Справа № 947/12495/23
Провадження № 1-кп/947/906/23
ВИРОК
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12.12.2023 року
Київський районний суд міста Одеси у складі:
судді ОСОБА_1 ,
за участю секретаря ОСОБА_2 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у режимі спеціального судового провадження у залі суду в містіОдесі, кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №22022230000000222 від 29.06.2022 року відносно
ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, уродженця селища міського типу Верхній Рогачик Верхньорогачицького району Херсонської області, українця, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , не є депутатом будь-якого рівня, раніше не судимого,
обвинуваченого у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого за ч.5 ст.111-1 КК України,
сторони кримінального провадження:
прокурор ОСОБА_4 ,
захисник ОСОБА_5 ,
ВСТАНОВИВ:
Згідно з Конституцією України, Україна є суверенною і незалежною державою. Суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною. Перебування на території України підрозділів збройних сил інших держав з порушенням процедури, визначеної Конституцією та законами України, Гаазькими конвенціями 1907 року, IV Женевською конвенцією 1949 року, а також всупереч Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї 1994 року, Договору про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і Російською Федерацією (далі - РФ) 1997 року та іншими міжнародно-правовими актами, є окупацією частини території суверенної держави Україна та міжнародним протиправним діянням з усіма наслідками, передбаченими міжнародним правом.
Усупереч вказаним нормам міжнародного гуманітарного права президент РФ ОСОБА_6 , а також інші невстановлені на цей час досудовим розслідуванням представники влади РФ, діючи всупереч вимогам п.п. 1, 2 Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї від 05.12.1994, принципів Заключного акта Наради з безпеки та співробітництва в Європі від 01.08.1975 та вимогам ч. 4 ст. 2 Статуту ООН і Декларацій Генеральної Асамблеї Організації Об`єднаних Націй від 09.12.1981 № 36/103, від 16.12.1970 № 2734 (ХХV) від 21.12.1965 № 2131 (ХХ), від 14.12.1974 № 3314 (ХХІХ), спланували, підготували і розв`язали агресивну війну та воєнний конфлікт проти України, а саме віддали наказ на вторгнення підрозділів збройних сил РФ на територію України.
24 жовтня 1945 року набув чинності Статут Організації Об`єднаних націй, підписаний 26 червня 1945 року, яким фактично створено Організацію Об`єднаних націй (далі - ООН).
До складу ООН входять Україна РФ та ще 49 країн-засновниць, а також інші країни світу.
Відповідно до ч. 4 ст. 2 Статуту ООН усі Члени вказаної організації утримуються в своїх міжнародних відносинах від погрози силою або її застосування як проти територіальної недоторканності або політичної незалежності будь-якої держави, так і будь-яким іншим чином, несумісним із Цілями Об`єднаних Націй.
Декларацією Генеральної Асамблеї ООН № 36/103 від 9 грудня 1981 року про недопустимість інтервенції та втручання у внутрішні справи держав та резолюціями: № 2131 (XX) від 21 грудня 1965 року, що містить Декларацію про неприпустимість втручання у внутрішні справи держав та про захист їх незалежності та суверенітету; № 2625 (XXV) від 24 жовтня 1970 року, що містить Декларацію про принципи міжнародного права, що стосуються дружніх відносин і співробітництва між державами відповідно до Статуту ООН; № 2734 (XXV) від 16 грудня 1970 року, що містить Декларацію про зміцнення міжнародної безпеки; № 3314 (XXIX) від 14 грудня 1974 року, що містить Визначення агресії, - установлено, що жодна з держав не має права здійснювати інтервенцію чи втручання у будь-якій формі або з будь-якої причини у внутрішні та зовнішні справи інших держав. Цими ж міжнародними документами закріплено обов`язок держав: утримуватися від озброєної інтервенції, підривної діяльності, військової окупації, здійснення сприяння, заохочення чи підтримки сепаратистської діяльності; не допускати на власній території навчання, фінансування та вербовки найманців чи засилання таких найманців на територію іншої держави.
Крім того, у статтях 1-5 Резолюції Генеральної Асамблеї ООН від 14 грудня 1974 року № 3314 (XXIX), серед іншого, визначено, що ознаками агресії є:
застосування збройної сили державою проти суверенітету, територіальної недоторканності чи політичної незалежності іншої держави;
застосування збройної сили державою в порушення Статуту ООН.
Будь-яке з наступних діянь, незалежно від оголошення війни, кваліфікується як акт агресії: вторгнення або напад збройних сил держави на територію іншої держави або будь-яка військова окупація, який би тимчасовий характер вона не мала, яка є результатом такого вторгнення або нападу, або будь-яка анексія із застосуванням сили території іншої держави або частини її; бомбардування збройними силами держави території іншої держави або застосування будь-якої зброї державою проти території іншої держави; блокада портів або берегів держави збройними силами іншої держави; напад збройними силами держави на сухопутні, морські або повітряні сили, або морські та повітряні флоти іншої держави; застосування збройних сил однієї держави, що знаходяться на території іншої держави за угодою з приймаючою державою, у порушення умов, передбачених в угоді, або будь-яке продовження їх перебування на такій території після припинення дії угоди; дія держави, яка дозволяє, щоб її територія, яку вона надала в розпорядження іншої держави, використовувалася цією іншою державою для здійснення акту агресії проти третьої держави; засилання державою або від імені держави збройних банд, груп, іррегулярних сил або найманців, які здійснюють акти застосування збройної сили проти іншої держави, які мають настільки серйозний характер, що це є рівносильним наведеним вище актам, або її значна участь у них.
Жодні міркування будь-якого характеру, чи то політичного, економічного, військового чи іншого характеру, не можуть слугувати виправданням агресії.
Крім того, принципи суверенної рівності, поваги прав, притаманних суверенітету, незастосування сили чи погрози силою, непорушності кордонів, територіальної цілісності держав, мирного врегулювання спорів та невтручання у внутрішні справи держав були закріплені також у Заключному акті Наради з безпеки та співробітництва в Європі від 1 серпня 1975 року, який підписаний СРСР, правонаступником якого є РФ.
У преамбулі Декларації про державний суверенітет України від 16 липня 1990 року (далі - Декларація) вказано, що Верховна Рада Української Радянської Соціалістичної Республіки проголошує державний суверенітет України як верховенство, самостійність, повноту і неподільність влади Республіки в межах її території та незалежність і рівноправність у зовнішніх зносинах.
Відповідно до розділу V Декларації територія України в існуючих кордонах є недоторканною і не може бути змінена та використана без її згоди.
24 серпня 1991 року Верховною Радою Української Радянської Соціалістичної Республіки схвалено Акт проголошення незалежності України, яким урочисто проголошено незалежність України та створення самостійної української держави - України. Згідно з указаним документом територія України є неподільною та недоторканною.
Незалежність України визнали держави світу, серед яких і РФ.
31 травня 1997 року відповідно до положень Статуту ООН і зобов`язань згідно із Заключним актом Наради з безпеки і співробітництва в Європі, Україна та РФ уклали Договір про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і РФ (ратифікований Законом України від 14 січня 1998 року № 13/98- ВР та Федеральним Законом РФ від 2 березня 1999 року № 42-ФЗ). Відповідно до статей 2, 3 зазначеного Договору РФ зобов`язалася поважати територіальну цілісність України, підтвердила непорушність існуючих між ними кордонів та зобов`язалася будувати відносини одна з одною на основі принципів взаємної поваги, суверенної рівності, територіальної цілісності, непорушності кордонів, мирного врегулювання спорів, незастосування сили або погрози силою, у тому числі економічні та інші способи тиску, права народів вільно розпоряджатися своєю долею, невтручання у внутрішні справи, додержання прав людини та основних свобод, співробітництва між державами, сумлінного виконання взятих міжнародних зобов`язань, а також інших загальновизнаних норм міжнародного права.
Відповідно до опису і карти державного кордону, які є додатками до Договору між Україною та РФ про українсько-російський державний кордон від 28 січня 2003 року (ратифікований РФ 22 квітня 2004 року), територія Автономної Республіки Крим, м. Севастополя, Донецької і Луганської областей відноситься до території України.
Статтями 1, 2 Конституції України визначено, що Україна є суверенною і незалежною, демократичною, соціальною, правовою державою. Суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною.
Згідно зі статтею 5 Конституції України носієм суверенітету та єдиним джерелом влади в Україні є народ. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування.
Право визначати і змінювати конституційний лад в Україні належить виключно народові і не може бути узурповане державою, її органами або посадовими особами.
Статтею 73 Конституції України визначено, що виключно всеукраїнським референдумом вирішується питання про зміну території України.
Відповідно до статей 132-134 Конституції України територіальний устрій України ґрунтується на засадах єдності та цілісності державної території.
До складу України входять: Автономна Республіка Крим, Вінницька, Волинська, Дніпропетровська, Донецька, Житомирська, Закарпатська, Запорізька, Івано-Франківська, Київська, Кіровоградська, Луганська, Львівська, Миколаївська, Одеська, Полтавська, Рівненська, Сумська, Тернопільська, Харківська, Херсонська, Хмельницька, Черкаська, Чернівецька, Чернігівська області, міста Київ та Севастополь. Місто Севастополь має спеціальний статус, Автономна Республіка Крим (далі - АР Крим) є невід`ємною складовою частиною України і в межах повноважень, визначених Конституцією України, вирішує питання, віднесені до її відання.
22 лютого 2022 року президент РФ направив до Ради Федерації звернення про використання Збройних Сил (далі - ЗС) РФ за межами РФ, яке було задоволено.
24 лютого 2022 року президент РФ публічно оголосив про рішення розпочати повномасштабну військову агресію проти України.
Близько 5 години 24.02.2022 військовослужбовці ЗС РФ шляхом збройної агресії із застосуванням зброї незаконно вторглися на територію України через державні кордони України в Харківській, Херсонській, Миколаївській, Сумській, Чернігівській, Запорізькій, Київській, інших областях та здійснили напад на державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, військові частини, інші об`єкти, які мають важливе народногосподарське чи оборонне значення, та здійснили окупацію частин указаної території.
Указом Президента України № 341/2022 на часткову зміну статті 1 Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ (зі змінами, внесеними Указами від 14 березня 2022 року № 133/2022, затвердженим Законом України від 15 березня 2022 року № 2119-ІХ, та від 18 квітня 2022 року № 259/2022, затвердженим Законом України від 21 квітня 2022 року № 2212-ІХ), продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.
15.08.2022 Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в України» затверджено Указ Президента України від 12.08.2022 № 573/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні строком на 90 діб.
У подальшому Указом Президента України № 757/2022 від 07.11.2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», який затверджено Законом України № 2738-IX від 16.11.2022, продовжено строк дії воєнного стану в Україні строком з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб.
07.02.2023 Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» затверджено Указ Президента України від 06 лютого 2023 року № 58/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 19 лютого 2023 року строком на 90 діб, який наразі діє.
Відповідно до п. 7 ст. 1-1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» тимчасово окупована РФ територія України (далі - тимчасово окупована територія) - це частини території України, в межах яких збройні формування РФ та окупаційна адміністрація РФ встановили та здійснюють фактичний контроль або в межах яких збройні формування РФ встановили та здійснюють загальний контроль з метою встановлення окупаційної адміністрації РФ.
Відповідно до Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» тимчасово окупована РФ територія України (тимчасово окупована територія) - це частини території України, в межах яких збройні формування РФ та окупаційна адміністрація РФ встановили та здійснюють фактичний контроль або в межах яких збройні формування РФ встановили та здійснюють загальний контроль з метою встановлення окупаційної адміністрації РФ.
Окупаційна адміністрація РФ - сукупність державних органів і структур РФ, функціонально відповідальних за управління тимчасово окупованими територіями та підконтрольних РФ самопроголошених органів, які узурпували виконання владних повноважень на тимчасово окупованих територіях та які виконували чи виконують властиві органам державної влади чи органам місцевого самоврядування функції на тимчасово окупованій території України, в тому числі органи, організації, підприємства та установи, включаючи правоохоронні та судові органи, нотаріусів та суб`єктів адміністративних послуг.
Відповідно до ст. 42 Положення про закони і звичаї війни на суходолі IV Конвенції про закони і звичаї війни на суходолі від 18 жовтня 1907 року, ратифікованої Україною 24.08.1991, територія визнається окупованою, якщо вона фактично перебуває під владою армії супротивника. Окупація поширюється лише на ту територію, де така влада встановлена і здатна виконувати свої функції.
З 24.02.2022 більшу частину території Херсонської області захоплено військовослужбовцями ЗС РФ та на цей час вона знаходиться під окупацією держави-агресора, в тому числі Верхньорогачицька селищна територіальна громада Каховського району Херсонської області.
Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України № 75 від 25.04.2022 (у редакції від 15.12.2022 № 297) Верхньорогачицьку селищну територіальну громаду Каховського району Херсонської області включено до Переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) станом на 10 грудня 2022 року.
Відповідно до статті 1 Резолюції 3314 Генеральної Асамблеї ООН від 14 грудня 1974 року - «Використання збройної сили державою першою в порушення Устава є primafacie свідоцтва акта агресії».
Таким чином, з 24.02.2022 і по цей день, дії російської федерації проти України підпадають під пункти, передбачені ст. 3 Резолюції 3314 Генеральної Асамблеї ООН від 14 грудня 1974 року, а тому такі дії слід кваліфікувати саме як акт агресії РФ проти України.
Починаючи з 24.02.2022 збройні формування російської федерації вторглися на територію Каховського району Херсонської області, та встановили контроль над нею, у тому числі через створені окупаційні адміністрації.
Тобто, відповідно до ст. 42 Конвенції про закони і звичаї війни на суходолі (ІV Гаазька конвенція) від 18.10.1907, територія Каховського району Херсонської області є окупованою, оскільки фактично перебуває під владою збройних сил РФ.
Достовірно знаючи про вищевказані обставини, які є загальновідомим фактом, ОСОБА_3 являючись громадянином України, фактично проживаючи в смт. Верхній Рогачик Каховського району Херсонської області, будучи достеменно проінформованим та розуміючи факт захоплення смт. Верхній Рогачик Каховського району збройними силами російської федерації, усвідомлюючи, що суверенітет України поширюється на всю її територію, Україна є унітарною державою, а її територія в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною, будучи обізнаним про те, що територія Каховського району Херсонської області є невід`ємною складовою частиною України, перебуваючи у приміщенні Верхньорогачицької селищної ради Каховського району Херсонської області за адресою: Херсонська область, Каховський район, смт. Верхній Рогачик, вул. Ювілейна, 52 у невстановлений судом час (точний час в ході судового розгляду не встановлено, але не раніше 05.08.2022), добровільно, публічно погодився на зайняття посади в незаконно створеній окупаційною владою адміністрації на тимчасово окупованій території, та обійняти посаду так званого «голови Верхньорогачицької військово-цивільної адміністрації Херсонської області», яка здійснює свою діяльність на території Верхньорогачицької об`єднаної територіальної громади Каховського району Херсонської області за наступних обставин.
Так, на початку серпня 2022 року так званий «заступник голови Херсонської військово-цивільної адміністрації» ОСОБА_7 перебуваючи у приміщенні Верхньорогачицької селищної ради Каховського району Херсонської області за адресою: Херсонська область, Каховський район, смт. Верхній Рогачик, вул. Ювілейна, 52 зробив пропозицію ОСОБА_3 обійняти посаду так званого «голови Верхньорогачицької військово-цивільної адміністрації Херсонської області», на яку останній публічно надав згоду та заявив що в нього є команда його однодумців, які будуть працювати з ним.
З метою забезпечення можливості реалізації наданих йому окупаційною адміністрацією повноважень, підтримки її рішень та дій, за сприяння розміщених на тимчасово окупованій території Херсонської області військових формувань держави-агресора ОСОБА_3 шляхом залякування, навіювання та агітації пропагандистських настроїв серед місцевих жителів вчиняв дії, направлені на установлення та функціонування окупаційної влади на території Верхньорогачицької селищної територіальної громади Каховського району Херсонської області.
Починаючи з 05.08.2022, ОСОБА_3 здійснює прийом громадян на роботу до незаконних органів влади на території Верхньорогачицької селищної територіальної громади Каховського району, зобов`язує фізичних і юридичних осіб підпорядковуватися окупаційній адміністрації, вимагає дотримуватися режиму, який встановлено окупаційними військами, здійснює загальне керівництво комунальними підприємствами, перепідпорядкував державні органи, які діяли на території громади під управління «Верхньорогачицької військово-цивільної адміністрації», таким чином здійснюючи незаконні владні повноваження на території Верхньорогачицької селищної територіальної громади Каховського району виконує організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції.
Крім того, ОСОБА_3 , після 24.02.2022, тобто з моменту початку військової агресії РФ проти України, популяризуючи військово-політичне керівництво РФ, з метою створення позитивного іміджу РФ та виклику почуття зневаги до легітимної влади України, переконуючи мешканців Верхньорогачицької селищної територіальної громади Каховського району у втраті здатності держави України здійснювати управління Херсонською областю, проголошуючи заклики до підтримки окупації регіону РФ, агітував їх до здійснення колабораційної діяльності та співпраці з окупаційною адміністрацією.
Дії ОСОБА_3 кваліфіковано за ч.5 ст.111-1 КК України.
В судовому засіданні допит обвинуваченого ОСОБА_3 не здійснювався через проведення судового розгляду у порядку спеціального судового провадження на підставі ч.3 ст.323 КПК України, при цьому обвинувачений викликався до суду як за місцем свого проживання, так і через засоби масової інформації у передбачений законом спосіб, однак у судове засідання не з`явився.
Так, винуватість ОСОБА_3 у вчиненні інкримінованого йому злочину підтверджується наступними доказами.
Допитаний в судовому засіданні свідок ОСОБА_8 показав, що він знає ОСОБА_3 з малку. Раніше ОСОБА_3 очолював районний осередок комуністичної партії та був депутатом районної ради декілька скликань і проводив свою партійну діяльність не приховуючи при цьому свого ставлення до російської федерації. Після 2014 року у соціальних мережах ОСОБА_3 негативно відгукувався про події, які відбувалися на Майдані, закликав до повалення територіального устрою в Україні. Після початку війни, приблизно в травні 2022 року ОСОБА_3 приходив до голови Верхньорогачицької селищної ради ОСОБА_9 і повідомив про те, що буде головою нової адміністрації окупованої території і Сальдо (нинішній голова обласної військової-цивільної адміністрації РФ) його призначить. ОСОБА_3 проводив зустрічі з відділом освіти і ПМСД, де розповідав людям, що прийде працювати головою і буде виплачувати добрі зарплати, і закликав людей переходить на нові посади. Особисто він спілкувався з ОСОБА_3 одного разу на початку серпня 2022 року, коли до Верхньорогачицької селищної ради Херсонської області приїхав так званий «заступник голови військової цивільної адміністрації області» ОСОБА_10 . Також, крім вказаних осіб у кабінеті були присутні голова селищної ради ОСОБА_9 та заступник селищної ради ОСОБА_11 . ОСОБА_10 спочатку пропонував їм працювати при новій владі, але вони відмовилися. Потім ОСОБА_10 запитав, хто у них в селищі бажає працювати, на що вони відповіли, що таким є всім відомий ОСОБА_3 . Тоді водій ОСОБА_10 поїхав по ОСОБА_3 . Після того як привезли ОСОБА_3 . ОСОБА_10 запитав у нього «чи готовий ти працювати на посаді новій», на що ОСОБА_3 сказав: «да, я готовий». На питання ОСОБА_10 «в тебе є команда?», останній сказав «так, є, і я можу запропонувати посади навіть тут присутнім заступникам», на що вони одностайно відмовилися. Після того, як ОСОБА_10 поїхав ми запитали у ОСОБА_3 «що ти вже будеш на посаді», на що останній відповів «що ОСОБА_10 сказав скинуть резюме своє і далі буде». Йому відомо, що ОСОБА_3 неодноразово їздив до Херсону в адміністрацію, закликав людей до співпраці, пропонує посади, їздить по школам, де також пропонує співпрацю вчителям та директорам шкіл.
В судовому засіданні свідок ОСОБА_11 повідомив, що він знає ОСОБА_3 як односельця. Йому відомо, що останній раніше очолював районний осередок комуністичної партії. Також ще до початку війни, ОСОБА_3 висловлював свою прихильність до російської федерації на своїй сторінці у фейсбуці. Йому відомо, що ОСОБА_3 зустрічався з ОСОБА_9 та заявив їй, що він буде представником окупаційної влади в районі чи в їхній громаді, ну він назвав це районом. У подальшому, з повідомлення лікарів, він приходив в лікарню, центр первинної медико-санітарної допомоги та заявляв (це зі слів лікарів), що по українському законодавству вже ніхто працювати не буде, а буде якби при росії, а він тут буде головним на території громади. Потів він зустрічався з освітянами, на той час його ніхто серйозно не сприймав. Приблизно в липні місяці, коли на керівництво селищної ради чинився тиск військовими рф щодо подальшої співпраці, вони однозначно стверджували, що співпрацювати не будуть. В цей час була у них зустріч з ОСОБА_3 , де йому задали пряме питання, чи він себе сам оголосив так званим керівником та які його подальші плани, останній відповів, що його кандидатура знаходиться на погодженні в службах росії і він спілкується з ким-то з Криму. Також ще зустріч з ОСОБА_3 була 05 серпня 2022 року, коли приїжджав ОСОБА_10 . На зустрічі також були присутні голова селищної ради ОСОБА_9 та заступник ОСОБА_8 . При них ОСОБА_10 задавав ОСОБА_3 задавав питання чи готовий останній співпрацювати, на що останній говорив, що готовий та в майбутньому бачить громаду тільки в складі росії.
Допитаний в судовому засіданні свідок ОСОБА_12 показав, що він знає ОСОБА_3 як односельця, що останній був депутатом комуністичної партії в районі. Також він бачив його на базарі з військовими рф, які привозили гуманітарку. Також йому відомо про прихильність останнього до російської федерації з соціальних мереж;
Допитаний в судовому засіданні свідок ОСОБА_13 показав, що ОСОБА_3 знає як місцевого мешканця. Коли він працював на посаді директора дитячої юнацької школи Верхньорогачицької районної ради, мабуть в 2016 чи 2017 роках ОСОБА_3 було прийнято на роботу водієм шкільного автобуса. Після початку війни ОСОБА_3 почав висловлювати свою проросійську позицію та підтримувати окупацію в соціальних мережах. Також одного разу він бачив як ОСОБА_3 в супроводі військових рф прогулювався по смт. Верхній Рогачик. Також він бачив відео в ютубі з російського джерела, на якому російські військові роздавали гуманітарку в селищі і там був присутній ОСОБА_3 .
В судовому засіданні свідок ОСОБА_14 , показала, що знає ОСОБА_3 ще з шкільних років, так як останній працював у дитячо-юнацькій спортивній школі Верхньорогачицької селищної ради водієм та возив їх на змагання. Був членом комуністичної партії. З серпня 2022 року сотанній зайняв посаду голови «Верхньорогачицької ВЦА». Стосовно перших проявів добровільної співпраці, їй відомо, що ОСОБА_3 розповідав та закликав приймати гуманітарну допомогу, а саме «скоро приїдуть наші та привезуть гуманітарну допомогу», тобто він мав на увазі військових рф. На початку травня 2022 року, напередодні роздачі гуманітарної допомоги ОСОБА_3 розповідав місцевому населенню, що невдовзі зайдуть в смт. Верхній Рогачик руські війська і стане нова влада, сучасна медицина та знову розпочне процвітати район. Також свідок надала відео роздачі гуманітарної допомоги в смт. Верхній Рогачик, де видно що ОСОБА_3 спілкується з військовими рф. Від місцевих мешканців та з Інтернет ресурсів їй стало відомо, що ОСОБА_3 в серпні став так званим «головою Верхньорогачицької військово-цивільної адміністрації». Доповнила свої покази тим, що їй особисто відомо ОСОБА_15 адмініструє групу у «фейсбуці», а саме: «Верхний Рогачик - Online».
В судовому засіданні свідок ОСОБА_16 показав, що що йому відомо про те, що ОСОБА_3 орієнтовно з 05.09.2022 року добровільно зайняв посаду так званого голови Верхньорогачицької ОТГ, яку до цього офіційно займала ОСОБА_9 . Останню в подальшому було незаконно викрадено та ув`язнено військовими рф за сприянням ОСОБА_3 , в той же самий день коли викрали і його, а саме 16.08.2022, де вони незаконно утримувались до 28.08.2022 року. Також йому відомо, що з початку травня 2022 року ОСОБА_3 їздив до м. Херсон та м. Нова Каховка на доповідь до представників фсб рф, оскільки мав намір зайняти посаду в органах окупаційної влади, а саме голови Верхньорогачицького району. Крім того, ОСОБА_3 разом зі своїми спільниками займалися агітацією місцевого населення щодо приєднання Херсонської області до складу російської федерації, організацією та проведенням референдуму. Також останній під приводом видачі російської гуманітарної допомоги здійснював перепис анкетних даних мешканців Верхньорогачицького району, а в подальшому займався питанням підготовки та проведення псевдо референдуму, надав військовим рф житло, з якого виїхали люди на підконтрольну Україні територію. Крім того, ОСОБА_3 в соціальних мережах публікував агітаційні матеріали, результати проведення референдуму, негативно висвітлював діяльність ЗСУ та діючого керівництва України.
Допитана в судовому засіданні свідок ОСОБА_17 зазначила, що з ОСОБА_3 вони раніше були колегами. В останнього завжди були комуністичні та проросійські погляди, тому у вересні 2022 року він зайняв посаду голови селищної ради від окупаційної влади. Одного дня, влітку 2022 року, ОСОБА_3 приходив в адміністративну будівлю відділу освіти, де вона працювала та пропонував їй співпрацю, аргументуючи це новою владою та хорошими умовами співпраці, на що вона відмовилась. На її думку ОСОБА_3 здійснював свою діяльність за добровільним бажанням та без тиску. Під час своєї співпраці з окупантами він формував штат співробітників у комунальні установи та агітував людей до роботи з владою рф. Під час пред`явлення особи для впізнання вона чітко вказала на ОСОБА_3 як особу, що зайняла посаду голови селищної ради від окупаційної влади.
Крім того, провина ОСОБА_3 у вчинені кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.111-1 КК України підтверджується наступними доказами.
Актом огляду мережі Інтернет від 28.09.2023 року, було виявлено сайт журналістського розслідування «Центр журналистских расследований» ІНФОРМАЦІЯ_11, на якому в розділі «Архів» розміщена публікація від ІНФОРМАЦІЯ_2 під назвою « ІНФОРМАЦІЯ_3 », щодо призначення російськими окупаційними військами «смотрящего» який виконує обов`язки голови окупованого смт.Верхній Рогачик Херсонської області (ІНФОРМАЦІЯ_10).
« Российские оккупанты назначили гауляйтера и в Верхнем Рогачике Каховского района . По информации NewDay UA, им стал ОСОБА_18 . Издание пишет, что он искренне верит в «русский мир» и обещает при первой возможности расстреливать тех, кто ему не понравится.
Источники ЦЖР в Верхнем Рогачике подтверждают, что ОСОБА_19 действительно ведет себя как главный смотрящий от оккупантов в поселке.
«27 июня в Верхний Рогачик заехало много машин-«ZemoK». Мы уже думали, что будет «инаугурация» ОСОБА_25, но об официальном его «представлении» пока ничего не известно. Но это не мешает Бабичу вести себя так, будто он здесь самый главный», - на условиях анонимности Центра журналистских расследований рассказала жительница ОСОБА_20 .
41-летний ОСОБА_21 был первым секретарем Верхнерогачицкого районного комитета « ІНФОРМАЦІЯ_5 », членом КПУ, в 2012 году был кандидатом в народные депутаты Украины от этой партии седьмого созыва» - йдеться на статті.
Крім того, за допомогою меню пошуку месенджера «Телеграм» на каналі відкритого ресурсу під назвою « ІНФОРМАЦІЯ_6 », який висвітлює діяльність осіб, в діях яких вбачаються ознаки колабораційної діяльності в ( ІНФОРМАЦІЯ_7 ), виявлено допис щодо причетності до колабораційної діяльності ОСОБА_3 , який було розміщено на вищезгаданому ресурсі 14.09.2022 р.
Додатково, у вказаній публікації в месенджері «Телеграм» розміщено фото-скріншоти акаунта соціальної сторінки «Фейсбук» ОСОБА_3 ( ІНФОРМАЦІЯ_8 ), в якому він особисто підтверджує своє призначення очільником вказаної окупаційної адміністрації.
Окрім того, користуючись відритим Інтернет ресурсом в месенджері «Telegram» ( ІНФОРМАЦІЯ_9 ), за вказаними даними « ОСОБА_3 », вдалось з`ясувати, що ОСОБА_3 являться керівником організації «Верхньорогачицький Райком кпу» (код: 32811772, адреса: Україна, 74402, Херсонська обл., Верхньорогачицький р-н, селище міського типу Верхній Рогачик, вул. Леніна, будинок 49, квартира 2, керівник: ОСОБА_3 , стан: в стані припинення)
Співставивши інформацію з відкритих джерел, фото вказаної особи, а також повідомлену ним самим інформацію, очевидним є факт, що вказаною особою є ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженець: Херсонської області, Верхньорогачицького району, смт. Верхній Рогачик, громадянин України, РНОКПП: НОМЕР_1 , паспорт громадянина України: НОМЕР_2 , виданий 17.06.1997 Верхньорогачицьким РВ УМВС України в Херсонській області, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 .
Протоколом зняття інформації з електронних інформаційних систем від 30.11.2022 року встановлено, що за номером НОМЕР_3 , який використовується громадянином України ОСОБА_3 , останній зареєстрований акаунт месенджеру
«Телеграм» під нік-неймом « ОСОБА_18 » (фото 1,2).
За результатами отриманого доступу до даного месенджера виявлено наявну
переписку, з абонентом « ОСОБА_22 » НОМЕР_4 , в якому зазначається факт
спілкування ОСОБА_3 , серед яких:
Дата: 18.10.2022 року. Період часу: 17 годин 49 хвилин - 18 годин 00 хвилин.
Абонент: «ОСОБА_26» - НОМЕР_3 . група «Admin»
- «ОСОБА_26» (17:49) - фото «стели Верхній Рогачик»
- «ОСОБА_26» (17:50) - фото «Слааався отечество!!!»
- «ОСОБА_26» (18:00) - документ ХОДАТАЙСТВО Об открытии общеобразовательного учереждения Верхнерогачикского муниципального округа Херсонской области
ОСОБА_23 !
С целью стабилизации и развития сферы образования в Верхнерогачикском муниципальном округе Херсонской области просим Вас открыть государственное бюджетное образовательное учреждение Верхнерогачикского муниципального округа Херсонской области и назначить руководителя следующего государственного бюджетного образовательного учреждения: ГБОУ «Верхнерогачикский детский сад «Берёзка» муниципального округа Херсонской области, руководитель ОСОБА_24 .
С уважением Глава Верхнерогачикской Военно-гражданской администрации Херсонской области ОСОБА_18
Протоколом огляду від 07.03.2023 року було встановлено мобільний телефон Apple iPhone номер моделі X, серійний номер: ІМЕІ НОМЕР_5 ІМЕID НОМЕР_6 . В ході огляду вказаного мобільного телефону встановлено, що в ньому міститься сім-карта оператора «Vodafone Україна» номер якого НОМЕР_7 . Після розблокування мобільного телефону на його головному екрані виявлено ярлик з назвою «фотографії», в якій наявне фотозображення «СПРАВКА» із наступним змістом : «Справка про розпоряжению Главы ВГА, дом по адресу Корбута 100 береться под ответственное хранение.» за підписом «Глава Верхньорогачикской военно-гражданской администрации Херсонской области ОСОБА_18»
Відповідно до протоколу пред`явлення особи до впізнання від 22.03.2023 року, свідок ОСОБА_17 впізнала особу на фото №1 ОСОБА_3 , який з серпня 2022 року являється т.зв. головою «Військово-цивільної адміністрації Верхньорогачикського району».
Вивчивши матеріали кримінального провадження та безпосередньо дослідивши кожний наданий доказ як окремо, так їх сукупність у взаємозв`язку, суд вважає, що всі письмові докази по справі, які надані суду прокурором, є вагомими для того, щоб визнати обвинуваченого ОСОБА_3 винуватим по пред`явленому звинуваченню, що відповідає стандартам доказування «поза розумним сумнівом», який знайшов своє втілення як в положеннях ч.3 ст.17 КПК України, так і в практиці Європейського суду з прав людини, зокрема, у рішенні «Коробов проти України» від 21.10. 2011 року.
Судом встановлено, що дане кримінальне провадження за відсутності підозрюваного або обвинуваченого (in absentia) відповідає загальним засадам кримінального провадження, з урахуванням особливостей, встановлених законом. Стороною обвинувачення використані всі передбачені законом можливості для дотримання прав обвинуваченого, зокрема, право на захист, на доступ до правосуддя, таємницю спілкування, невтручання у приватне життя.
Про час та дату всіх судових засідань ОСОБА_3 повідомлявся у передбачений законом спосіб через опублікування виклику у газеті «Урядовий кур`єр», оголошення про його виклик також публікувались на офіційному веб-сайті судової влади України та Офісу генерального прокурора.
Дії ОСОБА_3 необхідно кваліфікувати за ч.5 ст.111-1 КК України, оскільки він вчинив умисні дії, які виразилися у добровільному зайнятті громадянином України посади, пов`язаної з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, у незаконних органах влади, створених на тимчасово окупованій території, у тому числі в окупаційній адміністрації держави-агресора.
При призначенні ОСОБА_3 покарання суд згідно з вимогами ст.65 КК України враховує ступінь тяжкості вчиненого кримінального правопорушення, особу винного, обставини, що пом`якшують та обтяжують покарання.
Зокрема, суд враховує, що обвинувачений ОСОБА_3 вчинив кримінальне правопорушення, яке згідно ст.12 КК України відносяться до категорії тяжких злочинів, раніше не притягувався до кримінальної відповідальності, на обліку у лікарів нарколога та психіатра не перебуває, мешкає на тимчасово окупованій території України.
На підставі викладеного, суд приходить до висновку про необхідність призначення ОСОБА_3 покарання у виді позбавлення волі, вважаючи, що це буде необхідним й достатнім для виконання його мети: виховання особи, яка вчинила кримінальне правопорушення в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобіганню вчиненню нових злочинів як ним самим, так і іншими особами.
За таких обставин, суд вважає за необхідне призначити обвинуваченому ОСОБА_3 покарання в межах санкції ч.5 ст.111-1 КК України, у виді позбавлення волі з конфіскацією майна та з позбавленням права обіймати посади в будь-яких органах державної влади, державного управління, місцевого самоврядування та займатися діяльністю, яка пов`язана з наданням публічних послуг, так як вказане покарання буде необхідне і достатнє для його виправлення і попередження вчинення нових злочинів.
Ухвалою слідчого судді Центрального районного суду міста Миколаєва від 16.03.2022 року ОСОБА_3 обрано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.
Арешт майна у кримінальному провадженні не накладався.
Речових доказів у кримінальному провадженні немає.
Процесуальні витрати у кримінальному провадженні відсутні.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.370, 374, 376 КПК України, суд
УХВАЛИВ:
ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнати винним у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.111-1 КК України, та призначити йому покарання у вигляді позбавлення волі на строк 10 (десять) років з конфіскацією всього належного йому майна з позбавленням права обіймати посади в будь-яких органах державної влади, державного управління, місцевого самоврядування та займатися діяльністю, яка пов`язана з наданням публічних послуг строком на 15 (п`ятнадцять) років.
Строк відбування покарання рахувати з моменту фактичного затримання ОСОБА_3 в порядку виконання даного вироку
До набрання вироком законної сили обраний ОСОБА_3 запобіжний захід у вигляді тримання під вартою залишити в силі.
Вирок набуває законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. Апеляційна скарга на вирок може бути подана до Одеського апеляційного суду через Київський районний суд м.Одеси протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Копію вироку після його проголошення негайно вручити обвинуваченому та прокурору. Інші учасники судового провадження мають право отримати в суді копію вироку.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Київський районний суд м. Одеси |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2023 |
Оприлюднено | 15.12.2023 |
Номер документу | 115597065 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини проти основ національної безпеки України Колабораційна діяльність |
Кримінальне
Київський районний суд м. Одеси
Чаплицький В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні