівецької області подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати судове рішення повністю та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позову за недоведеністю. Скаржник вважає оскаржуване рішення прийнятим при неправильному з`ясуванні обставин, що мають значення для справи, з неправильним застосуванням норм матеріального та процесуального права. Зауважує, що позивач у позовній заяві посилається на приписи ст. 20 Закону України «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії» і підпункт 204 частини 1 статті 91 Бюджетного кодексу України про те, що видатки на фінансування пільг з послуг зв`язку можуть здійснюватися з усіх місцевих бюджетів. Скаржник вважає, що слова «можуть здійснюватися» є лише припущенням, тобто це не є імперативним однозначним приписом. Видатки, по суті цих приписів, як можуть здійснюватися з місцевих бюджетів, так можуть і не здійснюватися з місцевих бюджетів. Зазначає, що судом першої інстанції було проігноровано посилання на те, що Ставчанська сільська рада не може бути належним відповідачем у даній справі, оскільки Ставчанська сільська рада не приймала на себе бюджетних обов`язків з погашення витрат з відшкодування будь-яких наданих державних пільг мешканцям громади, які бюджету Ставчанської громади не надавались. На переконання скаржника, належним відповідачем у даній справі повинне бути Управління соціального захисту населення районної державної адміністрації.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 04.09.2023 року головуючим-суддею (суддею-доповідачем) у справі №926/5292/22 визначено суддю Н.М. Кравчук, суддів: О.С. Скрипчук, Б.Д. Плотніцький.
Ухвалою Західного апеляційного господарського суду від 11.09.2023 відкрито апеляційне провадження у справі № 926/5292/22 та ухвалено здійснити перегляд рішення Господарського суду Чернівецької області від 09.08.2023 у порядку письмового провадження без повідомлення учасників справи згідно з частиною 10 статті 270 Господарського процесуального кодексу України.
За вимогами частини тринадцятої статті 8 Господарського процесуального кодексу України розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо цим Кодексом не передбачено повідомлення учасників справи. У такому випадку судове засідання не проводиться.
Сторони у справі обізнані з порядком розгляду даної справи шляхом надсилання на їх адреси ухвали Західного апеляційного господарського суду від 11.09.2023 року у справі № 926/5292/22 рекомендованими поштовими відправленнями.
АТ Укртелеком в особі Чернівецької філії АТ Укртелеком у відзиві на апеляційну скаргу заперечує проти доводів скаржника, вважає апеляційну скаргу безпідставною та необґрунтованою, а рішення суду першої інстанції законним, прийнятим відповідно до норм матеріального права при дотримання норм процесуального права. Зокрема зазначає, що Укртелекомом виконуючи вимоги законодавства щодо надання телекомунікаційних послуг особам, які мають пільги, свої зобов`язання виконав і виконує. Так, щомісячно надаючи послуги абонентам-пільговикам, надсилав в перших числах кожного місяця скаржнику листи з додатками щодо сум витрат, які підлягають відшкодуванню. У направлених листах та додатках містилися ті відомості, за якими можна ідентифікувати особу, перелік її пільг та період отримання, місце проживання особи тощо. При цьому, в листах, які направлялися відповідачу, зокрема в листі № 08/23 від 10.02.2021 та листі №1 від 10.01.2022 відповідачу направлялися також і проекти договору про відшкодування витрат за надані телекомунікаційні послуги (проект договору на 2021 рік, та відповідно на 2022 рік), укладання якого могло би узгодити порядок та строки надання документів, строків оплати тощо. Покладення на АТ «Укртелеком» витрат, пов`язаних з наданням послуг пільговим категоріям населення, без їх відшкодування відповідним органом, суперечить засадам справедливості, добросовісності та розумності, встановленим ст.3 ЦК України. Просить рішення Господарського суду Чернівецької області від 09.08.2023 у справі № 926/5292/22 залишити без змін, апеляційну скаргу Ставчанської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області - без задоволення.
Вивчивши апеляційну скаргу, здійснивши оцінку доказів, що містяться в матеріалах справи, Західний апеляційний господарський суд встановив таке.
Відповідно до п. 1.2 Статуту АТ "Укртелеком" Товариство є правонаступником усіх прав та обов`язків державного підприємства "Українське державне підприємство електрозв`язку "Укртелеком", відкритого акціонерного товариства "Укртелеком" та всього майна, прав та обов`язків дочірнього підприємства "Утел" відкритого акціонерного товариства "Укртелеком".
АТ "Укртелеком" є оператором телекомунікацій, який надає телекомунікаційні послуги споживачам відповідно до вимог Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Закону України «Про телекомунікації», Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2012 № 295 та інших законодавчих актів.
З січня 2019 року по жовтень 2022 року позивач, як постачальник електронних комунікацій, надав пільги з оплати послуг зв`язку (телекомунікацій) пільговим категоріям громадян, що проживають на території Ставчанської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області, на загальну суму 59 792,47 грн., що підтверджується наявними в матеріалах справи розрахунками.
Матеріалами даної справи підтверджено, що позивачем направлялись на офіційну електронну адресу відповідача щомісячні розрахунки видатків за формою № "2-пільга", які містять переліки споживачів-пільговиків за окремими видами пільг та суми послуг, що надані споживачам.
Ставчанська сільська рада листом від 11.06.2020 №210 повідомила АТ «Укртелеком», що під час формування та затвердження сільського бюджету на 2020 рік не заплановано видатки для відшкодування витрат, пов`язаних з наданням пільги категоріям громадян, що включені до Єдиного державного автоматичного реєстру осіб, які мають право на пільги з послуг зв`язку.
Відповідач додатково звернув увагу, що станом на 10.06.2020 відсутній договір про фінансування пільг з оплати за послуги зв`язку окремим категоріям громадян за рахунок місцевого бюджету, а також рішенням сесії не затверджено програму щодо відшкодування витрат за надані пільги з послуг зв`язку пільговим категоріям населення Ставчанської сільської об`єднаної територіальної громади.
В листі від 10.02.2021 №08/23 ПАТ «Укртелеком» крім пропозицій провести звіряння інформації, що міститься в розрахунках видатків на відшкодування цих витрат з інформацією у Єдиному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги, та провести оплату за надані послуги, запропонувало відповідачу підписати договір про відшкодування витрат за надані телекомунікаційні послуги пільговим категоріям громадян на 2022 рік.
12.01.2022 позивач направив відповідачу претензію №10/19-18 з проханням у 20-ти денний строк з дня її отримання провести відшкодування вартості послуг, які надавались в період з 01.01.2019 по 31.12.2021 пільговим категоріям абонентів, що проживають на території Ставчанської ОТГ в загальній сумі 53 499,54 грн.
В матеріалах даної господарської справи містяться копії листів ПАТ «Укртелеком» адресованих голові (керівнику) Ставчанської сільської об`єднаної територіальної громади разом із доданими до них пакетами документів, необхідними для здійснення розрахунків за надані пільговикам послуги (розрахунки видатків на відшкодування витрат, пов`язаних з наданням окремим категоріям громадян пільг з оплати послуг зв`язку за формою «2-пільга» та акти звіряння розрахунків за формою « 3-пільга»). Із змісту листів вбачається, що позивач просив провести звіряння інформації, що міститься в розрахунках видатків на відшкодування цих витрат з інформацією у Єдиному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги, та провести оплату за надані послуги.
Несплата відповідачем заборгованості в розмірі 59 792,47 грн. за надані позивачем послуги пільговим категоріям населення стала підставою для звернення АТ Укртелеком до місцевого господарського суду з відповідним позовом.
При прийнятті постанови суд апеляційної інстанції виходив з наступного.
Засади формування та застосування державних соціальних стандартів і нормативів, спрямованих на реалізацію закріплених Конституцією України та законами України основних соціальних гарантій, визначає Закон України "Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії".
Державні соціальні гарантії - встановлені законами мінімальні розміри оплати праці, доходів громадян, пенсійного забезпечення, соціальної допомоги, встановлені законами пільги, розміри інших видів соціальних виплат, встановлені законами та іншими нормативно-правовими актами, які забезпечують рівень життя не нижчий від прожиткового мінімуму (ст. 1 Закон України "Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії").
Законами України з метою надання соціальної підтримки населенню України в цілому та окремим категоріям громадян встановлюються державні гарантії, зокрема щодо забезпечення пільгових умов задоволення потреб у товарах та послугах окремим категоріям громадян, які потребують соціальної підтримки (ст. 18 Закон України "Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії").
Відповідно до ч.2 ст. 19 вищезазначеного закону державні соціальні гарантії є обов`язковими для всіх державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності.
Водночас ч.3 вказаної статті визначає, що органи місцевого самоврядування при розробці та реалізації місцевих соціально-економічних програм можуть передбачати додаткові соціальні гарантії за рахунок коштів місцевих бюджетів.
Надання державних соціальних гарантій здійснюється за рахунок бюджетів усіх рівнів, коштів підприємств, установ і організацій та соціальних фондів на засадах адресності та цільового використання (ч. 1. ст. 20 Закон України "Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії").
Пільги з оплати користування послугами зв`язку та комунікаційними послугами передбачено низкою законодавчих актів України. Так, перелік категорій громадян, яким державою встановлені державні соціальні гарантії у вигляді пільг, встановлено, зокрема, Законами України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні",, "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей", "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", "Про охорону дитинства", "Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист".
Відтак, надання АТ Укртелеком телекомунікаційних послуг пільговій категорії громадян є його обов`язком, покладеним на нього низкою законодавчих актів.
Відповідно до ч. 1 ст. 140 Конституції України місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
Повноваження органів місцевого самоврядування поділяються на власні (самоврядні) та делеговані (ст.143 Конституції України, ст. 16 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").
Здійснення зазначених соціальних виплат відносяться саме до делегованих повноважень і мають супроводжуватись відповідним фінансуванням з боку держави, як того вимагають положення ч.3 ст. 142 Конституції України, відповідно до якої держава бере участь у формуванні доходів бюджетів місцевого самоврядування, фінансово підтримує місцеве самоврядування. Витрати органів місцевого самоврядування, що виникли внаслідок рішень органів державної влади, компенсуються державою.
До відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить встановлення за рахунок власних коштів і благодійних надходжень додаткових до встановлених законодавством гарантій щодо соціального захисту населення (п. "а" ч. 1 ст. 34 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").
Тобто, встановлення органами місцевого самоврядування додаткових до встановлених законодавством гарантій щодо соціального захисту населення є власними повноваженнями, які мають фінансуватися виключно з місцевого бюджету.
Зазначене повністю відповідає положенням ч. 3 ст. 19 Закону України "Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії" щодо права органів місцевого самоврядування встановлювати додаткові соціальні гарантії за рахунок коштів місцевих бюджетів.
Водночас, відповідно до пп. "є" п. 9 ч. 1 ст. 87 Бюджетного кодексу України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) до видатків, що здійснюються з Державного бюджету України (з урахуванням особливостей, визначених п. 5 ч. 2 ст. 67-1 цього Кодексу) належать видатки на інші програми в галузі соціального захисту та соціального забезпечення, що забезпечують виконання загальнодержавних функцій, згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України.
Відтак, зважаючи на вищенаведене, колегія суддів зазначає, що покладання обов`язків з відшкодування спірних витрат на послуги зв`язку пільговим категоріям громадян на органи місцевого самоврядування є помилковим, оскільки боржником у цих правовідносинах є держава, яка здійснює свої цивільні права через відповідні органи. Вказане підтверджується наступним.
Постановою Кабінету Міністрів України від 24.12.2019 № 1101 затверджено Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виплати деяких видів допомог, компенсацій, грошового забезпечення та оплати послуг окремим категоріям населення (далі - Порядок № 1101).
Пунктами 2, 3 Порядку № 1101 (в редакції, чинній у спірний період ) визначено, що головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінсоцполітики. Розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня є: Нацсоцслужба (в частині виплати грошової компенсації вартості одноразової натуральної допомоги пакунок малюка); структурні підрозділи з питань соціального захисту населення обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій (далі - регіональні органи соціального захисту населення); структурні підрозділи з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчі органи міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад, центри з нарахування та здійснення соціальних виплат, які відповідають вимогам пункту 47 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України (далі - структурні підрозділи з питань соціального захисту населення).
Новою редакцією Порядку, яка набрала чинності з 01.01.2023, головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінсоцполітики. Розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня за напрямами, зазначеними у підпунктах 1-10 пункту 4 цього Порядку, є Рада міністрів Автономної Республіки Крим та структурні підрозділи з питань соціального захисту населення обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій; структурні підрозділи з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад, центри з нарахування та здійснення соціальних виплат, які відповідають вимогам пункту 47 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України.
Відповідно до п. 5 цього Порядку розподіл бюджетних коштів за напрямами, зазначеними у пункті 4 цього Порядку, здійснюється головним розпорядником бюджетних коштів за пропозиціями регіональних органів соціального захисту населення на підставі поданих структурними підрозділами з питань соціального захисту населення за встановленими формою та строками Мінсоцполітики даних, сформованих виходячи з прогнозної кількості отримувачів допомог, компенсацій, грошового забезпечення та оплати послуг, установлених розмірів відповідних виплат, а також з урахуванням необхідності виконання бюджетних зобов`язань минулих років, узятих на облік в органах Казначейства, у разі їх відповідності паспорту бюджетної програми.
З 01.01.2023 року розподіл бюджетних коштів за напрямами, зазначеними в пункті 4 цього Порядку, здійснюється Мінсоцполітики відповідно до потреби у видатках, сформованої на підставі пропозицій розпорядників нижчого рівня та наявних даних у базах даних державного підприємства Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики, а також з урахуванням необхідності виконання бюджетних зобов`язань минулих років, узятих на облік в органах Казначейства, у разі їх відповідності паспорту бюджетної програми.
Пунктами 7-9 Порядку № 1101 (в редакції, яка діяла в 2022 році) визначено, що структурні підрозділи з питань соціального захисту населення подають щомісяця: до 25 числа регіональним органам соціального захисту населення заявки щодо потреби в бюджетних коштах для виплати деяких видів допомог, компенсацій, грошового забезпечення та оплати послуг окремим категоріям населення на наступний місяць; до 8 числа заявки щодо потреби в бюджетних коштах для виплати деяких видів допомог, компенсацій, грошового забезпечення та оплати послуг окремим категоріям населення на поточний місяць.
Регіональні органи соціального захисту населення узагальнюють отримані від структурних підрозділів з питань соціального захисту населення заявки щодо потреби в бюджетних коштах для виплати деяких видів допомог, компенсацій, грошового забезпечення та оплати послуг окремим категоріям населення та не пізніше ніж протягом двох робочих днів подають Мінсоцполітики узагальнену заявку за встановленою ним формою в розрізі адміністративно-територіальних одиниць.
Мінсоцполітики після надходження від регіональних органів соціального захисту населення узагальнених заявок щодо виплати деяких видів допомог, компенсацій, грошового забезпечення та оплати послуг окремим категоріям населення не пізніше ніж протягом трьох робочих днів перераховує бюджетні кошти регіональним органам соціального захисту населення.
Відповідний порядок дії розпорядників бюджетних коштів щодо здійснення виплат визначений і в п. 6 Порядку №1101, чинному з 01.01.2023.
Таким чином, з наведеного вбачається, що забезпечення реалізації державної політики у сфері соціального захисту населення, яке проживає на території Ставчанської територіальної громади, у спірний період належить до компетенції регіонального органу соціального захисту населення Управління соціального захисту населення Чернівецької районної державної адміністрації, оскільки саме управління є розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня, який підзвітний головному розпоряднику бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми - Мінсоцполітики.
Належним представником держави у спірних правовідносинах є той суб`єкт, який визначений законом про державний бюджет головним розпорядником бюджетних коштів, прийнятим законодавцем у році, що відповідає спірному періоду, за який понесені позивачем витрати за надання послуг зв`язку пільговим категоріям громадян підлягають компенсації.
Відповідна правова позиція з питань встановлення соціальних пільг і гарантій та суб`єктів, які зобов`язані фінансувати такі пільги, наведена в численних постановах Верховного Суду від 20.01.2022 у справі №904/138/21, від 01.02.2022 у справі №904/141/20, від 27.07.2022 у справі №904/7875/21, від 09.06.2023 у справі №916/3938/21, №922/1418/22 від 07.08.2023, №916/2523/22 від 28.09.23 та зводиться до того, що пільги, введені законами України, мають компенсуватися з державного бюджету з огляду на їх введення органом державної влади, і саме держава, як замовник послуг, є боржником у цих правовідносинах.
Відтак, колегія суддів погоджується з твердженнями скаржника, що стороною зобов`язання з компенсації витрат позивачу за надані послуги зв`язку пільговим категоріям громадян є держава, а тому Ставчанська сільська рада Чернівецького району Чернівецької області не може бути боржником за таким зобов`язанням.
Задоволення позову за рахунок видатків місцевих бюджетів було б можливим лише за наявності субвенцій із державного бюджету місцевому бюджету на здійснення державних програм соціального захисту у порядку, визначеному Кабінетом міністрів України.
Проте, суд першої інстанції, приймаючи оскаржуване рішення, не з`ясував чи мало місце надання відповідних субвенцій з державного бюджету місцевому бюджету, відтак, дійшов помилкового висновку здійснити відшкодування витрат позивача за надані послуги зв`язку пільговим категоріям громадян за рахунок місцевого бюджету Ставчанської сільської ради.
Отже, визначений позивачем відповідач (у наведеному випадку Ставчанська сільська рада Чернівецького району Чернівецької області) є неналежним відповідачем у цьому спорі, що є самостійною підставою для відмови у позові.
З аналізу вищеописаних правових норм та матеріалів даної справи, колегія суддів констатує наявність правових підстав для відмови у задоволенні позовних вимог про стягнення з відповідача заборгованості по відшкодування витрат, понесених внаслідок надання телекомунікаційних послуг в сумі 59 792,47 грн.
Згідно з положеннями частини 1 статті 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
За приписами частин 1-5 статті 236 Господарського процесуального кодексу України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Судове рішення має відповідати завданню господарського судочинства, визначеному цим Кодексом. При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Відповідно до частини 1 статті 277 Господарського процесуального кодексу України підставами для скасування судового рішення повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни судового рішення є: 1) нез`ясування обставин, що мають значення для справи; 2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; 3) невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, встановленим обставинам справи; 4) порушення норм процесуального права або неправильне застосування норм матеріального права.
Підсумовуючи вищевказане, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про те, що апеляційна скарга Ставчанської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області підлягає задоволенню, а оскаржуване рішення суду першої інстанції - скасуванню.
З огляду на те, що суд задовольняє апеляційну скаргу, судові витрати за розгляд позовної заяви та апеляційної скарги покладаються на позивача відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України.
Керуючись, ст. ст. 269, 270, 275, 277, 282 Господарського процесуального кодексу України, Західний апеляційний господарський суд
ПОСТАНОВИВ :
1.Апеляційну скаргу Ставчанської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області задовольнити.
2.Рішення Господарського суду Чернівецької області від 09.08.2023 у справі № 926/5292/22 скасувати. Прийняти нове рішення, яким в задоволенні позовних вимог відмовити.
3.Судові витрати за розгляд позовної заяви та апеляційної скарги покласти на позивача.
4.Стягнути з Акціонерного товариства «Укртелеком» (01601, м. Київ, Бульвар Шевченка, 18, код ЄДРПОУ 21560766) в особі Чернівецької філії Акціонерного товариства «Укртелеком» (58002, м. Чернівці, вул. Університетська на користь Ставчанської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області (59316, с. Ставчани, вул. Головна, 52, Чернівецької області, Чернівецького району, код ЄДРПОУ 04417547) 3 726,00 грн. судового збору за розгляд апеляційної скарги.
5.Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку та в строки, передбаченні ст.ст. 287-288 ГПК України.
6.Справу повернути до Господарського суду Чернівецької області.
Веб-адреса судового рішення в Єдиному державному реєстрі судових рішень: http//reyestr.court.gov.ua.
Повний текст постанови виготовлено 20.11.2023
Головуючий-суддяН.М. Кравчук
Судді Б.Д. Плотніцький
О.С. Скрипчук
Суд | Західний апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 20.11.2023 |
Оприлюднено | 24.11.2023 |
Номер документу | 115098839 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Західний апеляційний господарський суд
Кравчук Наталія Миронівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні