Постанова
від 05.12.2023 по справі 420/12385/23
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 грудня 2023 р.м. ОдесаСправа № 420/12385/23

Головуючий в 1 інстанції: Радчук А.А. Дата і місце ухвалення: 21.08.2023р., м. Одеса Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду

у складі:

головуючого Ступакової І.Г.

суддів Бітова А.І.

Лук`янчук О.В.

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою товариства з обмеженою відповідальністю «ФЕРРУМ-ОЙЛ» на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 21 серпня 2023 року по справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «ФЕРРУМ-ОЙЛ» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И Л А :

В травні 2023 року товариство з обмеженою відповідальністю «ФЕРРУМ-ОЙЛ» звернулося до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 29.12.2022р. №12549/15-32-09-02.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що спірним податковим повідомленням-рішенням Головне управління ДПС в Одеській області необґрунтовано наклало на ТОВ «ФЕРРУМ-ОЙЛ» штрафні санкції в розмірі 250 000,00 грн. за порушення ст.15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», що виразилося у здійсненні роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії. Позивач зазначав, що постановою КМУ від 18.03.2022р. №314 законодавець надав суб`єктам господарювання право здійснювати свою діяльність без отримання ліцензії в період дії воєнного стану та протягом трьох місяців після його припинення. Окрім того, у зв`язку із засвідченням Торгово-промисловою палатою України настання форс-мажорних обставин з 24.02.2022р., ДПС України на своєму офіційному сайті повідомила, що протягом дії форс-мажорних обставин не будуть застосовуватися штрафні санкції за порушення законодавства щодо здійснення без ліцензійної діяльності. Посилався позивач і на те, що на адресу ТОВ «ФЕРРУМ-ОЙЛ» контролюючим органом не надсилалися ні наказ про проведення перевірки, а ні акт перевірки.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 21.08.2023р. в задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись з вказаним рішенням ТОВ «ФЕРРУМ-ОЙЛ» подало апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права та порушення норм процесуального права, просить скасувати рішення від 21.08.2023р. з ухваленням по справі нового судового рішення - про задоволення його позову.

В своїй скарзі апелянт зазначає, що при вирішенні спору судом першої інстанції не надано правової оцінки посиланням позивача на те, що держава не створила правового регулювання і фактичних умов, за яких господарська діяльність товариства могла б бути законною, з огляду на законодавчі очікування щодо отримання дозвільних документів у строк не пізніше трьох місяців після припинення чи скасування воєнного стану, як це передбачено постановою КМУ від 18.03.2022р. №314. За позицією Головного управління ДПС в Одеській області, з якою погодився суд першої інстанції, у зв`язку з набранням законної сили постановою КМУ від 10.09.2022р. №1020, ТОВ «ФЕРРУМ-ОЙЛ» зобов`язане було у період з 15.09.2022р. по 30.10.2022р. отримати ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним. При цьому, судом не враховано, що статтею 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» тільки контролюючому органу надано 20 календарних днів для розгляду питання про видачі або про відмову у видачі ліцензії.

Апелянт просить суд апеляційної інстанції врахувати, що наразі ним не здійснюється господарська діяльність за адресою: Одеська обл., Болградський р-н., вул.Обзорна, 2-А, в тому числі діяльність з роздрібної торгівлі пальним.

Справу розглянуто судом апеляційної інстанції в порядку письмового провадження на підставі п.3 ч.1 ст.311 КАС України.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи та правильно встановлено судом першої інстанції, ТОВ «ФЕРРУМ-ОЙЛ» зареєстроване в якості юридичної особи 01.07.2013р. Основним видом діяльності товариства є Роздрібна торгівля пальним (КВЕД 47.30).

04.08.2022р. ТОВ «ФЕРРУМ-ОЙЛ» отримало Декларацію про провадження господарської діяльності №006659/22. Адреса місця провадження господарської діяльності: 68720, Одеська область, Болградський район, с. Кубей, вул. Обзорна, 2-А; дозвільний документ - Ліцензія на право роздрібної торгівлі пальним.

На підставі наказу Головного управління ДПС в Одеській області від 27.10.2022р. №4400-п, відповідно до пп. 19-1.1.4, пп. 19-1.1.14 п. 19-1 ст. 19-1, ст. 20, пп. 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 ПК України, у період з 31.10.2022р. по 09.11.2022р. посадовими особами Головного управління ДПС в Одеській області проведено фактичну перевірку АЗС, що розташована за адресою: Одеська обл., Болградський р-н, с.Кубей, вул.Обзорна, буд.2/А та належить суб`єкту господарювання ТОВ «ФЕРРУМ-ОЙЛ» на предмет додержання вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі пальним.

За наслідками перевірки Головним управлінням ДПС в Одеській області складено акт перевірки №11750/15-32-09-02/38701396 від 10.11.2022р., яким зафіксовано порушення ст.15 Закону України від 19.12.1995р. №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального».

Зокрема, в акті перевірки зазначено, що встановлено факт реалізації пального, а саме: дизпаливо Євро05-ВО у кількості 3,70 л на суму 199,80 грн., що підтверджується фіскальним чеком №42028 від 31.10.2022р. ФН 30001011992, за відсутності діючої ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.

Згідно відмітки на останньому аркуші акту №11750/15-32-09-02/38701396, суб`єкт господарювання від ознайомлення, отримання та підписання акту відмовився, про що посадовими особами Головного управління ДПС в Одеській області складений акт №2077/15-32-09-02/38701396 від 10.11.2022р.

На підставі висновків акту фактичної перевірки від 10.11.2022р. №11750/15-32-09-02/38701396, Головним управлінням ДПС в Одеській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 29.12.2022р. №12549/15-32-09-02 про застосування до ТОВ «ФЕРРУМ-ОЙЛ» штрафних санкцій у розмірі 250 000,00 грн. за порушення ст.15 Закону №481/95-ВР.

Не погоджуючись з правомірністю зазначеного податкового повідомлення-рішення ТОВ «ФЕРРУМ-ОЙЛ» оскаржило його в судовому порядку.

Суд першої інстанції, відмовляючи в задоволенні позову товариства, дійшов висновку про відсутність з боку контролюючого органу порушень при проведенні та оформленні результатів фактичної перевірки ТОВ «ФЕРРУМ-ОЙЛ». Також, суд визнав обґрунтованими висновки контролюючого органу, що у зв`язку з набранням 15.09.2022р. чинності постановою КМУ від 10.09.2022р. №1020, ТОВ «ФЕРРУМ-ОЙЛ» мало право здійснювати роздрібну торгівлю пальним без ліцензії на підставі декларації до 15.10.2022р. Натомість, факт продажу пального підприємством було зафіксовано під час фактичної перевірки 31.10.2022р., що свідчить про порушення ст.15 Закону №481/95-ВР. Що ж до посилань позивача на повідомлення ДПС України від 01.03.2022р., то суд зазначив, що у ньому йде мова про незастосування штрафних санкцій за здійснення ліцензійної діяльності після закінчення терміну дії ліценції та/або у разі несплати чергового платежу за ліцензію, а не про надання суб`єктам господарювання права на здійснення ліцензійної діяльності без отримання ліцензії взагалі.

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції виходячи з наступного.

Статтею 1 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» №481/95-ВР від 19.12.1995р. (далі - Закон №481/95-ВР) визначено, що ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ, що засвідчує право суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку; місце роздрібної торгівлі пальним - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для роздрібної торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування.

Відповідно до статті 15 Закону №481/95-ВР роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами, або рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.

Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) терміном на п`ять років.

Ліцензія видається за поданою нарочно, поштою або в електронному вигляді заявою суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію (крім ліцензії на оптову торгівлю пальним за наявності місць оптової торгівлі пальним, роздрібну торгівлю пальним, зберігання пального з метою подальшої його реалізації іншим споживачам).

У заяві зазначається вид господарської діяльності, на провадження якого суб`єкт господарювання (у тому числі іноземний суб`єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має намір одержати ліцензію (оптова, роздрібна торгівля алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, оптова, роздрібна торгівля пальним або зберігання пального).

Суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.

У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), фіскальні номери програмних реєстраторів розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в податкових органах.

Отже, Законом №481/95-ВР передбачено отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, зокрема на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.

Позивачем не заперечується, що 31.10.2022р. ним здійснено реалізацію пального за адресою: Одеська обл., Болградський р-н, с.Кубей, вул.Обзорна, буд.2/А за відсутності діючої ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.

При зверненні з даним позовом до суду та в обґрунтування вимог апеляційної скарги ТОВ «ФЕРРУМ-ОЙЛ» посилається на те, що ним здійснювалася діяльність на підставі отриманої 04.08.2022р. Декларації про провадження господарської діяльності №006659/22, як це передбачено постановою КМУ від 18.03.2022р. №314.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про необґрунтованість таких посилань товариства з огляду на наступне.

Відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022р. №64 «Про введення воєнного стану в Україні» 18.03.2022р. Кабінетом Міністрів України прийнято постанову №314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану», пунктом 1 якої станом на 04.08.2022р. (дату отримання позивачем декларації про провадження господарської діяльності №006659/22) було установлено, що:

1) у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб`єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб`єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2.;

3) суб`єкти господарювання, які набули право на провадження господарської діяльності на підставі декларації, у разі відсутності відповідних дозвільних документів (документи дозвільного характеру, ліцензії та/або інші результати надання публічних послуг), невідкладно, але не пізніше трьох місяців після припинення чи скасування воєнного стану звертаються до відповідних органів ліцензування, дозвільних органів та суб`єктів надання публічних (електронних публічних) послуг і отримують відповідні дозвільні документи в порядку, строки та на умовах, передбачених законодавством, без зупинення (припинення) їх діяльності.

10.09.2022р. Кабінет Міністрів України прийняв постанову №1020, відповідно до п.1 якої ухвалено внести у додаток 2 до постанови КМУ від 18.03.2022р. №314 зміни, а саме до переліку видів господарської діяльності, які не можуть провадитися на підставі подання декларації в умовах воєнного стану, внесено - Діяльність у сфері виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, біоетанолом, алкогольними напоями та тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, і пальним, зберігання пального, що здійснюється відповідно до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального».

Пунктом 2 Постанови №1020, яка набрала чинності 15.09.2022р., встановлено, що подані до дня набрання чинності цією постановою суб`єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності, що включені цією постановою у додаток 2 до постанови КМУ від 18.03.2022р. №314. є дійсними протягом одного місяця з дня набрання чинності цією постановою. Протягом зазначеного строку суб`єкти господарювання для подальшого провадження такої діяльності повинні отримати відповідні ліцензії у порядку, строки та на умовах, що передбачені законодавством.

Таким чином, Постановою №1020 фактично скорочено строки чинності дозвільних документів. У зв`язку з набранням 15.09.2022р. чинності постановою КМУ №1020, ТОВ «ФЕРРУМ-ОЙЛ» мало право здійснювати роздрібну торгівлю пальним без ліцензії на підставі декларації до 15.10.2022р.

В свою чергу, відповідно до приписів ст.15 Закону №481/95-ВР для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів: документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення; акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального; дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Ліцензія або рішення про відмову в її видачі видається заявнику не пізніше 10 календарних днів (щодо пального - не пізніше 20 календарних днів) з дня одержання зазначених у цьому Законі документів. У рішенні про відмову у видачі ліцензії повинна бути вказана підстава для відмови з посиланням на відповідні норми законодавства.

За позицією апелянта, отримання ліцензії протягом місяця є неможливим з огляду на те, що відповідне питання розглядається тільки контролюючим органом протягом 20 календарних днів.

Колегія суддів не приймає до уваги такі доводи апелянта з огляду на наступне.

Відповідно до п.109.1 ст.109 ПК України податковим правопорушенням є протиправне, винне (у випадках, прямо передбачених цим Кодексом) діяння (дія чи бездіяльність) платника податку (в тому числі осіб, прирівняних до нього), контролюючих органів та/або їх посадових (службових) осіб, інших суб`єктів у випадках, прямо передбачених цим Кодексом.

Діяння вважаються вчиненими умисно, якщо існують доведені контролюючим органом обставини, які свідчать, що платник податків удавано, цілеспрямовано створив умови, які не можуть мати іншої мети, крім як невиконання або неналежне виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно п. 112.1, п. 112.2 ст. 112 ПК України особа може бути притягнута до фінансової відповідальності за вчинення податкового правопорушення за умови наявності в її діянні (дії або бездіяльності) вини, крім випадків, передбачених цим Кодексом. Особа вважається винною у вчиненні правопорушення, якщо буде встановлено, що вона мала можливість для дотримання правил та норм, за порушення яких цим Кодексом передбачена відповідальність, проте не вжила достатніх заходів щодо їх дотримання. Вжиті платником податків заходи щодо дотримання правил та норм податкового законодавства вважаються достатніми, якщо контролюючий орган не доведе, що, вчиняючи певні дії або допускаючи бездіяльність, за які передбачена відповідальність, платник податків діяв нерозумно, недобросовісно та без належної обачності.

Отже, не вжиття платником податків достатніх заходів щодо дотримання правил та норм податкового законодавства, або якщо контролюючий орган доведе що вжиті платником податків заходи щодо дотримання правил та норм податкового законодавства вважаються не достатніми, платник податків вважається винним у вчиненні правопорушення.

Ні суду першої, а ні суду апеляційної інстанцій ТОВ «ФЕРРУМ-ОЙЛ» не надало жодного доказу в підтвердження того, що внаслідок зміни нормативного врегулювання спеціальної діяльності з роздрібної торгівлі пальним, зокрема, набуття обов`язку отримання спеціального дозволу для провадження господарської діяльності, товариство вчинило всі залежні від нього дії для дотримання вимог законодавства та податкової дисципліни.

Зокрема, товариством не надано суду доказів вчинення ним дій щодо збору документів, визначених ст.15 Закону №481/95-ВР, з метою отримання ліцензії та/або звернення з відповідною заявою для Головного управління ДПС в Одеській області, яка станом на 15.10.2022р. була не розглянута з причин, що не залежали від його волі.

А відтак, колегія суддів доводить висновку, що здійснюючи 31.10.2022р. роздрібну торгівлю пальним за адресою: Одеська обл., Болградський р-н, с.Кубей, вул.Обзорна, буд.2/А за відсутності діючої ліцензії та не вчиненні дій, спрямованих на її отримання, ТОВ «ФЕРРУМ-ОЙЛ» вчинило податкове правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст.17 Закону №481/95-ВР.

Та обставина, що наразі ТОВ «ФЕРРУМ-ОЙЛ» не здійснюється господарська діяльність за адресою: Одеська обл., Болградський р-н., вул.Обзорна, 2-А, в тому числі діяльність з роздрібної торгівлі пальним, не є підставою для звільнення товариства від відповідальності за допущене ним порушення.

На підставі викладеного колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про законність податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області від 29.12.2022р. №12549/15-32-09-02 та відсутність підстав для його скасування.

Доводи апеляційної скарги ТОВ «ФЕРРУМ-ОЙЛ» таких висновків суду не спростовують.

Оскільки судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та постановлено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, тому, відповідно до ст.316 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

З огляду на залишення рішення суду першої інстанції без змін, відповідно до приписів статті 139 КАС України, підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись ст.ст. 308, 311, п.1 ч.1 ст.315, ст.ст. 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «ФЕРРУМ-ОЙЛ» залишити без задоволення, рішення Одеського окружного адміністративного суду від 21 серпня 2023 року залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття, та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст судового рішення виготовлений 05 грудня 2023 року.

Головуючий: І.Г. Ступакова

Судді: А.І. Бітов

О.В. Лук`янчук

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.12.2023
Оприлюднено07.12.2023
Номер документу115420531
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —420/12385/23

Постанова від 05.12.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 10.10.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 10.10.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 10.10.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 25.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Рішення від 21.08.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Радчук А.А.

Ухвала від 21.06.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Радчук А.А.

Ухвала від 05.06.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Радчук А.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні