Постанова
від 08.04.2024 по справі 380/17521/23
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 квітня 2024 рокуЛьвівСправа № 380/17521/23 пров. № А/857/25214/23

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:

головуючого судді:Запотічного І.І.,

суддів:Глушка І.В., Довгої О.І.,

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 21 листопада 2023 року (суддя Хома О.П. ухвалене в м. Львові) у справі № 380/17521/23 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Вамоіл-Л» доГоловного управління ДПС у Львівській областіпро визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

27 липня 2023 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Вамоіл-Л» звернулося в суд з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області, в якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення відповідача від 05.07.2023 №00156450902.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 21 листопада 2023 року позов задоволено повністю.

Не погоджуючись з вказаним рішенням суду, його оскаржив відповідач- Головне управління ДПС у Львівській області, подавши апеляційну скаргу до Восьмого апеляційного адміністративного суду, та з наведених в ній підстав, покликаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, просить скасувати рішення Львівського окружного адміністративного суду від 21 листопада 2023 року та прийняти нове рішення яким відмовити повністю в задоволенні позову з підстав наведених в апеляційній скарзі.

В обґрунтування апеляційної скарги, зокрема зазначає, що враховуючи обставини, що приміщення, що розтащоване за адресою: Україна, Львівська область, Пустомитівський район, с. Муроване, вул. Вокзальна, буд. 20, де знаходиться резервуар, в якому зерігається пальне в кількості 3081,00 літрів та з урахуванням прямої норми ПК України, визначеної п. «б» абз. 6 п.п. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 ПК України, п. 5,6 Порядку електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, затв. постановою Кабінету Міністрів України від 24.04.2019 № 408 та враховуючи що позивача в реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового зареєстровано 26.06.2019, то відповідно, у ТзОВ «Ваміол-Л» наявний передбачений обов`язок реєстрації вказаного паливного складу, як "акцизного". Зазначає, що пункт 128-1.2 статті 128-1 ПК України визначає, що відсутність з вини платника податку реєстрації акцизних складів у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового платником податку розпорядником акцизного складу - тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1000000 гривень. Відтак, вважає, що до позивача правомірно застосовано штрафну санкцію в розмірі 1000000 грн.

Оскільки апеляційна скарга подана на рішення суду першої інстанції, яке ухвалено в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, колегія суддів, керуючись п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України, вирішила розглядати справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, суд приходить до висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення з огляду на наступні підстави.

Як вірно встановлено судом першої інстанції та підтверджено матеріалами справи Позивач ТОВ «Вамоіл-Л» зареєстрований як суб`єкт підприємницької діяльності з присвоєнням коду ЄДРПОУ 41462254. Згідно з договором суборенди №06/22 від 06.06.2022, укладеним між ТОВ «Мега-Тракс» та ТОВ «Вамоіл-Л», для здійснення підприємницької діяльності позивач орендує приміщення площею 20 м кв. та ємність для зберігання пального, об`ємом 10000 л, яка розташована на його території, що знаходитьсяза адресою: Львівська обл., Пустомитівський р-н, с. Муроване, вул. Вокзальна, 20. ТОВ «Вамоіл-Л» отримало ліцензію від 21.06.2022 №13250414202200160 на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) за адресою місця зберігання: Львівська обл., Пустомитівський р-н, с. Муроване, вул. Вокзальна, 20, загальною місткістю резервуарів, що використовуються для зберігання пального 10 000 літрів, терміном дії з 21.06.2022 до 21.06.2027.

З матеріалів справи вбачається, що ГУ ДПС у Львівській області відповідно до підпункту80.2.5 пункту 80.2 статті 80 Податкового кодексу України, на підставі наказу ГУ ДПС у Львівській області від 12.05.2023 №1686-ПП та направлень від 12.05.2023 №3609, №3610 проведено фактичну перевірку ТОВ «Вамоіл-Л» з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства щодо виробництва, зберігання та обігу пального, контроль за виконанням якого покладений на органи податкової служби, за результатами якої складено акт від 23.05.2023 №14088/13-01-09-02/41462254.

Вказаною перевіркою встановлено, що ТОВ «Вамоіл-Л» здійснює зберігання пального (виключно для потреб власного споживання) за адресою: Львівська область, Пустомитівський район, с. Муроване, вул. Вокзальна. буд. 20, на підставі ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки), виданої ГУ ДПС у Львівській області терміном дії з 21.06.2022 до 21.06.2027, загальною місткістю резервуарів, що використовуються для зберігання пального 10 000 літрів. Резервуар, в якому зберігається пальне для власних потреб, розміщений у приміщенні, що орендується, площею 20 м кв., згідно п. 1.1.1 Договору суборенди від 06.06.2022 №06/22, за адресою: Львівська область, Пустомитівський район, с. Муроване, вул. Вокзальна, буд. 20. Проведено інвентаризацію залишків пального в резервуарі, що розміщений за адресою: Львівська область, Пустомитівський район, с. Муроване, вул. Вокзальна, буд. 20, встановлено зберігання дизельного пального (код товарів згідноУКТ ЗЕД- 2710194300) в кількості 3 081,00 літрів. ТОВ «Вамоіл-Л» зареєстровано в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового 26.06.2019 (заява №135021722865632 від 26.06.2019), що зумовило висновок ГУ ДПС у Львівській області про те, що ТОВ «Вамоіл-Л» як розпорядник акцизного складу за адресою місця зберігання пального: Львівська обл. Пустомитівський р-н, с. Муроване, вул. Вокзальна, 20, не зареєструвало акцизний склад в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, чим порушило вимоги п. «б» абз.6 п.п.230.1.2 п.230.1 ст.230 Податкового кодексу України.

Відтак, на підставі акту перевірки ГУ ДПС у Львівській області винесено податкове повідомлення-рішення від 05.07.2023 №00156450902, яким на підставі п.128-1.2ст.128 Податкового кодексу Українидо позивача застосовано штрафну (фінансову) санкцію в розмірі 1000000,00 грн.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Вамоіл-Л» не погоджуючись з оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням звернулося в суд з даним позовом.

Перевіряючи законність та обґрунтованість оскаржуваного рішення суду першої інстанції, суд апеляційної інстанції виходить з наступного.

Відповідно до п.п.14.1.6 п.14.1 ст.14Податкового кодексу України(даліПодатковий кодекс)акцизний склад - це: а) спеціально обладнані приміщення на обмеженій території (далі - приміщення), розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників контролюючого органу розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі, а також реалізації спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів; б) приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.

Не є акцизним складом: а) приміщення відокремлених підрозділів розпорядника акцизного складу, які використовуються ним виключно для пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі маркованих марками акцизного податку горілки та лікеро-горілчаних виробів, відвантажених з акцизного складу, а також для здійснення оптової та/або роздрібної торгівлі відповідно до отриманої розпорядником акцизного складу ліцензії; б) приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб`єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.

Критерій, визначений цим підпунктом, щодо загальної місткості ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не застосовується до ємностей суб`єктів господарювання, які є розпорядниками хоча б одного акцизного складу; в)приміщення або територія незалежно від загальної місткості розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального, власником або користувачем яких є суб`єкт господарювання - платник єдиного податку четвертої групи, який отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам; г) паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або обладнанні чи пристрої; ґ) приміщення або територія, у тому числі платника податку, де зберігається або реалізується виключно пальне у споживчій тарі ємністю до 5 літрів включно, отримане від виробника або особи, яка здійснила його розлив у таку тару.

Відповідно до п.п.14.1.224 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу, розпорядником акцизного складу, вважається суб`єкт господарювання, який одержав ліцензію на право виробництва спирту етилового, алкогольних напоїв, зареєстрований платником акцизного податку, або суб`єкт господарювання - платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу.

Як передбачено положеннями абз.6 п.п.230.1.2 п.230.1 ст.230 Податкового кодексуплатники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати: а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі; б) усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового. Один акцизний склад може бути зареєстрований виключно одним розпорядником акцизного складу. Один розпорядник акцизного складу може зареєструвати один і більше акцизних складів.

Здійснивши системний аналіз наведених нормПодаткового кодексусуд першої інстанції зробив вірний висновок, що обов`язок реєстрації приміщення або території як акцизного складу виникає у платника податків, якщо досягнуто хоча б одного із таких критеріїв: загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального перевищує 200 кубічних метрів; суб`єкт господарювання - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що перевищують 1000 кубічних метрів; пальне використовується не тільки для потреб власного споживання чи промислової переробки, а й для здійснення операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам; платник податку уже є розпорядником хоча б одного акцизного складу.

Як вірно встановлено судом першої інстанції на підставі договору суборенди №06/22 від 06.06.2022, об`єм ємності для зберігання пального, розташованої у приміщенні за адресою: Львівська обл., Пустомитівський р-н, с. Муроване, вул. Вокзальна, 20, становить 10000 літрів, або 10 кубічних метрів.

Суд першої інстанції вірно зазначив, що в акті перевірки не наведено та в матеріалах справи відсутні дані, які б свідчили про те, що позивач протягом календарного року отримував пальне в обсягах, що перевищують 1000 кубічних метрів.

Як вбачається з акту перевірки, обсяг пального, яке зберігалося позивачем в резервуарі, що розміщений за адресою: Львівська область, Пустомитівський район, с. Муроване, вул. Вокзальна, буд. 20, становив 3 081,00 літрів, що рівнозначно 3 кубічним метрам.

Крім цього, ТОВ «Вамоіл-Л» стверджує, що використовує пальне, яке зберігає у ємності, що розташована у приміщенні за адресою: Львівська обл., Пустомитівський р-н, с. Муроване, вул. Вокзальна, 20, виключно для потреб власного споживання. Доказів, які б свідчили про зворотнє, відповідачем не надано.

Судом першої інстанції вірно встановлено, що позивач володіє ліцензією, яка надає йому право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки).

Також, з акту перевірки від 23.05.2023 №14088/13-01-09-02/41462254 вбачається, що серед питань, які досліджувались в ході фактичної перевірки були: виробництво, зберігання та реалізації пального без відповідних ліцензій; повнота обліку операцій з пальним на місцях його зберігання. Порушень дотримання позивачем ліцензійних умов перевіркою не встановлено.

Також про те, що позивач використовує пальне виключно для потреб власного споживання свідчить і той факт, що у своїй господарській діяльності позивач використовує 10 сідлових тягачів.

Слід зазначити, що доказів на підтвердження того, що ТОВ «Вамоіл-Л» є розпорядником інших акцизних складів матеріали справи не містять.

Зважаючи на викладене апеляційний суд погоджується з судом першої інстанції, що враховуючи, що приміщення за адресою: АДРЕСА_1 , яке позивач використовує для зберігання пального не вважається акцизним складом відповідно до положень п.п.14.1.6 (б) п.14.1 ст.14 Податкового кодексу, жодного обов`язку щодо реєстрації вказаного приміщення як акцизного складу у позивача не виникло.

Також слід зазначити, що сам факт отримання ліцензії на право зберігання пального не свідчить про те, що платник податку автоматично набуває статусу розпорядника акцизного складу.

Щодо доводів апелянта про те, що у позивача виник обов`язок реєстрації акцизного складу, оскільки такий зареєстрований в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового, то апеляційний суд зазначає, що такі не відповідають вимогам п.п.14.1.224 п.14.1 ст.14, п. «б» абз.6 п.п.230.1.2 п.230.1 ст.230 Податкового кодексу, тому судом до уваги не беруться.

Зважаючи на все наведене, апеляційний суд погоджується з судом першої інстанції, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Львівській області від 05.07.2023 №00156450902 є протиправним та підставно скасоване судом першої інстанції.

Згідно ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Враховуючи викладене, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду з наведених вище мотивів, а тому колегія суддів не вбачає підстав для скасування рішення суду першої інстанції.

За правилами статті 139 КАС України, судом не вирішується питання про розподіл судових витрат.

Керуючись ст.ст. 308, 311, 315, 316, 321, 328 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 21 листопада 2023 року у справі №380/17521/23 без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя І. І. Запотічний судді І. В. Глушко О. І. Довга

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.04.2024
Оприлюднено11.04.2024
Номер документу118243701
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них акцизного податку, крім акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції)

Судовий реєстр по справі —380/17521/23

Ухвала від 22.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 08.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 12.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 12.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 02.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Рішення від 21.11.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 01.08.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні