Рішення
від 16.11.2023 по справі 300/5285/23
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"16" листопада 2023 р. справа № 300/5285/23

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Боброва Ю.О.,

за участю: за участю секретаря судового засідання Щерб`як Д.І.,

представників сторін:

позивача - Дудорова О.О.,

відповідача - Бичай Н.Р.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Національної поліції в Івано-Франківській області про визнання протиправним та скасування наказів, поновлення на роботі та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу,-

ВСТАНОВИВ:

07.08.2023 ОСОБА_1 (далі позивач) з вернувся до суду з адміністративним позовом до Головного управління Національної поліції в Івано-Франківській області (далі відповідач, ГУНП в Івано-Франківській області) про визнання протиправним та скасування наказу від 27.04.2023 №644 Про притягнення до дисциплінарної відповідальності окремих працівників РПСПОП Івано-Франківськ, поновлення на роботі та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу.

20.09.2023 на адресу суду надійшла уточнена позовна заява, у якій позивач просить суд: визнати протиправним та скасувати наказ від 27.04.2023 №644 Про притягнення до дисциплінарної відповідальності окремих працівників РПСПОП Івано-Франківськ в частині застосування до ОСОБА_1 дисциплінарного стягнення у вигляді звільнення зі служби в поліції; визнати протиправним та скасувати наказ від 27.04.2023 №203 о/с в частині звільнення ОСОБА_1 зі служби в поліції згідно з ч. 1 ст. 77 Закону України Про Національну поліцію за пунктом б (у зв`язку з реалізацією дисциплінарного стягнення у вигляді звільнення зі служби); поновити на роботі та стягнути середній заробіток за час вимушеного прогулу.

Відповідно до ухвали від 13.10.2023 суд прийняв до розгляду вказану уточнену позовну заяву.

Позовні вимоги мотивовані наступними обставинами та нормами права. Відповідно до наказу ГУНП в Івано-Франківській області від 27.04.2023 №644 Про притягнення до дисциплінарної відповідальності окремих працівників РПСПОП Івано-Франківськ на нього було накладено дисциплінарне стягнення у вигляді звільнення зі служби в поліції. Підставами притягнення його до дисциплінарної відповідальності стали порушення ним, на думку відповідача, вимог законодавства, зокрема: пункту 2.1 ґ Правил дорожнього руху України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 №1306; підпункту 1 пункту 5 статті 14, підпункту 4 пункту 2 статті 16 Закону України Про дорожній рух від 30.06.1993 №3353-XII; підпунктів 1, 2 пункту 1 статті 18 , пункту 1 статті 64 Закону України Про Національну поліцію від 02.07.2015 №580-VIII; пункту 1, підпунктів 1, 2, 4, 6, 8, 11, 14 пункту 3 статті 1 Дисциплінарного статуту Національної поліції України, затвердженого Законом України від 15.03.2018 №2337-VIII; підпункту 2 пункту 1, пункту 2 Розділу I, підпунктів 1, 2 пункту 1 Розділу II, пункту 3 Розділу IV Правил етичної поведінки поліцейських, затверджених наказом МВС України від 09.11.2016 №1179; підпункту 2 пункту 1 наказу НП України від 19.07.2022 №507 Про заходи щодо зміцнення службової дисципліни та законності в діяльності поліції. Вказаний наказ обґрунтований тим, що 23.04.2023 до ГУНП в Івано-Франківській області надійшла інформація про порушення ним службової дисципліни керування транспортним засобом, автомобілем RENAULT SYMBOL, номерний знак НОМЕР_1 , о 02:30 год. в смт. Заболотів Івано-Франківської області в стані алкогольного сп`яніння та без встановлених для водія документів.

В подальшому відповідно до наказу ГУНП в Івано-Франківській області від 27.04.2023 №203 о/с в частині його звільнено зі служби в поліції згідно з частиною 1 статті 77 Закону України Про Національну поліцію за пунктом б (у зв`язку з реалізацією дисциплінарного стягнення у вигляді звільнення зі служби).

Вважає вказані накази протиправними, такими що не відповідають нормам законодавства та порушують його права з огляду на те, що він цих порушень не вчиняв, а постановою Снятинського районного суду Івано-Франківської області у справі №351/982/23 (провадження №3/351/405/23) провадження про притягнення його до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення закрито за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення. З вказаних підстав просить суд позов задовольнити в повному обсязі, визнати протиправними та скасувати накази ГУНП в Івано-Франківській області від 27.04.2023 №644 Про притягнення до дисциплінарної відповідальності окремих працівників РПСПОП Івано-Франківськ та від 27.04.2023 №203 о/с, поновити його на роботі та стягнути середній заробіток за час вимушеного прогулу.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 14.08.2023 відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження (а.с. 20-21 т.1).

Відповідно до ухвали Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 26.10.2023 відмовлено у задоволені клопотання представника відповідача про залишення позову без розгляду. (а.с. 40-42 т.1)

29.08.2023 на адресу суду надійшов відзив представника відповідача, у якому він позов не визнав, вважає вимоги позивача необґрунтованими та безпідставними та такими, що не базуються на вимогах законодавства України. Так, матеріалами службового розслідування встановлено, що ОСОБА_1 , будучи офіцером поліції, о 02:30 год. 23.04.2023 керував, автомобілем RENAULT SYMBOL, номерний знак НОМЕР_1 , о 02:30 год. в смт. Заболотів Івано-Франківської області в стані алкогольного сп`яніння та без встановлених для водія документів. Вказаним він порушив вимоги наступних нормативно-правових актів: пункту 2.1 г Правил дорожнього руху України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 №1306; підпункту 1 пункту 5 статті 14, підпункту 4 пункту 2 статті 16 Закону України Про дорожній рух від 30.06.1993 №3353-XII; підпунктів 1, 2 пункту 1 статті 18 , пункту 1 статті 64 Закону України Про Національну поліцію від 02.07.2015 №580-VIII; пункту 1, підпунктів 1, 2, 4, 6, 8, 11, 14 пункту 3 статті 1 Дисциплінарного статуту Національної поліції України, затвердженого Законом України від 15.03.2018 №2337-VIII; підпункту 2 пункту 1, пункту 2 Розділу I, підпунктів 1, 2 пункту 1 Розділу II, пункту 3 Розділу IV Правил етичної поведінки поліцейських, затверджених наказом МВС України від 09.11.2016 №1179; підпункту 2 пункту 1 наказу НП України від 19.07.2022 №507 Про заходи щодо зміцнення службової дисципліни та законності в діяльності поліції. Тому, накази ГУНП в Івано-Франківській області від 27.04.2023 №644 Про притягнення до дисциплінарної відповідальності окремих працівників РПСПОП Івано-Франківськ в частині застосування до ОСОБА_1 дисциплінарного стягнення у вигляді звільнення зі служби в поліції; та від 27.04.2023 №203 о/с в частині звільнення ОСОБА_1 зі служби в поліції згідно з ч. 1 ст. 77 Закону України Про Національну поліцію за пунктом б (у зв`язку з реалізацією дисциплінарного стягнення у вигляді звільнення зі служби) видані правомірно, відповідно до вимог Дисциплінарного статуту Національної поліції України та скасуванню не підлягають. Просив повністю відмовити у задоволенні позовних вимог (а.с. 28-48, 170-190 т.1).

Позивач не скористався правом направити на адресу суду відповіді на відзив.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги з підстав, вказаних у позовній заяві, Просив позов задовольнити повністю.

Представник відповідача просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог з підстав, зазначених у відзиві на позов.

Розглянувши матеріали адміністративної справи відповідно до вимог статті 262 КАС України, за правилами спрощеного позовного провадження, у відкритому судовому засіданні за участі представників сторін, заслухавши їх усні пояснення, дослідивши в сукупності письмові докази, якими сторони обґрунтовують позовні вимоги та заперечення на позов, суд установив наступне.

ОСОБА_1 проходив службу в органах Національної поліції України, зокрема, відповідно до наказу ГУНП в Івано-Франківській області від 03.08.2019 №328 о/с на посаді інспектора-чергового чергової частини роти патрульної служби поліції особливого призначення Івано-Франківськ ГУНП в Івано-Франківській області, у званні капітана поліції (а.с. 80-83, 86 т.1).

Наказом від 27.04.2023 №644 Про притягнення до дисциплінарної відповідальності окремих працівників РПСПОП Івано-Франківськ до ОСОБА_1 застосоване дисциплінарне стягнення у вигляді звільнення зі служби в поліції (а.с. 50-54, 192-196 т.1).

Підставою для прийняття вказаного наказу слугували матеріали службового розслідування, яке було призначене відповідно до наказу ГУНП від 24.04.2023 №610 (а.с. 79-80, 222-223 т.1).

Відповідно до висновку службового розслідування комісією ГУНП в Івано-Франківській області встановлені наступні фактичні обставини.

23.04.2023 до ГУНП в Івано-Франківській області надійшло повідомлення про те, що цього числа о 02:30 год. по АДРЕСА_1 мобільним нарядом Ясень-0022 за порушення комендантської години був зупинений автомобіль марки RENAULT SYMBOL, номерний знак НОМЕР_1 , під керівництвом водія ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який мешкає в цьому ж населеному пункті по АДРЕСА_2 . В подальшому, у ході перевірки документів за допомогою порталу Дія, працівники патрульної поліції встановили, що водієм автомобіля був капітан поліції ОСОБА_1 , який проходив службу на посаді інспектора-чергового чергової частини роти патрульної служби поліції особливого призначення Івано-Франківськ ГУНП в Івано-Франківській області. Після проходження тесту на стан алкогольного сп`яніння за допомогою газоаналізатора Драгер встановлено, що ОСОБА_1 перебував у стані алкогольного сп`яніння 2,43 %. Крім того, у нього був відсутній страховий поліс цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. У зв`язку з вказаним, нарядом патрульної поліції стосовно водія складено два адміністративних протоколи за часиною 1 статті 130 та частиною 1 статті 126 КУпАП. Висновок службового розслідування затверджений начальником ГУНП в Івано-Франківській області 27.04.2023 (а.с. 57-78, 199-220 т.1).

Дослідженням в судовому засіданні вказаного висновку службового розслідування судом встановлено, що він проведений відповідно до вимог Дисциплінарного статут Національної поліції України та Порядку проведення службових розслідувань у Національній поліції України, затвердженого наказом МВС України від 07.11.2018 №893. Так, фактичні обставини порушення ОСОБА_1 вимог законодавства України про дорожній рух підтверджені зібраними доказами: поясненнями поліцейських ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , відеоматеріалами з камер поліцейських, актом огляду на стан алкогольного сп`яніння, роздруківкою газоаналізатора Драгер ARBE-0059 (тест №3275), протоколом про адміністративне правопорушення серії ААД №420142, іншими доказами.

Відповідно досліджених в судовому засіданні відеоматерілів ОСОБА_1 перебував у стані алкогольного сп`яніння показник 2,43 %. Крім того, у нього був відсутній страховий поліс цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. У зв`язку з вказаним, нарядом патрульної поліції стосовно водія складено два адміністративних протоколи за частиною 1 статті 130 та частиною 1 статті 126 КУпАП. При складанні протоколів були дотримані усі вимоги КУпАП (а.с. 137, 252 т.1).

Постановою Снятинського районного суду Івано-Франківської області у справі №351/982/23 (провадження №3/351/405/23) провадження про притягнення його до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення закрито за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення (а.с. 11-13 т.1).

Разом з тим, суд зазначає, що вказане рішення місцевого суду було прийнято у зв`язку з процесуальними порушеннями, на думку суду, які були допущені нарядом патрульної поліції при складанні протоколу про адміністративне правопорушення серії ААД №420142. Вказане рішення суду прийняте за результатами розгляду адміністративної справи та не має відношення до питання дисциплінарної відповідальності капітана поліції ОСОБА_1 , яка є окремим видом юридичної відповідальності.

Окрім вказаного, ОСОБА_1 був притягнутий ще й до адміністративної відповідальності за частиною 1 статті 126 КУпАП у зв`язку з порушенням ним вимог статей 14, 16 Закону України Про дорожній рух від 30.06.1993 №3353-XII, пункту 2.1 ґ Правил дорожнього руху України, відповідно до якого водій механічного транспортного засобу повинен мати при собі чинний страховий поліс (страховий сертифікат «Зелена картка») про укладення договору обов`язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів або чинний внутрішній електронний договір зазначеного виду обов`язкового страхування у візуальній формі страхового поліса (на електронному або паперовому носії), відомості про який підтверджуються інформацією, що міститься в єдиній централізованій базі даних, оператором якої є Моторне (транспортне) страхове бюро України. Водії, які відповідно до законодавства звільняються від обов`язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів на території України, повинні мати при собі відповідні підтвердні документи (посвідчення).

З метою реалізації наказу про притягнення капітана поліції ОСОБА_1 до дисциплінарної відповідальності ГУНП в Івано-Франківській області виданий наказ від 27.04.2023 №203 о/с про звільнення ОСОБА_1 зі служби в поліції згідно з ч. 1 ст. 77 Закону України Про Національну поліцію за пунктом б (у зв`язку з реалізацією дисциплінарного стягнення у вигляді звільнення зі служби).

Суд вважає вказаний наказ правомірним та такий, що відповідає нормам законодавства, з огляду на наступне.

Закон України Про Національну поліцію від 02.07.2015 №580-VIII (далі Закон №580-VIII) визначає правові засади організації та діяльності Національної поліції України, статус поліцейських, а також порядок проходження служби в Національній поліції України.

Відповідно до частини 1 статті 18 Закону №580-VIII поліцейський зобов`язаний:

1) неухильно дотримуватися положень Конституції України, законів України та інших нормативно-правових актів, що регламентують діяльність поліції, та Присяги поліцейського;

2) професійно виконувати свої службові обов`язки відповідно до вимог нормативно-правових актів, посадових (функціональних) обов`язків, наказів керівництва;

3) поважати і не порушувати прав і свобод людини;

4) надавати невідкладну, зокрема домедичну і медичну, допомогу особам, які постраждали внаслідок правопорушень, нещасних випадків, а також особам, які опинилися в безпорадному стані або стані, небезпечному для їхнього життя чи здоров`я;

5) зберігати інформацію з обмеженим доступом, яка стала йому відома у зв`язку з виконанням службових обов`язків;

6) інформувати безпосереднього керівника про обставини, що унеможливлюють його подальшу службу в поліції або перебування на займаній посаді.

У разі вчинення протиправних діянь поліцейські несуть кримінальну, адміністративну, цивільно-правову, матеріальну та дисциплінарну відповідальність відповідно до закону, а також з урахуванням бойового імунітету, визначеного Законом України Про оборону України (частина 1 статті 19 Закону).

Відповідно до частини 1 статті 64 названого Закону Особа, яка вступає на службу в поліції, складає Присягу на вірність Українському народові такого змісту: Я, (прізвище, ім`я та по батькові), усвідомлюючи свою високу відповідальність, урочисто присягаю вірно служити Українському народові, дотримуватися Конституції та законів України, втілювати їх у життя, поважати та охороняти права і свободи людини, честь держави, з гідністю нести високе звання поліцейського та сумлінно виконувати свої службові обов`язки.

Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 77 Закону №580-VIII Поліцейський звільняється зі служби в поліції, а служба в поліції припиняється у зв`язку із реалізацією дисциплінарного стягнення у вигляді звільнення зі служби, накладеного відповідно до Дисциплінарного статуту Національної поліції України.

Дисциплінарний статут Національної поліції України, затверджений Законом України від 15.03.2018 №2337-VIII (далі Дисциплінарний статут), визначає сутність службової дисципліни в Національній поліції України, повноваження поліцейських та їхніх керівників з її додержання, види заохочень і дисциплінарних стягнень, а також порядок їх застосування та оскарження.

Згідно частини 1 статі 1 Дисциплінарного статуту службова дисципліна це дотримання поліцейським Конституції і законів України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, актів Президента України і Кабінету Міністрів України, наказів Національної поліції України, нормативно-правових актів Міністерства внутрішніх справ України, Присяги поліцейського, наказів керівників.

Частиною 3 вказаної статті встановлено, що Службова дисципліна, крім основних обов`язків поліцейського, визначених статтею 18 Закону України "Про Національну поліцію", зобов`язує поліцейського:

1) бути вірним Присязі поліцейського, мужньо і вправно служити народу України;

2) знати закони, інші нормативно-правові акти, що визначають повноваження поліції, а також свої посадові (функціональні) обов`язки;

3) поважати права, честь і гідність людини, надавати допомогу та запобігати вчиненню правопорушень;

4) безумовно виконувати накази керівників, віддані (видані) в межах наданих їм повноважень та відповідно до закону;

5) вживати заходів до негайного усунення причин та умов, що ускладнюють виконання обов`язків поліцейського, та негайно інформувати про це безпосереднього керівника;

6) утримуватися від дій, що перешкоджають іншим поліцейським виконувати їхні обов`язки, а також які підривають авторитет Національної поліції України;

7) утримуватися від висловлювань та дій, що порушують права людини або принижують честь і гідність людини;

8) знати і виконувати заходи безпеки під час несення служби, дотримуватися правил внутрішнього розпорядку;

9) підтримувати рівень своєї підготовки (кваліфікації), необхідний для виконання службових повноважень;

10) берегти службове майно, забезпечувати належний стан зброї та спеціальних засобів;

11) поважати честь і гідність інших поліцейських і працівників поліції, надавати їм допомогу та стримувати їх від вчинення правопорушень;

12) дотримуватися правил носіння однострою та знаків розрізнення;

13) сприяти керівникові в організації дотримання службової дисципліни, інформувати його про виявлені порушення, у тому числі вчинені іншими працівниками поліції;

14) під час несення служби поліцейському заборонено перебувати у стані алкогольного, наркотичного та/або іншого сп`яніння.

Аналогічні вимоги до поведінки поліцейських встановлені Правилами етичної поведінки поліцейських, які затверджені наказом МВС України від 09.11.2016 №1179 та наказом Національної поліції України від 19.07.2022 №507 Про заходи щодо зміцнення службової дисципліни та законності в діяльності поліції.

Відповідно до частини 1 статті 11 Дисциплінарного статуту за порушення службової дисципліни поліцейські незалежно від займаної посади та спеціального звання несуть дисциплінарну відповідальність згідно з цим Статутом.

За вчинення адміністративних правопорушень поліцейські несуть дисциплінарну відповідальність відповідно до цього Статуту, крім випадків, передбачених Кодексом України про адміністративні правопорушення (частина 2 статті 11).

Поліцейських, яких в установленому порядку притягнуто до адміністративної, кримінальної або цивільно-правової відповідальності, одночасно може бути притягнуто до дисциплінарної відповідальності згідно з цим Статутом (частина 3 статті 11).

Згідно статті 12 Дисциплінарного статуту дисциплінарним проступком визнається протиправна винна дія чи бездіяльність поліцейського, що полягає в порушенні ним службової дисципліни, невиконанні чи неналежному виконанні обов`язків поліцейського або виходить за їх межі, порушенні обмежень та заборон, визначених законодавством для поліцейських, а також у вчиненні дій, що підривають авторитет поліції.

Відповідно до статті 13 Дисциплінарного статуту Дисциплінарне стягнення є засобом підтримання службової дисципліни, що застосовується за вчинення дисциплінарного проступку з метою виховання поліцейського, який його вчинив, для безумовного дотримання службової дисципліни, а також з метою запобігання вчиненню нових дисциплінарних проступків (частина 1).

Дисциплінарне стягнення має індивідуальний характер та не застосовується до поліцейського, вина якого у вчиненні дисциплінарного проступку не встановлена у визначеному порядку або який діяв у стані крайньої необхідності чи необхідної оборони (частина 2).

Частиною 3 статі 13 Дисциплінарного статуту встановлено, що до поліцейських можуть застосовуватися такі види дисциплінарних стягнень: 1) зауваження; 2) догана; 3) сувора догана; 4) попередження про неповну службову відповідність; 5) пониження у спеціальному званні на один ступінь; 6) звільнення з посади; 7) звільнення із служби в поліції.

Статтею 14 Дисциплінарного статут встановлено підстави та порядок проведення службового розслідування.

Так, зокрема, службове розслідування - це діяльність із збирання, перевірки та оцінки матеріалів і відомостей про дисциплінарний проступок поліцейського (частина 1).

Службове розслідування проводиться з метою своєчасного, повного та об`єктивного з`ясування всіх обставин вчинення поліцейським дисциплінарного проступку, встановлення причин і умов його вчинення, вини, ступеня тяжкості дисциплінарного проступку, розміру заподіяної шкоди та для підготовки пропозицій щодо усунення причин вчинення дисциплінарних проступків (частина 2).

Службове розслідування призначається за письмовим наказом керівника, якому надані повноваження із застосування до поліцейського дисциплінарного стягнення (частина 3).

Підставою для призначення службового розслідування є заяви, скарги та повідомлення громадян, посадових осіб, інших поліцейських, медіа (далі - повідомлення), рапорти про вчинення порушення, що має ознаки дисциплінарного проступку, або безпосереднє виявлення ознак такого проступку посадовою особою поліції, за наявності достатніх даних, що вказують на ознаки дисциплінарного проступку (частина 4).

У разі надходження до органу поліції матеріалів про вчинення поліцейським адміністративного правопорушення, що складені в порядку, визначеному Кодексом України про адміністративні правопорушення, службове розслідування не призначається, а рішення про притягнення до дисциплінарної відповідальності приймається на підставі зазначених матеріалів (частина 5).

Службове розслідування проводиться на засадах неупередженості та рівності всіх поліцейських перед законом незалежно від займаної посади, спеціального звання, наявних у них державних нагород та заслуг перед державою. У разі вчинення поліцейським більше двох дисциплінарних порушень проводиться одне службове розслідування. Якщо протягом проведення службового розслідування поліцейським вчинено інший дисциплінарний проступок, розпочинається нове службове розслідування (частина 6,7).

Відповідно до частини 10 статті 14 Порядок проведення службових розслідувань у Національній поліції України встановлюється Міністерством внутрішніх справ України.

Відповідно до статті 15 Дисциплінарного статуту проведення службових розслідувань за фактом порушення поліцейським службової дисципліни здійснюють дисциплінарні комісії. Дисциплінарні комісії формуються з поліцейських та працівників поліції, які мають відповідні знання та досвід, необхідні для ефективного проведення службового розслідування. До складу дисциплінарних комісій можуть також включатися представники громадськості, які мають бездоганну репутацію, високі професійні та моральні якості, суспільний авторитет.

Відповідно до частини 1 статті 19 Статут у висновку за результатами службового розслідування зазначаються:

1) дата і місце складання висновку, прізвище та ініціали, посада і місце служби членів дисциплінарної комісії, що проводила службове розслідування;

2) підстава для призначення службового розслідування;

3) обставини справи, зокрема обставини вчинення поліцейським дисциплінарного проступку;

4) пояснення поліцейського щодо обставин справи;

5) пояснення інших осіб, яким відомі обставини справи;

6) пояснення безпосереднього керівника поліцейського щодо обставин справи;

7) документи та матеріали, що підтверджують та/або спростовують факт вчинення дисциплінарного проступку;

8) відомості, що характеризують поліцейського, а також дані про наявність або відсутність у нього дисциплінарних стягнень;

9) причини та умови, що призвели до вчинення проступку, вжиті або запропоновані заходи для їх усунення, обставини, що знімають з поліцейського звинувачення;

10) висновок щодо наявності або відсутності у діянні поліцейського дисциплінарного проступку, а також щодо його юридичної кваліфікації з посиланням на положення закону;

11) вид стягнення, що пропонується застосувати до поліцейського у разі наявності в його діянні дисциплінарного проступку.

Висновок підписується всіма членами дисциплінарної комісії, що проводила розслідування. Члени дисциплінарної комісії мають право на окрему думку, що викладається письмово і додається до висновку (частина 2 статті 19).

Під час визначення виду стягнення дисциплінарна комісія враховує характер проступку, обставини, за яких він був вчинений, особу порушника, ступінь його вини, обставини, що пом`якшують або обтяжують відповідальність, попередню поведінку поліцейського, його ставлення до служби (частина 3 статті 19).

Особливості проведення службових розслідувань та застосування до поліцейських дисциплінарних стягнень в період дії правового режиму воєнного стану встановлені Розділом V Дисциплінарного статуту.

Дисциплінарне стягнення на капітана поліції ОСОБА_1 накладено начальником ГУНП в Івано-Франківській області відповідно до його повноважень, визначених статтею 20 Дисциплінарного статуту.

Порядок проведення службових розслідувань у Національній поліції України, затвердженого наказом МВС України від 07.11.2018 №893, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 28.11.2018 за №1355/32807 (далі Порядок №893) визначає процедуру проведення службового розслідування стосовно поліцейського, права учасників службового розслідування, порядок оформлення його результатів, прийняття та реалізації рішень за результатами службового розслідування.

Згідно пункту 1 Порядку №893 службове розслідування призначається за письмовим наказом керівника, якому надані повноваження із застосування до поліцейського дисциплінарного стягнення. Підставами для призначення службового розслідування є заяви, скарги та повідомлення громадян, посадових осіб, інших поліцейських, засобів масової інформації, рапорти про вчинення порушення, що має ознаки дисциплінарного проступку, або безпосереднє виявлення ознак такого проступку посадовою особою поліції за наявності достатніх даних, що вказують на ознаки дисциплінарного проступку.

Службове розслідування призначається, зокрема, за наявності даних про перебування поліцейського на роботі (службі) у стані алкогольного сп`яніння або стані, викликаному вживанням наркотичних чи інших одурманюючих засобів, або під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції (пункт 2).

Порядок призначення службового розслідування, його проведення Дисциплінарною комісією, оформлення результатів тощо аналогічні встановленим нормами Дисциплінарного статуту.

Таким чином, в судовому засіданні встановлено, що накази ГУНП в Івано-Франківській області від 27.04.2023 №644 Про притягнення до дисциплінарної відповідальності окремих працівників РПСПОП Івано-Франківськ в частині застосування до ОСОБА_1 дисциплінарного стягнення у вигляді звільнення зі служби в поліції та від 27.04.2023 №203 о/с в частині звільнення ОСОБА_1 зі служби в поліції згідно з частиною 1 статті 77 Закону України Про Національну поліцію за пунктом б (у зв`язку з реалізацією дисциплінарного стягнення у вигляді звільнення зі служби) видані начальником Головного управління Національної поліції в Івано-Франківській області правомірно, в межах повноважень та у спосіб, встановлений законом.

Тому, суд дійшов висновку проте, що в задоволенні позову слід відмовити повністю.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи:

позивач: ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 , АДРЕСА_3 ;

відповідач: Головне управління Національної поліції в Івано-Франківській області, код ЄДРПОУ 40108798, вул. Української Перемоги, 15, м. Івано-Франківськ, 76018.

Суддя /підпис/ Бобров Ю.О.

Рішення в повному обсязі складене 21 листопада 2023 р.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.11.2023
Оприлюднено06.12.2023
Номер документу115379006
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби

Судовий реєстр по справі —300/5285/23

Постанова від 15.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 12.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 05.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 12.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 11.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 11.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Рішення від 16.11.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Рішення від 16.11.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Ухвала від 01.11.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 26.10.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні