РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
щодо поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа
до виконання
30 листопада 2023 року Р і в н е№460/24448/22Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді С.А. Борискін, розглянувши заяву в справі за адміністративним позовом
Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області
до Сільськогосподарського приватного підприємства "Абердин"
про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання
В С Т А Н О В И В:
У провадженні суду перебувала вправа за позовом Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області до Сільськогосподарського приватного підприємства "Абердин" про стягнення витрат на виплату та доставку пенсій.
Рішенням суду від 09.11.2022, що набрало законної сили 10.12.2022, позов задоволено повністю.
02.02.2023 судом видано виконавчий лист у справі №460/24448/22 про стягнення з Сільськогосподарського приватного підприємства "Абердин" на користь Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, за період січень-червень 2022 року в сумі 91514,07 грн.
Строк пред`явлення виконавчого листа до виконання: протягом трьох місяців з наступного дня після набрання рішенням законної сили.
Згідно з довідкою про видачу виконавчого листа фактично такий отримано позивачем 14.11.2023.
24.11.2023 представником позивача подано заяву про поновлення строку на пред`явлення виконавчого листа до виконання, обґрунтовану тим, що виконавчий лист у справі №460/24448/22 видано з пропуском строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання.
Відповідно до ч.3 ст. 376 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд розглядає заяву про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Враховуючи запровадження та дію воєнного стану в Україні, суд вважає за необхідне розглянути подану заяву в порядку письмового провадження.
Згідно з ст.129-1 Конституції України судові рішення є обов`язковими до виконання на всій території України.
Відповідно до приписів ч.1, 2 ст.14 КАС України судове рішення, яким закінчується розгляд справи в адміністративному суді, ухвалюється іменем України. Судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.
Згідно з ч.1 ст.370 КАС України судове рішення, що набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.
Частиною 1 статті 12 Закону України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016 №1404-VIII (далі Закон України №1404-VIII) передбачено, що виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.
Частиною 1 статті 373 КАС України встановлено, що виконання судового рішення здійснюється на підставі виконавчого листа, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції. Виконавчі листи викладаються в електронній формі з використанням Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи шляхом заповнення відповідних форм процесуальних документів, передбачених Положенням про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему, і підписуються електронним цифровим підписом судді (в разі колегіального розгляду - електронними цифровими підписами всіх суддів, які входять до складу колегії).
Відповідно до п.18.1 розділу VIІ "Перехідні положення" КАС України до дня початку функціонування Єдиного державного реєстру виконавчих документів: оформлення і видача виконавчих документів здійснюється в паперовій формі судом, який ухвалив відповідне рішення, за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Оформлення і видача судових рішень, якими вносяться зміни до виконавчих документів (у тому числі поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого документа до виконання; заміну сторони виконавчого провадження), здійснюються у паперовій формі судом, який розглядав справу як суд першої інстанції, за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу (п.18.2 розділу VIІ "Перехідні положення" КАС України).
Відповідно до ч.6 ст.12 Закону України № 1404-VIII стягувач, який пропустив строк пред`явлення виконавчого документа до виконання, має право звернутися із заявою про поновлення такого строку до суду, який видав виконавчий документ, або до суду за місцем виконання.
Відповідно до ч.1, 2 ст.376 КАС України стягувачам, які пропустили строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено.
Заява про поновлення пропущеного строку подається до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції.
Конституційним Судом України у рішенні від 13.12.2012 №18-рп/2012 зазначено, що виконання судового рішення є невід`ємною складовою права кожного на судовий захист і охоплює, зокрема, визначений у законі комплекс дій, спрямованих на захист і поновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави. В рішенні від 26.06.2013 №5-рп/2013 Конституційний Суд України наголосив, що право на судовий захист є конституційною гарантією прав і свобод людини і громадянина, а обов`язкове виконання судових рішень - складовою права на справедливий судовий захист.
Як встановлено судом, виконавчий лист у даній справі видано з пропуском строку для його пред`явлення до виконання, що призводить до невиконання такого виконавчого листа.
За таких обставин, враховуючи, що строк пред`явлення виконавчого листа до виконання завершився, у зв`язку з чим заявник (стягувач) позбавлений можливості пред`явити виконавчий документ до виконання та з метою забезпечення виконання остаточного рішення суду, суд дійшов висновку, що наведені заявником причини пропуску строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання у цій справі є поважними, у зв`язку з чим пропущений стягувачем строк для пред`явлення до виконання зазначеного виконавчого листа належить поновленню відповідно до вимог ч.1 ст.376 КАС України.
Керуючись ст. 14, 248, 256, 376 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
Заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області про поновлення строку пред`явлення виконавчого листа до виконання - задовольнити.
Поновити Головному управлінню Пенсійного фонду України в Рівненській області пропущений строк для пред`явлення до виконання виконавчого листа, виданого Рівненським окружним адміністративним судом 02.02.2023 у справі №460/24448/22, - на три місяці з дати набрання ухвалою суду законної сили.
Ухвала набирає законної сили негайно після її підписання.
Ухвала може бути оскаржена. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повний текст ухвали складений 30 листопада 2023 року
Суддя С.А. Борискін
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.11.2023 |
Оприлюднено | 04.12.2023 |
Номер документу | 115312603 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
С.А. Борискін
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні