Ухвала
від 30.11.2023 по справі 922/631/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під`їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


УХВАЛА

"30" листопада 2023 р.м. ХарківСправа № 922/631/23

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Лавренюк Т.А.

при секретарі судового засідання Сіліній М.Г.

розглянувши заяву ГУ ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України з кредиторськими вимогами до боржника у справі

за заявоюТовариства з обмеженою відповідальністю "Модера Оіл" (14000, м. Чернігів, вул. М. Коцюбинського, 49-А, кімн.208, код ЄДРПОУ 43239375) про визнання банкрутом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сенчурі Трейд Оіл" (61001, м. Харків, пр-т Героїв Харкова, 99, код ЄДРПОУ 39492557) за участю учасників справи:

ліквідатора - Скляр М.І.

кредитора (ГУ ДПС у Харківській області) - Зонов С.О.

ВСТАНОВИВ:

Постановою Господарськогосуду Харківської областівід 28.09.2023 Товариство з обмеженою відповідальністю "Сенчурі Трейд Оіл" визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором арбітражного керуючого Скляр М.І.

29.09.2023 здійснено офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

23.10.2023 до суду від ГУ ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України, надійшла заява з кредиторськими вимогами до боржника, в якій заявник просить суд розглянути заяву, визнати кредиторські вимоги ГУ ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України до Товариства з обмеженою відповідальністю "Сенчурі Трейд Оіл" на загальну суму 8 869,58грн, а також сплачений судовий збір за подання заяви з грошовими вимогами в розмірі 5368,00грн.

Ухвалою суду від 24.10.2023 заяву Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України, з кредиторськими вимогами до боржника прийнято дорозгляду в судовому засіданні на 09.11.2023. Зобов`язано ліквідатора до дати проведення судового засідання: розглянути заяву Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України, з кредиторськими вимогами до боржника, письмово повідомити про результати розгляду заявника та суд, надати суду докази повідомлення заявника про результати розгляду заяви.

07.11.2023 до суду від ліквідатора надійшло повідомлення про результати розгляду заяви Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України, з кредиторськими вимогами до боржника, яким ліквідатором прийнято рішення про відхилення заявлених грошових вимог, на загальну суму 8 869,58грн, з посиланням на те, що заявником не надано доказів виникнення заборгованості, пропущено строк пред`явлення вимоги по сплаті пені за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску, стягнення штрафу за несвоєчасну ЄСВ заявлено з пропуском строку існування податкового зобов`язання.

09.11.2023 судове засідання з розгляду заяви Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України, з кредиторськими вимогами до боржника відкладено на 30.11.2023 з метою надання можливості заявнику надати додаткові письмові пояснення в обгрунтування своїх вимог, про що судом постановлено протокольну ухвалу.

17.11.2023 на електронну адресу суду від Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України, надійшли додаткові письмові пояснення, в яких останній зазначив про те, що рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску № 0055941702 від 10.12.2015 зберігалось в архіві Київської ДПІ, а податкове повідомлення-рішення № 0009451816 від 02.02.2021 та рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску № 0006905706 від 16.01.2020 зберігалися в особовій справі боржника у відповідних структурних підрозділів контролюючого органу. Наразі у ГУ ДПС відсутній доступ до будівлі за адресою: вул. Чернишевська, буд. 41 м. Харків (зокрема, приміщень Київської ДПІ), у зв`язку із значними пошкодженнями будівлі внаслідок ракетного обстрілу Російської Федерації (будівля частково зруйнована, а інші приміщення, що залишися, є аварійними через обвал стін, стелі та підлоги).

Щодо застосування строків давності до сум заборгованості з податку на додану вартість ГУ ДПС зазначило, що сума податкового боргу з податку на додану вартість (14010100) у сумі 408,00грн (штрафна санкція) виникла на підставі податкового повідомлення-рішення № 0009451816 від 02.02.2021, у зв`язку з чим строк в давності в 1095 календарних днів, відповідно до ст.102 Податкового кодексу України, встановлений до 02.02.2024, а тому строк давності не є пропущеним.

Щодо стосується застосування строків давності до сум заборгованості з єдиного соціального внеску ГУ ДПС посилається на те, що заборгованість зі сплати єдиного внеску не є податковим боргом, а тому приписи Податкового кодексу України на розповсюджуються на порядок формування вимог по ЄСВ. Відповідно до п.16 ст. 25 Закону № 2464-VI 16 строки давності щодо нарахування, застосування та стягнення сум недоїмки, штрафів та нарахованої пені не застосовується. Водночас, згідно положень Закону України № 2464-VI будь-які присічні строки давності для нарахування та стягнення єдиного соціального внеску не встановлені.

23.11.2023 від ліквідатора на електронну адресу суду надійшло повідомлення про результати розгляду заяви кредитора, в якому останній, з урахуванням поданих ГУ ДПС додаткових пояснень, визнав його кредиторські вимоги в повному обсязі на загальну суму 8 869,58грн та 5 368,00грн судового збору.

Представник ГУ ДПС в судовому засіданні 30.11.2023 заявку з кредиторськими вимогами підтримує в повному обсязі, просить суд її задовольнити.

Ліквідатор в судовому засіданні кредиторські вимоги ГУ ДПС до боржника визнає в повному обсязі.

Інші учасники у справі про банкрутство в судове засідання не з`явилися, про дату, час та місце розгляду заяви були повідомлені відповідно до вимог чинного законодавства.

Від ініціюючого кредитора на електронну адресу суду надійшло клопотання про розгляд заяви за відсутності його представника.

Розглянувши заяву Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України, з кредиторськими вимогами до боржника, дослідивши матеріали справи та заслухавши пояснення присутніх в судовому засіданні учасників справи, суд встановив наступне.

Ухвалою суду від 06.04.2023відкрито провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Сенчурі Трейд Оіл"; введено процедуру розпорядження майном боржника; призначено розпорядником майна боржника арбітражну керуючу Скляр Марину Ігорівну.

На офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України 07.04.2023 оприлюднено повідомлення про відкриття провадження у справі про банкрутство.

Постановою Господарського суду Харківської області від 28.09.2023 Товариство з обмеженою відповідальністю "Сенчурі Трейд Оіл" визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором арбітражного керуючого Скляр М.І.

29.09.2023 здійснено офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

23.10.2023 до суду від ГУ ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України, надійшла заява з кредиторськими вимогами до боржника, в якій заявник просить суд визнати його кредиторські вимоги до Товариства з обмеженою відповідальністю "Сенчурі Трейд Оіл" на загальну суму 8869,58грн, а також сплачений судовий збір за подання заяви з грошовими вимогами в розмірі 5368,00грн.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Сенчурі трейд ойл" перебуває на податковому обліку в ГУ ДПС у Харківській області та на даний час має заборгованість перед бюджетом в сумі 8 869,58грн, яка складається з:

1. Єдиного соціального внеску (71010000) у сумі 8 461,58грн (штрафні санкції - 6652,18грн, пеня - 1 809,40грн), заборгованість з якого виникла на підставі:

- рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску № 0055941702 від 10.12.2015 на суму 6652,18грн (штрафні санкції);

- рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску № 0006905706 від 16.01.2020 на суму 1809,40грн (пеня);

2. Податку на додану вартість (14010100) у сумі 408,00грн (штрафна санкція), заборгованість з якого виникла на підставі податкового повідомлення-рішення № 0009451816 від 02.02.2021.

Надаючи правову кваліфікацію відносинам у справі, суд зазначає наступне.

Згідно з ч.1 ст.2 Кодексу України з процедур банкрутства провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України. Застосування положень Господарського процесуального кодексу України та інших законодавчих актів України здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Розгляд та визнання грошових вимог податкових органів у процедурах банкрутства здійснюється судами з врахуванням особливостей виникнення (припинення) податкових зобов`язань боржника згідно з вимогами Податкового кодексу України, які є спеціальними нормами права, що регулюють ці питання, якщо такі зобов`язання виникають до моменту порушення справи про банкрутство.

Положеннями пункту 1.1 статті 1 Податкового кодексу України визначено, що Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Статтею 41 Податкового кодексу України органи державної фіскальної служби віднесено до переліку контролюючих органів, що здійснюють від імені держави функції контролю за своєчасністю і правильністю сплати суб`єктами господарювання податків і зборів, зокрема, шляхом проведення документальних невиїзних перевірок платників податків відповідно до статті 78 Податкового кодексу України.

Пунктом 102.1 статті 102 Податкового кодексу України надано право контролюючому органу, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, самостійно визначити суму грошових зобов`язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов`язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов`язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов`язання, а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.

У пункті 102.4 статті 102 Податкового кодексу України визначено, що у разі якщо грошове зобов`язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв`язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов`язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.

Системний аналіз зазначених норм дозволяє зробити висновок про те, що статтею 102 Податкового кодексу України встановлено універсальний граничний строк давності для стягнення контролюючим органом податкового боргу, нарахованого платнику податків за результатами податкової перевірки, який становить 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Цей строк є спеціальним строком давності для звернення податкового органу до платника податків з вимогою про погашення податкового боргу та застосовується імперативно (в силу закону). Списання безнадійного податкового боргу, яким є податковий борг платника податків, щодо якого минув строк давності у 1095 днів, здійснюється контролюючим органом самостійно на підставі даних автоматизованої інформаційної системи станом на день виникнення безнадійного податкового боргу.

У разі спливу 1095-денного строку з дня виникнення податкового боргу, такий борг визнається безнадійним та підлягає списанню, у тому числі пеня та штрафні санкції, нараховані на такий борг, а відтак з того часу в контролюючого органу відсутнє право вживати будь-які заходи щодо стягнення такої суми боргу.

Суд зауважує на тому, що заявлена Головним управлінням ДПС у Харківській області заборгованість Товариства з обмеженою відповідальністю "Сенчурі трейд ойл" підтверджена належними та допустимими доказами, сума податкового боргу з податку на додану вартість (14010100) у сумі 408,00грн (штрафна санкція) виникла на підставі податкового повідомлення-рішення № 0009451816 від 02.02.2021, у зв`язку з чим, враховуючи дату винесення даного податкового повідомлення-рішення, на момент подання заяви з кредиторськими вимогами строк, встановлений статтею 102 Податкового кодексу України, не сплинув.

Разом із тим заявлена Головним управлінням ДПС у Харківській області заборгованість виникла до відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Сенчурі трейд ойл".

Відповідно до ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника; поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство.

Таким чином, заявлені Головним управлінням ДПС у Харківській області вимоги є конкурсними.

Згідно з абз. абз. 1, 3 ч. 1 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства конкурсні кредитори за вимогами, що виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов`язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство. Відлік строку на заявлення грошових вимог кредиторів до боржника починається з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.

Як зазначено вище, офіційне оприлюднення повідомлення про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Сенчурі трейд ойл" було здійснено 07.04.2023, водночас, заява Головного управління ДПС у Харківській області з кредиторськими вимогами до боржника надійшла до суду лише 23.10.2023, тобто, після закінчення строку, встановленого для її подання.

Згідно з абз. абз. 1-3 ч. 4ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства для кредиторів, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, усі дії, вчинені у судовому процесі, є обов`язковими так само, як вони є обов`язковими для кредиторів, вимоги яких були заявлені протягом встановленого строку. Вимоги кредиторів, заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, задовольняються в порядку черговості, встановленої цим Кодексом. Кредитори, вимоги яких заявлені після завершення строку, визначеного частиною першою цієї статті, є конкурсними, однак не мають права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає за необхідне заяву Головного управління ДПС у Харківській області з кредиторськими вимогами до боржника задовольнити; визнати грошові вимоги Головного управління ДПС у Харківській області до боржника в розмірі 8 869,58грн, які є конкурсними без права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів.

Керуючись ст. ст.45,58-67 Кодексу України з процедур банкрутства, ст.ст. 232-235 ГПК України, -

УХВАЛИВ:

Задовольнити заяву Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України, з грошовими вимогами до боржника.

Визнати грошові вимоги Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України до боржника на загальну суму 8 869,58грн штрафних санкцій, які є конкурсними без права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів, та 5368,00грн судового збору за подання заяви із грошовими вимогами до боржника.

Ухвалу направити боржнику, розпоряднику майна, ГУ ДПС у Харківській області.

Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття.

Ухвала може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги в строки, передбачені ст. 256 ГПК України

Повний текст ухвали складено 01.12.2023.

Суддя Лавренюк Т.А.

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення30.11.2023
Оприлюднено04.12.2023
Номер документу115330153
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи

Судовий реєстр по справі —922/631/23

Ухвала від 08.02.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лавренюк Т.А.

Ухвала від 28.12.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лавренюк Т.А.

Ухвала від 30.11.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лавренюк Т.А.

Ухвала від 09.11.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лавренюк Т.А.

Ухвала від 24.10.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лавренюк Т.А.

Постанова від 28.09.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лавренюк Т.А.

Ухвала від 28.09.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лавренюк Т.А.

Ухвала від 17.08.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лавренюк Т.А.

Ухвала від 08.06.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лавренюк Т.А.

Ухвала від 17.05.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лавренюк Т.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні