Постанова
від 22.11.2023 по справі 120/7163/23
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 120/7163/23

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Жданкіна Наталія Володимирівна

Суддя-доповідач - Залімський І. Г.

22 листопада 2023 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Залімського І. Г.

суддів: Сушка О.О. Мацького Є.М. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 31 липня 2023 року у справі за адміністративним позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Управління дорожнього господарства Вінницької обласної військової адміністрації, Конкурсного комітету з проведення конкурсу щодо перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області, третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів - ПП "АТП Кривешко", про визнання протиправним та скасування рішення,

В С Т А Н О В И В :

Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 звернувся до Вінницького окружного адміністративного суду із позовом до Управління дорожнього господарства Вінницької обласної військової адміністрації, Конкурсного комітету з проведення конкурсу щодо перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області, третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів - ПП "АТП Кривешко", у якому просив суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення про результати конкурсу оформленого рішенням Конкурсного комітету з проведення конкурсу щодо перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області, №1 від 03.03.2023 у частині ухвалення подання пропозиції організатору конкурсу щодо визнання переможцем конкурсу ПП "АТП Кривешко" на об`єкт №9: Могилів-Подільський АС - Вендичани - Вінниця АС-2, № рейсу 373/374, час відправлення 9:00 (11:00)/12:20 (14:55) та подання пропозиції організатору конкурсу щодо визнання таким, що зайняв друге місце ФОП ОСОБА_1 ;

- визнати протиправним та скасувати наказ Управління дорожнього господарства Вінницької обласної військової адміністрації№ 12-аг від 22.03.2023 у частині визнання переможцем ПП "АТП Кривешко" на об`єкті конкурсу №9: Могилів-Подільський АС - Вендичани - Вінниця АС-2, № рейсу 373/374, час відправлення 9:00 (11:00)/12:20 (14:55) та подання пропозиції організатору конкурсу щодо визнання таким, що зайняв друге місце ФОП ОСОБА_1 .

Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 31.07.2023 у задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись із вказаним судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просив рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 31.07.2023 скасувати, прийняти нове рішення про задоволення позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків суду обставинам справи, що призвело до неповного з`ясування обставин справи і, як наслідок, невірного вирішення справи та прийняття необґрунтованого рішення.

В обґрунтування апеляційної скарги зазначено, що перевізник-переможець конкурсу ПП "АТП Кривешко" не відповідає вимогам ст.34 Закону України від 05.04.2001 № 2344-III «Про автомобільний транспорт» (Закон № 2344-III), що підтверджується листом Державної служби України з безпеки на транспорті від 03.03.2023 №1788/52.1/15-23, про який було відомо конкурсному комітету на момент проведення конкурсу.

Позивач зауважує, що умови проведеного конкурсу суперечать вимогам чинного законодавства та порушують принципи державної регуляторної політики, адже організатор перевезень затвердив умови конкурсу, що не відповідають вимогам Закону № 2344-III та Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 №1081 (Порядок №1081).

Також позивач стверджує, що організатор штучно погіршив становище позивача, обмеживши його право на перевагу в конкурсі за рахунок балів, які надаються за роботу перевізника-претендента на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього дозволу. Так, організатор не надав позивачу належну кількість балів як переможцю попереднього конкурсу за роботу на об`єкті протягом усього строку дії попереднього договору.

Відповідачі та третя особа подали відзиви на апеляційну скаргу позивача в яких вказали на законність та обґрунтованість оскаржуваного судового рішення, а також на безпідставність доводів апеляційної скарги.

Відповідачі зазначають, що з дати набуття Управлінням повноважень виконання функцій організатора з проведення конкурсу на перевезення пасажирів (червень 2021 року), проведено комплекс організації та проведення конкурсу з визначення автомобільного перевізника по маршрутах, де закінчились терміни дії договору на їх обслуговування.

Рішенням Державної регуляторної служби України від 04.04.2023 №37 не скасовано Умови конкурсу. При цьому, позивач не надав жодного транспортного засобу для перевезення людей із обмеженими можливостями, що вплинуло на нарахування балів.

Щодо не відповідності ПП "АТП Кривешко" вимогам статті 34 Закону, № 2344-III то перевірку здійснює організатор за два дні до проведення конкурсу. Відтак, на підставі отриманої інформації наказом від 28.02.2023 допущено ПП "АТП Кривешко" до конкурсу. Інформація ж від Укртрансбезпеки надійшла в день проведення конкурсу, а тому не прийнята до уваги.

Договір укладений із позивачем в 2015 році діяв до 01.05.2020, його продовження передбачено за умови подання за 90 днів відповідної заяви, однак така подана не була. Відтак, термін дії договору не був продовжений.

На думку третьої особи безпідставними є посилання позивача на пункт 4-1 Порядку №1081, оскільки такий стосується основного Договору укладеного з переможцем конкурсу та його продовження можливе за згодою сторін та за умови підтвердження автомобільним перевізником спроможності виконувати зобов`язання відповідно до укладеного з ним договору.

Відповідно до рішення Конституційного Суду України від 09 лютого 1999 року № 1-рп/99 (справа про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів), дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце. Відтак, на думку третьої особи, відповідачами та третьою особою виконано усі вимоги передбачені Законом № 2344-III та Порядком №1081, відповідно, вимоги позивача є безпідставними та необґрунтованими.

Ухвалою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 25.09.2023, з урахуванням п.3 ч.1 ст.311 КАС України, суд вирішив розглядати дану справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла наступних висновків.

Як вірно встановлено судом першої інстанції, відповідно до Витягу з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Серії АА №502904 ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) з 16.03.2001 зареєстрований як фізична особа-підприємець, основним видом економічної діяльності якого є 49.39 Інший пасажирський наземний транспорт.

Згідно договорів №12 від 13.05.2015, №01-12/9 від 05.03.2020 та №10-Е/2022 від 05.09.2022 позивач здійснював перевезення пасажирів на внутрішньообласному міжміському та приміському автобусному маршруті загального користування (назва маршруту: Могилів-Подільський АС - Вендичани - Вінниця АС - 2, оборотний номер маршруту 373/374). Договір №12 від 13.05.2015 діяв з 25.06.2015 до 30.04.2015. Договір №01-12/9 від 05.03.2020 діяв в період з 05.03.2020 до 30.04.2020 або до використання коштів, передбачених з обласного бюджету на 2020 рік. Договір №10-Е/2022 від 05.09.2022 діяв по 05.12.2022.

16.01.2023 згідно наказу Начальника Управління дорожнього господарства Вінницької обласної військової адміністрації №4-АГзатверджено та оголошено конкурс на визначення автомобільного перевізника, зокрема, на рейс/маршрут 373/374 Могилів-Подільський АС-Вендичани - Вінниця АС-2 та визначено строк подачі документів до 17.02.2023 до 17:00, про що розміщено оголошення в засобах друкованої масової інформації 25.01.2023.

28.02.2023 наказом Управління дорожнього господарства Вінницької обласної державної адміністрації №9-аг прийнято рішення допустити, серед інших, до участі у конкурсі ПП "АТП Кривешко" та ФОП ОСОБА_1

03.03.2023 Конкурсним комітетом з проведення конкурсу щодо перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області, проведено конкурс на перевезення пасажирів на міжміському і приміському маршруті Могилів-Подільський АС - Вендичани - Вінниця АС - 2 (№ рейсу 373/374), об`єкт конкурсу №9, участь у якому прийняли ПП "АТП Кривешко" таФОП ОСОБА_1 .

За наслідком проведеного конкурсу прийнято рішення, оформлене протоколом №1 від 03.03.2023, яким, окрім іншого, вирішено на об`єкті конкурсу №9 "Могилів-Подільський АС - Вендичани - Вінниця АС - 2 рейси 373/374" перевізнику ПП "АТП Кривешко" нарахувати 27 балів та подати пропозицію організатору визнати його переможцем. Також, вирішено надати пропозицію організатору конкурсу про визнання ФОП ОСОБА_1 таким, що зайняв друге місце на даному об`єкті.

Наказом Управління дорожнього господарства Вінницької обласної державної адміністрації № 12-аг від 22.03.2023 на об`єкті конкурсу №9 визнано переможцем ПП "АТП Кривешко".

Позивач не погодився із вказаними рішеннями та звернувся до суду.

Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що вказаний конкурс проведено з дотриманням вимог законодавства, відповідачами не порушено права позивача у межах спірних правовідносин.

Колегія суддів погоджується із вказаним висновком суду першої інстанції та враховує наступне.

Згідно із ст.19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи повинні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частин 1-3 статті 43 Закону № 2344-III визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах.

Об`єктом конкурсу можуть бути: маршрут (кілька маршрутів), оборотний рейс (кілька оборотних рейсів).

На конкурс виносяться маршрути із затвердженими паспортами.

Згідно із ч.1 ст.44 Закону № 2344-III організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

Пунктом 2 Порядку №1081 визначено, що організатор - орган виконавчої влади, виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, який самостійно або із залученням робочого органу проводить конкурс; конкурсний комітет - постійний або тимчасовий орган, утворений організатором для розгляду конкурсних пропозицій та прийняття рішення про визначення переможця конкурсу.

Відповідно до п. 4 Порядку №1081 організатором на автобусному маршруті загального користування є, зокрема, обласні держадміністрації - на міжміському і приміському маршрутах, які не виходять за межі території області (внутрішньообласний маршрут).

Відповідно до пункту 2 Порядку №1081 конкурсний комітет - це постійний або тимчасовий орган, утворений організатором для розгляду конкурсних пропозицій та прийняття рішення про визначення переможця конкурсу; перевізник-претендент - це автомобільний перевізник, який в установленому порядку подав заяву та документи для участі в конкурсі.

Пунктом 10 Порядку №1081 передбачено, що організатор перевезень затверджує умови конкурсу, зокрема обов`язкові, відповідно до статті 44 Закону України Про автомобільний транспорт, у тому числі щодо категорії, класу автобусів та року їх виготовлення, та Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту. До обов`язкових умов також належить забезпечення можливості отримання послуг проїзду на пільгових умовах, а в разі запровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду - електронного квитка, який підключається до банківської картки отримувача послуг за рішенням відповідних державних органів на безоплатній основі, особам, які відповідно до Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту мають право на безоплатний проїзд, та проїзд за яким зареєстрований у зазначеній системі. Крім обов`язкових організатор може затверджувати додаткові умови конкурсу (наявність у перевізника GPS-системи, встановленої на транспортних засобах, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті загального користування, вимоги до якості транспортного обслуговування та транспортних засобів тощо). Організатор встановлює вимогу щодо забезпечення роботи на об`єкті конкурсу, який включає міські та приміські маршрути загального користування, транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, в кількості до 50 відсотків загальної кількості автобусів на міських автобусних маршрутах загального користування (починаючи з 2025 року - до 70 відсотків) та до 20 відсотків - на приміських.

Відповідно до абз. 2 ч. 2 ст. 44 Закону № 2344-III до обов`язкових умов конкурсу на перевезення пасажирів належать: визначена органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування обґрунтована структура парку автобусів, що працюватимуть на маршруті загального користування, за пасажиромісткістю, класом, технічними та екологічними показниками; державні соціальні нормативи у сфері транспортного обслуговування населення.

Згідно із пп.3 п.28 Порядку № 1081 організатор або робочий орган публікує в друкованих засобах масової інформації не пізніше ніж за 30 календарних днів до початку конкурсу оголошення про конкурс (крім друкованих оголошення може бути розміщено також в інших засобах масової інформації), яке повинне містити умови конкурсу.

В розумінні пункту 2 Порядку №1081, умовами конкурсу вважаються встановлені організатором (обов`язкові та додаткові) умови перевезень пасажирів, які повинні виконувати автомобільні перевізники, визначені на відповідному об`єкті конкурсу.

Суд першої інстанції обґрунтовано відхилив доводи позивача про те, що конкурсний комітет змінив умови конкурсу не повідомивши всіх перевізників-претендентів у відповідності до п. 36 Порядку №1081, а саме, про відкладення засідання з 10:00 на 11:00, адже дата, час і місце засідання не вважаються умовами конкурсу.

До того ж, встановлено, що відкладення засідання з 10:00 на 11:00 відбулось через повітряну тривогу.

Крім того, аудіозаписом засідання конкурсного комітету зафіксовано факт присутності перевізника-претендента на об`єкті конкурсу №9 - ФОП ОСОБА_1 та конкурсним комітетом йому надано право на обґрунтування запропонованих ним конкурсних пропозицій. Тобто, відповідачем було забезпечено право позивача бути присутнім під час засідання конкурсного комітету та право на обґрунтування поданих ним конкурсних пропозицій. В протоколі №1 від 03.03.2023 також вказано, що заслухано всіх перевізників претендентів.

Пунктом 29 Порядку №1081 встановлено, що для участі у конкурсі перевізник-претендент подає окремо щодо кожного об`єкта конкурсу документи, визначені статтею 46 Закону України Про автомобільний транспорт, за формою згідно з додатками 1-4. У разі продовження строку дії договору з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування автомобільний перевізник не пізніше ніж за 90 календарних днів до закінчення строку дії договору подає організатору перевезень заяву за формою згідно з додатком 6. У разі пропуску автомобільним перевізником зазначеного строку визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється за результатами конкурсу. Перевірку поданих документів на відповідність обов`язковим і додатковим (за наявності) умовам конкурсу та наявності усіх документів, передбачених цим Порядком, проводить організатор перевезень. Перевізник-претендент подає документи для участі у конкурсі з перевезення пасажирів на міжобласних маршрутах у паперовій або електронній формі з дотриманням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги. Перевізник-претендент подає документи для участі у конкурсі з перевезення пасажирів на внутрішньообласних маршрутах та маршрутах в межах території однієї територіальної громади у паперовій формі. Документи для участі у конкурсі у паперовій формі подаються перевізником-претендентом згідно з вимогами пунктів 30 та 34 цього Порядку.

Згідно із пунктами 30, 33 Порядку №1081 кінцевий строк прийняття документів для участі в конкурсі визначається організатором і не може становити менш як 10 робочих днів до дати проведення конкурсу.

Документи, які надійшли до організатора після встановленого строку, не розглядаються.

Згідно із п. 37 Порядку №1081 достовірність інформації, викладеної у заяві та документах, визначених пунктом 29 цього Порядку, перевіряється організатором та/або робочим органом не пізніше ніж за два дні до дати проведення конкурсу.

Відповідно до підпункту 1 пункту 12 Порядку №1081, конкурсний комітет приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника, який, серед іншого, подав до участіуконкурсі неналежним чином оформлені документи чине вповномуобсязі,атакож такі, що містять недостовірну інформацію.

Згідно із п.40 Порядку №1081 під час проведення конкурсу конкурсний комітет розглядає пропозиції перевізників-претендентів на підставі інформації, поданої ними відповідно до вимог, визначенихпунктами 29 і 30 цього Порядку.

Відповідно до п. 42 Порядку №1081,у разі коли на один з об`єктів конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних маршрутах та маршрутах в межах території однієї територіальної громади претендує два або більше перевізники-претенденти, конкурсний комітет визначає переможця з використанням бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів та подає пропозиції організатору перевезень.

Сумарна кількість балів, одержаних кожним перевізником-претендентом на внутрішньообласних маршрутах та маршрутах в межах території однієї територіальної громади, є підставою для подання пропозицій організатору перевезень для визначення переможця конкурсу.

Пунктом 43 Порядку №1081 передбачено, що для проведення конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних маршрутах та маршрутах в межах території однієї територіальної громади запрошуються перевізники-претенденти, у присутності яких оголошуються конкурсні пропозиції. Перевізникам-претендентам надається право на обґрунтування запропонованих ними конкурсних пропозицій. Під час проведення конкурсу додаткові пропозиції від перевізників-претендентів не приймаються.

Згідно із пунктами 47, 49 Порядку №1081 рішення про результати конкурсу приймається конкурсним комітетом на закритому засіданні в присутності не менш як половини його складу, у тому числі голови конкурсного комітету або його заступника, простою більшістю голосів.

Рішення про результати конкурсу оформляється протоколом, який підписується головуючим, секретарем та присутніми членами конкурсного комітету і подається організатору перевезень протягом п`яти робочих днів.

Позивач стверджує про порушення конкурсним комітетом вимог Закону № 2344-III шляхом допускуПП АТП Кривешко до участі у конкурсі, з огляду на відсутність даних про наявність відповідної кількості штатних працівників, які повністю відпрацювали місячну норму робочого часу та мали нарахування заробітної плати в межах мінімальної - механіка та лікаря, а також відсутність перевірки організатором конкурсу обставин чи виставлялися запропоновані транспортні засоби на інші об`єкти конкурсу.

Згідно із ст.45 Закону № 2344-III у конкурсі на визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування можуть брати участь автомобільні перевізники, які мають ліцензію на той вид послуг, що виносять на конкурс, на законних підставах використовують у достатній кількості сертифіковані автобуси відповідного класу, відповідають вимогам, викладеним у статті 34 цього Закону.

До участі в конкурсі не допускаються автомобільні перевізники, які: визнані банкрутами або щодо яких порушено справу про банкрутство чи ліквідацію як суб`єкта господарювання; подали до участі в конкурсі документи, що містять недостовірну інформацію; не відповідають вимогамстатті 34 цього Закону; передбачають використовувати на маршрутах автобуси, переобладнані з вантажних транспортних засобів.

Згідно із статтею 34 Закону № 2344-III автомобільний перевізник повинен: виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів; утримувати транспортні засоби в належному технічному і санітарному стані та забезпечувати їх зберігання відповідно до вимог статті 21 цього Закону; забезпечувати контроль технічного і санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут; забезпечувати проведення медичного контролю стану здоров`я водіїв; організувати проведення періодичного навчання водіїв методам надання домедичної допомоги потерпілим від дорожньо-транспортних пригод; забезпечувати умови праці та відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства; забезпечувати проведення стажування та інструктажу водіїв у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту; забезпечувати безпеку дорожнього руху; забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів.

Автомобільні перевізники з кількістю транспортних засобів десять і більше зобов`язані організовувати підвищення кваліфікації керівників і спеціалістів автомобільного транспорту, діяльність яких пов`язана з наданням послуг автомобільного транспорту, у термін один раз на п`ять років, а з питань безпеки перевезень, охорони праці та пожежної безпеки - у термін один раз на три роки в порядку, який визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту.

Відповідно до положеньстатті 46 Закону № 2344-III та п. 29 Порядку №1081 (в редакції на час виникнення спірних відносин) для участі в конкурсі на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування автомобільний перевізник подає конкурсному комітету за формою згідно з додатками 1-4, наступні документи: заяву претендента встановленого зразка із зазначенням автобусного маршруту загального користування, на якому має намір працювати претендент; відомості за підписом суб`єкта господарювання про автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті з зазначенням підстав для їх використання перевізником; відомості про додаткові умови обслуговування маршруту; документ, що підтверджує внесення плати за участь у конкурсі.

При цьому, перевізник не має подавати дані про кількість штатних працівників, які повністю відпрацювали місячну норму робочого часу та мали нарахування заробітної плати в межах мінімальної, в тому числі стосовно механіка та лікаря.

Відповідно до матеріалів справи ПП АТП Кривешко подано заяву на участь у конкурсі згідно Додатку №1, анкету згідно Додатку №4, відомості про автобуси, які будуть використовуватись на автобусному маршруті згідно Додатку №2, відомості про додаткові умови обслуговування маршруту згідно Додатку №3, тобто усі документи визначені ст.46 Закону № 2344-III та Порядком №1081.

Доводи позивача про те, перевізник-переможець конкурсу ПП "АТП Кривешко" не відповідає вимогам ст.34 Закону № 2344-III, що підтверджується листом Державної служби України з безпеки на транспорті від 03.03.2023 №1788/52.1/15-23, про який було відомо конкурсному комітету на момент проведення конкурсу, обґрунтовано відхилені судом першої інстанції.

Так, пунктом 31 Порядку №1081 визначено, що документи, які безпосередньо стосуються конкурсу і які надійшли до організатора у зазначений в оголошенні про проведення конкурсу строк від підприємств, установ та організацій, які не є перевізниками-претендентами, подаються на розгляд конкурсного комітету.

Відповідно до пункту 33 Порядку №1081 документи, які надійшли до організатора після встановленого строку, не розглядаються.

На виконання пункту 37 Порядку №1081, організатором та/або робочим органом не пізніше ніж за два дні до дати проведення конкурсу перевіряється достовірність інформації, викладеної у заяві та документах, визначених пунктом 29 Порядку №1081 та приймається рішення про допущення/недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента.

Встановлено, що організатором прийнято відповідний наказ від 28.02.2023, зміст якого оголошений під час проведення конкурсу (аудіозапис 05:34-05:45), яким допущено ПП АТП Кривешко до конкурсу. Цей наказ на момент проведення конкурсу не скасований.

Згідно із аудіозаписом конкурсу з 39 по 42 хвилини, він містить виступ представника відділу Державного нагляду (контролю) у Вінницькій області Державної служби України з безпеки на транспорті, члена конкурсного комітету - ОСОБА_2 , який повідомляє, що в день проведення конкурсу надійшла інформація з Державної служби України з безпеки на транспорті щодо не відповідності ПП АТП Кривешко вимогам ст.34 Закону України Про автомобільний транспорт.

Факт надходження відповідної інформації в день проведення конкурсу підтверджується й супровідним листом Державної служби України з безпеки на транспорті, де вказано дату формування відповіді 03.03.2023 № 1788/52.1/15-23 та підписано КЕП 03.03.2023 10:13.

Також з 43:05 хв. аудіозапис конкурсу містить виступ голови конкурсного комітету ОСОБА_3 , який повідомляє, що …дані отримані після 28.02.2023….. Ви (ПП АТП Кривешко) допущені до участі у конкурсі….

Отже, комісією правомірно не прийнято до уваги вказаний лист, адже такий лист надійшов поза встановленими строками подання документів.

Щодо доводів позивача про те, що організатор штучно погіршив становище позивача, обмеживши його право на перевагу в конкурсі за рахунок балів, які надаються за роботу перевізника-претендента на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього дозволу, колегія суддів зазначає наступне.

Встановлено, що 13.05.2015 між Департаментом житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької обласної державної адміністрації та ФОП ОСОБА_1 укладено договір №12 на перевезення пасажирів за маршрутом Могилів-Подільський АС - Вендичани - Вінниця АС - 2, оборотні рейси/номера маршруту: 373/374.

Згідно із п. 5 Договору термін його дії встановлений з 25.06.2015 до 30.04.2020.

Пунктом 29 Порядку №1081 встановлено, що у разі продовження строку дії договору (дозволу) з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування автомобільний перевізник не пізніше ніж за 90 календарних днів до закінчення строку дії договору (дозволу) подає організатору перевезень заяву за формою згідно з додатком 6.

У разі пропуску автомобільним перевізником зазначеного строку визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється за результатами конкурсу.

Позивач не подавав відповідної заяви, а отже строк вказаного Договору не подовжено.

05.09.2022 між Управлінням дорожнього господарства Вінницької ОДА та ФОП ОСОБА_1 укладено договір №10-Т/2022 на перевезення пасажирів за маршрутом Могилів-Подільський АС - Вендичани - Вінниця АС - 2, оборотні рейси/номера маршруту: 373/374.

Згідно п. 5 даного Договору термін його дії встановлений з дня його підписання по 05.12.2022.

За умовами вказаного Договору дія останнього припиняється у разі закінчення терміну, на який його було укладено, анулювання ліцензії у Перевізника чи його ліквідації, дострокового розірвання згідно з п. 5 цього Договору. Договір укладено без права продовження терміну його дії.

Відповідно до п.4.6. Договору, Договір автоматично втрачає дію в разі проведення конкурсу на даний маршрут та визначення перевізника або вступу в дію судового рішення по автобусним маршрутам відповідно даного Договору.

Розділом5 Договору визначено, що Договір вступає в силу з дня його підписання та діє по 05.12.2022 р. Дія Договору припиняється, зокрема, у разі закінчення терміну на який укладено договір. Договір укладено без права продовження терміну його дії.

Отже, як укладений у вересні 2022 року Договір з терміном дії по 05.12.2022 є тимчасовим, без права продовження його дії.

При цьому, пункт 4-1 Порядку №1081 в частині автоматичного продовження строку договору, стосується укладення основного Договору укладеного з переможцем конкурсу та його продовження можливе за згодою сторін та за умови підтвердження автомобільним перевізником спроможності виконувати зобов`язання відповідно до укладеного з ним договору.

Позивач зазначає, що у зв`язку з не проведенням конкурсу до 30.04.2020, обмежено його право на перевагу в конкурсі за рахунок балів, оскільки в редакції Додатку 5 до Порядку №1081 станом на 30.04.2020 робота перевізника-претендента на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього дозволу (договору) як переможця попереднього конкурсу оцінювалась в 30 балів.

Однак, згідно Додатку 5 до Порядку №1081 станом на 03.03.2023 робота перевізника-претендента на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього дозволу (договору) як переможця попереднього конкурсу оцінювалась в 10 балів, які, як вказує управління, і нараховані позивачу.

Варто зауважити, що рішенням Конституційного Суду України від 09.02.1999 №1-рп/99 розтлумачено дію нормативно-правового акта в часі, яку треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.

Тому, до спірних правовідносин правомірно застосовано положення Додатку 5 до Порядку №1081 станом на 03.03.2023 та нараховано позивачу 10 балів як переможцю попереднього конкурсу за роботу на об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього дозволу (договору).

Рішенням Державної регуляторної служби України від 04.04.2023 №37 Про необхідність усунення Вінницькою обласною військовою адміністрацією порушень принципів державної регуляторної політики у сфери господарської діяльності запропоновано Вінницькій обласній військовій адміністрації привести у відповідність пункти 4.2, 10, 13.1 розпорядження Вінницької ОДА від 04.10.2016 №720 Про затвердження Умов конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області внутрішньообласні маршрути.

Однак, це рішення прийнято поза межами строків проведення конкурсу, отже не може свідчити про невідповідність розпорядження Вінницької ОДА від 04.10.2016 №720 (із змінами) станом на дату проведення конкурсу.

До того ж, рішенням Державної регуляторної служби України від 04.04.2023 №37 не визнавались нечинними Умови конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути), що затверджувалися розпорядженням Голови обласної військової адміністрації від 04 жовтня 2016 року № 720 (зареєстровано в Головному територіальному управління юстиції у Вінницькій області 10 жовтня 2016 року за № 37/1289). Розпорядженнями Голови обласної державної адміністрації від 21 серпня 2018 року № 649 (зареєстровано в Головному територіальному управління юстиції у Вінницькій області 13 вересня 2018 року за № 99/1595) та від 16 січня 2021 року № 4 (зареєстровано у Центральному-Західному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції (м. Хмельницький) 21 січня 2021 року за № 5/222) до Умов конкурсу внесено відповідні зміни.

Тому, посилання позивача на вказане рішення Державної регуляторної служби України обґрунтовано відхилені судом першої інстанції.

З урахуванням наведеного у сукупності апеляційний суд погоджується із висновком суду першої інстанції про те, що вказаний конкурс проведено з дотриманням вимог законодавства, а відповідачами не порушено права позивача у межах спірних правовідносин.

На підставі викладеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права і прийшов до обґрунтованого висновку про відмову в задоволенні позовних вимог, а доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції.

Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 315 та статті 316 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Таким чином, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 залишити без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 31 липня 2023 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.

Головуючий Залімський І. Г. Судді Сушко О.О. Мацький Є.М.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.11.2023
Оприлюднено27.11.2023
Номер документу115144516
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них

Судовий реєстр по справі —120/7163/23

Ухвала від 11.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мартинюк Н.М.

Ухвала від 09.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мартинюк Н.М.

Постанова від 22.11.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 25.09.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 04.09.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Рішення від 31.07.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Жданкіна Наталія Володимирівна

Ухвала від 31.05.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Жданкіна Наталія Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні