П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 240/5563/23
Головуючий суддя 1-ої інстанції - Семенюк М.М.
Суддя-доповідач - Матохнюк Д.Б.
22 листопада 2023 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Матохнюка Д.Б.
суддів: Гонтарука В. М. Білої Л.М. ,
за участю:
секретаря судового засідання: Кушнір В. В.,
представника позивача: Малика О.В.,
представників відповідачів: Шевчук І.М., Бондарчука Д.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Тентан" на рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 27 червня 2023 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Тентан" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Житомирській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В :
у березні 2023 року товариство з обмеженою відповідальністю «Тентан» (ТОВ «Тентан») звернулось в суд з адміністративним позовом до Державної податкової служби України (ДПС України), Головного управління ДПС у Житомирській області (ГУ ДПС у Житомирській області) в якому просило:
-визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області № 8177315/43807611 від 30.01.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 01.12.2022 р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 1 від 01.12.2022 р. датою її фактичного подання;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області № 8177314/43807611 від 30.01.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 01.12.2022 р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 2 від 01.12.2022 р. датою її фактичного подання;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області № 8177316/43807611 від 30.01.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 01.12.2022 р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 3 від 01.12.2022 р. датою її фактичного подання;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області № 8177317/43807611 від 30.01.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 02.12.2022 р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 4 від 02.12.2022 р. датою її фактичного подання;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області № 8177318/43807611 від 30.01.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 5 від 02.12.2022 р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 5 від 02.12.2022 р. датою її фактичного подання;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області № 8177319/43807611 від 30.01.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 6 від 02.12.2022 р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 6 від 02.12.2022 р. датою її фактичного подання;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області № 8177320/43807611 від 30.01.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 7 від 05.12.2022 р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 7 від 05.12.2022 р. датою її фактичного подання;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області № 8177322/43807611 від 30.01.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 8 від 05.12.2022 р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 8 від 05.12.2022 р. датою її фактичного подання;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області № 8177321/43807611 від 30.01.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 9 від 05.12.2022 р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 9 від 05.12.2022 р. датою її фактичного подання;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області № 8177323/43807611 від 30.01.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 10 від 06.12.2022 р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 10 від 06.12.2022 р. датою її фактичного подання;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області № 8177324/43807611 від 30.01.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 11 від 06.12.2022 р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 11 від 06.12.2022 р. датою її фактичного подання;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області № 8177325/43807611 від 30.01.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 12 від 06.12.2022 р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 12 від 06.12.2022 р. датою її фактичного подання;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області № 8177326/43807611 від 30.01.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 13 від 07.12.2022 р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 13 від 07.12.2022 р. датою її фактичного подання;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області № 8177327/43807611 від 30.01.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 14 від 07.12.2022 р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 14 від 07.12.2022 р. датою її фактичного подання;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області № 8177328/43807611 від 30.01.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 15 від 07.12.2022 р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 15 від 07.12.2022 р. датою її фактичного подання;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області № 8177329/43807611 від 30.01.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 16 від 08.12.2022 р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 16 від 08.12.2022 р. датою її фактичного подання;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області № 8177330/43807611 від 30.01.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 17 від 08,12.2022 р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 17 від 08.12.2022 р. датою її фактичного подання;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області № 8177331/43807611 від 30.01.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 18 від 08.12.2022 р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкову накладну № 18 від 08.12.2022 р. датою її фактичного подання;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області № 8177348/43807611 від 30.01.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 19 від 09.12.2022 р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 19 від 09.12.2022 р. датою її фактичного подання;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області № 8177332/43807611 від 30.01.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 20 від 09.12.2022 р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 20 від 09.12.2022 р. датою її фактичного подання;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області № 8177333/43807611 від 30.01.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 21 від 09.12.2022 р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 21 від 09.12.2022 р. датою її фактичного подання;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області № 8177346/43807611 від 30.01.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 22 від 12.12.2022 р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 22 від 12.12.2022 р. датою її фактичного подання;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області № 8177334/43807611 від 30.01.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 23 від 12.12.2022 р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 23 від 12.12.2022 р. датою її фактичного подання;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області № 8177335/43807611 від 30.01.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 24 від 12.12.2022 р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 24 від 12.12.2022 р. датою її фактичного подання;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області № 8177336/43807611 від 30.01.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 25 від 12.12.2022 р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 25 від 12.12.2022 р. датою її фактичного подання;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області № 8177337/43807611 від 30.01.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 26 від 13.12.2022 р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 26 від 13.12.2022 р. датою її фактичного подання;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області № 8177338/43807611 від 30.01.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 27 від 13.12.2022 р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 27 від 13.12.2022 р. датою її фактичного подання;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області № 8177339/43807611 від 30.01.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 28 від 13.12.2022 р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 28 від 13.12.2022 р. датою її фактичного подання;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області № 8177340/43807611 від 30.01.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 29 від 13.12.2022 р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 29 від 13.12.2022 р. датою її фактичного подання;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області № 8177341/43807611 від 30.01.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 30 від 14.12.2022 р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 30 від 14.12.2022 р. датою її фактичного подання;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області № 8177342/43807611 від 30.01.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 31 від 14.12.2022 р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 31 від 14.12.2022 р. датою її фактичного подання;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування вЄдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області № 8177343/43807611 від 30.01.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 32 від 14.12.2022 р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 32 від 14.12.2022 р. датою її фактичного подання;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області № 8177344/43807611 від 30.01.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 33 від 15.12.2022 р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 33 від 15.12.2022 р. датою її фактичного подання;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області № 8177345/43807611 від 30.01.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 34 від 15.12.2022 р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 34 від 15.12.2022 р. датою її фактичного подання.
27 червня 2023 року Житомирський окружний адміністративний суд прийняв рішення про відмову у задоволенні позовних вимог.
Не погоджуючись з судовим рішенням позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати вказане рішення та прийняти нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги.
В обґрунтування апеляційної скарги апелянт послався на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, порушення норм процесуального права, що, на його думку, призвело до неправильного вирішення спору.
У судовому засіданні представник позивача апеляційну скаргу підтримав та просив її задовольнити.
Представники відповідачів про задоволення апеляційної скарги заперечили, посилаючись на її необгрунтованість та безпідставність.
Заслухавши, суддю-доповідача, перевіривши доводи апеляційної скарги наявними в матеріалах справи письмовими доказами, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, з наступних підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, ТОВ «Тентан» були виписані 34 податкові накладні (за №№ 1-3 від 01.12.2022, №№ 4-6 від 02.12.2022, №№ 7-9 від 05.12.3022, №№ 10-12 від 06.12.2022, №№ 13-15 від 07.12.2022, №№ 16-18 від 08.12.2022, №№ 19-21 від 09.12.2022, №№ 22-25 від 12.12.2022, №№ 26-29 від 13.12.2022, №№ 30-32 від 14.12.2022, №№ 33-34 від 15.12.2022) щодо здійснення господарської операціївідповідно до договору постачання № ЛП-01-11від 01.11.2022 між ТОВ "Тентан" (постачальник) та ТОВ "Легасі Промбуд" (покупець) на загальну суму 79733038,43 грн (в т.ч. ПДВ - 13288839,74 грн) та в період з 01 по 15 грудня 2022 року подані до Єдиного реєстру податкових накладних для реєстрації.
Проте, квитанціями контролюючим органом зупинено реєстрацію податкових накладних з причин того, що згідно рішення контролюючого органу від 15.08.2022 № 32447 ТОВ "Тентан" відповідає критеріям ризиковості платника податку за пунктом 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, визначенихПостановою КМ України від 11.12.2019 № 1165. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних"; додатково повідомлено "показник "D"=1,5978%, "Р"=0".
Так, позивачем було направлено повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких було зупинено, додавши до вказаного повідомлення копії додатків.
Проте, податковим органом прийняті рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Причиною зазначено не надання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних тилових форм та галузевої специфіки, накладних; зазначена додаткова інформація: відсутні розрахункові документи на придбання та реалізацію.
Не погодившись з такими рішеннями позивач оскаржив їх до Житомирського окружного адміністративного суду.
За результатами встановлених обставин судом першої інстанції зроблено висновок щодо необґрунтованості позовних вимог.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.
Відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України (ПК України) датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Згідно із п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.
Відповідно до пп. 201.16.1. п. 201.16 ст. 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
При цьому, згідно з пп. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПК України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня, з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (пп. 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 ПК України).
Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Так, Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року №1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (Порядок №1165).
Відповідно до п. 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №1165 визначено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
Згідно з п. 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (п. 7 Порядку №1165).
Відповідно до п. 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (п. 11 Порядку №1165).
При цьому, механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до п.201.16ст.201 ПК Українизупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначенонаказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (Порядок №520).
Так, п. 2 Порядку №520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Згідно з п.п. 3, 4 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:
-договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимогЗаконів України "Про електронні документи та електронний документообіг", та «Про електронні довірчі послуги"та "Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами", затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку №520).
Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, позивачем на підтвердження інформації зазначеної у податкових накладних реєстрація яких зупинена надано до податкового органу пояснення та відповідні документи з яких встановлено наступне.
У грудні 2022 року на виконання договору № 2410 постачання товару від 24.10.2022 на суму 66113518 грн позивачем було придбано у ТОВ "Патерін" (код ЄДРПОУ 43454926) будматеріалів, які були в грудні 2022 року поставленізгідно договору постачання №ЛП-01-11від 01.11.2022 ТОВ "Легасі Промбуд" (код ЄДРПОУ 42740221) на загальну суму 79733038,43 грн ( в т.ч. ПДВ - 13288839,74 грн).
Однак, ТОВ "Патерін" (код ЄДРПОУ 43454926) станом на жовтень-грудень 2022 року не було платником податку на додану вартість.
Щодо договору № 2410 постачання товару від 24.10.2022 та договору постачання товару № ЛП-01-11від 01.11.2022, то вони за своїм змістом, крім сторін і п.8.1 щодо дати дії договору, не відрізняються один від одного, в них відсутні умови про порядок і строк розрахунків за передачу товару на суму понад 66 млн. грн протягом 60 робочих днів (п. 4.1 договору).
Проте, згідно даних інформаційної системи "Податковий блок" розрахунковий рахунок ТОВ "Патерін, зазначений в договорі № 2410 постачання товару від 24.10.2022 був відкритий 16.11.2022, тобто після укладення договору.
При цьому, розрахунки за вказаними договорами позивачем не були надані контролюючому органу.
Також, у наданих до контролюючого органу пояснень позивач зазначив про те, що товар на сум понад 66 млн грн як ним так і ТОВ "Легасі Промбуд" в період з 01.12. 2022 по 15.12.2022отримувався зі складів ТОВ "Патерін" в м. Бровари і м. Бориспіль, Київської області, однак жодних доказів про те, що товар, придбаний ним у ТОВ "Патерін" зберігався на складах вказаного товариства до моменту його отримання ТОВ "Легасі Промбуд" позивачем надано не було.
Враховуючи викладене вище, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що позивачем не було надано контролюючому органу доказів, які передбаченіп. 5 Порядку №520, а саме: первинні документи щодо придбання зберігання, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи); розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків, які б підтверджували придбання ним будматеріалів у ТОВ "Патерін" і постачання їх ТОВ "Легасі Промбуд", а тому відмова в реєстрації податкових накладних з підстав ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 Порядку №520 є правомірною.
Крім того, під час розгляду справи в суді першої інстанції позивачем окрім доказів, які подавались до податкового органу, також надано й інші докази, які не досліджувались відповідачем, а саме додаткової угоди №1 від 23.12.2022 до Договору поставки № ЛП-01-11від 01.11.202.
Однак, вказана додаткова угода не була подана до податкового органу під час реєстрації спірних податкових накладних.
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що надана позивачем в ході розгляду справи додаткова угода №1 від 23.12.2022 не може бути належними доказом, оскільки вказаний документ не було подано до податкового органу під час реєстрації спірних податкових накладних, а відтак їй не була надана оцінка податковим органом.
За таких обставин, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що на момент прийняття оскаржуваних рішень позивач подав до податкового органу первинні документи, які містили суперечності та не підтверджували інформацію, яка була зазначена у податкових накладних, відтак оскаржувані рішення прийняті відповідачем обґрунтовано та у відповідності до чинного законодавства, а тому відсутні підстави для їх скасування.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 29.06.2023 у справі №640/21884/20.
Таким чином, колегія суддів дійшла висновку, що доводи апеляційної скарги спростовуються встановленими у справі обставинами.
Колегія суддів звертає увагу, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
З огляду на викладене, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваного рішення дотримано норми матеріального і процесуального права, а тому відсутні підстави для задоволення вимог апеляційної скарги.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Тентан" залишити без задоволення, а рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 27 червня 2023 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.
Постанова суду складена в повному обсязі 28 листопада 2023 року.
Головуючий Матохнюк Д.Б. Судді Гонтарук В. М. Біла Л.М.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2023 |
Оприлюднено | 30.11.2023 |
Номер документу | 115247389 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Матохнюк Д.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні