5/1131-13/144
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128
ПОСТАНОВА
04.07.06 Справа№ 5/1131-13/144
за позовною заявою: військового прокурора Західного регіону України в інтересах держави в особі державного підприємства МО України “Львівський бронетанковий ремонтний завод”, м.Львів
до відповідача: ДПІ у м.Львові, м.Львів
про визнання права на звільнення від сплати земельного податку
Представники сторін:
Від позивача: Палига О.І. –пр-р відділу ВП ЗРУ, Перепилятнікова Т.Б. –нач.юр.відділу
Від відповідача: Гейшев О.О. –ст.держ.податк.інспектор юр.відділу
Розгозглядається позов військового прокурора Західного регіону України в інтересах держави в особі державного підприємства МО України “Львівський бронетанковий ремонтний завод”, м.Львів до відповідача: ДПІ у м.Львові, м.Львів про визнання права на звільнення від сплати земельного податку.
З”ясовано:
як викладено в позовній заяві, що: відповідно до ст.55 Закону України від 26.12.2002 року "Про державний бюджет України на 2003 рік", звільнено від сплати земельного податку військові частини, військові навчальні заклади, науково-дослідні установи, які утримуються за рахунок бюджету та належать до сфери управління Міністерства Оборони України, а також підприємства Міністерства оборони України. Перелік зазначених підприємств з визначенням розмірів земельних ділянок затверджується Кабінетом Міністрів України за погодженням з відповідними органами місцевого самоврядування. Крім того, у відповідності до ст.75 Закону України від 27.2003 року (№1344-ІУ) "Про державний бюджет України на 2004 рік", звільнено у 2004 році від сплати земельного податку військові частини, військові навчальні заклади, науково-дослідні установи, які утримуються за рахунок бюджету та належать до сфери управління військових формувань, а також підприємства Міністерства оборони України. Перелік зазначених підприємств із визначенням розмірів земельних ділянок затверджується Кабінетом Міністрів України за погодженням цієї пільги з відповідними органами місцевого самоврядування.
У постійному користуванні військової частини А1565 (правонаступником якої на даний час є ДП „Львівський бронетанковий ремонтний завод") у 2003 та 2004 роках перебувала земельна ділянка загальною площею 745 701 кв.м., про що свідчать Державні Акти на право постійного користування землею. На площі 1243 кв.м. знаходяться будівлі, які передані в оренду третім особам та обкладаються земельним податком згідно чинного законодавства. Таким чином, у 2003 та 2004 роках ДП ""Львівський БТРЗ" використовувало за цільовим призначенням земельну ділянку площею 745153 кв. метрів.
Згідно ст. 55 Закону України "Про державний бюджет України на 2003 рік" та ст. 75 Закону України "Про державний бюджет на 2004 рік", вказана земельна ділянка площею 745153 кв. м. звільняється від сплати земельного податку.
З метою включення в/частини А1565 до переліку підприємств, які звільняються від сплати земельного податку у 2003 році, відповідно до ст.55 Закону України "Про державний бюджет України на 2003 рік", підприємство неодноразово зверталось до голови Львівської міської ради і в Управління природних ресурсів та регулювання земельних відносин даної міськради за погодженням цільового використання і розмірів земельної ділянки, яка звільняється від сплати податку на землю, однак з вини останніх розміри даної земельної ділянки погоджені не були.
В зв'язку з неотриманням відповідей на неодноразові звернення до Львівської міської ради з вищезазначеного питання, в адресу голів Львівської облдержадміністрації та Львівської обласної ради 24.12.2003 року була подана скарга на незаконні дії керівництва вказаної міськради. В ході розгляду скарги на адресу підприємства надійшов лист в якому зазначено, що постійною комісією фінансів та планування бюджету Львівської міської ради відмовлено частині А1565 у наданні пільг зі сплати земельного податку у 2003 та 2004 роках.
Частина 2 ст.12 Закону "Про плату на землю" передбачає, що місцеві ради можуть встановлювати додаткові пільги щодо плати за землю лише щодо часткового звільнення на певний строк, зменшення суми земельного податку лише за рахунок коштів, що зараховуються на спеціальні бюджетні рахунки відповідних бюджетів, тобто лише в межах сум, що надходять до їх бюджетів (ст.1 ЗУ "Про систему оподаткування"). Що ж стосується військових частин, військових навчальних закладів, науково-дослідних установ та підприємств Міністерства оборони України, вони звільнені у 2003 та 2004 роках від сплати земельного податку відповідно вищевказаними законами про державний бюджет України за відповідні роки, і тому у встановлені місцевими радами додаткових пільг із земельного податку для в/ч А 1565, правонаступником якої є ДП МОУ "Львівський БТРЗ" не було необхідності, а отже не потрібна їх згода на звільнення від сплати податку. Мова йшла не про звільнення даної військової частини від сплати земельного податку, а лише про погодження місцевими радами вказаної пільги, а саме про погодження розмірів земельної ділянки, яка належала частині (тепер підприємству) та використання її за цільовим призначенням.
Оскільки Львівська міська рада, як місцевий орган самоврядування, не надавав вищезгаданого погодження, на підставі звернення керівництва в/частини А1565, військовим прокурором Західного регіону України було подано позов до господарського суду Львівської області в інтересах держави в особі в/ч А 1565 (ДП "Львівський БТРЗ") з вимогою спонукати Львівську міську ради надати погодження розмірів та цільового використання землі частиною погодження пільги) з метою подальшого звільнення її від сплати земельного податку.
Рішенням від 22 вересня 2004 року позовні вимоги задоволено та зобов'язано Львівську міську раду погодити для звільнення від сплати земельного податку розмір земельної ділянки, що належала в/частині А1565 та використовувалась нею за цільовим призначенням у 2003 та 2004 роках. Львівським апеляційним господарським судом 27 грудня 2004 року винесена постанова про залишення рішення суду першої інстанції без змін, а апеляційної скарги Львівської міської ради без задоволення, і відповідно з цього моменту дане рішення вступило в законну силу.
Ще до прийняття вказаного рішення, листом від 20 грудня 2004 року №1.7-3911/22, з метою звільнення від сплати земельного податку, Львівська міська рада надала погодження розміру земельної ділянки площею 745613,5 кв. м., що використовувалась військовою частиною А1565 (ДП МО України "Львівський БТРЗ") за цільовим призначенням протягом 2003 та 2004 року, чим фактично визнала право частини на вказану пільгу та погодила її.
28 грудня 2004 року, тобто в наступний день після винесення постанови Львівського апеляційного господарського суду, ДП МО України „Львівський БТРЗ", як правонаступник військової частини А 1565, направив через Департамент державних підприємств Міністерства Оборони України, якому на той період частина підпорядковувалась, з супровідним листом вих.№461 пакет документів, включаючи вказаний вище лист - погодження Львівської міської ради від 20.12.2004 року, для подання у Кабінет Міністрів України з клопотанням про внесення віійськової частини А1565 (ДП МО України „Львівський БТРЗ"), у відповідний список підприємств, що звільняються від сплати земельного податку у 2003 та 2004 роках.
Оскільки на вказане звернення відповіді отримано не було, 20 жовтня 2005 року ДП «Львівський БТРЗ" повторно звертається з клопотанням про внесення в/частини А1565 в списки підприємств, що звільняються від сплати земельного податку у 2003 та 2004 роках і затверджуються постановою КМ України, безпосередньо до Міністра Оборони України №іх.№1894) та до Департаменту економічної і господарської діяльності підприємств Міністерства оборони України (вих.№1895), якому ДП „Львівський БТРЗ" було перепідпорядковане у 2005 році. Аналогічне звернення стосовно сприяння у винесені клопотання про внесення ДП “Львівський БТРЗ” в списки підприємств, що звільняються від сплати земельного податку у 2003 та 2004 роках і затверджуються постановою КМ України, було направлене в Міністерство Фінансів України (вих.№1917 від 25.10.2005 року).
На вказані звернення підприємством отримано дві відповіді: перша 23 листопада 2005 року від директора Департаменту економічної та господарської діяльності Міністерства Оборони України, в якій зазначалось, що в зв'язку з пропуском терміну подачі такого звернення винесення клопотання про включення в/частини А1565 в затверджений Кабінетом Міністрів України перелік підприємств, що звільнені від сплати земельного податку у 2003 та 2004 роках, є неможливим, та друга 6 грудня 2005 року від заступника Міністра фінансів України в якій зазначено, що дане звернення направлено для розгляду за належністю в адресу ДПА України.
Таким чином, в результаті бездіяльності Львівської міської ради, як органу місцевого самоврядування, на який покладено обов'язок надання погодження розміру та цільового використання належних військовим частинам та Державним підприємствам МО України земельних ділянок, державне підприємство ''Львівський БТРЗ" (до 1.11.2004 року - в/частина А1565) не мало можливості вчасно надати всі необхідні документи в МО України для подальшого скерування у Кабінет Міністрів України з метою внесення їх в затверджені Постановою Кабінету Міністрів України переліки підприємств, що звільняються від сплати земельного податку у 2003 та 2004 роках, незважаючи на те, що мало таке право, оскільки за рішенням суду отримало таке погодження.
В результаті невнесення в/частини А1565 (правонаступник ДП „Львівський БТРЗ") в вищеназваний перелік КМ України, незважаючи на наявність вказаних погоджень розміру і цільового використання належних підприємству земельних ділянок (погодження пільги) органами місцевого самоврядування, Державною податковою інспекцією у місті Львові винесено податкові повідомлення рішення про стягнення з підприємства земельного податку та нарахованих за несвоєчасну сплату штрафних санкцій в сумі відповідно 4308723грн. 16 коп. та 735189 грн. 11 коп., які прокурором оскаржені в судовому порядку і знаходяться на розгляді в господарських судах.
Таким чином, державна податкова інспекція у місті Львові відмовляється визнати за ДП МО України „Львівський БТРЗ", як правонаступником в/частини А1565, право на звільнення від сплати земельного податку у 2003 та 2004 роках, яке визначене ст.55 Закону України „Про державний бюджет України на 2003 рік" та ст.75 Закону України „Про державний бюджет України на 2004 рік", про що вище зазначалось.
У поясненні №11114/10-0 від 04.07.06р. на позовну заяву відповідач позовні вимоги заперечує з підстав, викладених у ньому.
Вивчивши матеріали справи та заслухавши представників сторін, господарський суд відзначає наступне:
Особливості правового регулювання використання та охорони земель оборони визначені ст.77 Земельного кодексу України.
Статтею 2 Закону України „Про плату за землю" встановлено, що використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді
земельного податку або орендної плати. Власники земельних ділянок та землекористувачі, крім орендарів, сплачують земельний податок, а за земельні ділянки, надані в оренду, справляється орендна плата.
Відповідно до ст.13 Закону України „Про плату за землю", підставою для
нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, а орендної плати
за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, - договір
оренди такої земельної ділянки.
У відповідності до ст.ст.1,14 ЗУ “Про систему оподаткування” ставки, механізм справляння податків і зборів (обов”язкових платежів) і пільги щодо оподаткування не можуть встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів про оподаткування. Плата (податок) за землю відноситься до загальнодержавного податку, що справляється на території України. Отже, Закони України “Про державний бюджет України на 2003 рік” та “Про державний бюджет України на 2004 рік” в даному випадку не можуть застосовуватись.
Враховуючи те, що військову частину А1565 в затверджений Кабінетом Міністрів України перелік підприємств, що звільнені від сплати земельного податку у 2003 та 2004 роках включено не було, а також те, що п.7.5 ЗУ “Про порядок погашення зобов”язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” №2181-ІІІ від 21.12.2000р. встановлено персональну податкову відповідальність і забороняється будь-яка уступка податкового зобов”язання або податкового боргу платника податків третім особам, а також уступка контролюючим органом права вимоги податкового боргу платника податків іншим особам, то суд, керуючись ст.ст.122-124,127,130,135,143,151-154,160,161,163,167 КАС України,-
п о с т а н о в и в :
1.В адміністративному позові відмовити повністю
2.Строк і порядок набрання постановою законної сили та її оскарження здійснюються згідно вимог ст.ст.186 та 254 КАСУ.
Суддя Станько Л.Л.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 04.07.2006 |
Оприлюднено | 27.08.2007 |
Номер документу | 115159 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Станько Л.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні