Рішення
від 11.12.2023 по справі 460/22966/23
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

11 грудня 2023 року м. Рівне№460/22966/23

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді О.Р. Греська, розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи адміністративну справу за позовом

ОСОБА_1

доГоловного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинення певних дій,В С Т А Н О В И В:

До Рівненського окружного адміністративного суду надійшов позов ОСОБА_1 (далі по текступозивач) до Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області (далі по текстувідповідач), в якому позивач просить суд визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо незабезпечення внесення до державного реєстру загальнообов`язкового державного пенсійного страхування інформації про наявність у ОСОБА_1 не облікованого страхового стажу за період з 25.03.2020 по 08.02.2021 в Управлінні охорони здоров`я Рівненської обласної державної адміністрації; зобов`язати відповідача здійснити вчинити дії щодо внесення до державного реєстру загальнообов`язкового державного пенсійного страхування не обліковану інформацію про наявність у ОСОБА_1 страхового стажу роботи за період роботи з 25.03.2020 по 08.02.2021 включно в Управлінні охорони здоров`я Рівненської обласної державної адміністрації.

Позивач в обґрунтування позову зазначає, що його було поновлено на посаді начальника Управління охорони здоров`я РОДА з 25.03.2020, та стягнуто з Управління охорони здоров`я Рівненської ОДА на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу з 25.03.2020 по 08.02.2021 у сумі 159 195,48 грн. на виконання рішення суду у справі №460/2580/20 від 08.02.2021. Департамент цивільного захисту та охорони здоров`я населення Рівненської облдержадміністрації (як правонаступник Управління охорони здоров`я Рівненської ОДА) поновив позивача на посаді начальника управління охорони здоров`я РОДА, та здійснив виплату ОСОБА_1 середнього заробітку за час вимушеного прогулу в сумі 159195,48 грн., проте період з березня 2020 по лютий 2021 не включений до його страхового стажу. Вважає, що саме правонаступник зобов`язаний був внести відомості до Реєстру застрахованих осіб щодо нарахування сум середнього заробітку за час вимушеного прогулу позивачу шляхом подання звітності із відображенням таких сум та нарахованих сум ЄСВ, а припинення юридичної особи не виключає право позивача на включення вказаного вище періоду до його страхового стажу. Просить суд задовольнити позовні вимоги.

Відповідач подав відзив на позовну заяву, в якому вказав, що рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 08.02.2021 у справі №460/2580/20 будь-які зобов`язання на ГУ Пенсійного фонду України в Рівненській області не покладено, з огляду на вимоги статті 24 ЗУ «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» та відомості що наявні у системі персоніфікованого обліку, відсутні підстави для зарахування до страхового стажу ОСОБА_1 періоду з 25.03.2020 по 08.02.2021.Також вказує, що за даними ІКІС ПФУ підсистема «Відомості з реєстру страхувальників», страхувальник Управління охорони здоров`я Рівненської ОДА не знятий з обліку в органах ДПС, а відомості про нарахування позивачу сум доходу за період вимушеного прогулу подано страхувальником Департаментом цивільного захисту та охорони здоров`я населення Рівненської ОДА, який зареєстрований 13.05.2021. Оскільки відомості таким страхувальником подані за період 25.03.2020 по 08.02.2021, тому цей період не зараховано до страхового стажу ОСОБА_1 . Просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог.

Ухвалою від 06.10.2023 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи.

Відповідно до вимог частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд встановив наступне.

Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 08.02.2021 у справі №460/2580/20 позовні вимоги ОСОБА_1 до Рівненської обласної державної адміністрації, Управління охорони здоров`я Рівненської обласної державної адміністрації про визнання протиправними та скасування розпорядження, наказу, поновлення на посаді, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу задоволено повністю.

Зокрема, ОСОБА_1 поновлено на посаді начальника Управління охорони здоров`я РОДА з 25.03.2020, та стягнуто з Управління охорони здоров`я Рівненської ОДА на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу з 25.03.2020 по 08.02.2021 у сумі 159 195,48 грн.

На виконання рішення суду у справі №460/2580/20, 27.07.2021 Департамент цивільного захисту та охорони здоров`я населення Рівненської облдержадміністрації (як правонаступник Управління охорони здоров`я рівненської ОДА) поновив позивача на посаді начальника управління охорони здоров`я РОДА, та здійснив виплату ОСОБА_1 середнього заробітку за час вимушеного прогулу в сумі 159195,48 грн.

Проте, як вбачається з форм ОК-5 та ОК-7 - індивідуальних відомостей про застраховану особу з Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, період з березня 2020 по лютий 2021 не включений до страхового стажу позивача.

Так, по страхувальнику - Департамент цивільного захисту та охорони здоров`я населення Рівненської ОДА, код ЄДРПОУ 44333711, відображено відомості про суми доходу позивача за період березень 2020 лютий 2021.

При цьому, за вказаний період відсутня позначка про сплату страхових внесків.

23.01.2023 на адресу Департаменту цивільного захисту та охорони здоров`я РОДА адвокатом Штогрін В.С. направлено адвокатський запит, яким адвокат просила надати інформацію щодо нарахування та сплати до бюджету єдиного соціального внеску на суму середнього заробітку за час вимушеного прогулу виплаченого ОСОБА_1 згідно судового рішення у справі №460/2580/20, та декларування таких сум у Відомостях про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам.

30.01.2023 Департаментом направлено лист №вих-356/04-08/23 з додатками, з якого вбачається сплату останнім ПДФО, військового збору та ЄСВ на виконання рішення суду у справі №460/2580/20, а також виплату позивачеві середнього заробітку за час вимушеного прогулу в сумі 159195,48 грн.

19.05.2023 адвокатом Штогрін В.С. направлено на адресу ГУ Пенсійного фонду України в Рівненській області заяву, якою адвокат просила зарахувати до страхового стажу ОСОБА_1 період роботи на посаді начальника Управління охорони здоров`я Рівненської ОДА з 25.03.2020 по 08.02.2021.

06.07.2023 відповідачем направлено відповідь №25475-21662/О-02/8-1700/23, якою ГУ Пенсійного фонду України у Рівненській області повідомлено наступне.

1. Враховуючи те, що рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 08.02.2021 у справі №460/2580/20 будь-які зобов`язання на Головне управління Пенсійного фонду України в Рівненській області не покладено, з огляду на вимоги статті 24 Закону та відомості, що наявні у системі персоніфікованого обліку, на даний час немає підстав для зарахування до страхового стажу ОСОБА_1 періоду з 25 березня 2020 по 08 лютого 2021 року.

2. Відповідно до Порядку обміну інформацією між Міністерством доходів і зборів України, Пенсійним фондом України та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування від органів Державної фіскальної служби (далі ДФС) до Пенсійного фонду України передаються відомості зі звітів страхувальників та дані щодо сплати єдиного внеску на загальноообов`язкове державне соціальне страхування.

Нарахування за період вимушеного прогулу відображаються у звітності саме тоді, коли відбулося поновлення й таке нарахування.

Станом на 27.06.2023 відомості зі звітів страхувальника Управління охорони здоров`я Рівненської обласної державної адміністрації (ЄДРПОУ 02013136) щодо ОСОБА_1 за період з 25.03.2020 по 08.02.2021 від органів ДФС до Реєстру не надходили.

У разі ліквідації страхувальника звіт до органу Пенсійного фонду України може надаватися правонаступником, якщо правонаступництво підтверджено установчими документами.

За даними ІКІС ПФУ Підсистема «Відомості з реєстру страхувальників» страхувальник Управління охорони здоров`я Рівненської обласної державної адміністрації (ЄДРПОУ 02013136) не знятий з обліку в органах ДПС.

Проведеним аналізом встановлено, що страхувальником Департамент цивільного захисту та охорони здоров`я населення Рівненської обласної державної адміністрації (ЄДРПОУ 44333711) було подано відомості про нарахування ОСОБА_1 за період вимушеного прогулу. Однак страхувальник Департамент цивільного захисту та охорони здоров`я населення Рівненської обласної державної адміністрації зареєстрований лише 13.05.2021, а відомості про нарахування вимушеного прогулу подані за період 25.03.2020 по 08.02.2021, тому цей період не зараховується до страхового стажу ОСОБА_1 .

Отже, враховуючи вищенаведене, відомості про суми доходу та страховий стаж за період вимушеного прогулу будуть відображені у реєстрі застрахованих осіб після подання страхувальником Управління охорони здоров`я Рівненської обласної державної адміністрації звітів за відповідний період до ДФС та передачі його цим органом до Пенсійного фонду України.

Не погоджуючись з відмовою відповідача у зарахуванні періоду вимушеного прогулу позивача з 25.03.2020 по 08.02.2021 до страхового стажу та внесення відповідних відомостей до реєстру, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Вирішуючи даний спір та надаючи правову оцінку встановленим обставинам, суд виходить з наступного.

Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування визначені Законом України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» № 1058-IV (далі Закон № 1058-IV) .

Відповідно до абз.5 ст.1 названого Закону № 1058-IV, застрахована особа - фізична особа, яка відповідно до цього Закону підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню і сплачує (сплачувала) та/або за яку сплачуються чи сплачувалися у встановленому законом порядку страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та до накопичувальної системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування.

Персоніфікований облік у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - персоніфікований облік) - організація та ведення обліку відомостей про застраховану особу, що здійснюється відповідно до законодавства і використовується в системі загальнообов`язкового державного соціального страхування в установленому законодавством порядку (абз.25 ст.1 Закону № 1058-IV).

Відповідно до положень ст.5 Закону № 1058-IV, цей Закон регулює відносини, що виникають між суб`єктами системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування. Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на ці відносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що не суперечить цьому Закону. Виключно цим Законом визначаються, зокрема, умови набуття права та порядок визначення розмірів пенсійних виплат, порядок здійснення пенсійних виплат за загальнообов`язковим державним пенсійним страхуванням.

Відповідно до ст.24 Закону № 1058-IV, страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок. Страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду відповідно до вимог нього Закону за даними, що містяться в системі, персоніфікованого обліку, а за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку - на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом.

Згідно з ч.1 ст.21 Закону №1058-IV, персоніфікований облік у системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування здійснюється з метою обліку застрахованих осіб, учасників накопичувальної системи пенсійного страхування та їх ідентифікації, а також накопичення, зберігання та автоматизованої обробки інформації про облік застрахованих осіб і реалізацію ними права на страхові виплати у солідарній системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування та накопичувальній системі пенсійного страхування.

Для формування інформаційної бази системи персоніфікованого обліку використовуються відомості, що надходять від: державних реєстраторів юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; роботодавців; застрахованих осіб; фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування; центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, виконавчих органів сільських, селищних, міських (крім міст обласного значення) рад та уповноважених суб`єктів для обліку даних Єдиного державного демографічного реєстру; податкових органів, територіальних органів Пенсійного фонду за результатами перевірок платників єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та/або в порядку міжвідомчого обміну інформацією; державної служби зайнятості; інших підприємств, установ, організацій та військових частин; компаній з управління активами; зберігачів; інших джерел, передбачених законодавством.

Персоніфікований облік у системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування є складовою частиною Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, порядок ведення якого встановлюється Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Ч.2 ст.21 Закону №1058-IV визначає, що на кожну застраховану особу відкривається персональна електронна облікова картка, якій присвоюється унікальний номер електронної облікової картки. Унікальний номер електронної облікової картки формується автоматично шляхом додавання одиниці до останнього наявного унікального номера електронної облікової картки. Порядок та строки впровадження унікальних номерів електронних облікових карток застрахованих осіб, порядок ведення персональних електронних облікових карток визначаються Пенсійним фондом.

Ч.3 ст.21 Закону № 1058-IV визначено перелік відомостей, які має містити персональна електронна облікова картка застрахованої особи, зокрема, частина персональної електронної облікової картки відображає страховий стаж, заробітну плату (дохід, грошове забезпечення), розмір сплачених страхових внесків та інші відомості, необхідні для обчислення та призначення страхових виплат.

Згідно з п.1 ч.2 ст.22 Закону № 1058-IV відомості, що містяться в системі персоніфікованого обліку, використовуються, зокрема, виконавчими органами Пенсійного фонду для: підтвердження участі застрахованої особи в системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування; обчислення страхових внесків; визначення права застрахованої особи або членів її сім`ї на отримання пенсійних виплат згідно з цим Законом; визначення розміру, перерахунку та індексації пенсійних виплат, передбачених цим Законом; надання застрахованій особі на її вимогу або у випадках, передбачених цим Законом та Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування"; надання страховим організаціям, що здійснюють страхування довічних пенсій; надання аудитору, який відповідно до цього Закону здійснює аудит Накопичувального фонду; обміну інформацією з централізованим банком даних з проблем інвалідності.

Ч. 1 ст.1 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» №2464-VI (далі - Закон №2464-VI) визначено, що Державний реєстр загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - Державний реєстр) - організаційно-технічна система, призначена для накопичення, зберігання та використання інформації про збір та ведення обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, його платників та застрахованих осіб, що складається з реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб.

Пенсійний фонд України (далі - Пенсійний фонд) - орган, уповноважений відповідно до цього Закону вести реєстр застрахованих осіб Державного реєстру та виконувати інші функції, передбачені законом.

Згідно з ч.1 ст.16 Закону №2464-VI, державний реєстр створюється для забезпечення: ведення обліку платників і застрахованих осіб у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування та їх ідентифікації; накопичення, зберігання та автоматизованої обробки інформації про сплату платниками єдиного внеску та про набуття застрахованими особами права на отримання страхових виплат за окремими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування; нарахування та обліку виплат за окремими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Відповідно до ч.2 ст.16 Закону №2464-VI, державний реєстр складається з реєстру страхувальників і реєстру застрахованих осіб.

Ч.3 ст.16 Закону №2464-VI визначає, що ведення реєстру страхувальників Державного реєстру здійснюється на підставі положення, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Ведення реєстру застрахованих осіб Державного реєстру здійснюється на підставі положення, що затверджується Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, та Фондом загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Ч.1 ст.20 Закону №2464-VI визначено, що реєстр застрахованих осіб - автоматизований банк відомостей, створений для ведення єдиного обліку фізичних осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному соціальному страхуванню відповідно до закону.

Реєстр застрахованих осіб складається з електронних облікових карток застрахованих осіб, до яких включаються відомості про застрахованих осіб, інформація про набуття прав на одержання страхових виплат за всіма видами загальнообов`язкового державного соціального страхування та інформація про виплати за всіма видами загальнообов`язкового державного соціального страхування і соціальними та іншими виплатами, передбаченими законодавством, та електронного реєстру листків непрацездатності, порядок організації ведення та надання інформації з якого встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Реєстр застрахованих осіб формує та веде Пенсійний фонд, користувачами цього реєстру є податкові органи, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, та Фонд загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Абз.1 ч.2 ст.20 Закону №2464-VI встановлено, що персоніфіковані відомості про заробітну плату (дохід, грошове забезпечення, допомогу, компенсацію) застрахованих осіб, на яку нараховано і з якої сплачено страхові внески, та інші відомості подаються до Пенсійного фонду роботодавцями, підприємствами, установами, організаціями, військовими частинами та органами, які виплачують грошове забезпечення, допомогу та компенсацію відповідно до законодавства.

За ч. 6, 7 ст.20 Закону №2464-VI, зміни та уточнення вносяться до відомостей реєстру застрахованих осіб у порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення.

Зміна до відомостей про прізвище, ім`я та по батькові особи на поточний момент, реєстраційний номер облікової картки платника податків, дату народження, місце народження, стать, громадянство, освіту, серію (за наявності) та номер паспорта громадянина України, номер телефону, адресу місця проживання, а також до відомостей, зазначених в абзаці четвертому частини другої цієї статті, може вноситися за заявою застрахованої особи в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення.

Відомості про страховий стаж та заробітну плату (дохід, грошове забезпечення), розмір сплаченого єдиного внеску та інші дані, що містяться в реєстрі застрахованих осіб, використовуються для обчислення та призначення страхових виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням.

Порядок організації ведення реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - Реєстр застрахованих осіб) та порядок надання інформації з Реєстру застрахованих осіб визначаються Положенням про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 18.06.2014 №10-1 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 08.07.2014 за №785/25562 (далі - Положення №10-1).

П.4 розд.І Положення №10-1 визначено, що Реєстр застрахованих осіб формує та веде Пенсійний фонд України, який є володільцем даних Реєстру застрахованих осіб.

Реєстр застрахованих осіб забезпечує облік застрахованих осіб у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування та їх ідентифікацію; накопичення, зберігання та автоматизовану обробку інформації про страховий стаж та заробітну плату (дохід, грошове забезпечення, допомогу, компенсацію), про набуття застрахованими особами права на отримання страхових виплат за окремими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування; нарахування та облік виплат за окремими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування (п.5 розд.І Положення №10-1).

Згідно з п.1 розд.IV Положення №10-1, реєстр застрахованих осіб складається з облікових карток, які включають дані, визначені частиною 3 статті 20 Закону та частиною 3 статті 21 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

П.3 розд.IV Положення №10-1 визначено, що відомості до реєстру застрахованих осіб, зміни, уточнення до них вносяться в електронній формі в автоматичному режимі на підставі: звітності, що подається страхувальниками до Пенсійного фонду України, відомостей центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Згідно з пункту 4 розділу IV Положення №10-1, у разі припинення страхувальника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться на підставі відомостей, поданих правонаступником.

У разі припинення або зняття з обліку у фіскальних органах страхувальника без визначення правонаступника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться відповідно до рішення суду, що набрало законної сили. Внесення змін до відомостей про застраховану особу в Реєстрі застрахованих осіб відповідно до рішення суду, що набрало законної сили, здійснюється територіальними органами Пенсійного фонду України на підставі наказу керівника відповідного органу у десятиденний строк після надходження (надання особою) рішення суду.

Отже, відповідно до Положення №10-1, передбачено внесення відомостей за періоди, у разі припинення страхувальника - його правонаступником, та відповідно до рішення суду, що набрало законної сили, у разі припинення або зняття з обліку у фіскальних органах страхувальника без визначення правонаступника.

Враховуючи норми прямої дії ст.46 Конституції України, громадяни мають право на соціальний захист, що гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення, яке не повинно позбавляти позивача права у разі відсутності стажу (допомогу по тимчасовій непрацездатності, призначення пенсії тощо).

Як встановлено судом, судовим рішенням у справі №460/2580/20 від 08.02.2021 ОСОБА_1 поновлений на посаді начальника Управління охорони здоров`я Рівненської ОДА (ЄДРПОУ 02013136).

Згідно відомостей з ЄДР, Управління охорони здоров`я Рівненської обласної державної адміністрації припинено 13.05.2021 в результаті реорганізації.

Згідно Розпорядження голови Рівненської обласної державної адміністрації №14-к від 09.03.2021, правонаступником Управління охорони здоров`я РОДА є Департамент цивільного захисту та охорони здоров`я населення Рівненської обласної державної адміністрації (ЄДРПОУ 44333711).

Середній заробіток за час вимушеного прогулу згідно судового рішення у справі №460/2580/20 за період з 25.03.2020 по 08.02.2021 Позивачеві нараховано та виплачено Департаментом цивільного захисту та охорони здоров`я населення 27.07.2021, тобто - правонаступником юридичної особи, в штаті якої поновлено ОСОБА_1 .

Суд зауважує, що саме правонаступник зобов`язаний був внести відомості до Реєстру застрахованих осіб щодо нарахування сум середнього заробітку за час вимушеного прогулу позивачу шляхом подання звітності із відображенням таких сум та нарахованих сум ЄСВ.

Припинення юридичної особи не виключає право позивача на включення вказаного вище періоду до його страхового стажу.

Крім того, згідно постанови Верховного Суду від 26.09.2019 у справі № 295/6361/17, обов`язок щодо своєчасного та в повному обсязі нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску; ведення обліку виплат (доходу) застрахованої особи та нарахування єдиного внеску за кожним календарним місяцем і календарним роком, зберігання таких відомостей в порядку, передбаченому законодавством, покладено на органи Пенсійного фонду України.

Контроль за достовірністю поданих страхувальниками і застрахованими особами відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку, здійснюють органи Пенсійного фонду (п.9 ч.2 ст.64 Закону №1058-ІV).

Ст.12-1 Закону № 2464-VІ визначає, що Пенсійний фонд відповідно до покладених на нього завдань, зокрема: формує та веде реєстр застрахованих осіб Державного реєстру, здійснює заходи щодо надання інформації з Державного реєстру відповідно до цього Закону; взаємодіє в установленому законодавством порядку з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, міністерствами, іншими центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами і організаціями та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування; здійснює контроль, у тому числі спільно з податковими органами, за достовірністю відомостей про осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному соціальному страхуванню; бере участь в аналізі та прогнозі надходження коштів від сплати єдиного внеску; здійснює інші функції, передбачені законодавством.

Суд відхиляє доводи відповідача про те, що відомості про суму доходу та страховий стаж за період вимушеного прогулу по ОСОБА_1 можуть бути відображені в Реєстрі застрахованих осіб лише у випадку подання звітів страхувальником Управління охорони здоров`я Рівненської ОДА , позаяк відповідач був зобов`язаний був врахувати та відобразити відповідні відомості подані правонаступником такою особи Департаментом цивільного захисту та охорони здоров`я населення Рівненської ОДА.

Отже, фактично, внаслідок невиконання відповідачем своїх прямих обов`язків ОСОБА_1 позбавлено соціальної захищеності, що суперечить основним конституційним засадам в сфері соціального захисту.

Відповідачем не доведено правомірності своєї бездіяльності у порядку статті 77 КАС України щодо відмови зарахувати до страхового стажу періоду роботи в Управлінні охорони здоров`я Рівненської ОДА з урахуванням судового рішення у справі №460/2580/20 від 08.02.2021 , тому позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення повністю.

За правилами частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 241-246, 255, 257-262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Позов ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області щодо незабезпечення внесення до державного реєстру загальнообов`язкового державного пенсійного страхування інформації про наявність у ОСОБА_1 не облікованого страхового стажу за період з 25.03.2020 по 08.02.2021 в Управлінні охорони здоров`я Рівненської обласної державної адміністрації.

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Рівненській області вчинити дії щодо внесення до державного реєстру загальнообов`язкового державного пенсійного страхування не обліковану інформацію про наявність у ОСОБА_1 страхового стажу роботи за період роботи з 25.03.2020 по 08.02.2021 включно в Управлінні охорони здоров`я Рівненської обласної державної адміністрації.

Стягнути на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області судовий збір у розмірі 2147,10 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасники справи:

Позивач - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 . ЄДРПОУ/РНОКПП НОМЕР_1 )

Відповідач - Головне управління Пенсійного фонду України в Рівненській області (вул. Олександра Борисенка, буд. 7,м. Рівне,Рівненська обл.,33028. ЄДРПОУ/РНОКПП 21084076)

Повний текст рішення складений 11.12.2023.

Суддя Олег ГРЕСЬКО

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.12.2023
Оприлюднено13.12.2023
Номер документу115569194
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них

Судовий реєстр по справі —460/22966/23

Постанова від 10.07.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 02.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 27.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 13.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 15.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Рішення від 11.12.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.Р. Гресько

Ухвала від 06.10.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.Р. Гресько

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні