Рішення
від 05.12.2023 по справі 240/5785/22
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 грудня 2023 року м. Житомир справа № 240/5785/22

категорія 111030500

Житомирський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Гуріна Д.М., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Кревель Мойзельбах" до Головного управління ДПС у Житомирській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, визнання протиправною бездіяльності,

встановив:

До Житомирського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Кревель Мойзельбах" (далі - ТОВ "Кревель Мойзельбах", Товариство) із позовом до Головного управління ДПС у Житомирській області, в якому просить визнати протиправними та скасувати:

- податкове повідомлення-рішення за формою "В3" №0119810716 від 03.12.2021, яким підприємству відмовлено в бюджетному відшкодуванні податку на додану вартість в сумі 95000,00 грн, яке було заявлене до бюджетного відшкодування в податковій декларації з податку на додану вартість за серпень 2021 року;

- податкове повідомлення-рішення за формою "В4" №0119830716 від 03.12.2021, яким встановлено завищення від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду на 214881,00 грн;

- визнати бездіяльність відповідача протиправною та зобов`язати Головне управління Державної податкової служби України у Житомирській області внести до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування дані щодо суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість ТОВ "Кревель Мойзельбах" у розмірі 95000 грн, узгодженої за результатами оскарження податкового повідомлення - рішення за формою "В3" №0119810716 від 03.12.2021.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказав, що підприємством сформовано податковий кредит на підставі митних декларацій, тому Товариство вважає безпідставним рішення відповідача про відмову в бюджетному відшкодуванні. Стосовно використання рекламно-маркетингових послуг в господарській діяльності Товариства, які полягали у проведенні презентацій клієнтам ТОВ "БаДМ", то позивач зазначив, що здійснює торгівлю фармацевтичними препаратами, які мають багато аналогів в Україні, тому з метою стимулювання попиту на медичні препарати, якими здійснює торгівлю Товариство, та з метою витримки конкуренції на фармацевтичному ринку серед прямих конкурентів аналогічної продукції, Товариство має необхідність в якісній рекламі своїх ліків. Перевіряючими, під час здійснення аналізу господарських операцій, невірно класифіковано послуги, які надаються ТОВ "БаДМ", оскільки Товариство здійснює, крім торгівлі фармацевтичними препаратами, також і рекламну діяльність, що зумовило ТОВ "Кревель Мойзельбах" звернутись до ТОВ "БаДМ" з метою проведення презентацій продукції Товариства.

Ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду від 04.04.2022 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення (виклику) учасників справи.

05.09.2022 на адресу суду від відповідача надійшло клопотання про розгляд справи у порядку загального позовного провадження вх. №43138/22 та відзив на адміністративний позов. У відзиві відповідач заперечує проти заявлених позовних вимог та просить відмовити у задоволенні позову. В обґрунтування відзиву зазначає, що під час перевірки на підтвердження отримання маркетингових послуг від ТОВ "БаДМ", крім договору від 30.12.2020 ТОВ "Кревель Мойзельбах" надало: акт №56562 від 30.12.2020 про надання маркетингових послуг на суму 1859402,72 грн, в тому числі ПДВ 309880,54 грн; звіт за грудень 2020 року з наданої послуги та виконання робіт від 30.12.2020 з проведення тривалих презентацій (до 15 хвилин) на однин товар за договором про надання послуг, в якому наведено перелік аптек, де надавалися послуги, з адресами розташування.

При цьому, в акті про надання маркетингових послуг від 30.12.2020 №56562 та звіті від 30.12.2020 за грудень 2020 року, не зазначено сутність послуги, а наведено лише перелік з адресами розташування.

Вищевказані документи не містять відомостей та деталізації послуг, визначення у чому полягає зміст послуги, відомостей про фактично надані послуги, їх обсяг та характер, конкретних виконавців, кількість опитаних респондентів, кількість годин, затрачених на їх виконання, строки виконання та результати здійснених заходів, що у свою чергу, виключає можливість оцінки подальшого використання спірних послуг у діяльності товариства.

Крім того, перевіркою встановлено, що з аптеками, наведеними у звіті за грудень 2020 року з наданої послуги ТОВ "Кревель Мойзельбах" не співпрацює, продукцію не реалізує.

Зміст поняття розумної економічної причини (ділової мети) передбачає обов`язкову спрямованість будь-якої операції платника на отримання позитивного економічного ефекту, тобто на приріст (збереження) активів платника (їх вартість), створення умов для такого приросту (збереження) в майбутньому.

Відповідач дійшов висновків про те, що послуги, перелічені позивачем у позовній заяві по своїй сутності необхідні ТОВ "БаДМ", як власнику товару, надавалися клієнтам ТОВ "БаДМ", що у свою сприяло збільшенню попиту та, як наслідок - збільшенню доходів ТОВ "БаДМ", а не позивача.

До того ж, позивачем не надано доказів, які б свідчили про наявність дійсної ділової мети на отримання таких маркетингових послуг, а також не доведено прогнозованого та реального впливу від отримання цих послуг на власну господарську діяльність, тобто доказів досягнення розумної економічної мети завдяки взаємовідносинам з ТОВ "БаДМ", що виключає можливість оцінки подальшого використання спірних послуг у діяльності позивача.

Крім того, перевіркою встановлено, що основними покупцями медпрепаратів ТОВ "Кревель Мойзельбах" протягом всього періоду що перевірявся є: ТОВ "БаДМ", обсяг поставки - 19758,9 тис. грн, в тому числі ПДВ 1292,6 тис. грн; ТОВ "Вента ЛТД", обсяг поставки - 7696,7 тис. грн, в тому числі ПДВ 503,5 тис.; спільне українсько-естонське підприємство у формі товариства з обмеженою відповідальністю "Оптіма-Фарм ЛТД", обсяг поставки - 19838,7 тис. грн, в тому числі 1297,9 тис. грн.

За таких обставин, на думку відповідача, придбані маркетингові послуг у ТОВ "БаДМ" не призвели до розширення ринку збуту продукції для ТОВ "Кревель Мойзельбах", а отже - використані не в господарській діяльності.

Стосовно завищення від`ємного значення в податковій декларації за серпень 2021 року ТОВ "Кревель Мойзельбах", то відповідач зазначив, що задеклароване від`ємне значення перевищує суму, обчислену відповідно до п.200-1.3 ст.200-1 Розділу V Податкового кодексу України на момент подання податкової декларації (рядок 19 - рядок 19.1) по рядку 20 зі значенням 1013582 грн, з яких завищено на суму 95000,00 грн. Так, під час перевірки 12.11.2021 позивачу було вручено запит щодо надання первинних документів та регістрів бухгалтерського обліку щодо підтвердження факту оплати ПДВ при імпорті медпрепаратів (копія додасться). Однак, станом на дату написання акта перевірки, відповіді контролюючим органом не отримано.

15.09.2022 на адресу суду від позивача надійшла відповідь на відзив вх. №45034/22 в якому позивач позовні вимоги підтримує та просить задовольнити.

Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду від 29.09.2022 відмовлено у задоволенні клопотання Головного управління ДПС у Житомирській області за вх. №43138/22 від 05.09.2022 про розгляд справи у порядку загального позовного провадження з викликом сторін.

26.10.2022 від представника позивача надійшли додаткові пояснення до позовних вимог вх. №52612/22. Позивачем зазначено про те, що з метою позбавлення права підприємства на отримання бюджетного відшкодування податку на додану вартість, податковий орган крім незаконних, на думку позивача, повідомлень-рішень, на підставі того ж акта перевірки, намагався також безпідставно притягнути головного бухгалтера підприємства до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення за порушення порядку ведення податкового обліку, що пов`язане зі спірними правовідносинами у даній справі (копія протоколу а.с.105-106).

Однак, постановою Новоград-Волинського міськрайсуду від 15.02.2022 головного бухгалтера було виправдано, а провадження у справі закрито у зв`язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

07.11.2022 від представника відповідача надійшли додаткові пояснення вх. №55621/22. Відповідачем зазначено про те, що твердження позивача про те, що постанова Новоград-Волинського міськрайонного суду від 15.02.2022 у справі №285/6106/21 спростовує доводи контролюючого органу щодо будь-яких порушень адміністрування (обліку та звітності) податку на додану вартість безпідставні. Головне управління ДПС у Житомирській області зазначає, що предметом розгляду у справі №285/6106/21 є порушення посадовою особою ТОВ "Кревель Мойзельбах" порядку ведення податкового обліку. У свою чергу, предметом розгляду у справі №240/5785/22 є визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, прийнятих за наслідками перевірки.

Враховуючи вищевикладене, предмети справ №285/6106/21 та №240/5785/22 не є тотожними, а, отже, висновки позивача про те, що постанова Новоград-Волинського міськрайонного суду від 15.02.2022 у справі №285/6106/21 спростовує доводи контролюючого органу щодо будь-яких порушень не відповідають дійсності.

Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини справи, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов до наступного висновку.

Судом встановлено, що на підставі направлень від 08.11.2021 №4076, №4077, посадовими особами ГУ ДПС у Житомирській області, відповідно до п.п.19-1.1.6 п.19-1.1 ст.19-1, п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20 п.75.1 ст.75, п.78.1.8 п.78.1 ст.78 та п.200.11 ст.200 Податкового Кодексу України, на підставі наказу Головного управління ДПС у Житомирській області від 13.10.2021 №1417-п проведена позапланова виїзна документальна перевірка ТОВ "Кревель Мойзельбах" з питань контролю за дотриманням вимог податкового законодавства при декларуванні за серпень 2021 року від`ємного значення податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету.

За результатами перевірки складено акт перевірки від 18.11.2021 №11771/06-30-07-16/33063895 (а.с.16-38).

Згідно висновків акта перевірки, перевіряючими встановлено порушення ТОВ "Кревель Мойзельбах":

- п.198.5 ст.198, п.189.1 ст.189 Податкового кодексу України (зі змінами та доповненнями), в результаті чого Товариством було завищено від`ємне значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, а саме: за грудень 2020 року - в сумі 309881,00 грн, за січень 2021 року - в сумі 309881,00 грн, за лютий 2021 року - в сумі 309881,00 грн, за березень 2021 року - в сумі 309881,00 грн; за квітень 2021 року - в сумі 309881,00 грн; за травень 2021 року - в сумі 309881,00 грн; за червень 2021 року - в 309881,00 грн; за липень 2021 року - в сумі 309881,00 грн, за серпень 2021 року - в сумі 214881,00 грн;

- п."б" п.200.4. та п."в" п.200.14 ст.200 Податкового кодексу України, у зв`язку з чим Товариству відмовлено у бюджетному відшкодуванні за серпень 2021 року сум податку на додану вартість від`ємного значення з ПДВ за липень 2021 року в розмірі 95000,00 грн;

- п."г" п.198.5 ст.198 Податкового кодексу України п.189.1 ст.189 Податкового кодексу України, Товариством не складено та не зареєстровано в єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну.

На підставі акта перевірки від 18.11.2021 №11771/06-30-07-16/33063895 ГУ ДПС у Житомирській області винесені податкові повідомлення - рішення: №0119810716 від 03.12.2021 за формою "В3", яким ТОВ "Кревель Мойзельбах" відмовлено в бюджетному відшкодуванні податку на додану вартість в сумі 95000,00 грн, яке було заявлене до бюджетного відшкодування в податковій декларації з податку на додану вартість за серпень 2021 року (а.с.9-10); №0119830716 від 03.12.2021 за формою "В4", яким встановлено завищення ТОВ "Кревель Мойзельбах" від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду на 214881,00 грн (а.с.11-12).

Вказані податкові повідомлення-рішення були оскаржені в адміністративному порядку.

За результатами розгляду скарги ГУ ДПС у Житомирській області прийнято рішення від 17.01.2022 №797/6/99-00-06-01-05-06, яким залишено скаргу ТОВ "Кревель Мойзельбах" без розгляду (а.с.13-14).

Вважаючи, що податкові повідомлення-рішення від 03.12.2021 №0119810716 та №0119830716 є безпідставними та протиправними, позивач звернувся до суду за захистом своїх порушених прав та інтересів.

Надаючи правову оцінку спірним правовим відносинам, суд виходив з наступного.

Правовідносини у даній справі регулюються нормами Податкового кодексу України у редакції, що була чинною на час виникнення спірних правовідносин.

Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), визначено статтею 200 Податкового кодексу України.

Згідно з п.200.1 статті 200 Податкового кодексу України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду:

- при позитивному значенні суми, така сума підлягає сплаті до бюджету (п.200.2),

- при від`ємному значенні суми, така сума підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг (п.200.4 "б").

Згідно з п.п."а" п.198.1 ст.198 Податкового кодексу України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені у разі здійснення операцій з придбання послуг.

Відповідачем безпідставно не зараховано до податкового кредиту суму податку на додану вартість, яка сплачена ТОВ "Кревель Мойзельбах" по договору від 30.12.2020 з придбання рекламно-інформаційних послуг у ТОВ "БаДМ" на загальну суму 1859283,26 грн, з яких 20% ПДВ - 309880,54 грн.

В обґрунтування своєї позиції податковий орган зазначив, що ТОВ "БаДМ" є покупцем товарів у ТОВ "Кревель Мойзельбах", проведені презентації придбаних товарів в аптечних мережах не призводять до збільшення доходу ТОВ "Кревель Мойзельбах", відповідно такі послуги використані не в господарській діяльності позивача

Суд не погоджується з такими висновками податкового органу з огляду на наступне.

ТОВ "Кревель Мойзельбах" (Замовник) уклало договір про надання послуг та виконання робіт від 30.12.2020 з ТОВ "БаДМ" (Виконавець) (далі - Договір) (а.с.40-53).

Відповідно до п.п.1.1 п.1 Договору його предметом є просування на ринку асортименту товарів ТОВ "Кревель Мойзельбах" (Замовника) з метою спрямування діяльності сторін на підвищення конкурентних позицій товарів замовника шляхом розповсюдження інформації рекламного характеру про такий товар, на принципах рівноправності, законності, справедливості та за взаємною згодою, без нав`язування умов договору жодною із сторін. ТОВ "БаДМ" (Виконавець) в межах договору зобов`язується за відповідною заявкою Замовника надати за певну плату, а Замовник зобов`язується прийняти та оплатити замовлені ним послуги щодо товарів замовника та/або виконати замовлені замовником роботи.

Відповідно до п.п.1.2 п.1 Договору, послуги та роботи за даним договором - це рекламні чи інформаційні послуги, роботи, що провадяться з метою просування товарів ТОВ "Кревель Мойзельбах" на відповідному ринку.

У п.п.1.3 п.1 Договору зазначено: враховуючи, що Виконавець має можливість надавати необхідні для цього договору послуги та роботи, й розуміючи, що без надання Виконавцем і одержання Замовником цих послуг неможливе успішне досягнення Замовником цілей власної господарської діяльності, сторони уклали даний договір.

Підпунктом 2.1 пункту 2 Договору передбачено, що Замовник має право замовити наступні послуги/роботи з переліку, що наведений нижче та котрий не є вичерпним: розробка макету та/або виготовлення рекламних та/або інформаційних матеріалів; розповсюдження реклами та/або інформації: в печатних виданнях, ЗМІ, інтернет-ресурсах, аптечних закладах, в транспорті, за допомогою електрозв`язку, тощо; створення та/або розповсюдження рекламних теле- радіо- роликів; створення та просування інтернет-сайту; розповсюдження інформації про діючі акції Замовника з використанням концентру Виконавця; інші види послуг чи робіт за додатковим письмовим погодженням сторін.

Під час перевірки, на підтвердження отримання маркетингових послуг від ТОВ "БаДМ" та виконання умов договору від 30.12.2020, ТОВ "Кревель Мойзельбах" надано: акт №56562 від 30.12.2020 про надання маркетингових послуг на суму 1859402,72 грн, у тому числі: ПДВ 309880,54 грн (а.с.54); звіт від 30.12.2020 за грудень 2020 року по наданій послузі - "Проведення тривалих презентацій клієнтам виконавця (до 15 хвилин) одного товару замовника за договором про надання послуг та виконання робіт", в якому наведено перелік аптек з адресами розташування (а.с.55-66).

ТОВ "Кревель Мойзельбах" під час перевірки були отримані запити про надання інформації та копій документів, на які були надані запитувані документи листом за номером 090 від 12.11.2021 та листом за номером 091 від 15.11.2021, з відміткою про отримання.

Товариством були роздруковані та надані платіжні доручення з оплатою, що підтверджують факт оплати податку на додану вартість по взаємовідносинах з нерезидентом, за весь період, що перевірявся. Факт оплати підтверджують також вантажно-митні декларації.

Пунктом 201.12 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що у разі ввезення товарів на митну територію України документом, що посвідчує право на віднесення сум податку до податкового кредиту, вважається митна декларація, оформлена відповідно до вимог законодавства, яка підтверджує сплату податку.

Згідно вимог Податкового кодексу України, факт оплати податку при імпорті товарів підтверджує митна декларація. Акт перевірки не містить висновків про те, що податковий кредит на підставі митних декларацій сформовано з порушенням вимог Податкового кодексу України.

Враховуючи викладені обставини справи, суд вважає безпідставними висновки податкового органу про відмову в бюджетному відшкодуванні.

ТОВ "Кревель Мойзельбах" здійснює торгівлю медичними препаратами, зокрема: "Волокардин", "Регулакс", "Бромгексин" та "Геделікс", які виготовляються материнською компанією Krewel Meuselbach GmbH, ексклюзивні права на продаж яких на території України має позивач.

Позивач вказує, а відповідач не заперечує, що на фармацевтичному ринку України представлені також інші препарати подібної фармакологічної дії, які є прямими конкурентами продукції ТОВ "Кревель Мойзельбах", що може впливати на господарську діяльність позивача та на розмір отриманих ним доходів.

При аналізі суті господарських операцій, перевіряючими не вірно класифіковано послуги, які надаються ТОВ "БаДМ".

Відповідно до даних Єдиного реєстру підприємств та організацій України ТОВ "БаДМ" здійснює, крім торгівлі фармацевтичними препаратами, також і рекламну діяльність. Відповідно ТОВ "Кревель Мойзельбах", як ексклюзивний продавець продукції компанії Krewel Meuselbach GmbH на території України, з метою інформування покупців про таку продукцію замовило у ТОВ "БаДМ" проведення презентацій продукції Krewel Meuselbach GmbH.

Позивач стверджує, а відповідач не заперечує, що в фармацевтичній галузі саме аптеки є основними замовниками товарів ТОВ "Кревель Мойзельбах", тому стимулювання впізнаваності торгівельних марок Krewel Meuselbach GmbH, під якими здійснюється продаж товарів, є однією з умов збереження та розширення ринку товарів ТОВ "Кревель Мойзельбах" та формування попиту з боку аптечних закладів, що відповідно впливає на обсяг продажу товарів та отриманих від їх продажу доходів ТОВ "Кревель Мойзельбах".

Відповідно до п.5.5 договору поставки з ТОВ "БаДМ" передбачено повернення товарів покупцем у разі, якщо він не проданий і закінчується термін придатності, про що складається додаткова угода.

Таким чином, ТОВ "БаДМ", за умовами наведеного договору поставки, не зобов`язане здійснювати рекламування продукції, а за відсутності попиту на товар зі сторони аптечних закладів і у разі протермінування строку придатності товарів, має змогу повернути товар постачальнику - ТОВ "Кревель Мойзельбах", що призведе до збитків ТОВ "Кревель Мойзельбах" у вигляді зіпсованого товару, а також до додаткових витрат на утилізацію такого товару.

Відповідно до п.14.1.36 п.п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Отже, рекламно-маркетингові послуги, які були замовлені ТОВ "Кревель Мойзельбах" у формі проведення тривалих презентацій клієнтам ТОВ "БаДМ", а саме: аптечним закладам, що є основними замовниками товарів Товариства, у кінцевому рахунку направлені на збільшення обсягу продажу товару та відповідно збільшення доходів від його продажу.

Особливістю діяльності фармацевтичного бізнесу, до якого відноситься діяльність ТОВ "Кревель Мойзельбах", є забезпечення розміщення продукції в місцях продажу такої продукції - аптеках.

Засновником ТОВ "Кревель Мойзельбах" є Krewel Meuselbach GmbH (місцезнаходження: Німеччина, Кревельштрассе, 2, Айторф).

Засновником закладено витрати товариства на 2020 рік, серед яких і стимулювання торгівлі (маркетинг, реклама, аптечні мережі) на суму 2540000 грн (6,21% з обороту) та реклама на 1000400 грн (2,45% з обороту).

Відповідно до Маркетингової політики просування товарів в аптечних заклад (мережах), затвердженої наказом директора ТОВ "Кревель Мойзельбах" від 04.01.2021 (далі - Маркетингова політика) (а.с.93-97), передбачено проведення маркетингових заходів для підвищення попиту з боку споживачів - фізичних осіб шляхом інформування працівників аптечних мереж про переваги препаратів торгового портфелю.

Згідно з Розділом 4 Маркетингової політики основними напрямками такої політики є:

Якість, сертифікати. Виробництво відповідно до європейських стандартів якості надає перевагу для вибору препарату в порівнянні з вітчизняними препаратами. Кожна серія лікарського засобу підтверджує якість відповідно до затверджених нормативів в Україні та вимогам належної виробничої практики на виробництві.

Доведення до споживача інформації, що препарати торгового портфеля Товариства вироблені за найвищими європейськими стандартами є важливим елементом нормування попиту на товари та забезпечення довіри з боку таких споживачів.

Рекламні заходи - (рекламні матеріали, буклети, реклама в соцмережах). Рекламні заходи для торговельних марок направлені на: залучення клієнтів (для збільшення продажів); інформування користувачів про переваги та ефективність лікарських засобів; підвищення лояльності до торгових марок виробника.

Для досягнення поставлених цілей обраний шлях присутності: розповсюдження рекламних матеріалів в торгівельних мережах; розміщення (викладка) товарів в торгівельних мережах на поличках в аптеках; інформування працівників аптечних закладів про лікарські засоби Товариства; розміщення реклами в соціальних мережах (Facebook, Instagram).

Збір даних щодо продажів та залишків товарів.

Дистриб`ютори. Збір даних щодо вторинних продажів (реалізації до аптечних мереж), -залишків на регіональних складах. Забезпечення доступу до даних дистриб`юторів в режимі онлайн.

Аптечні мережі. Для розуміння попиту та правильного коригування/планування -подальших рекламних/маркегингових заходів в аптечних мережах пріоритетною є співпраця за наступними напрямками: збирання інформації, аналітична обробка та надання статистичних даних щодо стану закупівлі/продажу, залишків в аптечних мережах; проведення опитування відвідувачів аптечних мереж щодо товарів Товариства.

Позивач стверджує, що враховуючи Маркетингову політику ТОВ "Кревель Мойзельбах", Товариством при досліджені фармацевтичного ринку, було зроблено вибір моделі продажу продукції через великих оптових покупців з метою: використання їх логістичної інфраструктури для продажу товарів; економії на відсутності потреби створення підрозділу продажу, відсутності необхідності залучення значної кількості персоналу.

Таким чином, інформування працівників аптечних закладів про товари ТОВ "Кревель Мойзельбах" є способом донесення інформації, формування обізнаності про ефективність таких препаратів та впливає на формування попиту. Аптечні мережі є ретрансляторами попиту споживачів та замовниками товарів ТОВ "Кревель Мойзельбах" через оптових посередників. Фактично від попиту аптечних мереж залежать не тільки продажі товарів виробництва Кревель Мойзельбах ГмбХ, а і існування ТОВ "Кревель Мойзельбах", єдиним видом діяльності якого є продаж товарів виробництва Кревель Мойзельбах Гмбх.

Безпідставним є посилання контролюючим органом на п.14.1.231 п.п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, в якому надано визначення розумної економічної причини (ділової мети), оскільки цей підпункт застосовується для цілей статті 39 цього Кодексу, в тому числі при доведенні обставин, що свідчать про відсутність ділової мети, у випадках, визначених пунктом 140.5 статті 140 цього Кодексу, які передбачають застосування відповідних положень статті 39 цього Кодексу.

Відповідно до п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

На підставі викладеного, ТОВ "Кревель Мойзельбах" правомірно відображено у складі податкового кредиту податок на додану вартість, сформований за маркетинговими послугами.

Щодо додатного запиту від 12.11.2021, то в ньому контролюючим органом здійснено запит інформації про сплату податку на додану вартість за взаємовідносинами з нерезидентом у липні 2021 року. Проте, на сторінці 12 акта перевірки, на підставі якого прийняті спірні податкові повідомлення-рішення, зазначено, що під час перевірки, а саме: 12.11.2021 ТOB "Крєвель Мойзельбах" вручено запит щодо надання первинних документів та регістрів бухгалтерського обліку щодо підтвердження факту оплати податку на додану вартість при імпорті медпрепаратів. Станом на дату написання акта перевірки, відповіді не отримано.

Правовідносини по сплаті податку на додану вартість при імпорті товарів регламентуються ст.206 Податкового кодексу України.

Відповідно до п.206.2 Податкового кодексу України операції із ввезення на митну територію України товарів у митному режимі імпорту оподатковуються податком за ставкою, визначеною підпунктом 194.1.1 пункту 194.1 статті 194 цього Кодексу, крім операцій:

206.2.1із ввезення товарів, звільнених від оподаткування відповідно до статті 197 та підрозділу 2 розділу XX цього Кодексу, а також відповідно до міжнародних договорів, ратифікованих Верховною Радою України;

206.2.2із ввезення із звільненням від оподаткування товарів, що були поміщені в митний режим переробки за межами митної території України та в межах визначеного Митним кодексом України строку повертаються на митну територію України:

- у тому самому стані, в якому вони були вивезені за межі митної території України, з дотриманням умов, встановлених Митним кодексом України;

- у відремонтованому вигляді, якщо ремонт проведено в рамках гарантійних зобов`язань.

Пунктом 206.1 статті 206 Податкового кодексу України передбачено, що під час ввезення товарів на митну територію України суми податку підлягають сплаті до державного бюджету платниками податку до/або на день подання митної декларації безпосередньо на єдиний казначейський рахунок, крім операцій, за якими надається звільнення (умовне звільнення) від оподаткування.

Відповідно до п.200.8 ст.200 Податкового кодексу України до податкової декларації або уточнюючих розрахунків (в разі їх подання) платником податків додаються розрахунок суми бюджетного відшкодування та оригінали митних декларацій. У разі якщо митне оформлення товарів, вивезених за межі митної території України, здійснювалося з використанням електронної митної декларації, така електронна митна декларація надається контролюючим органом за місцем митного оформлення контролюючому органу за місцем обліку такого платника податків в порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації кваліфікованого електронного підпису відповідно до закону.

Пунктом 201.12 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що у разі ввезення товарів на митну територію України документом, що посвідчує право на віднесення сум податку до податкового кредиту, вважається митна декларація, оформлена відповідно до вимог законодавства, яка підтверджує сплату податку.

Під час перевірки не було визначено жодних відхилень задекларованого ТОВ "Кревель Мойзельбах" податкового кредиту за операціями з імпорту товарів.

На сторінці 11 акта перевірки зазначено, що проведеною перевіркою відображених показників у рядку 11.1 Декларації "ПДВ, сплачений митним органам" за період декларування від`ємного значення за серпень 2021 року, яке визначене з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах, визначених в загальній сумі 2408459,00 грн на підставі таких документів: контрактів, вантажно-митних декларацій, інвойсів, реєстрів виданих та отриманих податкових накладних, банківських документів, оборотно-сальдових відомостей по рахунку 632 "Розрахунки з іноземними постачальниками та підрядниками", Головної книги не встановлено їх завищення або заниження.

Митна декларація підтверджує факт сплати податку. Електронна митна декларація надається контролюючим органом за місцем митного оформлення контролюючому органу за місцем обліку такого платника податків без участі платника податку.

Товариством під час перевірки були надані документи на підтвердження сплати податку на додану вартість до бюджету.

Суд вважає, що ТОВ "Кревель Мойзельбах" первинними документами підтвердило використання у господарській діяльності отриманих від ТОВ "БаДМ" презентацій продукції (маркетингових послуг) та правомірно сформовало суму податкового кредиту, а ГУ ДПС у Житомирській області не довело правомірність прийнятих податкових повідомлень-рішень, у зв`язку з чим суд задовольняє позовні вимоги ТОВ "Кревель Мойзельбах".

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд дійшов висновку, що судові витрати, понесені позивачем, належать відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 77, 90, 139, 242-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України,

вирішив:

Задовольнити адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Кревель Мойзельбах" (вул.Волі, 55, м.Новоград-Волинський, Житомирська область, 11700, код ЄДРПОУ 33063895) до Головного управління ДПС у Житомирській області (вул.Юрка Тютюнника, 7, м.Житомир, 10003, код ЄДРПОУ 44096781) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, визнання протиправною бездіяльності.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Житомирській області №0119810716 від 03.12.2021 за формою "В3", яким Товариству з обмеженою відповідальністю "Кревель Мойзельбах" відмовлено у бюджетному відшкодуванні податку на додану вартість в сумі 95000,00 грн, яке було заявлене до бюджетного відшкодування в податковій декларації з податку на додану вартість за серпень 2021 року.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Житомирській області №0119830716 від 03.12.2021 за формою "В4", яким встановлено завищення Товариством з обмеженою відповідальністю "Кревель Мойзельбах" від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду на 214881,00 грн.

Визнати протиправною бездіяльність Головного управління ДПС у Житомирській області щодо невнесення та зобов`язати Головне управління Державної податкової служби України у Житомирській області внести до реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування дані про суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість Товариству з обмеженою відповідальністю "Кревель Мойзельбах" у розмірі 95000 грн.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Житомирській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Кревель Мойзельбах" 8185,22грн на відшкодування витрат зі сплати судового збору.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи, особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право подати до Сьомого апеляційного адміністративного суду апеляційну скаргу на рішення суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя Д.М. Гурін

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.12.2023
Оприлюднено07.12.2023
Номер документу115414295
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи

Судовий реєстр по справі —240/5785/22

Ухвала від 03.07.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 04.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 28.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Постанова від 30.04.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 10.01.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Рішення від 05.12.2023

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Гурін Дмитро Миколайович

Ухвала від 29.09.2022

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Гурін Дмитро Миколайович

Ухвала від 03.04.2022

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Гурін Дмитро Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні