Ухвала
від 23.11.2023 по справі 490/11439/23
ЦЕНТРАЛЬНИЙ РАЙОННИЙ СУД М. МИКОЛАЄВА

490/11439/23 23.11.2023

н\п 1-кс/490/7626/2023

Центральний районний суд м. Миколаєва

Справа № 490/11439/23

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 листопада 2023 року м. Миколаїв

Слідчий суддя Центрального районного суду м. Миколаєва ОСОБА_1 , секретар судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні клопотання заступника керівника Каховської окружної прокуратури Херсонської області ОСОБА_3 про арешт майна, -

ВСТАНОВИВ:

До слідчого судді Центрального районного суду м. Миколаєва надійшло клопотання заступника керівника Каховської окружної прокуратури Херсонської області ОСОБА_3 про накладення арешту на майно, яке перебуває у власності підозрюваної у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст.111, ч.5 ст.111-1 КК України, ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з метою забезпечення його можливої конфіскації за вироком суду, а саме на:

- земельну ділянку, площею 2 га, кадастровий номер: 6522680500:04:001:0629, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 2097534565226, форма власності: приватна, розмір частки: 1, вид використання: для ведення особистого селянського господарства);

- земельну ділянку, площею 0,25 га, кадастровий номер: 6522680500:01:001:0009, що розташована за адресою: АДРЕСА_2 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 933460465226,форма власності: приватна, вид використання: для обслуговування житлового будинку та господарських будівель);

- житловий будинок, з господарчими будівлями та спорудами, загальною площею 65,4 кв.м., житловою площею 39,4, який розташований за адресою: АДРЕСА_2 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 663930265226, форма власності: приватна, розмір частки: 1/1).

На обґрунтування клопотання вказано, що слідчим відділом УСБУ в Херсонській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42022232190000216від 31.10.2022,за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 111, ч. 5 ст. 111-1 КК України.

24.10.2023 року ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 111, ч. 5 ст. 111-1 Кримінального кодексу України.

Санкція ч.2 ст.111, ч. 5 ст. 111-1 КК України передбачає покарання у виді конфіскації майна, тому з метою забезпечення конфіскації майна як виду покарання є необхідність у накладенні арешту на майно підозрюваної ОСОБА_4 .

Також прокурор просив про розгляд клопотання без участі особи, у володінні та власності якої знаходиться вказане нерухоме майно та з метою унеможливлення настання наслідків, які можуть перешкодити кримінальному провадженню, а також з метою забезпечення арешту майна.

У судове засідання прокурор не з`явився.

Вивчивши доводи клопотання, слідчий суддя приходить до висновку про його підставність, наявність ризику відчуження нерухомого майна задля уникнення можливої його конфіскації як покарання в разі прийняття ймовірного рішення про призначення відповідного покарання за результатами розгляду кримінального провадження.

З урахуванням викладеного, наявні підстави для розгляду клопотання про накладення арешту на майно без повідомлення підозрюваної, що не позбавляє вказаних осіб в подальшому на звернення до суду з відповідними клопотаннями в разі задоволення клопотання про накладення арешту на нерухоме майно.

Як встановлено з матеріалів клопотання, ОСОБА_4 обгрунтовано підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 111, ч. 5 ст. 111-1 КК України.

Органом досудового розслідування ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 111, ч. 5 ст. 111-1 КК України, за наступних обставин.

Так, згідно з рішенням І сесії Горностаївської селищної ради ІХ скликання № 1 від 24.11.2020 «Про початок повноважень депутатів Горностаївської селищної ради Херсонської області ІХ скликання» прийнято до відома факт початку повноважень депутатів.

Одним із 26 депутатів ради є ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , освіта вища, діловод Великоблаговіщенського старостинського округу, член політичної партії «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА ЗА ЖИТТЯ», проживає в АДРЕСА_3 , обрана в єдиному багатомандатному виборчому окрузі за єдиним виборчим списком.

Згідно зі ст. 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» статус депутата визначається Конституцією України, цим Законом та іншими законами України.

За ст. ст. 8, 18 вказаного Закону депутат місцевої ради як представник інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу та член ради, здійснюючи депутатські повноваження, повинен керуватися загальнодержавними інтересами та інтересами територіальної громади чи виборців свого виборчого округу, від яких його обрано; не використовувати депутатський мандат в особистих інтересах чи в корисливих цілях; керуватися у своїй діяльності та поведінці загальновизнаними принципами порядності, честі і гідності. Депутат місцевої ради зобов`язаний додержуватися Конституції та законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, регламенту ради та інших нормативно-правових актів, що визначають порядок діяльності ради та її органів.

На ОСОБА_4 , як на депутата Горностаївської селищної ради Херсонської області дев`ятого скликання, покладено відповідні обов`язки та права, передбачені Законом України «Про статус депутатів місцевих рад», та відповідну відповідальність за невиконання вказаних правових норм, зміст яких їй достовірно відомий.

Незважаючи на покладені на неї права та обов`язки депутата Горностаївської селищної ради ІХ скликання, в умовах, коли Український народ героїчно протистоїть російському агресору, ОСОБА_4 порушила вимоги ст. ст. 1, 2, 5, 17 Конституції України, зрадила українській державі та всьому Українському народові, вчинивши злочин проти основ національної безпеки України за наступних обставин.

Згідно з Конституцією України Україна є суверенною і незалежною державою. Суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною. Перебування на території України підрозділів збройних сил інших держав з порушенням процедури, визначеної Конституцією та законами України, Гаазькими конвенціями 1907 року, IV Женевською конвенцією 1949 року, а також всупереч Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї 1994 року, Договору про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і Російською Федерацією (далі РФ) 1997 року та іншими міжнародно-правовими актами є окупацією частини території суверенної держави Україна та міжнародним протиправним діянням з усіма наслідками, передбаченими міжнародним правом.

У порушення вимог п. п. 1, 2 Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї від 05.12.1994, принципам Заключного акту Наради з безпеки та співробітництва в Європі від 01.08.1975 та вимогам ч. 4 ст. 2 Статуту ООН і Декларацій Генеральної Асамблеї Організації Об`єднаних Націй від 09.12.1981 № 36/103, від 16.12.1970 № 2734 (ХХV), від 21.12.1965 № 2131 (ХХ), від 14.12.1974 № 3314 (ХХІХ) президент, а також інші невстановлені на цей час досудовим розслідуванням представники влади РФ спланували, підготували і розв`язали агресивну війну та воєнний конфлікт проти України, а саме віддали наказ на вторгнення підрозділів Збройних сил РФ (далі ЗС РФ) на територію України.

24 жовтня 1945 року набув чинності Статут Організації Об`єднаних Націй, підписаний 26 червня 1945 року, яким фактично створено Організацію Об`єднаних Націй (далі ООН).

До складу ООН входять Україна, РФ та ще 49 країн-засновниць, а також інші країни світу.

Відповідно до ч. 4 ст. 2 Статуту ООН усі Члени вказаної організації утримуються в своїх міжнародних відносинах від погрози силою або її застосування як проти територіальної недоторканності або політичної незалежності будь-якої держави, так і будь-яким іншим чином, несумісним із Цілями Об`єднаних Націй.

Декларацією Генеральної Асамблеї ООН № 36/103 від 9 грудня 1981 року про недопустимість інтервенції та втручання у внутрішні справи держав та резолюціями: № 2131 (XX) від 21 грудня 1965 року, що містить Декларацію про неприпустимість втручання у внутрішні справи держав та про захист їх незалежності та суверенітету; № 2625 (XXV) від 24 жовтня 1970 року, що містить Декларацію про принципи міжнародного права, що стосуються дружніх відносин і співробітництва між державами відповідно до Статуту ООН; № 2734 (XXV) від 16 грудня 1970 року, що містить Декларацію про зміцнення міжнародної безпеки; № 3314 (XXIX) від 14 грудня 1974 року, що містить Визначення агресії, установлено, що жодна з держав не має права здійснювати інтервенцію чи втручання у будь-якій формі або з будь-якої причини у внутрішні та зовнішні справи інших держав. Цими ж міжнародними документами закріплено обов`язок держав: утримуватися від озброєної інтервенції, підривної діяльності, військової окупації, здійснення сприяння, заохочення чи підтримки сепаратистської діяльності; не допускати на власній території навчання, фінансування та вербовки найманців чи засилання таких найманців на територію іншої держави.

Крім того, у статтях 1-5 Резолюції Генеральної Асамблеї ООН від 14 грудня 1974 року № 3314 (XXIX) серед іншого визначено, що ознаками агресії є:

*застосування збройної сили державою проти суверенітету, територіальної недоторканності чи політичної незалежності іншої держави;

*застосування збройної сили державою в порушення Статуту ООН.

Будь-яке з наступних діянь, незалежно від оголошення війни, кваліфікується як акт агресії:

*вторгнення або напад збройних сил держави на територію іншої держави або будь-яка військова окупація, який би тимчасовий характер вона не мала, яка є результатом такого вторгнення або нападу, або будь-яка анексія із застосуванням сили території іншої держави або частини її;

*бомбардування збройними силами держави території іншої держави або застосування будь-якої зброї державою проти території іншої держави;

*блокада портів або берегів держави збройними силами іншої держави:

*напад збройними силами держави на сухопутні, морські або повітряні сили, або морські та повітряні флоти іншої держави;

*застосування збройних сил однієї держави, що знаходяться на території іншої держави за угодою з приймаючою державою, у порушення умов, передбачених в угоді, або будь-яке продовження їх перебування на такій території після припинення дії угоди;

*дія держави, яка дозволяє, щоб її територія, яку вона надала в розпорядження іншої держави, використовувалася цією іншою державою для здійснення акту агресії проти третьої держави;

*засилання державою або від імені держави збройних банд, груп, іррегулярних сил або найманців, які здійснюють акти застосування збройної сили проти іншої держави, які мають настільки серйозний характер, що це є рівносильним наведеним вище актам, або її значна участь у них.

Жодні міркування будь-якого характеру, чи то політичного, економічного, військового чи іншого характеру, не можуть слугувати виправданням агресії.

Крім того, принципи суверенної рівності, поваги прав, притаманних суверенітету, незастосування сили чи погрози силою, непорушності кордонів, територіальної цілісності держав, мирного врегулювання спорів та невтручання у внутрішні справи держав були закріплені також у Заключному акті Наради з безпеки та співробітництва в Європі від 1 серпня 1975 року, який підписаний СРСР, правонаступником якого є РФ.

У преамбулі Декларації про державний суверенітет України від 16 липня 1990 року (далі Декларація) вказано, що Верховна Рада Української Радянської Соціалістичної Республіки проголошує державний суверенітет України як верховенство, самостійність, повноту і неподільність влади Республіки в межах її території та незалежність і рівноправність у зовнішніх зносинах.

Відповідно до розділу V Декларації територія України в існуючих кордонах є недоторканною і не може бути змінена та використана без її згоди.

24 серпня 1991 року Верховною Радою Української Радянської Соціалістичної Республіки схвалено Акт проголошення незалежності України, яким урочисто проголошено незалежність України та створення самостійної української держави України. Згідно з указаним документом територія України є неподільною та недоторканною.

Незалежність України визнали держави світу, серед яких і РФ.

31 травня 1997 року відповідно до положень Статуту ООН і зобов`язань згідно із Заключним актом Наради з безпеки і співробітництва в Європі, Україна та РФ уклали Договір про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і РФ (ратифікований Законом України від 14 січня 1998 року №13/98- ВР та Федеральним Законом РФ від 2 березня 1999 року № 42-ФЗ). Відповідно до статей 2, 3 зазначеного Договору РФ зобов`язалася поважати територіальну цілісність України, підтвердила непорушність існуючих між ними кордонів та зобов`язалася будувати відносини одна з одною на основі принципів взаємної поваги, суверенної рівності, територіальної цілісності, непорушності кордонів, мирного врегулювання спорів, незастосування сили або погрози силою, у тому числі економічні та інші способи тиску, права народів вільно розпоряджатися своєю долею, невтручання у внутрішні справи, додержання прав людини та основних свобод, співробітництва між державами, сумлінного виконання взятих міжнародних зобов`язань, а також інших загальновизнаних норм міжнародного права.

Відповідно до опису і карти державного кордону, які є додатками до Договору між Україною та РФ про українсько-російський державний кордон від 28 січня 2003 року (ратифікований РФ 22 квітня 2004 року), територія Автономної Республіки Крим, м.Севастополя, Донецької і Луганської, а також Херсонської областей відноситься до території України.

Статтями 1, 2 Конституції України визначено, що Україна є суверенною і незалежною, демократичною, соціальною, правовою державою. Суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною.

Згідно зі статтею 5 Конституції України носієм суверенітету та єдиним джерелом влади в Україні є народ. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування.

Право визначати і змінювати конституційний лад в Україні належить виключно народові і не може бути узурповане державою, її органами або посадовими особами.

Відповідно до статті 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

Статтею 73 Конституції України визначено, що виключно всеукраїнським референдумом вирішується питання про зміну території України.

Відповідно до статей 132-134 Конституції України територіальний устрій України ґрунтується на засадах єдності та цілісності державної території.

До складу України входять: Автономна Республіка Крим, Вінницька, Волинська, Дніпропетровська, Донецька, Житомирська, Закарпатська, Запорізька, Івано-Франківська, Київська, Кіровоградська. Луганська. Львівська, Миколаївська, Одеська, Полтавська, Рівненська, Сумська. Тернопільська, Харківська, Херсонська, Хмельницька, Черкаська, Чернівецька, Чернігівська області, міста Київ та Севастополь. Місто Севастополь має спеціальний статус, Автономна Республіка Крим (далі АР Крим) є невід`ємною складовою частиною України і в межах повноважень, визначених Конституцією України, вирішує питання, віднесені до її відання.

22 лютого 2022 року президент РФ направив до Ради Федерації звернення про використання ЗС РФ за межами РФ, яке було задоволено.

24 лютого 2022 року приблизно о 5 годині ранку президент РФ публічно оголосив про рішення розпочати повномасштабну військову агресію проти України («спеціальну воєнну операцію»).

Так, 24.02.2022 військовослужбовці ЗС РФ шляхом збройної агресії із застосуванням зброї незаконно вторглись на територію Україну через державні кордони України в Харківській, Херсонській, Миколаївській, Сумській, Чернігівській, Запорізькій, Київській, інших областях та здійснили збройний напад на державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, військові частини, інші об`єкти, які мають важливе народногосподарське чи оборонне значення, та здійснили окупацію частин указаної території України.

З 24.02.2022 більшу частину території Херсонської області захоплено військовослужбовцями ЗС РФ та на цей час вона знаходиться під окупацією держави-агресора, в тому числі Каховський район Херсонської області.

З метою протидії збройній агресії 24.02.2022 Указом Президента України № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» через військову агресію РФ проти України, на підставі пропозицій Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб. Зазначений Указ затверджений прийнятим Верховною Радою України Законом України від 24.02.2022 № 2102-ІХ.

У подальшому воєнний стан неодноразово продовжувався, останній раз Указом Президента від 26.07.2023 № 451/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», який затверджено Законом України від 27.07.2023 № 3275-ІХ, продовжено дію воєнного стану з 5 год 30 хв 18.08.2023 строком на 90 діб.

Згідно зі ст. 42 IV Конвенції про закони і звичаї війни на суходолі та додаток до неї: положення про закони і звичаї війни на суходолі (1907 року) територія визнається окупованою, якщо вона фактично перебуває під владою армії супротивника.

Відповідно до п. п. 6, 7 ст. 1-1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» тимчасово окупована РФ територія України (далі тимчасово окупована територія) це частини території України, в межах яких збройні формування РФ та окупаційна адміністрація РФ встановили та здійснюють фактичний контроль або в межах яких збройні формування РФ встановили та здійснюють загальний контроль з метою встановлення окупаційної адміністрації РФ.

Окупаційна адміністрація Російської Федерації - сукупність державних органів і структур Російської Федерації, функціонально відповідальних за управління тимчасово окупованими територіями та підконтрольних Російській Федерації самопроголошених органів, які узурпували виконання владних повноважень на тимчасово окупованих територіях та які виконували чи виконують властиві органам державної влади чи органам місцевого самоврядування функції на тимчасово окупованій території України, в тому числі органи, організації, підприємства та установи, включаючи правоохоронні та судові органи, нотаріусів та суб`єктів адміністративних послуг.

Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України №75 від 25.04.2022 та № 309 від 22.12.2022 територію Горностаївської селищної територіальної громади Каховського району Херсонської області включено до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, з 24.02.2022 по теперішній час.

Крім цього, встановлено, що впродовж 2022 року представники підконтрольних Російській Федерації самопроголошених органів узурпували виконання владних функцій держави на тимчасово окупованій території Каховського району Херсонської області, здійснювали підбір кадрів для зайняття посад в незаконних самопроголошених органах, у тому числі із числа громадян України, які на той час перебували на вказаній тимчасово окупованій території. Кінцевою метою окупаційних органів є інтеграція та подальше незаконне включення захопленої частини суверенної держави Україна до складу Російської Федерації. З цією метою представниками Російської Федерації на тимчасово окупованій території Херсонської області було створено низку підпорядкованих, керованих та фінансованих Російською Федерацією окупаційних органів влади, в тому числі так звану «Військово-цивільну адміністрацію Херсонської області».

ОСОБА_4 , будучи достеменно поінформованою та розуміючи факт захоплення с. Велика Благовіщенка Каховського району Херсонської області Збройними силами Російської Федерації, усвідомлюючи, що суверенітет України поширюється на всю її територію, Україна є унітарною державою, а її територія в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною, будучи обізнаною про те, що територія Каховського району Херсонської області є невід`ємною складовою частиною України, перебуваючи у не встановленому досудовим розслідуванням місці, не пізніше 06.09.2022 (більш точний час у ході досудового розслідування не встановлено), добровільно погодилася на зайняття посади в незаконно створеній окупаційною владою адміністрації на тимчасово окупованій території та обійнятипосаду так званого «руководителя Великоблаговещенского территориального поселения Горностаевской ВГА», що здійснює свою діяльність на території Великоблаговіщенського старостинського округу Горностаївської селищної ради Каховського району Херсонської області.

Так, 06.09.2022 не встановлені досудовим розслідуванням представники окупаційних військ Російської Федерації, перебуваючи біля адміністративної будівлі Великоблаговіщенського старостинського округу Горностаївської селищної ради за адресою: Херсонська область, Каховський район, с. Велика Благовіщенка, вул. Миру, 12, зібрали мешканців села, яким повідомили про призначення ОСОБА_4 «руководителем Великоблаговещенского территориального поселения Горностаевской ВГА», створеної державою-агресором.

ОСОБА_4 ,обійнявши вказанувище посадуу незаконноствореному натимчасово окупованійтериторії органі,здійснює організаційно-розпорядчіта адміністративно-господарськіфункції щодоформування тафункціонування«Великоблаговещенского территориального поселения Горностаевской ВГА» на території Великоблаговіщенського старостинського округу Горностаївської селищної ради Каховського району Херсонської області,підконтрольної окупаційнимвійськам РосійськоїФедерації, асаме:особисто приймаєгромадян нароботу донезаконних органіввлади, вимагає дотримуватисьрежиму,який встановленоокупаційними військами,зобов`язує фізичнихі юридичнихосіб підпорядковуватисяокупаційній адміністрації,здійснює загальнекерівництво комунальнимипідприємствами,перепідпорядкуваладержавні органи, які діяли на території громади, під управління «Великоблаговещенского территориального поселения Горностаевской ВГА».

Вказані дії ОСОБА_4 органом досудового розслідування кваліфіковано за ч.5 ст.111-1 ККУ, як добровільне зайняття громадянином України посади, пов`язаної з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, у незаконних органах влади, створених на тимчасово окупованій території, у тому числі в окупаційній адміністрації держави-агресора.

Крім того, достовірно знаючи про вищевказані обставини, які є загальновідомим фактом, ОСОБА_4 , будучи громадянкою України, депутатом селищної ради, порушила присягу громаді та народові України з ідеологічних мотивів, переслідуючи мету заподіяння шкоди суверенітетові, територіальній цілісності та недоторканності, обороноздатності, державній та інформаційній безпеці України, умисно добровільно перейшла на бік ворога в період збройного конфлікту та сприяла в проведенні підривної діяльності РФ проти України у період воєнного стану, тобто передбачала, усвідомлювала характер своїх суспільно небезпечних дій і бажала настання суспільно небезпечних наслідків.

Після захоплення с. Велика Благовіщенка Каховського району Херсонської області Збройними силами Російської Федерації, ОСОБА_4 , будучи обізнаною про те, що територія Каховського району Херсонської області є невід`ємною складовою частиною України, перебуваючи у невстановленому досудовим розслідуванням місці, не пізніше 06.09.2022 (більш точний час у ході досудового розслідування не встановлено), добровільно зайняла посаду в незаконно створеній окупаційною владою адміністрації на тимчасово окупованій території так званого «руководителя Великоблаговещенского территориального поселения Горностаевской ВГА».

ОСОБА_4 , переслідуючи мету заподіяння шкоди суверенітетові, територіальній цілісності та недоторканності, державній та інформаційній безпеці України, у тому числі шляхом втручання у внутрішню політику держави у сфері освіти та культури, розпалювання проросійських та сепаратистських настроїв серед населення громади, з метою забезпечення можливості реалізації наданих їй окупаційною адміністрацією повноважень, підтримки її рішень та дій, за сприяння розміщених на тимчасово окупованій території Херсонської області військових формувань держави-агресора шляхом залякування, навіювання та агітації пропагандистських настроїв серед місцевих жителів вчиняє дії, направлені на установлення та функціонування окупаційної влади на території Великоблаговіщенського старостинського округу Горностаївської селищної ради Каховського району.

Починаючи з 06.09.2022, ОСОБА_4 здійснює прийом громадян на роботудо незаконнихорганів владина територіїВеликоблаговіщенського старостинського округу, зобов`язує фізичних і юридичних осіб підпорядковуватися окупаційній адміністрації, вимагає дотримуватися режиму, який встановлено окупаційними військами, здійснює загальне керівництво комунальними підприємствами, перепідпорядкувала державні органи, які діяли на території громади, під управління «Великоблаговещенского территориального поселения Горностаевской ВГА», таким чином здійснюючи незаконні владні повноваження, виконує організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції.

Добровільно перейшовшина бікворога,шляхом зайняттяпосади «руководителяВеликоблаговещенского территориальногопоселения ГорностаевскойВГА» ОСОБА_4 проводила активнуагітацію представниківосвіти, батьків учнів Великоблаговіщенського старостинського округу, місцевих жителів с.Велика Благовіщенка та найближчих сіл, під час якої розповідала про позитивні зміни, які відбудуться після остаточної окупації Херсонської області російськими збройними формуваннями, чим надавала Російській Федерації та її представникам допомогу в проведенні підривної діяльності проти України, схиляючи їх до підкорення.

Так, не пізніше ніж 10 вересня 2022 року ОСОБА_4 , перебуваючи на зібранні з представниками школи та батьківським колективом, здійснила публічний виступ, під час якого намагалася сформувати у останніх думку, що окупація Херсонської області російськими збройними формуваннями має виключно позитивні зміни. Також підтримувала наміри військового коменданта щодо відкриття школи та запровадження у майбутньому російської програми, спонукала присутніх бути лояльними до цих рішень та до представників окупаційної влади.

Крім того, ОСОБА_4 протягом окупації с. Велика Благовіщенка неодноразово особисто, позиціонуючи себе як «руководитель Великоблаговещенского территориального поселения Горностаевской ВГА», спонукала жителів громади до отримання паспортів Російської Федерації, місцевих підприємців та землевласників до перереєстрації підприємств та майна за законами Російської Федерації та висловлювала погрози щодо примусової «націоналізації» їх майна у разі відмови.

Таким чином, ОСОБА_4 , будучи громадянкою України, депутатом Горностаївської селищної ради Херсонського району Херсонської області 9 скликання, усвідомлюючи проведення активної підривної діяльності проти України представниками спецслужб, правоохоронних та інших органів державної влади РФ, бажаючи допомогти окупаційній адміністрації РФ та зробити свій особистий внесок в утворення та функціювання на території Херсонської області незаконно створених окупаційною владою органів, в порушення вимог ст. 65 Конституції України, якою передбачено обов`язок громадян України щодо захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, умисно добровільно прийняла пропозицію окупаційної влади щодо призначення її на посаду «руководителя Великоблаговещенского территориального поселения Горностаевской ВГА». Перейшовши на бік ворога, погодилась діяти під керівництвом та за вказівками окупаційної влади РФ.

З серпня2022 року (точної дати слідством не встановлено, проте не пізніше 06 вересня 2022 року) у співпраці з окупаційною владою вчиняла умисні дії на шкоду суверенітетові, територіальній цілісності та недоторканності, державній, економічній та інформаційній безпеці України шляхом створення умов для функціювання незаконно створеного органу окупаційною владою «Великоблаговещенского территориального поселения Горностаевской ВГА».

Метою надання ОСОБА_4 допомоги Російській Федерації та її представникам в проведенні підривної діяльності проти України стало досягнення соціально-культурної, гуманітарної, інформаційної, економічної та іншої ізоляції населення тимчасово окупованої частини Херсонської області від решти території України для знищення у свідомості окупованого населення ознак української самоідентифікації, унеможливлення функціонування на вказаній території громадянського суспільства, використання трудових ресурсів так званою «військово-цивільною адміністрацією Херсонської області» в інтересах держави-агресора, а також формування умов для фактичного переходу частини території України під її юрисдикцію.

Вказані дії ОСОБА_4 органом досудового розслідування кваліфіковано ч. 2 ст. 111 ККУкраїни, як державна зрада, тобто діяння, умисно вчинене громадянином України на шкоду суверенітетові, територіальній цілісності та недоторканності, державній та інформаційній безпеці України: перехід на бік ворога в період збройного конфлікту, надання іноземній державі та її представникам допомоги в проведенні підривної діяльності проти України, вчинені в умовах воєнного стану.

Підозра на даній стадії досудового розслідування є обґрунтованою та підтверджена зібраними матеріалами кримінального провадження.

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта, у приватній власності підозрюваної ОСОБА_4 перебуває наступне майно:

- земельна ділянка, площею 2 га, кадастровий номер: 6522680500:04:001:0629, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 2097534565226, форма власності: приватна, розмір частки: 1, вид використання: для ведення особистого селянського господарства);

- земельна ділянка, площею 0,25 га, кадастровий номер: 6522680500:01:001:0009, що розташована за адресою: АДРЕСА_2 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 933460465226, форма власності: приватна, вид використання: для обслуговування житлового будинку та господарських будівель);

- житловий будинок, з господарчими будівлями та спорудами, загальною площею 65,4 кв.м., житловою площею 39,4, який розташований за адресою: АДРЕСА_2 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 663930265226, форма власності: приватна, розмір частки: 1/1).

Відповідно до ч. 1 ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.

Згідно вимог п. 3 ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт майна допускається з метою конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи.

Відповідно до ч. 5 ст. 170 КПК України, у випадку, передбаченому п. 3 ч. 2 цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбачених Кримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна або застосувати до юридичної особи захід кримінально-правового характеру у виді конфіскації майна.

Відповідно до ч. 2 ст. 173 КПК України, при вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя, суд повинен враховувати:правову підставу для арешту майна; можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому п.1 ч.2 ст. 170 цього Кодексу); наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність (якщо арешт майна накладається у випадках, передбачених п.п. 3, 4 ч.2 ст. 170 цього Кодексу); можливість спеціальної конфіскації майна (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому п. 2 ч.2 ст. 170 цього Кодексу); розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому п. 4 ч.2ст. 170 цього Кодексу); розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження; наслідки арешту майна для підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб.

Виходячи із даних матеріалів кримінального провадження, на цьому етапі провадження потреби досудового розслідування виправдовують таке втручання у права та інтереси власників майна з метою виконання завдань кримінального провадження, так як незастосування арешту в даному випадку може призвести до зникнення вказаного майна, які можуть перешкодити кримінальному провадженню.

З урахуванням наведеного, клопотання підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 170-173, 309 КПК України, слідчий суддя

УХВАЛИВ:

Клопотання - задовольнити.

Накласти арешт на майно ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , яке належить їй на праві приватної власності, а саме:

- земельну ділянку, площею 2 га, кадастровий номер: 6522680500:04:001:0629, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 2097534565226, форма власності: приватна, розмір частки: 1, вид використання: для ведення особистого селянського господарства);

- земельну ділянку, площею 0,25 га, кадастровий номер: 6522680500:01:001:0009, що розташована за адресою: АДРЕСА_2 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 933460465226, форма власності: приватна, вид використання: для обслуговування житлового будинку та господарських будівель);

- житловий будинок, з господарчими будівлями та спорудами, загальною площею 65,4 кв.м., житловою площею 39,4, який розташований за адресою: АДРЕСА_2 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 663930265226, форма власності: приватна, розмір частки: 1/1).

Ухвала підлягає негайному виконанню слідчим, прокурором.

Ухвала може бути оскаржена протягом п`яти днів з дня її проголошення безпосередньо до Миколаївського апеляційного суду.

Ухвала може бути скасована в порядку ст.174 КПК України за клопотанням власника, володільця майна, що не був присутнім під час розгляду.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЦентральний районний суд м. Миколаєва
Дата ухвалення рішення23.11.2023
Оприлюднено26.04.2024
Номер документу115136480
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —490/11439/23

Ухвала від 28.11.2023

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

Ухвала від 28.11.2023

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

Ухвала від 24.11.2023

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

Ухвала від 24.11.2023

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

Ухвала від 23.11.2023

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні