Справа №461/9789/23
Провадження №3/461/3396/23
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 листопада 2023 року м. Львів
Суддя Галицького районного суду м.Львова Мисько Х.М., з участю представника Львівської митниці Державної митної служби України Лубоцького Б.І., розглянувши адміністративну справу про притягнення до адміністративної відповідальності,-
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, проживає за адресою АДРЕСА_1 , паспорт громадянина України для виїзду за кордон № НОМЕР_1 , виданий 15.01.2018 року, органом 3202,
за ч. 1 ст.483 Митного Кодексу України, -
В С Т А Н О В И В :
10.02.2023 через пункт пропуску "Смільниця - Кросценко" митного поста "Смільниця" Львівської митниці здійснено пропуск на митну територію України автомобіля марки VW TRANSPORTER, номер кузова НОМЕР_2 , реєстраційний номер НОМЕР_3 , під керуванням громадянина України ОСОБА_1 (паспорт № НОМЕР_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ). До митного контролю громадянином України ОСОБА_1 було подано декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 10.02.2023, яку заповнено та підписано громадянином України ОСОБА_1 .
Відповідно до декларації про "перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 10.03.2023, на адресу військової частини НОМЕР_4 ( АДРЕСА_2 ) як гуманітарна допомога переміщуються вищевказаний автомобіль та спальні мішки у кількості 50 шт. та вагою 75 кг. Фактичне місце призначення - військова частина НОМЕР_4 ( АДРЕСА_2 ). Відправник - Komar Ivan.
Військовою частиною НОМЕР_4 листом від 25.06.2023 № 1318, який скеровано на адресу Львівської митниці листом Держмитслужби від 16.08.2023 № 20/20-02-01/7/905 (вх. Львівської митниці від 17.08.2023 № 40562/4-20), надано інформацію про отримання військовою частиною НОМЕР_4 товарів гуманітарної допомоги, що перетнули кордон України у період з 01.08.2022 по 30.04.2023. Відповідно до вказаного листа товар «спальні мішки» (75 кг) військовою частиною НОМЕР_4 не отримано.
Відповідно до службової записки управління адміністрування митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Львівської митниці від 27.10.2023 № 7.4-15/41/3846 вартість товару «спальні мішки» загальною вагою 75 кг становить 303 доларів США, що згідно з курсом НБУ станом на 10.02.2023 відповідає сумі (11 080,29; гривень.2) 17.03.2023 через пункт пропуску "Смільниця - Кроецеуко" митного поста "Смільниця" Львівської митниці здійснено пропуск на митну територію України автомобіля марки Volkswagen Т5, VIN НОМЕР_5 , реєстраційний номер НОМЕР_6 , під керуванням громадянина України ОСОБА_1 (паспорт № НОМЕР_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ).
До митного контролю громадянином України ОСОБА_1 було подано наступні документи:- декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 17.03.2023, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу з реєстраційним номером НОМЕР_6 , видане 15.03.2023 компетентними органами ФРН,- лист-звернення військової частини НОМЕР_4 від 14.03.2023 № 307.
Відповідно до декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 17.03.2023, автомобіль марки «Volkswagen Т5», VIN НОМЕР_5 , як гуманітарна допомога переміщується на адресу військової частини НОМЕР_4 ( АДРЕСА_2 ). Фактичне місце призначення - військова частина НОМЕР_4 ( АДРЕСА_2 ). Відправник - Благодійний фонд групи компаній «ВІСТ», ЄДРПОУ 45127092. Декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 17.03.2023, заповнено та підписано громадянином України ОСОБА_1 .
Відповідно до листа військової частини НОМЕР_4 від 25.06.2023 № 1318, військовою частиною НОМЕР_4 автомобіль марки «Volkswagen Т5», VIN НОМЕР_5 не отримано щодо його ввезення не видавався.
Відповідно до службової записки управління адміністрування митних платежів, контролю митної вартості та митно - тарифного регулювання ЗЕД Львівської митниці від 27.10.2023 № 7.4-15/41/3846 вартість автомобіля марки «Volkswagen Т5» VIN НОМЕР_5 , становить 3250 Євро, що згідно з курсом НБУ станом на 17.03.2023 відповідає сумі 125 830,25 гривень.
З метою отримання пояснень від гр. ОСОБА_1 та прийняття ним участі у складанні протоколу про порушення митних правил Львівською митницею на його адресу скеровано листи від 06.09.2023 № 7.4-5/20-01/10/22911 та від 19.09.2023 № 7.4-5/20-01/10/24033, якими громадянину запропоновано прибути до Львівської митниці. Однак громадянин у вказані терміни не з`явився та про причини неявки не повідомив.
Таким чином громадянином України ОСОБА_1 вчинено дії спрямовані на переміщення через митний кордон України товару з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митного органу як підставу для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості щодо отримувача товару.
Зазначені дії мають ознаки порушення (порушень) митних правил, передбаченого ч.1 ст. 483 Митного кодексу України.
ОСОБА_1 у судове засідання не з`явився, хоча був належним чином повідомлений про час, дату та місце проведення судового засідання. Суд враховує те, що ОСОБА_2 належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, про причини неявки суд не повідомив, клопотання про відкладення розгляду справи від нього не надходило.
Відповідно до ч.4 ст.526 МК України, суд вважає можливим проводити розгляд справи у відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, хоча належним чином була повідомлена про час і місце розгляду справи.
Представник Львівської митниці Державної митної служби України Лубоцький Б.І. просив визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, покликаючись на матеріали справи.
Заслухавши думку представника Львівської митниці Державної митної служби України, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.
Відповідно до ч.1ст.486 МК України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил та запобігання таким правопорушенням.
Відповідно до ст.257 Митного кодексу України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи.
Митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється органами доходів і зборів на підставі митної декларації, до якої декларантом, залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення, вносяться такі відомості, у тому числі коду УКТЗЕД.
Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
Частинами 6 та 8 статті 264 Митного кодексу України визначено, що митна декларація приймається для митного оформлення, якщо вона подана за встановленою формою, підписана особою, яка її подала, і перевіркою цієї декларації встановлено, що вона містить всі необхідні відомості і до неї додано всі документи, визначені цим Кодексом. Факт прийняття митної декларації засвідчується посадовою особою митного органу, яка її прийняла, шляхом проставлення на ній відбитка відповідного митного забезпечення та інших відміток (номера декларації, дати та часу її прийняття тощо). З моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації
Відповідно до листа військової частини НОМЕР_4 від 25.06.2023 № 1318, військовою частиною НОМЕР_4 автомобіль марки «Volkswagen Т5», VIN НОМЕР_5 не отримано щодо його ввезення не видавався.
Відповідно до службової записки управління адміністрування митних платежів, контролю митної вартості та митно - тарифного регулювання ЗЕД Львівської митниці від 27.10.2023 № 7.4-15/41/3846 вартість автомобіля марки «Volkswagen Т5» VIN НОМЕР_5 , становить 3250 Євро, що згідно з курсом НБУ станом на 17.03.2023 відповідає сумі 125 830,25 гривень.
Згідно ч.1ст.483 МК України, переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості.
Згідно п.5постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» №8 від 03.06.2005 року, незаконне переміщення предметів із приховуванням від митного контролюце їх переміщення через митний кордон України з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів чи способів, що утруднюють їх виявлення, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи одержаних незаконним шляхом або таких, що містять неправдиві дані.
Постановою Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» встановлено, що на період дії воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою згідно з додатком 1 (декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою) без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності. Такі товари визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги.
Статтею 489МК України передбачено, що посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ч.1ст.495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: протоколом про порушення митних правил; поясненнями свідків; поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; висновком експерта; іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Факт вчиненняадміністративного правопорушеннястверджується:протоколом проадміністративне правопорушення№1521/20900/23від 30.10.2023року, декларацієюпро переліктоварів,що визнаютьсягуманітарною допомогоювід 17.03.2023,свідоцтвом прореєстрацію транспортногозасобу зреєстраційним номером НОМЕР_6 ,виданим 15.03.2023компетентними органамиФРН,листом-зверненнямвійськової частини НОМЕР_4 від 14.03.2023№ 307, та іншими матеріалами справи, які знаходяться у об`єктивному взаємозв`язку між собою, нічим не спростовані, доповнюються та уточнюються іншими доказами.
Враховуючи обставини та характер вчиненого адміністративного правопорушення, особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, вважаю необхідним ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1ст.483 МК Українита накластистягнення увиді штрафу в розмірі 100% вартості товарів, що були предметом порушення митних правил та їх конфіскації.
Разом з цим, як вбачається з матеріалів справи, товари, які були безпосередніми предметами порушення митних правил, не вилучались, а тому, відповідно до ч.2ст.541 МК України, у разі неможливості конфіскації товарів, транспортних засобів, зазначених у пункті 3статті 461 цього Кодексу, з осіб, які вчинили порушення митних правил, державним виконавцем за рішенням суду в установленому законом порядку може стягуватися вартість цих товарів, транспортних засобів.
Крім того, відповідно дост.40-1 КпАП УкраїнитаЗакону України «Про судовий збір»з ОСОБА_1 слід стягнути в користь держави судовий збір у розмірі 536,00 грн.
Керуючись ст.ст.248,249,251,283-285 КУпАП, ст.ст.459,461,487,526,528 МК України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченогоч.1 ст.483 МК Українита накласти на нього стягнення 136910,25 грн. штрафу в дохід держави.
Виявлений відповідно до протоколу № 1521/20900/23 від 30.10.2023 р. товар, який був безпосереднім предметом порушення митних правил - конфіскувати в дохід держави, а у разі неможливості конфіскації товарустягнути, згідно ч.2ст.541 МК України, з ОСОБА_1 , його вартість, що становить136910,25 гривень, в дохід держави.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь Державної судової адміністрації України 536,80 грн. судового збору.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м.Львова протягом десяти днів з дня її винесення і набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.
Суддя Х.М. Мисько
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 23.11.2023 |
Оприлюднено | 27.11.2023 |
Номер документу | 115151664 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Галицький районний суд м.Львова
Мисько Х. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні