Ухвала
від 08.12.2023 по справі 216/2257/23
ЦЕНТРАЛЬНО-МІСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КРИВОГО РОГУ

Справа № 216/2257/23

провадження 1-кс/216/3165/23

УХВАЛА

іменем України

08 грудня 2023 року місто Кривий Ріг

Центрально-Міський районний суд міста Кривого Рогу Дніпропетровської області у складі:

Головуючого, слідчого судді ОСОБА_1 ,

за участю : секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

прокурора ОСОБА_3 , слідчого ОСОБА_4 ,

захисника - адвоката ОСОБА_5 , підозрюваної ОСОБА_6 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду №2 клопотання старшого слідчого СВ Криворізького РУП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_4 , погоджене прокурором Криворізької центральної окружної прокуратури ОСОБА_7 про відсторонення від посади стосовно ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м. Кривого Рогу, громадянки України, маючої вищу освіту, вдову, на час інкримінованого злочину працювала на посаді головного спеціаліста, бухгалтера управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконавчого комітету Криворізької міської ради, зареєстровану та проживаючу за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судима, підозрювану у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, -

в с т а н о в и в:

06.12.2023 року до слідчого судді надійшло вказане клопотання слідчого, яке обґрунтовано тим, що органом досудового розслідування встановлена достатність доказів для підозри ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України за ознаками розтрати чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненого за попередньою змовою групою осіб у особливо великих розмірах та в умовах воєнного стану.

Сукупність вищевказаних обставин дають підстави вважати, що перебування ОСОБА_6 на посаді головного спеціаліста, бухгалтера управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконавчого комітету Криворізької міської ради сприяло вчиненню кримінального правопорушення.

28 листопада 2023 року ОСОБА_6 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.

На даний час ОСОБА_6 перебуває на посаді головного спеціаліста, бухгалтера управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконавчого комітету Криворізької міської ради, є службовою особою, наділений службовими повноваженнями по застосуванню заходів примусу та адміністративного впливу, знаходячись на займаній посаді може незаконними засобами, способами перешкоджати кримінальному провадженню, вплинувши на свідків у ньому, у тому числі тих, що працюють разом з нею, частина з яких не допитана, а саме: ОСОБА_8 . У зв`язку з наведеним, слідчий просив задовольнити вказане клопотання.

У судовому засіданні слідчий ОСОБА_4 та прокурор ОСОБА_9 клопотання слідчого підтримали та просили його задовольнити з наведених у ньому підстав.

Підозрювана ОСОБА_6 та її захисник проти задоволення вказаного клопотання заперечували, в обґрунтування якого зазначили про необґрунтованість підозри та надали, в тому числі, копію наказу №35 від 07.12.2023 року, згідно якого ОСОБА_6 вже не являється уповноваженою особою, відповідальною за організацію та проведення закупівель по Управлінню з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконавчого комітету Криворізької міської ради.

Заслухавши учасників судового засідання, слідчого, який підтримав вказане клопотання, вивчивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя дійшов наступних висновків.

Слідчим суддею встановлено, що слідчим відділом Криворізького РУП ГУНП в Дніпропетровській області здійснюється досудове розслідування в кримінальному провадженні № 42023042080000002 від 06.01.2023 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого, ч. 5 ст. 191 КК України.

Відповідно до положень ст. 131 КПК України, відсторонення від посади є заходом забезпечення кримінального провадження.

Згідно вимог ч.1 ст. 154 КПК України, відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину.

Положеннями ч.2 ст. 154 КПК України передбачено, що відсторонення від посади здійснюється на підставі рішення слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження на строк не більше двох місяців. Строк відсторонення від посади може бути продовжено відповідно до вимог статті 158 цього Кодексу. Спеціальними умовами відсторонення від посади є: наявність в особи процесуального статусу підозрюваного, обвинуваченого; перебування його на посаді.

Згідно з ч.2 ст. 157 КПК України при вирішенні питання про відсторонення від посади слідчий суддя, суд зобов`язаний врахувати правову підставу для відсторонення від посади; достатність доказів, які вказують на вчинення особою кримінального правопорушення; наслідки відсторонення від посади для інших осіб.

Згідно зі ст. 43 Конституції України, кожен громадянин має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає, а тому будь-які обмеження щодо реалізації цього права, у тому числі і відсторонення особи від посади під час кримінального провадження, повинно здійснюватися виключно з підстав та у порядку, передбаченому КПК України.

Відповідно до ст. 157 КПК України слідчий суддя, суд відмовляє у задоволенні клопотання про відсторонення від посади, якщо слідчий, прокурор не доведе наявність достатніх підстав вважати, що такий захід необхідний для припинення кримінального правопорушення, припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного чи обвинуваченого, який, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

При вирішенні питання про відсторонення від посади слідчий суддя, суд зобов`язаний врахувати такі обставини: 1) правову підставу для відсторонення від посади; 2) достатність доказів, які вказують на вчинення особою кримінального правопорушення; 3) наслідки відсторонення від посади для інших осіб.

Таким чином, відсторонення від посади може бути здійснено лише щодо особи, яка обґрунтовано підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину, і за умови, що слідчий, прокурор доведе наявність достатніх підстав вважати, що такий захід необхідний для припинення кримінального правопорушення, припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного чи обвинуваченого, який, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

З матеріалів клопотання вбачається, що ОСОБА_6 підозрюється у тому, що відповідно до наказу міського голови «Про призначення» від 26.11.2019 № 586-к ОСОБА_10 призначено на посаду начальника Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконкому Криворізької міської ради.

Відповідно до п. 1.1 посадової інструкції начальника Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконавчого комітету Криворізької міської ради (далі за текстом - посадова інструкція начальника Управління), затвердженої 02.01.2020 та з якою ОСОБА_10 ознайомлений під підпис того ж дня, начальник управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконавчого комітету Криворізької міської ради є посадовою особою місцевого самоврядування та належить до категорії керівників.

Відповідно до п. 1.4. посадової інструкції начальника Управління - начальнику Управління підпорядковані всі працівники управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконавчого комітету Криворізької міської ради.

Відповідно до п. 1.6. посадової інструкції начальника Управління - начальник управління в діяльності керується Конституцією України, законами України, указами та розпорядженнями Президента України, постановами Верховної Ради України, постановами й розпорядженнями Кабінету Міністрів України, антикорупційним законодавством, Кодексом цивільного захисту України, рішенням та розпорядженнями голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації, рішеннями міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, Регламентами Криворізької міської ради та виконавчого комітету Криворізької міської ради, чинними нормативно - правовими документами, що стосується систем управління якістю та інформаційною безпекою, Інструкцією з діловодства в органах місцевого самоврядування міста, Положенням про управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконавчого комітету Криворізької міської ради, а також цією посадовою інструкцією. Відповідно до п.2.5. Посадової інструкції начальника Управління - начальник управління затверджує положення про структурні підрозділи управління та посадові інструкції працівників. Відповідно до п.2.11. Посадової інструкції начальника Управління - начальник управління несе персональну відповідальність за ефективне цільове використання коштів відповідно до кошторису управління. Відповідно до п.2.12. Посадової інструкції начальника Управління - начальник управління контролює й забезпечує правильність ведення бухгалтерського обліку та достовірність фінансової й бюджетної звітності. Відповідно до п.2.14.1. Посадової інструкції начальника Управління - начальник управління підписує податкову, статистичну, фінансову та бюджетну звітність, паспорти бюджетних програм і звіти про їх виконання. Відповідно до п.2.14.3. Посадової інструкції начальника Управління - начальник управління підписує кошториси та інші документи, що застосовуються в процесі виконання бюджету. Відповідно до п.2.17.2. Посадової інструкції начальника Управління - начальник Управління організовує та забезпечує створення, накопичення, збереження, розподіл і цільове використання матеріальних резервів для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації її наслідків. Відповідно до п.2.17.7. Посадової інструкції начальника Управління - начальник Управління організовує та забезпечує складання проєкту кошторису та бюджетного запиту й надання їх до департаменту фінансів виконкому Криворізької міської ради. Відповідно до п.2.17.11. Посадової інструкції начальника Управління - начальник Управління організовує та забезпечує проведення процедур закупівель товару, робіт і послуг у межах бюджетних призначень, визначених рішенням міської ради про міський бюджет на відповідний бюджетний рік. Відповідно до п.2.17.12. Посадової інструкції начальника Управління - начальник управління організовує та забезпечує здійснення внутрішнього контролю за повнотою надходжень, узяттям бюджетних зобов`язань, одержувачами бюджетних коштів і витрачанням ними бюджетних коштів. Відповідно до п.2.17.13. Посадової інструкції начальника Управління - начальник Управління організовує та забезпечує управління бюджетними коштами в межах установлених бюджетних повноважень та оцінку ефективності бюджетних програм, ефективне, результативне цільове використання бюджетних коштів. Відповідно до п.2.18. Посадової інструкції начальника Управління - начальник управління затверджує плани використання бюджетних коштів одержувачем.

Відповідно до рішення міської ради від 24.12.2019 № 4350 затверджено Положення про Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Криворізької міської ради (далі за текстом - Положення про Управління).

Відповідно до п. 1.1. Положення про Управління - Управління є самостійним структурним підрозділом виконавчого комітету міської ради та юридичною особою, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в управлінні Державної казначейської служби України у м. Кривому Розі Дніпропетровської області, гербову печатку, печатку без зображення гербу, штампи й бланк зі своїм найменуванням та інші реквізити юридичної особи. Відповідно до п. 2.1. Положення про Управління основними завданнями та функціями Управління є - участь у реалізації державної політики, спрямованої на вирішення питань цивільного захисту. Відповідно до п. 3.8.2 Положення про Управління Управління організовує та забезпечує контроль за створенням, накопиченням, збереженням, розподілом, цільовим використанням матеріальних резервів для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків. Відповідно до п. 3.8.7 Положення про Управління Управління організовує та забезпечує складання проєкту кошторису та бюджетного запиту й надання їх до департаменту фінансів виконкому Криворізької міської ради. Відповідно до п. 3.12. Положення про Управління Управління затверджує плани використання бюджетних коштів одержувачем. Відповідно до п. 3.17 Положення Управління Управління забезпечує організацію та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг у межах бюджетних призначень, визначених рішенням міської ради про міський бюджет на відповідний бюджетний рік. Відповідно до п. 3.19 Положення про Управління Управління здійснює управління бюджетними коштами в межах установлених бюджетних повноважень та оцінку ефективності бюджетних програм, забезпечує ефективне, результативне, цільове використання бюджетних коштів. Відповідно до п. 5.4.1. Положення про Управління начальник Управління несе персональну відповідальність за виконання покладених на Управління завдань, законність прийнятих ним рішень, дотримання антикорупційного законодавства. Відповідно до п. 5.4.8. Положення про Управління начальник Управління несе персональну відповідальність за ефективне цільове використання коштів відповідно до кошторису Управління. Відповідно до п. 5.4.9. Положення про Управління начальник Управління контролює й забезпечує правильність ведення бухгалтерського обліку та достовірність фінансової й бюджетної звітності. Відповідно до п. 5.5. Положення про Управління - Управління утримується коштом міського бюджету.

Таким чином, відповідно до приписів вищенаведених нормативних актів, ОСОБА_10 , перебуваючи на посаді начальника Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконкому Криворізької міської ради, постійно обіймає в органі місцевого самоврядування посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функції, тобто відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України є службовою особою.

Наказом Міністерства економіки України від 08 червня 2021 року № 40 затверджено примірне положення про уповноважену особу (далі за текстом - наказ від 08.06.2021 № 40).

Відповідно до п.1.1. наказу від 08.06.2021 № 40 це Положення розроблено відповідно до абзацу третього пункту 11 частини першої статті 9 та частини дев`ятої статті 11 Закону "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) - і визначає правовий статус, загальні організаційні та процедурні засади діяльності уповноваженої особи.

Відповідно до п.1.2. наказу від 08.06.2021 № 40 Уповноважена особа (особи) - службова (посадова) чи інша особа, яка є працівником замовника і визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель згідно із Законом на підставі власного розпорядчого рішення замовника або трудового договору (контракту).

Відповідно до п.1.3. наказу від 08.06.2021 № 40 Уповноважена особа під час організації та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі повинна забезпечити об`єктивність і неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в інтересах замовника.

Відповідно до п.1.6. наказу від 08.06.2021 № 40 Уповноважена особа у своїй діяльності керується Законом, принципами здійснення публічних закупівель, визначених Законом, іншими нормативно-правовими актами та цим Положенням.

Відповідно до п.3.4. наказу від 08.06.2021 № 40 Рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою.

Відповідно до п.3.9. наказу від 08.06.2021 № 40 До основних завдань (функцій) уповноваженої особи належать: планування закупівель та формування річного плану закупівель в електронній системі закупівель; проведення попередніх ринкових консультацій з метою аналізу ринку; здійснення вибору процедури закупівлі;

Відповідно до розпорядження Криворізького міського голови від 15.04.2015 № 117-к ОСОБА_6 прийнято на посаду головного спеціаліста, бухгалтера управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконкому Криворізької міської ради.

Відповідно до п. 1 наказу управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконкому Криворізької міської ради від 18.11.2021 № 17 «Про призначення уповноваженої особи, відповідальної за організацію та проведення закупівель та затвердження «Положення про уповноважену особу» (далі за текстом - наказ від 18.11.2021 № 17) ОСОБА_6 призначено уповноваженою особою, відповідальною за організацію та проведення закупівель по управлінню з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконавчого комітету Криворізької міської ради.

Відповідно до п. 3 наказу від 18.11.2021 № 17 затверджено Положення про уповноважену особу відповідальну за організацію та проведення закупівель по управлінню з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Криворізької міської ради (далі за текстом - Положення).

Відповідно до п. 4 наказу від 18.11.2021 № 17 - з 01.01.2022 припинити роботу тендерного комітету управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконкому міської ради у зв`язку з передачею з 01.01.2022 повноважень щодо організації та проведення закупівель до уповноваженої особи управління.

Відповідно до п. 1.1 Положення це Положення про уповноважену особу відповідальну за організацію та проведення закупівель по управлінню з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Криворізької міської ради розроблено відповідно до ст. 11 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Наказу Міністерства економіки України від 08 червня 2021 року № 40 «Про затвердження Примірного положення про уповноважену особу». Положення визначає правовий статус, загальні організаційні та процедурні засади діяльності уповноваженої особи.

Відповідно до п. 1.2 Положення уповноважена особа службова (посадова) особа, визначена відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель відповідно до Закону на підставі наказу замовника.

Відповідно до п. 1.3 Положення завдання уповноваженої особи, є організація та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель товарів, робіт і послуг на засадах об`єктивності на неупередженості.

Відповідно до п. 1.6 Положення уповноважена особа в своїй діяльності керується Законом, іншими нормативно-правовими актами з питань публічних закупівель та цим Положенням.

Відповідно до п. 3.1 Положення уповноважена особа під час виконання функцій керується такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість і прозорість на всіх стадіях закупівлі, недискримінація учасників, об`єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживання.

Відповідно до п. 3.2 Положення уповноважена особа під час організації та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі повинна забезпечити об`єктивність і неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в інтересах замовника.

Відповідно до п. 3.6 Положення рішення уповноваженої особи оформлюється протоколом із зазначенням дати ухвалення рішення, що підписується уповноваженою особою.

Відповідно до п. п. 1, 2, 3, 6, 7 п. 3.7 Положення до своїх завдань (функцій) уповноваженої особи належать - планування закупівель та формування річного плану закупівель в електронній системі закупівель; здійснення вибору процедури закупівлі; проведення процедур закупівель/спрощених закупівель; забезпечення складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених Законом; забезпечення оприлюднення в електронній системі закупівель інформації, необхідної для виконання вимог Закону.

Відповідно до п.п. 2, 3, 4, 9 п. 4.1 Положення уповноважена особа має право: запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб`єктів господарювання для підготовки до проведення процедур закупівель/спрощених закупівель; вимагати та отримувати від замовника інформацію та документи, необхідні для виконання завдань (функцій), пов`язаних з організацією та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель; ухвалювати рішення, узгоджувати проєкти документів (зокрема проєкт договору про закупівлю з метою забезпечення його відповідності умовам процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;

Відповідно до п.п. 2, 4 п. 4.2 Положення уповноважена особа зобов`язана: організовувати й проводити процедури закупівель/спрощені закупівлі; у встановленому Законом порядку визначити переможців процедур закупівель/спрощених закупівель.

Крім цього, того ж дня, тобто 18.11.2021, ОСОБА_6 , як уповноважена особа, під особистий підпис ознайомлена з Положенням про уповноважену особу, відповідальну за організацію та проведення закупівель по управлінню з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконавчого комітету Криворізької міської ради.

Таким чином, відповідно до приписів вищенаведених нормативних актів, ОСОБА_6 , як уповноважена особа, була наділена органом місцевого самоврядування, тобто Управлінням з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконавчого комітету Криворізької міської ради, спеціальним повноваженням на здійснення організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій під час організації та здійснення закупівель, у тому числі щодо вибору процедури закупівель та визначення її переможця, тобто відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України є службовою особою.

Так, відповідно до Указу Президента України № 64/2022 від 24.02.2022 у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до п. 20 ч. 1 ст. 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану», в Україні із 05 год 30 хв 24.02.2022 введено воєнний стан, який продовжено відповідними Указами Президента, та діє по даний час.

Відповідно до п. 3-7 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» ЗУ «Про публічні закупівлі» установити, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.

Постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі за текстом - Постанова КМУ від 12.10.2022 №1178) затверджено особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.

Відповідно до п. 9 Постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 під час здійснення публічних закупівель, передбачених цим пунктом, без використання електронної системи закупівель замовники повинні відповідно до Закону дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, зокрема максимальної економії, ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням, та за результатами їх здійснення за умови, що вартість закупівлі становить або перевищує 50 тис. гривень, оприлюднювати в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. Відповідно до підпункту 1 абзацу 3 пункту 13 Постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 (в редакції від 25.11.2022) для придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли публічні закупівлі товарів, робіт і послуг здійснюються для проведення заходів із мобілізації та цивільного захисту. У разі здійснення таких закупівель без використання електронної системи закупівель замовник обов`язково дотримується принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом, вносить інформацію про таку закупівлю до річного плану та оприлюднює відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.

В той же час, приписами ч. 1 ст. 26 Бюджетного кодексу України, встановлено, що контроль за дотриманням бюджетного законодавства спрямований на забезпечення ефективного і результативного управління бюджетними коштами та здійснюється на всіх стадіях бюджетного процесу його учасниками відповідно до цього кодексу та іншого законодавства, а також забезпечує досягнення економії бюджетних коштів, їх цільового використання, ефективності і результативності в діяльності розпорядників бюджетних коштів шляхом прийняття обґрунтованих управлінських рішень.

Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» затверджено Примірну методику визначення очікуваної вартості предмета закупівлі (далі за текстом - Методика).

Відповідно до п. 1 розділу І Методики ця примірна методика застосовується для визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі товарів, робіт та послуг, закупівля яких здійснюється відповідно до положень ЗУ «Про публічні закупівлі» та має рекомендаційний характер. Відповідно до п. 2 розділу І Методики очікувана вартість, це - розрахункова вартість предмета закупівлі на конкретних умовах поставки із зазначенням інформації про включення/невключення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів. Відповідно до п. 3 розділу ІІ Методики визначення замовником очікуваної вартості складається з таких етапів визначення потреби в товарах, роботах, послугах, формування опису предмета закупівлі із зазначенням технічних і якісних характеристик, аналізу ринку, визначення вимог до умов поставки і оплати, а також визначення очікуваної вартості кожного окремого предмета закупівлі.

У Методиці зазначено, що на стадії аналізу ринку доцільно використовувати як загальнодоступну інформацію щодо цін та асортименту товарів, робіт і послуг, яка міститься у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках, дані спеціалізованих інформаційно-аналітичних видань, офіційних статистичних видань, в тому числі іноземних, тощо), так і інформацію, отриману шляхом проведення ринкових консультацій. Використання такого інструменту, як ринкові консультації, дозволяє визначити структуру ринку, ступінь конкуренції та можливі варіанти предмету закупівлі з урахуванням інновацій та нових технічних рішень. Крім цього зазначено, що під час проведення ринкових консультацій замовники можуть направляти учасникам ринку повідомлення (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо) з описом необхідних та бажаних вимог до предмета закупівлі, в яких, крім іншого, слід зазначати, що надсилання таких повідомлень (анкет, запитів, запрошень) не тягне за собою виникнення зобов`язань з боку замовника щодо надання переваг учасникам ринку, що брали участь в ринкових консультаціях. Зацікавлені учасники ринку надсилають свої пропозиції із зазначенням можливих варіантів, замовники опрацьовують та аналізують отримані пропозиції. За потреби замовники можуть організовувати зустрічі з зацікавленими постачальниками/підрядниками для консультацій та обговорення. Отримана замовниками під час ринкових консультацій інформація дозволить визначити оптимальні вимоги до предмета закупівлі з урахуванням актуальних пропозицій ринку та визначити обґрунтовану очікувану вартість. Також зазначено, що водночас замовникам слід пам`ятати про неупереджене та рівне ставлення до учасників закупівлі незалежно від їх участі у ринкових консультаціях, що передували такій закупівлі, дотримання принципів недискримінації та прозорості. Крім того, інформація про проведення ринкових консультацій має бути відкрита для якомога ширшого кола учасників ринку. Це дозволить підвищити конкурентність закупівлі та запобігти можливим звинуваченням у наданні переваг певним учасникам. У Методиці зазначено, що на стадії визначення очікуваної вартості кожного окремого предмета закупівлі спосіб розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі залежить від виду предмета закупівлі, його розповсюдженості на ринку, порядку формування цін на нього.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за принципом максимальної економії, ефективності та пропорційності. Відповідно до п. 11 ч. 1 ст. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовники - суб`єкти, визначені згідно із статтею 2 цього Закону, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до цього Закону. Відповідно до п.п. 1 ч. 1 ст. 2 ЗУ «Про публічні закупівлі» до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону, належать органи державної влади (орган законодавчої, органи виконавчої, судової влади), та правоохоронні органи держави, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, об`єднання територіальних громад. Відповідно до п. 35 ч. 1 ст. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» уповноважена особа (особи) - службова (посадова) чи інша особа, яка є працівником замовника і визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі/спрощених закупівель згідно з цим Законом на підставі власного розпорядчого рішення замовника або трудового договору (контракту). Відповідно до ч .1 ст. 11 ЗУ «Про публічні закупівлі» уповноважена особа є відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, яка визначається або призначається замовником одним з таких способів: 1) шляхом покладення на працівника (працівників) із штатної чисельності функцій уповноваженої особи як додаткової роботи з відповідною доплатою згідно із законодавством; 2) шляхом введення до штатного розпису окремої (окремих) посади (посад), на яку буде покладено обов`язки виконання функцій уповноваженої особи (уповноважених осіб); 3) шляхом укладення трудового договору (контракту) згідно із законодавством.

Відповідно до ч. 6 ст. 11 ЗУ «Про публічні закупівлі» уповноважена особа під час організації та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі повинна забезпечити об`єктивність та неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в інтересах замовника. Відповідно до ч. 7 ст. 11 ЗУ «Про публічні закупівлі» уповноважена особа здійснює свою діяльність на підставі укладеного із замовником трудового договору (контракту) або розпорядчого рішення замовника та відповідного положення.

Відповідно до ч. 10 ст. 11 ЗУ «Про публічні закупівлі» уповноважена особа : 1) планує закупівлі та формує річний план закупівель в електронній системі закупівель;

2) здійснює вибір процедури закупівлі; 3) проводить процедури закупівель/спрощені закупівлі; 3-1) оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, у випадку здійснення закупівель відповідно до частини сьомої статті 3 цього Закону; 4) забезпечує рівні умови для всіх учасників, об`єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 5) забезпечує складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених цим Законом; 6) забезпечує оприлюднення в електронній системі закупівель інформації, необхідної для виконання вимог цього Закону; 7) здійснює інші дії, передбачені цим Законом.

Рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою.

Відповідно до ч. 2 ст. 44 ЗУ «Про публічні закупівлі» за придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, відповідно до вимог цього Закону, та укладення договорів, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом, та за порушення вимог цього Закону службові (посадові) особи, уповноважена особа замовника та керівники замовників несуть відповідальність згідно із законами України.

Відповідно до протоколу позачергового засідання від 21.10.2022 № 12 Криворізької міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій при виконкомі міської ради вирішено, невідкладно, управлінню з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконавчого комітету Криворізької міської ради забезпечити наявність у матеріальному резерві міста електрогенераторів.

Далі, рішенням виконавчого комітету Криворізької міської ради від 26.10.2022 № 907 «Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 17.07.2019 №362 «Про затвердження номенклатури та обсягів місцевого матеріального резерву для запобігання й ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій у новій редакції» затверджено номенклатуру та обсяги місцевого матеріального резерву для запобігання й ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та вирішено внести зміни в частині наявності в резерві - електрогенераторів у загальній кількості 150 штук.

В подальшому, рішенням ХХХІІ сесії VIII скликання Криворізької міської ради від 28.10.2022 № 1481 «Про внесення змін до рішення міської ради від 24.11.2021 №905 «Про бюджет Криворізької міської територіальної громади на 2022 рік» вирішено внести зміни до рішення міської ради від 24.11.2021 №905 «Про бюджет Криворізької міської територіальної громади на 2022 рік, відповідно до п. 1.4 пояснювальної записки до якого Управлінню з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконкому міської ради, як головному розпоряднику коштів, виділяється 17 550 000,00 гривень на поповнення міського матеріального резерву.

Так, ОСОБА_6 , підозрюється в тому, що вона, не пізніше 08.12.2022, більш точний час досудовим розслідуванням не встановлений, знаходячись на робочому місці, що за адресою: м. Кривий Ріг, площа Молодіжна, 1, де також знаходиться робоче місце начальника Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконавчого комітету Криворізької міської ради ОСОБА_10 , домовились між собою про спільне вчинення злочину, а саме розтрату чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненого за попередньою змовою групою осіб у особливо великих розмірах та в умовах воєнного стану.

Так, ОСОБА_6 , 08.12.2022, в денний час доби, більш точний час досудовим розслідуванням не встановлений, будучи службовою особою - уповноваженою особою, відповідальною за проведення процедур закупівель на придбання товарів, робіт і послуг управлінням з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконавчого комітету Криворізької міської ради, знаходячись на робочому місці, що за вищевказаною адресою, діючи з відома ОСОБА_10 , у відповідності до раніше обумовленого плану дій, маючи прямий умисел на вчинення злочину з корисливих мотивів, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, реалізуючи заздалегідь виниклий умисел, направлений на розтрату чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненого за попередньою змовою групою осіб у особливо великих розмірах та в умовах воєнного стану, діючи в порушення вимог та приписів вищенаведених нормативних актів, що полягали у належній організації та проведенні процедур закупівлі «Джерело резервного живлення - бензиновий генератор Geo Tech PRO GGP 9500-3 ESA, трифазний, потужністю 7,5 кВт, код ДК 021:2015-3112000-3 Генератори», прийнявши рішення у формі протоколу від 08.12.2022 № 48 «Щодо прийняття рішення уповноваженою особою», яким вирішено здійснити закупівлю без використання електронної системи закупівель, та умисно не здійснивши належний аналіз формування цін на предмет закупівлі, а саме «бензиновий генератор Geo Tech PRO GGP 9500-3 ESA» у кількості 51 шт., що визначено специфікацією, та умисно не здійснивши належного аналізу ринку, тобто не використавши загальнодоступну інформацію щодо ринкової ціни предмету закупівлі, у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель «Prozorro» та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках, дані спеціалізованих інформаційно-аналітичних видань, офіційних статистичних видань, в тому числі іноземних, умисно не здійснивши належних ринкових консультацій, що дозволили б визначити структуру ринку, ступінь конкуренції, та не направивши учасникам ринку відповідних повідомлень і не отримавши комерційних пропозицій, діючи від імені та в інтересах замовника - Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконавчого комітету Криворізької міської ради, безпідставно вибрала переможцем ТОВ «ТЕПЛОМОНТАЖПРОЕКТ ДН» (код ЄДРПОУ 34685046) з пропозицією 8 606 250,00 грн. за 51 одиницю товару, тобто 168 750,00 грн. за 1 одиницю товару, що в понад 2,05 рази перевищувало його дійсну ринкову вартість, оскільки фактична ринкова вартість за 1 одиницю даного виду товару, складала 81 933,33 грн., склавши при цьому відповідний протокол про розкриття тендерних пропозицій UA-2022-12-08-012983-a, що мав всі необхідні реквізити і підтверджував факти, що мають юридичне значення та ззовні були оформлений правильно, та без значного розриву в часі, того ж дня, подала останній співвиконавцю злочину -начальнику Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконавчого комітету Криворізької міської ради ОСОБА_10 ,

В свою чергу, ОСОБА_10 , 08.12.2022, в денний час доби, більш точний час досудовим розслідуванням не встановлений, знаходячись на своєму робочому місці за вищевказаною адресою, будучи службовою особою - начальником Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконавчого комітету Криворізької міської ради, у відповідності до раніше обумовленого плану дій, маючи прямий умисел на вчинення злочину з корисливих мотивів, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, реалізуючи заздалегідь виниклий умисел, направлений на розтрату чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненого за попередньою змовою групою осіб у особливо великих розмірах та в умовах воєнного стану, діючи в порушення вимог та приписів вищенаведених нормативних актів, що полягали у належній організації роботи Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконавчого комітету Криворізької міської ради та контролі за діями підлеглих і дотриманням бюджетного законодавства, діючи від імені вищевказаного суб`єкта місцевого самоврядування, як головного розпорядника бюджетних коштів та покупця, на підставі наданого співвиконацем злочину ОСОБА_6 протоколу про розкриття тендерних пропозицій UA-2022-12-08-012983-a, що мав всі необхідні реквізити і підтверджував факти, що мають юридичне значення та ззовні були оформлений правильно, без значного розриву в часі, уклав з ТОВ «ТЕПЛОМОНТАЖПРОЕКТ ДН» в особі директора ОСОБА_11 , як продавцем, договір від 08.12.2022 № 2022/11-04, предметом якого є постачання покупцеві у власність товару ДК 021:2015 31120000 - 3 генератори «Джерело резервного живлення - бензиновий генератор «Geo Tech PRO GGP 9500-3 ESA», трифазний, потужністю 7,5 кВт» за ціною 168 750,00 гривень за 1 одиницю товару у кількості 51 одиниці на загальну суму 8 606 250,00 гривень, тобто 168 750,00 грн. за 1 одиницю товару, що в понад 2,05 рази перевищувало його дійсну ринкову вартість, оскільки фактична ринкова вартість за 1 одиницю даного виду товару, складала 81 933,33 грн.

Далі, ОСОБА_10 , того ж дня, без значного відриву в часі, знаходячись там же, діючи на досягнення єдиного злочинного наміру на направленого на розтрату чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненого за попередньою змовою групою осіб у особливо великих розмірах та в умовах воєнного стану, з метою прикриття своєї злочинної діяльності, достовірно знаючи та розуміючи, що ТОВ «ТЕПЛОМОНТАЖПРОЕКТ ДН», як продавцем, не було поставлено Управлінню з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконавчого комітету Криворізької міської ради, як покупцю, предмет закупівлі за договором від 08.12.2022 № 2022/11-04, а саме бензиновий генератор «Geo Tech PRO GGP 9500-3 ESA» у кількості 51 одиниці на загальну суму 8 606 250,00 гривень, діючи від імені очолюваного органу місцевого самоврядування, в супереч об`єктивній дійсності, підписав та посвідчив відтиском мокрої печатки Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконавчого комітету Криворізької міської ради, накладну від 20.12.2022 №1, що містила завідомо неправдиві відомості щодо начебто факту поставки 20.12.2022 ТОВ «ТЕПЛОМОНТАЖПРОЕКТ ДН» Управлінню з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконавчого комітету Криворізької міської ради вищевказаного товару, що мала всі необхідні реквізити і підтверджувала факти, що мають юридичне значення та ззовні була оформлена правильно.

Далі, ОСОБА_10 , того ж дня, знаходячись там же, без значного відриву в часі, діючи на досягнення єдиного злочинного наміру, достовірно знаючи та розуміючи, що в дійсності 20.12.2022 ТОВ «ТЕПЛОМОНТАЖПРОЕКТ ДН», як продавцем, не було поставлено Управлінню з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконавчого комітету Криворізької міської ради, як покупцю, предмет закупівлі за договором від 08.12.2022 № 2022/11-04, а саме бензиновий генератор «Geo Tech PRO GGP 9500-3 ESA» у кількості 51 одиниці на загальну суму 8 606 250,00 гривень, діючи від імені очолюваного органу місцевого самоврядування, уклав з КП «Швидкісний трамвай», в особі директора ОСОБА_12 , договір відповідального збереження від 20.12.2022 №3/7178/ДЗ, відповідно до умов якого Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконавчого комітету Криворізької міської ради, як власник, передає на відповідальне зберігання КП «Швидкісний трамвай», як охоронцю, майно, визначене змістом договору, а саме бензиновий генератор «Geo Tech PRO GGP 9500-3 ESA» у кількості 51 шт. шляхом підписання акту приймання-передачі, достовірно знаючи про те, що вищевказане майно у фактичній власності Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконавчого комітету Криворізької міської ради ніколи не перебувало та не перебуває, невід`ємною частиною якого був того ж дня складений ОСОБА_10 завідомо неправдивий офіційний документ, а саме акт прийому-передачі до договору відповідального зберігання від 20.12.2022 №3/7178/ДЗ посвідчений підписом ОСОБА_10 та відтиском мокрої печатки Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконавчого комітету Криворізької міської ради, до змісту якого, в супереч об`єктивній дійсності, останнім було внесено, як до офіційного документу, завідомо неправдиві відомості щодо факту передачі вищевказаного майна, а саме бензиновий генератор «Geo Tech PRO GGP 9500-3 ESA» у кількості 51 шт. на відповідальне зберігання до КП «Швидкісний трамвай», того ж дня видавши вищевказаний завідомо неправдивий офіційний документ до КП «Швидкісний трамвай» в особі директора ОСОБА_12 .

В свою чергу, ОСОБА_6 , 26.12.2022, в денний час доби, більш точний час досудовим розслідуванням не встановлений, як головний спеціаліст, бухгалтер Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконавчого комітету Криворізької міської ради, знаходячись на своєму робочому місці, що за адресою м. Кривий Ріг, площа Молодіжна, 1, діючи на досягнення єдиного злочинного наміру, направленого на розтрату чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненого за попередньою змовою групою осіб у особливо великих розмірах та в умовах воєнного стану, з метою прикриття своєї злочинної діяльності, достовірно знаючи та розуміючи, що проведена нею, як уповноваженою особою, процедура закупівлі бензинових генераторів «Geo Tech PRO GGP 9500-3 ESA» у кількості 51 шт. проведена з порушеннями вимог діючого законодавства та з метою доведення злочину до кінця, після факту поставки ТОВ «ТЕПЛОМОНТАЖПРОЕКТ ДН» Управлінню з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконавчого комітету Криворізької міської ради вищевказаного товару, ціни на який за 1 одиницю товару перевищують дійсну ринкову вартість в понад 2,05 рази, тобто на загальну суму 4427650,17 грн., діючи на підставі раніше підписаної ОСОБА_10 видаткової накладної від 20.12.2022 №1, що містила завідомо неправдиві відомості щодо начебто факту поставки 20.12.2022 ТОВ «ТЕПЛОМОНТАЖПРОЕКТ ДН» Управлінню з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконавчого комітету Криворізької міської ради вищевказаного товару, склала платіжне доручення Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконавчого комітету Криворізької міської ради від 26.12.2022 №6, що після погодження з ОСОБА_10 видала до Управління державної казначейської служби України у м. Кривому Розі, на підставі якого було здійснено перерахунок бюджетних коштів з рахунку Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконавчого комітету Криворізької міської ради № UA 378201720344261010100090472, відкритий у Державній казначейській службі України, на банківський рахунок ТОВ «ТЕПЛОМОНТАЖПРОЕКТ ДН» № НОМЕР_1 , відкритий в АТ КБ «ПРИВАТБАНК» грошових коштів у сумі 8 606 250,00 гривень, з яких 4 427 650,17 гривень є безпідставно та зайво витраченими бюджетними коштами.

Таким чином, ОСОБА_6 , діючи за попередньою змовою з ОСОБА_10 , здійснили розтрату чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненого за попередньою змовою групою осіб у особливо великих розмірах та в умовах воєнного стану, спричинивши Криворізькій міській територіальній громаді майнової шкоди на загальну суму 4 427 650,17 грн., що складає 3569 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, встановлених діючим законодавством України на час скоєння злочину, та згідно п. 4 примітки до ст. 364 КК України, вважається тяжкими наслідками.

Таким чином, встановлена достатність доказів для підозри ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України за ознаками розтрати чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненого за попередньою змовою групою осіб у особливо великих розмірах та в умовах воєнного стану.

28 листопада 2023 року ОСОБА_6 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.

Обґрунтованість підозри ОСОБА_6 у вчиненні вказаного кримінального правопорушень на цій стадії кримінального провадження підтверджується доданими до клопотання матеріалами, а саме: проведеними під час досудового розслідування судово-товарознавчою експертизою, судово-економічною експертизою, протоколами про прийняття рішення уповноваженою особою, протоколом допиту свідка ОСОБА_13 , документами, які свідчать про закупівлю у постачальника ТОВ «Тепломонтажпроект ДН» та оплату за постачання генераторів Управлінням з питань НС та ЦЗН виконкому Криворізької міської ради; нормативними документами, посадовими обов`язками діяльності ОСОБА_10 та ОСОБА_6 .

Із зазначених нормативних документів та посадових обов`язків ОСОБА_6 вбачається про наявність у неї адміністративно-господарських та організаційно-розпорядчих повноважень лише у зв`язку із виконанням обов`язків після призначення її «Уповноваженою особою», тобто особою - відповідальною за організацію та проведення закупівель по управлінню з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконавчого комітету Криворізької міської ради.

Між тим, на час розгляду клопотання ОСОБА_6 вже не являється уповноваженою особою, відповідальною за організацію та проведення закупівель по управлінню з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконавчого комітету Криворізької міської ради згідно наказу №35 від 07.12.2023 року, працюючи із вказаної дати головним спеціалістом, бухгалтером Управління, тобто, не маючи ані організаційно-розпорядчих, ані адміністративно - господарських функцій, і таким чином, не являючись службовою особою.

Посилання слідчого в клопотанні та прокурора під час судового розгляду, що ОСОБА_6 , перебуваючи на посаді, може знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для обставин кримінального правопорушення; незаконно впливати на свідків у цьому кримінальному провадженні, зокрема, ОСОБА_8 , на думку суду, є припущеннями, оскільки не знаходять свого підтвердження під час перевірки матеріалів справи слідчим суддею та не доведені стороною обвинувачення. Докази, які ввійшли в основу обвинувачення, на даний час вже зібрані, в тому числі, проведені виїмки документів, отримані висновки судових товарознавчих та економічних експертиз, що, виходячи із предмету та специфіки доказування за даною категорією злочинів, є основними заходами та слідчими діями, які суттєво не залежать від показів свідків, які всі допитані, крім ОСОБА_8 , який за родом діяльності та посадою не підпорядковується підозрюваній.

Згідно практики Європейського суду з прав людини, ризик того, що обвинувачений буде перешкоджати належному відправленню судочинства, не може оцінюватись абстрактно, факт такого перешкоджання має бути підтверджено доказами («Бекчиєв проти Молдови»).

Сама тяжкість покарання, яке загрожуватиме ОСОБА_6 у разі доведеності її вини у вчиненні кримінального правопорушення, в якому вона підозрюється, не є належною підставою, визначеною нормами діючого законодавства для прийняття рішення про відсторонення її від займаної посади.

Крім того, прокурором та слідчим не доведено, що відсторонення ОСОБА_6 від посади не буде мати негативних наслідків як для неї так і для її рідних, оскільки, як встановлено під час судового розгляду, на теперішній час вона утримує матір ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , яка є особою похилого віку. Підозрювана з 29.11.2023 р. проходить стаціонарне лікування, пов`язане з гіпертонічною хворобою, що в подальшому зумовлює тривалі відновлювальні медичні заходи, виходячи із тяжкого стану.

Зазначене свідчить про те, що відсторонення підозрюваної від займаної посади, виключає можливість останньої заробляти кошти на утримання матері, яка не може опікуватися самостійно, так і для відновлення стану свого здоров`я, що може потягнути за собою негативні невиправдані наслідки.

Враховуючи наведене, слідчий суддя вважає, що клопотання не є належним чином обґрунтованим, надані матеріали органом досудового розслідування не дають підстав для висновку, що потреби досудового розслідування виправдовують таке втручання у права і свободи ОСОБА_6 як відсторонення її від займаної посади. А, тому до задоволенню не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 131, 132, 154-157, 369-372, 376 ч.2 КПК України, слідчий суддя

п о с т а н о в и в:

У задоволенні клопотання про відсторонення ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , від виконання обов`язків головного спеціаліста, бухгалтера управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконавчого комітету Криворізької міської ради відмовити.

Ухвала слідчого судді може бути оскаржена в апеляційному порядку протягом п`яти днів з дня її оголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції - Дніпровського апеляційного суду.

Повний текст ухвали складено 11.12.2023 р., її фіксування не застосовувалося у відповідності до ч.4 ст. 107 КПК України.

Слідчий суддя ОСОБА_15

СудЦентрально-Міський районний суд м.Кривого Рогу
Дата ухвалення рішення08.12.2023
Оприлюднено12.12.2023
Номер документу115529400
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про відсторонення від посади

Судовий реєстр по справі —216/2257/23

Ухвала від 15.01.2024

Кримінальне

Дніпровський апеляційний суд

Іванченко О. Ю.

Ухвала від 15.01.2024

Кримінальне

Дніпровський апеляційний суд

Іванченко О. Ю.

Ухвала від 15.01.2024

Кримінальне

Дніпровський апеляційний суд

Іванченко О. Ю.

Ухвала від 11.12.2023

Кримінальне

Центрально-Міський районний суд м.Кривого Рогу

ЧИРСЬКИЙ Г. М.

Ухвала від 08.12.2023

Кримінальне

Центрально-Міський районний суд м.Кривого Рогу

ЧИРСЬКИЙ Г. М.

Ухвала від 08.12.2023

Кримінальне

Центрально-Міський районний суд м.Кривого Рогу

ЧИРСЬКИЙ Г. М.

Ухвала від 08.12.2023

Кримінальне

Центрально-Міський районний суд м.Кривого Рогу

ЧИРСЬКИЙ Г. М.

Ухвала від 08.12.2023

Кримінальне

Центрально-Міський районний суд м.Кривого Рогу

ЧИРСЬКИЙ Г. М.

Ухвала від 08.12.2023

Кримінальне

Центрально-Міський районний суд м.Кривого Рогу

ЧИРСЬКИЙ Г. М.

Ухвала від 08.12.2023

Кримінальне

Центрально-Міський районний суд м.Кривого Рогу

ЧИРСЬКИЙ Г. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні