Ухвала
від 06.12.2023 по справі 910/1245/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 28/34/17-18/86/19

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

06.12.2023 справа № 910/1245/17

м.Запоріжжя Запорізької області

Господарський суд Запорізької області у складі судді Левкут В.В.,

при секретарі судового засідання Непомнящій Н.П.

розглянувши матеріали заяви Фонду державного майна України про зміну способу виконання рішення Господарського суду Запорізької області від 04.08.2021 у справі №910/1245/17

за позовом Заступника Генерального прокурора України Керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури (юридична адреса: 01135, м. Київ, вул. Ісаакяна, 17; адреса для листування: 01011, м. Київ, вул. Різницька, 13/15) в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах,

позивача Фонду державного майна України (01601, м. Київ, вул. Генерала Алмазова (Кутузова), 18/9)

до відповідача-1: Товариства з обмеженою відповідальністю Запорізький титано-магнієвий комбінат (69600, м. Запоріжжя, вул. Теплична, 18)

до відповідача-2: Компанії Толексіс Трейдінг Лімітед (адреса реєстрації: Еміліу Хурмузіу Стріт, Лофітіс Бізнес Центр, 6-й поверх, офіс 3 та 4, 3035, Лімассол, Кіпр)

про розірвання договору про заснування ТОВ Запорізький титано-магнієвий комбінат та повернення майна

За участю представників сторін та учасників судового процесу:

від прокуратури: Сидоренко В.А., довіреність № б/н від 21.01.2020 в режимі відео конференції (на оголошенні резолютивної частини ухвали був відсутній через технічні причини)

від позивача (заявника): Вакуляк Ю.А., виписка з ЄДР, посадова інструкція в режимі відеоконференції

від відповідача-1: Соснін Т.Ю., довіреність № 24 від 05.12.2023

від відповідача-2: Васьківський Л.М., ордер серія АІ № 1451046 від 31.08.2023

ВСТАНОВИВ:

До Господарського суду Запорізької області 27.11.2023 від Фонду державного майна України надійшла заява (вих. № 10-25-30282 від 20.11.2023), в якій заявник просить суд частково змінити спосіб виконання рішення Господарського суду Запорізької області від 04.08.2021 у справі № 910/1245/17 замінити частину майна, визначеного в додатках заяви 7-15, а саме нематеріальні активи; капітальні інвестиції; основні фонди; незавершене виробництво; напівфабрикати; готова продукція; товари; дебіторська заборгованість; запаси.

Згідно з протоколом передачі судової справи раніше визначеному складу суду від 27.11.2023 заяву передано на розгляд раніше визначеному в судовій справі головуючому судді Левкут В.В.

Ухвалою суду від 28.11.2023 заяву прийнято до розгляду, розгляд заяви призначено на 06.12.2023.

В судовому засіданні 06.12.2023 оголошено вступну та резолютивну частини ухвали.

Судове засідання здійснювалося із застосуванням технічних засобів фіксації судового процесу за допомогою програмно-апаратного комплексу Оберіг, в порядку ст. 222 ГПК України.

Судове засідання 06.12.2023 проводилось в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду за допомогою підсистеми відеоконференцзв`язку vkz.court.gov.ua за участю представника Фонду державного майна України, прокурора Сидоренка В.А., який діє на підставі довіреності Заступника Генерального прокурора України Керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, та представника Компанії Толексіс Трейдінг Лімітед.

Представник Фонду державного майна України (заявника) в повному обсязі підтримав доводи, викладені у заяві.

В обґрунтована заяви про зміну способу виконання судового рішення Фонд державного майна України зазначив, що листом від 31.10.2023 № 11/01-729 ТОВ «Запорізький титано-магнієвий комбінат» звернулося до Фонду з метою самостійного виконання рішення Господарського суду в Запорізькій області від 04.08.2021 у справі 910/1245/17, постанови Центрального апеляційного господарського суду від 30.11.2021 та постанови Касаційного Господарського суду у складі Верховного Суду від 23.05.2022 в частині повернення до сфери управління Фонду державного майна України, визначеного в Акті приймання-передачі майнового комплексу Державного підприємства «Запорізький титано-магнієвий комбінат» до статутного капіталу ТОВ «ЗТМК» від 31.12.2013 з додатками №№1-5 і передавальному акті від 30.09.2015 №284 з додатком №1 (передавальний баланс) та повідомило наступне. За період з 01.01.2014 по 30.09.2023 частина майна, яка була отримана Комбінатом на підставі Акту приймання-передачі майнового комплексу та передавального Акту втрачена (списана, реалізована і т.д.). Так, станом на 30.09.2023 ТОВ «ЗТМК» не має можливості повернути до сфери управління ФДМУ, відповідно до додатків 1-5 Акту приймання-передачі майнового комплексу та передавального Акту (згідно наведеного переліку). Загальна вартість майна, що не може бути повернута до сфери управління Фонду державного майна України складає 401645779,53 грн. ТОВ «ЗТМК» запропонувало Фонду, як стягувачу, розглянути можливість звернення до суду з заявою про часткову зміну способу виконання рішення, відповідно до статті 331 Господарського процесуального кодексу України, згідно з переліком (станом на 30.09.2023) необхідного майна, яке забезпечить подальше безперебійне виробництво на загальну суму 334626305,40 грн. У зв`язку з тим, що рішення суду стосувалося переліку майна, актуального на 2013 рік, то виконати його в повному обсязі неможливо, оскільки вказане майно використано в ході господарської діяльності на ТОВ «ЗТМК» (в. т. ч. перероблено в готову продукцію, яка була реалізована) або було втрачено в зв`язку з веденням бойових дій. Заявник відзначив, що не повернення до сфери управління Фонду державного майна України майна, загальною вартістю 401631693,13 грн. перелік якого наведено в додатках 1-6, призведе до порушення виробничого циклу об`єкта, що в свою чергу призведе до порушення прав та інтересів держави та невиконання рішення суду. Таким чином, враховуючи неможливість виконання рішення суду, щодо повернення майна визначеного в додатках 1-6 заяви, ТОВ «ЗТМК» запропоновано частково замінити його на інше майно згідно переліку, що додається (додатки 7-15) (на загальну суму 334 626 305,4 грн.). Оскільки, рішенням Господарського суду Запорізької області від 04.08.2021 у справі № 910/1245/17 розірвано договір № 85 від 22.02.2013 про заснування ТОВ «Запорізький титано-магнієвий комбінат», з метою ефективного виконання рішення суду та повернення майна, визначеного в Акті приймання-передачі майнового комплексу державного підприємства «Запорізький титано-магнієвий комбінат» до статутного капіталу товариства з обмеженою відповідальністю «Запорізький титано-магнієвий комбінат» від 31.12.2013 з додатками №№ 1-5 і передавальному акті від 30.09.2015 № 284 з додатком №1 (передавальний баланс) Фонду державного майна України, враховуючи лист ТОВ «Запорізький титано-магнієвий комбінат» від 31.10.2023 № 11/01-729 щодо можливої часткової заміни майна, яке неможливо повернути, Протокол № 1 засідання міжвідомчої робочої групи та лист Офісу Генерального Прокурора від 24.10.2023, Фонд державного майна України просить суд частково змінити спосіб виконання рішення Господарського суду Запорізької області від 04.08.2021 у справі № 910/1245/17, а саме: замінити частину майна, визначеного в додатках до заяви 1-6 на майно, визначене в додатках заяви 7-15, а саме нематеріальні активи, капітальні інвестиції; основні фонди; незавершене виробництво; напівфабрикати; готова продукція, товари; дебіторська заборгованість, запаси.

Представники прокуратури та відповідача-1 підтримали заяву про зміну порядку та способу виконання судового рішення, просили її задовольнити.

Від відповідача-1 надійшли письмові пояснення - відзив на заяву, в якому відповідач-1 підтвердив викладені заявником обставини та просив заяву задовольнити.

Від відповідача-2 надійшов відзив на заяву, в якому відповідач-2 проти задоволення заяви заперечив з тих підстав, що Фонд державного майна України в заяві про зміну способу виконання рішення суду від 04.08.2021 року ставить питання про фактичну зміну суті рішення суду, що є неприпустимим в розумінні чинного законодавства України. Відповідач-2 звертає увагу, що в межах справи №910/1245/17 предметом розгляду було повернення майна до сфери управління Фонду державного майна України, і судом жодним чином не досліджувалось і не вирішувалося питання позбавлення ТОВ «Запорізький титано-магнієвий комбінат» права власності на майно з передачею його в державну чи будь-яку іншу власність, оскільки передача майна до сфери управління та передача майна у власність є абсолютно різними за своєю суттю та правовою природою поняттями. На думку відповідача-2, заявником не надано належні докази неможливості виконання судового рішення, зокрема відсутня будь-яка інформація від органів Державної виконавчої служби, яка б вказувала на неможливість виконання судового рішення. Крім того, при зміні способу виконання рішення суду суд повинен виходити з вартості майна, визначеної ним у рішенні про його передачу (повернення). Натомість в матеріалах справи відсутні будь-які належні і допустимі докази щодо співвідношення вартості майна присудженого для передачі до сфери управління Фонду державного майна та майна, яке Фонд державного майна України має намір отримати від ТОВ «Запорізький титано-магнієвий комбінат». Також відповідач-2 наголосив, що у зв`язку з прийняттям Фондом державного майна України наказом №1971 від 07.12.2020 «Про прийняття рішення про приватизацію державної частки у статутному капіталі товариства з обмеженою відповідальністю «Запорізький титано-магнієвий комбінат», останнє до завершення приватизації, не має права без належним чином оформленої згоди органу приватизації укладати правочини чи вчиняти будь-які дії щодо майна товариства (в тому числі дії щодо передачі в управління). Виконавче провадження (ВП №68677030) з примусового виконання наказу Господарського суду Запорізької області по справі №910/1245/17, є зупиненим саме з підстав прийняття рішення про приватизацію ТОВ «Запорізький титано-магнієвий комбінат», в порядку визначеному п. 12 ч. 1 ст. 34 ЗУ «Про виконавче провадження. Відповідач-2 просив у задоволенні заяви про зміну способу виконання судового рішення відмовити.

Розглянувши заяву Фонду державного майна України, дослідивши матеріали справи № 910/1245/17, вислухавши пояснення прокурора та представників сторін, оцінивши доводи заявника, викладені у заяві, суд визнав заяву такою, що підлягає задоволенню з наступних підстав.

Рішенням Господарського суду Запорізької області від 04.08.2021 у справі №910/1245/17 позов Заступника Генерального прокурора України Керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури задоволено. Розірвано договір про заснування товариства з обмеженою відповідальністю Запорізький титано-магнієвий комбінат № 85 від 22.02.2013, укладений Фондом державного майна України та Компанією Толексіс Трейдінг Лімітед в повному обсязі. Зобов`язано товариство з обмеженою відповідальністю Запорізький титано-магнієвий комбінат повернути до сфери управління Фонду державного майна України майно, визначене в Акті приймання-передачі майнового комплексу Державного підприємства Запорізький титано-магнієвий комбінат до статутного капіталу товариства з обмеженою відповідальністю Запорізький титано-магнієвий комбінат від 31.12.2013 з додатками №№ 1 5 і передавальному акті від 30.09.2015 №284 з додатком №1 (передавальний баланс). Стягнуто з Компанії Толексіс Трейдінг Лімітед 3200,00 грн. судового збору на користь Генеральної прокуратури України (на даний час - Офіс Генерального прокурора) та 238400,00 грн. судового збору в дохід Державного бюджету України.

Постановою Центрального апеляційного господарського суду від 30.11.2021 у справі №910/1245/17 рішення суду першої інстанції залишено без змін.

На виконання рішення 05.01.2022 видано відповідні накази.

Постановою Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 23.05.2022 постанова ЦАГС від 30.11.2021 та рішення ГСЗО від 04.08.2021 у справі № 910/1245/17 залишені без змін.

Згідно ст. 129 Конституції України одним із засад судочинства є обов`язковість рішень суду.

Статтею 13 Закону України «Про судоустрій та статус суддів» визначено поняття обов`язковість судових рішень, яке полягає в тому, що судове рішення, яким закінчується розгляд справи в суді, ухвалюється іменем України. Судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами на всій території України.

Відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 18 ГПК України, судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення є підставою для відповідальності, встановленої законом.

Частиною 1 ст. 326 ГПК України, судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, - і за її межами.

Статтею 160 ГПК України передбачено, що суд може внести виправлення до судового наказу, визнати його таким, що не підлягає виконанню або відстрочити чи розстрочити або змінити спосіб чи порядок його виконання в порядку, встановленому статтями 328, 331 цього Кодексу.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 331 ГПК України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення або розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням учасників справи.

Згідно із ч. 3 ст. 331 ГПК України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочки або розстрочки виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Під зміною способу і порядку виконання рішення слід розуміти прийняття господарським судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у порядку і способом, раніше встановленими; наприклад, зміна способу виконання рішення можлива шляхом видозмінення зазначеної у рішенні форми (грошової чи майнової) виконання, тобто за відсутності у боржника присудженого позивачеві майна в натурі або грошових коштів, достатніх для покриття заборгованості.

Таким чином, необхідною умовою для зміни способу виконання рішення суду є наявність обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Як свідчать обставини справи, постановою від 23.01.2012 № 243 «Деякі питання титанової галузі» Кабінет Міністрів України погодився з пропозицією Фонду державного майна України та Міністерства промислової політики щодо передачі майнового комплексу Державного підприємства «Запорізький титано-магнієвий комбінат» в управління Фонду державного майна України, визначивши Фонду державного майна України подати пропозиції щодо утворення за участю недержавних учасників Товариства, а також поклав на Фонд державного майна України обов`язок після прийняття Кабінетом Міністрів України рішення про погодження зазначених у пункті 2 цієї постанови пропозицій здійснити заходи щодо утворення товариства з обмеженою відповідальністю «Запорізький титано-магнієвий комбінат», зокрема виступити від імені держави засновником.

Постановою Кабінету Міністрів України від 03.10.2012 № 955 «Деякі питання утворення Товариства з обмеженою відповідальністю «Запорізький титано-магнієвий комбінат» (Постанова № 955) Кабінет Міністрів України погодився з пропозицією Фонду державного майна України щодо утворення Товариства з державною часткою в статутному капіталі Товариства не менш як 51 відсоток шляхом внесення до статутного капіталу Товариства з боку держави майнового комплексу Підприємства, реорганізації Підприємства шляхом приєднання до Товариства.

Фондом державного майна України (позивач) та Компанією Толексіс Трейдінг Лімітед (відповідач-2), які разом іменуються учасники, 22.02.2013 укладений договір №85 про заснування товариства з обмеженою відповідальністю Запорізький титано-магнієвий комбінат (ТОВ ЗТМК) (надалі Договір).

Пунктом 20.8 Договору передбачено, що в разі розірвання Договору майновий комплекс Підприємства повертається державі в особі позивача як учаснику Товариства.

Згідно з протоколом установчих зборів Товариства від 14.11.2013 прийняті рішення: про утворення Товариства шляхом внесення до статутного капіталу Товариства з боку держави майнового комплексу Підприємства, що реорганізується шляхом приєднання до Товариства; про затвердження статуту Товариства та стратегічної програми розвитку та технічної модернізації виробництва Товариства, яка викладена в додатку №3 до зазначеного протоколу.

Статут Товариства зареєстрований 19.11.2013, в якому відтворені умови Договору щодо статусу Товариства як підприємства з іноземними інвестиціями, державною часткою 51%, а також щодо розміру статутного капіталу, розмірів часток учасників та зобов`язань відповідача-2 протягом трьох місяців з дати утворення Товариства забезпечити погашення простроченої заборгованості Підприємства з виплати заробітної плати, податків, зборів, інших обов`язкових платежів та за спожиті енергоносії.

Позивачем та Товариством 31.12.2013 підписаний акт приймання-передачі майнового комплексу Підприємства вартістю 749164000,00 грн. до статутного капіталу Товариства. В акті визначено, що зобов`язання та власний капітал Державного підприємства «Запорізький титано-магнієвий комбінат» передаються відповідно до передавального акту, складеного в процесі реорганізації Підприємства шляхом приєднання до Товариства згідно з Постановою №955.

Позивач 15.10.2015 затвердив передавальний акт №284, згідно з яким комісія у складі представників Підприємства та Товариства передала майновий комплекс, що належить до державної власності, з балансу Підприємства на баланс Товариства за даними передавального балансу станом на 30 вересня 2015 року (додаток №1).

Відповідно до п. 20.8 Договору про заснування ТОВ «Запорізький титано-магнієвий комбінат» № 85 від 22.02.2013 та п. 20.8 Додаткової угоди до нього від 18.10.2013, у разі розірвання даного Договору державі в особі Фонду державного майна України, як Учасника Товариства, повертається майновий комплекс державного підприємства «Запорізький титано-магнієвий комбінат».

Отже, у разі розірвання даного Договору майновий комплекс державного підприємства «Запорізький титано-магнієвий комбінат», який був внесений до статутного капіталу Товариства з боку держави, підлягає поверненню державі в особі Фонду державного майна України, як Учаснику товариства, оскільки правова підстава для утримання зазначеного майна відповідачем-1 відпала.

Постановою Кабінету Міністрів України № 1049 від 16.09.2022 «Про утворення міжвідомчої робочої групи для координації дій з питань повернення у державну власність майнового комплексу державного підприємства «Запорізький титано-магнієвий комбінат», переданого до статутного капіталу товариства з обмеженою відповідальністю «Запорізький титано-магнієвий комбінат» утворено міжвідомчу робочу групу для координації дій з питань повернення у державну власність майнового комплексу державного підприємства «Запорізький титано-магнієвий комбінат».

Згідно Протоколу № 1 від 15.06.2023 засідання міжвідомчої робочої групи для координації дій з питань повернення у державну власність майнового комплексу державного підприємства «Запорізький титано-магнієвий комбінат», переданого до статутного капіталу товариства з обмеженою відповідальністю «Запорізький титано-магнієвий комбінат», повідомлено про проведення товариством з обмеженою відповідальністю «Запорізький титано-магнієвий комбінат» інвентаризації майна, переданого відповідно до Акту приймання-передачі майнового комплексу Державного підприємства «Запорізький титано-магнієвий комбінат» до статутного капіталу ТОВ «ЗТМК» від 31.12.2013 з додатками №№ 1-5 і передавальному акті від 30.09.2015 № 284 з додатком № 1 (передавальний баланс). Рекомендовано Фонду державного майна України розглянути можливість звернення до господарського суду щодо зміни способу виконання рішення суду з метою вирішення питання щодо можливості повернення до сфери управління Фонду іншого майна, що перебуває на балансі ТОВ «Запорізький титано-магнієвий комбінат» на заміну втраченого майна, яке не може бути повернутим згідно з рішенням Господарського суду в Запорізькій області від 04.08.2021 у справі 910/1245/17.

Листом від 31.10.2023 № 11/01-729 товариство з обмеженою відповідальністю «Запорізький титано-магнієвий комбінат» звернулося до Фонду з метою самостійного виконання рішення Господарського суду в Запорізькій області від 04.08.2021 у справі 910/1245/17, постанови Центрального апеляційного Господарського суду від 30.11.2021 та постанови Касаційного Господарського суду у складі Верховного Суду від 23.05.2022 в частині повернення до сфери управління Фонду державного майна України, визначеного в Акті приймання-передачі майнового комплексу ДП «Запорізький титано-магнієвий комбінат» до статутного капіталу ТОВ «ЗТМК» від 31.12.2013 з додатками №№1-5 і передавальному акті від 30.09.2015 №284 з додатком №1 (передавальний баланс) та повідомило наступне.

За період з 01.01.2014 по 30.09.2023 частина майна, яка отримана комбінатом на підставі Акту приймання-передачі майнового комплексу та передавального Акту втрачена (списана, реалізована тощо).

Станом на 30.09.2023 ТОВ «ЗТМК» не має можливості повернути до сфери управління Фонду державного майна України, відповідно до додатків 1-5 Акту приймання-передачі майнового комплексу та передавального Акту:

-6 одиниць нематеріальних активів;

-капітальних інвестицій на загальну суму 47650234,03 грн.;

-1941 одиницю основних фондів;

-запасів на загальну суму 98939894,15 грн.;

-незавершеного виробництва на загальну суму 6788013,76 грн.;

-напівфабрикатів на загальну суму 34574706,85 грн.;

-готової продукції на загальну суму 187203098,70 грн.;

-товарів на загальну суму 82756,36 грн.;

-грошей та їх еквівалентів у загальній сумі 98716,57 грн.;

-авансів виданих на загальну суму 49668,48 грн.;

-витрат майбутніх періодів на загальну суму 11714,0 грн.;

-дебіторської заборгованості та інших оборотних активів на загальну суму 20095827,96 грн.

Крім цього, станом на 30.09.2023 року, у зв`язку з військовою агресією, ТОВ «ЗТМК» не має можливості повернути до сфери управління Фонду державного майна України основних фондів у загальній кількості 2332 одиниці.

Загальна вартість майна, що не може бути повернута до сфери управління Фонду державного майна України склала 401645779,53 грн.

При цьому, вартість майна переданого Фондом до ТОВ «ЗТМК» за актом від 31.12.2013 з додатками №№1-5 та передавальним актом від 30.09.2015 №284 становила 770586238,14 грн.

ТОВ «ЗТМК» запропонувало Фонду, як стягувачу, розглянути можливість звернення до суду з заявою про часткову зміну способу виконання рішення, відповідно до статті 331 Господарського процесуального кодексу України, згідно з наступним переліком (станом на 30.09.2023) необхідного майна, яке забезпечить подальше безперебійне виробництво (на загальну суму 334626305,40 грн.), а саме:

-нематеріальні активи у кількості 74 одиниці;

-капітальні інвестиції на загальну суму 60344 004,23 грн.;

-основні фонди загальною залишковою вартістю 41711697,79 грн.;

-незавершене виробництво на загальну суму 14155125,80 грн.;

-напівфабрикати на загальну суму 2181042,46 грн.;

-готова продукція на загальну суму 13625492,08 грн.;

-товари на загальну суму 201726,65 грн.;

-запаси на загальну суму 165198575,49 грн.;

-аванси видані на загальну суму 10702453,31 грн.;

-дебіторська заборгованість на загальну суму 26506187,59 грн.

Слід враховувати, що при утворені ТОВ «ЗТМК» з боку держави в особі Фонду передано майновий комплекс ДП «Запорізький титано-магнієвий комбінат, сукупність активів якого забезпечувало проведення виробничої діяльності із завершальним циклом виробництва.

У зв`язку з тим, що рішення суду стосувалося переліку майна актуального на 2013 рік, об`єктивно виконати його в повному обсязі неможливо з огляду на значний проміжок часу, за який вказане майно використовувалось в ході господарської діяльності ТОВ «ЗТМК» (в. т. ч. перероблено в готову продукцію, яка була реалізована) або було втрачено в зв`язку з веденням бойових дій.

Перелік майна, повернення якого неможливе наведено в Додатках 1-6, загальна вартість такого майна складає 401631693,13 грн.

Разом з тим, не повернення майна загальною вартістю 401631693,13 грн. призведе до порушення виробничого циклу об`єкта, що в свою чергу призведе до порушення прав та інтересів держави та невиконання рішення суду.

Враховуючи неможливість виконання рішення суду щодо повернення майна визначеного в додатках 1-6 заяви, Товариством запропоновано частково замінити його на інше майно згідно переліку (Додатки 7-15) на загальну суму 334626305,40 грн. Майно, яке пропонується використати для заміни використовується безпосередньо для господарсько-виробничої діяльності. Використання майна, яке передається за рішенням суду, без наведеного в додатках 7-15 в повному обсязі неможливе.

Таким чином, з матеріалів заяви дійсно вбачається неможливість виконання судового рішення без заміни використаного або втраченого майна на наявне у Товариства майно.

Під зміною способу і порядку виконання рішення слід розуміти прийняття господарським судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у порядку і способом, раніше встановленими. Змінюючи спосіб і порядок виконання судового рішення, суд не може змінювати останнє по суті.

В абзаці 11 пп. 3.3 п. 3 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 11.03.2011 року № 2-рп/2011, з посиланням на позицію Європейського суду з прав людини, зазначено, що право на справедливий судовий розгляд може бути обмежене державою, якщо це обмеження не завдає шкоди самій суті права. Зміни одного способу та порядку виконання судового рішення на інший пов`язані з обов`язковим його виконанням незалежно від того, яким чином це відбувається - добровільно чи примусово.

Зміна способу та порядку виконання рішення шляхом часткової зміни переліку майна, яке підлягає поверненню, не змінює зобов`язання, а є лише способом виконання судового рішення, спрямованим на повернення до сфери управління Фонду державного майна України майна такою ж вартістю.

З огляду на вищевикладене, приймаючи до уваги наведені Фондом державного майна України обставини в обґрунтування заяви про зміну способу або порядку виконання судового рішення, суд визнав доведеними викладені обставини щодо неможливості виконання рішення суду у даній справі.

Заперечення відповідача-2 відносно відсутності у ТОВ «Запорізький титано-магнієвий комбінат» права до завершення приватизації без належним чином оформленої згоди органу приватизації укладати правочини чи вчиняти будь-які дії щодо майна товариства (в тому числі дії щодо передачі в управління) з огляду на прийняття Фондом державного майна України наказу №1971 від 07.12.2020 «Про прийняття рішення про приватизацію державної частки у статутному капіталі ТОВ «Запорізький титано-магнієвий комбінат», суд відхиляє як необґрунтовані. В даному випадку розглядається питання зміни способу виконання судового рішення шляхом передачі наявного у Товариства майна, замість втраченого/використаного майна Товариства, визначеного в Акті приймання-передачі майнового комплексу Державного підприємства «Запорізький титано-магнієвий комбінат» до статутного капіталу ТОВ «ЗТМК» від 31.12.2013 з додатками №№1-5 і передавальному акті від 30.09.2015 №284 з додатком №1 (передавальний баланс), а не питання щодо укладення правочинів або вчинення інших дій щодо майна Товариства. Отже, вирішення зміни способу виконання судового рішення жодним чином не стосується приватизації державної частки у статутному капіталі ТОВ «Запорізький титано-магнієвий комбінат». Крім того в даному випадку орган, який повинен, на думку відповідача-2, надати згоду на укладення правочинів чи вчиняти будь-які дії щодо майна товариства (в тому числі дії щодо передачі в управління), є і позивачем, і заявником у даній справі (Фонд державного майна України).

У справі «Салов проти України» (заява № 65518/01; від 6 вересня 2005 року; пункт 89) ЄСПЛ наголосив на тому, що згідно статті 6 Конвенції рішення судів достатнім чином містять мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя (рішення у справі «Hirvisaari v. Finland», заява № 49684/99; від 27 вересня 2001, пункт 30). Разом з тим, у рішенні звертається увага, що статтю 6 параграф 1 не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін. Відповідно, питання, чи дотримався суд свого обов`язку обґрунтовувати рішення, може розглядатися лише в світлі обставин кожної справи (рішення у справі «Ruiz Torija v. Spain», заява серія A № 303-A; від 9 грудня 1994; пункт 29).

Статтею 86 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

В даному випадку заявником доведено обставини неможливості виконання судового рішення без вчинення судом зміни способу його виконання.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про задоволення заяви Фонду державного майна України в повному обсязі.

Згідно із ч. 7 ст. 331 ГПК України про відстрочення або розстрочення виконання судового рішення, встановлення чи зміну способу та порядку його виконання або відмову у вчиненні відповідних процесуальних дій постановляється ухвала, яка може бути оскаржена.

Керуючись ст.ст. 233, 234, 235, 331 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1. Заяву Фонду державного майна України про зміну способу виконання рішення Господарського суду Запорізької області від 04.08.2021 у справі №910/1245/17 задовольнити.

2. Частково змінити спосіб виконання рішення Господарського суду Запорізької області від 04.08.2021 у справі № 910/1245/17 замінити частину майна, визначеного в додатках до заяви 1-6 на майно, визначене в додатках заяви 7-15, а саме: нематеріальні активи; капітальні інвестиції; основні фонди; незавершене виробництво; напівфабрикати; готова продукція; товари; аванси; дебіторська заборгованість; запаси (згідно переліку, на загальну суму 334626305,40 грн.).

Повний текст ухвали складено та підписано 11.12.2023.

Ухвала набирає законної сили з моменту її оголошення суддею та може бути оскаржена протягом 10 днів з дня набрання нею законної сили (ст.ст. 174, 235, 255, 256 ГПК України). Згідно ст. 257 ГПК України, апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Суддя В.В. Левкут

Дата ухвалення рішення06.12.2023
Оприлюднено13.12.2023
Номер документу115540387
СудочинствоГосподарське
Сутьзаснування ТОВ Запорізький титано-магнієвий комбінат та повернення майна

Судовий реєстр по справі —910/1245/17

Ухвала від 18.03.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Мороз Валентин Федорович

Ухвала від 29.01.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Мороз Валентин Федорович

Ухвала від 11.01.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Мороз Валентин Федорович

Ухвала від 06.12.2023

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Левкут В.В.

Ухвала від 04.12.2023

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Левкут В.В.

Ухвала від 04.12.2023

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Левкут В.В.

Ухвала від 30.11.2023

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Левкут В.В.

Ухвала від 28.11.2023

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Левкут В.В.

Ухвала від 15.11.2023

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Давиденко І. В.

Постанова від 05.10.2023

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Кролевець О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні