У х в а л а
І М Е Н Е М У К р А Ї Н и
Справа № 495/11424/23
Номер провадження 2/495/5377/2023
06 грудня 2023 рокум. Білгород-Дністровський
Суддя Білгород-Дністровського міськрайонного суду Одеської області Мишко В.В., перевіривши матеріали цивільної справи № 495/11424/23 за позовною заявою ОСОБА_1 доВідділу «Центрнадання адміністративнихпослуг» Сергіївськоїселищної радиБілгород-Дністровськогорайону Одеськоїобласті провизнання протиправнимта скасуваннярішення,зобов`язання вчинитипевні дії,
В С Т А Н О В И В:
20.10.2023 року ОСОБА_1 звернувся до Білгород-Дністровського міськайонного суду Одеської області із позовною заявою до Відділу «Центр надання адміністративних послуг» Сергіївської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.
Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 20.10.2023 року, цивільній справі № 495/11424/23 за позовною заявою ОСОБА_1 до Відділу «Центр надання адміністративних послуг» Сергіївської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії була розподілена на суддю Шевчук Ю.В.
Ухвалою Білгород-Дністровського міськайонного суду Одеської області від 23.10.2023 року відкрито загальне позовне провадження по цивільній справі №495/11424/23 за позовною заявою ОСОБА_1 до Відділу «Центр надання адміністративних послуг» Сергіївської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії. По справі призначено підготовче судове засідання.
Протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 28.11.2023 року, у зв`язку з відпусткою судді Шевчук Ю.В.., цивільну справу №495/11424/23 за позовною заявою ОСОБА_1 до Відділу «Центр надання адміністративних послуг» Сергіївської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії розподілено на суддю Мишка В.В.
Між тим, під час вирішення питання про прийняття до свого провадження матеріалів справи, судом були встановлені обставини, які свідчать про те, що дана справа не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства, виходячи з наступного.
Відповідно до ч.1 ст.19 Цивільного процесуального кодексу України, суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.
Згідно із роз`ясненнями, викладеними в абз.1 п.4 постанови Пленуму Верховного Суду України від 12.06.2009 року № 2 «Про застосування норм цивільного процесуального законодавства при розгляді справ у суді першої інстанції», вирішуючи питання про відкриття провадження у справі, суд повинен виходити з того, що згідно із ст.124 Конституції України юрисдикція загальних судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі, а за частинами першою і другою ст.15 Цивільного процесуального кодексу України (в редакції до 03.10.2017 року) у порядку цивільного судочинства суди розглядають справи про захист порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів, що виникають із цивільних, житлових, земельних, сімейних, трудових відносин, а також з інших правовідносин, крім випадків, коли розгляд таких справ за Кодексом адміністративного судочинства України або Господарським процесуальним кодексом України віднесено до компетенції адміністративних чи господарських судів. Законом може бути передбачено розгляд інших справ за правилами цивільного судочинства.
Відповідно до змісту частини першої статті 20 КАС України, місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні: 1) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності; 2) адміністративні справи, пов`язані з виборчим процесом чи процесом референдуму, щодо: оскарження рішень, дій чи бездіяльності дільничних виборчих комісій, дільничних комісій з референдуму, членів цих комісій; уточнення списку виборців; оскарження дій чи бездіяльності засобів масової інформації, інформаційних агентств, підприємств, установ, організацій, їх посадових та службових осіб, творчих працівників засобів масової інформації та інформаційних агентств, що порушують законодавство про вибори та референдум; оскарження дій чи бездіяльності кандидата у депутати сільської, селищної ради, кандидатів на посаду сільського, селищного голови, їх довірених осіб; 3) адміністративні справи, пов`язані з перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України, щодо: примусового повернення в країну походження або третю країну іноземців та осіб без громадянства; примусового видворення іноземців та осіб без громадянства за межі України; затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України; продовження строку затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України; затримання іноземців або осіб без громадянства до вирішення питання про визнання їх біженцями або особами, які потребують додаткового захисту в Україні; затримання іноземців або осіб без громадянства з метою забезпечення їх передачі відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію; 4) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання ними рішень судів у справах, визначених пунктами 1-3 частини першої цієї статті; 5) адміністративні справи щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років".
Таким чином, з урахуванням наведених обставин, норм діючого законодавства та практики його застосування, справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень не підлягають розгляду в порядку цивільного судочинства, оскільки віднесені до компетенції адміністративного суду та підлягають розгляду в порядку адміністративного судочинства на підставі вимог, приписів та положень кодексу Адміністративного судочинства України.
У порядку цивільного судочинства суди розглядають справи щодо захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів, що виникають із цивільних, житлових, земельних, сімейних, трудових відносин, а також щодо інших правовідносин, крім випадків, коли розгляд таких справ проводиться за правилами іншого судочинства (статті 3, 15 ЦПК України).
Згідно із п.1 ч.1 ст.255 ЦПК України, суд своєю ухвалою закриває провадження у справі, якщо справа не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства. Про закриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, а також вирішує питання про розподіл між сторонами судових витрат, повернення судового збору з державного бюджету.
Таким чином, враховуючи вищенаведене та норми діючого законодавства, суд дійшов до висновку про необхідність закриття провадження у цивільній справі №495/11424/23 за позовною заявою ОСОБА_1 до Відділу «Центр надання адміністративних послуг» Сергіївської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, так як дана справа не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства, а відноситься до юрисдикції адміністративних судів.
Одночасно суд вважає за необхідним роз`яснити позивачу ОСОБА_1 його право звернення за вирішенням даного спору в порядку адміністративного судочинства.
Керуючись ст.ст. п.3 ч.1 ст.255, 260-261, 353-354 ЦПК України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Провадження у цивільній справі № 495/11424/23 за позовною заявою ОСОБА_1 доВідділу «Центрнадання адміністративнихпослуг» Сергіївськоїселищної радиБілгород-Дністровськогорайону Одеськоїобласті провизнання протиправнимта скасуваннярішення,зобов`язання вчинитипевні дії закрити.
Роз`яснити позивачу ОСОБА_1 його право звернення за вирішенням даного спору в порядку адміністративного судочинства.
Повернути ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) сплачений судовий збір за розгляд позовної заяви в розмірі 1 073 (одна тисяча сімдесят три) гривні 60 (шістдесят) копійок, сплачений згідно квитанції № ПН 109 від 20.10.2023 року.
Зобов`язати Управління Державної казначейської служби України у Білгород- Дністровському районі Одеської області (код ЄДРПОУ 37894104, місцезнаходження: Одеська область, місто Білгород-Дністровський, вулиця Першотравнева,76) повернути ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (ідентифікаційнийномер НОМЕР_1 )сплачений судовий збір за розгляд позовної заяви в розмірі 1 073 (одна тисяча сімдесят три) гривні 60 (шістдесят) копійок, сплачений згідно квитанції № ПН 109 від 20.10.2023 року.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Учасник справи, якому повна ухвала суду не була вручена у день її проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження ухвали суду, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Суддя В.В. Мишко
Суд | Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2023 |
Оприлюднено | 12.12.2023 |
Номер документу | 115522578 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із житлових відносин, з них |
Цивільне
Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області
Анісімова Н. Д.
Цивільне
Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області
Мишко В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні