Ухвала
від 23.11.2023 по справі 120/11190/23
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

м. Вінниця

23 листопада 2023 р. Справа № 120/11190/23

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дончика Віталія Володимировича, розглянувши в порядку письмового провадження питання про зупинення провадження у адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Вінницького обласного територіального центру комплектування та соціальної підтримки про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії

в с т а н о в и в :

24.07.2023 року ОСОБА_1 звернувся в суд з адміністративним позовом до Вінницького обласного територіального центру комплектування та соціальної підтримки про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначив, що перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України у Вінницькій області та отримує пенсію, відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".

На виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 15.03.2023 року у справі №120/10100/22 відповідачем складено довідки про розмір його грошового забезпечення, визначеного станом на 01.01.2020 року, 01.01.2021 року та 01.01.2022 року, згідно з якими надбавка за особливості проходження служби становить 1% від посадового окладу, а премія - 10% від посадового окладу.

На переконання позивача, така бездіяльність відповідача щодо зниження розміру надбавки за особливості проходження служби з 65% до 1% та премії з 35% до 10% є протиправними, оскільки відповідно до Порядку виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Збройних Сил України №260 від 07.06.2018 року військовослужбовцям щомісячно виплачується надбавка за особливості проходження служби в розмірі до 100% посадового окладу.

Крім цього, Постановою Кабінету Міністрів України "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" №704 від 30.08.2017 року надано право керівникам державних органів здійснювати преміювання військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу відповідно до їх особистого внеску в загальний результат служби у межах фонду преміювання, у розмірі не менше 10% посадового окладу.

Вищевикладені обставини зумовили позивача звернутись з цим позовом до суду.

Ухвалою суду від 31.07.2023 року прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) в порядку статті 262 КАС України, а також встановлено відповідачу строк на подання відзиву на позовну заяву.

21.08.2023 року позивач подав заяву про уточнення позовних вимог в порядку, передбаченому ч. 1 ст. 47 КАС України. Позивач зазначає, що під час складання позову ним помилково вказано надбавку за особливості проходження служби (ВОВЗ (НОПС)) у розмірі 65% замість 78% .

Ухвалою суду від 23.11.2023 року прийнято до розгляду заяву позивача про збільшення позовних вимог в цій адміністративній справі.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, суд вважає за необхідне, із власної ініціативи, вирішити питання щодо наявності підстав для зупинення провадження в цій справі.

Так, ухвалою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 08.11.2023 року відкрито провадження у зразковій адміністративній справі №380/19324/23 за позовом особи до Львівського обласного територіального центру комплектування та соціальної підтримки про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії.

Згідно з п. 21 ч. 1 ст. 4 КАС України типові адміністративні справи - адміністративні справи, відповідачем у яких є один і той самий суб`єкт владних повноважень (його відокремлені структурні підрозділи), спір у яких виник з аналогічних підстав, у відносинах, що регулюються одними нормами права, та у яких позивачами заявлено аналогічні вимоги.

Верховний Суд в ухвалі від 08.11.2023 року визначив такі ознаки типової справи:

1) позивач пенсіонер, якому призначено пенсію відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб»;

2) відповідач орган державної влади, до повноважень якого належить видача довідок для перерахунку пенсії;

3) спір виник з аналогічних підстав у відносинах, що регулюються одними нормами права (у зв`язку з видачею довідок на виконання рішень суду, у яких, на думку позивача, усупереч положенням постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 року №704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» та Порядку виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Збройних Сил України та деяким іншим особам, затвердженого наказом Міністерства оборони України від 07.06.2018 №260, неправильно визначено відсоткове значення надбавки за особливості проходження служби та премії);

4) позивачі заявили аналогічні позовні вимоги (по-різному висловлені, але однакові по суті: визнати протиправними дії щодо зменшення в довідках станом на 01.01.2020, станом на 01.01.2021 та станом на 01.01.2022 про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії відсоткового значення надбавки за особливості проходження служби із 65% до 1% та премії з 35% до 10%, та, як наслідок, зобов`язати відповідача скласти та подати до територіального органу Пенсійного фонду довідки про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2020, станом на 01.01.2021 та станом на 01.01.2022, в яких на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» та Порядку виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Збройних Сил України та деяким іншим особам, затвердженого наказом Міністерства оборони України від 07.06.2018 №260, указати правильні відсоткові значення згаданих величин).

Отже, дана адміністративна справа має ознаки типової справи, яка прийнята до розгляду Верховним Судом як зразкова справа.

В силу положень пункту 9 частини 2 статті 236 КАС України суд має право зупинити провадження у справі у разі розгляду типової справи і оприлюднення повідомлення Верховного Суду про відкриття провадження у зразковій справі до набрання чинності рішенням Верховного Суду у зразковій справі.

Крім того, частиною першою статті 291 КАС України визначено, що суд, який розглядає типову справу, має право зупинити провадження за клопотанням учасника справи або за власною ініціативою у випадку, якщо Верховним Судом відкрито провадження у відповідній зразковій справі.

При ухваленні рішення у типовій справі, яка відповідає ознакам, викладеним у рішенні Верховного Суду за результатами розгляду зразкової справи, суд має враховувати правові висновки Верховного Суду, викладені у рішенні за результатами розгляду зразкової справи (частина 3 статті. 291 КАС України).

З огляду на викладене та беручи до уваги, що ця справа має ознаки типової адміністративної справи, яка розглядається Верховним Судом з наданням правових висновків, які є обов`язковими для врахування судами першої та апеляційної інстанцій, провадження у цій справі належить зупинити до набрання чинності рішенням Верховного Суду у зразковій справі №380/19324/23.

Враховуючи наведене та керуючись ст. 236, 248, 256, 291, 294, 295 КАС України, суд

у х в а л и в :

Зупинити провадження у даній справі до набрання чинності рішенням Верховного Суду у зразковій справі №380/19324/23.

Копію ухвали надіслати сторонам.

Ухвала набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.

Суддя Дончик Віталій Володимирович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.11.2023
Оприлюднено27.11.2023
Номер документу115139184
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них

Судовий реєстр по справі —120/11190/23

Ухвала від 10.10.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Ухвала від 30.09.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Ухвала від 27.09.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Рішення від 27.08.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 08.07.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 24.06.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 18.03.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 23.11.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 23.11.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 31.07.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні