Рішення
від 30.11.2023 по справі 570/5697/23
РІВНЕНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 570/5697/23

Номер провадження 2/570/1358/2023

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 листопада 2023 року

Рівненський районнийсуд Рівненськоїобласті вособі:

судді Красовського О.О.

з участю:

секретаря судових засідань Гречки О.В.

позивача ОСОБА_1

представників відповідача - Волошиної Н.М., Кротюк І.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Рівне (в порядку спрощеного позовного провадження) цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «КВАСИЛІВСЬКЕ» про відновленнястановища,яке існувалостаном начас підписанняугоди від01.11.2022року,скасування абонентськогообслуговування,відшкодування збитків, -

в с т а н о в и в :

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 01 листопада 2022 він уклав договір з ПП «КВАСИЛІВСЬКЕ» про надання послуг з поводження із побутовими відходами. Згідно з рішенням виконавчого комітету Квасилівської селищної ради Рівненського району Рівненської області від 23 жовтня 2020 року № 108 тариф на послуги з поводження з побутовими відходами за 1 куб.м відходів становить: твердих - 116,12 грн. за 1 куб.м. Вартість послуг з поводження з побутовими відходами для 1-го жителя багатоквартирної забудови селища Квасилів в місяць 18,29 грн. Розрахунки обсягу послуг проведено на підставі норм, затверджених рішенням виконавчого комітету Квасилівської селищної ради Рівненського району Рівненської області від 24.04.2018 року № 39. Одноосібно, порушуючи вимоги пункту 24 договору, підприємство змінило тарифи. Тому позивач звернувся з позовом до суду та просить відновити становище, яке існувало станом на час підписання угоди, скасувати плату за абонентське обслуговування та відшкодувати завдані йому збитки.

Ухвалою від 30 жовтня 2023 року було відкрито провадження та призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін.

Відповідачу надано строк на подання відзиву.

17 листопада 2023 року, скориставшись своїм правом на відзив, представник відповідача подав до суду відзив. Зазначають, що ПП «КВАСИЛІВСЬКЕ» в своїй діяльності керується чинним законодавством України. Згідно п.6 Правил надання послуги з управління побутовими відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 08 серпня 2023 року № 835, суб`єкти господарювання, які здійснюють операції із збирання та перевезення побутових відходів, визначаються органами місцевого самоврядування на конкурсних засадах відповідно до затвердженого Кабінетом Міністрів України порядку згідно з частиною третьою статті 33 Закону України Про управління відходами. У відповідності до ч.3 статті 33 Закону України «Про управління відходами» суб`єкти господарювання, які здійснюють збирання та перевезення побутових відходів, визначаються органами місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Інформація про прийняте рішення було розміщено в засобах масової інформації для ознайомлення населення. Після опублікування інформації споживачів послуг з поводження з побутовими відходами (тверді відходи) на території селища Квасилів Рівненського району Рівненської області про намір змінити тарифи у сторону збільшення з 1 грудня 2022 року, протягом строку, встановленого для приймання пропозицій/зауважень, пропозиції та зауваження від фізичних та юридичних осіб не надходили. Збільшення тарифів здійснювалося згідно чинного законодавстві. Тому у задоволенні позову просять відмовити.

Позивач в судовому засіданні позов підтримав, просив його задоволити. Додав, що він вважає, що його мали повідомити про підняття тарифів, тобто повинні надіслати попередження про підвищення тарифів поштою або принести повідомлення за місцем проживання, однак цього не було зроблено. Підтвердив, що дійсно біля під`їзду є дошка оголошень, на якій могло бути розміщене оголошення про збільшення тарифів, однак там дуже багато інформації, так що можна розгубитися, тому він не звертав увагу на цю дошку. Збитки, заподіяні відповідачем, оцінив у розмірі 250 грн. Додав, що після прийняття рішення у справі надасть докази понесених судових витрат для стягнення таких витрат з відповідача на його користь.

Представники відповідача в судовому засіданні позов не визнали. Пояснили, що оприлюднення інформації про підняття тарифів було здійснено шляхом опублікування інформації на сайті Рівненської міської ради та сайті ПП «КВАСИЛІВСЬКЕ», також були розміщені повідомлення на дошках оголошень біля кожного під`їзду багатоквартирних будинків. Приватне підприємство «КВАСИЛІВСЬКЕ» у своїй діяльності керується чинним законодавством України. Зокрема, Правилами надання послуги з управління побутовими відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 08 серпня 2023 року № 835. Оскільки зросли ціни на пальне, то ПП «КВАСИЛІВСЬКЕ» змушене було ініціювати підняття цін на послуги. Тому 20.07.2022 року подали заяву на збільшення тарифів до Рівненської міської ради. У подальшому були затверджені нові тарифи на послуги, які були доведені до відома споживачів. Тому у задоволенні позову просять відмовити.

Заслухавши пояснення сторін та дослідивши докази, надані сторонами на виконання вимог ст. 81 ЦПК України і які сторони вважають достатніми для обґрунтування і заперечення своїх позовних вимог, з`ясувавши фактичні обставини справи, та, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні обставин справи суд вважає що у задоволенні позову слід відмовити.

Як встановлено в судовому засіданні, 02 листопада 2022 року позивач уклав договір з ПП «КВАСИЛІВСЬКЕ» щодо надання послуг з поводження з побутовими відходами (копія договору міститься в матеріалах справи, та з неї чітко вбачається дата укладення договору 02 листопада 2022 року).

Як зазначається у постанові ВП ВС від 20.06.2023 року у справі № 554/10517/16-ц (п.7.47) Велика Палата Верховного Суду вже зауважувала, що у кожній справі за змістом обґрунтувань позовних вимог, наданих позивачем пояснень тощо суд має встановити, якого саме результату позивач хоче досягнути унаслідок вирішення спору. Суд розглядає справи у межах заявлених вимог (частина перша статті 13 ЦПК України), але, зберігаючи об`єктивність і неупередженість, сприяє учасникам судового процесу в реалізації ними прав, передбачених цим кодексом (пункт 4 частини п`ятої статті 12 ЦПК України). Виконання такого обов`язку пов`язане, зокрема, з тим, що суд має надавати позовним вимогам належну інтерпретацію, а не тлумачити їх лише буквально (див., наприклад, постанови Великої Палати Верховного Суду від 30 червня 2021 року у справі № 9901/172/20 (пункти 1, 80-81, 83), від 1 липня 2021 року у справі № 9901/381/20 (пункти 1, 43-47), від 26 жовтня 2021 року у справі № 766/20797/18 (пункти 6, 20-26, 101, 102), від 1 лютого 2022 року справі № 750/3192/14 (пункти 4, 26, 47), від 22 вересня 2022 року у справі № 462/5368/16-ц (пункти 4, 36), від 4 липня 2023 року у справі № 233/4365/18 (пункт 31)).

Суд зауважує, що хоча позивач і не уточнив в ході розгляду справи дату укладання договору, щодо якого розглядається справа, але у суду та й у представників відповідачів не виникає сумнівів, що поданий позов стосується саме укладеного договору від 02.11.2022 року, а тому суд з урахуванням позиції сторін та постанови ВП ВС від 20.06.2023 року у справі № 554/10517/16-ц дійшов до висновку про те, що немає підстав для відмови у задоволенні позову саме тому, що позивач допустив помилку у позовній заяві щодо дати договору.

Згідно з рішення виконавчого комітету Квасилівської селищної ради Рівненського району Рівненської області від 23 жовтня 2020 року № 108 тариф на послуги з поводження з побутовими відходами за 1 куб.м відходів становить: твердих - 116,12 грн. за 1 куб.м.

Вартість послуг з поводження з побутовими відходами для одного жителя багатоквартирної забудови селища Квасилів в місяць становить 18,29 грн. Розрахунки обсягу послуг проведено на підставі норм, затверджених рішенням виконавчого комітету Квасилівської селищної ради Рівненського району Рівненської області від 24.04.2018 року № 39.

Згідно п.6 Правил надання послуги з управління побутовими відходами, затверджених

постановою Кабінету Міністрів України від 08 серпня 2023 року № 835, суб`єкти

господарювання, які здійснюють операції із збирання та перевезення побутових відходів,

визначаються органами місцевого самоврядування на конкурсних засадах відповідно до

затвердженого Кабінетом Міністрів України порядку згідно з частиною третьою статті 33 Закону України Про управління відходами.

У відповідності до ч.3 статті 33 Закону України «Про управління відходами» суб`єкти

господарювання, які здійснюють збирання та перевезення побутових відходів, визначаються органами місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно ч.6 Розділу XI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про управління відходами» виконавчі органи місцевих рад визначають комунальне підприємство - адміністратора послуги з управління побутовими відходами у строк не більше шести місяців з дня набрання чинності цим Законом.

До визначення адміністратора послуги з управління побутовими відходами та встановлення тарифу на послугу з управління побутовими відходами функції виконавця послуги з управління побутовими відходами здійснює суб`єкт господарювання, визначений виконавцем послуг з вивезення побутових відходів у встановленому порядку.

Порядок проведення конкурсу на здійснення операцій із збирання та перевезення побутових відходів, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2023 року № 918 (набрав чинності 30.08.2023 року).

До набрання чинності Порядку проведення конкурсу на здійснення операцій із збирання та перевезення побутових відходів діяв Порядок проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2011 року № 1173.

В результаті проведеного конкурсу, рішенням виконавчого комітету Квасилівської

селищної ради № 127 від 04 листопада 2019 року «Про введення в дію рішення конкурсної комісії щодо визначення переможця конкурсу з визначення виконавця послуг з поводження з побутовими відходами (вивезення побутових відходів) на території багатоквартирної забудови селища Квасилів» переможцем конкурсу з визначення виконавця послуг з поводження з побутовими відходами (вивезення побутових відходів) на території багатоквартирної забудови селища Квасилів визначено приватне підприємство «КВАСИЛІВСЬКЕ».

Рішення виконавчого комітету Квасилівської селищної ради Рівненського району Рівненської області № 127 від 04 листопада 2019 року було опубліковано на офіційному сайті Квасилівської селищної ради Рівненського району Рівненської області за посиланням http://kvasyliv.rv.gov.ua.

Статтею 5 Закону «Перелік житлово-комунальних послуг» встановлено:

1.До житлово-комунальних послуг належать:

1) житлова послуга - послуга з управління багатоквартирним будинком.

2) комунальні послуги - послуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, управління побутовими відходами.

До набрання чинності Закону України «Про управління відходами» діяв Закон України «Про відходи» (Закон втратив чинність на підставі Закону № 2320-ІХ від 20.06.2022).

Статтею 4 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» визначено повноваження органів державної влади та органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг:

1.До повноважень Кабінету Міністрів України належать:

4) затвердження порядків формування тарифів на комунальні послуги, що встановлюються органами місцевого самоврядування;

Порядок формування тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами, було затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 2006 року №1010 (постанова втратила чинність на підставі постанови Кабінету Міністрів України № 1031 від 26.09.2023 року).

У відповідності до Порядку інформування споживачів про намір зміни цін/тарифів на комунальні послуги з обґрунтуванням такої необхідності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 130 від 05 червня 2018 року, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26 червня 2018 року за № 753/32205:

1.Виконавці комунальних послуг здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) комунальних послуг І подають їх для встановлення тарифів органам, уповноваженим встановлювати тарифи.

2.Протягом 5 робочих днів з дня подання відповідних розрахунків до органу, уповноваженого встановлювати тарифи, виконавці комунальних послуг інформують споживачів про намір здійснити зміну тарифів (або встановити тарифи) у спосіб, визначений цим Порядком, та доводять до відома споживачів інформацію, передбачену цим Порядком.

Строк, протягом якого від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань приймаються зауваження і пропозиції, встановлюється виконавцем комунальних послуг, але він не може бути меншим за 7 календарних днів та більшим ніж 14 календарних днів з дня повідомлення споживачів про намір здійснити зміну тарифів на комунальні послуги (або встановити тарифи).

4. Виконавцями комунальних послуг, що надають послуги з поводження з побутовими відходами, до відома споживачів доводиться така інформація:

загальний розмір планованого тарифу на послуги з поводження з побутовими відходами для кінцевого споживача, поданого до органу, уповноваженого встановлювати тарифи, та його структура (плановані витрати за елементами, прибуток, податок на додану вартість), розмір планованих тарифів окремо за кожною послугою з поводження з побутовими відходами (вивезення, перероблення та захоронення побутових відходів) та видами побутових відходів (тверді, великогабаритні, ремонтні, рідкі) та їх структура;

періодичність надання послуги, графік вивезення побутових відходів;

обґрунтування причин зміни тарифу (зазначення розміру діючого тарифу та відсотка

відшкодування затвердженим тарифом собівартості, планованого економічно обгрунтованого тарифу, дати, коли тариф востаннє переглядався, причин перегляду тарифу із визначенням форми (способу) його зміни, відсотка зміни основних складових тарифу (заробітної плати, електроенергії, паливно-мастильних матеріалів), визначення відсотка зміни тарифу тощо);

обґрунтування необхідності встановлення тарифу (у випадку, якщо тариф встановлюється вперше);

інша додаткова інформація, визначена виконавцем комунальних послуг (за необхідності);

адреса, за якою приймаються зауваження і пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань (місцезнаходження виконавця комунальної послуги та органу, уповноваженого встановлювати тарифи), а також строк приймання таких зауважень і пропозицій.

5. Інформація, зазначена у пунктах 3,4 цього розділу, доводиться до відома споживачів шляхом розміщення на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування в мережі Інтернет (за наявності), у друкованому засобі масової інформації місцевої сфери розповсюдження (перевага надається друкованим засобам масової інформації органу місцевого самоврядування), веб-сайті виконавця комунальних послуг (за наявності), на інформаційних стендах в абонентських відділах виконавців комунальних послуг та на інформаційних стендах біля адміністративних будинків органів місцевого самоврядування в населених пунктах, де споживачі отримують відповідні послуги.

Виконавець комунальних послуг може обрати один із вищеперелічених способів доведення інформації (крім розміщення на інформаційних стендах в абонентських відділах виконавців комунальних послуг та на інформаційних стендах біля адміністративних будинків органів місцевого самоврядування) як основний для розміщення всього масиву необхідної інформації, визначеної цим Порядком.

8.У процесі доведення до відома споживачів інформації усі зауваження і пропозиції фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань підлягають реєстрації та обов`язковому розгляду виконавцем комунальних послуг. Зауваження і пропозиції, які отримані органом, уповноваженим встановлювати тарифи, надсилаються для розгляду відповідному виконавцеві комунальних послуг. За результатами такого розгляду виконавець комунальних послуг приймає рішення про їх урахування чи відхилення.

9.Виконавець комунальних послуг в установленому законодавством порядку повідомляє споживача, який протягом встановленого строку надав свої пропозиції та зауваження, про їх урахування або відхилення. При цьому у разі відхилення пропозицій і зауважень виконавцем комунальних послуг споживачеві надається відповідь з обґрунтуванням причин їх неврахування,

11.У разі відсутності пропозицій та зауважень від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань або вмотивованого їх відхилення виконавець комунальних послуг після закінчення встановленого строку приймання пропозицій/зауважень (наступного робочого дня після останнього дня приймання пропозицій/зауважень) письмово сповіщає про це орган, уповноважений встановлювати тарифи.

12.Процедура доведення до відома споживачів інформації вважається такою, що відбулася, незалежно від надходження до виконавця комунальних послуг/органу, уповноваженого встановлювати тарифи, протягом встановленого строку зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань.

Статтею 4 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» визначено, що до повноважень органів місцевого самоврядування належать:

2) встановлення цін/тарифів на комунальні послуги відповідно до закону.

Згідно статті 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать:

2) встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на теплову енергію (у тому числі її виробництво, транспортування та постачання), тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення, на інші комунальні послуги (крім тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, тарифів на комунальні послуги, які встановлюються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг), побутові, транспортні та інші послуги.

Приватним підприємством «КВАСИЛІВСЬКЕ» було здійснено розрахунки економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) комунальних послуг - послуг з поводження з побутовими відходами (тверді побутові відходи).

20.07.2022 року приватне підприємство «КВАСИЛІВСЬКЕ» звернулось до міського голови міста Рівне із заявою про встановлення тарифів на послуги з поводження з відходами (тверді побутові відходи) (вх.Хе 05-1418 від 20.07.2022 року).

09 листопада 2022 року на сайті Рівненської міської ради за посиланням https://rivnerada.gov.uа було розміщено інформацію: «Приватне підприємство «КВАСИЛІВСЬКЕ» інформує споживачів послуг з поводження з побутовими відходами (тверді відходи) на території селища Квасилів про намір змінити тарифи у сторону збільшення з 1 грудня 2022 року».

Інформація приватного підприємства «КВАСИЛІВСЬКЕ» про намір змінити тарифи у сторону збільшення з 1 грудня 2022 року була розміщена на офіційному сайті приватного підприємства «КВАСИЛІВСЬКЕ» за посиланням: https://kvas.rv.ua, на дошках оголошень біля кожного під`їзду багатоквартирних будинків смт Квасилів, в тому числі й житлового будинку АДРЕСА_1 , на дошках оголошень в приміщенні ПП «КВАСИЛІВСЬКЕ».

Зазначеною вище інформацією було визначено строк для подання зауважень та пропозицій від фізичних та юридичних осіб.

Після опублікування інформації споживачів послуг з поводження з побутовими відходами (тверді відходи) на території селища Квасилів про намір змінити тарифи у сторону збільшення з 1 грудня 2022 року, протягом строку, встановленого для приймання пропозицій/зауважень, пропозиції та зауваження від фізичних та юридичних осіб не надходили.

Про відсутність зауважень та пропозицій від фізичних та юридичних осіб було повідомлено міського голову міста Рівне, департамент економічного розвитку Рівненської міської ради листом приватного підприємства «КВАСИЛІВСЬКЕ» № 38 від 16.11.2022 року (вх.№ 05-2554 від 16,11.2022 року).

Згідно п.2 рішення виконавчого комітету Рівненської міської ради № 169 від 01.12.2022 року «Про встановлена тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами, що надаються Приватним підприємством «КВАСИЛІВСЬКЕ», приватному підприємству «КВАСИЛІВСЬКЕ» (Ніна Волощина):

1)Здійснювати нарахуванняплати запослуги зповодження зпобутовими відходами(безплати заабонентське обслуговування,яка визначаєтьсявиконавцем послуг наказом по підприємству, але не вище граничного розміру, визначеного Кабінетом Міністрів України ) із врахуванням тарифів, встановлених цим рішенням та чинних норм на 1 людину в місяць, затверджених рішенням виконавчого комітету Квасилівської селищної ради Рівненського району Рівненської області «Про затвердження норм накопичення твердих побутових відходів» від 24.04.2018 № 39 (із змінами, внесеними рішенням виконавчого комітету Квасилівської селищної ради Рівненського району Рівненської області від 23.10.2020 № 107), розміри якої визначаються виконавцем послуг наказом по підприємству, не регулюються органами місцевого самоврядування, однак враховуються при наданні громадянам пільг або призначенні субсидій на оплату цієї послуги:

-21,00 грн для мешканців багатоквартирних, одноквартирних будинків (з наявністю усіх видів благоустрою);

-30,69 грн для мешканців будинків індивідуальної забудови (приватного сектора) з присадибною ділянкою.

Рішення набирає чинності з 01 грудня 2022 року.

Згідно п.11 Правил надання послуг з поводження з побутовими відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1070 від 10.12.2008 року (із змінами) (постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ № 835 від 08.08.2023 року) у разі прийняття органом місцевого самоврядування рішення про зміну тарифів на послуги виконавець у строк, що не перевищує 15 днів з дати введення їх у дію, повідомляє про це споживачам з посиланням на рішення відповідного органу шляхом розміщення на офіційному веб-сайті виконавця послуг.

Рішення виконавчого комітету Рівненської міської ради № 169 від 01.12.2022 року «Про затвердження тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами, що надаються Приватним підприємством «КВАСИЛІВСЬКЕ»» опубліковано на сайті виконавчого комітету Рівненської міської ради за посиланням https://rivnerada.gov.ua.

Рішення виконавчого комітету Рівненської міської ради № 169 від 01.12.2022 року «Про затвердження тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами, що надаються Приватним підприємством «КВАСИЛІВСЬКЕ», інформація для споживачів опубліковані на сайті приватного підприємства «КВАСИЛІВСЬКЕ» за посиланням https://kvas.rv.ua.

01.12.2022 року Інформація про прийняте рішення виконаним комітетом Рівненської міської ради була опублікована на сайті Рівненської міської ради https://rivnerada.gov.ua.

Таким чином при розгляді справи було встановлено, що ПП «КВАСИЛІВСЬКЕ» виконало покладені на нього обов`язки з інформування споживачів щодо підняття тарифів, та у послідуючому також оприлюднило (довело до відому) споживачів інформацію про нові тарифи.

Тай сам позивач пояснив, що біля його під`їзду є дошка оголошень, на якій могло бути розміщене оголошення про збільшення тарифів, однак там дуже багато різних оголошень та інформації, так що він звертав увагу на цю дошку.

Тому під час розгляду справи не підтвердилися доводи споживача щодо порушення зі сторони «КВАСИЛІВСЬКЕ» п.24 Договору від 02.11.2022 року.

Щодо позовних вимог про скасування абонентської плати, то суд зазначає наступне.

Відповідно до ч,1 ст.1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»:

11) плата за абонентське обслуговування - платіж, який споживач сплачує виконавцю комунальної послуги за індивідуальним договором про надання комунальних послуг (далі - індивідуальний договір) або за індивідуальним договором з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання комунальних послуг (далі - індивідуальний договір з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем) (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і з постачання та розподілу електричної енергії), що включає витрати виконавця, пов`язані з укладенням договору про надання комунальної послуги, здійсненням розподілу обсягу спожитих послуг між споживачами, нарахуванням та стягненням плати за спожиті комунальні послуги, обслуговуванням та заміною вузлів комерційного обліку води і теплової енергії (у разі їх наявності у будівлі споживача), крім випадків, визначених цим Законом, а також за виконання інших функцій, пов`язаних з обслуговуванням виконавцем абонентів за індивідуальними договорами (крім обслуговування та поточного ремонту внутрішньобудинкових систем теплопостачання, водопостачання, водовідведення та постачання гарячої води).

Згідно статті 4 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» до повноважень Кабінету Міністрів України належать:

6) визначення та встановлення граничного розміру плати за абонентське обслуговування у розрахунку на одного абонента для комунальних послуг, що надаються споживачам за індивідуальним договором або за індивідуальним договором з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем.

Постановою Кабінету Міністрів України № 808 від 21.08.2019 року «Про встановлення граничного розміру плати за абонентське обслуговування у розрахунку на одного абонента для комунальних послуг, що надаються споживачам за індивідуальними договорами про надання комунальних послуг або за Індивідуальними договорами з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання комунальних послуг» встановлено граничний розмір такої плати.

Під абонентом слід розуміти споживача відповідної комунальної послуги (самостійні об`єкти нерухомого майна якого розташовані за однією поштовою адресою), з яким виконавець уклав індивідуальний договір про надання комунальних послуг або індивідуальний договір з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання комунальних послуг. Установлено, що граничний розмір плати за абонентське обслуговування, визначений відповідно до цієї постанови, застосовується окремо за кожною комунальною послугою (постачання теплової енергії; постачання гарячої води; централізоване водопостачання; централізоване водовідведення; поводження з побутовими відходами) виконавцями послуг, що нараховують плату за абонентське обслуговування згідно з відповідними договорами. Плата за абонентське обслуговування (з урахуванням податку на додану вартість) визначена відповідно до планованих витрат виконавця (витрат, пов`язаних з укладенням договору про надання комунальної послуги, із здійсненням розподілу обсягу спожитих послуг між споживачами, нарахуванням та стягненням плати за спожиті комунальні послуги, обслуговуванням та заміною вузлів комерційного обліку води і теплової енергії (у разі їх наявності у будівлі споживача), а також за виконання інших функцій, пов`язаних з обслуговуванням виконавцем абонентів за індивідуальними договорами (крім обслуговування та поточного ремонту внутрішньобудинкових систем теплопостачання, водопостачання, водовідведення та постачання гарячої води), не повинна перевищувати граничного розміру плати за абонентське обслуговування, визначеного відповідно до цієї постанови.

Наказом приватного підприємства «КВАСИЛІВСЬКЕ» № 72 від 28.11.2022 року «Про введення в дію плати за абонентське обслуговування» введено в дію з 01.12.2022 року плату за абонентське обслуговування за послугу з поводження з побутовими відходами у розрахунку на одного абонента комунальних послуг, що надаються приватним підприємством «КВАСИЛІВСЬКЕ» споживачам за індивідуальними договорами в розмірі 6,72 гривень в місяць. Під абонентом слід розуміти споживача відповідної комунальної послуги (самостійні об`єкти нерухомого майна якого розташовані за однією поштовою адресою, з яким виконавець уклав індивідуальний договір про надання комунальних послуг).

Тобто плата за абонентське обслуговування передбачена Законом України «Про житлово-комунальні послуги», визначена постановою Кабінету Міністрів України № 808 від 21.08.2019 року, і позивач не довів суду, що зазначені нормативні документи є нечинними.

На підставі зазначених положень законодавства та підзаконних нормативних актів ПП «КВАСИЛІВСЬКЕ» прийняло наказ № 72 від 28.11.2022 року «Про введення в дію плати за абонентське обслуговування».

Тобто відповідач ПП «КВАСИЛІВСЬКЕ» прийнявши наказ № 72 від 28.11.2022 року діяло у спосіб, що визначений законодавством.

За наведеного у суду відсутні підстави для скасування плати за абонентське обслуговування.

Щодо заявленої позовної вимоги про відшкодування збитків з грудня 2022 року суд зазначає наступне.

Зі змісту позовної заяви не зрозуміло, які саме збитки ПП «КВАСИЛІВСЬКЕ» спричинило позивачеві.

У судовому засіданні позивач зазначив, що такі збитки становлять суму 250 грн.

Однак він не уточнив, які саме неправомірні дії чи бездіяльність спричинило ПП «КВАСИЛІВСЬКЕ» по відношенню до нього, у результаті чого утворилися збитки у сумі 250 грн., які слід було б стягнути з відповідача на користь позивача.

Окрім того, позивачеві у даному випадку слід було б подати заяву про зміну предмета позову, чого він також не зробив.

Тому суд дійшов висновку про відмову у задоволенні цієї частини позовних вимог.

За підсумками розгляду справи суд дійшов до висновків про відмову у задоволенні заявлених позовних вимог.

Керуючись ст. ст. 12, 89, 141, 259, 263-265 ЦПК України, суд,

в и р і ш и в :

У задоволенні позову ОСОБА_1 до ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «КВАСИЛІВСЬКЕ» про відновлення становища, яке існувало станом на час підписання угоди від 01.11.2022 року, скасування абонентського обслуговування, відшкодування збитків - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Рівненського апеляційного суду протягом 30 днів з дня проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення повного рішення суду. Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин, крім випадків, зазначених у частині другій статті 358 ЦПК України.

Позивач: ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , мешканець АДРЕСА_2 ).

Відповідач: ПП «КВАСИЛІВСЬКЕ» (код ЄДРПОУ 35861192, вул. Молодіжна, 18, смт. Квасилів Рівненського району Рівненської області).

Суддя: Красовський О.О.

Повне рішення суду складено 04 грудня 2023 року.

Дата ухвалення рішення30.11.2023
Оприлюднено06.12.2023
Номер документу115375730
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них надання послуг

Судовий реєстр по справі —570/5697/23

Постанова від 16.05.2024

Цивільне

Рівненський апеляційний суд

Гордійчук С. О.

Ухвала від 05.02.2024

Цивільне

Рівненський апеляційний суд

Гордійчук С. О.

Ухвала від 05.02.2024

Цивільне

Рівненський апеляційний суд

Гордійчук С. О.

Рішення від 30.11.2023

Цивільне

Рівненський районний суд Рівненської області

Красовський О.О.

Рішення від 30.11.2023

Цивільне

Рівненський районний суд Рівненської області

Красовський О.О.

Ухвала від 30.10.2023

Цивільне

Рівненський районний суд Рівненської області

Красовський О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні