Категорія №2.32
ПОСТАНОВА
Іменем України
30 вересня 2010 року Справа № 2а-5999/10/1270
Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:
судді Ушак ова Т.С.,
при секретарі Фені чевій О.М.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Кра снодонського районного відд ілу Головного управління МНС України в Луганській област і до Контрольно-ревізійного управління в Луганській обла сті про визнання протиправни ми та скасування положень пу нкту 2 вимоги від 28.04.2010 року за № 1 60-14/463, визнання відсутності ком петенції, постановлення окре мої ухвали,-
ВСТАНОВИВ:
04 серпня 2010 року позивач з вернувся до суду з даним позо вом до Контрольно-ревізійно го управління в Луганській о бласті, у якому просив суд виз нати протиправним та скасува ти п. 2 вимоги Об' єднаного ко нтрольно-ревізійного відділ у у м. Краснодоні та Краснодон ському районі Контрольно-рев ізійного управління в Луганс ькій області від 28.04.2010 року за № 160-14/463, а саме:
«Відшкодувати збитки, які в иявлені при проведенні ревіз ії, у т.ч.:
- безпідставне нараху вання та сплата заробітної п лати - шляхом повернення су ми 15 034,39 грн. ( у т. ч. за рахунок кош тів установи, на балансі якої знаходиться відповідний скл ад) на реєстраційний рахунок Краснодонського РВ ГУ МНС Ук раїни в Луганській області…;
- зайва сплата внесків до державних цільових фонді в по незаконно виплачених су мах по оплаті праці - шляхом повернення суми 3 795,41 грн. на ре єстраційний рахунок Краснод онського РВ ГУ МНС України в Л уганській області…».
Крім того, позивач проси в суд визнати відсутність ко мпетенції (повноважень) у Об' єднаного контрольно-ревізій ного відділу у м. Краснодоні т а Краснодонському районі зді йснювати при проведенні реві зій (перевірок) фінансово-гос подарської діяльності Красн одонського районного відділ у Головного управління МНС У країни в Луганській області перевірку питань, пов' язани х із справлянням податків і з борів, інших обов' язкових п латежів. Постановити, в поряд ку ст. 166 КАС України, окрему ухв алу про повідомлення Контрол ьно-ревізійного управління в Луганській області про груб і порушення закону з боку Об' єднаного контрольно-ревізій ного відділу у м. Краснодоні т а Краснодонському районі з п еревищенням компетенції, вст ановленої діючим законодавс твом, а також про наявність пі дстав для розгляду питання щ одо притягнення до відповіда льності відповідних посадов их осіб Об' єднаного контрол ьно-ревізійного відділу у м. К раснодоні та Краснодонськом у районі.
У судовому засіданні пр едставник позивача позовні в имоги підтримав, надав поясн ення, аналогічні викладеним у позові.
Представник відповідач а позовні вимоги не визнав, за значив, що Об'єднаним контрол ьно-ревізійним відділом у м. К раснодоні та Краснодонськом у районі відповідно до п.2.9 Пла ну контрольно-ревізійної роб оти ГоловКРУ на І квартал 2010 ро ку проведено ревізію викори стання бюджетних коштів, вид ілених для забезпечення діял ьності сил цивільного захист у Краснодонського районного відділу ГУ МНС України в Луга нській області за період за 200 8-2009 роки та завершений звітний період 2010 року, якою встановле но ряд порушень, що зафіксова ні в акті ревізії від 25.03.2010 року №160-21/009. Ревізією дотримання шта тної дисципліни, використанн я коштів на оплату праці та на рахування на заробітну плату встановлено, що в порушення п . 2 ст. 51 Бюджетного кодексу Укра їни від 21.06.2001 року 32542-ІІІ та п. 1 Пор ядку складання, розгляду, зат вердження та основних вимог до виконання кошторисів бюдж етних установ», затвердженог о Постановою КМУ від 28.02.2002 року №228 позивачем на підставі нака зу ГУ МНС України в Луганські й області від 20.01.2006 року №24 здійс нювалося нарахування та випл ата заробітної плати працівн икам, які забезпечували охор ону матеріальних цінностей н а 5-му складі II групи м.Молодогв ардійськ. Зазначений склад, в ідповідно до бухгалтерськог о обліку не значився на балан сі позивача та договір на оре нду складського приміщення, яке у той час знаходилося на б алансі обласної адміністрац ії, з балансоутримувачем не б уло укладено. Просили у задов оленні позову відмовити.
Заслухавши пояснення п редставників сторін, досліди вши матеріали справи, розгля нувши справу в межах заявлен их позовних вимог і наданих с торонами доказів, суд приход ить до наступного.
Краснодонський рай онний відділ Головного управ ління Міністерства надзвича йних ситуацій України в Луга нській області зареєстрован ий у якості юридичної особи в иконавчим комітетом Краснод онської міської ради Лугансь кої області, ідентифікаційни й код 08782574.
Як вбачається з матері алів справи, Об'єднаним контр ольно-ревізійним відділом у м.Краснодоні та Краснодонськ ому районі відповідно до п. 2.9 П лану контрольно-ревізійної р оботи ГоловКРУ на І квартал 201 0 року проведено ревізію вико ристання бюджетних коштів, в иділених для забезпечення ді яльності сил цивільного захи сту Краснодонського районно го відділу ГУ МНС України в Лу ганській області за період з а 2008-2009 роки та завершений звітн ий період 2010 року, якою встанов лено ряд порушень, що зафіксо вані в акті ревізії від 25.03.2010 ро ку №160-21/009.
Позивчем було надано з аперечення до акту ревізії, н а яке відповідачем було нада но висновок.
Під час ревізії встан овлено, що в порушення п. 2 ст. 51 Б юджетного кодексу України ві д 21.06.2001 року 32542-ІІІ та п. 1 «Порядку складання, розгляду, затверд ження та основних вимог до ви конання кошторисів бюджетни х установ», затвердженого По становою КМУ від 28.02.2002 року №228, п озивачем на підставі наказу ГУ МНС України в Луганській о бласті від 20.01.2006 року №24 здійсню валося нарахування та виплат а заробітної плати працівник ам, які забезпечували охорон у матеріальних цінностей на 5-му складі II групи м.Молодогва рдійськ.
За результатами розгл яду матеріалів ревізії 28.04.2010 ро ку Об'єднаним контрольно-рев ізійним відділом у м.Краснод оні та Краснодонському район і прийнято вимогу № 160-14/463, у п. 2 як ої відповідач вимагає від Кр аснодонського районного від ділу Головного управління МН С України в Луганській облас ті, зокрема, відшкодувати зби тки, які виявлені при проведе нні ревізії, у т.ч.:
- безпідставне нараху вання та сплата заробітної п лати - шляхом повернення су ми
15 034,39 грн. ( у т. ч. за рахунок кош тів установи, на балансі якої знаходиться відповідний скл ад) на реєстраційний рахунок Краснодонського РВ ГУ МНС Ук раїни в Луганській області…;
- зайва сплата внесків д о державних цільових фондів по незаконно виплачених сума х по оплаті праці - шляхом по вернення суми 3 795,41 грн. на реєст раційний рахунок Краснодонс ького РВ ГУ МНС України в Луга нській області…
Що стосується складів ІІ групи накопичення, то суд в важає за необхідне зазначити , що відповідно до наказу Міні стерства України з питань на дзвичайних ситуацій та у спр авах захисту населення від н аслідків Чорнобильської кат астрофи № 73 від 16.02.2004 року, начал ьників територіальних підро зділів з питань надзвичайних ситуацій та у справах захист у населення від наслідків Чо рнобильської катастрофи від повідних обласних державних адміністрацій зобов' язано до 25.03.2004 року передати, а началь ників головних управлінь МНС України в областях прийняти матеріальні цінності хіміко -радіометричних лабораторій та ремонтно-градуювальних п унктів, згідно з переліком пі дрозділів, які підлягають пр ийому-передачі. Начальникам головних управлінь МНС Украї ни в областях наказано зарах увати на фінансове забезпече ння з 01.03.2004 року склади ІІ групи , хіміко-радіометричні лабор аторії та ремонтно-градуювал ьні пункти (в складі фактично ї чисельності працівників зг ідно зі штатами та штатними р озписами, затвердженими МНС, без звільнення з посад) та до 01.03.2004 року затвердити встановл еним порядком штатні розписи складів ІІ-ї групи та ремонтн о-градуювальних пунктів, зар ахованих на фінансове забезп ечення.
Серед переліків підро зділів, які підлягають прийо му-передачі відповідно до на казу № 73 від 16.02.2004 року зазначено також Головне управління Мі ністерства надзвичайних сит уацій України в Луганській о бласті.
У подальшому, 20.01.2006 року, Го ловним управлінням Міністер ства надзвичайних ситуацій У країни в Луганській області видано наказ № 24 «Про порядок фінансування складів другої групи накопичення та ремонт но-градуювальних пунктів», я ким зобов' язано фінансово-е кономічне управління Головн ого управління до 25.01.2006 року пер едати, а начальникам міських (районних) управлінь Головно го управління та аварійно-ря тувального загону спеціальн ого призначення прийняти на фінансування склади другої г рупи накопичення та ремонтно -градуювальних пункт, згідно з переліком підрозділів. Від повідно до переліку підрозді лів, які підлягають прийму-пе редачі, склад № 5 м. Молодогвар дійськ у кількості 5 осіб пере дано до Краснодонського райо нного відділу.
Наказом Міністерства У країни з питань надзвичайних ситуацій та у справах захист у населення від наслідків Чо рнобильської катастрофи № 856 в ід 11.12.2008 року внесено зміни до н аказу МНС № 73 від 16.02.2004 року , а сам е, виключено з 01.01.2008 року з абзац у третього пункту 2 слова «зар ахувати на фінансове забезпе чення з 01.03.2004 року склади ІІ гру пи».
Тобто, згідно зазначеног о наказу з 01.01.2008 рокн припинено фінансування складів другої групи.
Разом з цим, на виконання наказу МНС України № 856 від 11.12.2008 року Головним управлінням М іністерства надзвичайних си туацій України в Луганській області видано наказ № 468 від 28.10.2007 року, яким прийнято рішен ня про скорочення чисельност і працівників складів ІІ гру пи накопичення Головного упр авління на 43 особи з 28.02.2008 року за п. 1 ст. 40 Кодексу законів про пр ацю України. Відповідно до до датку № 1 до вказаного наказу п ідлягають скороченню 6 осіб с кладу № 5 м. Молодогвардійська (завідувач складу, комірник та 4 сторожи).
Згідно п. 2 додатку № 2 до на казу МНС України № 117 від 02.03.2006 ро ку «Про визначення прав кері вників та начальників органі в і підрозділів цивільного з ахисту МНС України у сфері ро боти з персоналом» та п. 3 дода тку № 2 до наказу МНС від 07.02.2008 рок у № 90 «Про затвердження номенк латури посад для призначення осіб рядового і начальницьк ого складу органів і підрозд ілів цивільного захисту» до повноважень начальників Гол овного управління МНС в обла стях віднесено право признач ати на посади, переміщувати, з вільняти осіб рядового і нач альницького складу, робітник ів і службовців органів та пі дрозділів, які підпорядкован і головному управлінню.
Таким чином, рішення про звільнення працівників скла ду № 5 ІІ групи накопичення м.М олодогвардійська мав право п риймати лише начальник Голов ного управління МНС України в Луганській області, таким п равом не наділена жодна поса дова особа Краснодонського районного відділу Головного управління МНС України в Луг анській області.
Як вбачається з матеріал ів справи, Краснодонський ра йонний відділ Головного упра вління МНС України в Лугансь кій області діє на підставі П оложення, є підпорядкованим підрозділом Головного упра вління МНС України в Лугансь кій області. Штат міського ві дділу затверджується та ввод иться в дію наказом МНС Украї ни. Розроблення кошторисів в итрат, їх затвердження та фін ансування здійснює Головне у правління МНС України в Луга нській області. Згідно п. 8 Пол оження начальник районного в ідділу розпоряджається кошт ами в межах затвердженого ко шторису витрат на утримання міського відділу та його під порядкованих підрозділів.
Згідно п. 32 Порядку склад ання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконан ня кошторисів бюджетних уста нов, затвердженого постаново ю Кабінету Міністрів України № 228 від 28.02.2002 року, кошториси, пла ни асигнувань загального фон ду бюджету, плани надання кре дитів із загального фонду бю джету, плани спеціального фо нду, плани використання бюдж етних коштів (крім планів вик ористання бюджетних коштів о держувачів), помісячні плани використання бюджетних кошт ів і штатні розписи затвердж уються керівником відповідн ої вищестоящої установи, за в инятком кошторисів, зазначен их у пункті 33 цього Порядку.
Згідно кошторису на 2008 р ік Краснодонського районног о відділу Головного управлін ня Міністерства надзвичайни х ситуацій України в Лугансь кій області, затвердженого Г оловним управлінням Міністе рства надзвичайних ситуацій України в Луганській област і 04.03.2008 року, до витрат на оплату праці заробітну плату праці вників складу № 5 ІІ групи нако пичення м. Молодогвардійськ у кількості 6 осіб за 2 місяці у сумі 11 864,30 грн.
У свою чергу до коштори су Головного управління Міні стерства надзвичайних ситуа цій України в Луганській обл асті на 2008 рік, затвердженого з аступником Міністра 29.02.2008 року , включено витрати на виплату заробітної плати працівника м складів ІІ групи накопичен ня по всій Луганській област і за 2 місяці.
Пунктом 20 Порядку склада ння, розгляду, затвердження т а основних вимог до виконанн я кошторисів бюджетних устан ов, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 228 від 28.02.2002 року, передбачено, щ о під час визначення обсягів видатків та/або надання кред итів з бюджету розпорядників нижчого рівня головні розпо рядники повинні враховувати об' єктивну потребу в кошта х кожної установи, виходячи з її основних виробничих пока зників і контингентів, які вс тановлюються для установ (кі лькість класів, учнів у школа х, ліжок у лікарнях, дітей у до шкільних закладах тощо), обся гу виконуваної роботи, штатн ої чисельності, необхідності погашення дебіторської і кр едиторської заборгованості та реалізації окремих прогр ам і намічених заходів щодо с корочення витрат у плановому періоді. Обов' язковим є вик онання вимоги щодо першочерг ового забезпечення бюджетни ми коштами видатків на оплат у праці з нарахуваннями, а так ож на господарське утримання установ. Під час визначення в идатків у проектах кошторисі в установи повинен забезпечу ватися суворий режим економі ї коштів і матеріальних цінн остей. До кошторисів можуть в ключатися тільки видатки, пе редбачені законодавством, не обхідність яких обумовлена х арактером діяльності устано ви. Видатки на придбання обла днання, капітальний ремонт п риміщень тощо, які не є першоч ерговими, можуть передбачати ся лише за умови забезпеченн я коштами невідкладних витра т та відсутності заборговано сті. При цьому видатки на заро бітну плату з коштів спеціал ьного фонду обчислюються зал ежно від обсягу діяльності, щ о провадиться за рахунок цих коштів, із застосуванням вст ановлених законодавством но рм, які використовуються уст ановами аналогічного профіл ю.
Таким чином, Краснодонс ький районний відділ Головно го управління Міністерства н адзвичайних ситуацій Україн и в Луганській області, випла тивши заробітну плату праців никам складу ІІ групи накопи чення за період з 01.01.2008 року по 28. 02.2008 року, здійснив видатки в ме жах кошторису, затвердженого керівником вищестоящої уста нови.
Також, суд вважає за необ хідне зазначити, що згідно Ко дексу законів про працю Укра їни, у випадку розірвання тру дового договору, укладеного на невизначений строк, а тако ж строкового трудового догов ору до закінчення строку йог о чинності у випадку змін в ор ганізації виробництва і прац і, в тому числі ліквідації, рео рганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємс тва, установи, організації, ск орочення чисельності або шта ту працівників власник повин ен повідомити працівників пр о наступне вивільнення не пі зніше ніж за два місяці.
Статтею 20 Закону Украї ни «Про зайнятість населення » при вивільненні працівникі в (у тому числі працюючих пенс іонерів та інвалідів) у зв'язк у із змінами в організації ви робництва і праці, у тому числ і ліквідацією, реорганізаціє ю або перепрофілюванням підп риємств, установ, організаці й, скороченням чисельності а бо штату працівників, підпри ємства, установи, організаці ї, незалежно від форми власно сті, повідомляють про це не пі зніш як за два місяці в письмо вій формі державну службу за йнятості, вказуючи підстави і строки вивільнення, наймен ування професій, спеціальнос тей, кваліфікації, розмір опл ати праці, а в десятиденний ст рок після вивільнення - напра вляють списки фактично вивіл ьнених працівників, зазначаю чи в них інвалідів. У разі непо дання або порушення строків подання цих даних стягується штраф у розмірі річної зароб ітної плати за кожного вивіл ьненого працівника. Ці кошти зараховуються до Фонду зага льнообов'язкового державног о соціального страхування Ук раїни на випадок безробіття і використовуються для фінан сування заходів по працевлаш туванню та соціального захис ту вивільнюваних працівникі в.
Отже, вивільнивши прац івників складу ІІ групи нако пичення лише після попередже ння про попереднє звільнення за два місяці, позивач уникну в додаткових витрат.
Вимогу про визнання від сутності компетенції відпов ідача здійснювати перевірку питань, пов' язаних зі справ лянням податків і зборів, інш их обов' язкових платежів су д вважає необґрунтованою, у з в' язку з тим, що, відповідно д о ст. 2 Закону України «Про дер жавну контрольно-ревізійну с лужбу в Україні» головним за вданням державної контрольн о-ревізійної служби є здійсн ення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінан сових ресурсів, необоротних та інших активів, правильніс тю визначення потреби в бюдж етних коштах та взяття зобов 'язань, ефективним використа нням коштів і майна, станом і д остовірністю бухгалтерсько го обліку і фінансової звітн ості в міністерствах та інши х органах виконавчої влади, в державних фондах, у бюджетни х установах і у суб'єктів госп одарювання державного секто ру економіки, а також на підпр иємствах і в організаціях, як і отримують (отримували в пер іоді, який перевіряється) кош ти з бюджетів усіх рівнів та д ержавних фондів або використ овують (використовували у пе ріоді, який перевіряється) де ржавне чи комунальне майно (д алі - підконтрольні установи ), виконанням місцевих бюджет ів, розроблення пропозицій щ одо усунення виявлених недол іків і порушень та запобіган ня їм у подальшому.
Тобто, питання, які перев ірялись під час ревізії Крас нодонського районного відді лу Головного управління Міні стерства надзвичайних ситуа цій України в Луганській обл асті входять до компетенції контрольно-ревізійної служб и.
Згідно статті 166 Кодекс у адміністративного судочин ства України суд, виявивши пі д час розгляду справи поруше ння закону, може постановити окрему ухвалу і направити її відповідним суб'єктам владн их повноважень для вжиття за ходів щодо усунення причин т а умов, що сприяли порушенню з акону. Про вжиті заходи суд по відомляється не пізніше одно го місяця після надходження окремої ухвали.
Суд з власної ініціатив и вирішує питання щодо винес ення окремої ухвали відносно посадових осіб суб' єкта вл адних повноважень, а тому вим оги позивача в цій частині не можуть розглядатись у якост і позовних вимог, а є по своїй суті пропозицією суду.
Суд вважає, що постанов лення окремої ухвали не є імп еративною нормою для суду, а є його правом. Суд не знаходить підстав для винесення окрем ої ухвали за результатами ро згляду даної адміністративн ої справи.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 11, 17, 18, 158-163, 167 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Краснод онського районного відділу Г оловного управління МНС Укр аїни в Луганській області до Контрольно-ревізійного упра вління в Луганській області про визнання протиправними т а скасування положень пункту 2 вимоги від 28.04.2010 року за № 160-14/463, ви знання відсутності компетен ції, постановлення окремої у хвали задовольнити частко во.
Визнати протиправним и та скасувати положення пун кту 2 вимоги Об' єднаного кон трольно-ревізійного відділу у м. Краснодоні та Краснодонс ькому районі Контрольно-реві зійного управління в Лугансь кій області від 28.04.2010 року за № 160 -14/463, а саме:
«Відшкодувати збитки, які в иявлені при проведенні ревіз ії, у т.ч.:
- безпідставне нараху вання та сплата заробітної п лати - шляхом повернення су ми 15 034,39 грн. ( у т. ч. за рахунок кош тів установи, на балансі якої знаходиться відповідний скл ад) на реєстраційний рахунок Краснодонського РВ ГУ МНС Ук раїни в Луганській області…;
- зайва сплата внесків до державних цільових фонді в по незаконно виплачених су мах по оплаті праці - шляхом повернення суми 3 795,41 грн. на ре єстраційний рахунок Краснод онського РВ ГУ МНС України в Л уганській області…».
В задоволенні іншої ч астини позовних вимог відмов ити за необґрунтованістю.
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.
Апеляційна скарга под ається до Донецького апеляці йного адміністративного суд у через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної ін станції.
Апеляційна скарга на по станову суду першої інстанці ї подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У р азі застосування судом части ни третьої статті 160 КАС Украї ни, а також прийняття постано ви у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних по вноважень у випадках та поря дку, передбачених частиною ч етвертою статті 167 КАС України , було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає зако нної сили після закінчення с троку подання апеляційної ск арги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скарг у не було подано.
У разі подання апеляційн ої скарги судове рішення, якщ о його не скасовано, набирає з аконної сили після поверненн я апеляційної скарги, відмов и у відкритті апеляційного п ровадження або набрання зако нної сили рішенням за наслід ками апеляційного проваджен ня.
Повний текст постанови виготовлено та підписано 05 жо втня 2010 року.
Суддя Т.С. Ушаков
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2010 |
Оприлюднено | 09.10.2010 |
Номер документу | 11546597 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Нікулін Олександр Анатолійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Нікулін Олександр Анатолійович
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.С. Ушаков
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні