Ухвала
від 06.12.2023 по справі 922/1629/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під`їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


УХВАЛА

"06" грудня 2023 р.м. ХарківСправа № 922/1629/21

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Кононова О.В.

при секретарі судового засідання Зубко Ю.В.

розглянувши заяву кредитора Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (вх. № 31868 від 21.11.2023) з грошовими вимогами до боржника по справі № 922/1629/21

за заявоюТОВ "Альфа-Проф Україна" про визнання банкрутом ПАТ "Термолайф" За участю:

ліквідатора - Хорошевська Т.В.

кредитора - Шевченко Д.В.

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою суду від 16.06.2021 серед іншого було відкрито провадження у справі № 922/1629/21 про банкрутство Приватного акціонерного товариства «Термолайф», ЄДРПОУ 34015182, визнано розмір вимог ініціюючого кредитора Товариства з обмеженою відповідальністю «Альфа - проф. Україна» в сумі 1 018 695,68 грн (941 959,68 грн - основний борг, 22700,00 судовий збір за звернення із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство у даній справі та 54000,00 грн витрат пов`язаних із розглядом цієї справи (авансовий платіж згідно ст. 34 Кодексу України з процедур банкрутства); введено мораторій на задоволення вимог кредиторів; введено процедуру розпорядження майном боржника; призначено розпорядником майна боржника арбітражного керуючого Хорошевську Тетяну Володимирівну (свідоцтво №373 від 26.02.2013) та встановлено розмір оплати його послуг. Здійснено офіційне оприлюднення на офіційному веб-порталі судової влади України про відкриття справи про банкрутство боржника ПрАТ "Термолайф", із зазначенням повного найменування боржника, його поштової адреси, банківських реквізитів, найменування та адреси господарського суду, номера справи, відомостей про розпорядника майна, граничний строк подання заяв конкурсних кредиторів з вимогами до боржника. Встановлено строк подання розпорядником майна до господарського суду відомостей про результати розгляду вимог кредиторів до 21.07.2021. Попереднє засідання господарського суду призначено на "28" липня 2021 р. о(б) 12:20 год. Зобов`язано розпорядника майна боржника надати до суду не пізніше 26.07.2021 звіт про поведену роботу.

Ухвалою попереднього засідання від 22.09.2021 був визнаний наступний розмір грошових вимог кредиторів, що вносяться розпорядником майна до реєстру вимог кредиторів:

- Товариства з обмеженою відповідальністю «Альфа проф. Україна» в сумі 1018695,68 грн (941959,68 грн основний борг, 22700,00 судовий збір за звернення із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство у даній справі та 54000,00 грн витрат пов`язаних із розглядом цієї справи (авансовий платіж згідно ст. 34 Кодексу України з процедур банкрутства).

- Акціонерного товариства "Сбербанк" на суму 594910,29 грн. та 4 540,00 грн витрат по сплаті судового збору;

- Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України у загальному розмірі 4949871,66 грн., з яких 1659370,53 грн. основного боргу, 2333727,08 грн. штрафні санкції, 952234,05 грн. пеня та 4540,00 грн. - витрат по сплаті судового збору;

- Товариства з обмеженою відповідальністю «Схід Фінанс»у загальному розмірі 4862604126,27 грн., з яких 1914496604,06 грн. загальна заборгованість, 2944185180,21 грн. пеня, 4 540,00 грн витрат по сплаті судового збору та 3922342,00 грн. вимоги, що забезпечені заставою майна боржника.

Зобов`язано розпорядника майна за результатами попереднього засідання внести до реєстру вимог кредиторів відомості про кожного кредитора, розмір його вимог за грошовими зобов`язаннями, наявність права вирішального голосу в представницьких органах кредиторів, черговість задоволення кожної вимоги.

Належним чином складений та підписаний реєстр вимог кредиторів надати суду у десятиденний строк з дня постановлення ухвали суду.

Постановою Господарського суду Харківської області від 18.10.2023 Приватне акціонерне товариство "Термолайф" визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру. Ліквідатором призначено арбітражного керуючого Хорошевську Тетяну Володимирівну.

21.11.2023 до суду від Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України надійшла заява (вх. № 31868 від 21.11.2023) з кредиторськими вимогами до банкрута ПАТ "Термолайф" на загальну суму 1 384 369,81 грн.

Відповідно до ч. 1 статті 45 Кодексу України з процедур банкрутства, конкурсні кредитори за вимогами, що виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов`язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.

Відлік строку на заявлення грошових вимог кредиторів до боржника починається з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.

Згідно з ч. 4статті 45 Кодексу України з процедур банкрутствапередбачено, що для кредиторів, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, усі дії, вчинені у судовому процесі, є обов`язковими так само, як вони є обов`язковими для кредиторів, вимоги яких були заявлені протягом встановленого строк.

Вимоги кредиторів, заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, задовольняються в порядку черговості, встановленої цим Кодексом.

Кредитори, вимоги яких заявлені після завершення строку, визначеного частиною першою цієї статті, є конкурсними, однак не мають права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів.

Ухвалою від 24.11.2023 суд прийняв до розгляду заяву Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, (вх. № 31868 від 21.11.2023) з кредиторськими вимогами до банкрута ПАТ "Термолайф" та призначив її до розгляду в судовому засіданні на "06" грудня 2023 р. о(об) 11:00 год, зобов`язавши Головне управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України надати суду детальний розрахунок заявлених до визнання кредиторських вимог із зазначенням конкретного періоду виникнення заборгованості з урахуванням ухвали суду від 16.06.2021 про відкриття провадження у справі про банкрутство ПАТ "Термолайф" та постанови від 18.10.2023 про визнання боржника банкрутом.

29.11.2023 до суду від ліквідатора ПАТ "Термолайф" надійшло повідомлення (вх. №32721) про розгляд кредиторських вимог ГУ ДПС у Харківській області, в якому ліквідатор зазначила, що вона розглянула вимоги ГУ ДПС у Харківській області та визнала їх частково лише на суму 1020,00 грн штрафної санкції, нарахованої за податковим повідомленням - рішенням № 0098360411 від 02.06.2021.

Щодо нарахованих вимог з рентної плати за спеціальне використання води в сумі 3 060,00 грн за період з 02.09.2021 по 31.01.2023 ліквідатор зазначила, що ухвалою Господарського суду Харківської області від 16.06.2021 року відкрито провадження у справі № 922/1629/21 про банкрутство ПАТ "Термолайф" та введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, протягом якого зупиняється виконання боржником грошових зобов`язань і зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), строк виконання яких настав до дня введення мораторію, і припинення заходів, спрямованих на забезпечення виконання цих зобов`язань та зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), застосованих до дня введення мораторію та не нараховується неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші фінансові санкції за невиконання чи неналежне виконання зобов`язань із задоволення всіх вимог, на які поширюється мораторій, тощо.

Ліквідатор зауважила, що з введенням ліквідаційної процедури, мораторій на задоволення вимог кредиторів не скасовується, тому, нарахування штрафних санкцій за неподання податкової декларації з рентної плати (юридичної особи) за 2021 рік, є обґрунтованим тільки за період до відкриття у справі про банкрутство № 922/1629/21 - до червня 2021 року.

Кредитор також просить суд визнати вимоги щодо єдиного внеску, нарахований роботодавцем на суми заробітної плати, винагороди за договором ЦПХ, допомоги по тимчасовій непрацездатності (КБК 71010000) в сумі 1 380 289,81 грн (основний платіж - 1 059 493,94 грн, штрафні санкції - 296 904,66 грн, пеня - 23 891,21 грн).

Стосовно цих вимог ліквідатор зазначила, що ці вимоги виникли у зв`язку з самостійно задекларованими зобов`язаннями шляхом подачі відповідних податкових звітів з терміном сплати відповідно 21.10.2019, 22.11.2019, 05.12,2019. Разом з тим з відповідною заявою до суду та ліквідатора в межах справи про банкрутство № 922/1629/21 податковий орган звернувся лише 17.11.2023, тобто після спливу визначеного статтею 102 Податкового кодексу України 1095 - денного строку. Граничний строк для подання даних кредиторських вимог сплинув у 2022 році.

Отже, виходячи з того, що строк позовної давності для стягнення податкового боргу сплив, ліквідатор вважає, що у неї відсутні підстави для визнання кредиторських вимог ГУ ДПС у Харківській області на суму 1 380 289,81 грн, заявлених після спливу визначеного статтею 102 Податкового кодексу України 1095-денпого строку, внаслідок чого заявлена кредиторська заборгованість є безнадійною та підлягає списанню, а боржник, в свою чергу, вважається вільним від такого грошового зобов`язання.

29.11.2023 до суду через систему Електронний суд від ГУ ДПС України у Харківській області надійшла відповідь на повідомлення про розгляд кредиторських вимог ГУ ДПС у Харківській області, в якій кредитор зазначив, що дія мораторію поширюються лише на ті грошові зобов`язання, що виникли до його введення 16.06.2021, і навпаки, не поширюється на відносини, що виникли після 16.05.2021.

Податкові повідомлення-рішення ГУ ДПС у Харківській області по рентній платі за спеціальне використання води у сумі 4080,000 гривень (штрафні санкції) винесені фактично за неподання податкової звітності/декларації по платі за певні періоди, так:

- податкове повідомлення-рішення № 0098360411 від 02.06.2021 у сумі 1020,00 грн за неподання декларації за 1 квартал 2021 по строку подання 11.05.2021 (дата винесення податкового повідомлення-рішення і строк подання до введення в дію мораторію) ;

- податкове повiдомлення-рiшення № 0178660411 від 02.09.2021, у сумі 1020,00 грн за неподання декларації за 2 квартал 2021 по строку подання 09.08.2021. При цьому, кредитор зауважив, що інспектор, який складав акт перевірки припустився технічної помилки у відображенні періоду подання податкової декларації. І ця помилка є технічною, так як в акті відображено період 21 квартал 2021 року, що є само по собі не можливим;

- податкове повiдомлення-рiшення № 0275380411 від 01.12.2021 у сумі 1020,00 грн за неподання декларації за 3 квартал 2021 по строку подання 09.11.2021;

- податкове повiдомлення-рiшення № 0000170401 від 02.01.2023, у сумі 1020,00 грн за неподання декларації за 4 квартал 2021 по строку подання 09.02.2022. Таким чином, лише сума 1020,00 гривень - штрафна санкція по податковому повідомленню-рішенню № 0098360411 від 02.06.2021, підпадає під дію мораторію.

Щодо нарахованих кредиторських вимог ГУ ДПС у Харківській області до ПАТ "Термолайф" по єдиному внеску, нарахованому роботодавцем на суми заробітної плати, винагороди за договором ЦПХ, допомоги по тимчасовій непрацездатності 1 380 289,81 грн, то кредитор зауважує, що правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, процедуру нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі єдиний внесок) страхувальниками, нарахування і сплати фінансових санкцій, стягнення заборгованості зі сплати страхових коштів Державною податковою службою України та її територіальними органами встановлює Закон України від 08.07.2010 № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" із змінами та доповненнями (далі Закон № 2464-VI). Заборгованість зі сплати єдиного внеску не є податковим боргом. А тому приписи Податкового кодексу України на розповсюджуються на єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

В судовому засіданні кредитор наполягав на задоволенні своїх вимог, просив суд їх визнати в повному обсязі.

Ліквідатор в судовому засіданні зазначила, що визнає вимоги ГУ ДПС у Харківській області до ПАТ "Термолайф" у розмірі 1 020,00 грн.

Суд, вислухавши пояснення учасників судового процесу, дослідивши матеріали справи та подані учасниками провадження докази, вважає за необхідне зазначити наступне.

Згідно з ч. 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства (далі - КУзПБ) провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України. Застосування положень Господарського процесуального кодексу України та інших законодавчих актів України здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Відповідно ст. 1 КУзПБ, кредитор - юридична або фізична особа, а також контролюючий орган, уповноважений відповідно до Податкового кодексу України здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у межах своїх повноважень, та інші державні органи, які мають вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника, а також адміністратор за випуском облігацій, який відповідно до Закону України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки" діє в інтересах власників облігацій, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника; забезпечені кредитори - кредитори, вимоги яких до боржника або іншої особи забезпечені заставою майна боржника; конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника; поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство.

Частинами 1, 4 статті 45 КУзПБ визначено, що конкурсні кредитори за вимогами, що виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов`язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.

Для кредиторів, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, усі дії, вчинені у судовому процесі, є обов`язковими так само, як вони є обов`язковими для кредиторів, вимоги яких були заявлені протягом встановленого строку.

Вимоги кредиторів, заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, задовольняються в порядку черговості, встановленої цим Кодексом.

Кредитори, вимоги яких заявлені після завершення строку, визначеного частиною першою цієї статті, є конкурсними, однак не мають права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів.

Відповідно до абз. абз. 1-3 ч. 4 ст. 60 Кодексу України з процедур банкрутства у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає заяви з вимогами поточних кредиторів, які надійшли до господарського суду після офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом. Заяви з вимогами поточних кредиторів розглядаються господарським судом у порядку черговості їх надходження. За результатами розгляду зазначених заяв господарський суд своєю ухвалою визнає чи відхиляє (повністю або частково) вимоги таких кредиторів. Вимоги поточних кредиторів погашаються в порядку черговості, визначеної статтею 64 цього Кодексу.

Так, з наданої кредитором заяви вбачається, що ГУ ДПС у Харківській області було нараховано ПАТ "Термолайф" рентну плату за спеціальне використання води у сумі 4 080,00 грн. (штрафні санкції 4 080,00 грн.), а саме згідно:

- податкового повідомлення-рішення № 0098360411 від 02.06.2021 року у сумі 1020,00 грн.;

- податкового повідомлення-рішення № 017866041 від 02.09.2021 року у сумі 1020,00 грн.;

- податкового повідомлення -рішення № 0275380411 від 01.12.2021 року у сумі 1020,00 грн.;

- податкового повідомлення-рішення № 0000170401 від 02.01.2022 року у сумі 1020,00 грн.

Так, згідно податкового повідомлення-рішення № 0098360411 від 02.06.2021 на підставі акту камеральної перевірки № 8003/20-40-04-12-05 від 12.05.2021 податковою службою нараховано штрафні санкції за неподання податкової декларації з рентної плати за 1 квартал у сумі 1020,00 грн.

Згідно податкового повідомлення-рішення № 017866041 від 02.09.2021 на підставі акту камеральної перевірки № 13778/20-40-04-11-05 від 11.08.2021 податковою службою нараховано штрафні санкції за неподання податкової декларації з рентної плати за 2 квартал у сумі 1020,00 грн.

Згідно податкового повідомлення-рішенням № 0275380411 від 01.12.2021 на підставі акту камеральної перевірки № 19927/20-40-11-05 від 10.11.2021 податковою службою нараховано штрафні санкції за неподання податкової декларації з рентної плати за 3 квартал у сумі 1020,00 грн.

Згідно податкового повідомлення-рішенням № 0000170401 від 02.01.2022 на підставі акту камеральної перевірки № 2826/20-40-04-11-036 від 10.02.2022 податковою службою нараховано штрафні санкції за неподання податкової декларації з рентної плати за 4 квартал у сумі 1020,00 грн.

Пунктом 46.1 ст.46 ПКУ визначено що, податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Згідно з п. 57.1 ст. 57 ПКУ платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Підпунктом 14.1.156. п. 14.1 ст.14 ПК України, податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Відповідно ст. 257.1 Податкового кодексу України, базовий податковий (звітний) період для рентної плати дорівнює календарному кварталу, а для рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за видобування нафти, конденсату, природного газу, у тому числі газу, розчиненого у нафті (нафтового (попутного) газу), етану, пропану, бутану, рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України та рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України, дорівнює календарному місяцю. Платники рентної плати самостійно обчислюють суму податкових зобов`язань з рентної плати (257.2). Платник рентної плати до закінчення визначеного розділом II цього Кодексу граничного строку подання податкових декларацій за податковий (звітний) період, визначений цією статтею, подає до відповідного контролюючого органу за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, податкову декларацію (257.3).

Статтею 49.18 та 49.18.2 визначено, що податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Статтею 120.1 Податкового кодексу України передбачено, що неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, платежі, контроль за сплатою яких покладено на контролюючі органи, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов`язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 340 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Підпункт 14.1.39. пункт 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до п 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, зокрема, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію, а при здійсненні заходів податкового контролю встановлено факти здійснення платником податків діяльності, що призвела до виникнення об`єктів оподаткування, наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу та наявності діючих (у тому числі призупинених) ліцензій на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством.

Згідно з п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

З урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення (п. 56.18. ст. 56 Податкового кодексу України).

При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання протиправним та/або скасування рішення контролюючого органу грошове зобов`язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили. Крім того, протягом зазначеного строку податкові вимоги з податку, що оскаржується, не надсилаються. Крім того, дане зобов`язання (неузгоджене) виводиться в окремого реєстру, де воно міститься до дня набрання судовим рішенням законної сили.

При цьому суд вважає за необхідне зазначити, що грошове зобов`язання платника податків для цілей здійснення адміністрування податків та зборів може існувати як узгоджене зобов`язання, набувши статусу податкового боргу після настання моменту його сплати, що надає податковому органу можливість здійснення заходів щодо стягнення суми такого зобов`язання, а також як неузгоджене зобов`язання, коли грошове зобов`язання існує, але заходи щодо адміністрування податків та зборів податковими органами не вживаються.

Як вже зазначалось судом, ухвалою суду від 16.06.2021 серед іншого було відкрито провадження у справі № 922/1629/21 про банкрутство Приватного акціонерного товариства "Термолайф" та введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.

Частинами 1, 3 статті 41 КУзПБ встановлено, що мораторій на задоволення вимог кредиторів - це зупинення виконання боржником грошових зобов`язань і зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), строк виконання яких настав до дня введення мораторію, і припинення заходів, спрямованих на забезпечення виконання цих зобов`язань та зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), застосованих до дня введення мораторію.

Протягом дії мораторію на задоволення вимог кредиторів:

- забороняється стягнення на підставі виконавчих та інших документів, що містять майнові вимоги, у тому числі на предмет застави, за якими стягнення здійснюється в судовому або в позасудовому порядку відповідно до законодавства, крім випадків перебування виконавчого провадження на стадії розподілу стягнутих з боржника грошових сум (у тому числі одержаних від продажу майна боржника), перебування майна на стадії продажу з моменту оприлюднення інформації про продаж, а також у разі виконання рішень у немайнових спорах;

- забороняється виконання вимог, на які поширюється мораторій;

- не нараховується неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші фінансові санкції за невиконання чи неналежне виконання зобов`язань із задоволення всіх вимог, на які поширюється мораторій;

- зупиняється перебіг позовної давності на період дії мораторію;

- не застосовується індекс інфляції за весь час прострочення виконання грошового зобов`язання, три проценти річних від простроченої суми тощо.

Так, з аналізу зазначених законодавчих приписів вбачається, що при введенні мораторію на задоволення вимог кредиторів, слід чітко відрізняти грошові зобов`язання, що виникли до введення мораторію, та грошові зобов`язання, що виникли після введення мораторію, так як дія мораторію поширюються лише на ті грошові зобов`язання, що виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство.

Мораторій на задоволення вимог кредиторів боржника введено 16.06.2021, тому його дія щодо ненарахування штрафних санкції поширюється на зобов`язання, які виникли до 16.06.2021. Податкове повідомлення-рішення № 0098360411 від 02.06.2021 у сумі 1020,00 грн. за неподання декларації за 1 квартал 2021 по строку подання 11.05.2021 винесене до введення мораторію та відкриття провадження у справі про банкрутство ПАТ "Термолайф" та відповідна штрафна санкція нарахована до введення такого мораторію, тому його дія на таку заборгованість не поширюється, зазначені вимоги є конкурсними, проте заявленими з порушенням встановленого строку на їх подання.

За таких обставин суд вважає за можливе визнати конкурсні вимоги Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, а саме штрафні санкції за неподання податкової декларації з рентної плати за 1 квартал 2021 року у сумі 1020,00 грн.

Щодо інших трьох податкових повідомлень рішень: № 017866041 від 02.09.2021 року у сумі 1020,00 грн.; № 0275380411 від 01.12.2021 року у сумі 1020,00 грн. та № 0000170401 від 02.01.2022 року у сумі 1020,00 грн., то суд зауважує, що вони були винесені після відкриття провадження у справі про банкрутство на підставі актів камеральних перевірок, що проводились також вже після відкриття провадження у справі про банкрутство ПАТ "Термолайф".

Дія мораторію щодо ненарахування штрафних санкцій на зобов`язання, що виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство, - не поширюється.

Вказані вимоги є поточними зобов`язаннями боржника, які розглядаються після офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом.

Враховуючи, що постановою Господарського суду Харківської області від 18.10.2023 Приватне акціонерне товариство "Термолайф" визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру, суд вважає за можливе визнати поточні вимоги Головного управління ДПС у Харківській області у розмірі 3060,00 грн.

Щодо вимог кредитора по Єдиному внеску, нарахованому роботодавцем на суми заробітної плати, винагороди за договором ЦПХ, допомоги по тимчасовій непрацездатності (КБК 71010000) 1 380 289,81 грн. (основний платіж - 1 059 493,94 гри, штрафні санкції- 296 904,66 гри, пеня - 23 891,21 гри).

Так, заявник просить включити до реєстру вимог кредиторів кредиторські вимоги в сумі 1 380 289,81 грн. (основний платіж - 1 059 493,94 грн, штрафні санкції - 296 904,66 грн, пеня - 23 891,21 грн) по єдиному внеску, нарахованому роботодавцем на суми заробітної плати, винагороди за договором ЦПХ, допомоги по тимчасовій непрацездатності. Нарахування єдиного внеску, штрафних санкцій, пені здійснено 21.10.2019 на суму 430 336,03 грн; 22.11.2019 на суму 596 572,59 грн; 05.12.2019 на суму 32 585,32 грн; 28.11.2019 на суму 296 904,66 грн; 28.11.2019 на суму 23 891,21 грн.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, процедуру нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі єдиний внесок) страхувальниками, нарахування і сплати фінансових санкцій, стягнення заборгованості зі сплати страхових коштів Державною податковою службою України та її територіальними органами встановлює Закон України від 08.07.2010 № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" із змінами та доповненнями (далі Закон № 2464-VI).

Суд зауважує, що заборгованість зі сплати єдиного внеску не є податковим боргом, а тому приписи Податкового кодексу України на розповсюджуються на єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Відповідно до пунктів 7, 8, 16 статті 25 Закону № 2464-VI сума недоїмки не підлягає списанню, зокрема в разі укладення з платником єдиного внеску мирової угоди відповідно до вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", крім випадків повної ліквідації юридичної особи або смерті фізичної особи, визнання її безвісно відсутньою, недієздатною, оголошення померлою та відсутності осіб, які відповідно до цього Закону несуть зобов`язання із сплати єдиного внеску ( п. 7).

У разі ліквідації юридичної особи - платника єдиного внеску або втрати платником з інших причин статусу платника єдиного внеску сума недоїмки сплачується за рахунок коштів та іншого майна платника. У такому разі відповідальними за погашення недоїмки є: ліквідаційна комісія - щодо юридичної особи - платника єдиного внеску, що ліквідується; юридична особа - щодо утворених нею філії, представництва або іншого відокремленого підрозділу - платника єдиного внеску, що ліквідується. У разі недостатності у платника єдиного внеску коштів та іншого майна для сплати недоїмки відповідальними за її сплату є: засновники або учасники юридичної особи - платника єдиного внеску, що ліквідується, якщо згідно із законом вони несуть повну чи додаткову відповідальність за її зобов`язаннями; юридична особа - щодо утворених нею філії, представництва та іншого відокремленого підрозділу - платника єдиного внеску, що ліквідується; правонаступники юридичної особи - платника єдиного внеску, що ліквідується ( п. 8).

Строк давності щодо нарахування, застосування та стягнення сум недоїмки, штрафів та нарахованої пені не застосовується (п. 16).

З урахуванням викладеного суд вважає, що посилання ліквідатора на сплив 1095 денного строку позовної давності для стягнення вказаного податкового боргу є помилковим, а тому відсутні підстави для визнання зазначеної заборгованості безнадійною та такою, що підлягає списанню.

Зазначені вимоги по сплаті Єдиного внеску, нарахованому роботодавцем на суми заробітної плати, винагороди за договором ЦПХ, допомоги по тимчасовій непрацездатності (КБК 71010000) у загальному розмірі 1 380 289,81 грн. є конкурсними вимогами, які визнаються судом як обґрунтовані, та такі, що підлягають внесенню де реєстру вимог кредиторів, в порядку черговості, визначеної Кодексом України з процедур банкрутства.

За подання заяви з кредиторськими вимогами заявником також був сплачений судовий збір у розмірі 5 368,00 грн. який також визнається судом та підлягає включенню до реєстру вимог кредиторів згідно з черговістю, встановленою Кодексом України з процедур банкрутства.

Керуючись ст. ст. 41, 45, 59-60 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. 233 - 235 ГПК України,

УХВАЛИВ:

1. Визнати конкурсні вимоги Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, до ПАТ "Термолайф" у загальному розмірі 1381309,81 грн., з яких 1020,00 грн. рентна плата за спеціальне використання води (КБК 13020100) , 1380289,81 грн. заборгованість зі сплати єдиного внеску (1059493,94 грн. основний платіж, 296904,66 грн. штрафні санкції та 23891,21 грн. пеня), які підлягають включенню ліквідатором до реєстру вимог кредиторів в порядку черговості, визначеної Кодексом України з процедур банкрутства.

2. Визнати поточні вимоги Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, до ПАТ "Термолайф" у загальному розмірі 3060,00 грн (рентна плата за спеціальне використання води (КБК 13020100, які підлягають включенню ліквідатором до реєстру вимог кредиторів в порядку черговості, визначеної Кодексом України з процедур банкрутства.

3. Визнати вимоги Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, до ПАТ "Термолайф" щодо сплаченого судового збору у розмірі 5368,00 грн, які підлягають включенню ліквідатором до реєстру вимог кредиторів в порядку черговості, визначеної Кодексом України з процедур банкрутства.

3. Ухвалу направити ліквідатору, боржнику, Головному управлінню ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України.

Ухвала набирає законної сили з моменту її оголошення та може бути оскаржена до Східного апеляційного господарського суду протягом десяти днів з дня її підписання суддею.

Ухвала підписана 11.12.2023.

Суддя Кононова О.В.

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення06.12.2023
Оприлюднено15.12.2023
Номер документу115617212
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи

Судовий реєстр по справі —922/1629/21

Ухвала від 27.11.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Кононова О.В.

Ухвала від 18.06.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Кононова О.В.

Ухвала від 26.04.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Кононова О.В.

Ухвала від 06.12.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Кононова О.В.

Ухвала від 11.12.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Кононова О.В.

Ухвала від 06.12.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Кононова О.В.

Ухвала від 15.11.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Кононова О.В.

Ухвала від 24.11.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Кононова О.В.

Постанова від 18.10.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Кононова О.В.

Ухвала від 16.10.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Кононова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні