Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 листопада 2023 р. Справа № 520/30243/23
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Шевченко О.В.,
при секретарі - Олітто О.О.,
за участі представника відповідача - Іхненко Я.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ПК-ЕНЕРГОМОНТАЖСЕРВІС" до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України про скасування податкового повідомлення - рішення, -
ВСТАНОВИВ:
До Харківського окружного адміністративного суду звернувся позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "ПК-ЕНЕРГОМОНТАЖСЕРВІС", з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, в якому просить суд скасувати податкове повідомлення-рішення від 06.07.2023 року №0/19665/0416.
В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що прийняте Головним управлінням ДПС у Харківській області, утвореним на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, оскаржуване податкове повідомлення - рішення від 06.07.2023 року №0/19665/0416, яким за порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних / розрахунків коригування до ПН, застосовано штраф у розмірі 81 670,27 грн., є незаконним, необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню в судовому порядку.
Ухвалою суду відкрито спрощене провадження по справі відповідно до статті 262 КАС України з викликом сторін в судове засідання.
Через систему "Електронний суд" представником відповідача надіслано відзив на позов, в якому він заперечував проти задоволення позовних вимог зазначивши, що податковим органом проведено камеральну перевірку ТОВ «ПК -ЕНЕРГОМОНТАЖСЕРВІС» з питання дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладних та/ або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за період виписки: за липень 2022 року, жовтень 2022 року, грудень 2022 року, чим порушено пункт 201.10 статті 201, підпункт 69.1 пункту 69 підрозділу 10, розділу XX, ПК України.
Згідно з пп. 69.18 ПК України підрозділу 10 розділу XX ПКУ, тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, з метою захисту прав платників, збереження та захисту даних надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 8 до 18 години. Відповідно до даних ЄРПН податкова накладна від 31.07.2022 № 18 зареєстрована 16.08.2022 року о 8:05; від 31.07.2022 № 7 зареєстрована 11.08.2022 о 8:49; від 31.10.2022 № 7 зареєстрована 16.11.2022 о 11:53; від 31.12.2022 № 3 зареєстрована 02.01.2023 о 2:12; від 31.12.2022 № 14 зареєстрована 16.01.2023 о 8:47; від 31.12.2022 № 10 зареєстрована 16.01.2023 о 8:46; від 31.12.2022 № 11 зареєстрована 16.01.2023 о 8:48; від 31.12.2022 № 12 зареєстрована 16.01.2023 о 8:48; від 31.12.2022 № 13 зареєстрована 16.01.2023 о 9:00. У зв`язку з чим ГУ ДПС у Харківській області винесено ППР від 06.07.2023 №0/19665/0416 яким до позивача застосовану штрафну (фінансову) санкцію відповідно до п. 120.11 ст. 120-1 Кодексу на загальну суму 81670,27 грн.
Представник відповідача також зазначив, що штрафи у розмірах, встановлених пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, застосовуються у разі порушення платником податку передбачених пунктом 89 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу граничних строків реєстрації ПН/РК у ЄРПН із датою складання починаючи з 16 січня 2023 року. Порушення платником податків граничних строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у ЄРПН, які припадають на період до дати набрання чинності Законом № 2876-IX (тобто застосовується до ПН/РК з датою складання не пізніше 15 січня 2023 року включно), тягне за собою накладання на такого платника податку штрафу у розмірах, встановлених пунктом 1201.1 статті 1201 розділу II ПК України. При цьому, норма пункту 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних санкцій за порушення термінів нарахування, декларування та сплати податків і зборів, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних/розрахунків коригування на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) не застосовується з 27.05.2022 на період дії воєнного стану. Таким чином, позовні вимоги позивача є безпідставними та помилковими, тому не підлягають задоволенню.
В судове засідання представник позивача не з`явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлялися належним чином у відповідності до положень КАС України. Представник позивача надав до суду заяву, в якій просив розглядати справу за його відсутності. Зазначив, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі, просив суд їх задовольнити, з посиланням на обставини викладені в позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував з підстав та мотивів, викладених у наданому до суду відзиві на позов у зв`язку з чим, просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
Суд заслухавши в судовому засіданні пояснення представника відповідача, дослідивши матеріали адміністративної справи, дійшов наступного висновку.
Як свідчать матеріали справи, Головним управлінням ДПС у Харківській області у відношенні Товариства з обмеженою відповідальністю "ПК-ЕНЕРГОМОНТАЖСЕРВІС" було проведено камеральну перевірку з питання своєчасності реєстрації податкових накладних та/ або розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за період виписки: за липень, жовтень, грудень 2022 року.
За результатами проведеної перевірки складено акт від.15.05.2023 № 13974/20-40-04-16-03, у висновках якого зазначено, що в ході проведення камеральної перевірки встановлена несвоєчасна реєстрація податкових накладних та/ або розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних при виникненні податкових зобов`язань за липень, жовтень, грудень 2022 року, чим порушено вимоги пункту 201.10 статті 201 ПК України (а.с. 21 - 24).
В акті камеральної перевірки зазначено, що відповідно до даних ЄРПН податкова накладна від 27.07.2022 № 18 зареєстрована 16.08.2022 року о 8:05 (кількість днів затримки 1); від 14.07.2022 № 7 зареєстрована 11.08.2022 о 8:49 (кількість днів затримки 11); від 26.10.2022 № 7 зареєстрована 16.11.2022 о 11:53 (кількість днів затримки 1); від 07.12.2022 № 3 зареєстрована 02.01.2023 о 2:12 (кількість днів затримки 2); від 16.12.2022 № 14 зареєстрована 16.01.2023 о 8:47 (кількість днів затримки 1); від 23.12.2022 № 10 зареєстрована 16.01.2023 о 8:46 (кількість днів затримки 1); від 29.12.2022 № 11 зареєстрована 16.01.2023 о 8:48 (кількість днів затримки 1); від 29.12.2022 № 12 зареєстрована 16.01.2023 о 8:48 (кількість днів затримки 1); від 29.12.2022 № 13 зареєстрована 16.01.2023 о 9:00 (кількість днів затримки 1), чим порушено вимоги пункту 201.10 статті 201 ПК України.
На підставі висновків акту перевірки Головним управлінням ДПС у Харківській області прийнято податкове повідомлення - рішення від 06.07.2023 року №0/19665/0416, яким за порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних / розрахунків коригування до ПН, застосовано штрафну (фінансову) санкцію відповідно до п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України на загальну суму 81670,27 грн. (а.с. 18 - 19).
Не погоджуючись з оскаржуваним податковим повідомленням - рішенням, позивач звернувся до адміністративного суду з даним позовом.
По суті спірних правовідносин, суд зазначає наступне.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі -ПК України).
Згідно пункту 201.1 статті 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до абзацу 1 пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Згідно абзацу 4 пункту 201.10 статті 201 ПК України податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до абзацу 14 пункту 201.10 статті 201 ПК України, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем). У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
В акті камеральної перевірки зазначено, що відповідно до даних ЄРПН податкова накладна від 27.07.2022 № 18 зареєстрована 16.08.2022 року о 8:05 (кількість днів затримки 1); від 14.07.2022 № 7 зареєстрована 11.08.2022 о 8:49 (кількість днів затримки 11); від 26.10.2022 № 7 зареєстрована 16.11.2022 о 11:53 (кількість днів затримки 1); від 07.12.2022 № 3 зареєстрована 02.01.2023 о 2:12 (кількість днів затримки 2); від 16.12.2022 № 14 зареєстрована 16.01.2023 о 8:47 (кількість днів затримки 1); від 23.12.2022 № 10 зареєстрована 16.01.2023 о 8:46 (кількість днів затримки 1); від 29.12.2022 № 11 зареєстрована 16.01.2023 о 8:48 (кількість днів затримки 1); від 29.12.2022 № 12 зареєстрована 16.01.2023 о 8:48 (кількість днів затримки 1); від 29.12.2022 № 13 зареєстрована 16.01.2023 о 9:00 (кількість днів затримки 1), чим порушено вимоги пункту 201.10 статті 201 ПК України.
Вказані дата та час направлення на реєстрацію ПН також підтверджено Квитанціями про підтвердження доставки ПН до ДПС України, які містяться в матеріалах справи.
В той час, в позовній заяві представник позивача зазначив, що вищевказані податкові накладні подані ТОВ "ПК-ЕНЕРГОМОНТАЖСЕРВІС" на реєстрацію в ЄРПН в граничні строки, встановлені ст. 201 ПК України, та протягом операційного дня, тобто до 20:00 год., з дотриманням положень Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних від 29 грудня 2010 р. №1246 та без просторочення.
Суд не погоджується з такими твердженнями представника позивача, з огляду на наступне.
Відповідно до абзацу пункту 201.10 статті 201 ПК України, порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних, визначено Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою КМУ від 29 грудня 2010 р. № 1246, відповідно до пункту 5 якого, податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України Про електронні довірчі послуги, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.
Пунктом 3 Порядку №1246 визначено, що операційний день триває в робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо граничні строки реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.
З наданих до суду електронних роздруківок формату XML-файл вбачається, що податкові накладні від 27.07.2022 № 18, від 14.07.2022 № 7, від 26.10.2022 № 7, від 07.12.2022 № 3, від 16.12.2022 № 14, від 23.12.2022 № 10, від 29.12.2022 № 11, від 29.12.2022 № 12 та від 29.12.2022 № 13 надіслані на реєстрацію до ДПС України з урахуванням граничних строків, встановлених пунктом 201.10 статті 201 ПК України, проте або після 18:00 год. останнього календарного дня направлення на реєстрацію, або у вихідний/святковий/неробочий день.
Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022, затвердженого Законом України №2102-IX, у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України Про правовий режим воєнного стану, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року.
Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану" від 15 березня 2022 року №2120-ІХ внесено зміни до Податкового кодексу України, зокрема, доповнено підпунктом 69.18 такого змісту: "Установити, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, з метою захисту прав платників, збереження та захисту даних надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 8 години до 18 години".
Закон №2120-ІХ набув чинності 17.03.2022 року.
Отже, з урахуванням змін, внесених до ПК України, які набули чинності на момент складання податкових накладних від 27.07.2022 № 18, від 14.07.2022 № 7, від 26.10.2022 № 7, від 07.12.2022 № 3, від 16.12.2022 № 14, від 23.12.2022 № 10, від 29.12.2022 № 11, від 29.12.2022 № 12 та від 29.12.2022 № 13 та направлення їх на реєстрацію в ЄРПН, позивач, враховуючи граничні строки, встановлені ст. 201 ПК України, зобов`язаний був направити на реєстрацію вищевказані податкові накладні у робочі дні, тобто без врахування вихідни/святкових/неробочих днів, та протягом операційного часу з 08:00 год. до 18:00 год. відповідно до пп.69.18 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України.
Виходячи із визначених у частині четвертій статті 7 КАС України загальних засад пріоритетності законів над підзаконними актами, для визначення граничних строків реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних слід застосовувати не Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою КМУ від 29 грудня 2010 р. № 1246, а Податковий кодекс України (зі змінами, внесеними Законом від 15 березня 2022 року №2120-ІХ), який має вищу юридичну силу.
Зважаючи на що, позивачем направлено податкові накладні на реєстрацію в ЄРПН з порушенням граничних строків, передбачених ПК України. Доказів зворотного представником позивача до суду не надано та належними доказами не підтверджено.
Щодо застосування штрафних (фінансових) санкцій за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, суд зазначає наступне.
Згідно пункту 120-1.1 статті 120 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами «а» - «г» цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Головним управлінням ДПС у Харківській області прийнято податкове повідомлення - рішення від 06.07.2023 року №0/19665/0416, яким за порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних / розрахунків коригування до ПН, застосовано штрафну (фінансову) санкцію відповідно до п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України на загальну суму 81670,27 грн. (а.с. 18 - 19).
Згідно розрахунку штрафу (додаток до ППР від 06.07.2023 року №0/19665/0416) за порушення платником податку на додану вартість граничного строку термінів реєстрації ПН в ЄРПН, передбаченого статтею 201 ПК України, на підставі пункту 120-1.1 статті 120 ПК України застосовано штраф у розмірі 10% сум ПДВ, зазначених в таких податкових накладних, а саме: 1) податкова накладна від 27.07.2022 № 18 на суму 170833,33 грн., в т.ч. ПДВ 34166,67 грн. (зареєстрована 16.08.2022 року о 8:05 (кількість днів затримки 1) - штраф (10% від ПДВ) 3416,67 грн.; 2) податкова накладна від 14.07.2022 № 7 на суму 942390 грн., в т.ч. ПДВ 188478 грн. (зареєстрована 11.08.2022 о 8:49 (кількість днів затримки 11) - штраф (10% від ПДВ) 18847,80 грн.; 3) податкова накладна від 26.10.2022 № 7 на суму 7500 грн., в т.ч. ПДВ 1500 грн. (зареєстрована 16.11.2022 о 11:53 (кількість днів затримки 1) - штраф (10% від ПДВ) 150 грн.; 4) податкова накладна від 07.12.2022 № 3 на суму 800 грн., в т.ч. ПДВ 160 грн. (зареєстрована 02.01.2023 о 2:12 (кількість днів затримки 2) - штраф (10% від ПДВ) 16 грн.; 5) податкова накладна від 16.12.2022 № 14 на суму 747902,93 грн., в т.ч. ПДВ 149580,59 грн. (зареєстрована 16.01.2023 о 8:47 (кількість днів затримки 1) - штраф (10% від ПДВ) 14958,06 грн.; 6) податкова накладна від 23.12.2022 № 10 на суму 187160,82 грн., в т.ч. ПДВ 37432,16 грн. (зареєстрована 16.01.2023 о 8:46 (кількість днів затримки 1) - штраф (10% від ПДВ) 3743,22 грн.; 7) податкова накладна від 29.12.2022 № 11 на суму 250000 грн., в т.ч. ПДВ 50000 грн. (зареєстрована 16.01.2023 о 8:48 (кількість днів затримки 1) - штраф (10% від ПДВ) 5000,00 грн.; 8) податкова накладна від 29.12.2022 № 12 на суму 368629,01 грн., в т.ч. ПДВ 73725,80 грн. (зареєстрована 16.01.2023 о 8:48 (кількість днів затримки 1) - штраф (10% від ПДВ) 7372,58 грн.; 9) податкова накладна від 29.12.2022 № 13 на суму 1408297,12 грн., в т.ч. ПДВ 281659,42 грн. (зареєстрована 16.01.2023 о 9:00 (кількість днів затримки 1) - штраф (10% від ПДВ) 28165,94 грн. Загальна сума штрафу склала 81670,27 грн. (а.с. 20).
В той час, Законом України від 12.01.2023 № 2876-ІХ "Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування", який набрав чинності 08.02.2023, зокрема підрозділ 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України доповнено пунктом 90 такого змісту: 90. Тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі: 2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Тобто, Законом України від 12.01.2023 № 2876-ІХ, який набрав чинності 08.02.2023, зменшено відсоткові розміри ставок штрафу за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Разом з тим, Законом №2876-IX не визначено особливостей застосування тих чи інших положень та дати, з якої відповідні положення мають застосовуватись.
Тобто на момент винесення спірного податкового повідомлення-рішення від 07.07.2023 вже набули чинності зміни, внесені Законом України від 12.01.2023 № 2876-ІХ до ПК України в частині доповнення підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України пунктом 90, який пом`якшив відповідальність платника на період дії воєнного стану та порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних.
Варто зазначити, що згідно з п. 11 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу).
Таким чином, суд вважає, що на день прийняття Головним управлінням ДПС у Харківській області податкового повідомлення - рішення від 06.07.2023 року №0/19665/0416 щодо застосування штрафних (фінансових) санкцій за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, з урахуванням воєнного стану на території України, що наразі триває, підлягали застосуванню штрафні санкції у розмірах, визначених пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України.
Однак відповідачем сума штрафу за порушення позивачем граничного строку для реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних безпідставно розрахована згідно з положеннями пункту 120-1.1 статті 120 ПК України.
Відповідно до пункту 90 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, розмір штрафної санкції за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних від 27.07.2022 № 18, від 14.07.2022 № 7, від 26.10.2022 № 7, від 07.12.2022 № 3, від 16.12.2022 № 14, від 23.12.2022 № 10, від 29.12.2022 № 11, від 29.12.2022 № 12 та від 29.12.2022 № 13 при порушенні строку реєстрації до 15 календарних днів повинен складати 2% суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних.
Отже загальний розмір штрафу за порушення позивачем граничного строку для реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначених в акті перевірки повинен складати 16 334,05 грн., тобто 2% від загальної суми ПДВ, визначеної в ПН, а не 10% (81 670,27 грн.), як розраховано контролюючим органом.
Виходячи з вищевикладеного, податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України від 06.07.2023 року №0/19665/0416 на суму 65 336,22 грн.
В іншій частині податкове повідомлення - рішення від 06.07.2023 року №0/19665/0416 є правомірним та не підлягає скасуванню.
Таким чином, суд дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "ПК-ЕНЕРГОМОНТАЖСЕРВІС".
Відповідно до ч.3 ст. 139 КАС України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
Керуючись ст. ст. 2, 6-10, 13-14, 77, 139, 242-246, 250, 255-262, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ПК-ЕНЕРГОМОНТАЖСЕРВІС" (код ЄДРПОУ 34329557, адреса: 61037, м. Харків, вул. Плеханівська, 126, оф. 310) до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ ВП 43983495, адреса: 61057, м. Харків, вул. Пушкінська, 46) про скасування податкового повідомлення - рішення задовольнити частково.
Скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України від 06.07.2023 року №0/19665/0416 на суму 65336 (шістдесят п`ять тисяч триста тридцять шість) грн. 22 коп.
В задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовити.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ПК-ЕНЕРГОМОНТАЖСЕРВІС" (код ЄДРПОУ 34329557) судові витрати в розмірі 2147 (дві тисячі сто сорок сім) грн. 20 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ ВП 43983495).
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст рішення виготовлено 05 грудня 2023 року.
Суддя О.В.Шевченко
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.11.2023 |
Оприлюднено | 08.12.2023 |
Номер документу | 115450329 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Шевченко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні