Постанова
від 16.05.2024 по справі 570/5697/23
РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 травня 2024 року

м. Рівне

Справа № 570/5697/23

Провадження № 22-ц/4815/298/24

Рівненський апеляційний суд в складі колегії суддів судової палати з розгляду цивільних справ

головуючого судді: Гордійчук С.О.

суддів: Боймиструка С.В., Шимківа С.С.,

учасники справи:

позивач: ОСОБА_1 ,

відповідач: Приватне підприємство «Квасилівське»,

розглянула в порядку письмового провадження в м. Рівне апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Рівненського районногосуду Рівненськоїобласті від 30листопада 2023року,ухваленого вскладі суддіКрасовського О.О., повний текст судового рішення складено 02 листопада 2023 року, у справі № 570/5697/23,

в ст ан ов ив :

У жовтні 2023 року ОСОБА_1 звернувсядо судуз позовом до Приватного підприємства«Квасилівське» про відновлення становища, яке існувало станом на час підписання угоди від 01.11.2022 року, скасування абонентського обслуговування, відшкодування збитків.

На обґрунтування позовних вимог зазначив, що 01 листопада 2022 він уклав договір з ПП «Квасилівське» про надання послуг з поводження із побутовими відходами. Згідно з рішенням виконавчого комітету Квасилівської селищної ради Рівненського району Рівненської області від 23 жовтня 2020 року № 108 тариф на послуги з поводження з побутовими відходами за 1 куб.м відходів становить: твердих - 116,12 грн. за 1 куб.м. Вартість послуг з поводження з побутовими відходами для 1-го жителя багатоквартирної забудови селища Квасилів в місяць 18,29 грн. Розрахунки обсягу послуг проведено на підставі норм, затверджених рішенням виконавчого комітету Квасилівської селищної ради Рівненського району Рівненської області від 24.04.2018 року № 39. Одноосібно, порушуючи вимоги пункту 24 договору, підприємство змінило тарифи.

Покликаючись на вищевикладене, просить суд про задоволення позовних вимог.

Рішенням Рівненськогорайонного судуРівненської областівід 30листопада 2023року у задоволенні позову ОСОБА_1 до Приватного підприємства «Квасилівське» про відновлення становища, яке існувало станом на час підписання угоди від 01.11.2022 року, скасування абонентського обслуговування, відшкодування збитків відмовлено.

В апеляційній скарзі позивач посилається на невідповідність висновків суду обставинам справи, порушення судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права просить рішення суду скасувати та ухвалити нове про задоволення позовних вимог.

Апеляційна скарга мотивована тим, що згідно ч. 2 ст. 652 ЦК України, зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах встановлених договором або законом. Вказує, що підписуючи договір 02.11.2022 року відповідач не повідомив його про майбутню зміну тарифу (до зміни тарифу залишалося 28 днів).

Відзив до апеляційного суду не подано.

У частині третій статті 3ЦПК України визначено, що провадження в цивільних справах здійснюється відповідно до законів, чинних на час вчинення окремих процесуальних дій, розгляду і вирішення справи.

Апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.

Статтею 352 ЦПКУкраїни передбачено, що підставами апеляційного оскарження є неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права.

Відповідно до частин 1, 2, 5 ст.263ЦПК України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Рішення суду таким вимогам відповідає.

Убачається, що 02 листопада 2022 року позивач уклав договір з ПП «Квасилівське» щодо надання послуг з поводження з побутовими відходами.

Згідно з рішення виконавчого комітету Квасилівської селищної ради Рівненського району Рівненської області від 23 жовтня 2020 року № 108 тариф на послуги з поводження з побутовими відходами за 1 куб.м відходів становить: твердих - 116,12 грн. за 1 куб.м.

Вартість послуг з поводження з побутовими відходами для одного жителя багатоквартирної забудови селища Квасилів в місяць становить 18,29 грн.

Розрахунки обсягу послуг проведено на підставі норм, затверджених рішенням виконавчого комітету Квасилівської селищної ради Рівненського району Рівненської області від 24.04.2018 року № 39.

20.07.2022 року приватне підприємство «Квасилівське» звернулось до міського голови міста Рівне із заявою про встановлення тарифів на послуги з поводження з відходами (тверді побутові відходи) (вх.Хе 05-1418 від 20.07.2022 року).

09 листопада 2022 року на сайті Рівненської міської ради за посиланням https://rivnerada.gov.uа було розміщено інформацію: «Приватне підприємство «КВАСИЛІВСЬКЕ» інформує споживачів послуг з поводження з побутовими відходами (тверді відходи) на території селища Квасилів про намір змінити тарифи у сторону збільшення з 1 грудня 2022 року».

Інформація приватного підприємства «Квасилівське» про намір змінити тарифи у сторону збільшення з 1 грудня 2022 року була розміщена на офіційному сайті приватного підприємства «Квасилівське» за посиланням: https://kvas.rv.ua, на дошках оголошень біля кожного під`їзду багатоквартирних будинків смт Квасилів, в тому числі й житлового будинку АДРЕСА_1 , на дошках оголошень в приміщенні ПП «Квасилівське».

Зазначеною вище інформацією було визначено строк для подання зауважень та пропозицій від фізичних та юридичних осіб.

Після опублікування інформації споживачів послуг з поводження з побутовими відходами (тверді відходи) на території селища Квасилів про намір змінити тарифи у сторону збільшення з 1 грудня 2022 року, протягом строку, встановленого для приймання пропозицій/зауважень, пропозиції та зауваження від фізичних та юридичних осіб не надходили.

Про відсутність зауважень та пропозицій від фізичних та юридичних осіб було повідомлено міського голову міста Рівне, департамент економічного розвитку Рівненської міської ради листом приватного підприємства «Квасилівське» № 38 від 16.11.2022 року (вх.№ 05-2554 від 16,11.2022 року).

Згідно п.2 рішення виконавчого комітету Рівненської міської ради № 169 від 01.12.2022 року «Про встановлена тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами, що надаються Приватним підприємством «Квасилівське», приватному підприємству «Квасилівське» (Ніна Волощина):

1)Здійснювати нарахуванняплати запослуги зповодження зпобутовими відходами(безплати заабонентське обслуговування,яка визначаєтьсявиконавцем послуг наказом попідприємству,але невище граничногорозміру,визначеного КабінетомМіністрів України)із врахуваннямтарифів,встановлених цимрішенням тачинних нормна 1людину вмісяць,затверджених рішеннямвиконавчого комітетуКвасилівської селищноїради Рівненськогорайону Рівненськоїобласті «Прозатвердження нормнакопичення твердихпобутових відходів»від 24.04.2018№ 39(іззмінами,внесеними рішеннямвиконавчого комітетуКвасилівської селищноїради Рівненськогорайону Рівненськоїобласті від23.10.2020№ 107),розміри якоївизначаються виконавцемпослуг наказомпо підприємству,не регулюютьсяорганами місцевогосамоврядування,однак враховуютьсяпри наданнігромадянам пільгабо призначеннісубсидій наоплату цієїпослуги:21,00грн длямешканців багатоквартирних,одноквартирних будинків(знаявністю усіхвидів благоустрою);30,69грн длямешканців будинківіндивідуальної забудови(приватногосектора)з присадибноюділянкою. Рішення набирає чинності з 01 грудня 2022 року.

Наказом приватного підприємства «Квасилівське» № 72 від 28.11.2022 року «Про введення в дію плати за абонентське обслуговування» введено в дію з 01.12.2022 року плату за абонентське обслуговування за послугу з поводження з побутовими відходами у розрахунку на одного абонента комунальних послуг, що надаються приватним підприємством «Квасилівське» споживачам за індивідуальними договорами в розмірі 6,72 гривень в місяць.

Відповідно до ст.1Закону України«Про житлово-комунальніпослуги» - комунальні послуги це результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та/або перебування осіб у житлових і нежитлових приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил, що здійснюється на підставі відповідних договорів про надання житлово-комунальних послуг.

Статтею 5 Закону «Перелік житлово-комунальних послуг» встановлено, що до житлово-комунальних послуг належать: житлова послуга - послуга з управління багатоквартирним будинком; комунальні послуги - послуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, управління побутовими відходами.

Згідно частини 1 статті 12 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах.

Пунктом 11 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» визначено, що плата за абонентське обслуговування - це платіж, який споживач сплачує виконавцю комунальної послуги за індивідуальним договором про надання комунальних послуг (далі - індивідуальний договір) або за індивідуальним договором з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання комунальних послуг (далі - індивідуальний договір з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем) (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і з постачання та розподілу електричної енергії), що включає витрати виконавця, пов`язані з укладенням договору про надання комунальної послуги, здійсненням розподілу обсягу спожитих послуг між споживачами, нарахуванням та стягненням плати за спожиті комунальні послуги, обслуговуванням та заміною вузлів комерційного обліку води і теплової енергії (у разі їх наявності у будівлі споживача), крім випадків, визначених цим Законом, а також за виконання інших функцій, пов`язаних з обслуговуванням виконавцем абонентів за індивідуальними договорами (крім обслуговування та поточного ремонту внутрішньобудинкових систем теплопостачання, водопостачання, водовідведення та постачання гарячої води).

Статтею 4 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» визначено, що до повноважень органів місцевого самоврядування належать встановлення цін/тарифів на комунальні послуги відповідно до закону.

Порядок формування тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами, було затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 2006 року №1010 (постанова втратила чинність на підставі постанови Кабінету Міністрів України № 1031 від 26.09.2023 року).

У відповідності до Порядку інформування споживачів про намір зміни цін/тарифів на комунальні послуги з обґрунтуванням такої необхідності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 130 від 05 червня 2018 року, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26 червня 2018 року за № 753/32205:

1. Виконавці комунальних послуг здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) комунальних послуг І подають їх для встановлення тарифів органам, уповноваженим встановлювати тарифи.

2. Протягом 5 робочих днів з дня подання відповідних розрахунків до органу, уповноваженого встановлювати тарифи, виконавці комунальних послуг інформують споживачів про намір здійснити зміну тарифів (або встановити тарифи) у спосіб, визначений цим Порядком, та доводять до відома споживачів інформацію, передбачену цим Порядком.

Строк, протягом якого від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань приймаються зауваження і пропозиції, встановлюється виконавцем комунальних послуг, але він не може бути меншим за 7 календарних днів та більшим ніж 14 календарних днів з дня повідомлення споживачів про намір здійснити зміну тарифів на комунальні послуги (або встановити тарифи).

4. Виконавцями комунальних послуг, що надають послуги з поводження з побутовими відходами, до відома споживачів доводиться така інформація:

загальний розмір планованого тарифу на послуги з поводження з побутовими відходами для кінцевого споживача, поданого до органу, уповноваженого встановлювати тарифи, та його структура (плановані витрати за елементами, прибуток, податок на додану вартість), розмір планованих тарифів окремо за кожною послугою з поводження з побутовими відходами (вивезення, перероблення та захоронення побутових відходів) та видами побутових відходів (тверді, великогабаритні, ремонтні, рідкі) та їх структура;

періодичність надання послуги, графік вивезення побутових відходів;

обґрунтування причинзміни тарифу(зазначеннярозміру діючоготарифу тавідсотка відшкодування затвердженим тарифом собівартості, планованого економічно обгрунтованого тарифу, дати, коли тариф востаннє переглядався, причин перегляду тарифу із визначенням форми (способу) його зміни, відсотка зміни основних складових тарифу (заробітної плати, електроенергії, паливно-мастильних матеріалів), визначення відсотка зміни тарифу тощо);

обґрунтування необхідності встановлення тарифу (у випадку, якщо тариф встановлюється вперше);

інша додаткова інформація, визначена виконавцем комунальних послуг (за необхідності);

адреса, за якою приймаються зауваження і пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань (місцезнаходження виконавця комунальної послуги та органу, уповноваженого встановлювати тарифи), а також строк приймання таких зауважень і пропозицій.

5. Інформація, зазначена у пунктах 3,4 цього розділу, доводиться до відома споживачів шляхом розміщення на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування в мережі Інтернет (за наявності), у друкованому засобі масової інформації місцевої сфери розповсюдження (перевага надається друкованим засобам масової інформації органу місцевого самоврядування), веб-сайті виконавця комунальних послуг (за наявності), на інформаційних стендах в абонентських відділах виконавців комунальних послуг та на інформаційних стендах біля адміністративних будинків органів місцевого самоврядування в населених пунктах, де споживачі отримують відповідні послуги.

Виконавець комунальних послуг може обрати один із вищеперелічених способів доведення інформації (крім розміщення на інформаційних стендах в абонентських відділах виконавців комунальних послуг та на інформаційних стендах біля адміністративних будинків органів місцевого самоврядування) як основний для розміщення всього масиву необхідної інформації, визначеної цим Порядком.

8. У процесі доведення до відома споживачів інформації усі зауваження і пропозиції фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань підлягають реєстрації та обов`язковому розгляду виконавцем комунальних послуг. Зауваження і пропозиції, які отримані органом, уповноваженим встановлювати тарифи, надсилаються для розгляду відповідному виконавцеві комунальних послуг. За результатами такого розгляду виконавець комунальних послуг приймає рішення про їх урахування чи відхилення.

9. Виконавець комунальних послуг в установленому законодавством порядку повідомляє споживача, який протягом встановленого строку надав свої пропозиції та зауваження, про їх урахування або відхилення. При цьому у разі відхилення пропозицій і зауважень виконавцем комунальних послуг споживачеві надається відповідь з обґрунтуванням причин їх неврахування,

11. У разі відсутності пропозицій та зауважень від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань або вмотивованого їх відхилення виконавець комунальних послуг після закінчення встановленого строку приймання пропозицій/зауважень (наступного робочого дня після останнього дня приймання пропозицій/зауважень) письмово сповіщає про це орган, уповноважений встановлювати тарифи.

12. Процедура доведення до відома споживачів інформації вважається такою, що відбулася, незалежно від надходження до виконавця комунальних послуг/органу, уповноваженого встановлювати тарифи, протягом встановленого строку зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань.

Згідно п.11 Правил надання послуг з поводження з побутовими відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1070 від 10.12.2008 року (із змінами) (постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ № 835 від 08.08.2023 року) у разі прийняття органом місцевого самоврядування рішення про зміну тарифів на послуги виконавець у строк, що не перевищує 15 днів з дати введення їх у дію, повідомляє про це споживачам з посиланням на рішення відповідного органу шляхом розміщення на офіційному веб-сайті виконавця послуг.

Установлено, що рішення виконавчого комітету Рівненської міської ради № 169 від 01.12.2022 року «Про затвердження тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами, що надаються Приватним підприємством «Квасилівське»» опубліковано на сайті виконавчого комітету Рівненської міської ради за посиланням https://rivnerada.gov.ua.

Окрім того, рішення виконавчого комітету Рівненської міської ради № 169 від 01.12.2022 року «Про затвердження тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами, що надаються Приватним підприємством «Квасилівське», інформація для споживачів опубліковані на сайті приватного підприємства «Квасилівське» за посиланням https://kvas.rv.ua.

01.12.2022 року Інформація про прийняте рішення виконаним комітетом Рівненської міської ради була опублікована на сайті Рівненської міської ради https://rivnerada.gov.ua.

Враховуючи вищенаведене, місцевий суд дійшов вірного висновку, що ПП «Квасилівське» виконало покладені на нього обов`язки з інформування споживачів щодо підняття тарифів, та у послідуючому також оприлюднило (довело до відому) споживачів інформацію про нові тарифи.

Окрім того, плата за абонентське обслуговування передбачена Законом України «Про житлово-комунальні послуги», визначена постановою Кабінету Міністрів України № 808 від 21.08.2019 року, і позивач не довів суду, що зазначені нормативні документи є нечинними.

На підставі зазначених положень законодавства та підзаконних нормативних актів ПП «Квасилівське» прийняло наказ № 72 від 28.11.2022 року «Про введення в дію плати за абонентське обслуговування».

Тобто відповідач ПП «Квасилівське» прийнявши наказ № 72 від 28.11.2022 року діяло у спосіб, що визначений законодавством.

Враховуючи викладене, твердження позивача про незаконність нарахування відповідачем плати за абонентське обслуговування та її скасування, є безпідставними.

Також, вірними є висновки місцевого суду щодо відмови в стягненні збитків у розмірі 250 грн. з підстав наведених судом в оскаржуваному рішенні.

Таким чином, колегія погоджується з висновком суду першої інстанції про відсутність підстав для задоволення позову.

Доводи апеляційноїскарги були предметом дослідження судом першої інстанцій та додаткового правового аналізу не потребують, оскільки при їх дослідженні та встановленні судом попередньої інстанцій були дотримані норми матеріального та процесуального права.

Європейський суд з прав людини вказав, що пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними залежно від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги, між іншим, різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо надання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки з огляду на конкретні обставини справи (Проніна проти України, № 63566/00, § 23, ЄСПЛ, від 18 липня 2006 року).

Відповідно до ст.375ЦПК України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 368, 369, 374, 375, 382-384 ЦПК України, апеляційний суд

п о с т а н о в и в :

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.

Рішення Рівненськогорайонного судуРівненської області від 30 листопада 2023 року залишити без зміни.

Постанова набирає законної сили з моменту її прийняття і оскарженню в касаційному порядку до Верховного Суду не підлягає, крім випадків передбачених п.2 ч.3 ст.389 ЦПК України.

Повний текст постанови складений 16 травня 2024 року.

Головуючий : Гордійчук С.О.

Судді : Боймиструк С.В.

Шимків С.С.

СудРівненський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення16.05.2024
Оприлюднено20.05.2024
Номер документу119072248
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них надання послуг

Судовий реєстр по справі —570/5697/23

Постанова від 16.05.2024

Цивільне

Рівненський апеляційний суд

Гордійчук С. О.

Ухвала від 05.02.2024

Цивільне

Рівненський апеляційний суд

Гордійчук С. О.

Ухвала від 05.02.2024

Цивільне

Рівненський апеляційний суд

Гордійчук С. О.

Рішення від 30.11.2023

Цивільне

Рівненський районний суд Рівненської області

Красовський О.О.

Рішення від 30.11.2023

Цивільне

Рівненський районний суд Рівненської області

Красовський О.О.

Ухвала від 30.10.2023

Цивільне

Рівненський районний суд Рівненської області

Красовський О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні