ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"08" листопада 2023 р.м. Одеса Справа № 916/1339/23
Господарський суд Одеської області у складі судді Шаратова Ю.А.
при секретарі судового засідання Кастровій М.С.
розглянувши справу за позовом Одеської міської ради (65026, м. Одеса, пл. Думська, 1, код ЄДРПОУ 26597691) до Товариства з обмеженою відповідальністю Брістоль-Красная (65026, м. Одеса, вул. Пушкінська, буд. 15, код ЄДРПОУ 37350005)
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача Департамент земельних ресурсів Одеської міської ради (65011, м. Одеса, вул. Успенська, 83/85, код ЄДРПОУ 44162529)
про стягнення заборгованості за Договорами оренди землі від 09.10.2015 та від 30.04.2020 за період 01.02.2022 по 31.11.2022 в розмірі 577 972,10 грн.
Представники:
Від позивача Асташенкова О.І. (в порядку самопредставництва юридичної особи);
Від відповідача - Волкова М.Ю. (ордер від 27.04.2023 серія АІ № 1386350);
Від третьої особи Самокиш І.В. (в порядку самопредставництва юридичної особи).
Суть спору:
Одеська міська рада (далі - Позивач) звернулось до Господарського суду Одеської області із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Брістоль-Красная» (далі - Відповідач) про стягнення заборгованості за Договорами оренди землі від 09.10.2015 та від 30.04.2020 за період 01.02.2022 по 31.11.2022 в розмірі 577 972,10 грн.
Ухвалою суду від 04.04.2023 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі, залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача Департамент земельних ресурсів Одеської міської ради та призначено підготовче засідання на 01.05.2023.
Протокольною ухвалою від 01.05.2023 відкладено підготовче засідання на 19.05.2023.
Протокольною ухвалою від 19.05.2023 відкладено підготовче засідання на 16.06.2023.
Протокольною ухвалою від 16.06.2023 відкладено підготовче засідання на 30.06.2023.
Протокольною ухвалою від 30.06.2023 відкладено підготовче засідання на 17.07.2023.
Протокольною ухвалою від 17.07.2023 відкладено підготовче засідання на 04.09.2023.
Протокольною ухвалою від 04.09.2023 відкладено підготовче засідання на 22.09.2023.
Протокольною ухвалою від 22.09.2023 відкладено підготовче засідання на 29.09.2023.
Ухвалою суду від 29.09.2023 відмовлено у задоволенні клопотання відповідача про зупинення провадження у справі № 916/1339/23 (вх. № 23931/23 від 17.07.2023).
Протокольною ухвалою від 29.09.2023 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 19.10.2023.
Протокольною ухвалою від 19.10.2023 оголошено перерву в судовому засіданні до 08.11.2023.
В судовому засіданні представник Позивача підтримала позовні вимоги у повному обсязі та просила суд задовольнити позов.
Позовні вимоги, із посиланням на статті 525, 526, 610, 615, 626, 628, 629 Цивільного кодексу України, статтю 193 Господарського кодексу України, статті 93, 96, 206 Земельного кодексу України, статті 15, 21, 24, 25 Закону України Про оренду землі, обґрунтовані неналежним виконанням Відповідачем умов Договорів оренди землі від 09.10.2015 та від 30.04.2020 щодо оплати.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечувала проти позову та просила суд відмовити у його задоволенні в повному обсязі.
04.05.2023 на адресу суду надійшов Відзив на позовну заяву про стягнення заборгованості за договором оренди земельної ділянки по справі № 916/1339/23 від 27.04.2023 (вх. № 14809/23) в якому Відповідач частково визнав позовні вимоги Позивача в розмірі 155 992,11 грн. з огляду на: рішення Одеської міської ради № 969-VIIІ «Про орендну плату за використання комунального майна територіальної громади м. Одеси у період дії воєнного стану» від 29.06.2022; неврахування Позивачем при розрахунку заборгованості, оплати Відповідачем орендної плати за землю у розмірі 132 993,94 грн.
Відповідач зазначає, що нарахування орендної плати повинно здійснюватись у розмірі 50 відсотків від розміру орендної плати, встановленої договорами оренди (з урахуванням індексації), на підставі рішення Одеської міської ради «Про орендну плату за використання комунального майна територіальної громади м. Одеси у період дії воєнного стану» від 29.06.2022 № 969-VІІІ.
Відповідач зазначає, що згідно з Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (із змінами, внесеними згідно з Указами Президента № 133/2022 від 14.03.2022, № 259/2022 від 18.04.2022, № 341/2022 від 17.05.2022), затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» в Україні введений воєнний стан.
Відповідач зазначає, що за період з 01.02.2022 по 31.11.2022, визначений Позивачем для стягнення, орендна плата повинна нараховуватись у розмірі 50 % розміру орендної плати, встановленої договорами оренди (з урахуванням індексації), що становить: 577 972,10 грн. х 50 % = 288 986,05 грн.
Крім того, Відповідач зазначає, що Позивачем не враховані оплати орендної плати за землю у розмірі 132 993,94 грн., здійснені Відповідачем: 66 466,97 грн. за платіжною інструкцією № 791 від 03.03.2023; 66 466,97 грн. за платіжною інструкцією № 813 від 03.03.2023.
13.06.2023 на адресу суду надійшла Відповідь на відзив (вх. № 19420/23) в якій Позивач зазначає, що рішення Одеської міської ради від 29.06.2022 № 969-VIІІ «Про орендну плату за використання комунального майна територіальної громади м. Одеси у період дії воєнного стану» прийнято виключно щодо об`єктів нерухомого майна комунальної власності територіальної громади міста Одеси, та взагалі не стосується правовідносин щодо користування земельними ділянками комунальної форми власності.
Позивач зазначає, що рішення Одеської міської ради від 29.06.2022 № 969-VIIІ «Про орендну плату за використання комунального майна територіальної громади м. Одеси у період дії воєнного стану» було прийнято виключно на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 27 травня 2022 року № 634 «Про особливості оренди державного та комунального майна у період воєнного стану» та Закону України «Про оренду державного та комунального майна», то воно стосується виключно договорів оренди об`єктів нерухомого майна комунальної власності територіальної громади міста Одеси.
Отже до земельних правовідносин, які виникли між Одеською міською радою та ТОВ «Брістоль-Красная» на підставі договорів оренди землі від 09.10.2015 та від 30.04.2020, рішення Одеської міської ради від 29.06.2022 року № 969-VIIІ не застосовується.
Позивач заперечує проти твердження відповідача про неврахування при розрахунку заборгованості, оплати ТОВ «Брістоль-Красная» орендної плати за землю у розмірі 132 993, 94 грн.
Позивач звертає увагу на те, що період заборгованості ТОВ «Брістоль-Красная» за договорами оренди землі визначений у позові Одеської міської ради з 01.02.2022 по 31.11.2022.
Однак, згідно з копіями платіжних інструкцій АТ «ОТП БАНК» від 03.03.2023 № 791 та від 31.03.0223 № 813, у розділі «Призначення платежу» заначено, що ТОВ «Брістоль-Красная» сплачено 66 466, 97 грн. - орендна плата з землю за січень 2023 р. та відповідно 66 466, 97 грн. - орендна плата з землю за лютий 2023 р.
Отже ці платежі були сплачені ТОВ «Брістоль-Красная» за поточну орендну плату в 2023 році, а не за період заборгованості зазначений у позові Одеської міської ради (з 01.02.2022 по 31.11.2022).
Крім того, вказані платежі Департаментом земельних ресурсів Одеської міської ради (контролюючий виконавчий орган ОМР по надходженню до бюджету платежів по орендній платі) були зараховані саме за січень та за лютий 2023 року.
29.09.2023 на адресу суду надійшли заперечення на відповідь на відзив по справі № 916/1339/23 (вх. № 34103/23).
Представник третьої особи в судовому засіданні підтримала позовні вимоги Одеської міської ради та просила суд задовольнити позов.
17.04.2023 на адресу суду надійшли письмові пояснення третьої особи від 13.04.2023 № 01-13/497 (вх. № 12337/23) в яких Департамент земельних ресурсів Одеської міської ради просив суд задовольнити позовні вимоги Одеської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю «Брістоль-Красная» за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача Департаменту земельних ресурсів Одеської міської ради, про стягнення заборгованості за договором оренди землі від 09.10.2015 та від 30.04.2020 за період з 01.02.2022 по 31.11.2022 в розмірі 577 972,10 грн. в повному обсязі.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши представлені докази, заслухавши представників Позивача, Відповідача та третьої особи, суд
в с т а н о в и в:
09.10.2015 між Позивачем та Відповідачем укладено Договір оренди землі (далі Договір від 09.10.2015).
Відповідно до пунктів 1.1, 1.2 Договору від 09.10.2015 орендодавець (Позивач) на підставі Закону України Про оренду землі № 161-ХІV від 06.10.1998 та рішення Одеської міської ради № 5707-VI від 29.10.2014 та рішення Одеської міської ради № 7157-VI від 10.09.2015 надає, а орендар (Відповідач) прийняв у строкове платне володіння, користування земельну ділянку, площею 0,3028 га, що знаходиться за адресою: м. Одеса, вул. Пушкінська, земельна ділянка 15, кадастровий номер 5110137500:20:007:0001. Вид користування: для експлуатації готельного комплексу; цільове призначення: G.08 землі історико-культурного призначення (землі, на яких розташовані: пам`ятки культурної спадщини, їх комплекси (ансамблі), історико-культурні заповідники, історико-культурні заповідні території, охоронювані археологічні території, музеї просто неба, меморіальні музеї-садиби). Зазначена земельна ділянка належить, на праві комунальної власності, Територіальній громаді міста Одеси в особі Одеської міської ради, право власності на яку зареєстровано 17.04.2015 в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, номер запису про право власності: 9423468, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 621677351101, що підтверджується Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності № 36503892, виданим 20.04.2015 Реєстраційною службою Головного управління юстиції в Одеській області.
Згідно із пунктами 2.1, 2.3 Договору від 09.10.2015 в оренду передається земельна ділянка площею 0,3028 га, у тому числі по угіддях: під капітальною одноповерховою забудовою 0,0216 га; під капітальною трьох і більше поверховою 0,2683 га; під проїздами, проходами та площадками 0,0129 га. Нормативно грошова оцінка земельної ділянки, що є предметом цього договору, становить 16 879 432,69 грн. (з урахуванням індексації за 2014 рік 1,249), згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси № 117/П від 18.08.2014, складено управлінням Держземагентства у м. Одесі Одеської області Головного управління Держземагентства в Одеській області Держземагентства України.
Пунктом 3.1 Договору від 09.10.2015 встановлено, що договір укладено терміном до 31.05.2055 для експлуатації готельного комплексу.
Відповідно до пунктів 4.1, 4.2 Договору від 09.10.2015 орендна плата за земельну ділянку площею 0,3028 га розрахована у розмірі 3 % від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та складає: 506 382,98 грн. на рік (з урахуванням індексації за 2014 рік 1,249). Орендна плата вноситься орендарем у грошовій безготівковій формі. Розмір орендної плати встановлюється згідно рішень Одеської міської ради у відповідності до розрахунку розміру орендної плати та може збільшуватися Одеською міською радою в межах передбачених законодавством.
Пунктом 4.3 Договору від 09.10.2015 передбачено, що орендна плата сплачується орендарем рівними частками за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця на Банк ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011, код ЄДРПОУ 38016923, на рахунок Одержувача УДКСУ у м. Одесі Одеської області, місцевий бюджет Приморського району № 33210812700008, код бюджетної класифікації 18010600. Орендна плата, враховуючи невиплачену, підлягає індексації відповідно до чинного законодавства.
30.04.2020 між Позивачем та Відповідачем було укладено Договір оренди землі (далі Договір від 30.04.2020).
Відповідно до пунктів 1.1, 1.2 Договору від 30.04.2020 орендодавець на підставі Закону України «Про оренду землі» № 161-ХІV від 06.10.1998 та рішення Одеської міської ради № 5764-VII від 06.02.2020 надав, а орендар прийняв у строкове платне користування земельну ділянку площею 0,3136 га, що знаходиться за адресою: м. Одеса, вул. Леха Качинського, 12, кадастровий номер 5110137500:20:007:0008, для експлуатації та обслуговування будівлі готелю, бізнес-центру, апартаментів. Земельна ділянка, кадастровий номер 5110137500:20:007:0008, яка є об`єктом оренди, належить до земель комунальної власності територіальної громади міста Одеси, на підставі Закону України від 06.09.2012 за № 5245-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності». Реєстрація права власності на об`єкт оренди здійснюється згідно із Законом України від 14.05.2013 за № 233-VII «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення порядку державної реєстрації речових прав на земельні ділянки державної та комунальної власності у зв`язку з їх розмежуванням» та відповідно до статті 28 Закону України від 26.11.2015 № 834-VII «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», одночасно із державною реєстрацією права оренди. Зазначена земельна ділянка сформована із земель комунальної власності територіальної громади міста Одеси.
Згідно із пунктом 4.1 Договору від 30.04.2020 орендна плата за земельну ділянку площею 0,3136 га, розрахована у розмірі 5 % від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та складає: 190 066,09 грн. на рік, з урахуванням індексації за 2019 рік. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій безготівковій формі.
Частинами першою та другою статті 11 Цивільного кодексу України передбачено, що цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки, зокрема, з договорів та інших правочинів.
Згідно з частиною першою статті 509 Цивільного кодексу України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов`язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.
За приписами статті 193 Господарського кодексу України та статей 525, 526 Цивільного кодексу України зобов`язання повинні виконуватись належним чином відповідно до умов договору та вимог цих Кодексів, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до статті 13 Закону України Про оренду землі від 06.10.1998 № 161-ХІV договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Договір є обов`язковим для виконання сторонами (стаття 629 Цивільного кодексу України).
Частиною першою статті 530 Цивільного кодексу України передбачено, що, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Згідно із статтею 24 Закону України Про оренду землі від 06.10.1998 № 161-ХІV орендодавець має право вимагати від орендаря, зокрема, своєчасного внесення орендної плати.
Судом встановлено, що за період з 01.02.2022 по 31.11.2022 Відповідач на виконання умов Договорів повинен був сплати за оренду землі 577 972,10 грн. Судом перевірено правильність розрахунку заборгованості виконаного Позивачем.
Судом встановлено, що на підставі рішення Головного управління ДПС в Одеській області про стягнення коштів платника податків з рахунків у банках у рахунок погашення податкового боргу від 20.03.2023 № 77/4-1532 було стягнуто з Відповідача 129 080,70 грн., що підтверджується платіжною інструкцією від 17.05.2023 № 1032-13-05.
Тобто, вказаним платежем на суму 129 080,70 грн. було погашено існуючу заборгованість Відповідача, зокрема, що виникла у спірному періоді з 01.02.2022 по 31.11.2022.
Отже сума заборгованості Відповідача з орендної плати складає 448 891,40 грн. (577 972,10 129 080,70 = 448 891,40).
Докази оплати Відповідача заборгованості з орендної плати у вищезазначеному розмірі в матеріалах справи відсутні.
Суд не приймає довід Відповідача щодо неврахування Одеською міською радою сплати орендної плати в розмірі 132 993,94 грн., а саме:
66 466,97 грн. - платіжна інструкція від 03.03.2023 № 791, в якій у призначенні платежу вказано "орендна плата за землю за 01/2023";
66 466,97 грн. - платіжна інструкція від 31.03.2023 № 813, в якій у призначенні платежу вказано "орендна плата за землю за 02/2023".
Тобто, Відповідачем визначено призначення платежу як сплата орендної плати за землю за січень 2023р. та лютий 2023р.
Відповідно до пунктів 41, 42, 43 Інструкції про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг затвердженої постановою Правління Національного Банку України від 29.07.2022 № 163 Платник заповнює реквізит "Призначення платежу" платіжної інструкції так, щоб надавати отримувачу коштів повну інформацію про платіж та документи, на підставі яких здійснюється платіжна операція. Повноту інформації визначає платник з урахуванням вимог законодавства України. Надавач платіжних послуг платника перевіряє заповнення цього реквізиту на відповідність вимогам, викладеним у пункті 41 розділу II цієї Інструкції, лише за зовнішніми ознаками. Платник має право відкликати платіжну інструкцію до моменту списання коштів з рахунку платника за умови погодження з надавачем платіжних послуг платника. Порядок відкликання платіжної інструкції визначається договором між платником та надавачем платіжних послуг платника.
Проте, Відповідачем не було відкликано вищевказані платіжні інструкції із наведеним призначенням платежу. А тому, відсутні підстави для зарахування сум 66 466,97 грн. за платіжною інструкцією від 03.03.2023 № 791 та 66 466,97 грн. за платіжною інструкцією від 31.03.2023 № 813 в погашення суми боргу за спірний період з 01.02.2022 по 31.11.2022.
Суд не приймає довід Відповідача щодо того, що нарахування орендної плати повинно здійснюватись у розмірі 50 відсотків від розміру орендної плати, встановленої договорами оренди (з урахуванням індексації), на підставі рішення Одеської міської ради «Про орендну плату за використання комунального майна територіальної громади м. Одеси у період дії воєнного стану» від 29.06.2022 № 969-VІІІ, з огляду на наступне.
Відповідно до пункту 2 Рішення Одеської міської ради "Про орендну плату за використання комунального майна територіальної громади м. Одеси у період дії воєнного стану" № 969-VIII від 29.06.2022 на період воєнного стану та протягом 30 календарних днів після припинення чи скасування його дії в установленому порядку за договорами оренди комунального майна територіальної громади м. Одеси, укладеними до 24 лютого 2022 року, орендарям (за виключенням орендарів, вказаних у пункті 1 цього рішення, та орендарів єдиних майнових комплексів) орендна плата нараховується у розмірі 50 відсотків розміру орендної плати, встановленої договорами оренди (з урахуванням її індексації).
Як вбачається з преамбули вищевказаного рішення воно прийнято відповідно до законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про правовий режим воєнного стану», з урахуванням Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64 «Про введення воєнного стану в Україні», постанови Кабінету Міністрів України від 27 травня 2022 року № 634 «Про особливості оренди державного та комунального майна у період воєнного стану», з метою підтримки орендарів комунального майна територіальної громади м. Одеси шляхом зниження фінансового навантаження, враховуючи необхідність врегулювання питання внесення орендної плати у період воєнного стану, Одеська міська рада.
Відповідно до пункту 12 постанови Кабінету Міністрів України "Про особливості оренди державного та комунального майна у період воєнного стану" від 27.05.2022 № 634 органи місцевого самоврядування можуть додатково приймати рішення з питань, визначених пунктом 1 цієї постанови, відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".
Як вбачається із вищевказаної постанови вона прийнята відповідно до Закону України від 1 квітня 2022 р. № 2181-IX "Про внесення змін до Закону України "Про оренду державного та комунального майна".
Згідно із Законом України від 1 квітня 2022 р. № 2181-IX "Про внесення змін до Закону України "Про оренду державного та комунального майна", зокрема, внесено зміни у Розділ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про оренду державного та комунального майна" (Відомості Верховної Ради України, 2020 р., № 4, ст. 25) доповнено пунктами 6-1 і 6-2 такого змісту:
"61. Під час дії воєнного стану Кабінет Міністрів України може встановити інші правила передачі в оренду державного та комунального майна, ніж ті, що передбачені цим Законом.
Відповідно до преамбули Закону України "Про оренду державного та комунального майна" від 03.10.2019 № 157-IX цей закон регулює: правові, економічні та організаційні відносини, пов`язані з передачею в оренду майна, що перебуває в державній та комунальній власності, майна, що належить Автономній Республіці Крим, а також передачею права на експлуатацію такого майна; майнові відносини між орендодавцями та орендарями щодо господарського використання майна, що перебуває в державній та комунальній власності, майна, що належить Автономній Республіці Крим. Дія цього Закону не поширюється на відносини концесії державного та комунального майна.
Згідно із статтею 3 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" від 03.10.2019 № 157-IX, об`єктами оренди за цим Законом є: єдині майнові комплекси підприємств, їхніх відокремлених структурних підрозділів; нерухоме майно (будівлі, споруди, приміщення, а також їх окремі частини); інше окреме індивідуально визначене майно; майно, що не увійшло до статутного (складеного) капіталу господарських товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації) (далі - майно, що не увійшло до статутного капіталу), а також майно, заборонене до приватизації, яке може при перетворенні державного підприємства в господарське товариство надаватись такому товариству на правах оренди; майно, щодо якого до статутного капіталу внесено право господарського відання на майно; майно, закріплене на праві господарського відання за акціонерними товариствами та їхніми дочірніми підприємствами у процесі їх утворення та діяльності; майно, передане до статутного капіталу акціонерних товариств на праві господарського відання; майно органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, державних і комунальних установ та організацій, Збройних Сил України, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, Державної кримінально-виконавчої служби України, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, правоохоронних та фіскальних органів, Національної академії наук України та національних галузевих академій наук, що не використовується зазначеними органами для здійснення своїх функцій, - без права викупу та передачі в суборенду орендарем; майно, що не підлягає приватизації, може бути передано в оренду без права викупу орендарем та передачі в суборенду.
А відтак, дія рішення Одеської міської ради «Про орендну плату за використання комунального майна територіальної громади м. Одеси у період дії воєнного стану» від 29.06.2022 № 969-VІІІ, прийнятого на підставі пункту 12 постанови Кабінету Міністрів України від 27.05.2022 № 634, не поширюється на оренду землі.
На підставі викладеного, суд вважає такими, що підлягають задоволенню позовні вимоги в частині стягнення з Відповідача заборгованості за Договорами оренди землі від 09.10.2015 та від 30.04.2020 за період 01.02.2022 по 31.11.2022 в розмірі 448 891,40 грн.
Згідно із пунктом 2 частини першої статті 129 Господарського процесуального кодексу України у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Керуючись частиною першою статті 11, частиною першою статті 509, статтями 525, 526, частиною першою статті 530, статтею 629 Цивільного кодексу України, статтею 193, Господарського кодексу України, статтями 13, 24 Закону України "Про оренду землі" від 06.10.1988 № 161-XIV, статтями 73, 74, 76-80, 86, 123, 124, 129, 236, 237, 238, 240, 241, 327 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити частково.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Брістоль-Красная (65026, м. Одеса, вул. Пушкінська, буд. 15, код ЄДРПОУ 37350005) на користь Одеської міської ради (65026, м. Одеса, пл. Думська, 1, код ЄДРПОУ 26597691, на рахунок: Одеська міська ТГ, отримувач ГУК в Одеській області /м. Одесі/, код отримувача (ЄДРПОУ) 37607526, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), номер рахунку UA 468 9999 8033 4129 812 0000 15744, код класифікації доходів бюджету 18010600 орендна плата з юридичних осіб) 448 891,40 грн. (чотириста сорок вісім тисяч вісімсот дев`яносто одна гривня 40 коп.) суму основного боргу.
3. Відмовити в задоволенні позову Одеської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю Брістоль Красная в частині вимоги про стягнення суми боргу в розмірі 129 080,70 грн.
4. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Брістоль-Красная (65026, м. Одеса, вул. Пушкінська, буд. 15, код ЄДРПОУ 37350005) на користь Одеської міської ради (65026, м. Одеса, пл. Думська, 1, код ЄДРПОУ 26597691, на рахунок Юридичного департаменту Одеської міської ради, код ЄДРПОУ 26302537, р/р UA 808201720344250211000034995, в ДКСУ м. Київ, МФО 820172) витрати на сплату судового збору в розмірі 8 669,58 грн. (вісім тисяч шістсот шістдесят дев`ять гривень 58 коп.).
5. Видати накази після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення господарського суду може бути оскаржене в апеляційному порядку до Південно-західного апеляційного господарського суду шляхом подачі апеляційної скарги в строк встановлений частиною першою статті 256 Господарського процесуального кодексу України.
Повний текст рішення складено 21 листопада 2023 р.
Суддя Ю.А. Шаратов
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 08.11.2023 |
Оприлюднено | 24.11.2023 |
Номер документу | 115102054 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про невиконання або неналежне виконання зобов’язань що виникають з договорів оренди |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Шаратов Ю.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні