Справа № 686/10786/23
Провадження № 2/686/3671/23
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 листопада 2023року Хмельницький міськрайонний суд
Хмельницької області
в складі: головуючої судді Козак О.В.,
при секретарі Кошельник Ю.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Хмельницькому цивільну справу за позовом Хмельницької міської ради до ОСОБА_1 , Державного реєстратора виконавчого комітету Городоцької міської ради Гребенюка Олександра Дмитровича, Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області про визнання незаконним та скасування рішення державного реєстратора та реєстрації в Державному земельному кадастрі,
встановив:
В травні 2023 рокуХмельницька міська рада звернулась до суду з позовом до ОСОБА_1 , Державного реєстратора виконавчого комітету Городоцької міської ради Гребенюка Олександра Дмитровича, Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області про визнання незаконним та скасування рішення державного реєстратора та реєстрації в Державному земельному кадастрі. В обґрунтування заявлених вимог позивач вказав, що з листа управління земельних ресурсів від 11.04.2023 Хмельницькій міській раді стало відомо, що на території міста сформовано земельну ділянку категорії землі житлової та громадської забудовидля обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) по АДРЕСА_1 з кадастровим номером 6810100000:17:004:0120.
При цьому,Хмельницька міська рада не надавала жодних дозволів на розроблення проектів землеустрою чи іншої землевпорядної документації, яка б мала на меті формування згідно ст.79-1 ЗК України вищевказаної земельної ділянки.
З Державного реєстру речових прав на нерухоме майно стало відомо, що за вказаною адресою державним реєстратором виконавчого комітету Городоцької міської ради Гребенюком О.Д. 24.11.2021р. проведена реєстрація права власності за ОСОБА_1 на житловий будинок загальною площею загальною площею 144,7 кв.м., реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2519021868040. Підставою такої реєстрації зазначено технічний паспорт, виданий 25.03.2021 комунальним підприємством Городоцької міської ради «Госпрозрахункове виробниче архітектурно-планувальне завдання бюро» та довідка виконавчого комітету Хмельницької міської ради № 162 від 14.05.2002 року.
За результатами обстеження вказаної земельної ділянки, проведеного створеною на підставі розпорядження міського голови робочою групою із залученням інженера-землевпорядника 24.04.2023, було встановлено, що земельна ділянка не використовується, на ній відсутні будь-які об`єкти нерухомого майна, об`єкти незавершеного будівництва, будь-які споруди, конструкції, будівельні матеріали тощо. Зазначене підтверджується актом встановлення меж земельної ділянки в натурі, виготовленим сертифікованим інженером-землевпорядником та фотофіксацією земельної ділянки.
Таким чином, виходячи з наведених обставин, фактично ніякого житлового будинку на земельній ділянці по АДРЕСА_1 з кадастровим номером 6810100000:17:004:0120 не існує, він фіктивно створений лише на папері. Виходячи з наведеного, має місце грубе порушення прав власника земельної ділянки Хмельницької міської територіальної громади в особі Хмельницької міської ради, на землях якої протиправним шляхом фіктивно на папері створений об`єкт нерухомості, що в подальшому стало підставою для незаконного формування земельної ділянки комунальної власності без згоди Хмельницької міської ради.
Як свідчать відомості з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, державний реєстратор Гребенюк О.Д. проігнорував обов`язкову наявність передбачених Порядком державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень документів, що відповідно до вимог законодавства засвідчують прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта та посвідчують речове право на земельну ділянку під таким об`єктом.
Крім зазначеного, державним реєстратором Гребенюком О.Д. всупереч нормі ст. 10 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» не було вжито жодних заходів по встановленню відповідності заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а саме, не подано запитів до Хмельницької міської ради та її виконавчих органів щодо підтвердження видачі довідки з виконавчого комітету Хмельницької міської ради № 162 від 14.05.2002р., яка була подана для реєстрації об`єкту. Зазначене підтверджується листом загального відділу Хмельницької міської ради від 26.04.2023 № Л-09-19-23.
Також згідно інформації управління архітектури та містобудування Хмельницької міської ради (копія листа від 23.03.2023 додається) станом на 2002 рік довідки про присвоєння адрес об`єктам нерухомості у м.Хмельницькому видавало правління архітектури, містобудування та інвестицій. Виконавчий комітет Хмельницької міської ради не володів та не володіє повноваженнями щодо видачі довідок про присвоєння адрес, а тому зазначена в Державному реєстрі довідка не може бути підставою для реєстрації права власності на об`єкт.
ОСОБА_1 , подаючи на державну реєстрацію документи, безсумнівно знаючи про відсутність речового права на земельну ділянку та відсутність самого об`єкту нерухомості на такій земельній ділянці, свідомо йшла на порушення норм чинного законодавства та прав Хмельницької міської ради, при цьому за співучасті державного реєстратора Городоцької міської ради Гребенюка О.Д. Зазначені особи внесли до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно недостовірні відомості, а саме, створили фіктивний об`єкт на земельній ділянці, що перебуває у власності Хмельницької міської територіальної громади, чим грубо порушили її права як власника земельної ділянки та унеможливили її гарантоване право на користування та розпорядження даною земельною ділянкою.
Така неправомірна реєстрація права власності на неіснуючий об`єкт призвела в подальшому до незаконного формування земельної ділянки з кадастровим номером 6810100000:17:004:0120 без надання згоди Хмельницькою міською радою на таке формування. Жодних рішень щодо надання дозволу на розробку будь-якої землевпорядної документації відповідно до норм Земельного кодексу України Хмельницькою міською радою, як власником, не приймалось.
З врахуванням наведеного позивач просить: визнати незаконним та скасувати рішення державного реєстратора виконавчого комітету Городоцької міської ради Гребенюка О.Д. від 29 листопада 2021 року індексний номер 61918323 про реєстрацію права власності ОСОБА_1 на житловий будинок, загальною площею 144,7 кв.м., по АДРЕСА_1 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2519021868040, з одночасним припиненням права власності ОСОБА_1 , на вказаний житловий будинок (номер відомостей про речове право 45336155); визнати незаконною та скасувати реєстрацію в Державному земельному кадастрі земельної ділянки по АДРЕСА_1 , з кадастровим номером 6810100000:17:004:0120, категорія землі житлової та громадської забудови, код КВЦПЗ 02.01 - для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).
В судове засідання представник позивача не з`явилась, подала заяву про розгляд справи за її відсутності, позовні вимоги підтримала в повному обсязі
Представник відповідача Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області в судове засідання не з`явився, подав клопотання про розгляд справи за його відсутності, також направили на адресу суду відзив, в якому у задоволенні позовних вимог до Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області просили відмовити. Зазначивши, що відповідно до ч.3 ст.175 ЦПК України позовна заява повинна містити зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів, якщо позов подано до декількох відповідачів. Крім того, позивач повинен не лише зазначити, але і довести, якими саме діями чи бездіяльністю кожного з відповідачів порушено його права. Позивачем не надано суду належних та допустимих доказів на підтвердження того, що має місце невідповідність державної реєстрації земельної ділянки у Державному земельному кадастрі, так як державним кадастровим реєстратором здійснено реєстрацію земельної ділянки на підставі Технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) маж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Таким чином, недоведеними є і вимоги позивача до Головного управління про безпідставність реєстрації відомостей про земельну ділянку у Державному земельному кадастрі.
Інші учасники процесу в судове засідання не з`явилися, повідомлялися про час та місце розгляду справи у встановленому законом порядку.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню враховуючи наступне.
Судом встановлено, рішенням державного реєстратора виконавчого комітету Городоцької міської ради Гребенюка О.Д. від 29 листопада 2021 року проведено реєстрацію права власності ОСОБА_1 на житловий будинок, загальною площею 144,7 кв.м., що за адресою: АДРЕСА_1 (індексний номер 61918323, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2519021868040, номер відомостей про речове право 45336155).
Документами для державної реєстрації права власності ОСОБА_1 зазначено: технічний паспорт, виданий 25.03.2021р. КП Городоцької міської ради «Госпрозрахункове виробниче архітектурно-планувальне бюро», згідно якого будинок побудовано в 1991 році; довідка, серія та номер 162, видана 14.05.2002 року, видавник виконавчий комітет Хмельницької міської ради.
03 лютого 2023 року Головним управлінням Держгеокадастру у Тернопільській області в Державному земельному кадастрі проведено реєстрацію відомостей про земельну ділянку з кадастровим номером 6810100000:17:004:0120, за адресою: АДРЕСА_1 , категорія земель: землі житлової та громадської забудови, код КВЦПЗ 02.01 - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).
Відповідно до Акту обстеження земельних ділянок від 24.04.2023 року складеного робочою групою, на підставі розпорядження міського голови від 24.04.2023р. №125-р, обстеженням земельної ділянки по АДРЕСА_1 з кадастровим номером 6810100000:17:004:0120, встановлено, що зазначена земельна ділянка не використовуються, на ній відсутні будь-які об`єкти нерухомого майна, об`єкти незавершеного будівництва, будь-які споруди, конструкції, будівельні матеріали тощо. Крім цього, відсутні ознаки проведення будь-яких підготовчих чи будівельних робіт.
Згідно листа Управління архітектури та містобудування Хмельницької міської ради від 25.04.2023 року №Л-26.1.02-54-23 відповідно до Плану зонування території м.Хмельницького, затвердженого рішенням Хмельницької міської ради від 30.03.2011р. №25, земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 з кадастровий номер 6810100000:17:004:0120 розташована в зоні Ж-2 "Зона багатоквартирної та громадської забудови". Дана земельна ділянка не відповідає вимогам містобудівної документації на місцевому рівні для будівництва індивідуального житлового будинку. Крім наведеного, на сусідній земельній ділянці з кадастровим номером 6810100000:17:004:0007 знаходиться АЗС. Враховуючи вимоги ДБН Б.2.2-12:2019 "Планування і забудова територій", табл.15.5, 15.6 будівництво житлового будинку є неможливим.
Відповідно до листа Загального відділу виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 26.04.2023р. № Л-09-19-23 запити державного реєстратора виконавчого комітету Городоцької міської ради Гребенюка Олександра Дмитровича щодо отримання інформації з приводу підтвердження видачі виконавчим комітетом Хмельницької міської ради чи Хмельницькою міською радою документів для оформлення права власності на житловий будинок по АДРЕСА_1 не надходили.
Згідно доповідної записки Управління земельних ресурсів Хмельницької міської ради від 11.04.2023р. дозволів на розроблення проектів землеустрою, або будь якої іншої землевпорядної документації, які б мали на меті формування (згідно ст.79-1 Земельного кодексу України) вказаної вище земельної ділянки, Хмельницькою міською радою не приймалося.
Отже, така реєстрація права приватної власності на об`єкт нерухомого майна та земельної ділянки проведена всупереч чинному законодавству та підлягає скасуванню.
Вищевказані обставини підтверджуються: Витягом з Державного земельного кадастру № НВ-0000660752023 від 11.04.2023р.; інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно від 25.04.2023 року № 330167311; доповідною запискою Управління земельних ресурсів Хмельницької міської ради від 11.04.2023р.; копією технічної документації із землеустрою виготовленою ПП «Терен Інвест» в 2022р.; листом Управління архітектури та містобудування Хмельницької міської ради від 25.04.2023 року №Л-26.1.02-54-23; листом Загального відділу виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 26.04.2023р. № Л-09-19-23; викопіюванням з плану зонування; актом обстеження земельних ділянок від 24.04.2023 року; актом встановлення меж земельної ділянки в натурі від 24.04.2023 р.; фотозображеннями земельної ділянки; Технічним паспортом на будинок садибного типу з господарськими будівлями та спорудами виготовленим 25.03.2021 року; довідкою виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 14.05.2002р. № 162.
Відповідно до ст.83 ЗК України, землі, які належать на праві власності територіальним громадам є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності.
Згідностатті 18Закону України«Про державнуреєстрацію речовихправ нанерухоме майнота їхобтяжень» (в редакції чинній на час проведення реєстраційних дій), державній реєстрації підлягають виключно заявлені речові права на нерухоме майно та їх обтяження, за умови їх відповідності законодавству і поданим/отриманим документам.
Частиною 1 ст. 18 вказаного Закону України передбачено, що державна реєстрація прав проводиться в такому порядку: 1) прийняття/отримання документів для державної реєстрації прав, формування та реєстрація заяви в базі даних заяв; 2) виготовлення електронних копій документів, поданих для державної реєстрації прав, шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та їх розміщення у Державному реєстрі прав; 3) встановлення черговості розгляду заяв, зареєстрованих у базі даних заяв; 4) перевірка документів та/або відомостей Державного реєстру прав, відомостей реєстрів (кадастрів), автоматизованих інформаційних систем на наявність підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень; 5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав (у разі відсутності підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав); 6) відкриття розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідних відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об`єкти та суб`єктів цих прав; 7) формування витягу з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав для подальшого використання заявником; 8) видача/отримання документів за результатом розгляду заяви.
Відповідно до ч. 3 ст. 10 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»державний реєстратор: 1) встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема: відповідність обов`язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом; відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав; відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих/отриманих документах; наявність обтяжень прав на нерухоме майно; наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов`язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації; 2) перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення; 3) під час проведення державної реєстрації прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, а також під час проведення державної реєстрації прав, які набуваються з прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, обов`язково запитує від органів влади, підприємств, установ та організацій, які відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію прав, інформацію (довідки, засвідчені в установленому законодавством порядку копії документів тощо), необхідну для такої реєстрації, у разі відсутності доступу до відповідних носіїв інформації, що містять відомості, необхідні для проведення державної реєстрації прав, чи у разі відсутності необхідних відомостей в єдиних та державних реєстрах, доступ до яких визначено цим Законом, та/або у разі, якщо відповідні документи не були подані заявником, крім випадків, коли державна реєстрація прав, похідних від права власності, здійснюється у зв`язку із вчиненням нотаріальної дії та такі документи були надані у зв`язку з вчиненням такої дії. 4) під час проведення реєстраційних дій обов`язково використовує відомості Державного земельного кадастру та Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, а також відомості інших реєстрів (кадастрів), автоматизованих інформаційних систем, держателем (розпорядником, володільцем, адміністратором) яких є державні органи, шляхом безпосереднього доступу до них чи у порядку інформаційної взаємодії з Державним реєстром прав, у тому числі відомості, що містять персональні дані особи; 5) відкриває та/або закриває розділи в Державному реєстрі прав, вносить до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідні відомості про речові права на нерухоме майно та їх обтяження; 6) присвоює за допомогою Державного реєстру прав реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна у випадках, передбачених цим Законом; 7) виготовляє електронні копії документів, поданих у паперовій формі, та розміщує їх у реєстраційній справі в електронній формі у відповідному розділі Державного реєстру прав (у разі якщо такі копії не були виготовлені під час прийняття документів за заявами у сфері державної реєстрації прав); 8) формує за допомогою Державного реєстру прав документи за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав; 9) формує реєстраційні справи у паперовій формі; 9-1) надає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про виконавче провадження", інформацію органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю; 10) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Згідно до вимог п. п. 40-41 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року №1127, державна реєстрація прав проводиться на підставі документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачених Законом України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, іншими законами України та цим Порядком.
Для державної реєстрації права власності на новозбудований об`єкт нерухомого майна подаються: 1) документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта; 2) технічний паспорт на об`єкт нерухомого майна; 3) документ, що підтверджує присвоєння об`єкту нерухомого майна адреси; 4) письмова заява або договір співвласників про розподіл часток у спільній власності на новозбудований об`єкт нерухомого майна (у разі, коли державна реєстрація проводиться щодо майна, що набувається у спільну часткову власність); 5) договір про спільну діяльність або договір простого товариства (у разі, коли державна реєстрація проводиться щодо майна, будівництво якого здійснювалось у результаті спільної діяльності).
Статтею 31 ЗаконуУкраїни «Продержавну реєстраціюречових правна нерухомемайно таїх обтяжень» передбачено, що для проведення державної реєстрації прав власності на індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки, господарські (присадибні) будівлі і споруди, прибудови до них, що були закінчені будівництвом до 5 серпня 1992 року та розташовані на територіях сільських, селищних, міських рад, якими відповідно до законодавства здійснювалося ведення погосподарського обліку, і щодо зазначених об`єктів нерухомості раніше не проводилася державна реєстрація прав власності, подаються: 1) виписка із погосподарської книги, надана виконавчим органом сільської ради (якщо такий орган не створений - сільським головою), селищної, міської ради або відповідною архівною установою; 2) документ, що посвідчує речове право на земельну ділянку під таким об`єктом, крім випадку, коли таке речове право зареєстровано в Державному реєстрі прав. Для здійснення державної реєстрації прав власності на зазначені об`єкти документом, що посвідчує речові права на земельну ділянку під таким об`єктом, може також вважатися рішення відповідної ради про передачу (надання) земельної ділянки в користування або власність.
Для проведення державної реєстрації прав власності на індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки, господарські (присадибні) будівлі і споруди, прибудови до них, що були закінчені будівництвом до 5 серпня 1992 року та розташовані на територіях сільських, селищних, міських рад, якими відповідно до законодавства здійснювалося ведення погосподарського обліку, проведення технічної інвентаризації щодо зазначених об`єктів нерухомості є необов`язковим.
Отже, з наведенного слідує, що для державної реєстрації права власності на нерухомий об`єкт заявник повинен надати документ, що посвідчує речове право на земельну ділянку під таким об`єктом.
Статтею 12 Земельного кодексу України визначено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин належить: а) розпорядження землями комунальної власності, територіальних громад; б) передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; в) надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.
Відповідно до вимогч.ч.1-5 ст. 79-1 ЗК Україниформування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.
Формування земельних ділянок здійснюється: у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності; шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок; шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, проектами землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб, проектами землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; шляхом інвентаризації земель у випадках, передбачених законом; за проектами землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв); за затвердженими комплексними планами просторового розвитку території територіальних громад, генеральними планами населених пунктів, детальними планами території.
Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі.
Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.
Отже, з доповідної записки управління земельних ресурсів Хмельницької міської ради від 11.04.2023 року вбачається, що Хмельницька міська рада не надавала дозволів на розроблення проектів землеустрою чи іншої землевпорядної документації щодо формування земельної ділянки з кадастровим номером 6810100000:17:004:0120, категорія земель: землі житлової та громадської забудови, код КВЦПЗ 02.01 - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).
Крім того, земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 з кадастровий номер 6810100000:17:004:0120 розташована в зоні Ж-2 "Зона багатоквартирної та громадської забудови". Дана земельна ділянка не відповідає вимогам містобудівної документації на місцевому рівні для будівництва індивідуального житлового будинку. Крім наведеного, на сусідній земельній ділянці з кадастровим номером 6810100000:17:004:0007 знаходиться АЗС. Враховуючи вимоги ДБН Б.2.2-12:2019 "Планування і забудова територій", табл.15.5, 15.6 будівництво житлового будинку є неможливим, що підтверджується листом Управління архітектури та містобудування Хмельницької міської ради від від 25.04.2023 року №Л-26.1.02-54-23.
Також, на зазначеній земельній ділянці відсутні будь-які об`єкти нерухомого майна, об`єкти незавершеного будівництва, будь-які споруди, конструкції, будівельні матеріали, що підтверджується актом її обстеження від 24.04.2023 року.
У зв`язку з наведеним, державний реєстратор виконавчого комітету Городоцької міської ради Гребенюк О.Д. незаконно зареєстрував право власності ОСОБА_1 на житловий будинок, що за адресою: АДРЕСА_1 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2519021868040), якого не існує та лише на підставі технічного паспорта на будинок і довідки виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 14.05.2002р. № 162, що в подальшому призвело до незаконного формування вищезгаданої земельної ділянки. Формування земельної ділянки відбулось на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі на (місцевості) розробленої без отримання дозволу Хмельницької міської ради.
Наведене порушує права Хмельницької міської територіальної громади в особі - Хмельницької міської ради як власника земельної ділянки комунальної власності на користування та розпорядження нею.
Враховуючи вищенаведене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Хмельницької міської ради до ОСОБА_1 , Державного реєстратора виконавчого комітету Городоцької міської ради Гребенюка Олександра Дмитровича, Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області і про визнання незаконним та скасування рішення державного реєстратора та реєстрації в Державному земельному кадастрі, обґрунтовані та підлягають задоволенню.
Відповідно до положень ст.141 ЦПК України з відповідачів слід стягнути на користь позивача сплачений при зверненні до суду судовий збір в сумі 5368грн., в рівних частинах з кожного відповідача по 1789,33 грн..
На підставі наведеного та керуючись ст. ст.12,13, 16, 76-81, 141, 247,263-265 ЦПК України, ст.ст. 12, 79-1, 83ЗК України, ст. ст.10ч. 3,18ч. 1,31 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», п. 41 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року №1127(в редакції від 29 травня 2020 року), суд -
УХВАЛИВ:
Позов задовольнити.
Визнати незаконним та скасувати рішення державного реєстратора виконавчого комітету Городоцької міської ради Гребенюка Олександра Дмитровича від 29 листопада 2021 року про реєстрацію права власності ОСОБА_1 на житловий будинок, загальною площею 144,7 кв.м., що за адресою: АДРЕСА_1 (індексний номер 61918323, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2519021868040, номер відомостей про речове право 45336155).
Припинити право власності ОСОБА_1 , ІПН: НОМЕР_1 на житловий будинок загальною площею 144,7 кв.м., що за адресою: АДРЕСА_1 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2519021868040).
Визнати незаконною та скасувати в Державному земельному кадастрі реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 6810100000:17:004:0120, що за адресою: АДРЕСА_1 , категорія земель: землі житлової та громадської забудови, код КВЦПЗ 02.01 - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).
Стягнути з ОСОБА_1 (ІПН: НОМЕР_1 , жительки: 31600, смт.Чемерівці, Кам`янець-Подільського району Хмельницької області), державного реєстратора виконавчого комітету Городоцької міської ради Гребенюка Олександра Дмитровича (32000, Хмельницька область, м. Городок, вул. Грушевського, 53), Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області (кодЄДРПОУ:39766192,адреса:46002,м.Тернопіль,Тернопільської області,вул.Лисенка,20а) накористь Хмельницькоїміської ради(кодЄДРПОУ 33332218,м.Хмельницький,вул.Гагаріна,3)судовий збірв рівнихчастинах,з кожногопо 1789,33 грн..
На рішення суду може бути подана апеляційна скарга протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Хмельницького апеляційного суду.
В разі проголошення вступної та резолютивної частини судового рішення, зазначений строк обчислюється з дня складання повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Позивач: Хмельницька міська рада (код ЄДРПОУ 33332218, м. Хмельницький, вул. Гагаріна,3).
Відповідачі: ОСОБА_1 (ІПН: НОМЕР_1 , жителька: 31600, смт.Чемерівці, Кам`янець-Подільського району Хмельницької області); державний реєстратор виконавчого комітету Городоцької міської ради Гребенюк Олександр Дмитрович (адреса: 32000, Хмельницька область, м. Городок, вул. Грушевського, 53); Головне управління Держгеокадастру у Тернопільській області (код ЄДРПОУ: 39766192, адреса: 46002, м.Тернопіль, Тернопільської області, вул.Лисенка, 20а).
Дата складання повного тексту рішення суду - 24.11.2023 року.
Суддя:
Суд | Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 14.11.2023 |
Оприлюднено | 29.11.2023 |
Номер документу | 115203229 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на нерухоме майно (крім землі), з них: про приватну власність, з них: щодо реєстрації або обліку прав на майно |
Цивільне
Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Козак О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні