Рішення
від 17.11.2023 по справі 260/6596/23
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

17 листопада 2023 року м. Ужгород№ 260/6596/23 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Ващиліна Р.О.

при секретарі судового засідання Куля Т.Т.

за участю:

позивача: представник - Хамуляк О.Б.,

відповідача: представники - Корабельніков А.С., Савицький С.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Ужфарм» до Головного управління Державної податкової служби у Закарпатській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Ужфарм» звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Закарпатській області, в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Закарпатській області від 12.12.2022 №000/4082/07-16-04-16-04-05/22102876.

Заявлені позовні вимоги аргументує протиправністю прийнятого контролюючим органом за результатами проведеної податкової перевірки податкового повідомлення-рішення з огляду на своєчасність проведення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме: 30 червня 2022 року до 20:00 год., що підтверджується електронними повідомленнями та скірншотами з комп`ютерної програми «M.E.DOC».

25 серпня 2023 року відповідач надіслав на адресу суду відзив на позовну заяву б/н від 21.08.2023, в якому проти задоволення позову заперечив з мотивів безпідставності такого. Так, зазначив, що за результатами проведеної камеральної перевірки дотримання граничних строків реєстрації податкових накладних з податку на додану вартість за період квітень, червень та вересень 2022 року встановлено порушення товариством п. 201.10 ст. 201 ПК України, внаслідок чого до позивача застосовано передбачені нормами ст. 120 ПК України штрафні санкції. Зазначає, що у зв`язку з введенням в Україні воєнного стану до ПК України були внесені зміни, відповідно до яких приймання електронних документів від платників податків здійснюється у робочі дні з 8 до 18 годин, що поширюється також на реєстрацію податкових накладних. При цьому у разі відсутності можливості своєчасного виконання податкового обов`язку передбачена необхідність подання платником податку відповідної заяви не пізніше 30 вересня 2022 року. Разом з тим, станом на 31 жовтня 2022 року ТОВ «Ужфарм» не подало заяву щодо відсутності можливості виконання платником податку податкового обов`язку, з огляду на що винесене за результатами проведеної перевірки податкове повідомлення-рішення вважає правомірним. При цьому звертає увагу суду на те, що скріншоти з КП «M.E.DOC» не є належними доказами своєчасності надіслання накладних на реєстрацію.

13 листопада 2023 року відповідач подав через особистий електронний кабінет в підсистемі «Електронний суд» додаткові пояснення у справі, в яких звернув увагу на те, що згідно із законодавчими нормами датою та часом надання податкової накладної в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані в квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної. При цьому відповідач долучив до матеріалів справи відповідні квитанції.

15 листопада 2023 року відповідач подав до суду додаткові пояснення у справі, в яких повідомив, що у зв`язку з від`ємним залишком реєстраційного ліміту по ПДВ в позивача станом на 30.06.2022, спірні податкові накладні були зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних 11 липня 2022 року.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі з мотивів, наведених в позовній заяві, та просив суд їх задовольнити.

Представники відповідача у засіданні суду 16 листопада 2023 року проти позову заперечили з мотивів, наведених у відзиві на позовну заяву б/н від 21.08.2023.

Розглянувши подані документи та матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, що 31 жовтня 2022 року посадовою особою Головного управління ДПС у Закарпатській області (далі ГУ ДПС у Закарпатській області) було проведено камеральну перевірку щодо своєчасності подання податкових декларацій з ПДВ Товариства з обмеженою відповідальністю «Ужфарм» (далі ТОВ «Ужфарм»), за результатами чого складено акт №5184/07-16-04-05/22102876 від 31.10.2022.

Згідно з висновками акту перевірки контролюючим органом встановлено порушення ТОВ «Ужфарм» граничних строків реєстрації податкових накладних з податку на додану вартість за періоди квітень, червень, вересень 2022 року. Так, згідно з даними системи «Архів електронної звітності» підсистеми «Єдиний реєстр податкових накладних» встановлено, що ТОВ «Ужфарм» зареєстровано 41 податкову накладну з порушенням граничних строків реєстрації, визначених п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України.

За результатами проведеної податкової перевірки, у зв`язку з виявленими порушеннями, ГУ ДПС у Закарпатській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 12.12.2022 №000/4082/07-16-04-16-04-05/22102876, яким до ТОВ «Ужфарм» застосовано штраф у сумі 161062,24 грн.

12 січня 2023 року ТОВ «Ужфарм» скерувало на адресу Державної податкової служби України скаргу на вищезазначене податкове повідомлення-рішення, за результатами розгляду якої рішенням №6375/6/99-00-06-03-01-06 від 16.03.2023 оскаржене податкове повідомлення-рішення залишене без змін, а скарга без задоволення.

Не погоджуючись з прийнятим контролюючим органом рішенням, позивач звернувся з даним адміністративним позовом до суду.

Приймаючи рішення по суті спірних правовідносин, суд виходить з наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI (далі ПК України) (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Так, питання, що стосуються порядку складання та реєстрації податкових накладних регулюються ст. 201 ПК України.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

- для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

- для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;

- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Так, п. 120-1.1. ст.120-1 ПК України визначено, що порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

-10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

-20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

-30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

-40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

-50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Спірні правовідносини виникли з приводу порушення, на думку контролюючого органу, платником податків терміну реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрів податкових накладних.

Протиправність такого рішення контролюючого органу позивач аргументує тим, що спірні податкові накладні були надіслані до Єдиного реєстру податкових накладних протягом операційного дня до 20:00 год., тобто з дотриманням ст. 201 ПК України та затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 Порядку.

В свою чергу відповідач з посиланням на норми пп. 69.18 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України стверджує, що у період воєнного стану платник податку не може зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних у святковий чи вихідний день, у тому числі, якщо такий день є граничним днем їх реєстрації та у робочі дні після 18:00 год. Тому з врахуванням обмеження операційного дня для приймання контролюючим органом електронних документів, надіслані для реєстрації ТОВ «Ужфарм» 30 червня 2022 року податкові накладні після 18 години, тобто у післяопераційний час, вважаються поданими з порушенням граничних строків.

Оцінюючи такі мотиви суб`єкта владних повноважений в контексті їх достатності для застосування до платника податків передбачених ст. ст.120-1 ПК України штрафних санкцій, суд виходить з наступного.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі Порядок) (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Операційним днем в розумінні п. 2 Порядку є частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації.

Операційний день триває в робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо граничні строки реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем (п. 3 Порядку).

Відповідно до п. 11 Порядку, після накладення кваліфікованого електронного підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України «Про електронні довірчі послуги», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.

Згідно п.12 Порядку після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зазначені в цьому ж пункті.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС (п.п. 13, 14 Порядку).

Тобто нормами чинного законодавства передбачено право платника податку надсилати податкові накладні для їх реєстрації до Єдиного реєстру податкових накладних до 20:00 год граничного строку, встановленого ст. 201 ПК України.

Будь-яких змін до законодавчих норм, що регулюють порядок реєстрації податкових накладних у зв`язку з введенням воєнного стану внесено не було.

Пп. 69.18 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, з метою захисту прав платників, збереження та захисту даних надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 8 години до 18 години.

Поряд з цим суд вважає, що хоча п. 69.18 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України і обмежує час надсилання електронних документів, однак ця норма не змінює визначення терміну «операційний день» і не встановлює нових правил реєстрації податкових накладних. У вказаному пункті визначено час, у який здійснюється приймання контролюючим органом електронних документів від платників податків, тобто графік роботи електронних сервісів податкового органу, а не встановлено обов`язок платників податків подати у вказаний період часу податкову накладну для її реєстрації. Метою зазначених змін є лише обмеження роботи електронних сервісів для захисту прав платників податків, а не обмеження строків реєстрації податкових накладних та відповідно обмеження прав платників ПДВ.

З огляду на зазначене суд вважає, що наведена норма ПК України не може застосовуватись до спірних відносин, оскільки вона безпосередньо не регулює питання реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З матеріалів справи вбачається, що спірні податкові накладні були надіслані ТОВ «Ужфарм» для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних 30 червня 2022 року (гранична дата реєстрації) у проміжок часу з 18:00 год. до 20:00 год. Вказана обставина відповідачем не заперечується. Однак такі були зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних тільки 11 липня 2022 року, тобто із затримкою 11 календарних днів.

В судовому засіданні представник відповідача підстави здійснення реєстрації таких податкових накладних тільки 11 липня 2022 року пояснив від`ємним залишком реєстраційного ліміту по ПДВ в позивача станом на 30.06.2022. При цьому причини виникнення такого від`ємного залишку обґрунтував тим, що з огляду на введенні обмеження у зв`язку з введенням воєнного стану в зазначений період виникла значна черга на проведення реєстрації податкових накладних та здійснення відповідних реєстраційних дій в порядку черговості надходження.

Однак суд вважає, що неспроможність контролюючого органу забезпечити своєчасне проведення реєстрації податкових накладних не може створювати негативні наслідки для платників податків у вигляді накладення на них штрафних санкцій.

Верховний Суд у своїй постанові від 22 листопада 2021 року у справі №160/10558/19 звернув увагу на те, що платник податків не повинен нести відповідальність за надходження на технічному рівні податкових накладних до контролюючого органу, оскільки на нього покладений лише обов`язок щодо їх надіслання до ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем.

Більше того, нормами п. 56.21 ст. 56 ПК України передбачено, що у разі коли норма цього Кодексу чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі цього Кодексу, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів, або коли норми одного і того ж нормативно-правового акта суперечать між собою та припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків.

Окрім того, суд вважає, що у зв`язку з недотриманням контролюючим органом обов`язку із надіслання платнику податку квитанції про прийняття податкових накладних або про їх неприйняття із зазначенням відповідних причин, або зупинення реєстрації податкових накладних, із врахуванням правових наслідків, передбачених п.201.10 ст.201 ПК України, відповідно до приписів якого, якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, надіслані ТОВ "Ужфарм" податкові накладні вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних (аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом у постанові від 23.01.2018 у справі № 806/832/17).

Таким чином, за результатами розгляду даної адміністративної справи судом не було встановлено допущення ТОВ «Ужфарм» порушень законодавчих норм в частині реєстрації спірних податкових накладних, а тому суд вважає, що застосовані до платника податку спірним податковим повідомленням-рішенням штрафні санкції є протиправними.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст. 241, 243, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Ужфарм» (місцезнаходження: вул. Заньковецької, буд. 77, кв. 1, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000, код ЄДРПОУ - 22102876) до Головного управління Державної податкової служби у Закарпатській області (місцезнаходження: вул. А. Волошина, 52, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000, код ЄДРПОУ - 44106694) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення - задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Закарпатській області від 12.12.2022 №000/4082/07-16-04-16-04-05/22102876.

3. Стягнути з бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Закарпатській області (місцезнаходження: вул. Волошина, буд. 52, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000, код ЄДРПОУ 44106694) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Ужфарм» (місцезнаходження: вул. Заньковецької, буд. 77, кв. 1, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000, код ЄДРПОУ - 22102876) 2684,00 грн. (Дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні 00 коп.) судових витрат.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Повний текст рішення виготовлено 27 листопада 2023 року.

СуддяР.О. Ващилін

Дата ухвалення рішення17.11.2023
Оприлюднено30.11.2023
Номер документу115241542
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення

Судовий реєстр по справі —260/6596/23

Постанова від 16.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 09.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 13.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 13.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 01.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 02.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Рішення від 17.11.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Ващилін Р.О.

Ухвала від 25.10.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Ващилін Р.О.

Ухвала від 02.10.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Ващилін Р.О.

Ухвала від 20.09.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Ващилін Р.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні