Рішення
від 05.12.2023 по справі 460/21427/23
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

05 грудня 2023 року м. Рівне№460/21427/23

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Нор У.М. за участю секретаря судового засідання Вознюк В.І. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представник Затинний С.С.,

відповідачі: представник Стельмах О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Товариства з обмеженою відповідальністю «ІМК ГРУП» доГоловного управління ДПС у Рівненській області Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинення певних дій, -В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю«ІМК ГРУП»(даліпозивач, ТОВ«ІМК ГРУП») звернулося в суд з позовом до Головного управління ДПС у Рівненській області (далівідповідач-1, ГУ ДПС у Рівненській області), Державної податкової служби України (далівідповідач-2, ДПС України) в якому просить визнати противними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області №9368444/43405088 від 17.08.2023 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №7, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю «ІМК ГРУП» 21.07.2023 року та №9368443/43405088 від 17.08.2023 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №8, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю «ІМК ГРУП» 31.07.2023 року; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, складені Товариством з обмеженою відповідальністю «ІМК ГРУП» за №7 від 21.07.2023 року та за №8 від 31.07.2023 року, датою їх подання на реєстрацію та стягнути з відповідачів понесені судові витрата по сплаті судового збору.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, які на думку позивача, є протиправними та підлягають скасуванню, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які підтверджують реальність здійснення операцій по спірних податкових накладних.

Ухвалою суду від 27.09.2023 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження та вирішено здійснювати розгляд справи провести за правилами спрощеного позовного провадження у судовому засіданні з повідомленням учасників справи. Судове засідання призначене на 25.10.2023.

Від Головного управління ДПС у Рівненській області та Державної податкової служби України надійшов спільний відзив на позовну заяву. В обґрунтування заперечень вказано, що контролюючим органом відповідно до пункту201.16 статті 201 ПК України, реєстрацію податкових накладних №7 від 21.07.2023 року та №8 від 31.07.2023 року зупинена, оскільки, вищезазначені податкові накладні відповідають критеріям ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначених в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН. Однак, подані позивачем повідомлення не містили повного пакету документів, передбачених вимогами п.5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженогонаказом Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН. Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН в протоколі зазначено, які саме документи не надані платником. З огляду на наведене, Комісією ГУ ДПС у Рівненській області прийняті рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9368444/43405088 від 17.08.2023 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №7, складеної ТОВ «ІМК ГРУП» 21.07.2023 року та №9368443/43405088 від 17.08.2023 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №8, складеної ТОВ «ІМК ГРУП». В оскаржуваних рішеннях чітко зазначено, яких саме документів позивачем не додано. Крім того, суд позбавлений процесуальної можливості перебирати на себе повноваження щодо оцінки повноти надання документів, що належить виключно до компетенції Комісії Головного управління ДПС у Рівненській області. Зважаючи на це, відповідачі просили у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Позивачем подано відповідь на відзив, в якій заперечує проти доводів, викладених у відзиві на позовну заяву та просить задовольнити позовну заяву у повному обсязі.

Судове засідання, призначене на 25.10.2023 не відбулося у звя`язку з тимчасовою непрацездатністю головуючого судді У.М. Нор.

Ухвалою суду від 01.11.2023 відкладено розгляд справи на 14.11.2023.

14.11.2023 в судовому засіданні було оголошено перерву до 05.12.2023.

В судовому засіданні 05.12.2023 представник позивача адвокат Затинний С.С. позовні вимоги підтримав повністю. В обґрунтування позову покликався на обставини, які викладені в позовній заяві. Просив позовні вимоги задовольнити повністю.

Представник відповідачів в судовому засіданні 05.12.2023 заперечував щодо задоволення позову. Вказував на законність рішень Комісії Головного управління ДПС у Рівненській області. Просив в задоволені позову відмовити повністю.

Заслухавши представника позивача, представника відповідачів, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини та відповідні їм правовідносини.

ТОВ «ІМК ГРУП» створене відповідно до установчих зборів засновників №1 від 11.12.2019 року та зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 11.12.2019 року, номер запису 1608102 0000 015336. Разом з тим, 12.12.2019 року ТОВ «ІМК ГРУП» взято на облік ГУ ДПС у Рівненській області за №171619336477.

Відповідно до Виписки та Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осібпідприємців та громадських формувань, основним видом діяльності ТОВ «ІМК ГРУП» є 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.

Згідно договору купівлі-продажу від 04.01.2020 року, укладеного між ТОВ «ІМК ГРУП» та ПАТ «Рівненська фабрика нетканих матеріалів», ТОВ «ІМК ГРУП» було придбано незавершене будівництво, блок цехів товарів народного споживання і складів зі службово-побутовими приміщеннями за адресою: м. Рівне, вул. Фабрична, буд. 2 (відсоткова готовність об`єкта складала 9,26%). Додатково це стверджується Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 04.01.2020 року, індексний номер витягу 195608444.

Згодом після проведення додаткових робіт на вказаному незавершеному будівництві, ТОВ «ІМК ГРУП» зареєструвало за собою право власності на об`єкт нерухомого майна: блок виробничих цехів та складських і службових приміщень, загальною площею 5128,8 кв.м. за адресою м. Рівне, вул. Фабрична, буд. 2. Такі обставини стверджуються Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 21.10.2022 року, індексний номер 312962713.

17.07.2023 року між ТОВ «ІМК ГРУП» та Акціонерним товариством «УКРПОШТА» (АТ «УКРПОШТА») було укладено нотаріально посвідчений договір оренди нежитлового приміщення, який зареєстровано в реєстрі за №1490 (далі Договір).

Відповідно до Витягу з Державного реєстру речових прав від 17.07.2023 року, індексний номер витягу 339419328, за АТ «УКРПОШТА» зареєстровано право користування на блок виробничих цехів та складських і службових приміщень, загальною площею 5104,5 кв.м. за адресою м. Рівне, вул. Фабрична, буд. 2.

Крім того, до вказаного Договору між ТОВ «ІМК ГРУП» та АТ «УКРПОШТА» було укладено додаток №1 Форма «Специфікації оздоблення Приміщення», додаток №2 Форма «Акт приймання-передачі приміщення в оренду» та додаток №3 Перелік робіт проведення яких необхідно здійснити при адаптації об`єкту оренди.

Згідно умов вказаного Договору, а саме пунктів 1.1., 1.2. та 1.6., ТОВ «ІМК ГРУП», як орендодавець, передає, а АТ «УКРПОШТА», як орендар приймає в строкове платне користування нежитлові приміщення, блок виробничих цехів та складських і службових приміщень, загальною площею 5104,5 кв.м. за адресою м. Рівне, вул. Фабрична, буд. 2. Загальна площа приміщень, що передаються в оренду 5104,5 кв.м. Строк оренди починає перебіг з моменту передачі приміщення орендарю за актом приймання-передачі приміщення в оренду та становить десять років.

Відповідно до п. 3.2. Договору місячна орендна плата складає 740152,50 грн. (в т.ч. ПДВ 123355,35 грн.).

Згідно п. 4.2.1. Договору ТОВ «ІМК ГРУП» за рахунок авансового платежу передбаченого п. 3.8.1. Договору та власних коштів має здійснити не пізніше 31.12.2023 року адаптацію об`єкту оренди, відповідно до додатку №3 Договору, для підписання акту приймання-передачі приміщення і подальшого належного його використання АТ «УКРПОШТА».

Виконуючи свої зобов`язання, які передбачено п.п. 3.8.1. п. 3.8. Договору АТ «УКРПОШТА» 21.07.2023 року перерахувало на рахунок ТОВ «ІМК ГРУП» аванс в сумі 80% базової орендної плати за 15 місяців оренди в розмірі 8881585,05 грн. (в т.ч. ПДВ 1480 264,18 грн.). Такі обставини стверджуються, зокрема, інформаційним повідомленням про зарахування коштів №21/07/20232015141 від 21.07.2023 року, карткою рахунку: 6811 щодо контрагента АТ «УКРПОШТА», актом звірки взаєморозрахунків від 17.08.2023 року, листом АТ «УКРПОШТА» від 21.08.2023 року за №0605/29 про невикористання печатки тощо.

Як наслідок, відповідно до п.п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України (далі ПК України) по першій події (даті зарахування коштів на банківський рахунок) в ТОМ «ІМК ГРУП» виникли податкові зобов`язання. Тому позивачем була оформлена податкова накладна №7 від 21.07.2023 року на загальну суму 8881585,05 грн. (в т.ч. ПДВ 1480264,18 грн.), яку 13.08.2023 року було направлено на реєстрацію.

14.08.2023 року на електронну пошту позивача надійшла квитанція б/н про те, що порушено порядок обрахунку графи 11 розділу Б. Сума в графі 11 (1480264,18) не збігається з розрахованою (1480264,174).

Враховуючи позицію податкового органу в ІПК від 26.03.2020 року за №1272/6/99-00-07-03-02-06/ІПК, що розбіжність (в 1, 2 копійки) між обсягами постачання та сумою ПДВ зазначеними в первинних документах і такими ж показниками податкових накладних, яка виникла за рахунок арифметичних заокруглень, не може бути єдиною причиною для невизнання податкового кредиту.

14.08.2023 року позивачем на реєстрацію була відправлена справлена податкова накладна для АТ «УКРПОШТА» №7 від 21.07.2023 року на загальну суму 8881585,04 грн. (в т.ч. ПДВ 1480264,17 грн.), реєстрація якої була зупинена по причині, обсягу постачання товару/послуги 68.20.12-00.00, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та його постачання. Такі обставини стверджуються квитанцією за №9206089106.

16.08.2023 року позивачем було направлено ГУ ДПС Рівненської області повідомлення №1 у вигляді Пояснень з доданими документи щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

Рішенням комісії Головного управління ДПС у Рівненській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Комісія) № 9368444/43405088 від 17.08.2023 року було відмовлено в реєстрації податкової накладної № 7 від 21.07.2023 року.

Підставами для такої відмови у рішенні зазначено: «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства». Додатково зазначено: «відсутні дані бухгалтерського обліку, що підтверджують наявність авансового платежу».

Рішення комісії Головного управління ДПС у Рівненській області було оскаржено позивачем в адміністративному порядку.

За результатами розгляду скарги скаргу залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Підстава такого рішення: «ненадання платником податку опій первинних документів щодо постачання /придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських приміщень (інвентаризаційний опис) у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних».

28.02.2023 року між ТОВ «ІМК ГРУП» та ТОВ «ФЛАВЕРЗ ДЕЛІВЕРІ КАРГО» було укладено Договір №1 оренди нежитлового приміщення (далі Договір №1).

Згідно акту приймання-передачі нежитлового приміщення від 01.03.2023 року, нежитлове приміщення загальною площею 457,4 м.кв., що знаходиться за адресою: м. Рівне, вул. Фабрична, буд. 2 було передано ТОВ «ІМК ГРУП», як орендодавцем, в платне користування ТОВ «ФЛАВЕРЗ ДЕЛІВЕРІ КАРГО», як орендарю.

В подальшому між ТОВ «ІМК ГРУП» та ТОВ «ФЛАВЕРЗ ДЕЛІВЕРІ КАРГО» складено акт №ОУ-0000008 здачі-приймання робіт (надання послуг). У зв`язку із чим, позивачем була оформлена податкова накладна №8 від 31.07.2023 року до вказаного акта в сумі 22870,00 грн. (в т.ч. ПДВ 3811,67 грн.) за оренду приміщення за липень 2023 року, відповідно до наведеного Договору №1.

Наведені дії позивачем було вчинено, згідно п.п. 187.1 ст. 187 ПК України по першій події, в даному випадку даті оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Однак, 14.08.2023 року згідно квитанції за №9204889930 реєстрацію наведеною податкової накладної для ТОВ «ФЛАВЕРЗ ДЕЛІВЕРІ КАРГО» №8 від 31.07.2023 року зупинено. Підстава: обсяг постачання товару/послуги 68.20.12-00.00, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризикованості здійснення операції. Додатково повідомлено: пропонується надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

16.08.2023 року позивачем було направлено ГУ ДПС Рівненської області повідомлення № 2 у вигляді Пояснень з доданими документи щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

Рішенням комісії Головного управління ДПС у Рівненській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Комісія) № 9368443/43405088 від 17.08.2023 року було відмовлено в реєстрації податкової накладної № 8 від 31.07.2023 року.

Підставами для такої відмови у рішенні зазначено: «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства». Додатково зазначено: «відсутні дані бухгалтерського обліку, що підтверджують наявність авансового платежу».

Рішення комісії Головного управління ДПС у Рівненській області було оскаржено позивачем в адміністративному порядку.

За результатами розгляду скарги скаргу залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Підстава такого рішення: «ненадання платником податку опій первинних документів щодо постачання /придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських приміщень (інвентаризаційний опис) у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних».

Відповідно до пункту201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом201.10 статті 201 ПК Українипри здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цьогоКодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до п.12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженогопостановою КМ України № 1246 від 29.12.2010(далі - Порядок № 1246) після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимогЗаконів України "Про електронні довірчі послуги", «Про електронні документи та електронний документообіг»та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно з п.13 Порядку № 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Аналогічні приписи наведені у п.201.16 ст.201 ПК України, згідно з якими реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному КМ України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначено Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженимпостановою КМ України від 11.12.2019 № 1165, який набрав чинності з 01.02.2020 (далі - Порядок №1165).

Відповідно до п.4, 5 Порядку № 1165, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі. Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно з пунктами 6, 7, 10, 11 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Як вбачається зі справи, а саме квитанції за №9206089106 та за №9204889930 реєстрацію податкових накладних позивача №7 від 21.07.2023 року та №8 від 31.07.2023 року зупинено з тих підстав, що обсяг постачання товару/послуги 68.20.12-00.00, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризикованості здійснення операції.

У наведених обох квитанціях позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Оцінюючи наведені в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних підстави контролюючого органу, слід звернути увагу на те, що перелік критеріїв ризиковості здійснення операцій міститься в Додатку 3 до Порядку № 1165.

Пунктом 1 зазначеного Додатку, у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, передбачено такий критерій ризиковості здійснення операцій як: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі.

Отже, пункт 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій відносить операцію до ризикових, зокрема, у разі відсутності товару/послуги, зазначених у податковій накладній, у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначених у податковій накладній, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою).

Відповідно до п.12 Порядку № 1165, платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5).

У таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно зУКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України (п.13 Порядку № 1165).

Згідно з п.14, 15 Порядку № 1165, таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.

Відповідно до п.16, п.17 Порядку № 1165 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (додаток 6).

У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.

Пунктом 18 Порядку № 1165 передбачено умови, за яких таблиця даних платника податку враховується в автоматичному режимі.

За правилами п.19 Порядку № 1165 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) у разі коли стосовно платника податку прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку (додаток 4), визначених у пунктах 1-5 додатка 1 та вразі коли до контролюючого органу надійшла податкова інформація, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка врахована, зокрема в автоматичному режимі, комісії контролюючих органів мають право прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 Кодексу (додаток 7).

Якщо таблиця даних платника податку врахована відповідно до пункту 18 цього Порядку, після прийняття комісією контролюючого органу рішення про неврахування таблиці даних платника податку така таблиця підлягає розгляду відповідно до пункту 15 цього Порядку (п.20 Порядку № 1165).

Згідно з п.21 Порядку № 1165, якщо рішення про врахування таблиці даних платника податку прийнято до дати набрання чинності цим Порядком, таке рішення залишається чинним до прийняття контролюючим органом рішення про неврахування таблиці даних платник податку.

Таким чином, Порядок № 1165 передбачає:

1) можливість (право) платника податків подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5), яка підлягає розгляду із прийняттям рішення про її врахування чи неврахування;

2) можливість врахування таблиці даних платника податку в автоматизованому режимі;

3) якщо рішення про врахування таблиці даних платника податку прийнято до дати набрання чинності цим Порядком, таке рішення залишається до прийняття контролюючим органом рішення про неврахування таблиці даних платника податку.

Приймаючи рішення, суд бере до уваги те, що відповідачами не надано обґрунтувань щодо застосування відповідних таблиць даних платника податку на додану вартість, зокрема, й щодо моменту їх подання позивачем до контролюючого органу, що впливає на механізм їх врахування контролюючим органом.

Крім того, зі справи не вбачається наявність у відповідачів доказів на підтвердження обставин щодо перевищення або рівності обсягу постачання величини залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, належної мотивації таких висновків не наведено. Якою саме була величина залишку обсягу придбання такого товару та в який спосіб і на підставі яких документів вона була визначена, відповідачами не доведено, належними та достовірними доказами не підтверджено.

Судом встановлено, що у квитанціях лише запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Разом з тим, оцінюючи наведені в квитанціях про зупинення реєстрації податкової накладної підстави контролюючого органу, слід вказати на те, що податковий орган конкретно не вказав, яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Натомість позивачем, як платником податків, було надано до податкового органу всі наявні первинні документи на підтвердження реальності господарської операції.

Зупинення реєстрації податкових накладних без переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, фактично, не надало позивачу можливості надати достатній обсяг підтверджуючих документів.

Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Вживання податковим органом загального посилання на п. 1 Критеріїв, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.

Таким чином, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості актів індивідуальної дії призводить до їх протиправності. При цьому, допущені державним органом помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються, як і не можуть покладати на таких осіб тягар відповідальності.

Висновки аналогічного характеру викладено в постановах Верховного Суду від 23.10.2018 у справі № 822/1817/18 та від 04.12.2018 у справі № 821/1173/17, від 14.12.2022 у справі № 560/11825/21.

Разом з тим, як вбачається із справи, позивачем було направлено на реєстрацію податкові накладні №7 від 21.07.2023 року та №8 від 31.07.2023 року.

Наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12.12.2019, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за № 1245/34216, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту201.16 статті 201 Податкового кодексу Українизупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п.2-4 Порядку № 520 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (комісії регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку № 520 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пунктами 6, 7 Порядку № 520 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимогЗаконів України "Про електронні документи та електронний документообіг", «Про електронні довірчі послуги»та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п.11 Порядку № 520 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Пунктом 13 Порядку № 520 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що рішення про відмову в реєстрації податкової накладної повинне містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної із зазначенням, зокрема, які саме документи не надані платником податків, які були б достатніми для прийняття комісією ДПС рішення про реєстрацію податкових накладних.

Зі справи безспірно вбачається, що позивачем надавалися для контролюючого органу відповідні пояснення та документи на підтвердження господарської операції з контрагентами. Проте, відповідачем якпідставу відмови у реєстрації податкових накладних зазначено в обох випадках: «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): відсутні дані бухгалтерського обліку, що підтверджують наявність авансового платежу».

Разом з тим, які саме було надано відповідачам позивачем документи, що складені з порушенням законодавства, з оскаржуваних рішень не вбачається. Так само, не вбачається, й яке саме законодавством позивачем було при цьому порушено.

Крім того, як уже зазначалося в оскаржуваних рішеннях в графі "Додаткова інформація" зазначено, (зазначити конкретні документи): «відсутні дані бухгалтерського обліку, що підтверджують наявність авансового платежу».

Натомість, на підтвердження підстав для складання та подання на реєстрацію в ЄРПН розрахунків коригування до податкових накладних позивач надав відповідачам два відповідних повідомлення від 16.08.2023 року за № 1 та від 16.08.2023 року за №2 з чіткими поясненнями та копіями документів на підтвердження здійснення господарської операції. Так, до першого повідомлення від 16.08.2023 року за №1 позивачем додано: договір купівлі-продажу незавершеного будівництва від 04.01.2020 року; Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права від 04.01.2020 року; Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 21.10.2022 року, згідно якого позивачу на праві власності належить блок виробничих цехів та складських і службових приміщень, загальною площею 5128,8 кв.м. заа адресою в АДРЕСА_1 ; договір оренди нежитлового приміщення від 17.07.2023 року з додатками; Витяг з Державного реєстру речових прав від 17.07.2023 року щодо реєстрації права користування за АТ «УКРПОШТА»; картку рахунку: 6811 щодо контрагента АТ «УКРПОШТА»; інформаційне повідомлення про зарахування коштів №21/07/20232015141 від 21.07.2023 року; акт звірки від 17.08.2023 року; лист з АТ «УКПОРШТА» від 21.08.2023 року про невикористання печатки. Зважаючи на це, позивачем надано було відповідачам об`єктивні документи, бухгалтерського характеру що підтверджують наявність авансового платежу.

До другого повідомлення від 16.08.2023 року за №2 позивачем додано: договір купівлі-продажу незавершеного будівництва від 04.01.2020 року; Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права від 04.01.2020 року; Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 21.10.2022 року, згідно якого позивачу на праві власності належить блок виробничих цехів та складських і службових приміщень, загальною площею 5128,8 кв.м. заа адресою в м. Рівне по вул. Фабрична, буд. 2; договір №1 оренди нежитлового приміщення від 28.02.2023 року; акт приймання-передачі нежитлового приміщення від 01.03.2023 року; акт здачі-приймання робіт (надання послуг); картка рахунку: 36 з контрагентом ТОВ «ФЛАВЕРЗ ДЕЛІВЕРІ КАРГО». Зважаючи на це, позивачем надано було відповідачам об`єктивні документи, бухгалтерського характеру щодо підтверджують законність господарської операції. При цьому, у даному випадку відповідачі безпідставно покликалися на відсутність документів бухгалтерського характеру що підтверджують наявність авансового платежу, оскільки тут мала місце оренда за липень. Тобто послуга, яка вже була надана та підлягала оплаті без авансових елементів.

Таким чином, з доданих до позову документів встановлено, що позивач надавав контролюючому органу первинні документи, які підтверджують та розкривають суть, внутрішню сторону господарських операції, на виконання яких складені податкові накладні №7 від 21.07.2023 року та №8 від 31.07.2023 року.

Згідно з п.198.2. ст.198 ПК Українидатою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.

Таким чином, оскільки для виникнення податкового зобов`язання з ПДВ достатньо настання однієї з подій, то обов`язок продавця виписати і зареєструвати в ЄРПН податкову накладну на відповідну суму ПДВ, кореспондує з правом контролюючого органу вимагати у платника ПДВ ту документацію, яка підтверджує настання саме такої події, а не обох подій одночасно.

Судом береться до уваги те, що факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних не спростовує факту здійснення платником податків господарської операції, що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

Вказані документи складені позивачем у повній відповідності до вимог законодавства і саме такими документами супроводжувалось оформлення господарської операції, в рамках якої виписані податкові накладні, що оформлені позивачем до реєстрації в ЄРПН.

Таким чином, надані позивачем документи та пояснення були цілком достатніми для прийняття Комісією ГУ ДПС в Рівненській області рішень про реєстрацію спірних податкових накладних в ЄРПН.

При цьому, слід зазначити, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормамиПодаткового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.

З огляду на викладене, суд вважає, що надані позивачем документи, є такими, що свідчать про протиправність рішень відповідачів, у зв`язку з чим, рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області №9368444/43405088 від 17.08.2023 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №7, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю «ІМК ГРУП» 21.07.2023 року та №9368443/43405088 від 17.08.2023 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №8, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю «ІМК ГРУП» 31.07.2023 року, є протиправними та підлягають скасуванню.

Стосовно вимоги позивача зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариством з обмеженою відповідальністю «ІМК ГРУП» за №7 від 21.07.2023 року та за №8 від 31.07.2023 року, то слід зазначити таке.

За приписами підпункту14.1.60 пункту 14.1 статті 14 ПК України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Обов`язок з реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних у випадку визнання протиправним та скасування рішень про відмову реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань покладається саме на Державну податкову службу України, як центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

У відповідності з п.2, п.10 ч. 2ст.245 КАС України, суд в порядку адміністративного судочинства може визнати протиправним та скасувати індивідуальний акт чи окремі його положення, а також прийняти рішення про інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод(право на ефективний засіб юридичного захисту) передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

При цьому, під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект. Таким чином, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права.

Слід врахувати, щоПК Українивизначено правові наслідки відсутності факту реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Така податкова накладна не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Виявлення розбіжностей даних податкової накладної та Єдиного реєстру податкових накладних, у свою чергу, є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.

Приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності.

Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормамиПодаткового кодексу України.

Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.

Відповідна позиція висловлена у постанові Верховного Суду від 07.12.2022 у справі №500/2237/20, від 17.01.2023 у справі № 816/2218/18.

Таким чином, відсутність реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних впливає на правовий стан платників податків.

Принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень має на увазі, що рішення має бути прийняте з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення.

Таким чином, на переконання суду, з метою повного та належного захисту порушеного права позивача та задля недопущення порушення прав контрагента позивача, який на підставі вказаної податкової накладної, має право сформувати податковий кредит, та інших контрагентів по ланцюгу господарських операцій, слід зобов`язати ДПС України зареєструвати спірні податкові накладні датою їх подання.

За наведених обставин права позивача підлягають судовому захисту як шляхом визнання протиправним та скасування зазначених рішень суб`єкта владних повноважень, так і шляхом зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні від 21.07.2023 року за №7 та від 31.07.2023 року за №8 в Єдиному реєстрі податкових накладних, яка сформована позивачем, датою їх фактичного подання.

Висновки позивача у даній справі узгоджуються із правовими висновками Верховного Суду, викладеними в його постановах від 02.04.2019 у справі № 822/1878/18,від 18.07.2019 у справі № 1740/2004/18, від 24.04.2023 у справі №460/8040/20.

Відповідно до ч.ч.1,2ст.77 Кодексу адміністративного судочинства Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачі не виконали процесуального обов`язку доказування своєї позиції та не довели правомірності своєї поведінки та прийнятих рішень у спірних правовідносинах, натомість доводи позивача відповідають обставинам справи та ґрунтуються на нормах матеріального закону.

Оскільки факт наявності у позивача порушеного права знайшов своє підтвердження у ході розгляду справи, то позовні вимоги слід задовольнити повністю.

Враховуючи положення ч.1ст.139 Кодексу адміністративного судочинства Українисуд стягує на користь позивача понесені ним судові витрати у вигляді судового збору за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних коригування Головного управління ДПС у Рівненській області №9368444/43405088 від 17.08.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 7 від 21.07.2023.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №7 від 21.07.2023 Товариства з обмеженою відповідальністю "ІМК ГРУП" у Єдиному реєстрі податкових накладних, днем її фактичного подання.

Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних коригування Головного управління ДПС у Рівненській області №9368443/43405088 від 17.08.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 8 від 31.07.2023.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №8 від 31.07.2023 Товариства з обмеженою відповідальністю "ІМК ГРУП" у Єдиному реєстрі податкових накладних, днем її фактичного подання.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ІМК ГРУП" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Рівненській області судовий збір в сумі 2684,00 грн.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ІМК ГРУП" за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України судовий збір в сумі 2684,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасники справи:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "ІМК ГРУП" (вул. Симона Петлюри, буд. 35,м. Рівне,Рівненська обл.,33013, ЄДРПОУ/РНОКПП 43405088)

Відповідач - Головне управління ДПС у Рівненській області (вул. Відінська, буд. 12,м. Рівне,Рівненська обл.,33023, ЄДРПОУ/РНОКПП 44070166) Відповідач - Державна податкова служба України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ,04053, ЄДРПОУ/РНОКПП 43005393)

Повний текст рішення складений 11 грудня 2023 року

Суддя У.М. Нор

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.12.2023
Оприлюднено14.12.2023
Номер документу115588513
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —460/21427/23

Ухвала від 02.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 19.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 06.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 19.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Рішення від 05.12.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

У.М. Нор

Рішення від 05.12.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

У.М. Нор

Ухвала від 01.11.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

У.М. Нор

Ухвала від 27.09.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

У.М. Нор

Ухвала від 13.09.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

У.М. Нор

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні