Рішення
від 21.11.2023 по справі 918/596/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Набережна, 26-А, м. Рівне, 33013, тел. (0362) 62 03 12, код ЄДРПОУ: 03500111,

e-mail: inbox@rv.arbitr.gov.ua, вебсайт: https://rv.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"21" листопада 2023 р. м. Рівне Справа № 918/596/23

Господарський суд Рівненської області у складі судді Горплюка А.М., розглянувши матеріали справи

за первісним позовом Акціонерного товариства "Оператор газорозподільної системи "Рівнегаз"

до відповідача Мирогощанського аграрного фахового коледжу

про стягнення заборгованості в розмірі 640 559, 90 грн.

та за зустрічним позовом Мирогощанського аграрного фахового коледжу

до відповідача Акціонерного товариства "Оператор газорозподільної системи "Рівнегаз"

про визнання протиправним та скасування рішення комісії

Секретар судового засідання Сідлецька Ю.Р.

Представники сторін:

Від позивача (за первісним позовом): не з`явився;

Від відповідача (за первісним позовом): Швая О.І.

ВСТАНОВИВ:

Акціонерне товариство "Оператор газорозподільної системи "Рівнегаз" звернулось до Господарського суду Рівненської області з позовною заявою до відповідача Мирогощанського аграрного фахового коледжу про стягнення заборгованості в розмірі 640 559, 90 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані порушенням відповідачем пункту 3 глави 2 розділу ХІ Кодексу ГРМ, а саме фіксація коректором чи обчислювачем об`єму газу даних щодо збоїв в роботі комерційного ВОГ або його складових, внаслідок чого об`єм розподіленого (спожитого) природного газу за попередній період визначений некоректно (не правильне вимірювання значення тиску на ВОГ датчиком тиску. Розрахунок необлікованого (донарахованого) об`єму природного газу позивачем проведений за період з 01.02.2023 по 16.02.2023 та становить 640 559, 90 грн.

Ухвалою суду від 20.06.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження, розгляд справи по суті призначено на 13.07.2023.

Ухвалою суду від 05.07.2023 відмовлено у задоволенні клопотання Мирогощанського аграрного фахового коледжу про поновлення пропущеного строку на подання відзиву.

06.07.2023 до суду від Мирогощанського аграрного фахового коледжу надійшли заперечення проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження (а.с.49-54).

07.07.2023 до суду від Мирогощанського аграрного фахового коледжу надійшов відзив на позовну заяву (а.с.55-71), в якому у задоволенні позову просять відмовити повністю у зв`язку з необгрунтованістю та безпідставністю. Зокрема представником вказано, що акт про порушення №RV001163 від 16.02.2023 підписаний неналежним представником споживача та не відповідає вимогам гл. 5 розділу ХI Кодексу газорозподільних систем. Зазначив, що за результатами проведеної повірки 07.04.2022 перетворювач тиску РС-28 визнано придатним, про що засвідчено в технічному паспорті перетворювача. На час проведеної перевірки фахівцями АТ "Рівнегаз" 16.02.2023 не зазначено про придатність або непридатність перетворювача та не зафіксовано витоку газу. Перевіркою вузла обліку природного газу, яка мала місце 16.02.2023 виявлено залишки прокладки (резини), що попала в отвір заміру тиску на датчик тиску РС-28, однак при цьому несанкціонований доступ до датчика диску не відбулось. Окрім того, представник стверджує, що розрахунок необлікованого (донарахованого) об`єму природного газу здійснено не вірно, оскільки за період з 01.02.2023 по 16.02.2023 згідно акта №001163 від 23.03.2023 комісія мала б проводити за ціною постачальника, яка становить 16 390, 00 грн з ПДВ за 1000 м. куб.

Окрім того, 10.07.2023 до суду від Мирогощанського аграрного фахового коледжу надійшла зустрічна позовна заява №140/07 від 05.07.2023 (а.с.72-108) про визнання протиправним та скасування рішення комісії.

Зустрічні вимоги обґрунтовані тим, що рішення комісії АТ "Рівнегаз" з розгляду актів про порушення споживачами природного газу вимог Кодексу ГРМ від 23.03.2023, яким задоволено акт про порушення №001163 від 16.02.2023 та згідно з якими споживачу здійснено перерахунок (донарахування) природного газу є незаконними та не відповідають нормам чинного законодавства України, у зв`язку з чим рішення має бути визнане недійсними.

12.07.2023 до суду від позивача за первісним позовом надійшла відповідь на відзив (а.с.111-113). Представник вказує, що викладені відповідачем вимоги у відзиві необгрунтовані та не спростовані доводами. Посилання відповідача на договір про надання послуг з повірки та технічного обслуговування ЗВТ є безпідставним, так як відповідно до розділу Х Кодексу ГРМ, Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність" законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки (ЗВТ), що перебувають в експлуатації, підлягають періодичній повірці та повірці після ремонту. Також, представник стверджує, що посилання відповідача на те, що повноважним представником при проведенні перевірки міг бути лише директор коледжу вважає також безпідставним, оскільки акт про порушення та інші документи, складені при перевірці, були підписані представником коледжу Цикалюк Т.М., яка допустила представників до закритих приміщень та перевірки, а тому вважається уповноваженою особою.

Ухвалою суду від 13.07.2023 прийнято зустрічну позовну заяву Мирогощанського аграрного фахового коледжу до відповідача Акціонерного товариства "Оператор газорозподільної системи "Рівнегаз" про визнання протиправним та скасування рішення комісії для спільного розгляду з первісним позовом Акціонерного товариства "Оператор газорозподільної системи "Рівнегаз" до Мирогощанського аграрного фахового коледжу про стягнення заборгованості в розмірі 640 559, 90 грн. Вимоги за зустрічним позовом об`єднано в одне провадження з первісним позовом. Вирішено здійснювати розгляд справи №918/596/23 за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання призначено на 15.08.2023.

24.07.2023 до суду від представника Акціонерного товариства "Оператор газорозподільної системи "Рівнегаз" надійшов відзив на зустрічну позовну заяву (а.с.123-131). Представник вказує, що зустрічна позовна заява не підлягає до задоволення, у зв`язку з необгрунтованістю та безпідставністю. Зокрема вказано, що сума, яка підлягає до відшкодування відповідачем згідно з актом про перерахунок розподіленого об`єму природного газу 25,51880 м3 за цінами закупівлі природного газу АТ "Рівнегаз" протягом періоду необлікованого природного газу (п.п. 1п. 11 гл. 5 Розділу ХІ Кодексу ГРМ) становить 640 559, 90 грн. Відповідно до п. 11 глави 5 розділу ХІ Кодексу ГРМ, при складанні акта-розрахунку враховується вартість природного газу визначається Оператором ГРМ: для споживачів, що не є побутовими - середньоарифметичне значення маржинальної ціни придбання, визначеної Оператором ГТС відповідно до положень глави 6 розділу ХІV Кодексу ГТС, протягом періоду необлікованого природного газу про що також вказано в акті-розрахунку необлікованого (донарахованого) об`єму та обсягу природного газу і його вартості, тому посилання відповідача, що такий розрахунок має проводитись за ціною постачальника природного газу є безпідставним.

Ухвалою суду від 15.08.2023 відкладено підготовче засідання на 05.09.2023.

Ухвалою суду від 05.09.2023 продовжено строк підготовчого провадження у справі №918/596/23 на 30 днів до 10.10.2023 включно. Підготовче засідання відкладено на 05.10.2023.

05.10.2023 до суду від Мирогощанського аграрного фахового коледжу надійшло клопотання про долучення доказів (а.с. 157-167).

Ухвалою суду від 05.10.2023 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 26.10.2023.

Ухвалою суду від 26.10.2023 повернути представнику Акціонерного товариства "Оператор газорозподільної системи "Рівнегаз" клопотання про відкладення розгляду справи без розгляду.

Ухвалою суду від 26.10.2023 розгляд справи по суті відкладено на 16.11.2023.

У судовому засіданні 16.11.2023 оголошено перерву до 21.11.2023.

У судовому засіданні 21.11.2023 представник Мирогощанського аграрного фахового коледжу просив відмовити у задоволенні первісного позову та задоволити зустрічні позовні вимоги.

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що вимоги позивача за первісним позовом підлягають задоволенню з наступних підстав.

Акціонерним товариством "Оператор газорозподільної системи "Рівнегаз" на підставі типового договору розподілу природного газу, який є публічним та регламентує порядок і умови забезпечення цілодобового доступу Споживача до газорозподільної системи, розподіл (переміщення) природного газу газорозподільною системою з метою його фізичної доставки до межі балансової належності об`єкта Споживача та переміщення природного газу з метою фізичної доставки Оператором ГРМ обсягів природного газу до об`єктів споживачів, а також правові засади санкціонованого відбору природного газу з газорозподільної системи, надається послуга з розподілу природного газу Мирогощанському аграрному фаховому коледжу про що підписана заява - приєднання №42DB330-21518-21 від 01.01.2022 до умов договору розподілу природного газу (для споживача, що не є побутовим).

Відповідно до 1.3. Договору, цей Договір є договором приєднання, що укладається з урахуванням вимог ст.ст. 633, 634, 641 та 642 Цивільного Кодексу України на невизначений строк. Фактом приєднання Споживача до умов цього Договору (акцептування договору) є вчинення Споживачем будь-яких дій, які засвідчують його бажання укласти Договір, зокрема надання підписаної Споживачем заяви-приєднання за формою, наведеною у додатку 1 (для побутових споживачів) або у додатку 2 (для споживачів, що не є побутовими) до цього Договору, яку в установленому порядку Оператор ГРМ направляє Споживачу Інформційним листом за формою, наведеною у додатку 3 до цього Договору, та/або сплата рахунка Оператора ГРМ, та /або документально підтверджене споживання природного газу.

За цим Договором (п. 2.1 розділу II) Оператор ГРМ зобов`язання надати Споживачу послугу з розподілу природного газу, а Споживач зобов`язується прийняти зазначену послугу та сплатити її вартість у розмірі, строки та порядку, визначені цим Договором.

Згідно із п.п. 4 п. 7.2. Договору АТ "Рівнегаз" має право перевіряти роботу комерційного вузла обліку (лічильника газу), у тому числі встановленого на об`єкті Споживача, у порядку, визначеному Кодексом газорозподільної систем.

Пунктом 2 глави 9 розділу Х Кодексу газорозподільних систем (далі - Кодексу ГРМ) перевірка комерційного ВОГ, а також контрольний огляд вузла обліку здійснюються у будь-який час доби та у присутності споживача (суміжного суб`єкта природного газу) або його представника, крім випадків, передбачених цим розділом.

Позивач за первісним позовом вказує, що 16.02.2023 при проведенні перевірки на об`єкті споживача встановлено порушення п. 3 глави 2 розділу XI Кодексу ГРМ, а саме фіксації коректором чи обчислювачем об`єму газу даних щодо збоїв в роботі комерційного ВОГ або складових, внаслідок чого об`єм розподіленого (спожитого) природного газу за попередній період визначений некоректно (не правильне вимірювання значення тиску на ВОГ датчиком тиску), про що складено акт про порушення №RV001163 від 16.02.2023.

Згідно з актом перевірки вузла обліку природного газу, під час перевірки виявлено, що значення тиску на манометрах перед лічильником дорівнює 256 кПа, а значення тиску на обчислювачі дорівнює 101,2 кПа. Знято датчик тиску та виявлено залишки прокладки (резину), яка потрапила в отвір заміру тиску на датчику тиску. Після перепідключення датчика тиску в мережу, значення тиску на обчислювачі становить 359 кПа, що говорить про неправильність вимірювання об`єму спожитого газу у відповідності до вимог Кодексу ГРМ.

Відповідно до п. 3 глави 2 розділу XI Кодексу ГРМ до порушень (за умови відсутності несанкціонованого втручання в ГРМ або роботу ЗВТ), що стались внаслідок пошкодження чи позаштатного режиму роботи комерційного ВОГ або його складових (які кваліфікуються як "не з вини споживача"), але внаслідок яких споживачу здійснюється перерахунок розподіленого (спожитого) об`єму природного газу, належить:

1) пошкодження ЗВТ (лічильника газу) або робота комерційного ВОГ чи його складових в позаштатному режимі, внаслідок чого витрати (споживання) природного газу комерційного ВОГ не обліковується або обліковується некоректно;

2) фіксація коректором чи обчислювачем об`єму газу даних щодо збоїв в роботі комерційного ВОГ або його складових, внаслідок чого об`єм розподіленого (спожитого) природного газу за попередній період визначений некоректно;

3) виявлення помилок в конфігурації даних обчислювача об`єму газу, що були введені при його первинному програмуванні, чи в протоколі параметризації (діаметр газопроводу звужуючого пристрою, кількість імпульсів, параметрів ФХП тощо), внаслідок чого об`єм розподіленого (спожитого) природного газу за попередній період визначений некоректно;

4) перевищення діапазону обчислення вузла обліку тощо.

Відповідно до п. 5 глави 5 розділу XI Кодексу ГРМ Споживач (несанкціонований споживач) та представники Оператора ГРМ під час виявлення порушення та складання акта про порушення мають право здійснювати фото - та відеозйомку для фіксації виявленого порушення чи інших дій та фактів, про що зазначається в акті про порушення. До акта про порушення сторонами можуть бути додані пояснення, зауваження, заперечення та докази, перелік яких (за наявності) зазначається в акті про порушення.

Відповідно до п.п. 1, 2, 5, 8 Глави 5, Порядок оформлення акта про порушення Розділу XI Кодексу ГРМ, порядок перерахунку (донарахування) або зміни режиму нарахування об`ємів природного газу у разі виявлення порушень Кодексу газорозподільної систем у разі виявлення у споживача або несанкціонованого споживача порушень, визначених у главі 2 цього розділу, на місці їх виявлення представником Оператора ГРМ складається акт про порушення за формою, наведеною в додатку 20 до цього Кодексу.

Пунктом 4 даної глави передбачено, що у разі відмови споживача (несанкціонованого споживача) від підписання акта про порушення він вважається дійсним, якщо його підписали: або більше одного представника Оператора ГРМ, а відмова споживача (несанкціонованого споживача) від підпису акта про порушення підтверджується відеозйомкою.

Відповідач за первісним позовом ознайомлений з актом про порушення та підписаний споживачем без зауважень (а.с. 9,11).

Відповідно до п. 8 глави 5 розділу XI Кодексу ГРМ акт про порушення має бути розглянутим комісією з розгляду актів про порушення Оператора ГРМ, яка визначає його правомірність та приймає щодо них відповідне рішення.

Згідно із п. 11 Глави 5 розділу XIІ Кодексу ГРМ за результатами розгляду акта про порушення на засіданні комісії може бути прийнято рішення про його задоволення (повністю або частково), або необхідність додаткового обстеження чи перевірки, або додаткових пояснень тощо, або скасування акта про порушення.

Протоколом засідання комісії АТ "Рівнегаз" №001163 від 23.03.2023 (а.с.12) було задоволено акт про порушення №RV001163 від 16.02.2023 (а.с.8-9), який складений на підставі п. 3, глави 2, розділу XI Кодексу ГРМ, а саме фіксація коректором чи обчислювачем об`єму газу даних щодо збоїв в роботі комерційного ВОГ або його складових, внаслідок чого об`єм розподіленого (спожитого) природного газу за попередній період визначений некоректно (не правильне вимірювання значення тиску на ВОГ датчиком тиску, внаслідок чого об`єм розподіленого (спожитого) природного газу за попередній період визначений некоректно.

Сума, що підлягає до відшкодування відповідачем за первісним позовом, згідно з актом-розрахунком №001136 від 23.03.2023 необлікованого (донарахованого) об`єму та обсягу природного газу і його вартості (а.с.13), в об`ємі 25,51880 м3 за цінами закупівлі природного газу АТ "Рівнегаз" протягом періоду необлікованого природного газу (п.п. 1 п. 11 гл. 5 Розділу XI Кодексу ГРМ) становить 640 559, 90 грн. Розрахунок необлікованого (донарахованого) об`єму природного газу проведений за період з 01.02.2023 по 16.02.2023.

Згідно з п. 12 глави 5 Розділу XI Кодексу ГРМ, вартість необлікованого (донарахованого) об`єму природного газу, яка пред`являється до сплати споживачу (несанкціонованому споживачу) в результаті задоволення акта про порушення, зазначається в окремому платіжному рахунку Оператора ГРМ, який надається під особистий підпис споживача (несанкціонованого споживача) або надсилається йому рекомендованим поштовим відправленням разом із супровідним листом, що оформлюється у довільній формі.

05.04.2023 листом повідомлено Мирогощанський аграрний фаховий коледж про рішення комісії АТ "Рівнегаз" (а.с. 15) та надано акт - розрахунок необлікованого (донарахованого) об`єму та обсягу природного газу від 23.03.2023 та рахунок на оплату №63004166 від 30.03.2023.

Як стверджує позивач за первісним позовом, претензія (а.с.17-18) про оплату донарахованих об`ємів на суму 640 559, 90 грн природного газу залишена без задоволення.

На сьогоднішній день, вартість необлікованого (донарахованого) об`єму природного газу споживачем не сплачена, що і стало підставою звернення до суду з даний позовом.

Взаємовідносини оператора газорозподільних систем із суб`єктами ринку природного газу, а також правові, технічні, організаційні та економічні засади функціонування газорозподільних систем, зокрема умови забезпечення: надійної і безпечної експлуатації газорозподільних систем та гарантованого рівня розподілу (переміщення) природного газу до/від суміжних суб`єктів ринку природного газу відповідної якості; комерційного, у тому числі приладового обліку природного газу в газорозподільній системі та визначення його об`ємів і обсягів передачі до/з газорозподільної системи, у тому числі в розрізі суб`єктів ринку природного газу; доступу замовників до газорозподільної системи для приєднання до неї їх об`єктів будівництва або існуючих об`єктів (умови технічного доступу); доступу суб`єктів ринку природного газу до газорозподільної системи для фактичної передачі (розподілу/споживання) належного їм природного газу до/з газорозподільної системи (умови комерційного доступу); механізмів взаємодії оператора газорозподільної системи з операторами суміжних систем та з іншими суб`єктами ринку природного газу, визначені Кодексом газорозподільних систем (далі - Кодекс), який затверджено постановою №2494 від 30.09.2015 Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

У відповідності до пункту 3 глави, 1 розділу 1 Кодексу ГРС дія цього Кодексу поширюється на операторів газорозподільних систем, замовників доступу та приєднання до газорозподільної системи, споживачів (у тому числі побутових споживачів), об`єкти яких підключені до газорозподільних систем, та на їх постачальників.

Статтею 40 Закону України "Про ринок природного газу" визначено, що розподіл природного газу здійснюється на підставі та умовах договору розподілу природного газу в порядку, передбаченому кодексом газорозподільних систем та іншими нормативно-правовими актами. За договором розподілу природного газу оператор газорозподільної системи зобов`язується забезпечити замовнику послуги розподілу природного газу на період та умовах, визначених договором розподілу природного газу, а замовник зобов`язується сплатити оператору газорозподільної системи вартість послуг розподілу природного газу. Типовий договір розподілу природного газу затверджується Регулятором. Оператор газорозподільної системи має забезпечити додержання принципу недискримінації під час укладення договорів розподілу природного газу з замовниками. Договір розподілу природного газу є публічним.

Між позивачем та відповідачем існують правовідносини щодо розподілу природного газу, які врегульовані Типовим договором розподілу природного газу.

Порядок обліку природного газу, що передається споживачу передбачений у розділі V Договору. Визначення об`єму розподілу та споживання природного газу по споживачу здійснюється на межі балансової належності між Оператором ГРМ та споживачем на підставі даних комерційного вузла обліку (лічильника газу), визначеного в заяві-приєднанні, та з урахуванням регламентних процедур, передбачених Кодексом газорозподільних систем та цим Договором.

Згідно з п.п. 7 п. 7.1. Розділу VІІ Договору, Оператор ГРМ зобов`язується проводити на вимогу споживача перевірку роботи комерційного вузла обліку (лічильника газу) у порядку, визначеному Кодексом ГРМ.

У свою чергу, Споживач, згідно з п.п. 2 п. 7.4. Розділу VІІ Договору зобов`язується своєчасно повідомляти Оператора ГРМ про всі зміни щодо персоніфікованих даних в заяві приєднанні та/або позаштатної роботи комерційного вузла обліку (лічильника газу).

Відповідно до п. 4 гл. 1 розділу І Кодексу ГРС терміни вживаються у таких значеннях: комерційний вузол обліку/комерційний ВОГ - вузол обліку природного газу, організований відповідно до вимог цього Кодексу для комерційного обліку природного газу при визначенні об`єму (обсягу) передачі та розподілу (споживання/постачання) природного газу в точці комерційного обліку; контрольний огляд вузла обліку - виконання комплексу робіт з метою візуального обстеження цілісності ЗВТ (корпусу, скла, кріплення, з`єднання тощо), цілісності встановлених згідно з актом про пломбування пломб та наявності відбитків їх тавр, зняття показань ЗВТ, а також з метою виявлення без використання спеціальних технічних засобів та/або часткового демонтажу будівельних конструкцій чи оздоблювальних матеріалів несанкціонованого втручання в роботу ГРМ та/або ЗВТ/лічильника газу; оператор газорозподільної системи (далі - оператор ГРМ) - суб`єкт господарювання, що на підставі ліцензії здійснює діяльність з розподілу природного газу газорозподільною системою, яка знаходиться у його власності або користуванні відповідно до законодавства, та здійснює щодо неї функції оперативно-технологічного управління; споживач природного газу (споживач) - фізична особа, фізична особа - підприємець або юридична особа, об`єкти якої в установленому порядку підключені до/через ГРМ оператора ГРМ, яка отримує природний газ на підставі договору постачання природного газу з метою використання для власних потреб, зокрема в якості сировини, а не для перепродажу.

Згідно п.2 гл.6 р. X Кодексу ГРС протягом експлуатації комерційного ВОГ та його складових оператор ГРМ та споживач (суміжний суб`єкт ринку природного газу) проводять такі спільні дії: контрольне зняття показань ЗВТ (лічильника газу); перевірку комерційного ВОГ та його складових відповідно до вимог цього Кодексу, зокрема контрольний огляд вузла обліку; монтаж/демонтаж ЗВТ на повірку (періодичну, позачергову, експертну), експертизу та/або ремонт. Контрольний огляд вузла обліку здійснюється оператором ГРМ за необхідності, але не рідше ніж один раз на шість місяців.

У п.6 гл.9 р.X Кодексу ГРС визначено, що за підсумками перевірки комерційного ВОГ та за умови відсутності зауважень представник оператора ГРМ на місці перевірки повинен скласти відповідний акт обстеження/акт контрольного огляду вузла обліку (по одному екземпляру для кожної сторони), що має бути підписаний споживачем.

У разі виявлення під час перевірки комерційного ВОГ чи його складових або контрольного огляду вузла обліку ознак нижченаведених порушень представник оператора ГРМ на місці перевірки складає у порядку, визначеному цим Кодексом, акт про порушення, зокрема, про непрацездатність комерційного ВОГ чи його складових та/або його (їх) невідповідність умовам експлуатації чи узгодженій проектній документації або умовам договору (п.п.4 п.7 гл.9 р.X Кодексу ГРС).

Розрахунок необлікованого або облікованого частково об`єму природного газу внаслідок порушення здійснюється за наявності акта про порушення та у порядку, визначеному в розділі XI цього Кодексу.

Слід врахувати, що відповідно до статті 217 Господарського кодексу України (далі - ГК України) господарськими санкціями визнаються заходи впливу на правопорушника у сфері господарювання, в результаті застосування яких для нього настають несприятливі економічні та/або правові наслідки.

Отже, нарахування вартості необлікованого природного газу за цінами закупівлі природного газу протягом періоду необлікованого природного газу є господарсько-правовою санкцією для споживачів природного газу, що порушують правила його споживання та не вживають достатніх та необхідних заходів для забезпечення достовірності обліку природного газу.

Пунктом 8 гл.5 р.XI Кодексу ГРС передбачено, що акт про порушення має бути розглянутим комісією з розгляду актів про порушення оператора ГРМ, яка визначає його правомірність та приймає щодо них відповідне рішення.

В п.11 гл.5 р.XI Кодексу ГРС зазначено, що за результатами розгляду акта про порушення на засіданні комісії може бути прийнято рішення про його задоволення. При задоволенні комісією акта про порушення складається акт-розрахунок не облікованого (донарахованого) об`єму та обсягу природного газу і його вартості.

При складанні акта-розрахунку враховується таке: 1) розрахований відповідно до вимог цього розділу необлікований (донарахований) об`єм природного газу, що припадає на період до 01 числа місяця, в якому прийнято рішення комісії щодо задоволення акта про порушення (тобто до закритого балансового періоду), не потребує коригування (включення до) закритих періодів, а його вартість в повному обсязі має бути компенсована споживачем (несанкціонованим споживачем) Оператору ГРМ. При цьому вартість природного газу визначається за цінами закупівлі природного газу Оператором ГРМ протягом періоду необлікованого природного газу; 2) розрахований відповідно до вимог цього розділу необлікований (донарахований) об`єм природного газу, що припадає на період після 01-го числа місяця, в якому прийнято рішення комісії щодо задоволення акта про порушення, включається в баланс поточного календарного місяця за загальними правилами і вважається об`ємом постачання природного газу споживачу його діючим постачальником. Виключенням є об`єм природного газу, нарахований несанкціонованому споживачу та споживачу, у якого відсутній постачальник, вартість якого має бути компенсована Оператору ГРМ за цінами закупівлі ним природного газу в поточному календарному місяці; 3) при розрахунку необлікованого (донарахованого) об`єму природного газу має бути віднятий об`єм природного газу, фактично сплачений споживачем протягом періоду порушення. Виключенням є несанкціонований відбір природного газу поза охопленням комерційного вузла обліку; 4) при розрахунку необлікованого (донарахованого) об`єму природного газу пільги та субсидії, на які має право побутовий споживач, не враховуються.

Відповідно до п.п. 11,12 гл.5 р.XI Кодексу ГРС вартість необлікованого (донарахованого) об`єму природного газу, яка пред`являється до сплати споживачу (несанкціонованому споживачу) в результаті задоволення акта про порушення, зазначається в окремому платіжному рахунку оператора ГРМ, який надається під особистий підпис споживача (несанкціонованого споживача) або надсилається йому рекомендованим поштовим відправленням разом із супровідним листом, що оформлюється у довільній формі. Якщо об`єм та/або вартість необлікованого (донарахованого) природного газу буде оскаржуватися споживачем (несанкціонованим споживачем) у судовому порядку, тоді до винесення остаточного рішення у судовій справі заборгованість за необлікований (донарахований) об`єм природного газу не вважається простроченою.

Враховуючи викладене, підставою для нарахування (донарахований) об`єму природного газу, який пред`являється до сплати споживачу є факт задоволення акту про порушення.

Суд зазначає, що Акт про порушення від 16.02.2023 підписано уповноваженим представником споживача без додаткових пояснень, зауважень чи заперечень, що свідчить згоду споживача із зафіксованим в акті порушенням.

Запроваджений у пункті 3 глави 2 розділу ХІ Кодексу ГРМ підхід дозволяє кваліфікувати пошкодження ЗВТ (лічильника газу) або роботу комерційного ВОГ чи його складових у позаштатному режимі, внаслідок чого витрата (споживання) природного газу комерційним ВОГ не обліковується або обліковується некоректно, як порушення "не з вини споживача", оскільки хоча споживач у цих випадках не здійснює несанкціонованого втручання, водночас може виявити пошкодження ЗВТ/лічильника газу (механічне пошкодження цілісності конструкції комерційного ВОГ та/або його складових, зокрема корпусу, скла, кріплення, захисних елементів, ліній з`єднання) або позаштатний режим роботи, що за пунктом 6 глави 6 розділу Х Кодексу ГРМ охоплює ситуації, які споживач може виявити.

Рішенням комісії АТ "Рівнегаз" від 23.03.2023 задоволено Акт про порушення від 16.02.2023 та здійснено перерахунок об`єму розподіленого (спожитого) природного газу.

З акту-розрахунку необлікованого (донарахованого) об`єму та обсягу природного газу і його вартості від 23.03.2023 на підставі акта про порушення вбачається, що було донараховано обсяг природного газу у розмірі 25,51880 м3, а його вартість склала 640 559, 90 грн.

Варто зазначити, що несанкціонованим втручанням є не лише доведення факту несанкціонованого втручання в роботу комерційного вузла обліку газу шляхом пошкодження пломб, а й встановлення факту викривлення даних обліку природного газу (коли витрати природного газу комерційним вузлом обліку не обліковуються, обліковуються частково чи з порушенням). Вказане свідчить про те, що викривлення даних обліку природного газу є обов`язковим наслідком несанкціонованого втручання у роботу ЗВТ/лічильника газу. Зазначене також підтверджується тим, що відповідно до положень глави 5 розділу ХІ Кодексу ГРС при задоволенні комісією акта про порушення складається акт-розрахунок необлікованого (донарахованого) об`єму (обсягу) природного газу і його вартості. (Постанова Верховний Суд у постанові від 31.07.2019 у справі № 904/4030/18)

Схожі висновки містяться у постановах Верховного Суду від 05.11.2019 у справі № 922/137/19, від 28.12.2019 у справі № 911/721/19, від 12.03.2020 у справі № 920/1217/16, від 26.06.2020 у справі № 911/720/19, від 08.09.2020 у справі № 922/4351/19, від 24.10.2018 у справі № 914/2384/17.

З наведеного вбачається, що обов`язковою умовою для донарахування споживачу обсягів необлікованих об`ємів газу є не лише доведення факту несанкціонованого втручання в роботу комерційного вузла обліку газу шляхом пошкодження пломб, а й встановлення факту викривлення даних обліку природного газу (коли витрати природного газу комерційним вузлом обліку не обліковуються, обліковуються частково чи з порушенням).

Отже, розрахунок обсягів природного газу за номінальною потужністю за адресою споживача відповідає вимогам Кодексу газорозподільних систем України та встановленій нормативній процедурі, а належних доказів на спростування обґрунтованості здійсненого позивачем розрахунку відповідачем не надано.

Суд зазначає, що відповідач за первісним позовом в порушення вищезазначених норм законодавства не здійснив перерахування грошових коштів за не облікованого природного газу в повному обсязі, тобто не виконав свої зобов`язання належним чином, а тому первісні позовні вимоги щодо стягнення 640 559,90 грн є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Крім того, господарський суд зазначає, що заперечення викладені у відзиві на первісний позов судом відхиляються з мотивів, які будуть викладені при розгляді зустрічного позову з огляду на тотожність аргументів, викладених Мирогощанським аграрним фаховим коледжем у відзиві на первісний позов та у зустрічній позовній заяві.

Розглянувши матеріали справи за зустрічним позовом, дослідивши подані докази, заслухавши представників сторін, суд встановив наступне.

Предметом доказування є обставини щодо підстав визнання недійсності рішень комісії Акціонерного товариства "Оператор газорозподільної системи "Рівнегаз", яке оформлено протоколом №001163 від 23.03.2023, згідно з якими позивачу за зустрічним позовом здійснено перерахунок (донарахування) природного газу.

Як встановлено судом, правовідносини між сторонами склались на підставі типового договору розподілу природного газу, який є публічним та регламентує порядок і умови забезпечення цілодобового доступу Споживача до газорозподільної системи, розподіл (переміщення) природного газу газорозподільною системою з метою його фізичної доставки до межі балансової належності об`єкта Споживача та переміщення природного газу з метою фізичної доставки Оператором ГРМ обсягів природного газу до об`єктів споживачів, а також правові засади санкціонованого відбору природного газу з газорозподільної системи, надається послуга з розподілу природного газу Мирогощанському аграрному фаховому коледжу про що підписана заява - приєднання №42DB330-21518-21 від 01.01.2022 до умов договору розподілу природного газу (для споживача, що не є побутовим).

Також правовідносини регулюються положеннями Закону України "Про ринок природного газу", Правил безпеки системи газопостачання України, затверджених наказом Міністерства вугільної енергетики та вугільної промисловості від 15.05.2015 №585, Правил постачання природного газу, затверджених постановою НКРПК від 30.09.2015 №2496.

Звертаючись з зустрічним позовом позивач вказує про те, що на підставі рішень комісії Акціонерного товариства "Оператор газорозподільної системи "Рівнегаз" з розгляду актів про порушення від 16.02.2023, яке оформлено протоколом від 23.03.2023, останньому нараховано (донараховано) вартість необлікованого об`єму природного газу у сумі 640 559, 90 грн.

На думку позивача за зустрічним позовом, рішення про задоволення акту про порушення та застосування відповідно до Кодексу ГРС розрахунку об`єму не облікованого природного газу суперечить чинному законодавству, порушують права та законні інтереси споживача та підлягають скасуванню.

Так, позивач за зустрічним позовом стверджує, що акт про порушення №RV001163 від 16.02.2023 підписаний неналежним представником споживача та не відповідає вимогам Кодексу газорозподільних систем.

Відповідно до пункту 3 глави 5 розділу ІІІ Кодексу газорозподільних систем, власники газових мереж, забезпечуючи належну їх експлуатацію згідно з чинним законодавством, зокрема Правилами безпеки систем газопостачання, або укладають відповідний договір із суб`єктом господарювання, який має дозвіл на виконання таких робіт.

Відповідно до укладеного договору про надання послуг з повірки та технічного обслуговування ЗВТ передбачено проведення повірки та технічного обслуговування ЗВТ, так як відповідно до розділу Х Кодексу ГРМ, Законом України "Про метрологію та метрологічну діяльність" законодавчо регульовані засоби вимірювання техніки (ЗВТ), що перебувають в експлуатації, підлягають періодичній повірці та повірці після ремонту. Зокрема, відповідно до п.1 глави 7 розділу Х Кодексу ГРМ - власники ЗВТ, що є елементами комерційного ВОГ, зобов`язані забезпечити належний контроль за строками спливу міжповірочних інтервалів ЗВТ та організацію проведення їх періодичної повірки. Здійснення періодичної повірки ЗВТ забезпечується власником ЗВТ за власний рахунок.

Технічне обслуговування елементів комерційного ВОГ, зокрема здійснення ревізії запірних пристроїв, повірки та ремонту ЗВТ, проводить власник цього комерційного ВОГ або суб`єкти господарювання, що здійснюють його експлуатацію на підставі відповідного договору з власником, згідно з експлуатаційними документами в спеціалізованих сервісних центрах, про що і був укладений відповідний договір.

Таким чином, посилання позивача за зустрічним позовом на те, що повноважним представником при проведенні перевірки міг бути лише директор коледжу спростовується, оскільки акт про порушення та інші документи, складені при перевірці, були підписані представником коледжу Цикалюк Т.М.

Дана позиція підтверджується постановою Верховного Суду від 17.02.2020 у справі №906/941/19, де суд зокрема зробив висновок: "що перебування на об`єкті позивача особи, яка має доступ до закритих приміщень позивача, допустила представників відповідача на об`єкт для проведення перевірки, не може вважатись неуповноваженою особою".

Окрім того, позивач за зустрічним позовом зазначив, що за результатами проведеної повірки 07.04.2022 перетворювач тиску РС-28 визнано придатним, про що засвідчено в технічному паспорті перетворювача. На час проведеної перевірки фахівцями АТ "Рівнегаз" 16.02.2023 не зазначено про придатність або непридатність перетворювача та не зафіксовано витоку газу. Перевіркою вузла обліку природного газу, яка мала місце 16.02.2023 виявлено залишки прокладки (резини), що попала в отвір заміру тиску на датчик тиску РС-28, однак при цьому несанкціонований доступ до датчика диску не відбулось.

16.02.2023 при проведенні перевірки на об`єкті споживача встановлено порушення п. 3 глави 2 розділу ХІ Кодексу ГРМ, а саме фіксація коректором чи обчислювачем об`єму газу даних щодо збоїв в роботі комерційного ВОГ або його складових, внаслідок чого об`єм розподіленого (спожитого) природного газу за попередній період визначений некоректно (не правильне вимірювання значення тиску на ВОГ датчиком тиску) про що складено акт про порушення.

Згідно з актом перевірки вузла обліку природного газу, під час перевірки виявлено, що значення тиску на манометрах перед лічильником дорівнює 256 кПА, а значення тиску на обчислювачі дорівнює 101,2 кПА.

Знято датчик тиску та виявлено залишки прокладки( резину), яка потрапила в отвір заміру тиску на датчик тиску. Після перепідключення датчика тиску в мережу, значення тиску на обчислювачі становить 359 кПа, що свідчить про неправильність вимірювання об`єму спожитого газу у відповідності до вимог Кодексу ГРМ.

Пунктом 3 глави 2 розділу XI Кодексу газорозподільних систем передбачено, що до порушень (за умови відсутності несанкціонованого втручання в ГРМ або роботу ЗВТ), що сталися внаслідок пошкодження чи позаштатного режиму роботи комерційного ВОГ або його складових (які кваліфікуються як "не з вини споживача"), але внаслідок яких споживачу здійснюється перерахунок розподіленого (спожитого) об`єму природного газу, належать:

1) пошкодження ЗВТ (лічильника газу) або робота комерційного ВОГ чи його складових в позаштатному режимі, внаслідок чого витрата (споживання) природного газу комерційним ВОГ не обліковується або обліковується некоректно;

2) фіксація коректором чи обчислювачем об`єму газу даних щодо збоїв в роботі комерційного ВОГ або його складових, внаслідок чого об`єм розподіленого (спожитого) природного газу за попередній період визначений некоректно;

3) виявлення помилок в конфігурації даних обчислювача об`єму газу, що були введені при його первинному програмуванні, чи в протоколі параметризації (діаметр газопроводу звужуючого пристрою, кількість імпульсів, параметрів ФХП тощо), внаслідок чого об`єм розподіленого (спожитого) природного газу за попередній період визначений некоректно;

4) перевищення діапазону обчислення вузла обліку тощо.

Окрім того, посилання зустрічного позивача на те, що ним направлялась заява про проведення перевірки для правильного зчитування коректора, що є підставою для незастосування процедури передбаченою главою 4 розділу ХІ Кодексу ГРМ, спростовується наступним.

Відповідно до п. 8 глави 4 розділу ХІ Кодексу ГРМ у разі своєчасного (до виявлення порушення представником Оператора ГРМ) письмового повідомлення споживачем Оператора ГРМ про пошкодження ЗВТ/лічильника газу або його пломби (крім її відсутності) та за умови відсутності пошкодження пломби з прихованими заходами несанкціонованого втручання в роботу ЗВТ/лічильника газу процедура, передбачена цією главою, не застосовується (крім періоду відсутності пошкодженого ЗВТ/лічильника газу, що був направлений на експертизу та/або позачергову чи експертну повірку), а відтак, лише повідомлення про пошкодження ЗВТ/лічильника газу або пломби може бути підставою, в разі відсутності втручання в роботу лічильника газу, підставою для незастосування глави 4 розділу ХІ Кодексу ГРМ.

Предметом первісного позову є стягнення вартості необлікованого (донарахованого) об`єму природного газу на підставі п.3 гл.2 розділу ХІ Кодексу ГРМ до порушення (за умови відсутності несанкціонованого втручання в ГРМ або роботу ЗВТ), що стались внаслідок пошкодження чи позаштатного режиму роботи комерційного ВОГ або його складових (які кваліфікуються як "не з вини споживача"), але внаслідок яких споживачу здійснюється перерахунок розподіленого (спожитого) об`єму природного газу, а не стягується заборгованість з оплати наданих послуг з розподілу природного газу.

Також, позивач за зустрічним позовом стверджує, що розрахунок необлікованого (донарахованого) об`єму природного газу здійснено не вірно, оскільки за період з 01.02.2023 по 16.02.2023 згідно акта №001163 від 23.03.2023 комісія мала б проводити за ціною постачальника, яка становить 16 390, 00 грн з ПДВ за 1000 м. куб.

Відповідно до п. 11 глави 5 розділу ХІ Кодексу ГРМ, при складанні акта-розрахунку враховується таке: вартість природного газу визначається Оператором ГРМ: для споживачів, що не є побутовими - середньоарифметичне значення маржинальної ціни придбання, визначеної Оператором ГТС відповідно до положень глави 6 розділу ХІV Кодексу ГТС, протягом періоду необлікованого природного газу про що також вказано в акті-розрахунку необлікованого (донарахованого) об`єму та обсягу природного газу і його вартості, тому посилання відповідача, що такий розрахунок має проводитись за ціною постачальника природного газу є безпідставним.

За таких обставин, суд дійшов висновку про правомірність рішення комісії з розгляду актів про порушення від 23.03.2023 Акціонерного товариства "Оператор газорозподільної системи "Рівнегаз" про донарахування додаткових об`ємів природного газу в розмірі 25,51880 м3 на суму 640 559,90 грн.

Відповідно до ст. 217 Господарського кодексу України (далі - ГК України) господарськими санкціями визнаються заходи впливу на правопорушника у сфері господарювання, в результаті застосування яких для нього настають несприятливі економічні та/або правові наслідки.

Відповідно до ст. 235 ГК України за порушення господарських зобов`язань до суб`єктів господарювання та інших учасників господарських відносин можуть застосовуватися оперативно-господарські санкції - заходи оперативного впливу на правопорушника з метою припинення або попередження повторення порушень зобов`язання, що використовуються самими сторонами зобов`язання в односторонньому порядку. До суб`єкта, який порушив господарське зобов`язання, можуть бути застосовані лише ті оперативно-господарські санкції, застосування яких передбачено договором.

Відповідно до ч. 1 ст. 237 ГК України підставою для застосування оперативно-господарських санкцій є факт порушення господарського зобов`язання другою стороною. Оперативно-господарські санкції застосовуються стороною, яка потерпіла від правопорушення, у позасудовому порядку та без попереднього пред`явлення претензії порушнику зобов`язання.

З викладеного вбачається, що мета застосування санкцій - припинення або запобігання повторенню порушень зобов`язання шляхом оперативного впливу на правопорушника. Оперативно-господарські санкції застосовуються виключно за рішенням управненої сторони й спрямовані на корегування подальшої поведінки порушника господарського зобов`язання в майбутньому.

Отже, нарахування вартості обсягів спожитого природного газу за номінальною потужністю є господарсько-правовою санкцією для споживачів природного газу, що порушують правила його споживання та не вживають достатніх та необхідних заходів для забезпечення достовірності обліку природного газу.

Статтею 13 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Відповідно до ст. 76-79 Господарського процесуального кодексу України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування. Достовірними є докази, створені (отримані) за відсутності впливу, спрямованого на формування хибного уявлення про обставини справи, які мають значення для справи. Наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Отже, враховуючи доведеність факту вчинення споживачем виявленого оператором ГРМ порушення, відповідність складеного акту про порушення та прийнятого рішення вимогам законодавства, беручи до уваги, що розрахунок обсягу та вартості необлікованого природного газу виконано позивачем за первісним позовом з дотриманням наведеної у Кодексі методики, з обранням правильних значень величин та за вірно визначений період, відсутніми є підстави для визнання протиправним та скасування оспорюваного рішення оператора ГРМ і водночас наявними є підстави для стягнення зі споживача суми, яку було донараховано оператором ГРМ.

Таким чином, оцінивши докази наявні в матеріалах справи в їх сукупності, господарський суд дійшов висновку, що матеріали справи містять належні та допустимі докази, які спростовують заявлені зустрічні позовні вимоги та доводять обґрунтованість заперечень відповідача проти зустрічного позову.

Стаття 74 Господарського процесуального кодексу України передбачає, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

З огляду на викладене, у суду відсутні підстави для задоволення зустрічних позовних вимог.

За приписами ч. 1 ст. 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Європейський суд з прав людини у рішенні в справі "Серявін та інші проти України" вказав, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях, зокрема, судів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожний аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною залежно від характеру рішення.

З урахуванням вказаного, суд зазначає, що інші доводи, міркування сторін, судом розглянуті, але до уваги та врахування при вирішенні даної справи не приймаються, оскільки на результат вирішення спору не впливають.

Судові витрати розподіляються відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України.

На підставі викладеного, враховуючи положення ст. 129 ГПК України, витрати зі сплати судового збору за первісним позовом покладаються на відповідача за первісним позовом - Мирогощанський аграрний фаховий коледж.

Витрати на оплату судового збору за зустрічним позовом покласти на позивача за зустрічним позовом - Мирогощанський аграрний фаховий коледж.

Керуючись ст. ст. 73, 74, 76-79, 91, 120, 123, 129, 233, 238, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Первісний позов Акціонерного товариства "Оператор газорозподільної системи "Рівнегаз" задоволити.

2. Стягнути з Мирогощанського аграрного фахового коледжу (35624, Рівненська обл., Дубенський р-н, с. Мирогоща Друга, вул. Студентська, буд. 1, ЄДРПОУ 00725463) на користь Акціонерного товариства "Оператор газорозподільної системи "Рівнегаз" (33027, м. Рівне, вул. Івана Вишенського, 4, код ЄДРПОУ 03366701) вартість необлікованого (донарахованого) об`єму природного газу у розмірі 640 559 (шістсот сорок тисяч п`ятсот п`ятдесят дев`ять) грн 90 коп. та 9 608 (дев`ять тисяч шістсот вісім) грн 40 коп. судового збору.

3. У задоволенні зустрічного позову Мирогощанського аграрного фахового коледжу відмовити.

4. Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено до Північно-західного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено та підписано 04 грудня 2023 року.

Суддя А.М. Горплюк

СудГосподарський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення21.11.2023
Оприлюднено06.12.2023
Номер документу115373034
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг енергоносіїв

Судовий реєстр по справі —918/596/23

Судовий наказ від 10.04.2024

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Горплюк А.М.

Постанова від 07.03.2024

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Маціщук А.В.

Ухвала від 13.02.2024

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Маціщук А.В.

Ухвала від 09.01.2024

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Маціщук А.В.

Ухвала від 08.01.2024

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Маціщук А.В.

Рішення від 21.11.2023

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Горплюк А.М.

Рішення від 21.11.2023

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Горплюк А.М.

Ухвала від 26.10.2023

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Горплюк А.М.

Ухвала від 26.10.2023

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Горплюк А.М.

Ухвала від 05.10.2023

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Горплюк А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні