Ухвала
від 06.12.2023 по справі 127/37704/23
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Cправа № 127/37704/23

Провадження № 1-кс/127/14924/23

ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

У Х В А Л А

Іменем України

06 грудня 2023 року м. Вінниця

Вінницький міський суд Вінницької області в складі:

слідчого судді ОСОБА_1 ,

за участі:

секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

прокурора ОСОБА_3 ,

підозрюваної ОСОБА_4 ,

захисника ОСОБА_5 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду клопотання слідчого відділу СУ ГУНП у Вінницькій області майора поліції ОСОБА_6 , в рамках кримінального провадження № 12022020000000547 внесеного до ЄРДР 03.10.2022, про застосування запобіжного заходу у виді тримання під вартою відносно підозрюваної ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , народилася в смт. Муровані Курилівці Вінницької області, громадянка України, проживає за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судима,

яка підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2, 3, 4 ст. 191 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького міського суду Вінницької області надійшло клопотання слідчого відділу СУ ГУНП у Вінницькій області майора поліції ОСОБА_6 , яке погоджене з прокурором про застосування запобіжного заходу у виді тримання під вартою відносно підозрюваної ОСОБА_4 ..

Клопотання мотивовано тим, що слідчим провадиться досудове розслідування кримінального провадження № 12022020000000547 від 03.10.2022 за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні злочинів, передбаченихч. ч. 2, 3, 4 ст. 191 КК України, в ході розслідування якого виникла необхідність у застосуванні відносно підозрюваної ОСОБА_4 міри запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.

В ході розгляду, з матеріалів клопотання встановлено, що ОСОБА_4 наказом начальника Управління освіти Могилів-Подільської міської ради (далі Управління освіти) від 24.02.2003 за № 14-к з 01.03.2003 переведено з посади заступника головного бухгалтера на посаду головного бухгалтера централізованої бухгалтерії Управління освіти Могилів-Подільської міської ради (код ЄДРПОУ 02141578, адреса: Вінницька область, м. Могилів-Подільський, вул. Полтавська, 23), яке є структурним підрозділом Могилів-Подільської міської ради, маючи статус юридичної особи.

Відповідно до Положення про відділ централізованого бухгалтерського обліку управління освіти, затвердженого наказом начальника Управління освіти від 29.12.2010 № 216, централізовану бухгалтерію очолює головний бухгалтер, який відповідно до розподілу функціональних обов`язків, зокрема, організовує роботу з ведення бухгалтерського обліку та забезпечує виконання завдань, покладених на централізовану бухгалтерію, здійснює керівництво діяльністю централізованої бухгалтерії, забезпечує раціональний та ефективний розподіл посадових обов`язків між її працівниками з урахуванням вимог щодо забезпечення захисту інформації та запобігання зловживанням під час ведення бухгалтерського обліку, затверджує відомості по заробітній платі та має право другого підпису фінансових документів, проводить банківські операції, у тому числі в системі «Клієнт Інтернет Банк» тощо. Крім того, згідно з посадовою інструкцією головного бухгалтера, затвердженою начальником Управління освіти 01.09.2015, ОСОБА_4 серед іншого керує працівниками бухгалтерії управління освіти та розподіляє між ними посадові завдання, діє від імені відділу, представляє інтереси управління освіти у взаємовідносинах з іншими організаціями та органами влади.

Таким чином, ОСОБА_4 обіймала посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих функцій, тобто відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України була службовою особою.

ОСОБА_4 , зловживаючи своїм службовим становищем, протягом 2017-2021 років та січень-червень 2022 року, здійснила розтрату грошових коштів, призначених для виплати заробітної плати працівникам структурних підрозділів Управління освіти та підпорядкованих йому установ та закладів, за наступних обставин.

Так, протягом вказаного періоду, кожного місяця, старший економіст ОСОБА_7 , на яку серед іншого покладено обов`язки щодо контролю за нарахуванням заробітної плати працівникам установ та закладів, підпорядкованих Управлінню освіти, розробки зведеної відомості по заробітній платі, сприяючи головному бухгалтеру ОСОБА_4 у здійсненні розтрати зазначених грошових коштів, у своїй картці-довідці двічі на місяць здійснювала собі нарахування авансу та заробітної плати. Надалі при формуванні відомості про нарахування заробітної плати ОСОБА_7 безпідставно вносила недостовірні дані про нарахування собі заробітної плати до цієї відомості, де зазначала декілька сум, що не відповідають даним картці-довідці. Після цього ОСОБА_7 формувала зведену відомість про нарахування заробітної плати та надала її ОСОБА_4 .

ОСОБА_4 , діючи умисно, достовірно знаючи про те, що у зведених відомостях по заробітній платі, яка підлягала виплаті ОСОБА_7 , вказано завищену суму, на підставі цих відомостей сформувала платіжні доручення, у яких вказала завищену суму при нарахуванні авансу та при нарахуванні заробітної плати, порівняно з вказаними у картках-довідках нарахуваннями. Ці платіжні доручення ОСОБА_4 подала до Управління державної казначейської служби України у Могилів-Подільському районі та м. Могилів-Подільському Вінницької області для перерахування коштів на відповідний рахунок АТ КБ «Приватбанк» та подальшої виплати заробітної плати працівникам структурних підрозділів та закладів Управління освіти.

З метою доведення свого наміру до завершення ОСОБА_4 надала ОСОБА_7 свій логін та пароль доступу до системи Інтернет-банкінгу «Клієнт Інтернет Банк». Після цього ОСОБА_7 , за допомогою робочого комп`ютеру, використовуючи систему банкінгу «Клієнт Інтернет Банк» від імені ОСОБА_4 , внесла до електронного платіжного доручення завищені дані про виплату собі ( ОСОБА_7 ) грошових коштів у якості авансу та заробітної плати на свій зарплатний картковий рахунок № НОМЕР_1 .

Зайво нарахованими грошовими коштами, що надійшли на картковий рахунок ОСОБА_7 , остання розпорядилася на власний розсуд.

Згідно акту ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності управління освіти Могилів- Подільської міської ради за період з 01.01.2017 по 28.02.2023 №03-30/03 від 21.06.2023, на картковий рахунок старшого економіста централізованої бухгалтерії ОСОБА_7 , головного бухгалтера ОСОБА_4 , протягом 2017-2021 років та січень-червень 2022 року, безпідставно перераховано заробітну плату понад обсяги, нараховані у картках довідках відповідного року та належним її виплати, за відсутності первинних документів, що підтверджують виконання ними робіт (за виключенням роботи, виконаної відповідно до своїх посадових обов`язків) на загальну суму 6193843,46 грн.

Відповідно до висновку експерта за результатами проведення судової економічної експертизи від 03.11.2023 за № 4680/23-21, акт ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності управління освіти Могилів-Подільської міської ради за період з 01.01.2017 по 28.02.2023 № 03-30/03 від 21.06.2023, в частині безпідставного перерахування заробітної плати старшому економісту ОСОБА_7 документально підтверджується у сумі 5847038,87 грн, у тому числі у 2017 році 967437,47 грн, у 2018 році 1112852,43 грн, у 2019 році 1075719,77 грн, у 2020 році 138498178 грн, у 2021 році 1061243,18 грн, у січні-червні 2022 році 244804,24 грн.

Діями ОСОБА_4 . Управлінню освіти Могилів-Подільської міської ради завдано майнову шкоду в загальному розмірі 5847038,87 грн.

Таким чином, ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні ряду кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч. 2, 3, 4 ст. 191 КК України, тобто розтрати чужого майна, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчинено повторно та в умовах воєнного стану.

У вчинені вищезазначених кримінальних правопорушень повідомлено про підозру: ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженку смт. Муровані-Курилівці Вінницької області, яка проживає за адресою: АДРЕСА_1 , громадянці України.

Обґрунтованість підозри ОСОБА_4 у вчиненні злочинів, передбачених ч. ч. 2, 3, 4 ст. 191 КК України підтверджується зібраними на даному етапі досудового розслідування доказами, а саме:

протоколом тимчасового доступу до документів Управління освіти Могилів-Подільської міської ради від 02.06.2023;

протоколом тимчасового доступу до документів АТ КБ «Приватбанк» від 16.04.2023;

протоколом огляду речових доказів від 01.09.2023, а саме банківських відомостей щодо зарахування заробітної плати працівникам Управління освіти Могилів-Подільської міської ради протягом 2017-2021 роки та січень-червень 2022 року;

протоколом тимчасового доступу до документів Управління державної казначейської служби України у Могилів-Подільському районі та м. Могилів-Подільський Вінницької області від 02.10.2023;

протоколом допиту свідка ОСОБА_8 від 12.01.2023;

актом ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності управління освіти Могилів- Подільської міської ради за період з 01.01.2017 по 28.02.2023 №03-30/03 від 21.06.2023;

висновком експерта за результатами проведення судової економічної експертизи від 03.11.2023 за № 4680/23-21 та іншими матеріалами досудового розслідування в їх сукупності.

Так, внесення клопотання про обрання запобіжного заходу підозрюваній ОСОБА_4 викликано наявністю ризиків, передбачених п. п. 1, 3, 4ч. 1 ст. 177 КПК України.

Зокрема, ризик незаконного впливу на свідків обґрунтований тим, що ОСОБА_4 проживає у м. Могилів-Подільський Вінницької області та перебуває з працівниками Управління освіти (які є свідками у кримінальному провадженні) у тривалих товариських відносинах. Тому ОСОБА_4 , достовірно знаючи про зміст показань цих свідків, може чинити на них вплив з метою зміни показань.

Ризик переховування ОСОБА_4 від органів досудового розслідування та суду полягає у тому, що ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні тяжких злочинів, за який передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк від п`яти до восьми років. Також ОСОБА_4 має паспорт громадянина України для виїзду за кордон номер НОМЕР_2 виданий 22.05.2018 та дійсний до 22.05.2028. Крім того, згідно зі ст. 3 Угоди між Урядом України і Урядом Республіки Молдова про пункти пропуску через українсько-молдовський державний кордон і спрощений пропуск громадян, які проживають у прикордонних районах, від 11.03.1997, ОСОБА_4 має змогу перетнути державний кордон у спрощеному порядку.

З огляду на вищезазначене, також наявна вірогідність, а отже і ризик перешкоджання кримінальному провадженню іншим чином.

Сукупність зібраних у кримінальному провадженні доказів підтверджують обґрунтованість підозри ОСОБА_4 у вчиненні нею інкримінованих їй злочинів (у тому числі тяжких), за які передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк від п`яти до восьми років, на даний час підозрювана перебуває у віці, який дозволяє вільно пересуватись, взаємодіяти із громадянами, усвідомлювати наслідки своїх дій, має задовільний стан здоров`я.

Застосування більш м`якого запобіжного заходу не буде достатнім для запобігання заявленим ризикам. З огляду на встановлені досудовим розслідуванням обставин, існує обґрунтований ризик здійснення ОСОБА_4 впливу на свідків та ризики переховування від органів досудового розслідування та суду, перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Саме тому, однією із цілей обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою є зведення до мінімуму можливості ОСОБА_4 контактувати з іншими особами, окрім як у межах, достатніх для забезпечення встановлених законом прав підозрюваного.

Водночас, застосування запобіжного заходу навіть у вигляді домашнього арешту не позбавлятиме ОСОБА_4 можливості користуватись сучасними засобами комунікацій, приймати відвідувачів тощо, а також не убезпечить від ризику переховування від органів досудового розслідування та суду.

Враховуючи викладене, а саме із наявними у провадженні доказами, на даному етапі досудового розслідування свідчить про наявність ризиків того, що ОСОБА_4 , перебуваючи на волі може незаконно впливати на свідків, переховуватися від органів досудового розслідування та суду та перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, що свідчить про неможливість запобігання ризикам, передбаченим ст. 177 КПК України, окрім як шляхом застосування до підозрюваної запобіжного заходу вигляді тримання під вартою.

За наведених підстав слідчий просила слідчого суддю клопотання задовольнити та застосувати до підозрюваної ОСОБА_4 запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.

Прокурор в судовому засіданні клопотання підтримав, суду пояснив, що по кримінальному провадженні існують ризики, зокрема те, що ОСОБА_4 може переховуватись від органів досудового розслідування та/або суду, продовжувати вчиняти кримінальні правопорушення, чинити тиск на свідків, іншим чином перешкоджати кримінальному провадженню, що унеможливлює обрання їй менш суворого запобіжного заходу.

Підозрювана та її захисник в судовому засіданні заперечили щодо задоволення клопотання слідчого, просили застосувати більш м`який запобіжний захід у виді цілодобового домашнього арешту. Також подали письмові заперечення та характеризуючі матеріали.

Слідчий суддя, вислухавши учасників судового розгляду, дослідивши та проаналізувавши матеріали клопотання, дійшов наступного висновку.

Відповідно до ч. 4 ст. 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.

Враховуючи наведене, судовий розгляд клопотання здійснювався за фіксації судового процесу технічними засобами.

Відповідно доп.9ч.2ст.131КПК України,заходами забезпеченнякримінального провадженняє запобіжні заходи.

Відповіднодо п.2ч.3ст.132КПК України,застосування заходівзабезпечення кримінальногопровадження недопускається,якщо слідчий,прокурор недоведе,що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора.

В даному конкретному випадку слідчим в матеріалах клопотання, а прокурором в судовому засіданні, не доведено, що вказана ступінь втручання в права та свободи особи можуть виправдати потреби досудового розслідування, а також, що застосування більш м`якого запобіжного заходу не зможе забезпечити виконання підозрюваною процесуальних обов`язків визначених КПК України.

Під час вирішення питання про обрання підозрюваному міри запобіжного заходу, слідчий суддя враховує вік та стан здоров`я, сімейний та матеріальний стан, вид діяльності та місце проживання останньої та інші обставини, що мають значення для прийняття відповідного рішення.

Зокрема, слідчий суддя враховує те, що ОСОБА_4 має постійне місце проживання, як встановлено в судовому засіданні жодним чином не переховувалася від органів досудового розслідування, є особою пенсійного віку, одружена, проживає разом із чоловіком, позитивно характеризується за місцем проживання, відповідно до медичних документів хворіє та потребує постійного медичного лікування.

Відповідно до практики Європейського суду з прав людини вагомою підставою для вирішення питання про необхідність попереднього ув`язнення особи є ризик перешкоджання встановленню істини у справі та переховування цієї особи від правосуддя. При цьому, зазначено, що небезпека перешкоджання встановленню істини у справі та переховування особи від правосуддя може вимірюватися суворістю можливого покаранняв сукупності з наявністю даних про матеріальний, соціальний стан особи, її соціальними зв`язками, у якій її переслідують та міжнародними контактами.

Відповідно до п. 3 ст. 5 Європейської конвенції про захист прав та основоположних свобод людини, кожна заарештована або затримана особа має право на судовий розгляд справи упродовж розумного строку чи звільнення із під варти. Таке звільнення має бути обґрунтоване гарантіями явки до суду. При цьому, відповідно до усталеної практики Європейського суду з прав людини, висновки про ступінь ризиків та неможливість запобігання їм більш м`яких запобіжних заходів, мають бути зроблені за результатами сукупного аналізу обставин злочину та особистості підозрюваного (його характеру, моральних якостей, способу життя, сімейних зв`язків, постійного місця роботи, утриманців), поведінки підозрюваного під час розслідування злочину (наявність або відсутність спроб ухилення від органів влади) поведінки підозрюваного під час попередніх розслідувань (способу життя взагалі, способу самозабезпечення, системності злочинної діяльності, наявності злочинних зв`язків).

Вищенаведені обставини свідчать про те, що підозрювана ОСОБА_4 не зможе негативно вплинути на хід слідства, оскільки з часу внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань минуло більше року, слідством максимально зібрано усі докази по справі, допитано усіх свідків та проведено необхідні експертизи, а тому до підозрюваної може бути застосований більш м`який запобіжний захід, який зможе забезпечити виконання нею покладених процесуальних обов`язків.

Посилання органу досудового розслідування про наявність в кримінальному провадженні ризиків, які обумовлюють доцільність застосування тримання підозрюваної під вартою фактично обґрунтовано лише розміром шкоди та тяжкістю покарання, що загрожує підозрюваній за умови доведеності її вини у вчинені інкримінованого злочину, який є тяжким. Проте, сам лиш розмір шкоди та тяжкість вчиненого злочину, хоча і є визначаючими елементами при оцінці ризику ухилення від органу досудового розслідування та/або суду, однак не можуть бути достатніми підставами для законності тримання особи під вартою.

Доводи клопотання слідчого за погодженням із прокурором в тій частині, що жоден із більш м`яких запобіжних заходів не зможе запобігти ризикам, передбаченим ст. 177 КПК України, на наявність яких міститься посилання в клопотанні, не підтвердженні належними та об`єктивними даними і прокурором в судовому засіданні не доведені.

Незважаючи на те, що ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні тяжкого кримінального правопорушення, не має негативних характеристик, має соціальні зв`язки та не представляє собою будь якої соціальної небезпеки.

З обставин, наведених в клопотанні органу досудового розслідування слідує, і зазначене встановлено в ході судового розгляду, що ризики не виправдовують застосування запобіжного заходу у виді тримання під вартою.

Відповідно до ч. 4ст. 194 КПК Українислідчий суддя має право застосувати до підозрюваного інший, більш м`який запобіжний захід.

Європейський суд з прав людини неодноразово підкреслював, що наявність підстав для тримання особи під вартою має оцінюватись в кожному кримінальному провадженні з урахуванням його конкретних обставин. Тримання особи під вартою завжди може бути виправдано, за наявності ознак того, що цього вимагають справжні інтереси суспільства, які незважаючи на існування презумпції невинуватості, переважають інтереси забезпечення поваги до особистої свободи.

Розглядаючи клопотання про застосування до підозрюваної ОСОБА_4 запобіжного заходу у виді тримання під вартою, слідчий суддя враховує наявність ризиків, передбаченихст. 177 КПК України, а саме: можливість переховуватися від органів розслідування та/або суду, незаконно впливати на свідків у цьому кримінальному провадженні, перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, однак не з`ясовано та не наведено переконливих аргументів на користь того, що застосування більш м`яких запобіжних заходів не зможе забезпечити її належної процесуальної поведінки та запобігти вказаним ризикам.

З огляду на вищенаведене, враховуючи практику Європейського суду з прав людини, дані про особу підозрюваної, яка вперше притягується до кримінальної відповідальності, має постійне місце проживання, соціальні зв`язки, з урахуванням відсутності належного обґрунтування існуючих ризиків, передбачених ч. 1ст. 177 КПК Українив самому клопотанні слідчого про застосування запобіжного заходу у виді тримання під вартою та не доведеності належним чином наявності таких ризиків прокурором під час розгляду справи, слідчим суддею не встановлено переконливих аргументів на користь того, що застосування більш м`яких запобіжних заходів не зможе забезпечити належної процесуальної поведінки підозрюваної та запобігти вказаним ризикам.

На підставі вищевикладеного, слідчий суддя не встановив підстав щодо необхідності задоволення клопотання слідчого про застосування до підозрюваної ОСОБА_4 запобіжного заходу у виді тримання під вартою, оскільки обставин необхідності тримання особи під вартою в даному конкретному випадку не має, а тому необхідним та достатнім запобіжним заходом буде запобіжний захід у виді цілодобового домашнього арешту, заборонивши останній залишати місце свого проживання цілодобово. При цьому, саме такий запобіжний захід забезпечить виконання підозрюваною, покладених на неї процесуальних обов`язків визначених ч. 5ст. 194 КПК Українита в повній мірі забезпечить запобіганню ризиків, передбаченихст. 177 КПК України.

На підставі наведеного, керуючись ст. 176, 177, 178, 183, 184, 186, 193, 194, 196, 197, 400 КПК України, слідчий суддя,-

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання слідчого відділу СУ ГУНП у Вінницькій області майора поліції ОСОБА_6 , в рамках кримінального провадження № 12022020000000547 внесеного до ЄРДР 03.10.2022, про застосування запобіжного заходу у виді тримання під вартою відносно підозрюваної ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 залишити без задоволення.

Застосувати до ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у виді цілодобового домашнього арешту, що полягає у цілодобовій забороні залишати житло в якому вона проживає, за адресою: АДРЕСА_1 .

Ухвала слідчого судді про застосування цілодобового домашнього арешту відносно ОСОБА_4 , діє 60 (шістдесят) днів, в межах строку досудового розслідування, тобто до 03 лютого 2024 року.

Строк дії ухвали суду про застосування запобіжного заходу у виді цілодобового домашнього арешту визначити до 03 лютого 2024 року.

Відповідно до ст. 194 КПК України покласти на підозрювану ОСОБА_4 , такі обов`язки:

прибувати на виклики слідчого, прокурора та суду за першою вимогою;

повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання, роботи або навчання;

здати на зберігання закордонний паспорт та інші документи, які дають право на виїзд за кордон;

носити електронний засіб контролю.

Роз`яснити підозрюваній ОСОБА_4 , що відповідно до ч. 5ст. 181 КПК України, працівники органу внутрішніх справ з метою контролю за її поведінкою, мають право з`являтися в житло, під арештом в якому вона перебуває, вимагати надання усних чи письмових пояснень з питань, пов`язаних із виконанням покладених на неїзобов`язань.

Копію ухвали суду для організації виконання направити начальникуГУНП уВінницькій області.

Контроль за виконанням ухвали суду покласти на слідчого відділу СУ ГУНП у Вінницькій області майора поліції ОСОБА_6 .

Ухвала слідчого судді може бути оскаржена до Вінницького апеляційного суду протягом 5 днів з дня її оголошення.

Подача апеляційної скарги на дану ухвалу суду зупиняє набрання нею законної сили, але не зупиняє її виконання.

Слідчий суддя Вінницького міського суду

Вінницької області ОСОБА_9

Дата ухвалення рішення06.12.2023
Оприлюднено12.12.2023
Номер документу115531440
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів тримання під вартою

Судовий реєстр по справі —127/37704/23

Ухвала від 12.01.2024

Кримінальне

Вінницький апеляційний суд

Шемета Т. М.

Ухвала від 12.01.2024

Кримінальне

Вінницький апеляційний суд

Шемета Т. М.

Ухвала від 06.12.2023

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Гуменюк К. П.

Ухвала від 06.12.2023

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Гуменюк К. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні