Рішення
від 21.11.2023 по справі 380/17521/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №380/17521/23

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 листопада 2023 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Хоми О.П., розглянувши у письмовому провадженні в м. Львові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Вамоіл-Л» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Вамоіл-Л» (далі - позивач, ТОВ «Вамоіл-Л»), в інтересах якого діє адвокат Пилип`як Олександра Петрівна, звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (далі - відповідач, ГУ ДПС у Львівській області), в якому просить визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення відповідача від 05.07.2023 №00156450902.

Позивач в обґрунтування позовних вимог зазначив, що висновки акту перевірки від 23.05.2023 №14088/13-01-09-02/41462254, на підставі якого винесено оскаржуване податкове-повідомлення-рішення, суперечать податковому законодавству. Наведене в акті перевірки приміщення за адресою: Львівська обл., Пустомитівський р-н, с. Муроване, вул. Вокзальна, 20, в якому розташована ємність для зберігання пального, не вважається акцизним складом в розумінні п.п.14.1.6 (б) п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, а тому не підпадає реєстрації відповідно до п.п.230.1.2 (б) п.230.1 ст.230 Кодексу. Зокрема, об`єм ємності для зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а пальне, що зберігається у такій ємності, позивач використовує виключно для потреб власного споживання. Вважає спірне податкове повідомлення-рішення протиправним та просить його скасувати.

Відповідачем позову не визнано з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву, суть яких полягає у правомірності спірного податкового повідомлення-рішення. Вказує, що перевіркою встановлено факт зберігання позивачем пального (дизельного палива в кількості 3081 літрів) для потреб власного споживання за адресою: Львівська область, Пустомитівський район, с. Муроване, вул. Вокзальна. буд. 20. Позивач зареєстрований в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового 26.06.2019. Таким чином, позивач здійснював зберігання пального на акцизному складі, не зареєстрованому в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, чим порушив вимоги п.п.230.1.2(6) п.230.1 ст.230 Податкового кодексу України. Вважає, що правомірним застосування ГУ ДПС у Львівській області до позивача штрафної (фінансової) санкції в розмірі 1000000,00 грн за відсутність реєстрації акцизного складу у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, відповідно до п.128-1.2 ст.128 Податкового кодексу. Просить відмовити у задоволені позову.

Ухвалою від 01.08.2023 відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі без повідомлення учасників справи.

Відповідачем 08.08.2023 подано (вх.61122) відзив на позовну заяву та 27.10.2023 (вх. №82120) додаткові пояснення у справі.

Суть додаткових пояснень зводиться до того, що оскільки позивач 26.06.2019 зареєстрований в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового, то відповідно до п. «б» абз.6 п.п.230.1.2 п.230.1 ст.230 Податкового кодексу України у позивача виник обов`язок реєстрації паливного складу, що знаходиться за адресою: Львівська область, Пустомитівський район, с. Муроване, вул. Вокзальна. буд. 20, як акцизного.

Суд, з`ясувавши обставини, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, встановив наступні фактичні обставини та відповідні їм правовідносини.

Позивач ТОВ «Вамоіл-Л» зареєстрований як суб`єкт підприємницької діяльності з присвоєнням коду ЄДРПОУ 41462254.

Згідно з договором суборенди №06/22 від 06.06.2022, укладеним між ТОВ «Мега-Тракс» та ТОВ «Вамоіл-Л», для здійснення підприємницької діяльності позивач орендує приміщення площею 20 м кв. та ємність для зберігання пального, об`ємом 10 000 л, яка розташована на його території, що знаходиться за адресою: Львівська обл., Пустомитівський р-н, с. Муроване, вул. Вокзальна, 20.

ТОВ «Вамоіл-Л» отримало ліцензію від 21.06.2022 №13250414202200160 на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) за адресою місця зберігання: Львівська обл., Пустомитівський р-н, с. Муроване, вул. Вокзальна, 20, загальною місткістю резервуарів, що використовуються для зберігання пального 10 000 літрів, терміном дії з 21.06.2022 до 21.06.2027.

ГУ ДПС у Львівській області відповідно до підпункту 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 Податкового кодексу України, на підставі наказу ГУ ДПС у Львівській області від 12.05.2023 №1686-ПП та направлень від 12.05.2023 №3609, №3610 проведено фактичну перевірку ТОВ «Вамоіл-Л» з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства щодо виробництва, зберігання та обігу пального, контроль за виконанням якого покладений на органи податкової служби, за результатами якої складено акт від 23.05.2023 №14088/13-01-09-02/41462254.

Проведеною перевіркою встановлено, що ТОВ «Вамоіл-Л» здійснює зберігання пального (виключно для потреб власного споживання) за адресою: Львівська область, Пустомитівський район, с. Муроване, вул. Вокзальна. буд. 20, на підставі ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки), виданої ГУ ДПС у Львівській області терміном дії з 21.06.2022 до 21.06.2027, загальною місткістю резервуарів, що використовуються для зберігання пального 10 000 літрів.

Резервуар, в якому зберігається пальне для власних потреб, розміщений у приміщенні, що орендується, площею 20 м кв., згідно п. 1.1.1 Договору суборенди від 06.06.2022 №06/22, за адресою: Львівська область, Пустомитівський район, с. Муроване, вул. Вокзальна, буд. 20.

Проведено інвентаризацію залишків пального в резервуарі, що розміщений за адресою: Львівська область, Пустомитівський район, с. Муроване, вул. Вокзальна, буд. 20, встановлено зберігання дизельного пального (код товарів згідно УКТ ЗЕД - 2710194300) в кількості 3 081,00 літрів.

ТОВ «Вамоіл-Л» зареєстровано в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового 26.06.2019 (заява №135021722865632 від 26.06.2019), що зумовило висновок ГУ ДПС у Львівській області про те, що ТОВ «Вамоіл-Л» як розпорядник акцизного складу за адресою місця зберігання пального: Львівська обл. Пустомитівський р-н, с. Муроване, вул. Вокзальна, 20, не зареєструвало акцизний склад в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, чим порушило вимоги п. «б» абз.6 п.п.230.1.2 п.230.1 ст.230 Податкового кодексу України.

На підставі акту перевірки ГУ ДПС у Львівській області винесено податкове повідомлення-рішення від 05.07.2023 №00156450902, яким на підставі п.128-1.2 ст.128 Податкового кодексу України до позивача застосовано штрафну (фінансову) санкцію в розмірі 1000000,00 грн.

Податкове повідомлення-рішення від 05.07.2023 №00156450902 є предметом оскарження з підстав протиправності такого.

При вирішенні спору суд керувався таким.

Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України (далі Податковий кодекс).

Відповідно до п.п.14.1.6 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу акцизний склад - це:

а) спеціально обладнані приміщення на обмеженій території (далі - приміщення), розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників контролюючого органу розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі, а також реалізації спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів;

б) приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.

Не є акцизним складом:

а) приміщення відокремлених підрозділів розпорядника акцизного складу, які використовуються ним виключно для пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі маркованих марками акцизного податку горілки та лікеро-горілчаних виробів, відвантажених з акцизного складу, а також для здійснення оптової та/або роздрібної торгівлі відповідно до отриманої розпорядником акцизного складу ліцензії;

б) приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб`єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.

Критерій, визначений цим підпунктом, щодо загальної місткості ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не застосовується до ємностей суб`єктів господарювання, які є розпорядниками хоча б одного акцизного складу;

в) приміщення або територія незалежно від загальної місткості розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального, власником або користувачем яких є суб`єкт господарювання - платник єдиного податку четвертої групи, який отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам;

г) паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або обладнанні чи пристрої;

ґ) приміщення або територія, у тому числі платника податку, де зберігається або реалізується виключно пальне у споживчій тарі ємністю до 5 літрів включно, отримане від виробника або особи, яка здійснила його розлив у таку тару.

Розпорядником акцизного складу, відповідно до п.п.14.1.224 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу, вважається суб`єкт господарювання, який одержав ліцензію на право виробництва спирту етилового, алкогольних напоїв, зареєстрований платником акцизного податку, або суб`єкт господарювання - платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу.

Відповідно до положень абз.6 п.п.230.1.2 п.230.1 ст.230 Податкового кодексу платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати:

а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі;

б) усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Один акцизний склад може бути зареєстрований виключно одним розпорядником акцизного складу. Один розпорядник акцизного складу може зареєструвати один і більше акцизних складів.

Системний аналіз наведених норми Податкового кодексу зумовлює висновок суду, що обов`язок реєстрації приміщення або території як акцизного складу виникає у платника податків, якщо досягнуто хоча б одного із таких критеріїв: загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального перевищує 200 кубічних метрів; суб`єкт господарювання - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що перевищують 1000 кубічних метрів; пальне використовується не тільки для потреб власного споживання чи промислової переробки, а й для здійснення операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам; платник податку уже є розпорядником хоча б одного акцизного складу.

Як встановлено судом на підставі договору суборенди №06/22 від 06.06.2022, об`єм ємності для зберігання пального, розташованої у приміщенні за адресою: Львівська обл., Пустомитівський р-н, с. Муроване, вул. Вокзальна, 20, становить 10 000 літрів, або 10 кубічних метрів. Вказаний факт підтверджується також відповідачем в акті перевірки та відзиві.

В акті перевірки не наведено даних, які б свідчили про те, що позивач протягом календарного року отримував пальне в обсягах, що перевищують 1000 кубічних метрів. Не надано таких доказів відповідачем і до суду.

З акту перевірки судом встановлено, що обсяг пального, яке зберігалося позивачем в резервуарі, що розміщений за адресою: Львівська область, Пустомитівський район, с. Муроване, вул. Вокзальна, буд. 20, становив 3 081,00 літрів, що рівнозначно 3 кубічним метрам.

ТОВ «Вамоіл-Л» стверджує, що використовує пальне, яке зберігає у ємності, що розташована у приміщенні за адресою: Львівська обл., Пустомитівський р-н, с. Муроване, вул. Вокзальна, 20, виключно для потреб власного споживання.

Доказів, які б свідчили про зворотнє, відповідачем не надано.

Судом встановлено, що позивач володіє ліцензією, яка надає йому право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки).

Як вбачається з акту перевірки від 23.05.2023 №14088/13-01-09-02/41462254, серед питань, які досліджувались в ході фактичної перевірки були: виробництво, зберігання та реалізації пального без відповідних ліцензій; повнота обліку операцій з пальним на місцях його зберігання. Порушень дотримання позивачем ліцензійних умов перевіркою не встановлено.

Окрім того, опосередковано про те, що позивач використовує пальне виключно для потреб власного споживання свідчить і той факт, що у своїй господарській діяльності позивач використовує 10 сідлових тягачів.

Доказів на підтвердження того, що ТОВ «Вамоіл-Л» є розпорядником інших акцизних складів суду не представлено.

Відповідно до вимог частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Враховуючи, що приміщення за адресою: Львівська обл., Пустомитівський р-н, с. Муроване, вул. Вокзальна, 20, яке позивач використовує для зберігання пального не вважається акцизним складом відповідно до положень п.п.14.1.6 (б) п.14.1 ст.14 Податкового кодексу, жодного обов`язку щодо реєстрації вказаного приміщення як акцизного складу у позивача не виникло.

Сам факт отримання ліцензії на право зберігання пального не свідчить про те, що платник податку автоматично набуває статусу розпорядника акцизного складу.

Щодо доводів відповідача на те, що у позивача виник обов`язок реєстрації акцизного складу, оскільки такий зареєстрований в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового, то такі не відповідають вимогам п.п.14.1.224 п.14.1 ст.14, п. «б» абз.6 п.п.230.1.2 п.230.1 ст.230 Податкового кодексу, тому судом до уваги не беруться.

Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Перевіривши оскаржуване податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Львівській області від 05.07.2023 №00156450902, суд дійшов переконання, що таке прийнято відповідачем без урахування вимог Податкового кодексу, та з порушенням передбачених статтею 2 КАС України принципів, тому його слід визнати протиправним та скасувати.

Оцінюючи зібрані у справі докази в сукупності та мотиви суду щодо позовних вимог, суд дійшов висновку, про обґрунтованість позовних вимог, тому позов слід задовольнити.

Відповідно до статті 139 КАС України підлягають відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС У Львівській області понесені позивачем судові витрати у вигляді судового збору у розмірі 15000 грн 00 к., сплаченого за платіжною інструкцією в національній валюті від 21.07.2023 №1977.

Керуючись ст.ст.6-10, 14, 72-77, 90, 139, 159, 241-246, 262, 293-295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в :

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Вамоіл-Л» (вул. Жасминова, буд. 9, м. Львів, 79035, код ЄДРПОУ 41462254) до Головного управління ДПС у Львівській області (вул. Стрийська, буд. 35, м. Львів, 79026, ЄДРПОУ 43968090) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення, - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 05.07.2023 №00156450902.

Стягнути з Головного управління ДПС у Львівській області (вул. Стрийська, буд. 35, м. Львів, 79026, ЄДРПОУ 43968090) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Вамоіл-Л» (вул. Жасминова, буд. 9, м. Львів, 79035, код ЄДРПОУ 41462254) 15 000 (п`ятнадцять тисяч) грн 00 к. судового збору.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.П. Хома

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.11.2023
Оприлюднено27.11.2023
Номер документу115141122
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них акцизного податку, крім акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції)

Судовий реєстр по справі —380/17521/23

Ухвала від 22.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 08.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 12.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 12.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 02.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Рішення від 21.11.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 01.08.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні