Рішення
від 30.11.2023 по справі 420/24932/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/24932/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 листопада 2023 рокум. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіПотоцької Н.В.

розглянувши за правилами загального позовного провадження (у письмовому провадженні) справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Північ Транс» до Відділу державного нагляду (контролю) у Одеській області Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправною та скасування постанови,-

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Одеського окружного адміністративного суду знаходиться справа за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Північ Транс» до Відділу державного нагляду (контролю) у Одеській області Державної служби України з безпеки на транспорті в якому позивач просить:

- визнати протиправною та скасувати Постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №ПШ020017 від 03.07.2023 року.

Позовні вимоги обґрунтовані наступним.

03.07.2023 року начальником Відділу державного нагляду (контролю) у Одеській області, що входить до складу Державної служби України з безпеки на транспорті, винесено Постанову № ПШ020017 щодо стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «ПІВНІЧ ТРАНС» (надалі - ТОВ «ПТ») адміністративно-господарського штрафу в сумі 17000,00 грн. на підставі Акту № 003457 від 19.05.2023 року.

Відповідно до Акту № 003457 від 19.05.2023 року на момент перевірки виявлені порушення відповідальність за які передбачена статтею 60 ЗУ «Про автомобільний транспорт», а саме: перевезення пасажирів за відсутності схеми маршруту.

ТОВ «ПТ» вважає, що Постанова № ПШ 020017 винесена неправомірно оскільки:

-водію ОСОБА_1 не було пред`явлено направлення на рейдову перевірку (перевірку на дорозі), що порушує приписи п. 10 Порядку № 422;

-відповідно до відповіді Уктрансбезпеки № 2888/23/23-23 від 10.07.2023р. на запит ТОВ «ПТ» вих. № 321-Т від 04.07.2023р. працівниками Укрансбезпеки не здійснювалася відео-фіксація рейдової перевірки;

-згідно пояснювальної записки ОСОБА_1 співробітникам Укртрансбезпеки було надано повний пакет документів. Інспектором було зроблено фотографії усіх документів у тому числі схеми маршруту, яка була у салоні;

-відповідно до пояснювальної записки водія ОСОБА_1 будь-яких актів в присутності водія не складалось та водія з ними не ознайомлювали.

Таким чином має місце порушення приписів п. 15, п. 20 Порядку № 1567, оскільки Акт було складено при відсутності порушення законодавства про автомобільний транспорт в частині виконання вимог ст. 39 ЗУ «Про автомобільний транспорт» та порушення п. 1 ч. 5 Розділу 2 Поряду № 590, оскільки не було здійснено відео-фіксацію рейдової перевірки та виявлення та фіксування порушень.

На підтвердження відсутності зазначених в акті № 003457 від 19.05.2023 року порушень до суду надані копія схеми маршруту № 397, паспорта автобусного маршруту регулярних перевезень №397/037 від 25.10.2019 року та фото фіксації розміщення схеми в транспортному засобі.

Процесуальні дії

Ухвалою суду від 02.10.2023 року відкрито провадження по справі в порядку спрощеного позовного провадження, без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами (в порядку ст. 262 КАС України).

06.10.2023 року до суду за вхід. №ЕП/40337/23 від представника Відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що статтею 39 Закону № 2344-ІІІ передбачено, що автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення.

Документи для регулярних пасажирських перевезень:

для автомобільного перевізника - ліцензія, договір із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування чи їх дозвіл, паспорт маршруту, документ, що засвідчує використання автобуса на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України;

для водія автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, квитково-касовий лист, схема маршруту, розклад руху, таблиця вартості проїзду (крім міських перевезень), інші документи, передбачені законодавством України;

З матеріалів справи встановлено, що підставою для застосування до позивача адміністративно-господарського штрафу стала відсутність на момент перевірки документів, передбачених ст. 39 Закону України Про автомобільний транспорт, а саме: схеми маршруту.

Щодо твердження позивача стосовно ненадання посадовою особою Укртрансбезпеки для ознайомлення направлення на рейдову перевірку, представником зазначено, що водій транспортного засобу мав можливість зазначити свої зауваження чи надати додаткові пояснення у акті проведення перевірки від 19.05.2023 № АР 003457, проте своїм правом на надання пояснень не скористався, так як і не зазначив, що йому було відмовлено у ознайомленні з направленням на рейдову перевірку тощо, у зв`язку з чим, такі твердження позивача не знаходять відповідного підтвердження.

Щодо відеофіксації рейдової перевірки.

Представником зазначено, що наказом Міністерства інфраструктури України від 09 серпня 2022 року № 590 затверджено Порядок застосування засобів фото- і відеофіксації посадовими особами Державної служби України з безпеки на транспорті, який регулює застосування, зберігання, видачу, приймання (повернення) засобів фото- і відеофіксації, доступу до фото- і відеозаписів посадовими особами Укртрансбезпеки під час здійснення їхніх повноважень, а також зберігання, видалення та використання інформації, отриманої за допомогою засобів фото- і відеофіксації.

Так, старшим державним інспектором, яким проводилась рейдова перевірка 19.05.2023, було здійснено фотофіксацію процесу перевірки, відеозапис перевірки не міг бути здійснений з технічних причин, про що старшим державним інспектором було повідомлено в письмових поясненнях керівнику територіального органу Укртрансбезпеки (додаються до відзиву на позовну заяву).

Не здійснення відеофіксації процесу перевірки жодним чином не спростовує факту вчиненого порушення, оскільки, всі порушення зафіксовані посадовою особою Укртрансбезпеки в акті проведення перевірки, крім того, старшим державним інспектором увесь процес перевірки виконувалась фотофіксація, що також передбачено Порядком № 590.

Щодо твердження позивача стосовно того, що водієм транспортного засобу під час перевірки було надано повний пакет документів посадовій особі Укртрансбезпеки, в тому числі і схему маршруту, то таке твердження не відповідає дійсності та спростовується доданими до цього відзиву на позовну заяву матеріалами перевірки, які формуються інспектором Укртрансбезпеки безпосередньо на місці проведення перевірки.

Так, в матеріалах справи наявний лише паспорт № 517/2 автобусного маршруту регулярних міських перевезень, який працює у режимі маршрутного таксі № 397 назва маршруту Визволення-мкр 5-й Зарічний (ч/з вул. Спаську). Зазначений паспорт маршруту погоджено 02.06.2016 (копія додається до відзиву на позовну заяву).

Представником зазначено, що в графі для надання пояснень до акту проведення перевірки від 19.05.2023 № АР 003457 водієм не було зазначено жодних заперечень, зокрема, не вказано, що ним надано повний пакет документів, або що йому відмовлено у залученні певних документів до матеріалів перевірки, що спростовує таке твердження позивача.

Додана позивачем до позовної заяви схема маршруту № 397 жодним чином не спростовує факту вчиненого порушення.

23.10.2023 року до суду за вхід. №36205/23 від Позивача надійшла відповідь на відзив, в якій у відповідь на аргументи Відповідача зазначено, що пояснювальна записка старшого державного інспектора датована 06.10.2023 року, що спростовує твердження Відповідача про інформування начальника Відділу та свідчить про порушення п. 12. Розділу ІІ Порядку №590.

Також представником зазначено, що водій був позбавленим можливості викласти свої заперечення в акті, оскільки з пояснень водія, після розмови з інспектором його відпустили та жодні акти при ньому не складались.

Окремо представником роз`яснено, що наявна в матеріалах перевірки копія паспорта маршруту №517/2 немає відношення до маршруту та на даний час діє паспорт №397/037.

ОБСТВИНИ СПРАВИ ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ

Відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Товариство з обмеженою відповідальністю «ПІВНІЧ ТРАНС» має ідентифікаційний код юридичної особи 05523553, а також дату та номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 21.04.2021, 1005561070002076821.

Основним видом економічної діяльності є 49.31 Пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення.

19.05.2023 посадовою особою Державної служби України з безпеки на транспорті в м. Кривий Ріг, на підставі направлення на рейдову перевірку від 12.05.2023 № 014517, здійснено перевірку транспортного засобу марки «РУТА», державний номерний знак НОМЕР_1 , водій ОСОБА_1 (посвідчення водія НОМЕР_2 від 21.08.2014 року).

Власником зазначеного транспортного засобу є Товариства з обмеженою відповідальністю «Північ Транс», що підтверджується тимчасовим реєстраційним талоном серія НОМЕР_3 .

За результатом перевірки встановлено та зазначено у акті, що на вказаному транспортному засобі «РУТА», державний номерний знак НОМЕР_1 здійснювалось перевезення пасажирів на маршруті №397 з порушенням законодавства про автомобільний транспорт, відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини першої статті 60 Закону (перевезення пасажирів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених статтею 39 Закону України «Про автомобільний транспорт»), а саме: за відсутності схеми маршруту.

За результатом виявлених порушень складено Акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень вантажів автомобільним транспортом №АР003457.

На підставі Акту проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень вантажів автомобільним транспортом №АР003457 від 19.05.2023 в.о. начальника відділу державного нагляду (контролю) у Одеській області винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №ПШ020017 від 03.07.2023, якою до ТОВ «Північ Транс» застосовано адміністративно-господарський штраф у розмірі 17000 грн.

03.07.2023 року водієм ОСОБА_1 на ім`я директора ТОВ «Північ Транс» надані письмові пояснення, в яких, зокрема, зазначено:

«Я, ОСОБА_1 19.05.2023 приїхав до кінцевої маршруту Зарічний. До мене підійшов співробітник Укртрансбезпеки та попросив надати усі відповідні документи. Я, ОСОБА_1 надав усі належні документи (схема та розклад руху були в наявності та належним чином завірені). Перевіряючий сфотографував усі документи, при мені акт не складав, дозволив продовжити роботу та поїхав.»

05.10.2023 року старшим державним інспектором Федечко Б.Я. надана пояснювальна записка, в якій зазначено, що відео фіксація перевірки не здійснювалася з технічних причин.

РЕЛЕВАНТНІ ДЖЕРЕЛА ПРАВА

Частиною другою статті 19 Конституції України визначено обов`язок органів держаної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Постановою Кабінету Міністрів України № 103 від 11.02.2015р. затверджено Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті (далі Укртрансбезпека).

Відповідно до п. 1 вказаного Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №103 від 11.02.2015 (далі - Положення №103), Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті.

Згідно з п. 8 Положення №103, Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затверджений постановою Кабінету Міністрів України №1567 від 08.11.2006 (далі - Порядок №1567), визначає процедуру здійснення державного контролю за додержанням суб`єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту (далі - суб`єкти господарювання), вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, норм міжнародних договорів про міжнародне автомобільне сполучення, виконанням умов перевезень, визначених дозволом на перевезення на міжобласних автобусних маршрутах, вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, дотриманням габаритно-вагових параметрів, наявністю дозвільних документів на виконання перевезень та відповідністю виду перевезень, відповідних ліцензій, внесенням перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами.

Згідно з пунктами 3, 4 Порядку № 1567, органами державного контролю на автомобільному транспорті (далі - органи державного контролю) є Укртрансбезпека, її територіальні органи.

Згідно з п. 8 Положення №103 Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Державний контроль на автомобільному транспорті (далі - державний контроль) здійснюється посадовими особами органу державного контролю (далі - посадові особи) у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на перевірку, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку, шляхом проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі).

Рейдові перевірки можуть проводитися із залученням посадових осіб відповідного підрозділу Національної поліції, Укравтодору, органу місцевого самоврядування та/або місцевої держадміністрації, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Укртрансбезпеки, та власників (балансоутримувачів) пунктів габаритно-вагового контролю (за погодженням з їх керівниками).

Згідно з п. п. 14,15 Порядку № 1567, рейдова перевірка транспортних засобів проводиться в будь-який час на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянках таксі і транспортних засобів, місцях навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, місцях здійснення габаритно-вагового контролю, під час виїзду з підприємств та місць стоянки, на інших об`єктах, що використовуються суб`єктами господарювання для забезпечення діяльності автомобільного транспорту.

Під час проведення рейдової перевірки перевіряється виключно: наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом; додержання вимог статей 53, 56, 57 і 59 Закону; додержання водієм вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР) (далі - Європейська угода); відповідність зовнішнього і внутрішнього спорядження (екіпірування) транспортного засобу встановленим вимогам; оснащення таксі справним таксометром; відповідність кількості пасажирів, що перевозяться, відомостям, зазначеним у реєстраційних документах, або нормам, передбаченим технічною характеристикою транспортного засобу; додержання водієм автобуса затвердженого розкладу та маршруту руху; наявність у всіх пасажирів квитків на проїзд та квитанцій на перевезення багажу, а у разі пільгового проїзду - відповідного посвідчення; додержання водієм режиму праці та відпочинку, а також вимоги щодо наявності в автобусі двох водіїв у разі перевезення пасажирів на відстань 500 і більше кілометрів або перевезення організованих груп дітей за маршрутом, який виходить за межі населеного пункту та має протяжність понад 250 кілометрів; виконання водієм інших вимог Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту та Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, інших нормативно-правових актів.

Приписами п. п. 20, 21 Порядку № 1567 передбачено, що виявлені під час перевірки порушення вимог законодавства та норм і стандартів щодо організації перевезень автомобільним транспортом зазначаються в акті з посиланням на порушену норму.

У разі виявлення в ході перевірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовими особами, що провели перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3.

Статтею 1 Закону України «Про автомобільний транспорт» встановлено, що автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.

Статтею 33 Закону України «Про автомобільний транспорт» визначено, що автомобільним перевізником, що здійснює перевезення вантажів на договірних умовах, є суб`єкт господарювання, який відповідно до законодавства надає послугу згідно з договором про перевезення вантажу транспортним засобом, що використовується на законних підставах.

Положеннями ст.34 Закону України «Про автомобільний транспорт» передбачені вимоги до автомобільного перевізника, зокрема, автомобільний перевізник повинен:

виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів;

утримувати транспортні засоби в належному технічному і санітарному стані та забезпечувати їх зберігання відповідно до вимог статті 21 цього Закону;

забезпечувати контроль технічного і санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут;

забезпечувати проведення медичного контролю стану здоров`я водіїв;

організувати проведення періодичного навчання водіїв методам надання домедичної допомоги потерпілим від дорожньо-транспортних пригод;

забезпечувати умови праці та відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства;

забезпечувати проведення стажування та інструктажу водіїв у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту;

забезпечувати безпеку дорожнього руху;

забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів.

Відповідно до ст.39 Закону України «Про автомобільний транспорт» автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення.

Документи для регулярних пасажирських перевезень:

для автомобільного перевізника - ліцензія, договір із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування чи їх дозвіл, паспорт маршруту, документ, що засвідчує використання автобуса на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України;

для водія автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, квитково-касовий лист, схема маршруту, розклад руху, таблиця вартості проїзду (крім міських перевезень), інші документи, передбачені законодавством України;

для пасажира - квиток на проїзд в автобусі та на перевезення багажу (для пільгового проїзду - посвідчення особи встановленого зразка чи довідка, на підставі якої надається пільга), а в разі запровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду - електронний квиток та документи для пільгового проїзду.

Абзацом 3 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» встановлено відповідальність автомобільних перевізників за порушення законодавства про автомобільний транспорт у вигляді адміністративно-господарського штрафу у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф.

Відповідно до абз.3 ч.1 ст.60 Закону України «Про автомобільний транспорт» за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за перевезення пасажирів та вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених статтями 39 і 48 цього Закону, - штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Наказом Міністерства транспорту та зв`язку України 07.05.2010 року № 278, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17 червня 2010 року за № 408/17703, затверджений «Порядок розроблення та затвердження паспорта автобусного маршруту» (далі - Порядок № 278).

Згідно з пунктом 1.3 Порядку 278 автомобільний перевізник повинен забезпечити: водія автобуса, що здійснює перевезення пасажирів за маршрутом регулярних перевезень, таблицею вартості проїзду (крім міських перевезень), схемою маршруту та копією затвердженого організатором перевезень розкладу руху.

Відповідно до п.1.4. Порядку №278 схема маршруту та розклад руху регулярних перевезень або відповідний примірник паспорта регулярних спеціальних перевезень пред`являються водієм автобуса під час здійснення перевезень пасажирів та перевізником за його місцезнаходженням для перевірки представникам Державної служби України з безпеки на транспорті під час здійснення ними державного контролю та представникам Державної автомобільної інспекції МВС України (далі - Державтоінспекція).

Матеріалами справи підтверджено, що позивач разом з позовною заявою подав до суду схему маршруту №397 по місту Кривий Ріг, паспорт автобусного маршруту регулярних перевезень №397/037 від 25.10.2019 року та фото фіксацію розміщення схеми в транспортному засобі.

Таким чином, суд доходить висновку, що позивачем доведено наявність документів, відсутність яких була зафіксована в акті перевірки.

Суду не надано докази того, що відповідачем забезпечена участь представника позивача при розгляді справи про застосування адміністративно-господарського штрафу та можливість висловлення своїх заперечень та надання необхідних документів.

У свою чергу суд враховує, що згідно з пояснювальної записки водія транспортного засобу ОСОБА_1 співробітникам Укртрансбезпеки під час перевірки було надано всі необхідні документи, після чого всі наявні документи було сфотографовано та водій продовжив рух за маршрутом, оскільки відповідачем докази на спростування цих доводів, не надано.

Разом з тим, суд не може прийняти доводи Відповідача про те, що відсутність відео фіксації перевірки спростовує вчинення Позивачем порушення встановлені в акті з огляду на таке.

Наказом Міністерства інфраструктури України від 14 вересня 2022 року затверджено Порядок застосування засобів фото- і відеофіксації посадовими особами Державної служби України з безпеки на транспорті

Відповідно до Розділу II Порядку «Умови застосування, зберігання, видачі, приймання (повернення) портативних відеореєстраторів, накопичувачів» встановлено:

Посадова особа Укртрансбезпеки забезпечується портативним відеореєстратором та накопичувачем (у разі потреби), який особисто отримує у відповідальної особи.

Для належного функціонування портативного відеореєстратора посадова особа Укртрансбезпеки після його отримання зобов`язана самостійно оглянути та перевірити на наявність пошкодження або технічної несправності.

Під час вмикання портативного відеореєстратора посадовій особі Укртрансбезпеки необхідно переконатися в точності встановлених на пристрої дати та часу для фото- і відеофіксації в реальному часі.

Портативний відеореєстратор вмикається посадовою особою Укртрансбезпеки та повинен перебувати в режимі відеозйомки з аудіо супроводженням під час здійснення відповідних заходів, визначених пунктом 3 розділу I цього Порядку, крім випадків, пов`язаних з виникненням у посадової особи Укртрансбезпеки приватного становища (відвідування вбиральні, кімнати відпочинку, перерви для приймання їжі тощо).

Посадова особа Укртрансбезпеки зобов`язана вмикати портативний відеореєстратор під час:

1) рейдових перевірок (перевірок на дорозі): зупинення транспортного засобу, процесів виявлення та фіксування порушень, спілкування з фізичними особами;

2) планових, позапланових перевірок: під час спілкування з суб`єктами господарювання, визначеними Законами України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції", "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", "Про ліцензування видів господарської діяльності", та їхніми представниками; процесу вручення посвідчення (направлення); виявлення недоліків у процесі перевірки (на усну вимогу не надано запитуваної інформації); процесу вручення акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) та ознайомлення з ним; процесу вручення припису/розпорядження; процесу вручення протоколу про адміністративне правопорушення.

Посадовим особам Укртрансбезпеки забороняється:

1) самовільне видалення відеозаписів з портативного відеореєстратора, накопичувача;

2) самовільна заміна портативного відеореєстратора, накопичувача;

3) примусове вимкнення/відключення відеокамери портативного відеореєстратора під час здійснення повноважень, у тому числі на вимогу сторонніх осіб;

4) копіювання, передавання інформації з відповідного портативного відеореєстратора, накопичувача стороннім особам;

5) самовільна зміна налаштування портативного відеореєстратора.

Під час здійснення повноважень посадова особа Укртрансбезпеки забезпечує зберігання та належні умови експлуатації виданого їй портативного відеореєстратора, накопичувача.

Застосування портативного відеореєстратора посадовими особами Укртрансбезпеки здійснюється відповідно до його цільового призначення виключно у випадках, передбачених цим Порядком.

У разі пошкодження, втрати портативного відеореєстратора, накопичувача посадова особа Укртрансбезпеки відповідає відповідно до законодавства України.

Після завершення здійснення відповідних заходів, визначених пунктом 3 розділу I цього Порядку, посадова особа Укртрансбезпеки передає портативний відеореєстратор, накопичувач відповідальній особі, яка проводить його огляд та перевіряє на наявність пошкоджень або технічної несправності, та за їх відсутності приймає під підпис у Журналі обліку.

Про виявлення пошкоджень, несправностей або втрату портативного відеореєстратора, накопичувача посадова особа Укртрансбезпеки, яка його використовувала, зобов`язана негайно, але не пізніше однієї години з моменту виявлення таких пошкоджень, несправностей або втрати, повідомити відповідальну особу.

Про виявлення пошкоджень, несправностей або втрату портативного відеореєстратора, накопичувача відповідальна особа зазначає у Журналі обліку.

Про розрядження портативного відеореєстратора посадова особа Укртрансбезпеки зобов`язана повідомити безпосереднього керівника.

У разі виявлення пошкоджень, несправностей, втрати та розрядження портативного відеореєстратора посадова особа Укртрансбезпеки продовжує здійснення заходів, визначених пунктом 3 розділу I цього Порядку, з використанням інших технічних засобів, які мають функції фото- і відеозапису.

Отже наявні в матеріалах справи доказах та недотримання інспектором вимог щодо ведення відео фіксації протягом всього часу проведення перевірки можуть трактувати суперечливі обставини лише на користь позивача.

З огляду на те, що під час розгляду справи відповідач не надав до суду належних та допустимих доказів на підтвердження відсутності у позивача під час перевірки 19.05.2023 року документів згідно вимог ст.39 Закону України «Про автомобільний транспорт», на думку суду, за наявності вказаних обставин у відповідача були відсутні підстави для прийняття спірної постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу.

Враховуючи вищевикладене, оскаржувана постанова є протиправною та підлягає скасуванню, а позовні вимоги позивача - задоволенню.

Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують.

Згідно пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.

Згідно зі ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Згідно положень ст. 75 КАС України, достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. При цьому в силу положень ст. 76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Відповідно до ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Згідно ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При розподілі судових витрат суд враховує, що позивачем сплачено судовий збір у загальному розмірі 2684,00 грн.

Таким чином, відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, з Відділу державного нагляду (контролю) у Одеській області Державної служби України з безпеки на транспорті за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Північ Транс» слід стягнути судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2684,00 грн.

Керуючись ст. ст. 2-9, 12, 139, 242, 246, 250, 251, 255, 262, 293-297 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Північ Транс» до Відділу державного нагляду (контролю) у Одеській області Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправною та скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу задовольнити повністю.

Визнати протиправною та скасувати Постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №ПШ020017 від 03.07.2023 року.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Відділу державного нагляду (контролю) у Одеській області Державної служби України з безпеки на транспорті на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Північ Транс» судові витрати за сплату судового збору у розмірі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні) грн. 00 коп. сплачені відповідно до платіжної інструкції №STR52509 від 28.09.2023 року.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені ст. ст. 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ПІВНІЧ ТРАНС» (адреса: 65025, Одеська область, м. Одеса, 21 км. Старокиївської дороги, код ЄДРПОУ 05523553)

Відділ державного нагляду (контролю) у Одеській області Державної служби України з безпеки на транспорті (адреса: 65014, м. Одеса, вул. Успенська, буд. 4, Код ЄДРПОУ: 39816845, тел. (048) 737-8792, ел. пошта: odesa@dsbt.gov.ua)

Головуючий суддяПотоцька Н.В.

Дата ухвалення рішення30.11.2023
Оприлюднено04.12.2023
Номер документу115312117
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправною та скасування постанови

Судовий реєстр по справі —420/24932/23

Ухвала від 20.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білак М.В.

Постанова від 13.02.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 19.12.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 19.12.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Рішення від 30.11.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н.В.

Ухвала від 02.10.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н.В.

Ухвала від 22.09.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні