Ухвала
від 29.09.2010 по справі 2-а-592/10/0270
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2-а-592/10/0270 Головуючий у 1-й інстанції: Кишинський М.І.

Суддя-доповідач: Саприк іна І.В.

У Х В А Л А

Іменем України

"29" вересня 2010 р. м. Київ

Колегія суддів Київсько го апеляційного адміністрат ивного суду у складі:

головуючого судді: Сапри кіної І.В.,

суддів: Кузь менка В.В., Шостака О.О.,

розглянувши у відкр итому судовому засіданні в м . Києві, без фіксації судового процесу, в порядку ч. 1 ст. 41 КАС У країни, апеляційну скаргу Ту рбівського комбінату комуна льних підприємств Турбівськ ої селищної ради на постанов у Вінницького окружного адмі ністративного суду від 12.05.2010 ро ку у справі за їх позовом до Де ржавної інспекції з контролю за цінами у Вінницькій облас ті про визнання протиправним та скасування рішення № ІЦ-02/12/ 15 від 11.02.2010р., -

В С Т А Н О В И Л А :

Турбівський комбінат комунальних підприємств Тур бівської селищної ради зверн улися до Вінницького окружно го адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної інспекції з контр олю за цінами у Вінницькій об ласті про визнання протиправ ним та скасування рішення № І Ц-02/12/15 від 11.02.2010р. «Про застосуван ня економічних санкцій за по рушення державної дисциплін и цін».

Постановою Вінницького ок ружного адміністративного с уду від 12.05.2010 року в позові відм овлено.

Не погоджуючись з таким су довим рішенням, Турбівський комбінат комунальних підпри ємств Турбівської селищної р ади подали апеляційну скаргу , в якій просять апеляційну ін станцію скасувати незаконну , на їх думку, постанову суду п ершої інстанції та постанови ти нову про відмову в позові. В своїй апеляційній скарзі ап елянт посилається на незакон ність, необ' єктивність та н еобґрунтованість оскаржува ного рішення, невідповідніст ь висновків суду дійсним обс тавинам справи, порушення Ві нницьким окружним адміністр ативним судом норм матеріаль ного та процесуального права , що є підставою для скасуванн я судового рішення.

Заслухавши суддю-доп овідача, перевіривши матеріа ли справи, доводи апеляційно ї скарги, колегія суддів вваж ає, що апеляційна скарга не пі длягає задоволенню.

Вінницький окружний адмі ністративний суд в своєму рі шенні прийшов до висновку пр о відсутність правових підст ав для задоволення позову.

Апеляційна інстанці я повністю погоджується з та кими висновками суду першої інстанції, з огляду на наступ не.

Як вбачається з матеріалі в справи, Турбівський комбін ат комунальних підприємств Т урбівської селищної ради є ю ридичною особою та обліковує ться в Єдиному державному ре єстрі підприємств та організ ацій України (ідентифікаційн ий код 20092613).

Працівниками Державної ін спекції з контролю за цінами у Вінницькій області 05.02.2010р. пр оведена планова перевірка Ту рбівського ККП Турбівської с елищної ради, за результатам и якої складено акт № 000028. Перев іркою встановлено надання Ту рбівським ККП Турбівської се лищної ради послуг з вивезен ня твердих побутових відході в та рідких нечистот при заст осуванні нечинних тарифів, а також без висновку щодо екон омічної обґрунтованості пла нових витрат на послугу виве зення твердих побутових відх одів, наданого Державною інс пекцією з контролю за цінами .

Згідно акту перевірки № 000028 в ід 05.02.2010р., загальна сума необгр унтовано отриманої виручки з а період з 10.02.2009р. по 01.01.2010р. станов ить 45 382 грн. 46 коп. За порушення п орядку встановлення і застос ування тарифів на послуги з в ивезення побутових відходів , що призвело до отримання під приємством необгрунтованої виручки, керуючись ст. 14 Закон у України "Про ціни і ціноутво рення", Держінспекція цін при йняла рішення від 11.02.2010р. № Щ-32-12/15 п ро вилучення необгрунтовано отриманих коштів 45 382 грн. та ст ягнення штрафу в подвійному розмірі необгрунтовано одер жаної суми виручки, тобто 90 764 г рн.

Основні принципи встановл ення і застосування цін і тар ифів та організацію контролю за їх дотриманням визначає З акон України «Про ціни і ціно утворення».

Відповідно до вимог ст. 6 Зак ону України "Про ціни і ціноут ворення", в народному господа рстві застосовуються вільні ціни і тарифи, державні фіксо вані та регульовані ціни і та рифи. Вільні ціни і тарифи, від повідно до норм ст. 7 даного За кону, встановлюються на всі в иди продукції, товарів і посл уг, за винятком тих, по яких зд ійснюється державне регулюв ання цін і тарифів.

Державне регулювання цін і тарифів, відповідно до вимог статті 8 Закону України "Про ц іни і ціноутворення", здійсню ється шляхом встановлення де ржавних фіксованих цін (тари фів), граничних рівнів цін (тар ифів) або граничних відхилен ь від державних фіксованих ц ін і тарифів.

Визначення переліку проду кції, товарів і послуг, держав ні фіксовані та регульовані ціни і тарифи на які затвердж уються відповідними органам и державного управління, від повідно до положень п. 3 ст. 4 Зак ону України "Про ціни і ціноут ворення", віднесено до повнов ажень Кабінету Міністрів Укр аїни.

Порядок формування тарифі в на послуги з вивезення побу тових відходів затверджено П остановою Кабінету Міністрі в України від 26.07.2006р. № 1010 "Про затв ердження Порядку формування тарифів на послуги з вивезен ня побутових відходів".

Відповідно до пункту 41 розд ілу IV Постанови Кабінету Міні стрів України від 26.07.2006р. № 1010 "Про затвердження Порядку формув ання тарифів на послуги з вив езення побутових відходів" і з змінами та доповненнями, пу нкту 5 змін Постанови Кабінет у Міністрів України від 27 люто го 2007 року № 297 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України", висновок щодо розрахунків економічно обґрунтованих планових витр ат, пов'язаних з наданням посл уг з вивезення побутових від ходів, надається Державною і нспекцією з контролю за ціна ми або її територіальними ор ганами в порядку, встановлен ому Мінекономіки.

Постановою Кабінету Мініс трів України № 297 від 27.02.2007р. вста новлено обов'язок господарюю чих суб'єктів отримати висно вок щодо розрахунків економі чно обґрунтованих планових в итрат, пов'язаних з наданням п ослуг.

Турбівський ККП Турбівськ ої селищної ради надавали по слуги з вивезення побутових відходів без отримання відпо відного висновку Державної і нспекції з контролю за цінам и у Вінницькій області щодо р озрахунків економічно обґру нтованих планових витрат, по в'язаних з наданням послуг з в ивезення побутових відходів . Вказана обставина представ ником Турбівського ККП Турбі вської селищної ради не спро стовувалась.

Посилання Турбівського КК П Турбівської селищної ради на те, що депутатами селищної ради самостійно, на власний р озсуд без розрахунків викона вця послуг визначено та затв ерджено тариф на послугу з ви везення твердих побутових ві дходів, не знайшло свого підт вердження та суперечить вимо гам Закону України "Про житло во-комунальні послуги", а саме п. 2 ст. 31, в якому вказано, що вик онавці/виробники здійснюють розрахунки економічно обґру нтованих витрат на виробницт во житлово-комунальних послу г і подають їх на затвердженн я органам місцевого самовряд ування в установленому закон одавством порядку та п. 2 ст. 28 З акону України "Про місцеве са моврядування", яким передбач ено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних , міських рад належить встано влення в порядку і межах, визн ачених законодавством, тариф ів щодо оплати побутових, ком унальних, транспортних та ін ших послуг, які надаються під приємствами та організаціям и комунальної власності відп овідної територіальної гро мади.

Судом першої інстанції вст ановлено, що керівник Турбів ського ККП Турбівської селищ ної ради безпосередньо прийм ав участь при розробці проек тів рішень, якими затверджув ались тарифи на вивіз тверди х побутових відходів від на селення, що підтверджується відповідними поясненнями т а наявною в матеріалах справ и затвердженою калькуляцією , яку було подано Турбівській селищній раді перед прийнят тям рішення.

Таким чином, Турбівський КК П Турбівської селищної ради мали реальну можливість нада ти Турбівській селищній раді перед прийняттям рішень від повідні висновки Державної і нспекції з контролю за цінам и у Вінницькій області щодо р озрахунків економічно обґру нтованих планових витрат, по в'язаних з наданням послуг з в ивезення побутових відходів .

Рішеннями Турбівської сел ищної ради 13 сесії 5 скликання від 21.01.2009р. та 17 сесії 5 скликання від 21.01.2009р. затверджувались тар ифи на вивезення побутових в ідходів від населення. З лист а виконавчого комітету Турбі вської селищної ради № 02-15/122 від 11.05.2010р. вбачається, що вказані в ище рішення оприлюднювалися на селищній дошці оголошень біля селищної ради, на дошці о голошень Турбівського ККП, ч ерез оголошення на багатоква ртирних житлових будинках в смт. Турбів та на загальних зб орах громадян за місцем прож ивання.

За приписами п. 5 ст. 59 Закону У країни "Про місцеве самовряд ування", рада в межах своїх пов новажень приймає нормативні та інші акти у формі рішень, я кі набирають чинності з дня ї х офіційного оприлюднення, я кщо радою не встановлено біл ьш пізній строк введення цих рішень у дію.

Згідно ч. 5 ст. 12 Закону Україн и «Про засади державної регу ляторної політики у сфері го сподарської діяльності», рег уляторні акти, прийняті орга нами та посадовими особами м ісцевого самоврядування, офі ційно оприлюднюються в друко ваних засобах масової інформ ації відповідних рад, а у разі їх відсутності - у місцевих др укованих засобах масової інф ормації, визначених цими орг анами та посадовими особами, не пізніш як у десятиденний с трок після їх прийняття та пі дписання.

Таким чином, рішення Турбів ської селищної ради, якими за тверджувались тарифи на виве зення побутових відходів від населення, не було оприлюдне но у порядку, визначеному вищ евказаними нормами законів.

Враховуючи ту обставину, що Турбівський ККП надавали по слуги за тарифами, затвердже ними рішеннями селищної ради , які не були оприлюднені у вст ановленому законом порядку, а також без отриманих виснов ків Державної інспекції з ко нтролю за цінами у Вінницькі й області щодо розрахунків е кономічно обґрунтованих пла нових витрат, пов'язаних з над анням послуг з вивезення поб утових відходів, то висновки акту перевірки та прийняте н а їх підставі рішення є право мірними.

Відповідно до ч. 1 ст. 14 Закону України "Про ціни і цін оутворення", вся необґрунтов ано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення держав ної дисципліни цін підлягає вилученню в дохід відповідно го бюджету залежно від підпо рядкованості підприємства, о рганізації. Крім того, в позаб юджетні фонди стягується штр аф в подвійному розмірі необ ґрунтовано одержаної суми ви ручки.

Пунктом 1.4 Інструкції про п орядок застосування економі чних та фінансових (штрафних ) санкцій органами державног о контролю за цінами, затверд женої наказом Міністерства е кономіки та питань європейсь кої інтеграції України від 03.1 2.2001р. за № 298/519 визначено, що підст авою для застосування економ ічних санкцій за порушення д ержавної дисципліни цін є од ержання суб'єктами господарю вання необґрунтованої вируч ки в результаті порушення ни ми чинного в періоді, що перев іряється, порядку встановлен ня та застосування цін і тари фів, які регулюються уповнов аженими органами відповідно до вимог законодавства.

За таких обставин, Державна інспекція з контролю за ціна ми у Вінницькій області при п рийнятті рішення про застосу вання економічних санкцій за порушення державної дисципл іни цін діяла у межах своїх по вноважень та у спосіб, передб ачений чинним законодавство м України.

На підставі викладеного, ап еляційна інстанція робить ви сновок, що суд цілком правомі рно прийшов до висновку щодо безпідставності позовних ви мог.

Відповідно до ст. 200 К АС України, суд апеляційної і нстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суд у - без змін, якщо визнає, що с уд першої інстанції правильн о встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з д одержанням норм матеріально го і процесуального права.

Проаналізувавши мат еріали справи, доводи апеляц ійної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що судом пер шої інстанції правильно вста новлені обставини справи, су дове рішення ухвалено з доде ржанням норм матеріального та процесуального права.

За таких підстав, апеляці йну скаргу необхідно залишит и без задоволення, а постанов у суду першої інстанції - бе з змін.

Керуючись ст.ст. 2, 198, 200, 205, 206 КАС України, судова колегія, -

У Х В А Л И Л А:

В задоволенні апеляці йної скарги Турбівського ком бінату комунальних підприєм ств Турбівської селищної рад и - відмовити.

Постанову Вінницько го окружного адміністративн ого суду від 12.05.2010 року - залиши ти без змін.

Ухвала набирає закон ної сили з моменту проголоше ння та може бути оскаржена пр отягом двадцяти днів шляхом подачі касаційної скарги до Вищого адміністративного су ду України.

Головуючий суддя:

Судді:

Повний текст ухвали ви готовлено 29 вересня 2010 року.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.09.2010
Оприлюднено09.10.2010
Номер документу11546029
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-592/10/0270

Ухвала від 19.02.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Свентух Віталій Михайлович

Ухвала від 29.09.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Саприкіна І.В.

Постанова від 12.05.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Свентух Віталій Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні