Ухвала
від 27.11.2023 по справі 120/17351/23
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

м. Вінниця

27 листопада 2023 р. Справа № 120/17351/23

Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Дончик Віталій Володимирович, розглянувши матеріали позовної заяви Керівника Хмільницької окружної прокуратури Вінницької області в інтересах держави (вул. В. Чорновола, 34, м. Хмільник, Хмільницький район, Вінницька область, 22000) до Уланівської сільської ради (вул. Миру, 9, с. Уланів, Хмільницький район, Вінницька область, 22032) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії

в с т а н о в и в:

20.11.2023 року Керівник Хмільницької окружної прокуратури Вінницької області в інтересах держави звернувся до суду з адміністративним позовом до Уланівської сільської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії.

Обґрунтовуючи позовні вимоги зазначив, що у власності Уланівської сільської ради перебуває нерухоме майно, речові права на яке в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та в Реєстрі прав власності на нерухоме майно, Державному реєстрі Іпотек, Єдиному реєстрі заборон відчуження об`єктів нерухомого майна не зареєстровані.

Прокурор зазначає, що за результатами опрацювання інформації Уланівської сільської ради встановлено, що приміщення Лип?ятинської гімназії, яка є філією Сальницького ліцею Уланівської сільської ради, а саме відокремленим структурним підрозділом без статусу юридичної особи, розташоване за адресою: вул. Лесі Українки, 2, с. Лип?ятин, Хмільницький район, Вінницька область, у 2020 році передано безоплатно зі спільної комунальної власності територіальних громад Хмільницького району у комунальну власність Уланівської сільської ради Хмільницького району Вінницької області як цілісний майновий комплекс відповідно до рішення 3 сесії 8 скликання Хмільницької районної ради «Про передачу об?єктів спільної комунальної власності та передачу прав засновників юридичних осіб Уланівської сільської ради» №37 від 24.12.2020 та прийнято у комунальну власність Уланівської сільської ради рішенням 58 сесії 7 скликання Уланівської сільської ради № 766 від 30.12.2020 «Про прийняття у власність Уланівської сільської ради об?єктів спільної комунальної Хмільницького району та прийняття прав засновників юридичних осіб».

Також прокурором встановлено, що рішенням 13 сесії 8 скликання Уланівської сільської ради від 17.08.2023 року №259 цілісний майновий комплекс ЗШ І-ІІІ ст. с. Лип?ятин - філія КЗ «Опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ст. с. Сальниця» передано на баланс відділу освіти, культури, молоді і спорту Уланівської сільської ради.

Відповідно до рішення 27 сесії 8 скликання Уланівської сільської ради від 11.08.2022 року №715, Загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів с. Лип?ятин Хмільницького району Вінницької області припинено як юридичну особу шляхом ліквідації.

Рішенням 28 сесії 8 скликання Уланівської сільської ради від 06.10.2022 року №777 створено філію, відокремлений підрозділ, без статусу юридичної особи Сальницького ліцею Уланівської сільської ради - Лип?ятинську гімназію філію Сальницького ліцею Уланівської сільської ради.

При цьому, як зазначає прокурор, в приміщення закладу загальної середньої освіти вбудована захисна споруда цивільного захисту (цивільної оборони) сховищ (протирадіаційне укриття) з обліковим номером № 02469, яка розташована по вул. Лесі Українки, 2, с. Лип`ятин, Хмільницький район, Вінницька область, загальною площею 53,9 кв.м, місткістю у 200 осіб.

Прокурор вказує на те, що право на вищевказану будівлю, включаючи захисну споруду цивільного захисту у реєстрі не реєструвались, а тому використання таких об`єктів здійснюється із порушенням вимог чинного законодавства шляхом користування будівлями без державної реєстрації прав власності та правовстановлюючих документів.

Вважаючи протиправною бездіяльність відповідача щодо невжиття заходів до оформлення правовстановлюючих документів на майно, прокурор звернувся із цим позовом до суду.

Вирішуючи питання щодо відкриття провадження у адміністративній справі, суд виходив з наступного.

Надаючи оцінку зазначеним у позовній заяві підставам для звернення прокурора до суду в інтересах держави, суд враховує наступне.

Згідно з ч. 3, 4 ст. 53 КАС України у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, вступає за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами.

Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.

Відповідно до ч. 3 ст. 23 цього Закону України "Про прокуратуру" прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Таким чином, аналіз частини третьої статті 23 Закону України "Про прокуратуру" дає підстави для висновку, що прокурор може представляти інтереси держави в суді лише у разі, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, або у разі відсутності такого органу.

У позовній заяві прокурор наводить обґрунтування, що орган, уповноважений здійснювати функції у спірних правовідносинах щодо оформлення права власності на нерухоме майно приміщення школи відсутній.

На стадії відкриття провадження у справі суд погоджується із аргументами Керівника Хмільницької окружної прокуратури про існування передбачених законом підстави для звернення до суду в інтересах держави з цією позовною заявою.

Відповідно до статті 168 КАС України, позов пред`являється шляхом подання позовної заяви в суд першої інстанції.

В силу приписів статті 12 КАС України визначено, що адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного).

Вирішуючи питання про можливість розгляду даної справи в порядку спрощеного позовного провадження, суд виходив з наступного.

У відповідності до п. 10 ч. 6 ст. 12 КАС України, справами незначної складності є інші справи, у яких суд дійде висновку про їх незначну складність, за винятком справ, яку не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження.

На підставі викладеного, ознайомившись з позовною заявою та доданими до неї матеріалами вважаю, що вона підлягає розгляду за правилами адміністративного судочинства в порядку спрощеного позовного провадження, підсудна Вінницькому окружному адміністративному суду, подана з додержанням вимог встановлених статтями 160, 161, 172 КАС України, що є підставою для відкриття провадження у справі.

У тексті позовної заяви позивачем зазначено треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Відділ освіти, культури, молоді і спорту Уланівської сільської ради та Сальницький ліцей Уланівської сільської ради.

Сам факт зазначення Відділу освіти, культури, молоді і спорту Уланівської сільської ради та Сальницького ліцею Уланівської сільської ради у статусі третіх осіб не надає їм такого процесуального статусу, оскільки згідно вимог ст. 49 КАС України, питання про залучення третіх осіб вирішується ухвалою суду. Тому, суд розцінює вказівку позивача на треті особи, як клопотання про їх залучення.

Відповідно до ч. 2 ст. 49 КАС України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки.

Оскільки прийняте у справі рішення у цій справі безпосередньо впливатиме на права та обов`язки Відділу освіти, культури, молоді і спорту Уланівської сільської ради та Сальницького ліцею Уланівської сільської ради, що свідчить про необхідність їх залучення до участі у справі третіми особами, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.

Відповідно ч. 2 ст. 51 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, мають права та обов`язки, визначені у ст. 44 цього Кодексу.

Згідно ч. 2 ст. 159 КАС України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору вправі подати пояснення щодо позову або відзиву у порядку передбаченому ст. 162 КАС України у строки встановлені судом.

Керуючись статтями 171, 248, 256-263 КАС України, -

у х в а л и в :

Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі за позовом Керівника Хмільницької окружної прокуратури Вінницької області в інтересах держави до Уланівської сільської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії.

Розгляд справи здійснюватиметься суддею одноособово в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Запропонувати відповідачу у 15-денний строк з дня отримання ухвали про відкриття провадження подати відзив на позов із поясненнями по суті заявлених вимог та доданням підтверджуючих документів у тому числі документів, що підтверджують надіслання копії відзиву та доданих до нього документів позивачу, а також, у разі надходження відповіді на відзив, подати свої заперечення у 2 - денний термін з дня отримання відповіді на відзив.

Запропонувати позивачу у 2 - денний строк з дня отримання відзиву подати відповідь на відзив, копія якої одночасно з поданням до суду повинна бути надіслана іншим учасникам справи.

Залучити в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача: Відділ освіти, культури, молоді і спорту Уланівської сільської ради (вул. Миру, 19, с. Уланів, Хмільницький район, Вінницька область, 22032) та Сальницький ліцей Уланівської сільської ради (вул. Соборна, 48, с. Сальниця, Хмільницький район, Вінницька область, 22032).

Запропонувати третім особам у 5-денний строк з дня отримання копії позовної заяви та відзиву для подання письмових пояснень в порядку ст. 162 КАС України.

Роз`яснити третім особам, що пояснення подаються до суду разом із доказами направлення їх на адреси інших учасників справи.

Учасники справи можуть отримати інформацію по даній справі на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за посиланням: http://court.gov.ua/fair/.

Копію ухвали направити особам, що беруть участь у справі.

Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.

Суддя Дончик Віталій Володимирович

Дата ухвалення рішення27.11.2023
Оприлюднено30.11.2023
Номер документу115239958
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —120/17351/23

Рішення від 18.03.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 27.11.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні