Рішення
від 24.11.2023 по справі 420/22352/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/22352/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 листопада 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Токмілової Л.М.

за участі:

секретаря судового засідання Юрескула І.В.

представника позивача Фатєєвої І.В.

представника відповідача Кисельова О.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження справу за позовом Приватного сільськогосподарського підприємства "Агропродукт" до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов приватного сільськогосподарського підприємства "Агропродукт" до Головного управління ДПС в Одеській області, в якій позивач просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 16.06.2021 року №00/14053/0107, яким зменшено розмір від?ємного значення суми податку на додану вартість що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, на суму 1 529 177 00,00 грн.

Ухвалою суду від 29.08.2023 року відкрито провадження у справі в порядку загального позовного провадження та призначено підготовче судове засідання.

31.10.2023 року закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті на 14.11.2023.

В судове засідання 14.11.2023 року з`явилися представник позивача та представник відповідача.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що фахівцями Головного управління ДПС в Одеській області була проведена документальна позапланова виїзна перевірка. За результатами перевірки було складено акт, яким встановлено порушення норм податкового законодавства. На підставі акту перевірки, Відповідачем було прийнято податкове-повідомлення рішення, яким зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, на суму 1 529 744,00 грн. Позивач не погоджується з наведеним податковим повідомленням-рішенням, вважає його прийнятим з порушенням норм діючого законодавства, з огляду на наступне.

Щодо встановлення заниження сум податкових зобов`язань з ПДВ всього у сумі 4621263,00 грн., у тому числі за період: травень 2022р. у сумі 1 228 070,00 грн., червень 2022р. у сумі 3 393 193,00 грн., що призвело до завищення від`ємного значення з податку на додану вартість у сумі 1 503 365,00 грн. за лютий 2023 року. Так, 28.04.2022р. між Позивачем та ТОВ «ТЕГРА ЛДЖИСТІКС» був укладений договір купівлі - продажу. Поставка товару та його передача Позивачеві відбувалася на підставі видаткових накладних, рахунків на товар, товарно - транспортних накладних, розрахунок за отриманий товар був здійснений в повному обсязі. Всі документи первинного бухгалтерського обліку на підтвердження реальності господарських операцій були оформлені в повному були та надані під час проведення перевірки.

27.05.2022р. на поставку товару була виписана податкова накладна №6, на суму 5000 000,00 гривень, в тому числі ПДВ - 614 035,09 грн. Податкова накладна №6 від 27.05.2022р. була зареєстрована у встановленому законом порядку. В той же час, 27.05.2022 року Позивачем була помилково виписана податкова накладна № 3 на вказану ж суму у розмірі 5000 000,00 гривень, в тому числі ПДВ - 614 035,09 грн. 14.06.2022 року податкова накладна № 3 від 27.05.2022р. була направлена на реєстрацію, реєстрація якої була зупинено. Вказана податкова накладна № 3 була помилково включена до податкової декларації за травень 2022р., замість податкової накладної № 6 від 27.05.2022р. Зареєстрована податкова накладна № 3 так і не була.

31.05.2022р. на поставку товару - була виписана податкова накладна № 7 на суму 5000 000,00 гривень, в тому числі ПДВ - 614 035,09 гри. Податкова накладна № 7 від 31.05.2022р. була зареєстрована у встановленому законом порядку. В той же час 31.05.2023 позивачем була помилково виписана податкова накладна № 4 на вказану ж суму. 15.06.2022 року податкова накладна №4 була направлена на реєстрацію, однак її реєстрацію було зупинено. Вказана податкова накладна №4 від 31.05.2022р. була помилково включена до податкової декларації за травень 2022р., замість податкової накладної № 7 від 31.05.2022р.

20.06.2022р. на поставку товару була виписана податкова накладна № 10 Податкова накладна № 10 була зареєстрована у встановленому законом порядку. В той же час, 20.06.2022 року була помилково виписана податкова накладна №4 на вказану ж суму. 01.07.2022 року податкова накладна №4 від 20.06.2022р. була направлена на реєстрацію, однак її реєстрацію було зупинено. Зазначена податкова накладна так і зареєстрована не була. Вказана податкова накладна № 4 від 20.06.2022р. була помилково, замість податкової накладної №10 від 20.06.2022р., включена до податкової декларації за червень 2022р.

Податкова накладна №5 від 21.06.2022р. була помилково включена Позивачем до податкової декларації за червень 2022 р., замість податкової накладної №11 від 21.06.2022 р. Податкова накладна №6 від 22.06.2022р. була помилково включена до податкової декларації за червень 2022р., замість податкової накладної №12 від 22.06.2022р. Податкова накладна №7 від 23.06.2022р. була помилково включена до податкової декларації за червень 2022р., замість податкової накладної №13 від 23.06.2022р. Податкова накладна № 8 від 24.06.2022р. була помилково включена до податкової декларації за червень 2022р., замість податкової накладної №14 від 24.06.2022 р.

На підтвердження включення податкових зобов`язань за податковими накладними №6 від 27.05.2022p., № 7 від 31.05.2022p., № 10 від 20.06.2022р., № 1 від 21.06.2022р., № 12 від 22.06.2022р., № 13 від 23.06.2022р., № 14 від 24.06.2022р. до податкової звітності, що була подана в порядку уточнення у серпні 2022р., замість задекларованих податкових зобов`язань за податковими накладними № 3 від 27.05.2022р., № 4 від 31.05.2022р., № 4 від 20.06.2022р., №5 від 21.06.2022р., № 6 від 22.06.2022р., № 7 від 23.06.2022р., № 8 від 24.06.2022р., включені до податкової декларації за травень - червень 2022р., а саме підтверджується поданим Уточнюючим розрахунком податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок у серпні 2022р. за травень - червень 2022р.

Зазначене, як вбачається, не було враховано під час проведення перевірки, зазначені дані не знайшли своє відображення в Акті перевірки, в результаті чого були сформовані помилкові висновки про непідтвердженність господарських операцій Більш того, здійснюючи реєстрацію вищевказаних податкових накладних податковий орган підтвердив наявність та відповідність закону всієї оформленої первинної бухгалтерської документації, що в свою чергу підтверджує реальність та дійсність виконаних господарських операцій тощо.

Відповідач у відзиві та в судовому засіданні проти позову заперечував, зазначав, що позовні вимоги не підлягають задоволенню з огляду на наступне. Платником податків ПСП «АГРОПРОДУКТ» до декларації з податку на додану вартість за травень та червень 2022 року не включено оподатковувані за ставкою 14 % обсяги постачання товарів визначених відповідно складених первинних документів, а саме: платіжне доручення №778 від 27.05.2022, платіжне доручення №824 від 31.05.2022, видаткова накладна від 23.06.2022 №22, видаткова накладна від 20.06.2022 №19, видаткова накладна від 21.06.2022 №20, видаткова накладна від 24.06.2022 №23, видаткова накладна від 22.06.2022 №21 на загальну суму 37630283,96 грн. у тому числі ПДВ 4621262,95 грн. Таким чином, перевіркою встановлено порушення п.44.1. ст. 44, п. 185.1. ст. 185, п. 187.1. ст. 187, п. 188.1. ст.188 ПК України, порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, в результаті чого ПСП «АГРОПРОДУКТ занижено суму податкових зобов`язань з ПДВ всього у сумі 4621263 грн., у томі числі за період: травень 2022 року у сумі 1228070 грн., червень 2022 року у сумі 3393193 грн., що призвело до завищення від`ємного значення з податку на додану вартість у сумі 1 503 365,00 за лютий 2023 року.

Перевіркою достовірності і правильності визначення та врахування при розрахунку по 19 Декларації суми податкового кредиту встановлено його завищення на 156 515 грн. Податкові накладні, складені ТОВ "Зест Трейдінг", код ЄДРПОУ 43531979, ТОВ "ТОРГОВА КОМПАНІЯ "ОБСІДІАНТ", код ЄДРПОУ 43499464, ТОВ ОБСІДІАНТ ПЛЮС, код ЄДРПОУ 43499244, ТОВ "ОБСІДІАНТ СХІД", код ЄДРПОУ 42294346, ТОВ "ФІРМА "ОБСІДІАНТ", код ЄДРПОУ 42197413, ТОВ "ТБ"Обсідіант", код ЄДРПОУ 41719670 та ТОВ "СТЕРКОР-ТРЕЙД", код ЄДРПОУ 31207041, зареєстровані на користь ПСП «АГРОПРОДУКТ» та відображені у складі податкового кредиту з ПДВ (р.10.1 декларацій) у періоді що перевірявся без документального підтвердження всього у сумі 156515,19 грн. ПСП «АГРОПРОДУКТ» в порушення п.44.1 ст.44, п.198.1, 198.2, 198.3, п.198.6 ст.198 п.200.4 ст.200 ПК України, умисно вчинив діяння направлені на завищення від`ємного значення з ПДВ, що зараховується до складу наступного звітного періоду (показник рядка 21 Декларації) за лютий 2023 року в сумі 26379 грн.

Судом встановлені такі обставини по справі.

ПСП «Агропродукт» зареєстровано рішенням Болградської районної державної адміністрації Одеської області, свідоцтво про державну реєстрацію 17.03.2000 №15321200000000383.

У період з 26.04.2023 по 04.05.2023р. року фахівцями Головного управління ДПС в Одеській області була проведена документальна позапланова виїзна перевірка Приватного сільськогосподарського підприємства «АГРОПРОДУКТ».

За результатами перевірки було складено акт №12661/15-32-07-01/30766938 від 11.05.2023 року «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ПІСПІ "АГРОПРОДУКТ" код ЄДРПОУ 30766938, щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за період лютий 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. грн. з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх періодах» (далі -Акт перевірки).

Актом перевірки було встановлено порушення п. 44.1 ст. 44, п. 198.1, 198.2, 198.3, 198.5., 198.6 ст. 198, п. 200.1, 200.4. ст. 200 Податкового Кодексу України, Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (зі змінами та доповненнями), п. 2 «Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1994 року № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 року за № 168/704 (із змінами та доповненнями), з урахуванням Наказу № 21, Наказу Міністерства Фінансів України «Про затвердження Типових форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість» від 28 січня 2016 року №21, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 січня 2016 року за № 159/28289, в результаті чого: завищено суму від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (ряд.21 Декларації) за лютий 2023 року в сумі 1 529 744 грн.

На підставі Акту перевірки, Головним управлінням ДПС в Одеській області було прийнято податкове-повідомлення рішення від 16.06.2023 року №00/14053/0107, яким зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, на суму 1 529 744,00 грн.

Незгода позивача із цим податковим повідомленням-рішенням стала підставою для звернення до суду.

Вирішуючи даний публічно-правовий спір, суд виходить з наступного.

Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі - Кодекс № 2755) (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Згідно з пунктом 6.1 статті 6 Кодексу № 2755 податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету або на єдиний рахунок, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу. Відповідно до пункту 8.1 статті 8 Кодексу № 2755 в Україні встановлюються загальнодержавні та місцеві податки та збори. Податок на додану вартість належить до загальнодержавних податків (підпункт 9.1.3 пункту 9.1 статті 9 Кодексу № 2755).

Згідно з пунктом 75.1 статті 75 Кодексу № 2755 контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Документальні перевірки проводяться контролюючими органами у межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 Кодексу № 2755 документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, що використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації. Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених цим Кодексом. Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, що проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об`єкта права власності.

Згідно з підпунктом 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 Кодексу № 2755 документальна позапланова перевірка здійснюється, зокрема, за наявності такої підстави - платником подано декларацію, в якій заявлено до відшкодування з бюджету податок на додану вартість, за наявності підстав для перевірки, визначених у розділі V цього Кодексу, та/або з від`ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень. Документальна позапланова перевірка з підстав, визначених у цьому підпункті, проводиться виключно щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та/або з від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень.

Згідно з підпунктом 20.1.2, підпунктами 20.1.4-20.1.6 пункту 20.1 статті 20 Кодексу № 2755 контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право: для здійснення функцій, визначених законом, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, усіх форм власності у порядку, визначеному законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності), про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов`язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансову і статистичну звітність у порядку та на підставах, визначених законом (пп. 20.1.2); проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення (пп. 20.1.4); отримувати безоплатно від платників податків, а також від Національного банку України, банків, інших фінансових установ, небанківських надавачів платіжних послуг, емітентів електронних грошей довідки у порядку та на підставах, визначених цим Кодексом, з урахуванням законів, що визначають порядок розкриття зазначеними особами інформації, що містить банківську таємницю, таємницю надавача платіжних послуг, а на підставі рішення суду - інформацію про обсяг та обіг коштів/електронних грошей на рахунках у банку/небанківському надавачу платіжних послуг, електронних гаманцях, у тому числі про ненадходження в установлені строки валютної виручки від суб`єктів господарювання, інформацію про договори боржника про зберігання цінностей або надання боржнику в майновий найм (оренду) індивідуального банківського сейфа, що охороняється банком (пп. 20.1.5); запитувати та вивчати під час проведення перевірок первинні документи, що використовуються в бухгалтерському обліку, регістри, фінансову, статистичну та іншу звітність, пов`язану з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів, виконанням вимог законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи (пп. 20.1.6).

Відповідно до підпункту 14.1.159 пункту 14.1 статті 14 Кодексу № 2755 пов`язані особи - юридичні та/або фізичні особи, та/або утворення без статусу юридичної особи, відносини між якими можуть впливати на умови або економічні результати їх діяльності чи діяльності осіб, яких вони представляють, зокрема, якщо повноваження одноособового виконавчого органу таких юридичних осіб здійснює одна і та сама особа.

Під витратами відповідно до підпункту 14.1.27 пункту 14.1 статті 14 Кодексу № 2755 розуміється сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов`язань, унаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником).

Згідно з підпунктом 14.1.36 пункту 14.1 статті 14 Кодексу № 2755 господарська діяльність - це діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1статті 14 Кодексу № 2755).

Податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов`язок платника податків сплатити суму грошового зобов`язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності (підпункт 14.1.157 пункту 14.1 статті 14 Кодексу № 2755).

Платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом (пункт 15.1 статті 15 Кодексу № 2755).

Згідно з пунктом 36.1 статті 36 Кодексу № 2755 податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Відповідно до пункту 44.1 статті 44 Кодексу № 2755 для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Згідно з пунктом 198.1. статті 198 Кодексу № 2755 до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.

Відповідно до пункту 198.3 статті 198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи); ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України. Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Згідно з пунктом 198.5 статті 198 Кодексу № 2755 платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в ЄРПН в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами, придбаними/виготовленими з ПДВ (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених пунктом 189.9 статті 189 цього Кодексу). У разі якщо на момент перевірки платника податку контролюючим органом в акті вибіркової (часткової) інвентаризації, проведеної платником податку на вимогу такого органу, виявлено нестачу придбаних таким платником товарів (крім випадку, якщо така нестача обумовлена знищенням внаслідок дії обставин непереборної сили, що підтверджується відповідно до законодавства), для цілей розділу V цього Кодексу такі товари вважаються використаними платником податку в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.

Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні визначає Закон України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі - Закон № 996).

Відповідно до статті 1 Закону № 996 первинний документ - це документ, що містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення. Згідно із ст.1 Закону № 996 господарська операція - це дія або подія, що викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства. Сфера дії Закону № 996 поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, які зобов`язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством (стаття 2 Закону № 996). Згідно з пунктом 2 статті 3 Закону № 996 фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку. Бухгалтерський облік є обов`язковими видом обліку, що ведеться підприємством. За змістом частин першої та другої статті 9 Закону № 996 підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, що фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Необхідність підтвердження господарських операцій первинними документами визначено підпунктом 1.2 пункту 1 та підпунктом 2.1 пункту 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, яке затверджено наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року № 88 (далі - Положення). Первинні документи - це письмові свідоцтва, що фіксуються та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації на їх проведення. Згідно з пунктом 2.4 Положення первинні документи (на паперових і машинолічильних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов`язкові реквізити; назва підприємства, установи. Від імені яких складений документи, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.

Відповідно до пункту 198.6. статті 198 Кодексу № 2755 не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними / розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Відповідно до пп. «б» п. 198.1 ст. 198 Кодексу № 2755 право на віднесення сум ПДВ до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання (будівництва, спорудження, створення) необоротних активів. Згідно з пунктом 198.2 статті 198 Кодексу № 2755 датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг. Згідно з пунктом 189.1 статті 189 Кодексу № 2755 у разі здійснення операцій відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу база оподаткування за необоротними активами визначається виходячи з балансової (залишкової) вартості, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), а за товарами/послугами - виходячи з вартості їх придбання. Якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися в операціях: що не є об`єктом оподаткування відповідно до статті 196 та місце постачання яких розташоване за межами митної території України; звільнених від оподаткування відповідно до статті 197, підрозділу 2 розділу XX Кодексу № 2755, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 197.1.28 пункту 197.1 статті 197 та операцій, передбачених пунктом 197.11 статті 197); що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів; що не є господарською діяльністю платника податку, то, відповідно до пункту 198.5 статті 198 Кодексу № 2755, платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання, виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 ПКУ, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені Кодексом № 2755 для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі, якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту). У разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи в подальшому починають використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, у тому числі переведення невиробничих необоротних активів до складу виробничих необоротних активів, платник податку може зменшити суму податкових зобов`язань, що були нараховані відповідно до пункту 198.5 статті 198 ПКУ, на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, зазначеної в абзаці першому цього пункту, зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Пунктом 200.1 ст. 200 ПК України визначено, що сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Відповідно до п. 200.2 ст. 200 ПК України при позитивному значенні суми, розрахованої згідно з п. 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.

Для перерахування податку до бюджету центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, надсилає центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, реєстр платників, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника, звітний період та сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету. На підставі такого реєстру центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, не пізніше останнього дня строку, встановленого цим Кодексом для самостійної сплати податкових зобов`язань, перераховує суми податку до бюджету.

Крім того, п. 200.4 ст. 200 ПК України визначено, що при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з п. 200.1 цієї статті, така сума:

враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до п. 200-1.3 ст. 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу -

або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;

та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Як вбачається з матеріалів справи, між Приватним сільськогосподарським підприємством "Агропродукт" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Тегра Лоджистікс" укладено договір купівлі-продажу № 28/04-22-1, предметом якого є продаж пшениці 2го класу врожаю 2021 року.

На підставі здійснених господарських операцій за відповідним договором, позивачем складено та поданого до контролюючого органу податкові декларації з ПДВ.

Як встановлено судом, ПСП "АГРОПРОДУКТ" задекларовано від`ємне значення податку на додану вартість (ряд. 19) Декларації за лютий 2023 року в сумі 7 269 466 грн. з урахуванням даних рядка 16 «Від`ємне значення. що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду в сумі 5 073 566: значення рядка 21 попереднього звітного (податкового) періоду» в сумі 7 269 466 грн.

Відповідно до норм розділу V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затверджено наказом Міністерства фінансів У країни від 29.01.2016 за № 159/28289 рядок 21 визначається наступним чином: у рядку 16 відображається від`ємне значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду, а у рядок 16.1 переноситься значення рядка 21 декларації за попередній звітний (податковий) період. Сума від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 19.1 + рядок 20.3), відображається у рядку 21 та переноситься до рядка 16.1 наступного звітного (податкового) періоду».

Основним чинником виникнення від`ємного значення з ПДВ були саме господарські операції щодо придбання Карбамід в біг-бегах, Добриво рідке "Рост-Мастер" на розлив 22.8.0. КАС 30 та Автомобіль Porsche Cayenne 9YA WP1ZZZ9YZNDA03083.

Щодо встановлення перевіркою заниження податкових зобов`язань на суму 4 191 548 грн., суд зазначає наступне.

Перевіркою відображених у рядку 1.3 колонка Б. Декларації «операції, що оподатковуються за ставкою 14 %» показників за період гравень 2022 з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах. ПСП «АГРОПРОДУКТ» у загальний сумі 2456140 грн. встановлено, що на формування цих показників мало вплив здійснення діяльності з реалізації пшениці 2-го класу врожаю 2021 року.

???Перевіркою відображених у рядку 1.3 колонка Б. Декларації «операції, що оподатковуються за ставкою 14 %» показників за період червень 2022 з урахуванням від?ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах, ПСП «АГРОПРОДУКТ» у загальній сумі 4191548 грн. встановлено, що на формування цих показників мало вплив здійснення діяльності з реалізації пшениці 2-го класу врожаю 2021 року.

Податковий орган проводив перевірку вищезазначених показників на підставі таких документів: договори з покупцями, видаткові та податкові накладні, банківські виписки, дані ЄРПН, декларації з ПДВ.

ПСП "Агропродукт" встановлено заниження задекларованого показника щодо операцій, які оподатковуються за ставкою 14% у сумі 4 621 263 грн., у тому числі за період травня 2022 року 1 228 070 грн., за період червня 2022 року у сумі 3 393 193 грн.

Таким чином, позивач не включив до декларації з податку на додану вартість за травень та червень 2022 року оподатковувані за ставкою 14% обсяги постачання товарів відповідно до складених первинних документів, що свідчить про те, що позивачем сформовано податкову звітність за господарськими операціями, які не підтверджені належними первинними документами.

Суд звертає увагу, що позивача було визнано таким платником податку на додану вартість, що відповідає критеріям ризиковості та відповідно зупинено реєстрацію податкових накладних.

ПСП "Агропрдукт" на підставі віднесення до ризикових було подано податковому органу пояснення та копії первинних документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких було зупинено, а саме № 2 від 17.06.2022 до податкової накладної №3 від 27.05.2022, № 3 від 17.062022 до податкової накладної №4 від 31.05.2022, № 9 від 07.07.2022 до податкової накладної №7 від 23.06.2022, №10 від 08.07.2022 до податкової накладної №8 від 24.06.2022, № 6 від 04.07.2022 до податкової накладної №4 від 20.06.2022, №7 від 04.07.2022 до податкової накладної №5 від 21.06.2022, №8 від 04.07.2022 до податкової накладної №6 від 22.06.2022. Відповідними первинними документами є:

- Договір куплі-продажу №28/04-22-1 від 28.04.2022, відповідно якого ПСП «АГРОПРОДУКТ» код 30766938 «Продавець» зобов`язується в порядку та на умовах, визначених цим Договором, передати у власність ТОВ ТОВ«ТЕГРА ЛОДЖИСТІКС» код 41277885 - «Покупець» Товар насипом (Пшениця 2-го класу врожаю 2021 року), а Покупець зобов`язується прийняти Товар та оплатити його в порядку та на умовах визначених цим договором.

- Рахунок на оплату №8 від 28.04.2022 від постачальника ПСП «АГРОПРОДУКТ» покупцю ТОВ «ТЕГРА ЛОДЖИСТІКС» товарів з номенклатурою «Пшениця 2-го класу врожаю 2021 року» в кількості 3900 т. на суму 36269978,94 грн у тому числі ПДВ 4454207,94 грн.

- Платіжне доручення №753 від 20.05.2022, платник - ТОВ «ТЕГРА ЛОДЖИСТІКС», одержувач - ПСП «АГРОПРОДУКТ», Сума 10 000 000,00, призначення платежу: «Пшениця 2-го класу врожаю 2021 року, зг. дог. № 28/04 22 1 від 28.04.2022, рах. № 8 від 20.05.22 (часткова оплата), у т.ч. ПДВ 14% = 1 228 070,18 грн.»

- Платіжне доручення №778 від 27.05.2022, платник - ТОВ «ТЕГРА ЛОДЖИСТІКС», одержувач - ПСП «АГРОПРОДУКТ», Сума 5 000 000,00, призначення платежу: «Пшениця 2-го класу врожаю 2021 року, зг. дог. № 28/04 22 1 від 28.04.2022, рах. № 8 від 20.05.22 (часткова оплата), у т.ч. ПДВ 14% = 614 035,09 грн.»

- Платіжне доручення №824 від 31.05.2022, платник - ТОВ «ТЕГРА ЛОДЖИСТІКС» одержувач - ПСП «АГРОПРОДУКТ», Сума 5 000 000,00, призначення платежу: «Пшениця 2-го класу врожаю 2021 року, зг. дог. № 28/04 22 1 від 28.04.2022, рах. № 8 від 20.05.22 (часткова оплата), у т.ч. ПДВ 14% = 614 035,09 грн.»

- видаткова накладна від 31.05.2022 №16 складена та підписана ПСП «АГРОПРОДУКТ» на адресу ТОВ «ТЕГРА ЛОДЖИСТІКС» з номенклатурою «Пшениця 2-го класу врожаю 2021 року», кількістю 993,86 т. на суму 9242892,64 грн. у тому числі ПДВ 1135092,08 грн.

- видаткова накладна від 31.05.2022 №15 складена та підписана ПСП «АГРОПРОДУКТ» на адресу ТОВ «ТЕГРА ЛОДЖИСТІКС» з номенклатурою «Пшениця 2-го класу врожаю 2021 року», кількістю 386,68 т. на суму 3596121,92 грн. у тому числі ПДВ 441629,01 грн.

- видаткова накладна від 31.05.2022 №17 складена та підписана ПСП «АГРОПРОДУКТ» на адресу ТОВ «ТЕГРА ЛОДЖИСТІКС» з номенклатурою «Пшениця 2-го класу врожаю 2021 року», кількістю 1221,54 т. на суму 11360315,40 грн. у тому числі ПДВ 1395126,45 грн.

- видаткова накладна від 02.06.2022 №18 складена та підписана ПСП «АГРОПРОДУКТ» на адресу ТОВ «ТЕГРА ЛОДЖИСТІКС» з номенклатурою «Пшениця 2-го класу врожаю 2021 року», кількістю 247,48 т. на суму 2301562,67 грн. у тому числі ПДВ 282648,05 грн.

- видаткова накладна від 23.06.2022 №22 складена та підписана ПСП «АГРОПРОДУКТ» на адресу ТОВ «ТЕГРА ЛОДЖИСТІКС» з номенклатурою «Пшениця 2-го класу врожаю 2021 року», кількістю 922,00 т. на суму 8574595,02 грн. у тому числі ПДВ 1053020,44 грн.

- видаткова накладна від 20.06.2022 №19 складена та підписана ПСП «АГРОПРОДУКТ» на адресу ТОВ «ТЕГРА ЛОДЖИСТІКС» з номенклатурою «Пшениця 2-го класу врожаю 2021 року», кількістю 126,94 т. на суму 1180541,32грн. у тому числі ПДВ 144978,76 грн.

- видаткова накладна від 21.06.2022 №20 складена та підписана ПСП «АГРОПРОДУКТ» на адресу ТОВ «ТЕГРА ЛОДЖИСТІКС» з номенклатурою «Пшениця 2-го класу врожаю 2021 року», кількістю 475,34 т. на суму 4420659,43 грн. у тому числі ПДВ 542888,00 грн.

- видаткова накладна від 24.06.2022 №23 складена та підписана ПСП «АГРОПРОДУКТ» на адресу ТОВ «ТЕГРА ЛОДЖИСТІКС» з номенклатурою «Пшениця 2-го класу врожаю 2021 року», кількістю 547,96 т. на суму 5096025,04 грн. у тому числі ПДВ 625827,64 грн.

- видаткова накладна від 22.06.2022 №21 складена та підписана ПСП «АГРОПРОДУКТ» на адресу ТОВ «ТЕГРА ЛОДЖИСТІКС» з номенклатурою «Пшениця 2-го класу врожаю 2021 року», кількістю 898,76 т. на суму 8358463,15 грн. у тому числі ПДВ 1026477,93 грн.

Однак як зазначає відповідач та що підтверджується матеріалами справи, ПСП «АГРОПРОДУКТ» до декларації з податку на додану вартість за травень, червень 2022 року не включено оподатковувані за ставкою 14 % обсяги постачання товарів визначених відповідно складених первинних документів, а саме: платіжне доручення №778 від 27.05.2022, платіжне доручення №824 від 31.05.2022, видаткова накладна від 23.06.2022 №22, видаткова накладна від 20.06.2022 №19, видаткова накладна від 21.06.2022 №20, видаткова накладна від 24.06.2022 №23, видаткова накладна від 22.06.2022 №21 на загальну суму 37630283,96 грн. у тому числі ПДВ 4621262,95 грн.

Відповідно, оскільки позивачем було занижено суму податкових зобов`язань з податку на додану вартість у сумі 4 621 263 грн., то це призвело до завищення від`ємного значення з податку на додану вартість у сумі 1 503 365 грн. за лютий 2023 року.

Перевіркою також було встановлено завищення податкового кредиту на суму 156 515 грн.

ПСП «АГРОПРОДУКТ» мало взаємовідносини з ТОВ "Зест Трейдінг", код ЄДРПОУ 43531979, ТОВ "ТОРГОВА КОМПАНІЯ "ОБСІДІАНТ", код ЄДРПОУ 43499464, ТОВ ОБСІДІАНТ ПЛЮС, код ЄДРПОУ 43499244, ТОВ "ОБСІДІАНТ СХІД", код ЄДРПОУ 42294346, ТОВ "ФІРМА "ОБСІДІАНТ", код ЄДРПОУ 42197413, ТОВ "ТБ"Обсідіант", код ЄДРПОУ 41719670 та ТОВ "СТЕРКОРТРЕЙД", код ЄДРПОУ 31207041 за період січень 2018 - лютий 2023 року, що вплинули на показники при декларуванні за період лютий 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість, з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах.

Податкові накладні, складені ТОВ "Зест Трейдінг", код ЄДРПОУ 43531979, ТОВ "ТОРГОВА КОМПАНІЯ "ОБСІДІАНТ", код ЄДРПОУ 43499464, ТОВ ОБСІДІАНТ ПЛЮС, код ЄДРПОУ 43499244, ТОВ "ОБСІДІАНТ СХІД", код ЄДРПОУ 42294346, ТОВ "ФІРМА "ОБСІДІАНТ", код ЄДРПОУ 42197413, ТОВ "ТБ"Обсідіант", код ЄДРПОУ 41719670 та ТОВ "СТЕРКОР-ТРЕЙД", код ЄДРПОУ 31207041, зареєстровані на користь ПСП «АГРОПРОДУКТ» та відображені у складі податкового кредиту з ПДВ (р.10.1 декларацій) у періоді що перевірявся без документального підтвердження всього у сумі 156515,19 грн.

Під час проведення перевірки податковим ограном встановлено відсутність документів, що підтверджують отримання товару від постачальника договори між продавцем та покупцем, видаткові накладні, акти виконаних робіт, товарно-транспортні накладні, акти звірки з контрагентом, довіреності, подорожні листи, інших документів, що використовує підприємство для обліку роботи транспорту.

У зв`язку з не наданням в повному обсязі зазначених вище первинних документів складено акт, який засвідчує факт ненадання у визначений у запиті строк платником податків документів для перевірки.

Суд не приймає доводи відповідача, що оскільки поставка товару та його передача відбувалась на підставі податкових накладних, розрахунків, які надавалися до перевірки в повному обсязі і у відповідача не було зауважень, то відповідне є підтвердженням повного розрахунку та відсутності заборгованості.

Позивач не зазначає, що ним надавалися договори, видаткові накладні, акти виконаних робіт, товаротранспортні накладні та інші документи на підтвердження зазначених господарських операцій. Тобто по кожній операції позивачем надавалися первинні документи, однак не в тому обсязі, який міг би підтвердити реальність господарської операції.

Таким чином, суд погоджується, що позивачем вчинені дії на завищення від`ємного значення з ПДВ, що зараховується до складу наступного звітного періоду (показник рядка 21 Декларації) за лютий 2023 року в сумі 26379 грн., відповідно позивачем завищено суму від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду за лютий 2023 року в сумі 1 529 744 грн.

Враховуючи викладене, а також ненадання підприємством до перевірки первинних документів, які стали підставою для складання та реєстрації податкових накладних та підтверджували б фактичне отримання товарів/послуг, суд прийшов до висновку про відмову в задоволенні позову.

З урахуванням висновку суду про відмову у задоволенні позову, суд зазначає про відсутність підстав для стягнення з відповідача на користь позивача судового збору.

Керуючись ст. 241-246 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Приватного сільськогосподарського підприємства "Агропродукт" (Одеська обл., Болградський р-н., с.Василівка, вул.Миру, 110, код ЄДРПОУ 30766938) до Головного управління ДПС в Одеській області (65044, м.Одеса, вул.Семінарська, 5, код ЄДРПОУ 44069166) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення відмовити.

Рішення набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Рішення може бути оскаржено в порядку та строки встановлені ст. ст. 293, 295 КАС України.

Повний текст рішення виготовлено 24.11.2023 року.

Суддя Токмілова Л.М.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.11.2023
Оприлюднено27.11.2023
Номер документу115174464
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —420/22352/23

Ухвала від 23.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 13.08.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 18.07.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 18.07.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 21.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 21.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 04.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Повістка від 01.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 16.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 21.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні