Рішення
від 11.12.2023 по справі 420/5988/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/5988/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 грудня 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Корой С.М., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради, Управління соціального захисту населення в Приморському районі міста Одеси Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення і зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

23.03.2023 року до суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради, в якому позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення УСЗН в Приморському районі Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради від 31.08.2022 року про скасування довідки ВПО № 5105 - 5001999735 від 12.08.2022 року;

- зобов`язати Департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради (вул. Косовська, 2-Д, м. Одеса, 65074, код ЄДРПОУ 36290160) поновити в Єдиній інформаційній базі даних про ВПО запис відносно ОСОБА_1 ( РНОКПП НОМЕР_1 ) з моменту взяття її на облік внутрішньо переміщеної особи - 12.08.2022 року;

- зобов`язати Департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради (вул. Косовська, 2-Д, м. Одеса, 65074, код ЄДРПОУ 36290160) здійснити призначення, нарахування та виплату допомоги на проживання ОСОБА_1 ( РНОКПП НОМЕР_1 ) відповідно до Порядку надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 20.03. 2022 року №332 на підставі заяви від 12.08.2022 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що вважає рішення УСЗН в Приморському районі Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради від 31.08.2022 року, яким скасовано довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи від 12.08.2022 року таким, що порушує її права, є противоправним, таким що не відповідає нормам діючого законодавства та підлягає скасуванню.

Як вказано у позові, у 2021 році у віці 17 років позивач була зарахована на 1 курс денної форми навчання факультету права та економіки Міжнародному гуманітарному університеті м. Одеси. Згідно з розпорядженням ректора Міжнародному гуманітарному ректора університеті м. Одеси № 26 від 16.03.2020 року навчальний процес був переведений у дистанційну форму навчання, в подальшому застосовувалась змішана форма навчання. Так в період: з 31.12.2021 року по 21.01.2022 року були зимові канікули, з 24.01.2022 року по 18.02.2022 року перебувала на навчальній - ознайомчій практиці у Першотравневому районному суді Донецької області, про що свідчить наказ № 2090 - а від 22.12.2021 року ректора Міжнародного гуманітарного університету про направлення студентів на практику. 28.02.2022 року (а фактично це відбулось 24.02.2022 року ) у зв`язку з веденням воєнного стану внутрішнім розпорядженням ректора Міжнародного гуманітарного університету м. Одеси № 44 від 28.02.2022 року було введено канікули на два тижня. 3 14.03.2022 року по 10.06.2022 року навчання та сесія відбувається у форматі онлайн та перебуває у дистанційній формі навчання до кінця 2022 року.

У зв`язку з вказаним, зазначено у позові, позивач під час дистанційної форми навчання та на канікулах проживала за місцем своєї реєстрації та місцем проживання батьків - у АДРЕСА_1 .

Як стверджує позивач, лише у серпні 2022 року у зв`язку з загостренням воєнних дій позивач з мамою були вимушені покинути своє місце проживання, виїхати з Донецької області та переміститись до м. Одеси.

Так, зазначено у позові, 12.08.2022 року позивач та її мати, ОСОБА_2 звернулись до Управління соціального захисту населення в Приморському районі Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради із заявою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи та з заявою про призначення допомоги - виплат на проживання ВПО. Позивачу було видано довідку ВПО № 5105-5001999735 від 12.08.2022 року. Через деякий час, у зв`язку з тим, що вона не отримала виплати, змушена була звернутись на урядову гарячу лінію з цього питання. Листом від 26.09.2022 року № 03-А-31183 Департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради було повідомлено, що рішенням УСЗН в Приморському районі Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради від 31.08.2022 року було скасовано довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи від 12.08.2022 року.

Ухвалою суду від 28.03.2023 року звільнено ОСОБА_1 від сплати судового збору за подання позовної заяви по справі №420/5988/23, прийнято до розгляду позовну заяву і відкрито провадження в адміністративній справі.

13.04.2023 року (вх.№ 11728/23) від представника Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради і до суду надійшов відзив на позовну заяву разом із додатками.

У відзиві вказано, що рішенням від 31.08.2022 року Управлінням було скасовано дію довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи від 12.08.2022 року № 5105- 5001999735, у зв`язку з поданням недостовірних відомостей, а саме: що навчається у Міжнародному гуманітарному університеті м. Одеси з 01.09.2021 та на даний час є студенткою II курсу денної форми навчання, тобто мається на увазі відсутність факту переміщення з території адміністративно-територіальної одиниці, на якій проводяться бойові дії та яка визначена в Переліку № 204, яка не могла вважатися адресою покинутого місця проживання особи на момент виникнення обставин, зазначених у частині першій статті 1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб». Факт навчання за денною формою навчання у Міжнародному гуманітарному університеті м. Одеси з 01.09.2021 року було зазначено самим позивачем у власноруч написаному поясненні від 31.08.2022 року. Копію листа Міжнародного гуманітарного університету м. Одеси від 29.12.2022 року № 824 щодо направлення позивача на навчально-ознайомчу практику до Першотравневого районного суду Донецької області з 24.01.2022 року по 18.02.2022 року позивачем до Управління надано не було. Враховуючи зазначене вище, а саме, подання позивачем власноруч підписаного пояснення від 31.08.2022 року про навчання у Міжнародному гуманітарному університеті м. Одеси за денною форм навчання, було відмовлено у взятті на облік внутрішньо переміщеної особи у зв`язку з відсутністю обставин, що спричинили внутрішнє переміщення на час виникнення обставин, що визначені згідно з Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64 Про введення воєнного стану в Україні".

Як вказує відповідач, 27.02.2023 року позивач в черговий раз звернулась до Управління із заявою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи та надала інформацію щодо підтвердження факту її проживання на території адміністративно- територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення, на день виникнення обставин (24.02.2022 року), а саме надала копію листа Міжнародного гуманітарного університету від 29.12.2022 року № 824 щодо направлення її на навчально-ознайомчу практику до Першотравневого районного суду Донецької області з 24.01.2022 року по 18.02.2022 року. На підставі зазначеного вище, позивача 27.02.2023 року було внесено до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб та була видана відповідна довідка № 5105-5002608759.

Зважаючи на вищевикладене, відповідач просить суд відмовити у задоволенні позову ОСОБА_1 .

25.04.2023 року (вх.№13054/23) від представника позивача до суду надійшла відповідь на відзив.

Ухвалою суду від 09.11.2023 року залучено до участі у справі № 420/5988/23 в якості другого відповідача Управління соціального захисту населення в Приморському районі міста Одеси Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради та розпочато спочатку розгляд справи № 420/5988/23.

Станом на дату вирішення даної справи відзиву на позов від Управління соціального захисту населення в Приморському районі міста Одеси Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради до суду не надходило.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, відзиву на позовну заяву, відповіді на відзив, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 72-79 КАС України, судом встановлено такі факти та обставини.

ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) зареєстрована за адресою АДРЕСА_1 (а.с.8).

12.08.2022 року мати позивача - ОСОБА_2 звернулась до Управління соціального захисту населення в Приморському районі Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради із заявою про взяття на облік ОСОБА_1 як внутрішньо переміщеної особи (а.с.13-14).

У даній заяві було вказано, що позивач навчається в Міжнародному гуманітарному університеті м.Одеси.

12.08.2022 року позивачу була видана довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи №5105-5001999735 (а.с.9).

Рішенням Управління соціального захисту населення в Приморському районі міста Одеси Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради від 31.08.2023 року на підставі пп.5 п.1 ст.12 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» скасовано дію довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи від 12.08.2022 року №5105-5001999735 у зв`язку із поданням завідомо недостовірних відомостей щодо обставин переміщення (а.с.12).

Вважаючи протиправним та таким, що підлягає скасуванню рішення УСЗН в Приморському районі Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради від 31.08.2022 року про скасування довідки ВПО № 5105 - 5001999735 від 12.08.2022 року, позивач звернулась до суду з даним позовом.

Вирішуючи спір, що виник між сторонами, суд зазначає.

Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно ч.1 ст.1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.

Статтею 4 вищезазначеного Закону передбачено, що факт внутрішнього переміщення підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, що діє безстроково, крім випадків, передбачених статтею 12 цього Закону.

Кожна дитина, у тому числі яка прибула без супроводження батьків, інших законних представників, отримує довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

Згідно з п.5 ч.1 ст.12 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» підставою для скасування дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи та внесення відомостей про це в Єдину інформаційну базу даних про внутрішньо переміщених осіб є обставини, за яких внутрішньо переміщена особа подала завідомо недостовірні відомості.

Абзацом сьомим частини першої статті 12 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» визначено, що рішення про скасування дії довідки приймається керівником структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районних, районних у місті Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад за місцем проживання особи та надається внутрішньо переміщеній особі протягом трьох днів з дня прийняття такого рішення.

Облік внутрішньо переміщених осіб ведеться відповідно до Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 року № 509 "Про облік внутрішньо переміщених осіб"(далі - Порядок № 509).

Відповідно до п.2 Порядку №509 для отримання довідки повнолітня або неповнолітня внутрішньо переміщена особа звертається особисто, а малолітня дитина, недієздатна особа або особа, дієздатність якої обмежена, - через законного представника із заявою про взяття на облік за формою згідно додатком 1 до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад (далі - уповноважені органи).

Згідно з пунктом 3 Порядку № 509, заява про взяття на облік повинна містити таку інформацію про заявника:

прізвище, ім`я та по батькові;

громадянство;

дата та місце народження;

стать;

відомості про малолітніх, неповнолітніх внутрішньо переміщених осіб, які прибули разом з ним (у разі необхідності);

відомості про законних представників, які супроводжують малолітню дитину, недієздатних осіб або осіб, дієздатність яких обмежена, та осіб, зазначених в абзаці дев`ятому пункту 2 цього Порядку;

відомості про зареєстроване та фактичне місце проживання;

адреса, за якою з особою може здійснюватися офіційне листування або вручення офіційної кореспонденції, та контактний номер телефону;

обставини, що спричинили внутрішнє переміщення;

відомості про житлові, соціальні, медичні, освітні та інші потреби;

відомості про наявність інвалідності та потребу в технічних та інших засобах реабілітації;

відомості про місце навчання/виховання дитини (найменування закладу);

відомості про працевлаштування, освіту, спеціалізацію за професійною освітою, посаду, професію.

Як фактичне місце проживання/перебування не можуть зазначатися адреси (місцезнаходження) органів державної влади, місцевого самоврядування, юридичних осіб публічного права, їх підрозділів, будь-яких інших приміщень, за якими внутрішньо переміщені особи фактично не проживають.

Заява про взяття на облік підписується заявником або особою, зазначеною в абзацах сьомому - десятому пункту 2 цього Порядку. Таким особам повідомляється про обробку, використання, зберігання та надання органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування, іншим суб`єктам надання публічних послуг в межах повноважень, визначених законом, Адміністрації Держприкордонслужби, Мінцифри та Мінфіну для верифікації персональних даних заявника та особи, від імені якої подається заява, відповідно до вимог Закону України Про захист персональних даних.

Взяття на облік заявника у разі зміни фактичного місця проживання/перебування здійснюється відповідно до пунктів 9 і 9-1 цього Порядку.

Інформація про персональні дані внутрішньо переміщених осіб може передаватися до агенції ООН та Міжнародного Комітету Червоного Хреста за згодою заявника або його законного представника для надання допомоги.

Пунктом 7-1 Порядку № 509 визначено, що у разі наявності підстав, передбачених статтею 12 Закону, МВС, Національна поліція, ДМС, СБУ, Адміністрація Держприкордонслужби, Мінфін подають уповноваженому органу відповідну інформацію для прийняття рішення щодо зняття з обліку внутрішньо переміщених осіб.

Як свідчать встановлені обставини справи, позивача було взято на облік внутрішньо переміщених осіб, про що видано довідку.

В подальшому відповідачем прийнято рішення про скасування дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи - на підставі п. 5 ч. 1ст. 12 Закону №1706-VII.

Так відповідач вказує, що дане рішення прийнято у зв`язку з поданням недостовірних відомостей позивачем, а саме, що вона навчається у Міжнародному гуманітарному університеті м. Одеси з 01.09.2021 та на даний час є студенткою II курсу денної форми навчання, тобто, як стверджує відповідач, мається на увазі відсутність факту переміщення з території адміністративно-територіальної одиниці, на якій проводяться бойові дії та яка визначена в Переліку № 204, яка не могла вважатися адресою покинутого місця проживання особи на момент виникнення обставин, зазначених у частині першій статті 1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб».

В першу чергу, суд зазначає, що у заяві про взяття на облік ОСОБА_1 як внутрішньо переміщеної особи було вказано, що позивач навчається в Міжнародному гуманітарному університеті м.Одеси.

Крім того, в листі Міжнародному гуманітарному університеті м.Одеси від 29.12.2022 року №824 (а.с.17) вказано, що згідно з розпорядженням ректора Міжнародному гуманітарному ректора університеті м. Одеси № 26 від 16.03.2020 року навчальний процес був переведений у дистанційну форму навчання, в подальшому застосовувалась змішана форма навчання.

У листі вказано, що в період з 31.12.2021 року по 21.01.2022 року у Міжнародному гуманітарному університеті м.Одеси були зимові канікули, з 24.01.2022 року по 18.02.2022 року позивач перебувала на навчальній - ознайомчій практиці у Першотравневому районному суді Донецької області, 28.02.2022 року у зв`язку з веденням воєнного стану внутрішнім розпорядженням ректора Міжнародного гуманітарного університету м. Одеси № 44 від 28.02.2022 року було введено канікули на два тижні.

У листі Міжнародному гуманітарному університеті м.Одеси від 24.02.2023 року №104 вказано, що з 14.03.2022 року по 10.06.2022 року навчання та сесія відбувається у форматі онлайн, з 13.06.2022 року по 12.08.2022 року в університеті були літні канікули.

Суд зазначає, що наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 25.04.2022 № 75 (у редакції наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 06.05.2022 №85), затверджено Перелік територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) станом на 23.07.2022, відповідно до якого Мангушська селищна територіальна громада Маріупольського району Одеської області включено до зазначеного переліку.

Відповідно до п. 4 постанови Кабінету Міністрів України «Про облік внутрішньо переміщених осіб» № 509, підтвердженням місця реєстрації, зокрема, є: документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, або документ, що посвідчує особу та підтверджує її спеціальний статус, або свідоцтво про народження дитини.

Суд зазначає, що норми чинного законодавства не передбачають встановлення фактичного переміщення особи з певної території у разі наявності документу з відміткою про реєстрацію місця проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення у зв`язку з обставинами, зазначеними у статті 1 Закону.

З матеріалів справи встановлено, що факт реєстрації позивача на території проведення бойових дій підтверджено.

Таким чином, судом встановлено, що позивач перемістилась з території, що розташована в районі проведення воєнних (бойових) дій та або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) станом.

У заяві про взяття на облік ОСОБА_1 як внутрішньо переміщеної особи було зазначено про місце навчання позивача.

Вказане, на думку суду, дає підстави стверджувати, що доводи відповідача про зазначення позивачем завідомо недостовірних відомостей є необґрунтованими.

Суд звертає увагу, що Порядок № 509 не містить положень щодо часу, коли особа має внутрішньо переміститись, або факту повторності такого переміщення, для того, щоб вона мала право на допомогу.

Аналізуючи оскаржуване рішення, суд вказує, що принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень, відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України, має на увазі, що рішення повинно бути прийнято з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Європейським Судом з прав людини у рішенні по справі «Суомінен проти Фінляндії» (Suominen v. Finland), №37801/97, п.36, від 01.07.2003, яке, відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини», підлягає застосуванню судами як джерело права, вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

У рішенні від 10.02.2010 у справі «Серявін та інші проти України» Європейський суд з прав людини вказав, що у рішеннях суддів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі, наприклад, документи, пояснення осіб, тощо.

При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.

Разом з тим, приймаючи рішення або вчиняючи дію, суб`єкт владних повноважень не може ставати на сторону будь-якої з осіб та не може виявляти себе заінтересованою стороною у справі, виходячи з будь-якого нелегітимного інтересу, тобто інтересу, який не випливає із завдань цього суб`єкта, визначених законом.

Прийняття рішення, вчинення (не вчинення) дії вимагає від суб`єкта владних повноважень діяти добросовісно, тобто з щирим наміром щодо реалізації владних повноважень та досягнення поставлених цілей і справедливих результатів, з відданістю визначеним законом меті та завданням діяльності, передбачувано, без корисливих прагнень досягти персональної вигоди, привілеїв або переваг через прийняття рішення та вчинення дії.

Таким чином, висновки та рішення суб`єкта владних повноважень можуть ґрунтуватися виключно на належних, достатніх, а також тих доказах, які одержані з дотриманням закону.

З урахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку, що рішення Управління соціального захисту населення в Приморському районі міста Одеси Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради від 31.08.2022 року про скасування довідки ВПО № 5105 - 5001999735 від 12.08.2022 року є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Згідно з п.23 ч.1 ст.4 КАС України похідна позовна вимога - вимога, задоволення якої залежить від задоволення іншої позовної вимоги (основної вимоги)

Так, умови створення, ведення та доступу до відомостей Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб (далі - база даних) визначає Порядок створення, ведення та доступу до відомостей Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 22 вересня 2016 р. № 646 (далі Порядок 646).

Пунктом 3 даного порядку№ 646 визначено, що інформація до бази даних вноситься структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі створення) рад (далі - уповноважені органи) в електронній формі на підставі поданої внутрішньо переміщеною особою заяви, форму якої затверджує Мінсоцполітики.

База даних дає змогу обробляти персональні дані зареєстрованих внутрішньо переміщених осіб відповідно до вимог Закону України Про захист персональних даних.

Якщо інформація про внутрішньо переміщену особу вноситься до бази даних уперше, автоматично формується унікальний номер запису, який відображається в довідці про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (далі - довідка), згідно з додатком до Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. № 509 Про облік внутрішньо переміщених осіб (Офіційний вісник України, 2014 р., № 81, ст. 2296; 2015 р., № 70, ст. 2312; 2016 р., № 46, ст. 1669).

Механізм надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам (далі - допомога) визначає Порядок надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 р. № 332 (далі Порядок №332).

Так, відповідно до п.2 Порядку №332 допомога надається особам, які перемістилися з тимчасово окупованої території Російською Федерацією території України, а також території адміністративно-територіальних одиниць, де проводяться бойові дії та що визначені в переліку адміністративно-територіальних одиниць, на території яких платникам єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, які перебувають на обліку на відповідній території, може надаватися допомога в рамках Програми єПідтримка, затвердженому розпорядженням Кабінету Міністрів України від 6 березня 2022 р. № 204.

Пунктом 6 Порядку №332 визначено, що для отримання допомоги внутрішньо переміщена особа заповнює заяву, яка формується засобами Єдиного державного веб-порталу електронних послуг, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія.

Суд зазначає, що відповідачами не заперечується те, що позивач зверталась, в тому числі, із заявою про призначення вищевказаної допомоги.

З урахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку, що похідні вимоги позивача також є такими, що піддягають задоволенню.

Решта доводів та заперечень сторін висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі РуїсТоріха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту.

Оцінюючи правомірність дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст.2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури.

Частиною 1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Частиною 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Відповідно до ч.1, ч.5 ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

Керуючись ст.ст. 7, 9, 241-246, 250, 255, 262, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради, Управління соціального захисту населення в Приморському районі міста Одеси Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення і зобов`язання вчинити дії задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Управління соціального захисту населення в Приморському районі міста Одеси Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради від 31.08.2022 року про скасування довідки ВПО № 5105 - 5001999735 від 12.08.2022 року;

Зобов`язати Департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради поновити в Єдиній інформаційній базі даних про ВПО запис відносно ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) з моменту взяття її на облік внутрішньо переміщеної особи - 12.08.2022 року.

Зобов`язати Департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради здійснити призначення, нарахування та виплату допомоги на проживання ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) відповідно до Порядку надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 20.03. 2022 року №332 на підставі заяви від 12.08.2022 року.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подання до П`ятого апеляційного адміністративного суду апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи:

Позивач - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_1 ).

Відповідачі:

Департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради (вул. Косовська, буд.2-Д, м.Одеса, 65074, код ЄДРПОУ 36290160).

Управління соціального захисту населення в Приморському районі міста Одеси Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради (65058, м. Одеса, вул. Маршала Говорова, 7).

Суддя С.М. Корой

Дата ухвалення рішення11.12.2023
Оприлюднено14.12.2023
Номер документу115587896
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення і зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —420/5988/23

Постанова від 01.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 22.01.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 11.01.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Рішення від 11.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Корой С.М.

Ухвала від 09.11.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Корой С.М.

Ухвала від 28.03.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Корой С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні