Справа № 761/23023/23 Головуючий у І інстанції Мальцев Д.О.Провадження № 33/824/5007/2023 Доповідач у 2 інстанції Шроль В. Р.
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 листопада 2023 року м. Київ
Суддя Київського апеляційного суду В.Р.Шроль, розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу представника Координаційно-моніторингової митниці на постанову судді Шевченківського районного суду м. Києва від 18 серпня 2023 року, якою провадження в справі про притягнення до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.483 МК України
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянство: Україна;місце роботи: водій ТОВ «НКЮ»;місце проживання: АДРЕСА_1 ;
закрито за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення,
В С Т А Н О В И В :
Відповідно до протоколу про порушення митних правил від 28 березня 2023 р. №0034/126000/23 вбачається, що 18.07.2022, на митну територію України з території Республіки Польща через пункт пропуску «Ягодин-Дорогуск» митного поста «Ягодин» Волинської митниці з використанням транспортного засобу комерційного призначення р.н. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 на адресу Благодійної організації «Благодійний фонд «Серце Азову» (вул. Михайла Грушевського, буд. 160, кв. 49, м. Дубно, Дубенський р-н., Рівненська обл., ЄДРПОУ 44806891) в якості гуманітарної допомоги ввезено товари «продукти харчування, памперси, взуття» загальною вагою 14 950 кг. Відправником товарів зазначено «CENA CZYNI CUDA» (TARGOWA 72, 03-734 WARZAWA).
Під час перевірки законності ввезення на митну територію України товару «продукти харчування, памперси, взуття» загальною вагою 14 950 кг., заявленого як гуманітарна допомога, Координаційно-моніторинговою митницею (далі - митниця) виявлено невідповідності, які можуть свідчити про порушення декларантом законодавства про гуманітарну допомогу та законодавства з питань митної справи.
З відкритих джерел інформації митницею встановлено, що Благодійна організація «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» засновано 18.05.2022, місцезнаходження: АДРЕСА_2 . Засновниками організації виступали ОСОБА_2 та ОСОБА_3 . Директором Благодійної організації з моменту заснування до 14.02.2023 був ОСОБА_2 .
Під час перевірки даних Єдиного реєстру отримувачів гуманітарної допомоги встановлено, що Благодійна організація «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» не внесена до даного реєстру.
18.08.2022 на адресу Благодійної організації «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» митницею направлено рекомендований лист № 7.9-1/20-3/14/1086 про надання інформації щодо гуманітарної допомоги, яка направлялась на адресу Благодійної організації «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ».
03.09.2022 до митниці надійшли пояснення від 29.08.2022 від Еолови фонду БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» ОСОБА_2 та співзасновника БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» ОСОБА_3 (експрес-накладна Нової пошти від 02.09.2022 № 59000859102580).
В своїх особистих поясненнях керівники (засновники) БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» зазначили, що БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» за час свого існування лише один раз отримала вантаж гуманітарної допомоги у кількості 100 кг., відправником якого виступала Гамбурзька громадська організація.
З метою всебічного, повного та об`єктивного з`ясування всіх обставин переміщення на митну територію України товару «продукти харчування, памперси, взуття» загальною вагою 14 950 кг, виявлених ознак правопорушень, а також встановлення причин та умов, які могли сприяти їх появі 20.09.2022 митницею направлено лист № 7.9-1/20-1/14/1307 до ТОВ «НКЮ».
03.10.2022 ТОВ «НКЮ» листом-поясненням № 03/10/22 повідомило митницю, що перевезення вантажів гуманітарної допомоги здійснено на безоплатній основі, замовником виступала БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ». Після ввезення, водієм ТОВ «НКЮ» ОСОБА_1 вантаж передано в м. Дубно БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ». Факт передачі товару засвідчено актом прийому-передачі матеріальних цінностей без номера та дати.
Враховуючи розбіжності між інформацією, наданою в поясненнях від 29.08.2022 голови фонду БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» ОСОБА_2 і співзасновника БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» ОСОБА_3 та інформацією надісланою листом-поясненням від ТОВ «НКЮ» № 03/10/22 від 03.10.2022, митницею на адресу БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» додатково направлено рекомендований лист від 14.02.2023 № 7.9- 2/20-5/13/364.
21.02.2023 надійшли пояснення від 16.02.2023 голови фонду БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» ОСОБА_2 (експрес-накладна Нової пошти від 20.02.2023 № 59000931900672), в яких підтверджено, що про ввезення 18.07.2022 на адресу Благодійної організації «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» транспортним засобом комерційного призначення р.н. НОМЕР_4/ НОМЕР_3 в якості гуманітарної допомоги товарів «продукти харчування, памперси, взуття» загальною вагою 14 950 кг йому невідомо.
Також, з метою перевірки законності ввезення товарів на митну територію України 08.11.2022 Державною митною службою України направлено запит до митних органів Республіки Польща (вих. № 26/26-04/11/1847).
У відповіді митних органів Республіки Польща зазначено, що відповідно до електронних баз даних транспортним засобом р/н НОМЕР_4 /НОМЕР_3 здійснено переміщення товару: тютюн ароматичний та взуття спортивне з митної території Польщі на територію України, до відповіді додано копії транзитної митної декларації від 16.07.2022 № 22PL301010NS57K8W7 та NOTA TRANZYTOWA NCTS ТІ від 13.07.2023 № 22PL443020NS578YI0 та від 11.07.2022 № 22PL3322080NS56RSX0.
Відповідно до NOTA TRANZYTOWA NCTS ТІ від 13.07.2023 №22PL443020NS578YI0 товар тютюн ароматичний загальною вагою 9 480 кг. надійшов з Туреччини на склад компанії «WESTANA ENTERPRISE Sp. z о.о.» (OBRONCOW TOBRUKU 18D/149, 01-494, WARSZAWA, PL) у Польській Республіці, відправником зазначено - «MAYFR TUTUN MAMULLERI TURIZM» ( АДРЕСА_3 ), отримувачем - «ELBRUS PROM LLC» (PEACE AVENUE, HOUSE 80, OFFICE 23, 87555 MARIUPOL, UA).
Відповідно NOTA TRANZYTOWA NCTS TI від 11.07.2022 № 22PL3322080NS56RSX0 товар взуття спортивне загальною вагою 11 480 кг. надійшов з Китаю на склад компанії «WESTANA ENTERPRISE Sp. z o.o.» (OBRONCOW TOBRUKU 18D/149, 01-494, WARSZAWA, PL) y Польській Республіці, відправником зазначено - «ZHEJIANG JUNGAO INTERNATIONAL TRADE» (ROOM 2139, BUILDING C, INNOVATION SEVICE CENTER, CN), отримувачем - «LLC BAKER TRADE» (VICTORY SQUARE 10, 10002, ZHYTOMYR UA).
В свою чергу в транзитній митній декларації від 16.07.2022 № 22PL301010NS57K8W7 зазначено, що транспортним засобом р/н НОМЕР_1 / НОМЕР_2 зі складу «WESTANA ENTERPRISE Sp. z o.o.» (OBRONCOW TOBRUKU 18D/149, 01-494, WARSZAWA, PL) було відправлено товар загальною вагою 15 015 кг з них на адресу «ELBRUS PROM LLC» (PEACE AVENUE, HOUSE 80, OFFICE 23, 87555 MARIUPOL, UA) було відправлено тютюн ароматичний вагою 5 056 кг, на адресу «LLC BAKER TRADE» (VICTORY SQUARE 10, 10002, ZHYTOMYR UA) - спортивне взуття вагою 9 959 кг.
Крім цього, NOTA TRANZYTOWA NCTS ТІ від 13.07.2023 № 22PL443020NS578YI0 має посилання на рахунок-фактуру (код «380») № JBRKOS007, a NOTA TRANZYTOWA NCTS ТІ від 11.07.2022 № 22PL3322080NS56RSX0 на рахунки-фактури (код «380») № SMJO-INV-0315 та № 6051.
Виходячи з зазначеного, товари надійшли на територію Республіки Польща і в подальшому переміщувались на територію України маючи статус товарів комерційного призначення і ні якого відношення до вантажу гуманітарної допомоги не мають.
Також відомості щодо відправників, отримувачів та статусу товарів у документах, отриманих від митних органів Республіки Польща, не відповідають даним, вказаним громадянином України ОСОБА_1 у Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, заповненої за формою згідно з додатком 1 Постанови при переміщені через митний кордон України та їх митному оформленні.
02.02.2023 Координаційно-моніторинговою митницею направлено лист № 7.9- 2/20-5/13/255 до Державної служби експортного контролю з метою підтвердження чи спростування факту отримання Благодійною організацією «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» гуманітарної допомоги.
03.02.2023 листом № 645/22-23 Державна служба експортного контролю повідомила про відсутність інформації щодо отримання у 2022 році вантажів гуманітарної допомоги Благодійною організацією «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ».
13.03.2023 митницею листом № 7.9-1/7.9-20-3/7/595 на Волинську митницю направлено запит щодо встановлення вартості товарів ввезених на митну територію України громадянином України ОСОБА_1 .
Листом від 17.03.2023 № 7.3-15/2998 Волинська митниця надіслала розрахунки вартості товарів з врахуванням цінової інформації згідно з ЄАІС Держмитслужби, на товари, що ввозились на адресу отримувача БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ». З урахуванням інформації, що надана Волинською митницею, вартість товарів складає 7 894 311,31 гривень.
Таким чином, дії водія ТОВ «НКЮ» громадянина України ОСОБА_1 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 7 894 311,31 грн через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника та одержувача товарів.
Отже, на думку митного органу, в діях ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачені ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
Постановою суду провадження в справі відносно ОСОБА_1 закрито, оскільки суддею не було встановлено ознак як об`єктивного, так і суб`єктивного складу адміністративного правопорушення, а також вчинення ОСОБА_1 дій, спрямованих на переміщення товару через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, щодо відправника та відомості необхідні для визначення їх митної вартості, тобто порушення митних правил, передбачених ст. 483 МК України.
В апеляційній скарзі представник митниці просить постанову скасувати та постановити нову постанову, якою визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні правопорушення за ч.1 ст.483 МК України, та накласти до нього адміністративне стягнення відповідно до санкції ч. 1 ст. 483 МК України.
В обґрунтування апеляційної скарги зазначає що висновки суду не відповідають обставинам справи, оскільки саме ОСОБА_1 особисто заповнив та подав до митного оформлення Декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, заповнену за формою згідно з додатком 1 Постанови КМУ від 1 березня 2022 р. №174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану». Декларація про перелік містить власноручний особистий підпис ОСОБА_1 , який у розумінні ст. 4 МК України є декларантом, а отже саме він несе відповідальність перед митною службою за внесення у декларацію достовірних даних.
Також вважає безпідставними посилання суду на неконституційність санкції ч. 1 ст. 483 МКУ, оскільки Конституційний Суд у своєму Рішенні від 05.07.2023 чітко прописав, що «відтерміновується втрата чинності абзацу другого частини першої ст. 483 МКУ на шість місяців».
Крім того, апеляційна скарга містить у собі клопотання про поновлення строку на апеляційне оскарження, оскільки про розгляд справи представника митниці повідомлено не було, про наявність постанови представнику митниці стало відомо після ознайомлення з матеріалами справи та отриманням копії постанови 11.10.2023 року.
З матеріалів справи вбачається, що постанова винесена 18.08.2023 року, а апеляційна скарга подана до суду представником митниці 16.10.2023 року, тобто з пропуском строку на апеляційне оскарження.
Вважаю, що представнику митниці слід поновити строк на апеляційне оскарження постанови, оскільки матеріали справи не містять відомостей про повідомлення представника митниці про розгляд справи та направлення копії постанови, з матеріалів справи вбачається, що представник митниці ознайомився з матеріалами справи та з текстом постанови 11.10.2023 року, у зв`язку з чим причини пропуску строку на апеляційне оскарження постанови слід визнати поважними.
Заслухавши представника Координаційно-моніторингової митниці, яка підтримала апеляційну скаргу, захисника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, що заперечив проти задоволення апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи та вивчивши доводи апеляційної скарги, вважаю апеляційну скаргу такою, що не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Порушення митних правил, передбачене ч.1 ст.483 МК України, проявляється у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Частиною 2 ст.460 МК України передбачено, що перевізники несуть відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення цих товарів документів, що містять неправдиві відомості (стаття 483 цього Кодексу), виключно у разі якщо ці відомості стосуються кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, а перевізниками не вжито заходів до перевірки правдивості зазначених відомостей або у разі неможливості такої перевірки не внесено відповідного запису до міжнародної автомобільної накладної (CMR).
З матеріалів справи випливає, що ОСОБА_1 є водієм перевізника «ТОВ «НКЮ» і з протоколу про адміністративне правопорушення вбачається, що йому не інкримінується вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України , що полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення цих товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо кількості вантажних місць, їх маркування та номерів.
Доводи апеляційної скарги про те, що саме ОСОБА_1 є декларантом товару, правильності висновків судді про те, що він є водієм перевізника і не може нести відповідальності за ч.1 ст.483 МК України за подання митному органу документів, які містять неправдиві відомості щодо відправника та одержувача товарів, не спростовують.
З огляду на наведене, ОСОБА_1 не є суб`єктом адміністративного правопорушення , передбаченого ч.1 ст.483 МК України, вчинення якого йому інкримінується митним органом.
Суддя місцевого суду, закриваючи провадження в справі, дійшла фактичного висновку про відсутність у матеріалах справи доказів наявності у діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України.
Висновок судді на матеріалах справи про порушення митних правил ґрунтується.
Апеляційна скарга представника Координаційно-моніторингової митниці не містить переконливих доводів , які б спростовували висновок судді.
Неправильного застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права, які б могли слугувати підставами для скасування чи зміни судового рішення, не встановлено.
За таких обставин постанова є законною.
Керуючись ст.294 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
П О С Т А Н О В И В:
Поновити представнику Координаційно-моніторингової митниці строк на апеляційне оскарження постанови судді Шевченківського районного суду м. Києва від 18 серпня 2023 року щодо ОСОБА_1 .
Апеляційну скаргу представника Координаційно-моніторингової митниці залишити без задоволення,а постанову судді Шевченківського районного суду м. Києва від 18серпня 2023 року щодо ОСОБА_1 - без зміни.
Постанова є остаточною і оскарженню не підлягає.
Суддя В. Р. Шроль
Суд | Київський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.11.2023 |
Оприлюднено | 06.12.2023 |
Номер документу | 115383108 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Київський апеляційний суд
Шроль Валентин Ростиславович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні