Ухвала
від 01.12.2023 по справі 757/55180/23-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/55180/23

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 грудня 2023 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурорів: ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , захисників-адвокатів: ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , підозрюваного: ОСОБА_7 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах другого відділу Управління з досудового розслідування кримінальних правопорушень, вчинених працівниками правоохоронних органів та суддями, Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань ОСОБА_8 про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою у кримінальному провадженні № 62023000000000549 від 26.06.2023 підозрюваному ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , -

В С Т А Н О В И В:

01.12.2023 старший слідчий в особливо важливих справах другого відділу Управління з досудового розслідування кримінальних правопорушень, вчинених працівниками правоохоронних органів та суддями, Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань ОСОБА_8 , за погодженням із прокурором третього відділу першого управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів органами Державного бюро розслідувань Офісу Генерального прокурора ОСОБА_4 , звернулась до слідчого судді з клопотанням про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою у кримінальному провадженні № 62023000000000549 від 26.06.2023 підозрюваному ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Клопотання обґрунтовує тим, що слідчими другого відділу Управління з досудового розслідування кримінальних правопорушень, вчинених працівниками правоохоронних органів та суддями, Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 62023000000000549, зареєстрованому в Єдиному реєстрі досудових розслідувань 26.06.2023 за підозрою ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 368, ч. 3 ст. 368 Кримінального кодексу України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що наказом Державної митної служби України від 03.07.2023 № 641-о ОСОБА_7 з 04.07.2023 переведено на посаду державного інспектора оперативного відділу № 2 Управління боротьби з контрабандою та порушенням митних правил Львівської митниці, шляхом укладення контракту про проходження державної служби.

Наказом Буковинської митниці Держмитслужби від 23.11.2020 № 616-о ОСОБА_7 присвоєно спеціальне звання - радник митної служби IІI рангу.

Згідно з п. 1.2 Положення про Управління боротьби з контрабандою та порушенням митних правил Львівської митниці Держмитслужби, затвердженого наказом Львівської митниці № 115 від 03.07.2023 (далі - Положення про Управління), Управління боротьби з контрабандою та порушенням митних правил Львівської митниці є митним органом, який входить до складу Львівської митниці як структурний підрозділ і в зоні своєї діяльності забезпечує виконання завдань покладених на митницю.

Наказом Львівської митниці Держмитслужби України № 115 від 03.07.2023 затверджено та введено в дію Положення про Управління боротьби з контрабандою та порушенням митних правил Львівської митниці Держмитслужби.

Відповідно до Положення про Управління, до складу Управління входять структурні підрозділи, відповідно до затвердженої структури Митниці, в тому числі оперативний відділ № 2, до якого призначено ОСОБА_7 .

Згідно з Положенням про Управління основними завданнями Управління є:

п. 2.20 - здійснення контролю за дотриманням громадянами установленого законодавством порядку переміщення товарів, транспортних засобів через митний кордон України.

п. 2.22 - проведення заходів із боротьби з контрабандою та порушенням митних правил на митній території України, зокрема здійснення аналітично-пошукової роботи, спрямованої на виявлення способів і механізмів переміщення товарів і транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України з порушенням законодавства України з питань митної справи, а також попередження таких порушень; здійснення аналізу зовнішньоекономічних операцій та товаропотоків з метою виявлення порушень митних правил та чинників, які негативно впливають на стан дотримання законодавства України з питань митної справи.

Відповідно до положення про оперативний відділ № 2 Управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Львівської митниці, відділ № 2 є структурним підрозділом Управління боротьби з контрабандою та порушенням митних правил Львівської митниці.

Основним завданням, відповідно до Положення, є забезпечення в межах свої повноважень реалізації державної митної справи шляхом забезпечення протидії митним правопорушенням, а також боротьби з правопорушенням під час застосування митного законодавства, та проведення заходів із забезпечення протидії митним правопорушенням на території України, в тому числі шляхом проведення оглядів (переоглядів) товарів, транспортних засобів, включаючи зупинення транспортних засобів для проведення їх огляду (переогляду), на всій митній території України.

Відповідно до посадової інструкції державного інспектора оперативного відділу Управління боротьби з контрабандою та порушенням митних правил Львівської митниці, затвердженої в.о. начальника Львівської митниці 04.07.2023 (далі - посадова інструкція), з якою ОСОБА_7 ознайомлений 04.07.2023, до основних посадових обов`язків останнього, окрім іншого, входить також приймати участь у проведенні спеціальних заходів та операцій із запобігання незаконному переміщенню товарів, та інших предметів правопорушень, у тому числі шляхом проведення оглядів (переоглядів) товарів, транспортних засобів, включаючи зупинення транспортних засобів для проведення їх огляду (переогляду), на всій митній території України, у тому числі в межах контрольованого прикордонного району та прикордонної смути, а також ініціювати та складати протоколи про порушення митних правил.

Згідно з розділом 4 «Права» посадової інструкції ОСОБА_7 , окрім іншого, наділений також правом здійснювати інші повноваження, передбачені законодавством та цією посадовою інструкцією, Положенням про Управління та Відділ № 2.

Відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України, п. 1 примітки до ст. 364 КК України, службовими особами у статтях 364, 368, 368-2, 369 цього Кодексу є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також обіймають постійно чи тимчасово в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на державних чи комунальних підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною особою підприємства, установи, організації, судом або законом.

Таким чином, ОСОБА_7 , перебуваючи на посаді державного інспектора оперативного відділу Управління боротьби з контрабандою та порушенням митних правил Львівської митниці, здійснюючи функції представника влади, на час вчинення кримінальних правопорушень (злочинів) був службовою особою.

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів», правоохоронні органи - органи прокуратури, Національної поліції, служби безпеки, Військової служби правопорядку у Збройних Силах України, Національне антикорупційне бюро України, органи охорони державного кордону, органи доходів і зборів, органи і установи виконання покарань, слідчі ізолятори, органи державного фінансового контролю, рибоохорони, державної лісової охорони, інші органи, які здійснюють правозастосовні або правоохоронні функції.

Відповідно до ч. ч. 1, 4 ст. 7 Митного кодексу України встановлені порядок і умови переміщення товарів через митний кордон України, їх митний контроль та митне оформлення, застосування механізмів тарифного і нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, справляння митних платежів, ведення митної статистики, обмін митною інформацією, ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, здійснення відповідно до закону державного контролю нехарчової продукції при її ввезенні на митну територію України, запобігання та протидія контрабанді, боротьба з порушеннями митних правил, організація і забезпечення діяльності митних органів та інші заходи, спрямовані на реалізацію державної митної політики, становлять митну справу. Безпосереднє керівництво здійсненням митної справи покладається на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну митну політику.

Згідно з п. 1 Положення про Державну митну службу України (далі - Держмитслужба), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 № 227 (далі - Положення про Держмитслужбу), Держмитслужба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів. Держмитслужба реалізує державну митну політику, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань митної справи.

Відповідно до п. 4 Положення про Держмитслужбу, Держмитслужба відповідно до покладених на неї завдань:

п.п. 3 - забезпечує та здійснює контроль за дотриманням вимог законодавства з питань митної справи та в межах повноважень, визначених законом, законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Держмитслужбу, під час переміщення товарів через митний кордон України та після завершення операцій з митного контролю та митного оформлення;

п.п. 4 - забезпечує та здійснює контроль за дотриманням вимог законодавства з питань митної справи на всій території України, у тому числі у вільних митних зонах, територіальному морі, пунктах пропуску через державний кордон, прикордонній смузі та контрольованих прикордонних районах, виключній (морській) економічній зоні України та прилеглій зоні України;

п.п. 5 - забезпечує та здійснює контроль за дотриманням підприємствами і громадянами установленого законодавством порядку переміщення товарів, транспортних засобів через митний кордон України;

п.п. 25 - організовує та здійснює провадження у справах про порушення митних правил, контролює дотримання вимог законодавства під час провадження у справах про порушення митних правил;

п.п. 26 - запобігає та протидіє контрабанді, здійснює боротьбу з порушеннями митних правил на митній території України;

п.п. 28 - організовує та провадить відповідно до закону оперативно-розшукову діяльність та здійснює контроль за її провадженням оперативними підрозділами Держмитслужби та її територіальних органів, які ведуть боротьбу з контрабандою;

п.п. 32 - забезпечує та здійснює контроль за правильністю визначення митної вартості товарів відповідно до законодавства з питань митної справи, а також за правильністю класифікації та визначення країни походження товарів, що переміщуються через митний кордон України, в тому числі після завершення операцій з митного контролю та митного оформлення; взаємодіє з митними адміністраціями та іншими уповноваженими органами іноземних держав з питань проведення перевірки автентичності документів, які надавалися для підтвердження заявленої митної вартості, класифікації та країни походження товарів;

п.п. 33 - організовує та проводить верифікацію (встановлення достовірності) документів про походження товарів з України та здійснює у випадках, визначених міжнародними договорами, видачу сертифікатів про походження товару з України та надання статусу уповноваженого (схваленого) експортера;

п.п. 68 - здійснює інші повноваження, визначені законом.

Згідно з п. 7 Положення про Держмитслужбу, Держмитслужба здійснює повноваження безпосередньо та через територіальні органи. До територіальних органів Держмитслужби належать митниці та спеціалізовані органи.

Згідно з п. 34-1 ч. 1 ст. 4 Митного кодексу України до митних органів належать центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, митниці та митні пости.

Отже, ОСОБА_7 , постійно обіймаючи посаду в органі, який здійснює правозастосовні та правоохоронні функції та будучи наділеним відповідними повноваженнями, відповідно до ст. 2 Закону України «Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів» на час вчинення кримінальних правопорушень (злочинів) був працівником правоохоронного органу.

Згідно з п. 197.11 ст. 197 Податкового кодексу України звільняються від оподаткування операції із ввезення на митну територію України майна як гуманітарної допомоги, наданої згідно з нормами Закону України "Про гуманітарну допомогу".

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про гуманітарну допомогу» (надалі - Закон) гуманітарна допомога - цільова адресна безоплатна допомога в грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують її у зв`язку з соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, важким фінансовим становищем, виникненням надзвичайного стану, зокрема внаслідок стихійного лиха, аварій, епідемій і епізоотій, екологічних, техногенних та інших катастроф, які створюють загрозу для життя і здоров`я населення, або тяжкою хворобою конкретних фізичних осіб, а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту. Гуманітарна допомога є різновидом благодійництва і має спрямовуватися відповідно до обставин, об`єктивних потреб, згоди її отримувачів та за умови дотримання вимог статті 3 Закону України "Про благодійну діяльність та благодійні організації".

Відповідно до ч. 2 ст. 3 Закону підставою для здійснення гуманітарної допомоги в Україні є письмова згода отримувача гуманітарної допомоги на її одержання. Отримувач гуманітарної допомоги має такі самі права на її використання, що і набувач гуманітарної допомоги.

Згідно з ч. 4 ст. 8 Закону товари (предмети), що ввозяться (пересилаються) як гуманітарна допомога, підлягають першочерговому безкоштовному спрощеному декларуванню митним органам відповідними установами та організаціями незалежно від форми власності, з обов`язковим проставленням у товаросупровідних документах, вантажних митних деклараціях клейма "Гуманітарна допомога. Продаж заборонено", завіреного печаткою митника. Установи та організації незалежно від форми власності, що здійснюють декларування митним органам, у разі відмови декларування вантажів гуманітарної допомоги позбавляються права на декларування митних вантажів.

Відповідно до ст. 9 Закону товари (предмети) гуманітарної допомоги, що ввозяться на митну територію України, підлягають заходам офіційного контролю згідно зі статтею 319 Митного кодексу України в установленому законодавством порядку. Зазначені заходи офіційного контролю проводяться першочергово та безкоштовно. Митне оформлення товарів (предметів) гуманітарної допомоги, що ввозяться на митну територію України, завершується тільки після проведення необхідних заходів офіційного контролю. Органи, які безпосередньо проводять заходи офіційного контролю щодо товарів (предметів) гуманітарної допомоги, забезпечують оперативне безкоштовне та якісне проведення таких заходів. Кожен такий орган в одноденний строк після звернення до нього отримувача гуманітарної допомоги з товаросупровідними документами щодо проведення відповідних заходів для митного оформлення товарів (предметів) гуманітарної допомоги зобов`язаний, за потреби, здійснити відбір зразків товарів (предметів) та не пізніше чотирьох днів безкоштовно оформити всі документи, передбачені законодавством під час здійснення та за результатами здійснення зазначених заходів щодо товарів (предметів) гуманітарної допомоги. Керівник органу, який безпосередньо здійснює відповідні заходи, може прийняти мотивоване рішення (із зазначенням конкретних підстав) про подовження зазначеного строку, але не більш як на 30 днів. Митні органи зобов`язані забезпечити оперативне безкоштовне проведення митного оформлення гуманітарних вантажів, а також їх цілісність під час перетину митного кордону України. За порушення вимог, передбачених цією частиною щодо митного оформлення та проведення необхідних заходів офіційного контролю, у тому числі строків їх проведення, посадові особи відповідних органів несуть відповідальність згідно із законом.

Згідно з ч. ч. 1-3 ст. 318 Митного кодексу України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України. Митний контроль здійснюється виключно митними органами відповідно до цього Кодексу та інших законів України. Митний контроль передбачає виконання митними органами мінімуму митних формальностей, необхідних для забезпечення додержання законодавства України з питань митної справи.

Відповідно до ч. ч. 1, 3 ст. 320 Митного кодексу України форми та обсяги митного контролю обираються: 1) посадовими особами митних органів на підставі результатів застосування системи управління ризиками; та/або 2) автоматизованою системою управління ризиками. Не допускається визначення форм та обсягів митного контролю іншими органами державної влади, а також участь їх посадових осіб у здійсненні митного контролю. Якщо автоматизованою системою управління ризиками або посадовою особою митного органу за результатами застосування системи управління ризиками не визначено необхідності проведення митного огляду товарів, транспортних засобів комерційного призначення, митне оформлення та випуск цих товарів, транспортних засобів здійснюється без проведення їх митного огляду.

Частиною 1 ст. 336 МК України визначено, що митний контроль здійснюється безпосередньо посадовими особами митних органів шляхом:

1) перевірки документів та відомостей, які відповідно до статті 335 цього Кодексу надаються митним органам під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України; 2) митного огляду (огляду та переогляду товарів, транспортних засобів комерційного призначення, огляду та переогляду ручної поклажі та багажу, особистого огляду громадян); 3) обліку товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України; 4) усного опитування громадян та посадових осіб підприємств; 5) огляду територій та приміщень складів тимчасового зберігання, митних складів, вільних митних зон, магазинів безмитної торгівлі та інших місць, де знаходяться товари, транспортні засоби комерційного призначення, що підлягають митному контролю, чи провадиться діяльність, контроль за якою відповідно до цього Кодексу та інших законів України покладено на митні органи; 6) перевірки обліку товарів, що переміщуються через митний кордон України та/або перебувають під митним контролем; 7) проведення документальних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань митної справи, у тому числі своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів; 8) направлення запитів до інших державних органів, установ та організацій, уповноважених органів іноземних держав для встановлення автентичності документів, поданих митному органу; 9) пост-митний контроль.

Відповідно до абз. 1 пункту 3 розділу VII (Реалізація заходів з управління ризиками під час митного контролю та/або митного оформлення) Порядку здійснення аналізу та оцінки ризиків, розроблення і реалізації заходів з управління ризиками для визначення форм та обсягів митного контролю, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.07.2015 № 684 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.08.2015 за № 1021/27466 посадові особи митниці (митного поста) Держмитслужби, які здійснюють митний контроль у конкретному випадку здійснення митного контролю товарів, транспортних засобів, в обов`язковому порядку переглядають сформований за допомогою інформаційних технологій Перелік митних формальностей та доповнюють/змінюють його за результатами проведення комбінованого та/або неавтоматизованого контролю із застосуванням СУР шляхом оцінки ризику відповідно до документальних профілів ризику, орієнтувань, переліків індикаторів ризику, методичних рекомендацій, у тому числі за результатами аналізу поданих для митного контролю документів (їх копій), відомостей, результатів застосування технічних засобів митного контролю, а також на підставі вимог нормативно-правових актів, що регулюють порядок проведення митного контролю та/або митного оформлення товарів, транспортних засобів.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 494 Митного кодексу України про кожний випадок виявлення порушення митних правил уповноважена посадова особа митного органу, яка виявила таке порушення, невідкладно складає протокол за формою, установленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно зі ст. 18 Конвенції Організації Об`єднаних Націй проти корупції, яка ратифікована Верховною Радою України 18.10.2006 та набрала чинності для України 01.01.2010, кожна Держава-учасниця розглядає можливість вжиття таких законодавчих та інших заходів, які можуть бути необхідними для визнання злочинами наступних дій, якщо вони вчинені умисно:

a) обіцянка, пропозиція або надання державній посадовій особі чи будь-якій іншій особі, особисто або через посередників, будь-якої неправомірної переваги, щоб ця посадова особа чи така інша особа зловживала своїм справжнім або удаваним впливом з метою одержання від адміністрації чи державного органу Держави-учасниці будь-якої неправомірної переваги для ініціатора таких дій чи будь-якої іншої особи;

b) вимагання або прийняття державною посадовою особою чи будь-якою іншою особою, особисто або через посередників, будь-якої неправомірної переваги для самої себе чи для іншої особи, щоб ця особа чи така інша особа зловживала своїм справжнім або удаваним впливом з метою одержання від адміністрації або державного органу Держави-учасниці будь-якої неправомірної переваги.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції», неправомірна вигода - це грошові кошти або інше майно, переваги, пільги, послуги, нематеріальні активи, будь-які інші вигоди нематеріального чи негрошового характеру, які обіцяють, пропонують, надають або одержують без законних на те підстав.

Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 68 Конституції України ОСОБА_7 зобов`язаний неухильно додержуватись Конституції та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Відповідно до п. п. «е» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» посадові та службові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику є суб`єктами, на яких поширюються законодавство у сфері запобігання корупції.

Згідно зі ст. 22 Закону України «Про запобігання корупції» посадовим та службовим особам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику забороняється використовувати свої службові повноваження або своє становище та пов`язані з цим можливості з метою одержання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб, у тому числі використовувати будь-яке державне чи комунальне майно або кошти в приватних інтересах.

Відповідно до ст. 24 Закону України «Про запобігання корупції» особа, уповноважена на виконання функцій держави, у разі надходження пропозиції щодо неправомірної вигоди або подарунка, незважаючи на приватні інтереси, зобов`язана невідкладно вжити заходів щодо: відмови від пропозиції; за можливості ідентифікувати особу, яка зробила пропозицію; залучити свідків, якщо це можливо, у тому числі з числа співробітників; письмово повідомити про пропозицію безпосереднього керівника (за наявності) або керівника відповідного органу, підприємства, установи, організації, спеціально уповноважених суб`єктів у сфері протидії корупції.

Разом із цим, ОСОБА_7 , перебуваючи на посаді державного інспектора оперативного відділу Управління боротьби з контрабандою та порушенням митних правил Львівської митниці, здійснюючи як працівник органу, що реалізує державну митну політику правозастосовні та правоохоронні функції, будучи працівником правоохоронного органу та службовою особою, незважаючи на обов`язок неухильно дотримуватися вищезазначених норм законодавства, діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, знехтував цими вимогами і з використанням наданої йому влади та службового становища, умисно вчинив прохання службовою особою надати неправомірну вигоду в особливо великому розмірі для себе та третьої особи за вчинення такою службовою особою в інтересах третьої особи будь-якої дії з використанням наданої їй влади та службового становища, та одержання службовою особою неправомірної вигоди в особливо великому розмірі для себе та третьої особи за вчинення такою службовою особою в інтересах третьої особи будь-якої дії з використанням наданої їй влади та службового становища, а також вчинив аналогічні дії повторно за таких обставин.

Так, упродовж тривалого часу ТОВ «СУПЕР-СТАНДАРТ» (код ЄДРПОУ 35672813) здійснює діяльність, пов`язану з будівництвом житлових і нежитлових будівель, а також усуненням наслідків військової агресії російської федерації. З метою реалізації гуманітарної допомоги у товариства виникла необхідність у ввезенні на територію України будівельних матеріалів.

В травні 2023 року, більш точного часу органом досудового розслідування не встановлено, представник ТОВ «СУПЕР-СТАНДАРТ» ОСОБА_9 під час спілкування через месенджер «Signal» зі своїм знайомим з Іспанії на ім`я ОСОБА_10 дізнався від останнього абонентський номер оператора мобільного телефону працівника Львівської митниці ОСОБА_7 , а саме НОМЕР_1 . За рекомендацією Сергія даний митник міг надати ОСОБА_9 консультацію щодо процедури ввезення на територію України будівельних матеріалів.

24.05.2023 ОСОБА_9 з метою отримання практичних порад із зазначеного питання через месенджер «Signal» здійснив дзвінок зі свого мобільного телефону з абонентським номером НОМЕР_2 на абонентський номер НОМЕР_1 , яким користувався ОСОБА_7 , та домовився зустрітись з ним 25.05.2023.

Наступного дня, 25.05.2023 близько 08.30 год, ОСОБА_9 зустрівся з ОСОБА_7 на території готелю «Галіція», що розташований за адресою: Львівська область, місто Львів, Кільцева дорога. Під час зустрічі ОСОБА_9 розповів ОСОБА_7 , що у ТОВ «СУПЕР-СТАНДАРТ» виникла необхідність у ввезенні на територію України будівельних матеріалів з метою їх використання у відновленні будівель та споруд та поцікавився, як це можна буде робити правильно та швидко.

Під час цієї зустрічі у ОСОБА_7 виник злочинний умисел, направлений на прохання та одержання від представника ТОВ «СУПЕР-СТАНДАРТ» ОСОБА_9 неправомірної вигоди за своє сприяння у ввезенні на територію України таких будівельних матеріалів під виглядом гуманітарної допомоги. З метою реалізації свого злочинного умислу, керуючись мотивами власного незаконного збагачення, під час розмови з ОСОБА_9 . 25.05.2023 ОСОБА_7 повідомив останньому про свою можливість сприяти у швидкому ввезенні будівельних матеріалів під виглядом гуманітарної допомоги за умови надання йому неправомірної вигоди в розмірі 2-х відсотків від вартості ввезеного товару.

18.06.2023, близько 16.00 год, в ході зустрічі ОСОБА_9 з ОСОБА_7 , яка відбулася за ініціативою останнього біля готелю «Галіція», що розташований за адресою: Львівська область, місто Львів, Кільцева дорога, ОСОБА_7 , продовжуючи реалізацію злочинного умислу, направленого на прохання та одержання від ОСОБА_9 неправомірної вигоди, повторно повідомив умову, за якої він буде сприяти ввезенню на територію України будівельних матеріалів під виглядом гуманітарної допомоги, а саме надання йому неправомірної вигоди в розмірі 2-х відсотків від вартості ввезеного товару.

Усвідомлюючи протиправний характер дій митника, ОСОБА_9 26.06.2023 звернувся із відповідною заявою про вчинення кримінального правопорушення до Державного бюро розслідувань та в подальшому дав згоду на участь у документуванні протиправної діяльності працівника Львівської митниці ОСОБА_7 .

З метою реалізації свого злочинного умислу ОСОБА_7 під час численних розмов та переписок через месенджер «Signal» повідомив ОСОБА_9 , що ввезення будівельних матеріалів повинно буде здійснювати під виглядом гуманітарної допомоги через благодійну організацію, яку знайде ОСОБА_9

17.07.2023 близько 11.30 год, на виконання вказівки ОСОБА_7 , отриманої 18.06.2023 під час попередньої зустрічі, ОСОБА_9 , перебуваючи біля АЗС «Shell» за адресою: Львівська область, с. Сокільники, Кільцева дорога, передав ОСОБА_7 документи щодо товару (рукавиць), який за порадою останнього під виглядом гуманітарної допомоги планувався ввозитись на територію України.

У подальшому, 17.08.2023 о 20.04 год, ОСОБА_9 , діючи за вказівкою ОСОБА_7 , зі свого мобільного телефону з абонентським номером НОМЕР_2 через месенджер «Signal» направив на абонентський номер НОМЕР_1 , яким користувався ОСОБА_7 , фотографію транзитної митної деклації форми Т1 щодо товару, який за сприяння останнього повинен був завозитись на територію України під виглядом гуманітарної допомоги.

Цього ж дня, 17.08.2023 близько 21.46 год, ОСОБА_7 , діючи умисно, з метою реалізації свого злочинного умислу, направленого на прохання та одержання від ОСОБА_9 неправомірної вигоди, організував зустріч з останнім у закладі « ІНФОРМАЦІЯ_2 » за адресою: АДРЕСА_1 , під час якої повідомив ОСОБА_9 алгоритм дій, за яких він буде сприяти ввезенню на територію України товару під виглядом гуманітарної допомоги та зазначив документи, які потрібно буде додатково йому надіслати, у тому числі лист Бердянської міської військової адміністрації Бердянського району Запорізької області щодо надання благодійної допомоги від благодійної організації «Благодійного Фонду «Добра справа Запоріжжя» та Меморандум про співпрацю і партнерство між Бердянською міською військовою адміністрацією Бердянського району Запорізької області та благодійною організацією «Благодійного Фонду «Добра справа Запоріжжя». При цьому, ОСОБА_7 повідомив ОСОБА_9 , що згодом підкажіть йому повний перелік необхідних документів для ввезення товару, як гуманітарна допомога, зорієнтує щодо конкретного пункту пропуску в зоні діяльності Львівської митниці, через який необхідно буде завозити товар на митну територію України та повідомить про необхідну за це суму неправомірної вигоди.

18.08.2023 о 00.25 год, ОСОБА_7 зі свого мобільного телефону з абонентським номером НОМЕР_1 через месенджер «Signal» направив на абонентський номер НОМЕР_2 , яким користувався ОСОБА_9 , повідомлення щодо необхідності надання йому переліку товару (рукавиць), та о 10.10 год скерував повторне нагадування щодо надання йому фото переліку рукавиць.

Цього ж дня, 18.08.2023 о 12.36 год, ОСОБА_7 , продовжуючи вчинення своїх злочинних дій, спрямованих на незаконне збагачення шляхом прохання та одержання від ОСОБА_9 неправомірної вигоди, діючи з корисливих мотивів, використовуючи владу та службове становище, через месенджер «Signal» здійснив дзвінок зі свого мобільного телефону з абонентським номером НОМЕР_1 на абонентський номер НОМЕР_2 , яким користувався ОСОБА_9 та наголосив останньому про необхідність надання йому неправомірної вигоди в сумі 7 відсотків від вартості ввезеного на територію України товару під виглядом гуманітарної допомоги.

Того ж дня, 18.08.2023 о 22.12 год, ОСОБА_7 зі свого мобільного телефону з абонентським номером НОМЕР_1 через месенджер «Signal» направив на абонентський номер НОМЕР_2 , яким користувався ОСОБА_9 , повідомлення щодо необхідності під`їзду транспортного засобу з товаром ближче до державного кордону України та очікування його подальших вказівок.

Діючи на виконання вказівок та нагадувань ОСОБА_7 , 18.08.2023 об 11.37 год, о 22.20 год, о 22.22 год, ОСОБА_9 зі свого мобільного телефону з абонентським номером НОМЕР_2 через месенджер «Signal» направив на абонентський номер НОМЕР_1 , яким користувався ОСОБА_7 , скани та фото раніше названих ОСОБА_7 документів, а саме: перелік рукавиць з фото, ціною, вагою тощо; лист від 17.08.2023 № 01-13/936-1 начальника Бердянської міської військової адміністрації Бердянського району Запорізької області ОСОБА_11 на керівника благодійної організації «Благодійний фонд «Добра справа Запоріжжя» ОСОБА_12 щодо надання благодійної допомоги, а саме рукавиць; меморандум про співпрацю і партнерство від 03.07.2023 між Бердянською міською військовою адміністрацією Бердянського району Запорізької області та благодійною організацією «Благодійний фонд «Добра справа Запоріжжя».

Далі, 21.08.2023 о 18.22 год. ОСОБА_7 , продовжуючи реалізацію свого злочинного умислу, направленого на прохання та одержання від ОСОБА_9 неправомірної вигоди, під час телефонної розмови з останнім через месенджер «Signal» знову нагадав ОСОБА_9 про алгоритм дій при ввезенні товару на територію України під виглядом гуманітарної допомоги, необхідні для цього документи та про потребу надання йому за таке сприяння неправомірної вигоди у вигляді певних відсотків від вартості ввезеного товару. Також ОСОБА_7 вказав про необхідність проходження митного оформлення транспортного засобу з вантажем на митному посту «Краківець» Львівської митниці, про що цього ж дня о 21.16 год додатково написав ОСОБА_9 у повідомленні через месенджер «Signal».

21.08.2023 о 20.44 год. ОСОБА_7 , продовжуючи вчинення своїх злочинних дій, спрямованих на незаконне збагачення шляхом прохання та одержання від ОСОБА_9 неправомірної вигоди, діючи з корисливих мотивів, через месенджер «Signal» зі свого мобільного телефону з абонентським номером НОМЕР_1 направив на абонентський номер НОМЕР_2 , яким користувався ОСОБА_9 , повідомлення із зазначенням конкретних відсотків неправомірної вигоди, а саме: «Вийде 13 % буде норм Вийде 14 % буде взагалі люкс», яке після прочитання ОСОБА_9 відразу видалив.

З метою реалізації свого злочинного умислу ОСОБА_7 у серпні 2023 року, за невстановлених під час досудового розслідування точного часу та обставин, залучив до злочинної діяльності невстановлених на даний час працівників Львівської митниці, які за вказівкою ОСОБА_7 та за наданий ним певний відсоток неправомірної вигоди повинні були пропустити на територію України зазначений ОСОБА_7 транспортний засіб, який буде ввозити товар під виглядом гуманітарної допомоги.

Діючи на виконання вказівки ОСОБА_7 , 24.08.2023 об 11.58 год, ОСОБА_9 через месенджер «Signal» зі свого мобільного телефону з абонентським номером НОМЕР_2 направив на абонентський номер НОМЕР_1 , яким користувався ОСОБА_7 , повідомлення із зазначенням загальної вартості товару, який за сприяння останнього планувався ввозитись на територію України під виглядом гуманітарної допомоги, а саме: « 157815 $».

28.08.2023 об 11.06 год. вантажний автомобіль марки «DAF» д.н.з. НОМЕР_4 з причепом д.н.з. НОМЕР_5 за вказівкою ОСОБА_7 в`їхав у зону митного контролю на пункту пропуску «Краківець-Корчова» митний пост «Яворів» Львівської митниці, працівники якої, діючи за попередньою змовою з ОСОБА_7 , переслідуючи корисливий мотив, цього ж дня об 11.17 год пропустили вказаний вантажний автомобіль з товаром у вигляді рукавиць у кількості 506 коробок масою 12079 кг на територію України, без сплати обов`язкових митних платежів під виглядом гуманітарної допомоги.

Того ж дня, 28.08.2023 близько 13.52 год, під час телефонної розмови ОСОБА_9 з ОСОБА_7 через месенджер «Signal» після наданого сприяння в`їзду автомобіля з товаром на територію України ОСОБА_7 підтвердив прохання надати йому неправомірну вигоду в розмірі 14 відсотків від загальної вартості ввезеного товару, що становить 22 094 доларів США.

31.08.2023 близько 15.00 год, ОСОБА_9 на виконання раніше висловленого прохання ОСОБА_7 щодо надання йому неправомірної вигоди через месенджер «Signal» здійснив дзвінок зі свого мобільного телефону з абонентським номером НОМЕР_2 на абонентський номер НОМЕР_1 , яким користувався ОСОБА_7 , для уточнення часу та місця зустрічі з останнім для передачі йому неправомірної вигоди. Під час розмови ОСОБА_7 повідомив, що перебуває на роботі, та вказав ОСОБА_9 про необхідність зустрітися з вказаного питання з його дружиною -

ОСОБА_13 та відразу по закінченню їх розмови о 15.04 год через месенджер «Signal» направив ОСОБА_9 геолокацію місця призначеної зустрічі, якою була АЗС «Shell» у с. Сокільники Львівської області на Кільцевій дорозі.

Після цього, 31.08.2023 близько 15.22 год, ОСОБА_7 з метою одержання неправомірної вигоди у раніше визначеному ним розмірі (22 094 доларів США), здійснив телефонний дзвінок зі свого мобільного телефону з абонентським номером НОМЕР_1 на абонентський номер НОМЕР_6 , яким користувалась ОСОБА_13 , та повідомив останній щодо необхідності термінової зустрічі з ОСОБА_9 на території АЗС «Shell», що знаходиться у с. Сокільники Львівської області на Кільцевій дорозі, чим фактично залучив ОСОБА_13 до своєї злочинної діяльності, не повідомивши останній своїх дійсних намірів.

Цього ж дня, 31.08.2023 близько 15.31 год, ОСОБА_9 , на виконання вказівки ОСОБА_7 зустрівся з його дружиною ОСОБА_13 біля АЗС «Shell» за адресою: с. Сокільники, Львівська область, Кільцева дорога, де ОСОБА_9 за пропозицією ОСОБА_13 присів на заднє ліве пасажирське місце її автомобіля Nissan Qashqai, д.н.з. НОМЕР_7 , та поклав на кофту останньої грошові кошти в сумі 22 090 доларів США, чим передав ОСОБА_7 на його прохання неправомірну вигоду в сумі 22 090 доларів США, що згідно з офіційним курсом Національного банку України станом на 31.08.2023 становить 807 800 грн, та відповідно до примітки 1 до статті 368 КК України є неправомірної вигодою в особливо великому розмірі, як така, що у п`ятсот і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.

Отже, ОСОБА_7 , будучи службовою особою та працівником правоохоронного органу, у серпні 2023 року за невстановлених під час досудового розслідування точного часу та обставин, залучив до вчинення кримінального правопорушення (злочину) невстановлених працівників Львівської митниці та дружину ОСОБА_13 , яка була необізнана в його незаконних діях, та діючи умисно, керуючись корисливим мотивом та метою незаконного збагачення, усвідомлюючи протиправність своїх дій та їх правові наслідки, висловив прохання надати та 31.08.2023, одержав від представника ТОВ «СУПЕР-СТАНДАРТ» (код ЄДРПОУ 35672813) ОСОБА_9 через ОСОБА_13 неправомірну вигоду у сумі 22 090 доларів США, що згідно з офіційним курсом Національного банку України станом на 31.08.2023 становить 807 800 гривень 37 копійок та відповідно до примітки 1 до статті 368 КК України є неправомірної вигодою в особливо великому розмірі, як така, що у п`ятсот і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, за ввезення товару (рукавиць) 28.08.2023 автомобілем марки «DAF» д.н.з. НОМЕР_4 з причепом д.н.з. НОМЕР_5 на територію України без сплати обов`язкових митних платежів під виглядом гуманітарної допомоги.

Таким чином, ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , обґрунтовано підозрюється у проханні службовою особою надати неправомірну вигоду в особливо великому розмірі для себе та третьої особи за вчинення такою службовою особою в інтересах третьої особи будь-якої дії з використанням наданої їй влади та службового становища, та в одержанні службовою особою неправомірної вигоди в особливо великому розмірі для себе та третьої особи за вчинення такою службовою особою в інтересах третьої особи будь-якої дії з використанням наданої їй влади та службового становища, тобто у вчиненні кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 4 ст. 368 КК України.

Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_7 , продовжуючи свою умисну злочинну діяльність, 31.10.2023 отримав від ОСОБА_9 у месенджері «Signal» перелік товару (інвертори та допоміжне обладнення), та інформацію щодо транспортного засобу, яким вказаний товар планується перевозити через митний кордон без сплати обов`язкових митних платежів під виглядом гуманітарної допомоги.

Реалізуючи свій злочинний умисел, ОСОБА_7 , надав ОСОБА_9 усні вказівки стосовно підготовки документів для проходження митного контролю в пункті пропуску «Рава-Руська - Хребенне, Верхрата» митного поста «Рава-Руська» Львівської митниці.

В подальшому, ОСОБА_7 , керуючись корисливим умислом, з метою власного збагачення, 08.11.2023 о 09.58 год, через месенджер «Signal», повторно висловив представнику ТОВ «СУПЕР-СТАНДАРТ» (код ЄДРПОУ 35672813) ОСОБА_9 прохання про необхідність надання йому неправомірної вигоди за сприяння у ввезенні товару (інвертори та допоміжне обладнання) на територію України без сплати обов`язкових митних платежів, під виглядом гуманітарної допомоги, у розмірі 13 відсотків від загальної вартості товару, що становить 16 300 доларів США.

09.11.2023 близько 11.50 год вантажний автомобіль марки «МАN» д.н.з. НОМЕР_8 з причепом д.н.з. НОМЕР_9 за вказівкою ОСОБА_7 в`їхав у зону митного контролю на пункту пропуску «Рава-Руська - Хребенне, Верхрата» митного поста «Рава-Руська» Львівської митниці, працівники якої, діючи за попередньою змовою з ОСОБА_7 , переслідуючи корисливий мотив, цього ж дня пропустили вказаний вантажний автомобіль з товаром у вигляді інверторів та допоміжного обладнання у кількості 135 місць масою 4176 кг на територію України, без сплати обов`язкових митних платежів під виглядом гуманітарної допомоги.

09.11.2023 близько 12.00 год ОСОБА_7 через застосунок «Signal» здійснив дзвінок представнику ТОВ «СУПЕР-СТАНДАРТ» (код ЄДРПОУ 35672813) ОСОБА_9 та в ході розмови повідомив, що вказаний автомобіль пройшов митні формальності в пункті пропуску.

26.11.2023 ОСОБА_7 через месенджер «Signal» здійснив дзвінок представнику ТОВ «СУПЕР-СТАНДАРТ» (код ЄДРПОУ 35672813) ОСОБА_9 , та ініціював зустріч з ним 30.11.2023 у місті Львові.

У подальшому, 30.11.2023, приблизно о 13.27 год, ОСОБА_9 , перебуваючи у приміщенні ресторану «Панська Гора», що за адресою: Львівська область, Пустомитівський район, село Сокільники, Кільцева дорога, на виконання вищезазначеного незаконного прохання ОСОБА_7 передав, а ОСОБА_7 у свою чергу, продовжуючи свою протиправну діяльність та бажаючи довести до кінця свій злочинний умисел, направлений на одержання неправомірної вигоди, діючи умисно, одержав від представника ТОВ «СУПЕР-СТАНДАРТ» (код ЄДРПОУ 35672813) ОСОБА_9 неправомірну вигоду в розмірі 16300 доларів США, що станом на 30.11.2023 згідно офіційного курсу Національного банку України становить 592915 гривень 76 копійок, та відповідно до примітки 1 до статті 368 КК України є неправомірної вигодою у великому розмірі, як така, що у двісті і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, за ввезення товару (інвертори та допоміжне обладнання) 09.11.2023 автомобілем марки марки «МАN» д.н.з. НОМЕР_8 з причепом д.н.з. НОМЕР_9 на територію України без сплати обов`язкових митних платежів під виглядом гуманітарної допомоги.

Після цього, цього ж дня, 30.11.2023 після вказаних дій ОСОБА_7 затриманий старшим слідчим в особливо важливих справах Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань.

Таким чином, ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , обґрунтовано підозрюється у проханні службовою особою надати неправомірну вигоду у великому розмірі для себе та третьої особи за вчинення такою службовою особою в інтересах третьої особи будь-якої дії з використанням наданої їй влади та службового становища, вчинене повторно, та в одержанні службовою особою неправомірної вигоди у великому розмірі для себе та третьої особи за вчинення такою службовою особою в інтересах третьої особи будь-якої дії з використанням наданої їй влади та службового становища, вчинене повторно, тобто у вчиненні кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.

30.11.2023 о 13 годині 28 хвилин ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , затримано в порядку статті 208 КПК України, за підозрою у вчиненні злочинів, передбачених ч. 4 ст. 368, ч. 3 ст. 368 КК України.

30.11.2023 о 20 годині 56 хвилин ОСОБА_7 повідомлено про підозру у вчиненні злочинів, передбачених ч. 3 ст. 368, ч. 4 ст. 368 КК України.

Слідчий вважає наявними ризики, передбачені ч. 1 ст. 177 КПК України підтверджується тим, що підозрюваний ОСОБА_7 може переховуватися від органів досудового розслідування та суду, знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, незаконно впливати на свідків, інших учасників кримінального провадження, перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, вчинити інше кримінальне правопорушення.

Відповідно до ст. 177 КПК України метою застосування підозрюваному ОСОБА_7 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою є забезпечення виконання підозрюваним покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам:

1. Переховуватися від органів досудового розслідування та суду.

Серед злочинів, що інкримінуються ОСОБА_7 , є особливо тяжкий, що передбачає можливість призначення покарання у виді позбавлення волі на строк від восьми до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, з конфіскацією майна, що вже саме по собі може бути підставою та мотивом для підозрюваного переховуватись від органів досудового розслідування та суду.

Вищевикладене свідчить також про те, що ОСОБА_7 , усвідомлюючи тяжкість та невідворотність покарання за вчинення особливо тяжкого корисливого злочину, може переховуватись від органів досудового розслідування на території України під час дії воєнного стану в країні, або залишити територію України поза межами пунктів пропуску з метою уникнення притягнення до кримінальної відповідальності

2. Незаконно впливати на свідків у кримінальному провадженні.

Наявність зазначених ризиків обґрунтовується характером та обставинами вчинення злочину ОСОБА_7 .

Так, в ході досудового розслідування даного кримінального провадження встановлено, що ОСОБА_7 безпосередньо сприяв працівникам Львівської митниці Держмитслужби України вчинення дій щодо незаконного ввезення товару на територію України під виглядом гуманітарної допомоги без сплати обов`язкових митних платежів.

У зв`язку із цим, зазначені працівники Львівської митниці Держмитслужби України підлягають допиту в статусі свідків у даному провадженні, а ОСОБА_7 з метою уникнення притягнення до кримінальної відповідальності може здійснювати вплив на них для ненадання ними показань органу досудового розслідування чи надання ними неправдивих показань.

Крім того, ОСОБА_7 з метою уникнення притягнення до кримінальної відповідальності може незаконно впливати на інших учасників кримінального провадження шляхом їх підкупу або примушування.

Також, на даному етапі досудового розслідування встановлюються інші причетні до вчинення кримінальних правопорушень особи, а також підлягають допиту свідки, на яких підозрюваний може впливати з метою уникнення притягнення до кримінальної відповідальності як особисто так і через третіх осіб.

3. Знищити, сховати або спотворити будь-яку з речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення.

Підозрюваний може знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення. На даний час досудове розслідування у кримінальному провадженні триває, проводяться та заплановано проведення низки слідчих (розшукових) дій з метою отримання доказів, які підозрюваний може знищити, сховати або спотворити.

Крім того, на даний час частина необхідних слідству документів знаходиться у володінні Львівської митниці Держмитслужби України. Тобто останній, а також маючи вільний доступ до зазначених документів, може вжити заходів до їх знищення, приховання, заміни чи спотворення як особисто так і через підлеглих йому працівників.

4. Перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Стаж роботи в митних органах та правоохоронних органах України, наявність соціальних зв`язків у суспільстві, в тому числі з працівниками правоохоронних органів, його обізнаність про форми та методи роботи органів і підрозділів, може бути використано підозрюваним для перешкоджання кримінальному провадженню іншим чином, в тому числі і шляхом спотворення відповідних даних в матеріалах, що зберігаються в Львівській митниці Держмитслужби України.

Перебуваючи на волі до вирішення питання про виявлення майна з метою його конфіскації та накладення на нього арешту наявний ризик того, що ОСОБА_7 , вчинить активні дії щодо приховання такого майна, перешкоджаючи таким чином кримінальному провадженню, зокрема щодо досягнення мети та завдань кримінального провадження, невідворотності покарання та його достатності.

Також, ОСОБА_7 може перешкоджати кримінальному провадженню шляхом вчинення інших злочинів та продовження злочинної діяльності для уникнення кримінальної відповідальності та приховування слідів злочину.

5. Вчинення інших кримінальних правопорушень.

Характер та спосіб вчинених дій, тяжкість вчиненого підозрюваним кримінального правопорушення, дають підстави вважати, що перебуваючи на волі ОСОБА_7 може вчиняти інші кримінальні правопорушення з метою уникнення притягнення до кримінальної відповідальності, у тому числі шляхом підроблення документів тощо.

Підставою застосування до підозрюваного ОСОБА_7 запобіжного заходу у вигляді тримання під варту є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні кримінального правопорушення та наявність ризиків, які дають підстави вважати, що підозрюваний матиме можливість: переховуватися від слідства та суду, незаконно впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження, знищити, сховати або спотворити будь-яку з речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, продовжити злочинну діяльність, шляхом вчинення нових кримінальних правопорушень, а також перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Вивченням особи підозрюваного встановлено, що на даний час він працездатний, тяжкими захворюваннями, які б перешкоджали його утриманню під вартою, не страждає. Даних, які б вказували на неможливість застосування до ОСОБА_7 вказаного запобіжного заходу, не встановлено.

Враховуючи викладене, тяжкість та специфіку кримінального правопорушення, у вчиненні якого підозрюється ОСОБА_7 , дані про особу підозрюваного, з метою забезпечення виконання процесуальних обов`язків та запобігання наведеним у клопотанні ризикам до ОСОБА_7 необхідно застосувати запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.

ОСОБА_7 відповідно ст. 12 КК України підозрюється у вчиненні особливо тяжкого злочину, зокрема у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 368 КК України, тобто у вчиненні злочину, за який передбачено покарання від восьми до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років з конфіскацією майна.

Обставини встановлені під час досудового розслідування на думку слідчого виправдовують тримання підозрюваного під вартою, оскільки інші запобіжні заходи не зможуть запобігти вказаним ризикам.

Прокурор в судовому засіданні доводи клопотання підтримав, просив задовольнити, зазначивши, що запобіжний захід у вигляді тримання під вартою є єдиним можливим заходом, а відтак інші, більш м`які запобіжні заходи не можуть забезпечити належної процесуальної поведінки підозрюваного.

Підозрюваний та його захисники в судовому засіданні заперечували щодо задоволення клопотання, просили відмовити, зазначивши, що підозрюваний ОСОБА_7 одружений, має на утриманні дві малолітні доньки, позитивно характеризується за місцем рообити, має міцні соціальні зв`язки, постійне місце проживання.

Вивчивши клопотання та докази, якими обґрунтовується клопотання, заслухавши думку учасників судового провадження, надходжу до наступних висновків.

Судовим розглядом встановлено, що слідчими другого відділу Управління з досудового розслідування кримінальних правопорушень, вчинених працівниками правоохоронних органів та суддями, Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 62023000000000549, зареєстрованому в Єдиному реєстрі досудових розслідувань 26.06.2023 за підозрою ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 368, ч. 3 ст. 368 Кримінального кодексу України.

Підозрюваним у кримінальному провадженні є: ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , обґрунтовано підозрюється у проханні службовою особою надати неправомірну вигоду у великому розмірі для себе та третьої особи за вчинення такою службовою особою в інтересах третьої особи будь-якої дії з використанням наданої їй влади та службового становища, вчинене повторно, та в одержанні службовою особою неправомірної вигоди у великому розмірі для себе та третьої особи за вчинення такою службовою особою в інтересах третьої особи будь-якої дії з використанням наданої їй влади та службового становища, вчинене повторно, тобто у вчиненні кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.

30.11.2023 о 13 годині 28 хвилин ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , затримано в порядку статті 208 КПК України, за підозрою у вчиненні злочинів, передбачених ч. 4 ст. 368, ч. 3 ст. 368 КК України.

30.11.2023 о 20 годині 56 хвилин ОСОБА_7 повідомлено про підозру у вчиненні злочинів, передбачених ч. 3 ст. 368, ч. 4 ст. 368 КК України.

Частиною 2 ст. 29 Конституції України передбачено, що ніхто не може бути заарештований або триматися під вартою інакше як за вмотивованим рішенням суду і тільки на підставах та порядку, встановлених законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 194 КПК України під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя, суд зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення; наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбачених статтею 177 цього Кодексу, і на які вказує слідчий, прокурор; недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.

Враховуючи, що відповідно до ч. 5 ст. 9 КПК кримінальне процесуальне законодавство України застосовується з урахуванням практики Європейського суду з прав людини (далі - ЄСПЛ), слідчий суддя приймає до уваги, що згідно з рішенням ЄСПЛ у справі «Феррарі-Браво проти Італії» не можна ставити питання про те, що арешт є виправданим тільки тоді, коли доведено факт вчинення та характер інкримінованих правопорушень, оскільки останнє є завданням попереднього розслідування.

Європейський Суд з прав людини у справі «Фокс, Кемпбел і Гартлі проти Сполученого Королівства» зазначив, що «обґрунтована підозра» передбачає наявність фактів або інформації, які б могли переконати об`єктивного спостерігача у тому, що відповідна особа могла вчинити злочин.

Перевіряючи обґрунтованість підозри, слідчий суддя, встановив, що дані які вказують на обґрунтовану підозру, які навіть в сторонньої людини не можуть викликати розумних сумнівів, підтверджується долученими до матеріалів клопотання доказами, а саме: протоколами допитів як свідка ОСОБА_9 від 26.06.2023, 17.07.2023, 27.08.2023, 31.08.2023, 30.11.2023 під час яких останній повідомив про факт та обставини прохання та одержання неправомірної вигоди ОСОБА_7 ; протоколом огляду та вручення грошових коштів від 31.08.2023 під час якого було оглянуто та вручено ОСОБА_9 грошові кошти в сумі 22 090 доларів США, які в подальшому в якості неправомірної вигоди ОСОБА_7 отримав 31.08.2023 через дружину ОСОБА_13 ; протоколом огляду, ідентифікації та вручення грошових коштів та спеціального виготовлених (несправжніх) імітаційних засобів від 30.11.2023 під час якого було оглянуто та вручено ОСОБА_9 грошові кошти в сумі 16300 доларів США, в тому числі імітаційних, які в подальшому в якості неправомірної вигоди ОСОБА_7 отримав 30.11.2023; протоколом затримання ОСОБА_7 від 30.11.2023 за підозрою у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 368, ч. 3 ст. 368 КК України, безпосередньо після отримання ним неправомірної вигоди від ОСОБА_9 в сумі 16300 доларів США, в тому числі імітаційних; матеріалами виконання доручення оперативних співробітників Головного оперативного управління Державного бюро розслідувань; іншими матеріалами досудового розслідування у своїй сукупності.

Приймаючи таке рішення, слідчий суддя виходить з того, що зазначені у клопотанні обставини підозри мають місце та підтверджуються на цьому етапі розслідування достатньою сукупністю даних, які приведені у клопотанні слідчого та доданих матеріалах та з того, що слідчий суддя на даному етапі провадженні не вправі вирішувати питання, які повинен вирішувати суд під час розгляду кримінального провадження по суті, зокрема не вправі оцінювати докази з точки зору їх достатності і допустимості для визнання особи винною чи невинною у вчиненні злочину, а лише зобов`язаний на підставі розумної оцінки сукупності отриманих даних визначити, що причетність особи до вчинення кримінального правопорушення є вірогідною та достатньою для застосування щодо нього обмежувального заходу, то з огляду на наведені у клопотанні слідчого дані у слідчого судді є всі підстави для висновку про наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_14 кримінального правопорушення, інкримінованих йому стороною обвинувачення.

Відповідно до положень ст. 177 КПК України, метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобіганням спробам: переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні, перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, вчинити інше кримінальне правопорушення або продовжити злочинну діяльність.

У відповідності до ст. 178 КПК України, при вирішенні питання про обрання запобіжного заходу, крім наявності ризиків, зазначених у статті 177 КПК України, слідчий суддя на підставі наданих сторонами кримінального провадження матеріалів зобов`язаний в сукупності оцінити тяжкість покарання, що загрожує відповідній особі, дані про особу підозрюваного, розмір майнової шкоди, в заподіянні якого підозрюється особа.

Вирішуючи питання про застосування підозрюваному запобіжного заходу суддя враховує не тільки положення, які передбачені КПК, а й вимоги пунктів 3 і 4 статті 5 Конвенції про захист прав людини основоположних свобод та практики Європейського суду з прав людини, згідно з якими обмеження права особи на свободу і особисту недоторканість можливо лише в передбачених законом випадках за встановленою законом процедурою. При цьому ризик переховування обвинуваченого від правосуддя не може оцінюватись виключно на підставі суворості можливого судового рішення.

Відповідно до рішення ЄСПЛ у справі Клоот проти Бельгії (Cloot v. Belgium, § 40) серйозність обвинувачення може служити для суду підставою для постановлення рішення про поміщення та утримання підозрюваного під вартою з метою запобігання спробі вчинення подальших порушень. Однак необхідно, щоб небезпека була явною, а запобіжний захід необхідний в світлі обставин справи і, зокрема, біографії та характеристики особи, про яку йдеться.

Разом з тим, клопотання не містить переконливого обґрунтування припущень слідчого про наявність у підозрюваного наміру перешкоджати ходу досудового розслідування у такий спосіб, що застосування більш м`якого запобіжного заходу буде недостатнім для запобігання ризикам, передбаченими ст. 177 КПК України. Разом з цим, доводи, які зазначені в клопотанні слідчого про застосування запобіжного заходу щодо можливості переховування підозрюваного від органів досудового слідства та суду, не знайшли свого підтвердження, а відтак є непропорційними легітимній меті, яка ставиться до застосування запобіжних заходів.

Долучені до клопотання докази, містять дані виключно щодо обґрунтованості підозри у вчиненні ОСОБА_7 інкримінованого діяння, однак не містять обґрунтованих доказів стосовно наявності ризиків вказаних у клопотанні, передбачених ст. 177 КПК України, які б передбачали застосування до підозрюваного виняткового запобіжного заходу.

Під час судового розгляду судом встановлено, що підозрюваний ОСОБА_7 одружений, має на утриманні дві малолітні доньки, позитивно характеризується за місцем рообити, має міцні соціальні зв`язки, постійне місце проживання.

Згідно рішення Європейського суду з прав людини, яке згідно ч. 5 ст. 9 КПК України, які є джерелом законодавства, у справі «Бойченко проти Молдови» № 41088/05, рішення від 11 липня 2006 року - «одне тільки посилання судів на відповідну норму закону без вказівки підстав з яких вони вважають обґрунтованими твердження про те, що ніби заявник може перешкоджати провадженню в справі, переховуватися від правосуддя або скоювати нові злочини, не є достатнім для ухвалення рішення про обрання запобіжного заходу». А у справі «Мамедова проти Росії» № 7064/05, рішення від 01 червня 2006 року Європейський суд дійшов такого висновку: «посилання на тяжкість обвинувачення, як на головний чинник при оцінці ймовірності того, що заявниця переховуватиметься від правосуддя, перешкоджатиме ходові розслідування або вчинятиме нові злочини є недостатнім, хоча суворість покарання і є визначальний елементом при оцінці ризику переховування від правосуддя чи вчинення нових злочинів, і що потребує позбавлення волі не можна оцінювати з винятково абстрактного погляду, беручи до уваги тільки тяжкість злочину».

За вказаних обставин, проаналізувавши всі надані сторонами докази та дані про особу підозрюваного, слідчий суддя не знаходить підстав для задоволення клопотання слідчого про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.

Разом з цим, зважаючи на необхідність дотримання цілей кримінального провадження, принципів публічності, змагальності сторін та свободи в поданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, слідчий суддя, з метою забезпечення виконання підозрюваним, покладених на нього процесуальних обов`язків, у зв`язку з тим що в ході розгляду клопотання доведено обґрунтованість підозри та наявність існування ризиків, передбачених ст. 177 КПК України, приходить до висновку про наявність підстав для застосування до підозрюваного запобіжного заходу у вигляді цілодобового домашнього арешту, із забороною залишати місце проживання за адресою: АДРЕСА_2 , за виключенням необхідності отримання медичної допомоги, та необхідності прямувати до зони укриття від надзвичайних ситуацій техногенного, природного та воєнного характеру, у межах строку досудового розслідування кримінального провадження № 62023000000000549 від 26.06.2023, до 30.01.2024.

Керуючись ст. 29 Конституції України, ст.ст. 176, 177, 178, 181, 183, 184, 193, 194, 196, 202, 205, 309, 532, 534 КПК України, слідчий суддя,-

УХВАЛИВ:

У задоволенні клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах другого відділу Управління з досудового розслідування кримінальних правопорушень, вчинених працівниками правоохоронних органів та суддями, Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань ОСОБА_8 про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою у кримінальному провадженні № 62023000000000549 від 26.06.2023 підозрюваному ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 - відмовити.

Застосувати до підозрюваного ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Дніпропетровськ, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , запобіжний захід у вигляді цілодобового домашнього арешту, із забороною залишати місце проживання за адресою: АДРЕСА_2 , за виключенням необхідності отримання медичної допомоги, та необхідності прямувати до зони укриття від надзвичайних ситуацій техногенного, природного та воєнного характеру, у межах строку досудового розслідування кримінального провадження № 62023000000000549 від 26.06.2023, до 30.01.2024.

Роз`яснити підозрюваному, що працівники органу внутрішніх справ з метою контролю за поведінкою підозрюваного, який перебуває під домашнім арештом, мають право з`являтися в житло цієї особи, вимагати надати усні чи письмові пояснення з питань, пов`язаних із виконанням покладених на нього обов`язків.

Визначити строк дії ухвали слідчого судді в межах строку досудового розслідування до 30 січня 2024 року включно.

Покласти на підозрюваного ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , наступні обов`язки:

1) прибувати до слідчого, прокурора або суду за кожним їхнім викликом, вимогою та визначеною ними періодичністю;

2) не відлучатися із населеного пункту, в якому він проживає, а саме з міста Києва без дозволу слідчого, прокурора або суду;

3) повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи;

4) утримуватися від спілкування з працівниками Львівської митниці Держмитслужби України;

5) утримуватися від спілкування з ОСОБА_9 ;

6) здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну;

7) носити електронний засіб контролю.

Термін дії обов`язків, покладених судом, визначити в межах строку досудового розслідування до 30 січня 2024 року включно.

Копію ухвали направити для виконання органу Національної поліції за місцем проживання підозрюваного ОСОБА_7 .

Звільнити підозрюваного ОСОБА_7 з-під варти в залі суду.

Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню після її оголошення.

Ухвала слідчого судді може бути оскаржена протягом п`яти днів з дня її оголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудПечерський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення01.12.2023
Оприлюднено11.12.2023
Номер документу115495253
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів тримання під вартою

Судовий реєстр по справі —757/55180/23-к

Ухвала від 15.01.2024

Кримінальне

Київський апеляційний суд

Фрич Тетяна Вікторівна

Ухвала від 01.12.2023

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Бусик О. Л.

Ухвала від 01.12.2023

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Бусик О. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні