Рішення
від 22.11.2023 по справі 360/746/23
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

22 листопада 2023 рокум. ДніпроСправа № 360/746/23

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Кисельова Є.О., розглянувши справу за позовом Біловодської селищної військової адміністрації Старобільського району Луганської області до Північно-східного офісу Держаудитслужби про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу,

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Біловодської селищної військової адміністрації Старобільського району Луганської області (далі селищна рада, позивач) до Північно-східного офісу Держаудитслужби (далі Держаудитслужби, відповідач), в якій позивач просить суд визнати протиправним та скасувати висновок відповідача про результати моніторингу (ID моніторингу UA-M-2023-06-27-000009) з закупівлі «Бронежилети 4 класу захисту», код за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника 35810000-5 Індивідуальне обмундирування (ID контракту: UA-2023-05-18-006331-a-c1), ідентифікатор закупівлі Закупівлі UA-2023-05-18-006331-a, що опублікований 18.05.2023 року на веб-сайті майданчика електронної системи закупівель https://zakupki.prom.ua/ в частині встановленого порушення вимог абзацу 3 пункту 1, абзацу 2 пункту 2 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі», та пункту 41 "Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, а також зобов`язання позивача здійснити заходи по розірванню договору про закупівлю Бронежилетів 4 класу захисту від 12.06.2023 року №8 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що 18.05.2023 року Біловодською селищною військовою адміністрацією Старобільського району Луганської через веб-сайт майданчика електронної системи закупівель https://zakupki.prom.ua/, розміщено оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостям із закупівлі товарів «Бронежилети 4 класу захисту», код за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника 35810000-5 Індивідуальне обмундирування (далі Закупівля) на очікувану вартість 280 000,00 грн., в т.ч тендерну документацію (ідентифікатор Закупівлі UA-2023-05-18-006331-a).

В Закупівлі зареєстровано одну тендерну пропозицію: Учасник товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕЛМЕТ» (далі Учасник) (Код ЄДРПОУ 37347778) з тендерною пропозицією, яка визначена найбільш економічно вигідною з ціною 245800,00грн з ПДВ (двісті сорок п`ять тисяч вісімсот гривень, 00коп з ПДВ).

Згідно з проведеним розглядом тендерної пропозиції Учасника на відповідність її вимогам тендерної документації Замовником прийнято рішення від 30.05.2023 року № 34 Про визнання Учасника переможцем Закупівлі та про прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю.

Повідомлення про намір підписати договір з переможцем Закупівлі сформовано та оприлюднено: 30.05.2023 року, о 17:54год.

12.06.2023 року між Біловодською селищною військовою адміністрацією Старобільського району Луганської області та товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕЛМЕТ» укладено Договір про закупівлю «Бронежилети 4 класу захисту», код за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника 35810000-5 - Індивідуальне обмундирування (ID контракту: UA-2023-05-18-006331-a-c1) № 8.

27.06.2023 року відповідачем через веб-сайт майданчика електронної системи закупівель https://zakupki.prom.ua/, оприлюднено рішення про початок моніторингу, який зареєстрований в електронній системі закупівель за ідентифікатором № UA-M-2023-06-27-000009.

Моніторинг проведено відповідачем на підставі наказу від27.06.2023 року № 19-3.

За результатом висновку органом державного фінансового контролю (відповідачем) виявлено порушення законодавства у сфері публічних закупівель в частині порушення вимог абзацу 3 пункту 1, абзацу 2 пункту 2 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі Закон № 922) та пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі «Особливості»).

Управлінням в пункті 3 розділу II висновку зазначено зобов`язання щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме керуючись статтями 5 та 10 Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні та статтею 8 Закону України Про публічні закупівлі Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зобов`язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку шляхом розірвання договору з урахуванням вимог Цивільного та Господарського кодексів України, та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.

Відповідачем у висновку зазначено, що учасник не підтвердив якість запропонованого товару, оскільки на підтвердження вимог Додатку 2 «Технічна специфікація» ним надано Сертифікат на відповідність продукції вимогам ДСТУ 8782:2018, термін дії якого з 27.06.2022 до 26.12.2022 року, тобто на момент проведення процедури закупівлі Сертифікат втратив свою чинність, чим не дотримано вимогу, установлену в тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Із посиланням на положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» вважають вказаний висновок протиправним та тиким, що підлягає скасуванню, оскільки учасник повинен надати копію сертифіката якості або сертифікат відповідності, або інший документ про якість товару, який має містити інформацію щодо відповідності товару вимогам ДСТУ 8782:2018. Тобто, сертифікат відповідності є не єдиним документом, що підтверджує відповідність. До таких документів також віднесено декларацію про відповідність, протокол випробувань, звіт, висновок, свідоцтво чи будь який інший документ, що підтверджує виконання визначених вимог, які стосуються об`єкта оцінки відповідності.

На підтвердження вимоги щодо надання копії сертифіката якості або сертифіката відповідності, або іншого документа про якість товару, який має містити інформацію щодо відповідності товару вимогам ДСТУ 8782:2018, учасником у складі тендерної пропозиції надано окрім сертифіката на відповідність продукції вимогам ДСТУ 8782:2018, термін дії якого минув, надано протокол сертифікаційних випробувань №3864/2022 від 16.06.2022 на запропоновані бронежилети Velmet Armor Perun 6 LC (додається). Пунктом 6.1 вказаного протоколу чітко визначено, що бронежилет витримав обстріл кулею калібру 5,45*39 набоем 7Н10 та кулею калібру 7,62*54 набоем 57-Н-323с, що відповідає 4 класу захисту за ДСТУ 8782:2018 (Таблиця 1, пункту 5.2.1 вказаного ДСТУ).

Протокол випробувань є офіційним документом, який відображає фактичні значення показників продукції, є інструментом підтвердження відповідності продукції стандартам і вимогам якості. Тому, з огляду на наведене, учасником належними документами та у визначений тендерною документацією спосіб підтверджено якість запропонованого товару та його відповідність вимогам ДСТУ 8782:2018, що відповідає вимогам тендерної документації в цій частині.

Стосовно другого порушення, виявленого відповідачем, зазначають, що на встановлену додатком 2 Технічна специфікація тендерної документації вимогу замовника учасником не надано копію ліцензії на виробництво засобів індивідуального захисту, чим не дотримано вимогу, установлену в тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, є безпідставним, невмотивованим і не відповідає вимогам Закону та особливостей виходячи з наступного.

Із посиланням на положення статті 22 «Про публічні закупівлі» зазначають, що вимогами Додатку 2 Технічна специфікація тендерної документації замовником встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати копію ліцензії на виробництво засобів індивідуального захисту.

Відповідно до Закону України від 26.11.2015 № 835-VIII «Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (із змінами), внесено зміни до Закону України 222-VIII «Про ліцензування видів господарської діяльності», які набрали чинності 01.01.2017 року, згідно з якими скасовано обов`язковість оформлення ліцензії, як документа у паперовому вигляді . Відтак, МВС припинено видачу ліцензії на паперовому носії згідно із цим Законом. На підтвердження вимоги щодо надання копії ліцензії на виробництво засобів індивідуального захисту, учасником надано витяг з наказу Міністерства внутрішніх справ України № 721 від 12.10.2020, відповідно до якого товариству з обмеженою відповідальністю «ВЕЛМЕТ» видано ліцензію на провадження господарської діяльності з виробництва засобів індивідуального захисту. Наявність чинної ліцензії на провадження діяльності з виробництва спеціальних засобів індивідуального захисту можна перевірити за посиланням: https://mvs.gov.ua/uk/activity/licenzuvannya/licenziyi. Тому, з огляду на наведене, учасником належними документами та у визначений тендерною документацією спосіб підтверджено наявність у нього ліцензії на провадження господарської діяльності з виробництва засобів індивідуального захисту, що не суперечить вимогам тендерної документації в цій частині.

Відповідачем надано відзив на позовну заяву, в якому просили у задоволенні позову відмовити з підстав правомірності принятого висновку відносно позивача.

Ухвалою суду від 14.07.2023 відкрито провадження у справі.

Ухвалою суду від 17.08.2023 здійснено заміну відповідача.

Ухвалою суду від 18.09.2023 вирішено подальший розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою суду від 13.10.2023 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.

Сторони про розгляд справи повідомлялись належним вином.

Відповідно до частини дев`ятої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи положення вказаної вище норми, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового проваження.

Врахувавши доводи позивача та представника відповідача, викладені у відзиві на позовну заяву, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77, 90 КАС України, судом встановлено наступне.

Правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні визначає Закон України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII (далі - Закон № 2939-XII).

У відповідності частини 1 статті 1 Закону № 2939-XII здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю (далі - орган державного фінансового контролю). Орган державного фінансового контролю у своїй діяльності керується Конституцією України, Бюджетним кодексом України, цим Законом, іншими законодавчими актами, актами Президента України та Кабінету Міністрів України (ч. 2 ст. 1 Закону № 2939-XII).

Перевірка закупівель у замовників проводиться за місцезнаходженням юридичної особи, що перевіряється, чи за місцем розташування об`єкта права власності, щодо якого проводиться перевірка, і полягає у документальному та фактичному аналізі дотримання замовником законодавства про закупівлі. Результати перевірки закупівель викладаються в акті перевірки закупівель.

Моніторинг закупівлі здійснюється за місцезнаходженням органу державного фінансового контролю.

В свою чергу, правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади визначає Закон України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року №922-VIII (далі - Закон №922-VIII) з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», метою якого є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.

Пунктом 1 частини першої статті 1 Закону №922-VIII визначено, до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону, належать: органи державної влади (орган законодавчої, органи виконавчої, судової влади), та правоохоронні органи держави, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, об`єднання територіальних громад.

Згідно зі статтею 4 Закону №922-VIII закупівля здійснюється відповідно до річного плану.

Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п`яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.

Відповідно до статті 8 Закону №922-VIII моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю).

Згідно із частиною 2 статті 8 Закону №922-VIII рішення про початок моніторингу процедури закупівлі приймає керівник органу державного фінансового контролю або його заступник (або уповноважена керівником особа) за наявності однієї або декількох із таких підстав: 1) дані автоматичних індикаторів ризиків; 2) інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель; 3) повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель; 4) виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель; 5) інформація, отримана від громадських об`єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону.

Для аналізу даних, що свідчать про ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, може використовуватися: інформація, оприлюднена в електронній системі закупівель; інформація, що міститься в єдиних державних реєстрах; інформація в базах даних, відкритих для доступу центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.

За результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання.

У висновку обов`язково зазначаються: 1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі; 2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності) та його очікувана вартість; 3) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі; 4) опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі; 5) зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.

У висновку може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю.

Форма висновку та порядок його заповнення визначаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю. Форму висновку про результати моніторингу закупівлі визначено наказом Міністерства фінансів України №552 від 08.09.2020року « Про затвердження форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі та порядку його заповнення», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01 жовтня 2020 року за № 958/35241(далі Порядок № 552).

У розділі ІІІ Порядку № 552 визначено, що у пункті 1 констатуючої частини форми висновку зазначається опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого(их) за результатами моніторингу закупівлі, із зазначенням: - структурної одиниці нормативно-правового акта, норми якої порушено, його виду, найменування суб`єкта нормотворення, дати прийняття та його реєстраційного індексу (крім законів), заголовка, а в разі відсилання до зареєстрованого нормативно-правового акта - також дати і номера його державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.; - найменування та реквізитів документів, на підставі яких зроблено висновок про наявність порушення (у разі потреби також деталізуються суть та обставини допущення порушення).

Зміст спірного висновку, який є індивідуально-правовим актом і породжує права та обов`язки для позивача, має відповідати вимогам, визначеним у ст. 2 КАС України, відповідно до яких обґрунтованість є однією з обов`язкових ознак рішення (дії, бездіяльності) суб`єкта владних повноважень.

Судом встановлено, що 18.05.2023 року Біловодською селищною військовою адміністрацією Старобільського району Луганської через веб-сайт майданчика електронної системи закупівель https://zakupki.prom.ua/, розміщено оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостям із закупівлі товарів «Бронежилети 4 класу захисту», код за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника 35810000-5 Індивідуальне обмундирування (далі Закупівля) на очікувану вартість 280 000,00 грн., в т.ч тендерну документацію (ідентифікатор Закупівлі UA-2023-05-18-006331-a).

В Закупівлі зареєстровано одну тендерну пропозицію: Учасник товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕЛМЕТ» (далі Учасник) (Код ЄДРПОУ 37347778) з тендерною пропозицією, яка визначена найбільш економічно вигідною з ціною 245800,00грн з ПДВ (двісті сорок п`ять тисяч вісімсот гривень, 00коп з ПДВ).

Згідно з проведеним розглядом тендерної пропозиції Учасника на відповідність її вимогам тендерної документації Замовником прийнято рішення від 30.05.2023 року № 34 Про визнання Учасника переможцем Закупівлі та про прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю.

Повідомлення про намір підписати договір з переможцем Закупівлі сформовано та оприлюднено: 30.05.2023 року, о 17:54год.

12.06.2023 року між Біловодською селищною військовою адміністрацією Старобільського району Луганської області та товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕЛМЕТ» укладено Договір про закупівлю «Бронежилети 4 класу захисту», код за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника 35810000-5 - Індивідуальне обмундирування (ID контракту: UA-2023-05-18-006331-a-c1) № 8.

27.06.2023 року відповідачем через веб-сайт майданчика електронної системи закупівель https://zakupki.prom.ua/, оприлюднено рішення про початок моніторингу, який зареєстрований в електронній системі закупівель за ідентифікатором № UA-M-2023-06-27-000009.

Моніторинг проведено відповідачем на підставі наказу від27.06.2023 року № 19-3.

За результатом висновку органом державного фінансового контролю (відповідачем) виявлено порушення законодавства у сфері публічних закупівель в частині порушення вимог абзацу 3 пункту 1, абзацу 2 пункту 2 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі Закон № 922) та пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі «Особливості»).

Управлінням в пункті 3 розділу II висновку зазначено зобов`язання щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме керуючись статтями 5 та 10 Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні та статтею 8 Закону України Про публічні закупівлі Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зобов`язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку шляхом розірвання договору з урахуванням вимог Цивільного та Господарського кодексів України, та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення. мірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Дослідженням спірного висновку судом встанолено, що в ході проведення відповідачем моніторинку виявлено, що учасник не підтвердив якість запропонованого товару, оскільки на підтвердження вимог Додатку 2 «Технічна специфікація» ним надано Сертифікат на відповідність продукції вимогам ДСТУ 8782:2018, термін дії якого з 27.06.2022 до 26.12.2022 року, тобто на момент проведення процедури закупівлі Сертифікат втратив свою чинність, чим не дотримано вимогу, установлену в тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Відповідно до частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості:

1) інструкція з підготовки тендерних пропозицій;

2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Для об`єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 цього Закону;

3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;

4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби);

5) кількість товару та місце його поставки;

6) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги;

7) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;

8) проект договору про закупівлю з обов`язковим зазначенням порядку змін його умов;

9) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота). Замовник може передбачити можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами;

10) перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію.

У разі застосування критерію оцінки вартість життєвого циклу, методика оцінки тендерних пропозицій повинна містити опис усіх складових вартісних елементів та перелік документів і інформації, які повинні надати учасники для підтвердження вартості складових елементів життєвого циклу. Замовник у разі необхідності дисконтування витрат життєвого циклу майбутніх періодів може використовувати поточну облікову ставку Національного банку України. Вартість життєвого циклу може рахуватися як сума всіх витрат життєвого циклу або сума всіх витрат життєвого циклу, поділена на розрахункову одиницю експлуатації предмета закупівлі;

11) строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій;

12) валюта, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції;

13) мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції;

14) кінцевий строк подання тендерних пропозицій;

15) розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати);

16) розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати);

17) прізвище, ім`я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв`язок з учасниками;

18) вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб`єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг;

19) опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов`язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.

Згідно абзацу дев`ятому частини першої статті 1 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» документ про відповідність - декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об`єкта оцінки відповідності.

З аналізу наведених норм можна зробити висновок, що відомості та інформація про товар, може міститися у протоколах випробувань або сертифікатах, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби). Тако документами про відповідність можуть бути декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об`єкта оцінки відповідності.

Тобто, документом про відповідність, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об`єкта оцінки відповідності, може бути не лише сертифікат відповідності, а будь-який інший документ (декларація, звіт, висновок, свідоцтво, протоколи випробувань).

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що учасником у складі тендерної пропозиції надано окрім сертифіката на відповідність продукції вимогам ДСТУ 8782:2018 (термін дії якого минув), також надано протокол сертифікаційних випробувань №3864/2022 від 16.06.2022 на запропоновані бронежилети Velmet Armor Perun 6 LC (додається). Пунктом 6.1 вказаного протоколу чітко визначено, що бронежилет витримав обстріл кулею калібру 5,45*39 набоем 7Н10 та кулею калібру 7,62*54 набоем 57-Н-323с, що відповідає 4 класу захисту за ДСТУ 8782:2018 (Таблиця 1, пункту 5.2.1 вказаного ДСТУ).

Протокол випробувань є офіційним документом, який відображає фактичні значення показників продукції, є інструментом підтвердження відповідності продукції стандартам і вимогам якості. Тому, з огляду на наведене, учасником належними документами та у визначений тендерною документацією спосіб підтверджено якість запропонованого товару та його відповідність вимогам ДСТУ 8782:2018, що відповідає вимогам тендерної документації в цій частині.

Стосовно другого порушення, виявленого відповідачем, встановлено, що додатком 2 Технічна специфікація тендерної документації вимогу замовника учасником не надано копію ліцензії на виробництво засобів індивідуального захисту, чим не дотримано вимогу, установлену в тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.

Відповідно до Закону України від 26.11.2015 № 835-VIII «Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (із змінами), внесено зміни до Закону України 222-VIII «Про ліцензування видів господарської діяльності», які набрали чинності 01.01.2017 року, згідно з якими скасовано обов`язковість оформлення ліцензії, як документа у паперовому вигляді. Відтак, МВС припинено видачу ліцензії на паперовому носії згідно із цим Законом.

Судом встановлено, що на підтвердження вимоги щодо надання копії ліцензії на виробництво засобів індивідуального захисту, учасником надано витяг з наказу Міністерства внутрішніх справ України № 721 від 12.10.2020, відповідно до якого товариству з обмеженою відповідальністю «ВЕЛМЕТ» видано ліцензію на провадження господарської діяльності з виробництва засобів індивідуального захисту. Наявність чинної ліцензії на провадження діяльності з виробництва спеціальних засобів індивідуального захисту можна перевірити за посиланням: https://mvs.gov.ua/uk/activity/licenzuvannya/licenziyi.

Врахочуючи наведене, учасником належними документами та у визначений тендерною документацією спосіб підтверджено наявність у нього ліцензії на провадження господарської діяльності з виробництва засобів індивідуального захисту, що не суперечить вимогам тендерної документації в цій частині.

Відповідачем в ході розгляду справи не надано доказів підтвердження невідповідності тендерної пропозиції вимогам законодавства.

За наявності встановлених обставин справи та доказів, наданих учасниками справи, суд дійшов висновку, що позивачем проведено процедуру закупівлі: «Бронежилети 4 класу захисту», код за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника 35810000-5 - Індивідуальне обмундирування із дотриманням положень Закону № 922-VIII, відтак позов слід задовольнити.

Що стосується інших обставин, якими сторони обґрунтовують свої вимоги та заперечення, суд вважає за необхідне зауважити, що у пункті 25 Рішення Європейського суду з прав людини у справі Проніна проти України зазначено, що суд зобов`язаний надавати відповідь на кожен із специфічних, доречних та важливих доводів заявника. Виходячи з позиції цього суду, що висловлена в пункті 42 рішення Бендерський проти України, судові рішення мають в достатній мірі висвітлювати мотиви, на яких вони базуються.

Вказані вимоги зобов`язують суди при вирішенні справи у кожному конкретному випадку вживати передбачені законом заходи з метою з`ясування всіх обставин у справі, що мають значення для вирішення спору, встановити та надати вичерпну оцінку фактичним обставинам у межах спірних правовідносин з метою з`ясування об`єктивних причин та факторів, що зумовили настання для платника негативних наслідків у вигляді порушеного права, що підлягає захисту, та в достатній мірі висвітлити мотиви прийняття конкретних рішень.

З урахуванням зазначеного суд не надає оцінку іншим доводам сторін, оскільки вищевикладені факти та обставини є безумовною підставою для відмови в задоволенні позовних вимог, а інші доводи не мають суттєвого впливу на рішення суду за результатами вирішення цього спору.

Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем при зверненні до суду з позовом сплачено судовий збір у сумі 2684,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням від 06.07.2023 № 5201.

Оскільки суд дійшов висновку про задоволення позову, судові витрати зі сплати судового збору в сумі 2684,00 грн слід стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 2, 9, 72-77, 90, 132, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов Біловодської селищної військової адміністрації Старобільського району Луганської області (місцезнаходження: Луганська област, Старобільський район, селище міського типу Біловодськ, вулиця Центральна, будинок 105, код ЄДРПОУ 44766351) до Північно-східного офісу Держаудитслужби (м. Харків, площа Свободи, Держпром, будинок 5, 4 під`їзд, 10 поверх, ЄДРПОУ 40478572) про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати висновок Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-05-18-006331-a від 29 червня 2023 року.

Стягнути на користь Біловодської селищної військової адміністрації Старобільського району Луганської області (місцезнаходження: Луганська област, Старобільський район, селище міського типу Біловодськ, вулиця Центральна, будинок 105, код ЄДРПОУ 44766351) за рахунок бюджетних асигнувань Північно-східного офісу Держаудитслужби (м. Харків, площа Свободи, Держпром, будинок 5, 4 під`їзд, 10 поверх, ЄДРПОУ 40478572) сплачений судовий збір в розмірі 2684 (дві тисячі шістсот вісісдесят чотири) гривень 00 копійок. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Є.О. Кисельова

Дата ухвалення рішення22.11.2023
Оприлюднено27.11.2023
Номер документу115141028
СудочинствоАдміністративне
Сутьрезультати моніторингу

Судовий реєстр по справі —360/746/23

Рішення від 22.11.2023

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 13.10.2023

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 18.09.2023

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 17.08.2023

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 14.07.2023

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні