Постанова
від 29.11.2023 по справі 160/8097/23
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

29 листопада 2023 року м. Дніпросправа № 160/8097/23

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Шлай А.В. (доповідач),

суддів: Кругового О.О., Прокопчук Т.С.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24 липня 2023 р. (суддя Озерянська С.І.) в адміністративній справі №160/8097/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "МБРЮ" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, про скасування рішення,-

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «МБРЮ» звернулось до суду з позовною заявою, в якій просило скасувати Рішення про застосування фінансових санкцій № 02714/04-36-09-01/42472640, прийняте 16.02.2023 Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області», яким накладено штраф в розмірі 68000 грн. за неподання звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв в оптовій мережі (звіт 1-ОА), звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв (2-РС) за вересень 2022 року та за несвоєчасне подання звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв в оптовій мережі (звіт 1-ОА), звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв (2-РС) за липень 2022 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав про те, що ним звіти за формами 1-ОА та 2-РС за липень 2022 року подано 10 серпня 2022 р., тобто вчасно. Натомість відповідач вважає, що останнім днем подачі такого звіту є 9, а не 10 число наступного місяця. Щодо обставини несвоєчасної подачі цих звітів за вересень 2022 року, позивач вказував, що ним такі звіти були подані вчасно, проте з невідомих причин ДПС їх не прийняла. Натомість, 10.10.2022 внаслідок масштабного ракетного обстрілу та відсутності електропостачання позивач був позбавлений можливості повторно надати звіти.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24 липня 2023 р., ухваленим за результатами розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, позовну заяву задоволено.

У поданій апеляційній скарзі відповідач, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просить рішення суду першої інстанції скасувати та ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.

В обгрунтування вимог апеляційної скарги відповідач зазначає про те, що звіти мають бути подані до 10 числа наступного місяця, тобто останнім днем подачі звітів за липень 2022 року є 9 серпня 2022 р., натомість позивачем подано звіти 10 серпня 2022 р. За даними інформаційно-аналітичної системи "Податковий блок" звіти 1-ОА та 2-РС за вересень 2022 р. позивачем не були подані.

У письмовому відзиві на апеляційну скаргу позивач просить залишити оскаржене рішення суду першої інстанції без змін, як законне та обгрунтоване. Позивач наполягає на протиправності застосування штрафу, оскільки за даними, розміщеними на офіційному сайті Державної податкової служби України 10-11 жовтня 2022 р. було тимчасово обмежено доступ до електронних систем. Подача ним 10 жовтня 2022 р. звітів за вересень 2022 року підтверджується квитанціями про відправку.

Розгляд апеляційної скарги здійснено в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, як це передбачено статтею 311 Кодексу адміністративного судочинства України.

Здійснюючи перевірку оскарженої ухвали суду першої інстанції, колегія суддів керується приписами статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до яких рішення суду повинно ґрунтуватись на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

Судом першої інстанції встановлено, що через електронну систему документообігу «М.Е.DОС», 10.08.2022 ТОВ «МБРЮ» до відповідача було направлено звіти форми 1-ОА та 2-РС. Відповідно до квитанції № 2 звіт 2-РС «Про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв» за липень 2022 року прийнято 10.08.2022. Відповідно до квитанції № 2 звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі, форми № 1-ОА за липень 2022 року прийнято 10.08.2022. Відповідно до висновку № 567/04-36-09-01/42472640 від 16.02.2023 про неподання, несвоєчасне подання звіту або подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу ( в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, відділом контролю за виробництвом та обігом спирту, спиртовмісної продукції, алкогольних напоїв тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах управління контролю за підакцизними товарами ГУ ДПС у Дніпропетровській області встановлено, що суб`єктом господарювання ТОВ «МБРЮ» порушено вимоги частини 3 статті 16 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального»( із змінами та доповненнями), а саме ТОВ «МБРЮ» (ЄДРПОУ 42472640), не подано звіт за формою 2-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв» та звіт 1-ОА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі» за вересень 2022 року та несвоєчасно подано звіт за формою 2-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв» та звіт 1-ОА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі» за липень 2022 року. 16 лютого 2023 року Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області прийнято рішення про застосування фінансових санкцій № 02714/04-36-09-01/42472640 в розмірі 68000,00 грн.

За результатами розгляду позовної вимоги, суд першої інстанції дійшов висновку про протиправність спірного рішення про застосування фінансових санкцій.

Колегія суддів зазначає наступне.

Щодо подачі звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв в оптовій мережі (звіт 1-ОА), звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв (2-РС) за липень 2022 року.

Сторонами не заперечується обставина подачі цих звітів позивачем 10 серпня 2022 р.

Відповідач вважає, що останнім днем подачі звітів є 9 число наступного за звітним місяця.

Суд першої інстанції врахував правовий висновок, сформульований Верховним Судом у постанові від 25.04.2019 у справі № 810/2129/16, який полягає у наступному:

"Відповідно до ч. 3 ст.16 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.1995 року № 485/95-ВР (далі - Закон № 485/95-ВР) встановлено, що суб`єкти господарювання, які отримали передбачені цим Законом ліцензії, подають до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати такі ліцензії, щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів за формою, встановленою цим органом.

Отже дата закінчення в даному випадку поєднана з прийменником "до", у зв`язку з чим така прийменникова конструкція в українській мові прямо вказує на зазначення кінцевої календарної дати чинності або виконання чого-небудь. Тому вживати після цієї дати прислівник «включно» зайве. Отже кінцева дата є останнім днем терміну для подання звіту.

На підставі цього, суд вважає, що формулювання, наведене в частині 3 статті 16 Закону №481 щодо обов`язку суб`єкта господарювання подавати «щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» слід розцінювати як таке, що включає останнє число (десяте) граничного строку у період подання відповідної звітності."

Зважаючи на те, що ТОВ «МБРЮ» звіти 1-ОА та 2-РС за липень 2022 року подало 10 серпня 2022 р., підстави для висновку про порушення строку, встановленого зазначеним Законом, відсутні.

Щодо не подачі звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв в оптовій мережі (звіт 1-ОА), звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв (2-РС) за вересень 2022 року.

Зважаючи на наведений вище правовий висновок Верховного Суду, останнім днем подачі звітів за вересень 2022 року є 10 жовтня 2022 р.

Позивачем надано докази формування та направлення звітів 10 жовтня 2022 р. (а.с.95). Обставина неприйняття контролюючим органом звітів через наявність подій, які не залежать від волевиявлення позивача (обмеження доступу до електронних сервісів), на переконання колегії суддів, не повинна бути підставою для відповідальності позивача (а.с.93,94).

Зважаючи на те, що доводи апеляційної скарги висновки суду першої інстанції не спростовують, підстави для скасування оскарженого рішення суду, передбачені статтею 317 Кодексу адміністративного судочинства України, відсутні.

Невідповідність формулювання першого абзацу резолютивної частині рішення, яке полягає у задоволенні "позовної заяви" замість, визначеного у пункті першому частини 5 статті 246 Кодексу адміністративного судочинства України, "позову", не є тим порушенням норм процесуального права, яке має наслідком безумовне скасування рішення суду першої інстанції.

Керуючись статтями 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24 липня 2023 р. в адміністративній справі №160/8097/23 - залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили 29 листопада 2023 р. і оскарженню в касаційному порядку не підлягає згідно частини 5 статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий - суддяА.В. Шлай

суддяО.О. Круговий

суддяТ.С. Прокопчук

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.11.2023
Оприлюднено11.12.2023
Номер документу115482637
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —160/8097/23

Ухвала від 07.02.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Озерянська Світлана Іванівна

Постанова від 29.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 29.09.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 29.09.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 19.09.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Рішення від 24.07.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Озерянська Світлана Іванівна

Ухвала від 08.05.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Озерянська Світлана Іванівна

Ухвала від 24.04.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Озерянська Світлана Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні