Постанова
від 30.11.2023 по справі 761/20188/23
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 761/20188/23

Провадження № 3/761/4690/2023

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 листопада 2023 року cуддя Шевченківського районного суду міста Києва Романишена І.П., розглянувши матеріали, що надійшли від Координаційно-моніторингової митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України,

ВСТАНОВИВ:

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення №0036/126000/23 від 28.03.2023р., 17.07.2022р. на митну територію України з території Республіки Польща через пункт пропуску «Ягодин-Дорогуск» митного поста «Ягодин» Волинської митниці з використанням транспортного засобу комерційного призначення р.н. НОМЕР_3/ НОМЕР_1 на адресу Благодійної організації «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» (вул. Михайла Грушевського, буд. 160, кв. 49, м. Дубно, Дубенський район, Рівненська область; ЄДРПОУ 44806891) в якості гуманітарної допомоги ввезено товари «підгузники та взуття» загальною вагою 8 600 кг. Відправником товарів зазначено «ОСОБА_5» ( АДРЕСА_2 ).

Пропуск вантажу гуманітарної допомоги на митну територію України здійснено у відповідності до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 2022 р. № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану») шляхом надання до митного оформлення водієм транспортного засобу р.н. НОМЕР_2 громадянином України ОСОБА_1 Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, заповненої за формою згідно з додатком 1 Постанови. Також до митного оформлення подано СMR від 16.07.2022р. №11/2022 (відповідно до інформації АСМО «Інспектор») та лист отримувача гуманітарної допомоги Благодійної організації «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» (ЄДРПОУ 44806891) від 16.07.2022 № 11.

Під час перевірки законності ввезення на митну територію України товару «підгузники та взуття» загальною вагою 8 600 кг., заявленого як гуманітарна допомога, Координаційно-моніторинговою митницею виявлено невідповідності, які можуть свідчити про порушення декларантом законодавства про гуманітарну допомогу та законодавства з питань митної справи.

З відкритих джерел інформації митницею встановлено, що Благодійна організація «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» (ЄДРПОУ 44806891) засновано 18.05.2022, місцезнаходження: АДРЕСА_3 . Засновниками організації виступали ОСОБА_2 та ОСОБА_3 . Директором Благодійної організації з моменту заснування до 14.02.2023р. був ОСОБА_2 .

Під час перевірки даних Єдиного реєстру отримувачів гуманітарної допомоги встановлено, що Благодійна організація «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» (ЄДРПОУ 44806891) не внесена до даного реєстру.

18.08.2022р. на адресу БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» (ЄДРПОУ 44806891) митницею направлено рекомендований лист № 7.9-1/20-3/14/1086 про надання інформації щодо гуманітарної допомоги, яка направлялась на адресу Благодійної організації «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» (ЄДРПОУ 44806891).

03.09.2022р. до митниці надійшли пояснення від 29.08.2022р. від Голови фонду БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» (ЄДРПОУ 44806891) ОСОБА_2 та співзасновника БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» (ЄДРПОУ 44806891) ОСОБА_3 (експрес-накладна Нової пошти від 02.09.2022р. №59000859102580).

В своїх особистих поясненнях керівники (засновники) БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» (ЄДРПОУ 44806891) зазначили, що БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» (ЄДРПОУ 44806891) за час свого існування лише один раз отримала вантаж гуманітарної допомоги у кількості 100 кг, відправником якого виступала Гамбурзька громадська організація.

З метою всебічного, повного та об`єктивного з`ясування всіх обставин переміщення на митну територію України товару «підгузники та взуття» загальною вагою 8 600 кг, виявлених ознак правопорушень, а також встановлення причин та умов, які могли сприяти їх появі 20.09.2022р. митницею направлено лист №7.9-1/20-1/14/1307 до ТОВ «НКЮ» (ЄДРПОУ 43087467).

03.10.2022р. ТОВ «НКЮ» (ЄДРПОУ 43087467) листом-поясненням № 03/10/22 повідомило митницю, що перевезення вантажів гуманітарної допомоги здійснено на безоплатній основі, замовником виступала БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» (ЄДРПОУ 44806891). Після ввезення, водієм ТОВ «НКЮ» (ЄДРПОУ 43087467) ОСОБА_1 вантаж передано в м. Дубно БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» (ЄДРПОУ 44806891). Факт передачі товару засвідчено актом прийому-передачі матеріальних цінностей без номера та дати.

Враховуючи розбіжності між інформацією, наданою в поясненнях від 29.08.2022р. голови фонду БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» ОСОБА_2 і співзасновника БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» ОСОБА_3 та інформацією надісланою листом-поясненням від ТОВ «НКЮ» №03/10/22 від 03.10.2022р., митницею на адресу БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» (ЄДРПОУ 44806891) додатково направлено рекомендований лист від 14.02.2023р. № 7.9-2/20-5/13/364.

21.02.2023р. надійшли пояснення від 16.02.2023р. голови фонду БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» ОСОБА_2 (експрес-накладна Нової пошти від 20.02.2023р. № 59000931900672), в яких підтверджено, що про ввезення 17.07.2022р. на адресу Благодійної організації «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» (ЄДРПОУ 44806891) транспортним засобом комерційного призначення р.н. НОМЕР_3/ НОМЕР_1 в якості гуманітарної допомоги товарів «підгузники та взуття» загальною вагою 8 600 кг йому невідомо.

Також, з метою перевірки законності ввезення товарів на митну територію України 08.11.2022р. Державною митною службою України направлено запит до митних органів Республіки Польща (вих.№26/26-04/11/1847).

13.01.2023р. до Координаційно-моніторингової митниці надійшла відповідь від митних органів Польської Республіки (лист Департаменту міжнародної взаємодії від 12.01.2023р. №26/26-04/7.9/11) на запит стосовно надання взаємної адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при переміщенні через митний кордон України гуманітарної допомоги на адресу Благодійної організації «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» (ЄДРПОУ 44806891).

У відповіді митних органів Республіки Польща зазначено, що відповідно до електронних баз даних транспортним засобом р/н НОМЕР_3 /НОМЕР_1 здійснено переміщення товарів з митної території ЄС на територію України, до відповіді додано копії роздруківок з транзитної митної системи NCTS - NOTA TRANZYTOWA NCTS Т1 №22PL302060NS570G76, документ DSK MRN DSK22PL301010D0036779, експортна декларація Т1 MRN 22PL301010NSS57K5X8, експортна декларація 22PL445010E1820520.

Відповідно до NOTA TRANZYTOWA NCTS Т1 № 22PL302060NS570G76 та експортної декларація Т1 MRN 22PL301010NSS57K5X8, відправником зазначено - «WESTANA ENTERPRISE Sp. z o.o.» (OBRONCOW TOBRUKU 18D/149, 01-494, WARSZAWA, PL), отримувачем - «MENDES PORT LLC» (MARKA VOVCHKA STR., 12/14 304 KYIV, 04073, UA). Товар «взуття», вага брутто 7 100 кг.

Експортна декларація №22PL445010E1820520 містить відомості щодо відправника товарів - «BOSS OF TOYS SP Z O.O» (Rumiana, 34, 05-850, Ozarow Mazowiecki, PL), отримувача - «ОСОБА_4» (АДРЕСА_4). Товари «пероральні препарати, парфуми, креми, пластикові кульки, надувні ляльки, білизна, ремені для ніг, апарати для масажу, насоси, апарати для масажу та інші товари для дорослих», загальною вагою брутто 634 кг, нетто 594,92 кг.

Крім цього, NOTA TRANZYTOWA NCTS Т1 № 22PL302060NS570G76 має посилання на рахунки-фактури (код «380») № TCL/237639/MEN/1, № FNV91202101 та в експортній декларації Т1 MRN 22PL301010NSS57K5X8 є посилання на рахунок-фактуру (код «380») №TCL/237639/MEN/1.

В експортній декларації 22PL445010E1820520 в свою чергу є посилання на рахунки-фактури (код «380») № 10397/PL/22/FV від 07.07.2022, № 10489/PL/22/FV від 08.07.2022р., №10491/PL/22/FV від 09.07.2022р., № 10492/PL/22/FV від 10.07.2022.

Виходячи з зазначеного, товари, що надійшли з Республіки Польща переміщувалися на територію України маючи статус товарів комерційного призначення і ні якого відношення до вантажу гуманітарна допомога не мають.

Також відомості щодо відправників, отримувачів та статусу товарів у документах, отриманих від митних органів Республіки Польща, не відповідають даним, вказаним громадянином України ОСОБА_1 у декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, заповненої за формою згідно з додатком 1 Постанови при переміщені через митний кордон України та їх митному оформленні.

02.02.2023р. Координаційно-моніторинговою митницею направлено лист № 7.9-2/20-5/13/255 до Державної служби експортного контролю з метою підтвердження чи спростування факту отримання Благодійною організацією «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» гуманітарної допомоги.

03.02.2023р. листом № 645/22-23 Державна служба експортного контролю повідомила про відсутність інформації щодо отримання у 2022 році вантажів гуманітарної допомоги Благодійною організацією «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» (ЄДРПОУ 44806891).

13.03.2023р. митницею листом № 7.9-1/7.9-20-3/7/595 на Волинську митницю направлено запит щодо встановлення вартості товарів ввезених на митну територію України громадянином України ОСОБА_1 .

21.03.2023р. Волинська митниця листом № 7.3-15/2998 надіслала розрахунки вартості товарів з врахуванням цінової інформації згідно з ЄАІС Держмитслужби, на товари, що ввозились на адресу отримувача БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» (ЄДРПОУ 44806891). З урахуванням інформації, що надана Волинською митницею, вартість товарів складає 5 512 478,37 грн.

Таким чином, дії водія ТОВ «НКЮ» (ЄДРПОУ 43087467) громадянина України ОСОБА_1 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 5 512 478,37 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника та одержувача товарів.

В судове засідання ОСОБА_1 не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином. В свою чергу, захисником Карпука С.С. було подано через канцелярію суду заяву, в якій останній просив проводити судове засідання за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності та захисника, також просив суд закрити провадження у справі у зв`язку з відсутністю в діях ОСОБА_1 складу правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України.

Також в матеріалах справи містяться письмові пояснення ОСОБА_1 , в яких вказано наступне.

У липні 2022 року ОСОБА_1 отримав завдання від ТОВ «НКЮ» перевезти гуманітарну допомогу для БО «Серце Азову» (код ЕДРПОУ 44806891), з м. Варшава, Республіка Польща до місця знаходження фонду в м. Дубно. Для виконання завдання отримав від БО «Серце Азову» лист для начальника Волинської митниці про перевезення гуманітарного вантажу вагою близько 8 600 кг; а саме: взуття, памперси, які будуть перевозитися на автомобілі з державним номером НОМЕР_4 , причеп НОМЕР_6. Крім того, у м. Варшава, Республіка Польща зустрівся з представником благодійної організації, який повідомив, що будуть завантажувати гуманітарний вантаж (взуття та памперси). При цьому, представник організації самостійно керував завантаженням гуманітарної допомоги та оформленням всіх необхідних документів, в тому числі за документальне оформлення вантажу на польському кордоні.

Згодом, після митного оформлення на польській стороні кордону представник віддав ОСОБА_1 документи на вантаж, гуманітарну допомогу, а саме: CMR від 16.07.2022р. для того, щоб він міг оформити гуманітарну допомогу для ввезення на територію України.

17.07.2022р. ОСОБА_1 заїхав на митний пост транспортним засобом НОМЕР_5 , причен НОМЕР_6 з вантажем гуманітарною допомогою та до митного контролю подавав CMR від 16.07.2022р. та лист БО «Серце Азову», що підтверджує факт належності вантажу до гуманітарної допомоги, а також заповнену декларацію, згідно додатку №1 декларації вказав весь переміщуваний вантаж гуманітарної допомоги. Надалі, гуманітарну допомогу було доставлено за адресою місця знаходжения благодійного фонду у м.Дубно та після передачі вантажу між ОСОБА_1 та керівником благодійної організації був підписаний акт приймання-передачі матеріальних цінностей, яким підтверджується перевезення та передання гуманітарної допомоги.

ОСОБА_1 переконаний, що належним чином задекларував вантаж (гуманітарну допомогу) від імені БО «Серце Азову», що підтверджується декларацією про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою згідно з постановою КМУ. Наголошує увагу, що під час проходження митного контролю та оформлення в нього не було виявлено будь-яких інших товарів, окрім заявлених в декларації. При цьому, ОСОБА_1 вказує, що в умовах воєнного стану, ввезення благодійним фондом гуманітарної допомоги не вимагає реєстрації останнього в Єдиному ресстрі отримувачів гуманітарної допомоги.

Представник Координаційно-моніторингової митниці Державної митної служби України в ході розгляду даної справи в судових засіданнях стверджувала, що в діях ОСОБА_1 наявний склад правопорушення та до останнього слід застосувати стягнення, передбачене санкцією частини 1 статті 483 МК України.

Дослідивши матеріали справи, приходжу до висновку, що провадження в справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч.1 ст. 483 МК України, слід закрити за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Державна митна справа здійснюється на основі принципів законності та презумпції невинуватості (п. 3 ч. 1 ст. 8 МК України).

Згідно ч. 1 ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Безпосереднім об`єктом посягання при вчиненні правопорушення, передбаченого ст.483 МК України, є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.

Об`єктивна сторона порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України проявляється у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, яке може виражатись у поданні органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Суб`єктивна сторона вказаного правопорушення характеризується прямим умислом, тобто усвідомленням особою, яка вчинила правопорушення характеру незаконного переміщення товарів через митну територію України.

Виходячи зі змісту ч. 1 ст. 483 МК України, склад вищевказаного правопорушення полягає саме в умисному переміщенні товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів.

Для притягнення до відповідальності за ст.483 МК України, необхідна наявність умислу в діях особи, яка притягується до адміністративної відповідальності. Так, не можна розглядати як порушення митних правил дії особи, яка, переміщуючи товари через митний кордон України, надала митним органам супровідні документи з відомостями, що не відповідають дійсності, без умислу порушити митні правила, передбачені чинним законодавством України.

Згідно зі статтею 489 МК України посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до статті 491 МК України підставами для порушення справи про порушення митних правил є: 1) безпосереднє виявлення посадовими особами митного органу порушення митних правил; 2) офіційні письмові повідомлення про вчинення особою порушення митних правил, отримані від правоохоронних органів, а також органів, що проводять заходи офіційного контролю; 3) офіційні письмові повідомлення про вчинення порушення митних правил, отримані від митних та правоохоронних органів іноземних держав, а також від міжнародних організацій.

Судом встановлено, що 28.03.2023р. головний державний інспектор оперативного відділу № 2 Управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Координаційно-моніторингової митниці Лозовий Віталій Васильович склав протокол про порушення митних правил №0036/126000/23, відповідно до якого водій ТОВ «НКЮ» (ЄДРПОУ 43087467) ОСОБА_1 під час переміщення товарів загальною вартістю 5 512 478,37 грн. через митний кордон України приховував від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документи, що містять неправдиві відомості щодо відправника та одержувача товарів.

У протоколі вказано, що 17.07.2022р. на митну територію України з території Республіки Польща через пункт пропуску «Ягодин-Дорогуск» митного поста «Ягодин» Волинської митниці з використанням транспортного засобу комерційного призначення р.н. НОМЕР_3/ НОМЕР_1 на адресу Благодійної організації «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» (вул. Михайла Грушевського, буд. 160, кв. 49, м. Дубно, Дубенський район, Рівненська область; ЄДРПОУ 44806891) в якості гуманітарної допомоги ввезено товари «підгузники та взуття» загальною вагою 8 600 кг. Відправником товарів зазначено «ОСОБА_5» ( АДРЕСА_2 ).

В свою чергу, митний орган отримав інформацію, що товари, які надійшли з Республіки Польща переміщувалися на територію України маючи статус товарів комерційного призначення і ні якого відношення до вантажу гуманітарна допомога не мають, при цьому, відомості щодо відправників, отримувачів та статусу товарів у документах, отриманих від митних органів Республіки Польща, не відповідають даним, вказаним громадянином України ОСОБА_1 у декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, заповненої за формою згідно з додатком 1 Постанови при переміщені через митний кордон України та їх митному оформленні.

Зазначені дії, на думку митного органу, мають ознаки порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст.483 МК України.

З матеріалів справи вбачається, що пропуск вантажу гуманітарної допомоги на митну територію України здійснено шляхом подання для митного оформлення ОСОБА_1 , який є водієм ТОВ «НКЮ»декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, заповненої за формою згідно з додатком 1 Постанови КМУ від 1 березня 2022 р. № 174, СMR від 16.07.2022 №11/2022, листа отримувача гуманітарної допомоги Благодійної організації «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» (ЄДРПОУ 44806891) від 16.07.2022 № 11.

Не можна розглядати як порушення митних правил дії особи, яка, переміщуючи товари через митний кордон України, надала митним органам супровідні документи з відомостями, що не відповідають дійсності, без умислу порушити митні правила, передбачені чинним законодавством України (п. 6 Постанови Пленуму Верховного суду від 03 червня 2005 року № 8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил»).

В даному випадку, пояснення голови фонду БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» ОСОБА_2 про те, що про ввезення 17.07.2022р. транспортним засобом комерційного призначення р.н. НОМЕР_3/ НОМЕР_1 в якості гуманітарної допомоги товарів «підгузники та взуття» загальною вагою 8 600 кг йому невідомо спростовується, зокрема, актом приймання-передачі матеріальних цінностей, підписаного ОСОБА_1 з одного боку та головою фонду ОСОБА_2 з іншого боку, відповідно до якого водій ОСОБА_1 передав вантаж, який було вказано у декларації, згідно СMR № 11/2022, яка в свою чергу була подана водієм під час митного оформлення.

При цьому, жодних ознак підробки вказаного акта приймання-передачі в судовому засіданні не встановлено та не доведено митним органом.

Таким чином, матеріали справи не містять належних доказів на основі яких, у визначеному законом порядку можна було б беззаперечно стверджувати про умисел водія ОСОБА_1 , який виявився у поданні митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника, отримувача та статусу товару.

При цьому, суд враховує те, що ОСОБА_1 не заперечує того факту, що він здійснював перевезенням відповідного товару, водночас невідповідність виявлена митним органом не є наслідком саме його умисних протиправних дій.

За правилами ч.2 ст.460 МК України, перевізники несуть відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення цих товарів документів, що містять неправдиві відомості (стаття 483 цього Кодексу), виключно у разі якщо ці відомості стосуються кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, а перевізниками не вжито заходів до перевірки правдивості зазначених відомостей або уразі неможливості такої перевірки не внесено відповідного запису до міжнародної автомобільної накладної (CMR).

З листа за вих. №03/10/22 від 03.10.2022р. вбачається, що перевізником товарів в даному випадку є ТОВ «НКЮ» (код ЄДРПОУ 43087467), в якому ОСОБА_1 працює водієм, що з урахуванням ч.2 ст.460 МК України, вказує на те, що останній не є суб`єктом порушення митних правил, передбаченого ч.1 ст.483 МК України за вказаним протоколом про порушення митних правил від 28.03.2023р.

За змістом положень частини першої статті 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: 1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; 2) поясненнями свідків; 3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; 4) висновком експерта; 5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Зміст положень частини другої статті 495 МК України у взаємозв`язку із положеннями статті 489 МК України свідчить про те, що докази у справі про порушення митних правил повинні відповідати критерію належності, тобто повинні бути такими, на підставі яких можна встановити обставини, які входять до предмету доказування.

У розумінні Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року, притягнення особи до адміністративної відповідальності розцінюється як «кримінальне обвинувачення», оскільки адміністративні правопорушення мають ознаки, притаманні «кримінальному обвинуваченню» у значенні ст. 6 Конвенції. Таку позицію висловив Європейський суд з прав людини в рішенні по справі «Надточій проти України» від 15 травня 2008 року.

Відповідно до ст. 487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Згідно з ч.1 ст. 62 Конституції України, особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду. Ніхто не зобов`язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину. Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Конституційний Суд України у рішенні від 26.02.2019 р. № 1-р/2019 у справі зауважив, що елементом принципу презумпції невинуватості є принцип «in dubio pro reo», згідно з яким при оцінюванні доказів усі сумніви щодо вини особи тлумачаться на користь її невинуватості. Презумпція невинуватості особи передбачає, що обов`язок доведення вини особи покладається на державу.

Згідно з ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Відповідно до п.1 ч.1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв`язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

У зв`язку з вищевикладеним вбачаю, що в діях водія ТОВ «НКЮ»ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, тому провадження по справі відносно нього підлягає закриттю.

Керуючись ст.62 Конституції України, ст.ст.483, 527, 528, 529 МК України, ст.247, ст.284 КУпАП, -

ПОСТАНОВИВ:

Провадження в справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч.1 ст.483 МК України, закрити за відсутністю в діях особи складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду протягом десяти днів з дня винесення постанови. У разі пропуску зазначеного строку з поважних причин цей строк за заявою особи, щодо якої винесено постанову, може бути поновлено органом (посадовою особою), правомочним розглядати скаргу.

СУДДЯ І.П. РОМАНИШЕНА

СудШевченківський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення30.11.2023
Оприлюднено07.12.2023
Номер документу115446331
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —761/20188/23

Постанова від 05.02.2024

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Гуль В'ячеслав Володимирович

Постанова від 30.11.2023

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд міста Києва

Романишена І. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні