ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 320/14566/21 Суддя (судді) першої інстанції: Кушнова А.О.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 грудня 2023 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Карпушової О.В., суддів Мельничука В.П., Оксененка О.М., розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Заступника керівника Київської обласної прокуратури на рішення Київського окружного адміністративного суду від 23 березня 2023 р. у справі за адміністративним позовом Заступника керівника Києво-Святошинської окружної прокуратури Київської обласної прокуратури в інтересах держави до Макарівської селищної ради Бучанського району Київської області, за участю у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, - Центру творчості дітей та юнацтва імені Данила Туптала Макарівської селищної ради, Відділу освіти, молоді та фізичної культури та спорту Макарівської селищної ради, про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В :
09.11.2021 Заступник керівника Києво-Святошинської окружної прокуратури Київської обласної прокуратури в інтересах держави звернувся до суду з позовом до Макарівської селищної ради Бучанського району Київської області, за участю у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Центру творчості дітей та юнацтва імені Данила Туптала Макарівської селищної ради, Відділу освіти, молоді та фізичної культури та спорту Макарівської селищної ради, про визнання протиправною бездіяльність Макарівської селищної ради (засновника) в частині невиконання вимог статей 122-123 Земельного кодексу України та розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №802-р "Про здійснення протягом 2012 і 2013 років заходів, пов`язаних з проведенням землевпорядних робіт, оформленням правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади" щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, що знаходиться за адресою: вул. Димитрія Ростовського, 37, смт. Макарів, Київська область, та про зобов`язання Макарівської селищної ради (засновника) вжити заходів до оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами Центру творчості дітей та юнацтва імені Данила Туптала Макарівської селищної ради Київської області в межах населеного пункту смт. Макарів, вул. Димитрія Ростовського, 37.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що Макарівською селищною радою не забезпечено користування дошкільним навчальним закладом земельною ділянкою, що є обов`язком відповідно до статей 92, 116, 123 Земельного кодексу України, статей 10, 17, 60 Закону України «Про місцеве самоврядування», статті 5 Закону України «Про освіту», починаючи з 2007 року. На переконання прокурора, не виконання відповідачем положень Земельного кодексу України створює передумови для зловживань щодо розпорядження відповідною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування дошкільного навчального закладу та навчально-виховного процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 23.03.2023 р. (постановлено у спрощеному провадженні) у задоволені позову відмовлено.
Приймаючи рішення у справі суд першої інстанції зробив висновки, що органами прокуратури доведено наявність правових підстав, передбачених частиною 3 статті 23 Закону № 1697-VII для звернення до суду із даним адміністративним позовом та останній є належним позивачем, у урахуванням положень частини 3 статті 53 КАС України, проте позовні вимоги не підлягають задоволенню, оскільки відповідачем вчиняються дії, спрямовані на оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами Центру творчості дітей та юнацтва імені Данила Туптала Макарівської селищної ради Київської області в межах населеного пункту смт. Макарів, вул. Димитрія Ростовського, 37.
Позивачем подано апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції як таке, що прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права, та прийняти нове рішення про задоволення позовних вимог у повному обсязі.
Доводи апеляційної скарги аналогічні доводам позовної заяви.
Апелянт наголосив, що тривале неформлення документів на землю порушують права третьої особи, через що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Справу розглянуто у письмовому провадженні.
Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з оглядку на таке.
Судом першої та апеляційної інстанції встановлено, що згідно з рішенням Макарівської селищної ради Київської області від 08.07.2007 №-162-10-V «Про надання дозволу на розробку технічної документації на право постійного користування земельною ділянкою», керуючись статтями 92, 123, 186 та розділу Х перехідних положень Земельного кодексу України, підпунктом 34 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування» вирішено, зокрема надати дозвіл на розробку технічної документації на право постійного користування земельною ділянкою Макарівському районному центру творчості дітей та юнацтва імені Данила Туптала на земельній ділянці площею 0,60 га для обслуговування майнового комплексу в смт. Макарів, вул. Фрунзе, 37.
Відповідно до листа Центру творчості дітей та юнацтва імені Данила Туптала Макарівської селищної ради від 30.09.2021 №97/02-6, наданого у відповідь на запит прокуратури від 08.09.2021 №3158 вих-21, позивача повідомлено, що в 2007 році навчальний заклад звертався до органу місцевого самоврядування щодо оформлення права користування земельною ділянкою під навчальний заклад та в 2016 році звертався до органу місцевого самоврядування щодо встановлення земельної ділянки для розміщення та експлуатації ЦТ ДЮ ім. Д. Туптала.
У наведеному листі також зазначено про те, що на даний час навчальний позашкільний заклад до органу місцевого самоврядування по даному питанню не звертався.
Судом встановлено, що відповідно до статуту Центру творчості дітей та юнацтва імені Данила Туптала Макарівської селищної ради, затвердженого рішенням селищної ради від 28.12.2020 №039-04-VIII (нова редакція) Центр творчості дітей та юнацтва імені Данила Туптала Макарівської селищної ради отримав дійсне найменування шляхом перейменування Макарівського районного центру творчості дітей та юнацтва імені Данила Туптала внаслідок його передачі зі спільної власності територіальних громад Макарівського району Київської області, ліквідованого постановою Верховної Ради України від 07.07.2020 №807-ІХ «Про утворення та ліквідацію районі», у комунальну власність Макарівської селищної ради відповідно до рішень Бучанської районної ради від 24.12.2020 №22-03-VIII «Про безоплатну передачу майна (майнових прав) зі спільної власності територіальних громад, сіл, селищ Макарівського району Київської області у комунальну власність Макарівської селищної територіальної громади Бучанського району Київської області (у особі Макарівської селищної ради)» та Макарівської селищної ради від 28.12.2020 №03-04-VIII «Про прийняття об`єктів цивільного права зі спільної власності територіальних громад, сіл, селищ Макарівського району Київської області, ліквідованого постановою Верховної Ради України від 17.07.2020 №807-ІХ «Про утворення та ліквідацію районів», у власність Макарівської селищної територіальної громади Бучанського району Київської області та забезпечити повноваження щодо управління відповідним майном» (тут і надалі Статут) (т. 1, а.с. 45-53).
Пунктом 1.6 Статуту, серед іншого встановлено, що Макарівська селищна рада є власником, засновником, органом управління майном Центру творчості дітей та юнацтва імені Данила Туптала Макарівської селищної ради.
Як свідчать матеріали справи заступник керівника Києво-Святошинської окружної прокуратури Київської обласної прокуратури звернувся до відповідача із листом №2084вих21 від 19.07.2021, у якому просив надати, зокрема інформацію щодо закріплення за закладами дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти тощо земельних ділянок, їх площ, наявність або відсутність правовстановлюючих документів, вжиті заходи щодо оформлення таких земельних ділянок (т. 1, а.с. 22).
Листом від 23.07.2021 №1422 Макарівською селищною радою надано відповідь на запит позивача (т. 1, а.с. 23-28).
08.09.2021 позивачем направлено запит №849вих-21 про надання інформації щодо площі, серед іншого, земельної ділянки, яка рахується під Центром творчості, повідомлення про вжиті заходи щодо оформлення таких земельних ділянок, про наявність/відсутність прийнятого рішення про надання або відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою та щодо підпорядкування Центру творчості та форми його власності із наданням копій установчих документів (т. 1, а.с. 29).
Аналогічний за змістом, в частині площі земельної ділянки та надання інформації щодо засновника третьої особи-1, запит направлено позивачем і до Відділу освіти, молоді та фізичної культури та спорту Макарівської селищної ради від 08.09.2021 №3151вих-21 (т. 1, а.с. 32).
Листом від 17.09.2021 Макарівська селищна рада повідомила, що площа земельної ділянки Центру творчості орієнтовно становить 0,0700 га, окремого рішення щодо відведення земельної ділянки останньому не приймалось, а його засновником є Відділ освіти, молоді та фізичної культури та спорту Макарівської селищної ради (т. 1, а.с. 30-31).
Листом від 10.09.2021 №718 Відділ освіти, молоді та фізичної культури та спорту Макарівської селищної ради повідомив прокуратуру, що площа земельної ділянки Центру творчості становить 0,0700 га, його засновником є Макарівська селищна рада, а органом управління є Відділ освіти, молоді та фізичної культури та спорту Макарівської селищної ради, формам власності - комунальна (т. 1, а.с. 33-34).
У листі від 23.09.2021 №1034вих-21 позивач просив надати відповідача інформацію щодо причин не оформлення, зокрема земельної ділянки на якій знаходиться Центр творчості (т. 1, а.с. 35-36).
Листом від 28.09.2021 №1925 Макарівська селищна рада повідомила прокуратуру про те, що кошти на розроблення технічної документації із землеустрою щодо формування земельної ділянки під об`єктом Центру творчості дітей та юнацтва імені Данила Туптала Макарівської селищної ради та оформлення правовстановлюючих документів на цю ділянку у бюджеті Макарівської територіальної громади на 2021 рік не передбачені (т. 1, а.с. 37).
Заступник керівника Києво-Святошинської окружної прокуратури Київської обласної прокуратури вважає, що відповідачем порушуються вимоги чинного законодавства, яким врегульовано порядок передачі земельних ділянок закладам освіти та їх використання відповідно до закону, що становить загрозу для встановленого порядку використання землі як національного багатства, а також реалізації державної політики у сфері забезпечення діяльності закладів освіти.
Зазначені обставини підтверджені належними та допустимими доказами і не є спірними.
Нормативно-правове обґрунтування.
Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування відповідно до Конституції України визначає Закон України «Про місце самоврядування» від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі - Закон № 280/97-ВР).
Відповідно до статті 1 вказаного закону представницький орган місцевого самоврядування - виборний орган (рада), який складається з депутатів і відповідно до закону наділяється правом представляти інтереси територіальної громади і приймати від її імені рішення.
За правилами частини 1 статті 2 Закону № 280/97-ВР місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст (ч. 2 ст. 2 Закону № 280/97-ВР).
Відповідно до статті 4 Закону № 280/97-ВР місцеве самоврядування в Україні здійснюється на принципах: народовладдя; законності; гласності; колегіальності; поєднання місцевих і державних інтересів; виборності; правової, організаційної та матеріально-фінансової самостійності в межах повноважень, визначених цим та іншими законами; підзвітності та відповідальності перед територіальними громадами їх органів та посадових осіб; державної підтримки та гарантії місцевого самоврядування; судового захисту прав місцевого самоврядування.
Згідно із частиною 1 статті 5 Закону № 280/97-ВР система місцевого самоврядування включає: територіальну громаду; сільську, селищну, міську раду; сільського, селищного, міського голову; виконавчі органи сільської, селищної, міської ради; районні та обласні ради, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст; органи самоорганізації населення.
Сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами (ч. 1 ст. 10 Закону № 280/97-ВР).
Відповідно до статті 25 Закону № 280/97-ВР сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
У той же час підпунктом 34 частини 1 статті 26 Закону № 280/97-ВР регламентовано, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Разом з цим відповідно до підпункту «а» частини 1 статті 12 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин належить розпорядження землями комунальної власності, територіальних громад.
Між тим, за правилами частин 1, 5 статті 60 Закону № 280/97-ВР територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини.
Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, укладати договори в рамках державно-приватного партнерства, у тому числі концесійні договори, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.
Право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб`єктів. Об`єкти права комунальної власності не можуть бути вилучені у територіальних громад і передані іншим суб`єктам права власності без згоди безпосередньо територіальної громади або відповідного рішення ради чи уповноваженого нею органу, за винятком випадків, передбачених законом (ч. 8 ст. 60 Закону № 280/97-ВР).
Сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб (ч. 1 ст. 122 ЗК України).
У свою чергу статтею 123 ЗК України врегульовано порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування.
Так надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.
Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).
Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.
Земельні ділянки державної та комунальної власності, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна, що перебувають у державній чи комунальній власності, передаються особам, зазначеним у пункті "а" частини другої статті 92 цього Кодексу, лише на праві постійного користування.
Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Забороняється відмова у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, місце розташування об`єктів на яких погоджено відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування згідно із статтею 151 цього Кодексу.
У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення документації із землеустрою або мотивовану відмову у його наданні, особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, і якій належить право власності на об`єкт нерухомості (жилий будинок, іншу будівлю, споруду), розташований на такій земельній ділянці, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення документації із землеустрою без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
У разі надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, що передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність та користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, зобов`язані протягом десяти робочих днів з дня прийняття рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або з дня повідомлення особою, зацікавленою в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, про замовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у порядку, передбаченому цією частиною, відобразити на картографічній основі Державного земельного кадастру орієнтовне місце розташування земельної ділянки, зазначити дату та номер відповідного рішення, а також майбутнє цільове призначення земельної ділянки. Зазначена інформація оприлюднюється на безоплатній основі на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Умови і строки розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок визначаються договором, укладеним замовником з виконавцем цих робіт відповідно до типового договору. Типовий договір на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки затверджується Кабінетом Міністрів України.
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.
Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у наданні земельної ділянки у користування або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.
Висновки суду.
Системний аналіз вказаних норм дає можливість зробити висновок, що відмова чи бездіяльність відповідача щодо не вирішення питання про надання третій особі земельної ділянки у користування може бути предметом розгляду в суді.
Матеріалами справи підтверджено, що Відділом освіти, молоді та фізичної культури та спорту Макарівської селищної ради подано відповідачу клопотання від 07.10.2021 №797 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у постійне користування для будівництва та обслуговування закладів освіти (код КВЦПЗ 03.2), площею орієнтовно 0,17 га на якій розміщено приміщення Макарівського ЦТ ДЮ ім. Д. Туптала.
Рішенням Макарівської селищної ради восьмого скликання Київської області від 28.10.2021 №293-12- VIII відповідно до вимог статей 12, 92, 122, 123, частини 12 Перехідних положень Земельного кодексу України, керуючись статтею 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», селищна рада вирішила надати дозволи на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок в постійне користування згідно додатку, зокрема Центру творчості дітей та юнацтва імені Данила Туптала Макарівської селищної ради.
На виконання вказаного рішення третьою особою-2 укладено з ФОП ОСОБА_1 договір №184/12-21 про надання послуг у виготовленні проекту землеустрою на право постійного користування земельною ділянкою від 03.12.2021, у відповідності до пункту 1.1 якого в порядку на умовах, визначених цим договором, виконавець зобов`язується за завданням замовника протягом визначеного в договорі строку за плату надати послугу у виготовленні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування Центру творчості дітей та юнацтва імені Данила Туптала Макарівської селищної ради на 1 земельну (ні) ділянку (ки), цільове призначення якої (яких) для будівництва і обслуговування будівель закладів освіти, що розташована (і) в АДРЕСА_1 , а замовник зобов`язується оплачувати надані послуги.
Крім того, третя особа підтверджує обставини здійснення обмірів земельної ділянки виконавцем робіт (ФОП ОСОБА_1 ) під його приміщенням та вказав, що на даний час здійснюються роботи щодо виготовлення документації із землеустрою та присвоєння кадастрового номеру земельній ділянці відповідно до Договору №184/12-21 від 03.12.2021 про надання послуг у виготовленні проекту землеустрою на право постійного користування земельною ділянкою.
Вказані обставини апелянтом не спростовано.
Отже, враховуючи встановлені обставини, суд першої інстанції робить висновок, що відповідачем прийнято рішення про надання дозволу Центру творчості дітей та юнацтва імені Данила Туптала Макарівської селищної ради на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у постійне користування та тривають роботи щодо виготовлення документації із землеустрою та присвоєння кадастрового номеру земельній ділянці відповідно до Договору №184/12-21 від 03.12.2021.
Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції.
Таким чином, з огляду на надані документи, правильним є висновок суду першої інстанції, що відповідач ще до подачі цього позову прийняв рішення про надання третій особі дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок в постійне користування Центру творчості дітей та юнацтва імені Данила Туптала Макарівської селищної ради, тому відсутні обставини щодо бездіяльності з боку відповідача чи відмови.
Отже, відповідачем доведено належними та достатніми доказами необґрунтованість позовних вимог, оскільки матеріалами справи підтверджено, що відповідачем вчиняються дії, спрямовані на оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами Центру творчості дітей та юнацтва імені Данила Туптала Макарівської селищної ради Київської області в межах населеного пункту смт. Макарів, вул. Димитрія Ростовського, 37.
З урахуванням вказаного доводи апелянта щодо тривалої бездіяльності відповідача не підтверджені належними та допустимими доказами.
Надаючи оцінку всім іншим доводам апелянта, судова колегія приймає до уваги рішення ЄСПЛ по справі «Ґарсія Руіз проти Іспанії» (Garcia Ruiz v. Spain), заява № 30544/96, п. 26, ECHR 1999-1, в якому Суд зазначив, що «…хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожний довід…».
Отже, судом першої інстанції повно та правильно встановлено обставини справи і ухвалено судове рішення з дотриманням норм матеріального та процесуального права, відповідно до вимог ст. 242 КАС України.
Доводи апелянта не заслуговують уваги оскільки не спростовують правильних висновків суду першої інстанції.
Щодо здійснення представництва прокурором в суді слід зазначити, що це питання не є спірним.
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що органами прокуратури доведено наявність правових підстав, передбачених частиною 3 статті 23 Закону № 1697-VII для звернення до суду із даним адміністративним позовом та останній є належним позивачем, у урахуванням положень частини 3 статті 53 КАС України, проте позовні вимоги не підлягають задоволенню, оскільки відповідачем вчиняються дії, спрямовані на оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами Центру творчості дітей та юнацтва імені Данила Туптала Макарівської селищної ради Київської області в межах населеного пункту смт. Макарів, вул. Димитрія Ростовського, 37.
Згідно зі ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Таким чином, оскільки судом апеляційної інстанції не здійснено зміни або скасування рішення суду, то відповідно до ст. 139 КАС України, понесені відповідачем та апелянтом у цій справі судові витрати перерозподілу не підлягають.
Керуючись ст.ст. 139, 242-244, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325 КАС України суд
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу Заступника керівника Київської обласної прокуратури на рішення Київського окружного адміністративного суду від 23 березня 2023 р. - залишити без задоволення.
Рішення Київського окружного адміністративного суду від 23 березня 2023 р. у справі за адміністративним позовом Заступника керівника Києво-Святошинської окружної прокуратури Київської обласної прокуратури в інтересах держави до Макарівської селищної ради Бучанського району Київської області за участю у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Центру творчості дітей та юнацтва імені Данила Туптала Макарівської селищної ради, Відділу освіти, молоді та фізичної культури та спорту Макарівської селищної ради про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії, - залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з дати її прийняття та не може бути оскаржена в касаційному порядку.
Колегія суддів: О.В. Карпушова
В.П. Мельничук
О.М. Оксененко
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.12.2023 |
Оприлюднено | 07.12.2023 |
Номер документу | 115420984 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Карпушова Олена Віталіївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Карпушова Олена Віталіївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Карпушова Олена Віталіївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Карпушова Олена Віталіївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні