Постанова
від 06.12.2023 по справі 420/14952/22
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 грудня 2023 р.м. ОдесаСправа № 420/14952/22

П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді-доповідача Скрипченка В.О.,

суддів Косцової І.П. та Осіпова Ю.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі апеляційні скарги Військової частини НОМЕР_1 та ОСОБА_1 на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 19 червня 2023 року (суддя Аракелян М.М., м. Одеса, повний текст рішення складений 19.06.2023) по справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Військової частини НОМЕР_1 про визнання протиправними дій та бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

18 жовтня 2022 року ОСОБА_1 звернулася до адміністративного суду з позовом до в/ч НОМЕР_1 , в якому просила:

- визнати протиправними дії військової частини щодо застосування грудня 2015 року як місяця, за яким починається обчислення індексу споживчих цін (базового місяця) для розрахунку індексації грошового забезпечення позивачки в період з 01.12.2015 по 28.02.2018 включно;

- зобов`язати військову частину нарахувати і виплатити на користь позивачки індексацію грошового забезпечення за період з 01.12.2015 по 28.02.2018 включно із застосуванням місяця, за яким починається обчислення індексу споживчих цін (базового місяця) для розрахунку індексації грошового забезпечення - січень 2008 року в сумі 85927,84 гривень з відрахуванням податків та інших обов`язкових платежів;

- визнати протиправною бездіяльність військової частини щодо невиплати в повному розмірі індексації грошового забезпечення позивачки за період з 01.03.2018 по 10.02.2019 включно у фіксованій величині 4463,15 гривень в місяць відповідно до приписів абзаців 3, 4, 6 пункту 5 "Порядку проведення індексації грошових доходів населення", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 року №1078;

- зобов`язати військову частину нарахувати і виплатити па користь позивачки індексацію грошового забезпечення у фіксованій величині 4463,15 гривень в місяць за період з 01.03.2018 по 10.02.2019 включно відповідно до приписів абзаців 3, 4, 6 пункту 5 "Порядку проведення індексації грошових доходів населення", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 року №1078 з відрахуванням податків та інших обов`язкових платежів.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 19 червня 2023 року позовні вимоги ОСОБА_1 задоволені частково.

Визнано протиправною бездіяльність в/ч НОМЕР_1 щодо нарахування та виплати ОСОБА_1 індексації грошового забезпечення за період з 01.12.2015 року по 28.02.2018 року включно.

Зобов`язано в/ч НОМЕР_1 нарахувати та виплатити на користь ОСОБА_1 індексацію грошового забезпечення з 01.12.2015 року по 28.02.2018 року включно із прийняттям індексу споживчих цін за 1 або 100 відсотків для обчислення індексації грошового забезпечення у січні 2008 року (базовий місяць).

У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись із постановленим у справі судовим рішенням, сторони подали апеляційні скарги.

Позивачка в апеляційній скарзі, посилаючись на порушення норм матеріального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове, яким задовольнити її позовні вимоги у повному обсязі.

На думку апелянтки рішення суду першої інстанції прийнято без урахування висновків Верховного Суду у постановах від 23 березня 2023 року у справі №400/3826/21, від 6 квітня 2023 року у справі №420/11424/21, від 3 травня 2023 року у справі №160/10790/22, від 12 квітня 2023 року у справі №560/13302/21, від 20 квітня 2023 року у справі №320/8554/21, у яких надано детальні роз`яснення щодо:

Визначення січня 2008 року у якості базового місяця для нарахування та виплати індексації грошового забезпечення військовослужбовцям у період з 01.12.2015 року по 28.02.2018 року включно та відсутність у даному питанні дискреційних повноважень відповідача.

Права військовослужбовців на отримання індексації-різниці в період з 01.03.2018 року по дату звільнення з військової служби або по дату підвищення посадових окладів за рішенням Уряду відповідно до норм абзаців 3, 4, 5, 6 пункту 5 Порядку №1078.

Необхідності розрахунку судом розміру індексації-різниці в період з 01.03.2018 року по дату звільнення з військової служби та відсутності у даному питанні дискреційних повноважень відповідача.

Необхідності визначення судом у рішенні суми індексації грошового забезпечення, яка належить до виплати за періоди 01.12.2015 - 28.02.2018 та 01.03.2018 - дата звільнення з військової служби та відсутність у даному питанні дискреційних повноважень відповідача, оскільки механізм розрахунку індексації один єдиний, який, власне, наведений позивачем та альтернативних механізмів розрахунку не існує.

Військова частина своїм правом подати відзив на апеляційну скаргу не скористалася, що, відповідно до статті 304 КАС України, не перешкоджає апеляційному перегляду справи.

В апеляційній скарзі відповідача, з посиланням на неправильне з`ясування обставин справи та порушення норм матеріального права, ставиться питання про скасування рішення суду першої інстанції з ухваленням нового рішення про відмову у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 .

В обґрунтування апеляційної скарги в/ч НОМЕР_1 зазначила, що для встановлення базового місяця для обрахунку індексації враховувалися будь-які зміни в бік підвищення грошового забезпечення за рахунок постійних його складових, як наприклад зміна окладу за військовим званням чи надбавки за вислугу років, а не тільки збільшення посадового окладу. Отож, з урахуванням вимог чинного на кожному періоді служби законодавства з питань порядку нарахування індексації грошового забезпечення, у ОСОБА_1 згідно наявних особових карток та архівних відомостей (наявні в матеріалах справи) виплаченого грошового забезпечення, які стосувались саме проходження служби, базовими місяцями були червень 2015 року (у зв`язку з підвищенням посадового окладу) і вересень 2015 року (у зв`язку з підвищенням надбавки за роботу в умовах режимних обмежень).

Позивачка своїм правом подати відзив на апеляційну скаргу не скористалися, що, відповідно до статті 304 КАС України, не перешкоджає апеляційному перегляду справи.

Справа розглянута судом першої інстанції за правилами спрощеного позовного провадження.

Апеляційним судом справа розглянута в порядку письмового провадження відповідно до статті 311 КАС України, якою передбачено, що суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

Заслухавши суддю-доповідача, доводи апеляційних скарг, вивчивши матеріали справи, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів і вимог поданих скарг, апеляційний суд дійшов таких висновків.

Як вбачається з матеріалів справи, ОСОБА_1 у період з 02.06.2015 року по 10.02.2019 року проходила службу у в/ч НОМЕР_1 .

У відповідності до довідок про нараховане та виплачене грошове забезпечення у період з 01.12.2015 року по 28.02.2018 року ОСОБА_1 не нараховувалася та не виплачувалася індексація грошового забезпечення.

Згідно довідок про нараховане та виплачене грошове забезпечення у період з 01.03.2018 року по 10.02.2019 року ОСОБА_1 індексація грошового забезпечення нараховувалася та виплачувалася у грудні 2018 року - 71,08 грн. та січні 2019 року - 71,08 грн.

Відповідно до довідки щодо нарахування та виплати індексації грошового забезпечення ОСОБА_1 за період з 16.06.2015 року по 28.02.2018 року у в/ч НОМЕР_1 базовим місяцем вказано червень 2015 року (підвищення посадового окладу) та вересень 2015 року (підвищення надбавки за роботу в умовах режимних обмежень).

Також згідно особової картки ОСОБА_1 , її посадовий оклад а за період з грудня 2015 року по лютий 2018 року складав 1180 грн., з березня 2018 року 5920 грн., з грудня 2018 року по січень 2019 року нараховувалась індексація.

У вересні 2022 року ОСОБА_1 звернулася до в/ч НОМЕР_1 із заявою щодо виплати індексації грошового забезпечення за період з 01.12.2015 року по 28.02.2018 року із застосуванням базового місяця січень 2008 року, а також вимагала провести перерахунок та доплату індексації за період з 01.03.2018 року по 11.02.2019 року, в зв`язку з чим просила надати довідку про розміри основних та щомісячних додаткових видів грошового забезпечення з 01.12.2015 року по 11.02.2019 року або витяг з роздавальних відомостей за період з 01.12.2015 року по 11.02.2019 року, довідку про розмір виплати індексації грошового забезпечення з 01.12.2015 року по 11.02.2019 року із вказанням застосованих базових місяців, картки особового рахунку про нараховане та виплачене грошове забезпечення за період з 01.12.2015 року по 11.02.2019 року, розрахунок належної заявниці індексації грошового забезпечення за період з 01.12.2015 року по 11.02.2019 року із зазначенням базових місяців для розрахунку індексу споживчих цін та щомісячної фіксованої величини індексації грошового забезпечення.

Листом від 14.10.2022 року заявницю повідомлено про те, що за період 2015-2017 роки інформація по запиту відсутня, особові картки грошового забезпечення за вищезазначений період служби передані до Галузевого державного архіву Державної прикордонної служби України, копії особових карток, а також довідки про нараховане та виплачене грошове забезпечення за період 2015-2017 роки будуть надані після надходження копій особових карток грошового забезпечення від Галузевого державного архіву Державної прикордонної служби України на запит НОМЕР_2 прикордонного загону, а також надано наступні документи: довідки про нараховане та виплачене грошове забезпечення за період 2018-2019 роки; копії особових карток за період 2018-2019 роки; довідку щодо нарахування та виплати індексації грошового забезпечення за період з 19.06.2015 по 28.02.2018 рр. у в/ч НОМЕР_1 ; копії витягів з наказів про зарахування до списків особового складу загону та виключення із списків особового складу загону.

Не погоджуючись із діями та бездіяльністю військової частини щодо виплати індексації не в повному обсязі, ОСОБА_1 звернулась до суду з даним адміністративним позовом.

Ухвалюючи рішення про часткове задоволення позовних вимог суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем допущено протиправні дії, які полягають у відмові нарахувати та виплатити позивачці індексацію грошового забезпечення за період з 01.01.2016 року по 28.02.2018 року. Поряд з цим, суд констатував, що для обчислення позивачці індексації грошового забезпечення за вказаний період відповідач зобов`язаний застосувати січень 2008 року, як базовий місяць.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог в частині визнання протиправною бездіяльності військової частини щодо невиплати в повному розмірі індексації грошового забезпечення позивачці за період з 01.03.2018 по 10.02.2019 із застосуванням щомісячної фіксованої індексації 4463,15 гривень відповідно до абзаців 4, 6 пункту 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, суд виходив з відсутності підстав для нарахування та виплати індексації грошового забезпечення за період з березня 2018 року по листопад 2018 року через те, величина індексу споживчих цін не перевищила поріг індексації в розмірі 103%, а у період з грудня 2018 року по січень 2019 року позивачці нараховувалась індексація. При цьому обґрунтованих доводів, які б вказували на те, що розмір індексації був розрахований неправильно, позивачкою не наведено.

При цьому суд зауважив, що ані Закон України "Про індексацію грошових доходів населення" ані Порядок №1078 у період існування спірних правовідносин не містили в собі такого поняття як фіксована сума індексації. Зазначений термін використовувався у додатку 4 Приклад проведення індексації у разі підвищення грошових доходів до Порядку №1078, однак лише у редакції, яка діяла до 15.12.2015 року та застосовувалася до 01.12.2015 року.

Надаючи правову оцінку законності і обґрунтованості рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційних скарг сторін, колегія суддів зазначає наступне.

За приписами частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові, економічні та організаційні основи підтримання купівельної спроможності населення України в умовах зростання цін з метою дотримання встановлених Конституцією України гарантій щодо забезпечення достатнього життєвого рівня населення України визначає Закон України від 03.07.1991 №1282-XII "Про індексацію грошових доходів населення" (далі Закон №1282-XII).

У відповідності до статті 2 цього Закону індексації підлягають грошові доходи громадян, одержані ними в гривнях на території України і які не мають разового характеру, зокрема, оплата праці (грошове забезпечення). Індексації підлягають грошові доходи населення у межах прожиткового мінімуму, встановленого для відповідних соціальних і демографічних груп населення.

Відповідно до статті 4 Закону №1282-XII індексація грошових доходів населення проводиться в разі, коли величина індексу споживчих цін перевищила поріг індексації, який установлюється в розмірі 103 відсотка.

Обчислення індексу споживчих цін для індексації грошових доходів населення провадиться наростаючим підсумком, починаючи з місяця введення в дію Закону №1282-XII.

Для проведення подальшої індексації грошових доходів населення обчислення індексу споживчих цін починається за місяцем, у якому індекс споживчих цін перевищив поріг індексації, зазначений у частині першій статті 4 Закону №1282-XII.

Підвищення грошових доходів населення у зв`язку з індексацією здійснюється з першого числа місяця, що настає за місяцем, у якому опубліковано індекс споживчих цін.

У разі якщо грошові доходи населення підвищено з урахуванням прогнозного рівня інфляції випереджаючим шляхом, при визначенні обсягу підвищення грошових доходів у зв`язку із індексацією враховується рівень такого підвищення у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Порядок проведення індексації грошових доходів населення визначається Кабінетом Міністрів України.

Правила обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації та сум індексації грошових доходів населення, визначені Порядком проведення індексації грошових доходів населення, затвердженим постановою КМУ від 17.07.2003 року №1078 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі Порядок №1078).

Згідно пункту 1-1 Порядку №1078 підвищення грошових доходів громадян у зв`язку з індексацією здійснюється з першого числа місяця, що настає за місяцем, в якому офіційно опубліковано індекс споживчих цін.

Індексація грошових доходів населення проводиться у разі, коли величина індексу споживчих цін перевищила поріг індексації, який встановлюється в розмірі 103 відсотка (застосовується з 01 січня 2016 року).

Індекс споживчих цін обчислюється Держстатом і не пізніше 10 числа місяця, що настає за звітним, публікується в офіційних періодичних виданнях.

Для проведення подальшої індексації грошових доходів населення обчислення індексу споживчих цін починається за місяцем, у якому індекс споживчих цін перевищив поріг індексації, зазначений в абзаці другому цього пункту.

Відповідно до пункту 2 Порядку №1078 індексації підлягають грошові доходи громадян, одержані в гривнях на території України, які не мають разового характеру, зокрема, грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу, посадових осіб митної служби.

За змістом пункту 4 Порядку №1078 індексації підлягають грошові доходи населення у межах прожиткового мінімуму, встановленого для відповідних соціальних і демографічних груп населення. У межах прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, індексуються оплата праці (грошове забезпечення), розмір аліментів, визначений судом у твердій грошовій сумі, допомога по безробіттю та матеріальна допомога у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації безробітного, що надаються залежно від страхового стажу у відсотках середньої заробітної плати, стипендії.

Сума індексації грошових доходів громадян визначається як результат множення грошового доходу, що підлягає індексації, на величину приросту індексу споживчих цін, поділений на 100 відсотків.

Пунктом 5 Порядку №1078 визначено, що у разі підвищення тарифних ставок (окладів), пенсій або щомісячного довічного грошового утримання, стипендій, виплат, що здійснюються відповідно до законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, значення індексу споживчих цін у місяці, в якому відбувається підвищення, приймається за 1 або 100 відсотків. Обчислення індексу споживчих цін для проведення подальшої індексації здійснюється з місяця, наступного за місяцем підвищення зазначених грошових доходів населення.

Аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що місяць, в якому відбулося підвищення оплати праці (суми її постійних складових), є базовим при проведенні індексації.

З приводу індексації грошового забезпечення військовослужбовців Верховний Суд сформулював сталу правову позицію (постанови Верховного Суду від 20.04.2022 у справі №420/3593/20, від 19.05.2022 у справі №380/11904/21, від 31.05.2022 у справі №380/5610/21, від 23.06.2022 у справі №120/2399/21-а, від 28.06.2022 у справі №640/8991/21, від 23.08.2022 у справі №420/11641/21, від 20.09.2022 у справі №420/2748/20), згідно з якою виплата індексації грошового забезпечення здійснюється за місцем перебування військовослужбовців на грошовому забезпеченні і обмежене фінансування жодним чином не впливає на право позивача отримати індексацію грошового забезпечення.

Верховний Суд, розтлумачивши пункти 2, 5, 10-2 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 №1078, зазначив, що для визначення базового місяця для проведення індексації доходів необхідно обрати місяць, у якому грошове забезпечення зросло за рахунок його постійних складових.

Підставою для встановлення базового місяця індексації є підвищення посадових окладів особи. Тобто початок відліку для обчислення індексу споживчих цін є місяць підвищення посадового окладу. З цього місяця значення індексу споживчих цін приймають за 1 або 100 відсотків, а приріст індексу розраховується з наступного місяця. Водночас нарахування індексації проводиться в місяці, наступному за місяцем, у якому був офіційно опублікований індекс інфляції.

Чинною з 01.01.2008 до 01.03.2018 Постановою Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 №1294 "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" було затверджено схеми посадових окладів військовослужбовців.

З огляду на те, що посадовий оклад військовослужбовців не збільшувався, в силу норм Порядку №1078 січень 2008 року є базовим місяцем для обчислення індексації грошового забезпечення військовослужбовців до 01.03.2018.

За приписами частини п`ятої статті 242 КАС України та частини шостої статті 13 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Таким чином колегія суддів погоджується із висновками суду першої інстанції про протиправність дії в/ч НОМЕР_1 щодо ненарахування та невиплати позивачці індексації грошового забезпечення за період з 27.02.2016 по 28.02.2018, та наявність правових підстав для зобов`язання військової частини нарахувати та виплатити індексацію грошового забезпечення за вказаний період із застосуванням місяця, за яким починається обчислення індексу споживчих цін (базового місяця) для розрахунку індексації грошового забезпечення - січень 2008 року.

Наведені у апеляційних скаргах сторін доводи, правильність висновків суду не спростовують та не дають підстав вважати, що при прийнятті оскаржуваного рішення в частині задоволення позовних вимог судом першої інстанцій було порушено норми матеріального права.

Щодо з`ясування наявності/відсутності підстав для нарахування й виплати позивачці з 01.03.2018 до 10.02.2019 так званої "фіксованої" індексації грошового забезпечення відповідно до абзаців 3, 4, 5, 6 пункту 5 Порядку №1078, колегія суддів виходить з такого.

Так, у період існування спірних правовідносин Закон №1282-XII і Порядок №1078 такого поняття як "фіксована" сума не містили, однак це не виключає того, що абзаци 3, 4, 5, 6 пункту 5 Порядку №1078 передбачають правила нарахування й виплати сум індексації - різниці, що мають щомісячний фіксований характер.

01.03.2018 набрала чинності Постанова №704, якою були встановлені нові розміри окладів військовослужбовців, тому березень 2018 року став місяцем підвищення доходу позивачки, за яким слід здійснювати обчислення індексу споживчих цін для проведення подальшої індексації грошового забезпечення.

За такої умови, відповідно до абзаців 3, 4 пункту 5 Порядку №1078, у березні 2018 року як місяці підвищення доходу позивачки, відповідачу належало вирішити питання, чи має остання право на отримання індексації - різниці, а якщо так, то у якій сумі.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено матеріалами справи, відповідач не нараховував і не виплачував позивачці індексацію-різницю за період з березня 2018 року по листопад 2018 року через те, величина індексу споживчих цін не перевищила поріг індексації в розмірі 103%, а у період з грудня 2018 року по січень 2019 року позивачці індексація нараховувалась. Водночас позивачка наполягає на тому, що має право на отримання індексації-різниці і що це право відповідач порушив через бездіяльність.

З огляду на абзац 4 пункту 5 Порядку №1078 позивачка має право на отримання суми індексації-різниці за умови, якщо розмір підвищення доходу в березні 2018 року дорівнює або є меншим за суму можливої індексації, що склалася у березні 2018 року.

Якщо ця умова наявна, то розмір належної індексації-різниці визначається як різниця між сумою можливої індексації і розміром підвищення доходу.

Буквальний спосіб тлумачення цих норм свідчить про те, що для їхнього застосування врахуванню підлягає: розмір підвищення доходу позивачки у березні 2018 року; сума можливої індексації грошового забезпечення позивачки в березні 2018 року; чи перевищує розмір підвищення доходу суму можливої індексації.

Розмір підвищення доходу в березні 2018 року визначається як різниця між сумою грошового забезпечення в березні 2018 року та сумою грошового забезпечення в лютому 2018 року.

В обидві ці суми враховуються складові грошового забезпечення, які не мають разового характеру (речення 2 абзацу 5 пункт 5 Порядку №1078).

Сума можливої індексації грошового забезпечення в березні 2018 року визначається як результат множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, актуального для березня 2018 року, на величину приросту індексу споживчих цін у березні 2018 року, поділений на 100 відсотків (абзац 5 пункту 4 Порядку №1078).

Якщо розмір підвищення доходу в березні 2018 року дорівнює або є меншим за суму можливої індексації, що склалася у березні 2018 року, то це є підставою для нарахування й виплати позивачці індексації-різниці до чергового підвищення тарифних ставок (окладів) або до дати звільнення зі служби.

Висновки колегії суддів у даній справі узгоджуються з правовою позицією Верховного Суду, викладеною у постановах від 23 березня 2023 року по справі №400/3826/21, від 6 квітня 2023 року по справі №420/11424/21, від 9 травня 2023 року по справі №400/12702/21.

Обґрунтовуючи свої позовні вимоги, позивачка стверджує, що її грошовий дохід внаслідок підвищення посадових окладів змінився на: 11,74 грн. (12379,72 грн. - 12367,98 грн.).

Такі доводи гуртуються на тому, що грошове забезпечення позивачки у лютому 2018 року складалося з:

Посадовий оклад - 1180,00 грн.

Оклад за військовим званням - 110,00 грн.

Надбавка за вислугу років - 258,00 грн.

Надбавка за виконання особливо важливих завдань - 1083,60 грн.

Надбавка за особливі умови служби, пов`язані з підвищеним ризиком для життя - 177,00 грн.

Надбавка за кваліфікацію - 90,03 грн.

Надбавка за роботу в умовах режимних обмежень - 118,00

Щомісячна додаткова грошова винагорода - 4631,35 грн.

Премія - 4720,00 грн.

Всього - 12367,98 грн.,

Грошове забезпечення позивача за березень 2018 року складалося з:

Посадовий оклад - 5920,00 грн.

Оклад за військовим званням - 1130,00 грн.

Надбавка за вислугу років - 2115,00 грн.

Надбавка за роботу в умовах режимних обмежень - 592,00 грн.

Премія - 2131,20 грн.

Щомісячна додаткова грошова винагорода - 77,12 грн.

Надбавка за кваліфікацію - 414,40 грн.

Всього 12379,72 грн.

Проте колегія суддів не може погодитися з таким розрахунком, оскільки згідно наявної в матеріалах справи довідки відповідача про нараховане та сплачене грошеве забезпечення ОСОБА_1 з січня про грудень 2018 року надбавка за кваліфікацію - 90,03 грн. у лютому 2018 році позивачці не нараховувалася (а.с. 88).

Не підлягають врахуванню також отримані у лютому 2018 року щомісячна грошова винагорода 1% - 4631,35 грн.; преміювання 400% - 4720,00 грн., та отримане у березні 2018 року преміювання у розмірі 2131,20 грн., оскільки зі згаданої довідки вбачається, що вони мають разовий характер.

Як вже зазначалося вище, у місяці підвищення враховуються всі складові грошового доходу, які не мають разового характеру.

За таких обставин грошове забезпечення позивачки за лютий 2018 року складає 2926,60 грн. (посадовий оклад - 1180,00 грн.; оклад за військовим званням - 110,00 грн.; надбавка за вислугу років - 258,00 грн.; надбавка за виконання особливо важливих завдань - 1083,60 грн.; надбавка за особливі умови служби, пов`язані з підвищеним ризиком для життя - 177,00 грн.; надбавка за роботу в умовах режимних обмежень - 118,00 грн.), а за березень 2018 року 10171,40 грн. (посадовий оклад - 5920,00 грн.; оклад за військовим званням - 1130,00 грн.; надбавка за вислугу років - 2115,00 грн.; надбавка за роботу в умовах режимних обмежень - 592,00 грн.; надбавка за кваліфікацію - 414,40 грн.).

Отже, грошовий дохід позивачки збільшився на 7244,80 грн.

У березні 2018 року прожитковий мінімум складав 1762,00 грн., величина приросту індексу споживчих цін 253,30%.

Відповідно до абзацу п`ятого пункту 4 Порядку №1078 сума індексації за березень 2018 року розраховується як: прожитковий мінімум для працездатних осіб станом на 01.03.2018 року помножений на величину приросту індексу споживчих цін, поділений на 100, а саме:

1762,00 грн. х 253,30% / 100 = 4463,15 грн.

Відповідно до абзацу четвертого пункту 5 Порядку №1078 сума належної позивачці індексації в березні 2018 року розраховується як різниця між сумою індексації і розміром підвищення доходу, у даному випадку: 4463,15 грн. 7244,80 грн. = - 2781,65 грн.

Враховуючи, що сума індексації з березня 2018 року не перевищує суму зростання грошового доходу у вигляді оплати праці (грошового забезпечення) позивачки, її позовні вимоги про зобов`язати військової частини нарахувати та виплатити щомісячну фіксовану індексацію грошового забезпечення є безпідставними.

У зв`язку з викладеним колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції про відмову у задоволенні позову ОСОБА_1 в частині вимог про визнання протиправною бездіяльності військової частини щодо невиплати їй в повному розмірі індексації грошового забезпечення за період з 01.03.2018 по 10.02.2019 із застосуванням щомісячної фіксованої індексації 4463,15 грн., проте з мотивів, наведених у цій постанові. Отже, апеляційна скарга позивачки підлягає частковому задоволенню, а рішення суду першої інстанції зміні.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 315 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.

За приписами частини першої та частини другої статті 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є: 1) неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; 2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; 3) невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; 4) неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Відтак, апеляційні скарги сторін задоволенню не підлягають.

Керуючись статтями 292, 308, 311, 315, 316, 317, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, апеляційний суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Військової частини НОМЕР_1 - залишити без задоволення.

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 задовольнити частково.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 19 червня 2023 року в частині відмови у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 про визнання протиправною бездіяльності Військової частини НОМЕР_1 щодо невиплати в повному розмірі індексації грошового забезпечення за період з 01.03.2018 по 10.02.2019 із застосуванням щомісячної фіксованої індексації 4463,15 грн. змінити в його мотивувальній частині, виклавши її в редакції, наведеній у цій постанові.

В іншій частині рішення Одеського окружного адміністративного суду від 19 червня 2023 року залишити без змін

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає відповідно до ч. 6 ст. 12, ст. 257 та ч. 5 ст. 328 КАС України.

Головуючий суддя-доповідачВ.О.Скрипченко

СуддяІ.П.Косцова

СуддяЮ.В.Осіпов

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.12.2023
Оприлюднено08.12.2023
Номер документу115452342
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо

Судовий реєстр по справі —420/14952/22

Ухвала від 17.05.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Пекний А.С.

Постанова від 11.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Прокопенко О.Б.

Ухвала від 10.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Прокопенко О.Б.

Ухвала від 20.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Прокопенко О.Б.

Ухвала від 16.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Уханенко С.А.

Постанова від 06.12.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 17.08.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 17.08.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 14.08.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 14.08.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні