Ухвала
від 21.11.2023 по справі 380/12541/22
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

з питань залишення позову без розгляду

21 листопада 2023 рокусправа № 380/12541/22Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючий суддя Грень Н.М.,

секретар судового засідання Сенчука Л.Ю.,

за участі:

представника позивача Пащинської А.О.,

представник відповідача Єремеєва С.О.,

представник відповідача Шаркаєвої Х.С.,

представник відповідача Каленюка Д.С.,

розглянув у судовому засіданні у м. Львові клопотання представника відповідача про залишення позовної заяви без розгляду у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Навігатор Грейн Експо до Головного управління ДПС у Миколаївській області, Головного управління ДПС у Львівській області, Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

в с т а н о в и в :

до Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариство з обмеженою відповідальністю Навігатор Грейн Експо звернулося із позовом до Головного управління ДПС у Миколаївській області, Головного управління ДПС у Львівській області, Головного управління ДПС у Волинській області, в якому з врахуванням заяви про збільшення позовних вимог (т.1 а. с. 41-45), з вимогами:

а) визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення ГУ ДПС у Миколаївській області:

- від 14 червня 2021 року №483914290703 за формою В4, яким зменшено розмір від`ємного значення суми з податку на додану вартість, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, за лютий 2021 року на суму 14 964 548,00 грн;

- від 13 вересня 2021 року №7652/1429070444086035 за формою В1, яким зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, за квітень 2021 року на суму 14964548,00 грн;

- від 30 листопада 2021 року №1052114290704 за формою В1, яким зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, задекларовану на рахунок платника у банку за серпень 2021 року, у розмірі 5 731 985,00 грн та накладено штраф в розмірі 2 865 992,50 грн,

- від 30 листопада 2021 року №1051914290704 за формою В4, яким зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість, задекларовану на рахунок платника у банку за серпень 2021 року, у розмірі 12 111 101,00 грн;

- від 08 лютого 2022 року №122714290704 (форма В1), яким зменшено бюджетне відшкодування з податку на додану вартість, за жовтень 2021, на суму 11 359 746,00 грн та накладено штраф у розмірі 5 679 873,00 грн;

- від 08 лютого 2022 року №122514290704 (форми В4), яким зменшено розмір від`ємного значення з податку на додану вартість, за жовтень 2021, на суму 16 981 993,00 грн;

б) визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення ГУ ДПС у Волинській області:

- від 18 жовтня 2022 року №0038720703 за формою В4, яким зменшено розмір від`ємного значення суми з податку на додану вартість, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, за листопад 2021 року на суму 14 757 442,00 грн;

- від 18 жовтня 2022 року №0038710703 за формою В1, яким зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, за листопад 2021 року на суму 14 449 937,00 грн та застосовано штрафні санкції на суму 7 224 968,5 грн.

- зобов`язати Головне управління ДПС у Львівській області внести до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість дані щодо узгодженої суми бюджетного відшкодування, заявленого ТОВ Навігатор грейн експо за серпень 2021 року.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 28 лютого 2023 року, залишеним без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 20 червня 2023 року у справі № 380/12541/22, позовні вимоги задоволено повністю, визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення ГУ ДПС у Миколаївській області від 14 червня 2021 року №483914290703, від 13 вересня 2021 року №7652/1429070444086035, від 30 листопада 2021 року №1052114290704, від 30 листопада 2021 року №1051914290704, від 08 лютого 2022 року №122714290704, від 08 лютого 2022 року №122514290704, визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення ГУ ДПС у Волинській області від 18 жовтня 2022 року №0038720703, від 18 жовтня 2022 року №0038710703. Також суд стягнув за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень ГУ ДПС у Миколаївській області на користь Товариства судові витрати у вигляді судового збору в сумі 27291 гривень 00 копійок.

Постановою Верховного Суду від 15.08.2023 касаційні скарги Головного управління ДПС у Волинській області, Головного управління ДПС у Миколаївській області задоволено частково. Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 28 лютого 2023 року та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 20 червня 2023 року скасовано, а справу №380/12541/22 направлено на новий судовий розгляд до Львівського окружного адміністративного суду.

Ухвалою судді від 05.09.2023 справу прийнято до провадження в порядку загального позовного провадження.

09.10.2023 відповідачем ГУ ДПС у Миколаївській області подано до суду заяву про залишення позову без розгляду. В обґрунтування заяви представник відповідача зазначив, що 09.09.2022 Товариство подало до суду позов з первинними вимогами про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 30 листопада 2021 року №1052114290704; 1051914290704 прийняті ГУ ДПС у Миколаївській області, в подальшому Товариство збільшило позовні вимоги, просило визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення рішення від 14 червня 2021 року №483914290703; від 13 вересня 2021 року №7652/1429070444086035; від 08 лютого 2022 року №122714290704; від 08 лютого 2022 року №12251429070; від 18 жовтня 2022 року №0038720703 від 18 жовтня 2022 року №0038710703.

Тобто, позивач оскаржив податкові повідомлення рішення від 30 листопадв 2021 року №1052114290704; 1051914290704; від 14 червня 2021 року №483914290703; від 13 вересня 2021 року №7652/1429070444086035; від 08 лютого 2022 року №122714290704, після спливу шести місяців з дня їх прийняття. З огляду на викладене у заяві просить залишити без розгляду позовну заяву ТОВ Навігатор Грейн Експо в частині оскарження податкових повідомлень рішень від від 30 листопадв 2021 року №1052114290704; 1051914290704; від 14 червня 2021 року №483914290703; від 13 вересня 2021 року №7652/1429070444086035; від 08 лютого 2022 року №122714290704 .

Представник позивача 21.11.2023 подав до суду заперечення на вказану заяву, у яких покликався на висновок Великої Палати Верховного Суду від 13 квітня 2023 року у справі № 320/12137/20.

Суд, розглянувши заяву та клопотання, перевіривши доводи сторін на їх обґрунтування та заперечення, дійшов таких висновків.

Згідно із частиною першою статті 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Відповідно до абзацу першого частини другої статті 122 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

З наведених норм слідує, що положення КАС України передбачає можливість установлення іншими законами спеціальних строків звернення до адміністративного суду, а також спеціального порядку обчислення таких строків. Такі спеціальні строки мають перевагу в застосуванні порівняно із загальним строком звернення до адміністративного суду, визначеним частиною другою статті 122 цього Кодексу, а також скороченими строками, визначеними частиною четвертою статті 122 КАС України.

Відносини у сфері оподаткування, права та обов`язки платників податків і зборів, компетенцію контролюючих органів, повноваження та обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі Податковий кодекс).

Статтею 56 Податкового кодексу визначено порядок оскарження рішень контролюючих органів.

Відповідно до пункту 56.1 статті 56 Податкового кодексу рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.

Пунктом 56.18 статті 56 Податкового кодексу визначено, що з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення - рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення. Рішення контролюючого органу, оскаржене в судовому порядку, не підлягає адміністративному оскарженню.

Згідно з пунктом 102.1 статті 102 Податкового кодексу, контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов`язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов`язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов`язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов`язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення - підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку. У разі подання платником датку уточнюючого розрахунку до податкової декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов`язань за такою податковою декларацією протягом 1095 днів з дня подання уточнюючого розрахунку.

Таким чином, пунктом 56.18 статті 56 Податкового кодексу встановлено спеціальний строк у податкових правовідносинах, протягом якого за загальним правилом платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення - рішення або інше рішення контролюючого органу.

Суд враховує позицію Великої Палати Верховного Суду відповідно до якої строк давності у 1095 днів, встановлений статтею 102 ПК України, поширюється, зокрема, на право контролюючого органу щодо проведення перевірки та самостійного визначення суми грошових зобов`язань (пункт 102.1); стягнення податкового боргу (пункт 102.4); право платника податків на подання заяви про повернення надміру сплачених грошових зобов`язань або про їх відшкодування (пункт 102.5); право платника податків на оскарження в суді податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу (пункт 56.18 статті 56).З огляду на наведене, суд дійшов висновку про те, що строк звернення до адміністративного суду не пропущено, тому у задоволенні заяви представника відповідача про залишення позовної заяви без розгляду належить відмовити (постанова Великої Палати Верховного Суду від 13.04.2023 у справі №320/12137/20).

Таким чином, позивач звернувся з цим адміністративним позовом до суду у межах строку звернення, передбаченого п. 56.18 ст. 56, ст.102 ПК України, а тому підстави для залишення позовної заяви без розгляду відсутні.

Ураховуючи викладене, у задоволенні клопотання відповідача про залишення позовної заяви без розгляду слід відмовити.

Керуючись ст. ст. 121, 240, 248, 250,256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

у х в а л и в :

У задоволенні клопотання представника відповідача про залишення позовної заяви без розгляду відмовити.

Ухвала суду набирає законної сили негайно після її проголошення. Заперечення проти ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.

Повний текст ухвали складено та підписано 27.11.2023.

Суддя Грень Наталія Михайлівна

Дата ухвалення рішення21.11.2023
Оприлюднено01.12.2023
Номер документу115276452
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень

Судовий реєстр по справі —380/12541/22

Рішення від 23.04.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Грень Наталія Михайлівна

Ухвала від 23.01.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Грень Наталія Михайлівна

Ухвала від 17.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 11.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 21.11.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Грень Наталія Михайлівна

Ухвала від 21.11.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Грень Наталія Михайлівна

Ухвала від 21.11.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Грень Наталія Михайлівна

Ухвала від 10.10.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Грень Наталія Михайлівна

Ухвала від 05.09.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Грень Наталія Михайлівна

Постанова від 15.08.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні