ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
м. Хмельницький
"15" листопада 2023 р. Справа № 924/857/23
Господарський суд Хмельницької області у складі судді Кочергіної В.О., при секретарі судового засідання Крупській В.В., розглянувши матеріали справи
за позовом Комунального підприємства "Міськтепловоденергія" м. Кам`янець-Подільський
до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Моноліт" м. Кам`янець-Подільський
про встановлення постійного безоплатного сервітуту щодо нежитлового підвального приміщення
За участю:
від позивача: Семенов С.В. згідно довіреності №01-10/581 від 10.04.2023
від відповідача: Григоренко І.Г. згідно Витягу
З оголошенням перерви в судових засіданнях 11.09.2023 та 09.10.2023.
Відповідно до статті 233 Господарського процесуального кодексу України рішення у даній справі ухвалено у нарадчій кімнаті за результатами оцінки доказів, поданих сторонами.
11.10.2023 в судовому засіданні проголошено вступну і резолютивну частини рішення відповідно до ст. 240 ГПК України.
ВСТАНОВИВ:
11.08.2023 через систему "Електронний суд" на адресу Господарського суду Хмельницької області надійшла позовна заява Комунального підприємства "Міськтепловоденергія" м. Кам`янець-Подільський до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Моноліт" м. Кам`янець-Подільський про встановлення КП "Міськтепловоденергія" постійного безоплатного сервітуту щодо нежитлового підвального приміщення в будинку №3а по вулиці Молодіжній в м. Кам`янець-Подільському для оснащення будівлі вузлами комерційного обліку послуг з постачання холодної та гарячої води та обслуговування таких вузлів обліку.
В обгрунтування позовних вимог зазначає про те, що через відмову відповідача надати позивачу згоду на встановлення вузла комерційного обліку холодної та гарячої води, позивач не може виконати імперативні вимоги законодавства щодо оснащення житлового будинку №3А по вулиці Молодіжній в м. Кам`янець-Подільському вузлами комерційного обліку холодної та гарячої води. У позові позивач вважає, що лише встановлення сервітуту на технічне підвальне приміщення дасть змогу забезпечити дотримання відповідних положень Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання" у встановлені строки.
Відповідно до протоколу передачі судової справи раніше визначеному складу суду від 11.08.2023 позовну заяву передано для розгляду судді Кочергіній В.О.
Ухвалою суду від 15.08.2023 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрите провадження у справі №924/857/23 за правилами загального позовного провадження та призначене підготовче засідання у справі на 11:40год. 11.09.2023.
06.09.2023 на адресу суду через службу діловодства від відповідача надійшов відзив на позов (вх.№05-22/5692/23) із запереченнями. У відзиві відповідач зазначає про те, що КП "Міськтепловоденергія" не повідомляло ОСББ "Моноліт-55" щодо наміру здійснити обладнанням вузлами комерційного обліку холодної та гарячої води у будинку, ні на сайті, ні в письмовій формі.
Зазначає, що відповідно до ч. 2 ст. 382 Цивільного кодексу України, ОСББ не приймає жодних рішень, оскільки кожен із співвласників прийняв власне рішення щодо встановлення загально-будинкового лічильника водопостачання в будинку.
У відзиві відповідач заперечує щодо безоплатності сервітуту, адже КП "Міськтепловоденергія" матиме прибуток від роботи зазначених лічильників, а також звертає увагу суду на те, що ОСББ "Моноліт-55" не зможе виконати рішення суду без згоди на це співвласників будинку.
Щодо повідомлення позивача про встановлення лічильника гарячої води, відповідач зазначає, що в будинку відсутня внутрішньобудинкова система гарячого водопостачання, що означає, що ввід до будинку (запірна арматура, засувка) демонтована КП "Міськтепловоденергія".
У відзиві відповідач також заперечує щодо заявлених позивачем витрат на професійну правничу допомогу у розмірі 18000грн, вважає їх не підтвердженими належними доказами.
11.09.2023 на електронну адресу суду від представника позивача надійшло клопотання (вх.№05-22/5775/23), в якому просить суд відкласти розгляд справи на іншу дату, у зв`язку із зайнятістю в іншому судовому процесі.
Ухвалою суду від 11.09.2023 відкладено судове засідання у даній справі на 10:30год. 20.09.2023.
20.09.2023 в судовому засіданні оголошено перерву на 12:00год. 09.10.2023, про що постановлено ухвалу із занесенням до протоколу судового засідання.
09.10.2023 на електронну адресу суду від представника позивача надійшло клопотання (вх.№05-08/3339/23) про продовження строку підготовчого провадження на 30 днів та відкладення підготовчого засідання на іншу дату з метою мирного врегулювання спору у даній справі.
Ухвалою суду від 09.10.2023 продовжено строк підготовчого провадження у даній справі на 30 днів за заявою позивача, а також відкладено підготовче засідання на 11:00год. 08.11.2023.
31.10.2023 через систему "Електронний суд" від представника позивача надійшло клопотання (вх.№05-22/6935/23), в якому просить суд долучити до матеріалів справи додаткові докази, а саме паспорт електромагнітного лічильника MD5000UA; акт від 03.04.2023 про розміщення повідомлення про намір встановлення комерційного обліку; робочий проект встановлення вузла обліку холодного водопостачання в житловому будинку по вул. Молодіжна, 3А; протокол від 03.04.2023 про узгодження місця встановлення загальнобудинкового лічильника; повідомлення про намір встановлення вузлів комерційного обліку від 30.03.2023.
Адресовані до суду докази судом оглянуто та долучено до матеріалів справи.
08.11.2023 в підготовчому засіданні закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 14:30год. 15.11.2023.
15.11.2023 через систему "Електронний суд" від представника позивача надійшла заява (вх.№05-08/3725/23) про закриття провадження у справі в частині позовних вимог щодо встановлення Комунальному підприємству "Міськтепловоденергія" постійного безоплатного сервітуту щодо нежитлового підвального приміщення в будинку №3А по вулиці Молодіжній в місті Кам`янець-Подільському для оснащення будівлі вузлом комерційного обліку послуг з постачання гарячої води та обслуговування такого вузла обліку. Подану заяву аргументує недоцільністю встановлення комерційного засобу обліку гарячої води через зупинення надання послуг з гарячого водопостачання мешканцям житлового будинку за адресою вул. Молодіжна, 3А в м. Кам`янець-Подільському, що підтверджується довідкою від 13.11.2023 №01-10/1808.
15.11.2023 представником відповідача надіслано до суду додаткові пояснення (вх.№05-22/7306/23). В поясненнях зазначає про те, що ОСББ "Моноліт-55" як юридична особа, жодного разу не було повідомлено позивачем, щодо надання доступу до приміщення загального користування, та про намір здійснити обладнання вузлами комерційного обліку холодної води, ні на сайті КП "Міськтепловоденергія", ні в письмовій формі.
04.11.2023 ОСББ "Моноліт-55" отримав робочий проект в якому схема розташування вузла обліку розроблена та погоджена керівництвом КП "Міськтепловоденергія" 25.10.2023 в односторонньому порядку. Інженерно-технічні працівники комунального підприємства приміщення, де заплановано монтаж вузла комерційного обліку не обстежували, погодження ОСББ "Моноліт-55" в схемі розташування вузла немає, що порушує правила ДБН. Просить суд відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог.
15.11.2023 в судовому засіданні відмовлено позивачу у задоволенні заяви про закриття провадження у справі, про що постановлено ухвалу із занесенням до протоколу судового засідання.
Представник позивача в судовому засіданні 15.11.2023 позовні вимоги підтримує, просить суд їх задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні 15.11.2023 проти позову заперечує, просить суд відмовити позивачу у його задоволенні.
Дослідивши наявні у справі матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні дані, на яких ґрунтуються позовні вимоги суд встановив наступне.
Комунальне підприємство "Міськтепловоденергія" є виробником послуг з водопостачання холодної та гарячої води для об`єктів усіх форм власності в місті Кам`янець-Подільському Хмельницької області.
Як зазначає позивач в позовній заяві, рішенням Кам`янець-Подільської міської ради Хмельницької області від 05.02.2010 №4, КП "Міськтепловоденергія" визнано виконавцем послуг з централізованого водопостачання та водовідведення, виробництва та постачання теплової енергії, виробництва і постачання гарячої води.
Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 28.02.2020 №523, переоформлено ліцензію АЕ №287991 на право провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, видану Комунальному підприємству "Міськтепловоденергія" (код ЄДРПОУ 36588183), на безстрокову.
30.03.2023 на офіційному веб-сайті КП "Міськтепловоденергія" (https://www.mtve.kp.km.ua) було розміщено повідомлення щодо наміру позивача здійснити обладнання вузлами комерційного обліку холодної та гарячої води будинків, серед яких: будинок №3А по вул. Молодіжній в місті Кам`янець-Подільському, співвласниками якого створено ОСББ "Моноліт-55".
Відповідно до Акту, 03.04.2023 представниками КП "Міськтепловоденергія" було розміщено повідомлення про намір КП "Міськтепловоденергія" встановити вузли комерційного обліку водопостачання в багатоквартирних житлових будинках, в тому числі, по вул. Молодіжній, 3А. Повідомлення розміщені при входах в під`їзди будинків.
Згідно Витягу з протоколу №65 від 08.06.2023 загальних зборів власників квартир та членів ОСББ "Моноліт-55", вул. Молодіжна, 3А, вирішено звернутись до міського голови та керівництва МТВЕ по питанню встановлення вузла комерційного обліку холодної води на внутрішньо будинкових мережах будинку.
Листом, мешканці будинку №3А по вул. Молодіжній в м. Кам`янці-Подільському звертались до міського голови з проханням не проводити будь-які роботи з встановленням або підключенням загально-будинкового лічильника водопостачання в їх будинку.
Позивачем до матеріалів справи надано Робочий проект встановлення вузла обліку холодного водопостачання в житловому будинку по вул. Молодіжна, 3А в м. Кам`янці-Подільському, який містить Пояснювальну записку; технічне завдання від 10.05.2023, видане КП "Міськтепловоденергія"; Робочі креслення: Специфікацію ЗВК-СО.
В матеріалах справи наявні фотокопії системи гарячого водопостачання в будинку, які свідчать про те, що ввід до будинку (запірна арматура, засувка) демонтовані.
Відповідно до наявної в матеріалах справи довідки КП "Міськтепловоденергія" №01-10/1808 від 13.11.2023, послуги з гарячого водопостачання мешканцям житлового будинку по вул. Молодіжна, 3А не надаються, встановлення будинкового засобу обліку гарячої води недоцільно.
Враховуючи вищевикладене, повно, всебічно і об`єктивно дослідивши матеріали та обставини справи, оцінивши надані сторонами докази по суті спору, їх належність, допустимість, достовірність кожного окремо, судом береться до уваги таке.
Статтею 11 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) встановлено, що цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки.
Пунктом 2 ч. 1 ст. 395 ЦК України визначено, що речовими правами на чуже майно є право користування (сервітут).
Відповідно до ч. 1 ст. 401 ЦК України право користування чужим майном (сервітут) може бути встановлене щодо земельної ділянки, інших природних ресурсів (земельний сервітут) або іншого нерухомого майна для задоволення потреб інших осіб, які не можуть бути задоволені іншим способом.
Частиною 1 ст. 402 ЦК України унормовано, що сервітут може бути встановлений договором, законом, заповітом або рішенням суду.
У разі недосягнення домовленості про встановлення сервітуту та про його умови спір вирішується судом за позовом особи, яка вимагає встановлення сервітуту (ч. 3 ст. 402 ЦК України).
Згідно ч. ч. 1, 2, 5 ст. 403 ЦК України сервітут визначає обсяг прав щодо користування особою чужим майном. Сервітут може бути встановлений на певний строк або без визначення строку. Сервітут не позбавляє власника майна, щодо якого він встановлений, права володіння, користування та розпоряджання цим майном.
За змістом ч. ч. 1, 3 ст. 404 ЦК України право користування чужою земельною ділянкою або іншим нерухомим майном полягає у можливості проходу, проїзду через чужу земельну ділянку, прокладання та експлуатації ліній електропередачі, зв`язку і трубопроводів, забезпечення водопостачання, меліорації тощо. Право користування чужим майном може бути встановлено щодо іншого нерухомого майна (будівлі, споруди тощо).
Аналіз норм чинного законодавства свідчить, що метою сервітуту є задоволення потреб заінтересованої особи для ефективного використання належного їй майна; умовою встановлення сервітуту є неможливість задовольнити такі потреби в інший спосіб.
Речове право у вигляді сервітуту дає змогу власникові повною мірою реалізувати надані йому правомочності щодо належного цій особі майна і забезпечити його ефективне використання, а також передбачає право на задоволення немайнових інтересів інших осіб, речове право яких на чужу річ не пов`язано зі здійсненням майнових прав.
Отже, однією з основних ознак сервітуту, який має бути встановлено за рішенням суду, є неможливість задоволення інтересів особи у будь-який інший спосіб у ситуації, коли власник і потенційний сервітуарій не можуть досягти згоди щодо встановлення сервітуту або способу його здійснення, плати тощо. Умовою встановлення сервітуту у такий спосіб є те, що позивач має довести у суді, що нормальне функціонування його господарства чи задоволення його інтересів при використанні свого майна неможливе без встановлення сервітуту.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що ним здійснено усі залежні від нього дії з метою погодження з співвласників багатоквартирного будинку порядку та способу встановлення вузла комерційного обліку водопостачання, проте відповідач згоди позивачу на встановлення відповідного вузла не надав, самостійно вузол комерційного обліку водопостачання у строки, передбачені Законом не встановив, а тому у позивача відсутня можливість виконати вимоги чинного законодавства щодо оснащення будинків вузлами комерційного обліку холодної води іншим способом, аніж встановлення сервітуту щодо технічного підвального приміщення у будинку.
Відповідно до п. 2 Розділу ІV "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання" оснащення вузлами комерційного обліку будівель, що на день набрання чинності цим Законом були приєднані до зовнішніх інженерних мереж і не були оснащені такими вузлами обліку, або якщо такі вузли обліку на день набрання чинності цим Законом вийшли з ладу, зобов`язаний здійснити оператор зовнішніх інженерних мереж протягом 24 місяців з дня припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Абзацом 1 ч.3 ст. 3 Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання" (редакції чинній на момент виникнення спірних відносин) встановлено, що оператор зовнішніх інженерних мереж не менш як за два місяці до встановлення вузлів комерційного обліку повідомляє власників (співвласників) будівлі про намір встановити такий вузол, вартість такого встановлення, розмір та порядок сплати передбаченого цим Законом внеску за встановлення вузла комерційного обліку.
Відповідно до п. 4 Порядку інформування оператором інженерних мереж власників (співвласників) будівлі про намір встановлення вузла комерційного обліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.06.2018 № 444 (далі - Порядок), повідомлення доводиться до відома власників (співвласників) будівлі шляхом розміщення на офіційному вебсайті оператора зовнішніх інженерних мереж, а у разі відсутності такого вебсайту - на офіційному вебсайті органу місцевого самоврядування; у загальнодоступному місці на інформаційних стендах у під`їздах будівлі.
Днем отримання повідомлення власниками (співвласниками) будівлі є дата розміщення повідомлення на офіційному вебсайті оператора зовнішніх інженерних мереж, а у разі відсутності такого вебсайту - на офіційному вебсайті органу місцевого самоврядування (п. 5 Порядку).
Судом встановлено, що на виконання вимог Закону та Порядку, 30.03.2023 на офіційному сайті офіційному вебсайті КП "Міськтепловоденергія" (https://www.mtve.kp.km.ua) було розміщено інформацію щодо наміру позивача здійснити обладнання вузлами комерційного обліку гарячої води будинків, серед яких будинок за адресою: м. Кам`янець-Подільський, вул.. Молодіжна, 3А.
Стосовно заперечень відповідача про неотримання повідомлення від позивача про намір встановлення вузла комерційного обліку, то такі заперечення суд вважає необгрунтованими, оскільки, на офіційному вебсайті КП "Міськтепловоденергія" (https://www.mtve.kp.km.ua), доступ до якого є цілодобовим і вільним, розміщено повідомлення позивача про намір здійснити обладнання вузлами комерційного обліку холодної та гарячої води будинків і в силу положень Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання" такий спосіб розміщення є належним, передбаченим Порядком, способом повідомлення відповідача.
Також долученими до матеріалів справи доказами стверджується, що повідомлення КП "Міськтепловоденергія" про намір здійснити обладнання вузлами комерційного обліку холодної та гарячої води будинку по вул. Молодіжна, 3А, 03.04.2023 було розміщено на входах у під`їзди в будинок представниками КП "Міськтепловоденергія.
Доказів реагування відповідача на повідомлення позивача про намір здійснити обладнання вузлами комерційного обліку холодної та гарячої води, матеріали справи теж не містять. Наведене свідчить, що відповідач не дає згоди на встановлення вузлами комерційного обліку холодної та гарячої води, а така обставина в силу положень ст.3 Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання" надає право позивачу вимагати встановлення судом сервітуту щодо частини будівлі, в/на якій обладнується вузол комерційного обліку, для встановлення та обслуговування такого вузла обліку.
Згідно з ч. 1 ст. 3 Закону оснащення будівель вузлами комерційного обліку та обладнанням інженерних систем для забезпечення такого обліку здійснюється відповідно до проектної документації з дотриманням будівельних норм і правил у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства. Таке оснащення та відповідна проектна документація не потребують видачі технічних умов та інших вимог до встановлення вузла комерційного обліку, погодження з державними органами, органами місцевого самоврядування, їхніми посадовими особами, операторами зовнішніх інженерних мереж, виконавцями комунальних послуг.
Процедуру оснащення будівель вузлами комерційного обліку затверджено Наказом Мінрегіону №206 від 09.08.2018 "Про затвердження Порядку оснащення будівель вузлами комерційного обліку та обладнаннями інженерних систем для забезпечення такого обліку".
Відповідно до пункту 13 цього Порядку вузлами комерційного обліку обладнуються усі вводи зовнішніх інженерних мереж у житлових та нежитлових будівлях.
Вузол комерційного обліку встановлюється на стороні споживача на межі майнової належності у точці приєднання (вводу) до зовнішніх інженерних мереж відповідних внутрішньобудинкових інженерних систем будівлі, а в разі неможливості встановлення - в іншому місці якомога ближче до точки приєднання.
Для споживача комунальних послуг, якому послуга з постачання теплової енергії та/або гарячої води постачається зовнішніми інженерними мережами для групи нежитлових будівель та/або споруд, що є єдиним майновим комплексом, зовнішніми інженерними мережами, що належать споживачу, вузол комерційного обліку встановлюється на межі майнової належності на стороні споживача в кожній точці приєднання (вводу) до зовнішніх інженерних мереж. У разі неможливості встановлення вузла комерційного обліку на межі майнової належності вузол комерційного обліку встановлюється за домовленістю сторін в іншому місці якомога ближче до межі майнової належності.
Вузол комерційного обліку встановлюється в окремому приміщенні, що відповідає вимогам, установленим пунктом 15 цього Порядку, державним будівельним нормам і правилам, вимогам експлуатації засобу вимірювальної техніки, визначеним у супровідній документації до нього (за наявності), а вузол комерційного обліку теплової енергії - в приміщенні індивідуального теплового пункту.
Матеріалами справи підтверджується, що з метою здійснення оснащення багатоквартирного будинку по вул. Молодіжна, 3А у м. Кам`янець-Подільський вузлами комерційного обліку позивачем був виготовлений робочий проект "Встановлення вузла обліку холодного водопостачання в житловому будинку по вул.. Молодіжна, 3А в місті Кам`янці-Подільському".
Згідно протоколу засідання робочої групи КП «Міськтепловоденергія» місцем встановлення лічильників є ввід трубопроводу в будинок в підвалі відразу за стіною фундаменту.
Доказів того, що вказаний вузол комерційного обліку може бути встановлений в іншому ніж підвальне приміщення будинку місці відповідачем до матеріалів справи не надано.
Представник відповідача в судовому засіданні повідомив, що співвласники багатоквартирного будинку не надали своєї згоди на встановлення вузла комерційного обліку холодної води.
Абзацами 3, 4 ч. 3 ст. 3 Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання" визначено, що у разі якщо протягом двох місяців з дня отримання повідомлення власник (співвласники) не повідомив оператора зовнішніх інженерних мереж про намір погодити з ним відмінні від запропонованих умови встановлення вузла комерційного обліку або про намір самостійно обладнати будівлю вузлами комерційного обліку в установленому законодавством порядку, а також у разі якщо власник (співвласники) повідомив про намір погодити відмінні від запропонованих умови встановлення вузла комерційного обліку або про намір самостійно обладнати будівлю вузлами комерційного обліку в установленому законодавством порядку, але не зробив цього протягом чотирьох місяців з дня повідомлення оператором про намір встановити вузли комерційного обліку, оснащення будівлі вузлами комерційного обліку здійснює оператор зовнішніх інженерних мереж.
У разі якщо власник (співвласники) будівлі не дає згоди або створює перешкоди встановленню вузла комерційного обліку в місцях вводу зовнішніх інженерних мереж у будівлю, оператор зовнішніх інженерних мереж, до яких приєднана (приєднується) будівля, може вимагати встановлення судом сервітуту щодо частини будівлі, в/на якій обладнується вузол комерційного обліку, для встановлення та обслуговування такого вузла обліку.
Беручи до уваги те, що з моменту повідомлення співвласників багатоквартирного будинку шляхом розміщення відповідного оголошення на сайті позивача (30.03.2023) та розміщення оголошення на під`їздах багатоквартирного будинку (03.04.2023р.) будь-яких рішень з самостійного встановлення вузла комерційного обліку в місцях вводу зовнішніх інженерних мереж у будівлю відповідачем не прийнято, а також не повідомлено позивача у належний спосіб про намір погодити відмінні від запропонованих умови встановлення вузла комерційного обліку, суд погоджується з доводами позивача щодо виникнення у останнього обов`язку з його встановлення згідно вищенаведених приписів Закону.
Згідно абз. 4 ч. 3 ст. 3 Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання" у разі якщо власник (співвласники) будівлі не дає згоди або створює перешкоди встановленню вузла комерційного обліку в місцях вводу зовнішніх інженерних мереж у будівлю, оператор зовнішніх інженерних мереж, до яких приєднана (приєднується) будівля, може вимагати встановлення судом сервітуту щодо частини будівлі, в/на якій обладнується вузол комерційного обліку, для встановлення та обслуговування такого вузла обліку.
За встановлених обставин, суд дійшов до висновку про наявність правових підстав для задоволення позову в частині встановлення Комунальному підприємству "Міськтепловоденергія" м. Кам`янець-Подільський (м. Кам`янець-Подільський, вул. Ярослава Мудрого, 123, код ЄДРПОУ 36588183) постійного безоплатного сервітуту щодо нежитлового підвального приміщення в будинку №3а по вулиці Молодіжній в місті Кам`янець-Подільському для оснащення будівлі вузлом комерційного обліку послуг з постачання холодної води та обслуговування такого вузла обліку.
Судом з`ясовано, що встановлення зазначеного сервітуту не нанесе збитків відповідачу і не є обтяжливим для нього, а задоволення вимог позивача, що спрямовані на виконання приписів Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", за наявності заперечень відповідача, є неможливим в інший спосіб. Крім цього, встановлення судом сервітуту щодо частини будівлі, в якій обладнується вузол комерційного обліку, передбачене приписами вказаного Закону.
Щодо решти позовних вимог судом враховується, що відповідно до наявної в матеріалах справи довідки КП "Міськтепловоденергія" №01-10/1808 від 13.11.2023, послуги з гарячого водопостачання мешканцям житлового будинку по вул. Молодіжна, 3а не надаються, з огляду на що встановлення будинкового засобу обліку гарячої води недоцільно.
Крім цього, матеріали справи містять фотокопії труб, розташованих в будинку №3а, по вул. Молодіжній, які свідчать про відсутність внутрішньобудинкової системи гарячого водопостачання.
Вказана обставина також не заперечується представником позивача в судовому засіданні.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, про відсутність підстав для встановлення сервітуту для оснащення будівлі вузлом комерційного обліку послуг з постачання гарячої води, а тому позовні вимоги в цій частині судом відхиляються.
Згідно ст. 13 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.
Відповідно до ч.1 ст. 73 Господарського процесуального кодексу України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Відповідно до ст. 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.
Статтею 76 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Відповідно ст. 77 Господарського процесуального кодексу України, обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
За приписами ч.1 ст. 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
Суд зазначає, що у викладі підстав для прийняття рішення суду необхідно дати відповідь на доречні аргументи та доводи сторін, здатні вплинути на вирішення спору; виклад підстав для прийняття рішення не повинен неодмінно бути довгим, оскільки необхідно знайти належний баланс між стислістю та правильним розумінням ухваленого рішення; обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент заявника на підтримку кожної підстави; обсяг цього обов`язку суду може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 28.05.2020 у справі №909/636/16.
Відповідно до ст. 129 ГПК України, витрати по оплаті судового збору покладаються на відповідача повністю, враховуючи мінімальну ставку судового збору, сплаченого позивачем при поданні позову.
Керуючись ст.ст. 2, 12, 20, 24, 73, 74, 123, 129, 232, 237, 238, 240, 241, 327 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити частково.
Встановити Комунальному підприємству "Міськтепловоденергія" м. Кам`янець-Подільський (м. Кам`янець-Подільський, вул. Ярослава Мудрого, 123, код ЄДРПОУ 36588183) постійний безоплатний сервітут щодо нежитлового підвального приміщення в будинку №3а по вулиці Молодіжній в місті Кам`янець-Подільському для оснащення будівлі вузлом комерційного обліку послуг з постачання холодної води та обслуговування такого вузла обліку.
В іншій частині у позові відмовити.
Стягнути з Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Моноліт" (м. Кам`янець-Подільський, вул. Молодіжна, 3А, код ЄДРПОУ 23837338) на користь Комунального підприємства "Міськтепловоденергія" (м. Кам`янець-Подільський, вул. Ярослава Мудрого, 123, код ЄДРПОУ 36588183) 2684,00грн (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні 00 копійок) витрат по оплаті судового збору.
Видати наказ.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів до Північно-західного апеляційного господарського суду. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст складено та підписано 27.11.2023.
Суддя В.О. Кочергіна
Виготовлено 4 примірники:
1-до справи (в паперовому екз.),
2-позивачу КП "Міськтепловоденергія" (kp-mtve@ukr.net на електронну пошту),
3-представнику позивача Семенову С.В. ( ІНФОРМАЦІЯ_1 на електронну пошту),
4-відповідачу ОСББ "Моноліт-55" (32300, м. Кам`янець-Подільський, вул. Молодіжна, 3А рекомендованим).
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 15.11.2023 |
Оприлюднено | 30.11.2023 |
Номер документу | 115231699 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Інші справи |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Кочергіна В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні